Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Snimljen Fiat X6H / Fiat Argo / Fiat Cronos

Recommended Posts

159105-fiat%20p%201.jpg

 

Iz Brazila nam stižu nove špijunske slike na kojima su maskirani test primerci novog Fiatovog modela koji se razvija pod kodnom oznakom X6H. Kako stvari sada stoje, ovaj automobil će zameniti i Palio i Punto, a ostaje da se vidi kakvo će biti njegovo ime. Proizvodnja u Brazilu treba da počne u martu sledeće godine, baziraće se na novoj platformi nazvanoj Latam (to bar važi za verziju za južnoameričko tržište), dok bi izgled automobila trebalo da bude inspirisan novim Tipom.

 

159106-fiat%20p%2011.jpg

 

Na slikama je hatchback verzija sa 5 vrata, ali ne treba isključiti da se u Južnoj Americi pojavi i manji sedan kao zamena za Fiat Grand Sienu.

 

159107-fiat%20p%201111.jpg

 

Brazilski sajtovi pominju da bi u gami motora trebalo da se nađu 1.0L, 1.3L i 1.8L motori. Najmanji će biti 1.0 FireFly motor sa 72KS (77KS na etanol), 1.3 Firefly raspolaže sa 101KS (109KS na etanol), a 1.8 E.torQ EVO razvija 135KS (139KS na etanol).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nešto sam daaavno čitao da je taj 1.8 benzinac koji ide odavno za Brazil ustvari GM-ov motor...nije onaj tvoj omiljeni :D 

Verovatno @N.N. zna detaljnije... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otkupili tvornicu od Chryslera lociranu u Brazilu. Mislim da se zvala Tritec. 1.4 i 1.6 benzinci poznati još iz 1. generacije Minia. Neki tvrde da su jako pouzdani samo da su i rastrošni. Fiat to doradio i tako sada imamo 1.6 (500x i Renegade ga kod nas u Europi imaju) i 1.8 oba 16v sa jednom bregastom.

 

Kažu da bi ovaj X6H trebao izgledati kao Tipo sa nekim dizajnerskim elementima Mobia.

 

Za njih je to zamjena i za Palio i za Punto. Imajte na umu da je kod njih i kod Indijaca Punto ma bazi Palia.

Ovo bi trebalo biti na unaprijeđenoj verziji te platforme iako bi trebalo koristit jako puno komponenti SUSW/Small platforme.

 

Postoji mogućnost da u Brazilu bude proizvodnja i baš našega Tipa. Imaju tehničku osnovu tamo u tvornici iz koje izlaze Toro, Renegade i novi Compass.

Edited by N.N.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Milutin-NS

 

Koji je tvoj omiljeni 1.8? Zašto?

 

@neshaoct

 

Palo mi je na pamet kako je taj GM imao oko 115 KS samo, mislim da je i 8v bio, toga je vrijeme davno pregazilo.

Nego... 

Ovih dana je bio sastanak FCA dobavljača u sjedištu Fiata u Lingottu. Tamo je bilo i predstavljanje Stelvia. Ali misterij ostaje model sa lijeve strane fotografije. Je li to X6H ili nešto drugo?
 

zza6738.