Jump to content
FAS Goran
igor0511

Seat Leon FR 2.0 TDI

Recommended Posts

Pozdravljam bilo koji prakticniji, manje stresniji i ekonomicniji vid transporta, makar bio i e-trinet..jeste da nisam neki pristalica istih ali to razmisljanje proistice zbog vecine budala koji ih voze kao muve bez glave i bez saobzirnosti za druge. Istina, vise volim i e-bajk ako bih birao ali treba negde popeti i 30+kg tesku masinu. Stvarno su nesnosne guzve u poslednje vreme....

 

Da mi je posao na 2-7km sigurno bih razmislio mozda o tome, pored bicikle...jeste bajk i elegantniji i mozes da ga modifikujes da poneses gro stvari ali na +35C stvarno moras imati i gde se tusnuti na poslu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bas tako,nema znojenja, nema muke sa parkingom i nema guzve.

Nosim i pulovere i dzempere i apsolutno se ne osecam lose zbog trotineta :D 

 

A i dovoljno sam odrastao da me ne pogadja kako nesto izgleda nekom. Zato rekoh, bila dobra fora u osnovnoj skoli, mozda i u kom razredu srednje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

SumLjiv si u zadnje vreme opasno...

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry za off... i ja sam pre par godina kupio el. trotinet ali polovan, platio ga 200e, kuriozitet je sto je kompaktan (13 kg) a ima nosivost do 150 kg, sa mojom tezinom od nekih 105 kg predje 17 km sto je za neke dnevne potrebe i vise nego ok. Motor od 250 W i moze da razvije do 45 km/h ukoliko vozac ima oko 70 kg, bar tako tvrdi drugar koji ga je zaleteo po ravnom a te kilaze.

Ideja mi je bila da ga vozim od kuce do posla, posto sam tada ziveo na nbg-u a radio u starom delu grada. Rastojanje od nekih 5 km do posla, 90% puta bih ga vozio bici stazom, prakticno kao stvoreno prevozno sredstvo za takve uslove. Inace sam strastveni biciklista i bajsujem aktivno preko 20 godina ali kao sto rece kolega, bajs je prilicno glomazan i za guranje i za nosenje, u odnosu na trotinet, a i oznoji se covek ako nije e bike. Kao za inat, posle nekih 20 dana od kupovine sam morao da se preselim, nova staza sva u usponima i kroz zakrcene ulice, pa sam batalio takav vid prevoza do posla. Spakovao ga u podrum i tako je stajao jedno godinu i po, dok dobar drug koji zivi u ns-u nije dobio posao u bg-u. On u ns-u zivi nekih 10 min hoda od zeleznicke stanice a od tosinog bunara gde silazi do posla na nbg-u ima jos nekih 2 km. Jedino prevozno sredstvo koje mu omogucava da elegantno stigne na posao je e trotinet. Em ga spakuje i unese u voz bez problema, em se doveze tih 2 km za 5 minuta do posla, i pritom se ne oznoji. Tako da je za odredjene situacije stvarno nezamenljiv.

Sto se tice pravilnog nacina voznje trotineta, vecina ljudi koja nema vozacki, ne zna da vozi ni trotinet i zato i izazivaju sveopsti bes. Trebalo bi uvesti bar neki osnovni vid poznavanja propisa saobracaja zavozace e trotineta. A i zdrav razum i logika su savim dovoljni da se covek bezbrizno vozi e trotinetom i pritom ne ugrozava ostale ucesnike u saobracaju. Naravno, tu su i klinci koji generalno nemaju bas dodirne tacke sa zivotom uopste pa tako i voze.

Dok covek ne proba da ga vozi, ne zna sta propusta, bukvalno te momentalno katapultira u detinjstvo, preporucio bih svakome. O ekoloskom aspektu ne bih trosio reci. Naravno, smisla ima samo ako je grad u ravnici i sa iole pristojnim asfaltom mada se brzo nauci i manevrisanje i izbegavanje rupa/prepreka...

 

 

 

Sent from my SM-A805F using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apsolutno se slazem :)

Doduse tih 45km/h ne verujem bas da moze sa bilo kim motor od 250W. Ja sam probao mapu za ovaj moj koja ti omogucava da ide 32km/h i stvarno je sumanuto, ali baterija jako kratko traje. Sa prosecnih 17-18km pada na 9-10. I gasi onu rekuperaciju energije pa motor vise ne koci cime bas postaje opasna igracka za ove kocnice.

 

Za ekoloski i finansijski deo pun pobodak. A i za zivce, bas me zamara kada 6km do posla nekad traje preko pola sata u kolima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Istina, lenjost :D 

U moju odbranu prvih 1.5km nije bas najlepse za setnju.

 

Ovih dana se pravdam sebi da nosim torbu za trening i posao pa je "neprakticno"

Edited by igor0511

Share this post


Link to post
Share on other sites

NBG i sl lokacije koje imaju biciklisticke staze su savrsene za e.trotinet. Zasto ih ja mrzim je sto vise ne smes da pustis malo dete da seta i trckara trotoarom jer ce da naleti neki glovo koji vozi bicikl po trotoaru ili neki napaljeni na trotinetu. Po trotoaru ne bi trebalo da se krece nista brze od hoda pesaka, a po novom zakonu pomeraju trotinete sa ulica na trotoar. :(

Naravno, ovde mislim samo na nesavesne vozace. 

Relacija Zemun-centar uz Dunav je recimo super jer ima uredjene staze i bezbedno je za sve. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dale na toj relaciji bas i vozim, tj Zemun - Usce :)

Lepo odvojena staza, obicno ujutru i nema guzve pa moze pun gas 20km/h da se tera :D 

 

Inace kad smo kod divljanja, mi generalno kao nacija nemamo kulturu da postujemo biciklisticke staze. Cesto vidjam ljude kako se setkaju stazom, vezu pertle, izlecu i slicno.

 

Do sada sam imao sam jednu "tezu" situaciju gde je devojka istrcala iz busa direkt na stazu, zamahnula nekom torbom za plazu kao sa lasom i tacno zakacila moju kocnicu da sam stao u mestu. Da je koju stotinku ranije istrcala verovatno bi bilo veselo po oboje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Da sam 6km od posla isao bih peske uvek kad nije kisa   
Samo ti se cini da je 6 km lako preci pesaka, pogotovo kada repetitivno prelazis. To je minimum 45 min hoda. Trotinetom to rastojanje predjes za 10...

Sent from my SM-A805F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno da mi se ne cini jer gledam da svaki drugi dan napravim setnju od minimum 10km, a kad mogu od obaveza i imam vise vremena napravim cug od 20+ km peske :) 

 

Tako da svakako "gubim" vreme na setanje, pa bih voleo da sam u situaciji da spojim lepo i korisno i da šetam do posla, ali nažalost ne mogu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni nekad dodje zao vremena :D 

Cak i kad kardio radim stavim da bude uspon 15 stepeni da bi bio sto kraci. Ovako mi zao da potrosim 2h na setnju.

 

TIh 20ak minuta trotinetom / kolima je realno minimum

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, igor0511 said:

mi generalno kao nacija nemamo kulturu da postujemo biciklisticke staze. Cesto vidjam ljude kako se setkaju stazom, vezu pertle, izlecu i slicno.

Apsolutno tacno! Godinama sam na Adi. Ako je negde lepo uredjeno, to je tamo. I dan danas ima pesaka na biciklistickoj stazi i obrnuto. Pre par godina je i policija patrolirala, ali dzabe. Pogotovo je lose na staroj strani, blize golf terenima. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, Lufti said:

Samo ti se cini da je 6 km lako preci pesaka, pogotovo kada repetitivno prelazis. To je minimum 45 min hoda. Trotinetom to rastojanje predjes za 10...

Sent from my SM-A805F using Tapatalk
 

Za prosečnu brzinu i potrebno vreme sve zavisi kuda i kada voziš tih 6 km po gradu. Barem bajsom. Nije isto da li se pretežno vozim delom N.BG koji je dosta pokriven bicikl. stazama i/ili Brankovim mostom i sve to sa malo semafora ( na kojim deonicama je za brzinu bajsa potpuno nevažno da li je saobraćajni špic ) ili se u vreme saobraćajnog špica vozim Bulevarom revolucije ili uskim ulicama Vračara, gde sam čak i sa bajsom ( ako ne želim da ugrožavam bezbednost drugih i sebe ) često "osudjen" da makar nekim delom pratim tok i ritam "motornog saobraćaja". Pa nekada bajsom imam "urbani prosek" 22-23 km/h, a nekada i samo 16-17 km/h. Jer, ako sporija kola zbog opšteg haosa ne mogu bezbedno "da zaobidjem", sigurno neću ni da pokušavam da ih "prelećem" :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poenta mog posta je bila da e trotinetom a pogotovo e bajsom stizes neuporedivo brze nego pesice, nevezano za uslove saobracaja. Sa trotinetom imas mogucnost prelaska sa trotoara na kolovoz i obratno bez imalo ili minimalnog zaustavljanja tako da saobracajna guzva ne igra veliku ulogu u slucaju trotineta (cak i kada se po trotoaru vozi do 5 km/h tj brzinom hoda). Sto se bajsa tice, ukoliko se vozi po yus-u, razlika ce biti umesto 10, 15 do 17 minuta sto je opet vise nego duplo brze u odnosu na pesaka. Mada i biciklisti gledaju da koriste trotoar gde god ugrabe priliku posto staza u starom delu grada prakticno nema. Retko koji biciklista vozi po pravilima i ceka u redu iza kola i udise gasove iz auspuha. Poenta ovih prevoznih sredstava i jeste u brzem kretanju kroz gradsku guzvu (kada se koriste u gradu). Sto se vracara, zvezdare i starog grada tice, ukoliko se pametno izabere ruta, skoro je nemoguce uleteti u guzvu bajsom/trotinetom.

Apsolutno se slazem da da je bezbednost imperativ ali tu dolazimo do apsurda da grad nije napravio infrastrukturu za ovaj vid prevoza i da prakticno primorava bicikliste i trotinetase da krse pravila sto je porazavajuce za 21 vek ali tu smo gde smo, nazalost...

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 hours ago, vagenovac said:

... pa bih voleo da sam u situaciji da spojim lepo i korisno i da šetam do posla, ali nažalost ne mogu.

 

Ko hoće - nađe način, ko neće - nađe izgovor    :P

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ša'im se, nemoj da se pravdaš, znam da bi stvarno voleo da šetaš al' priznaj da voliš i da voziš   :rofl:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...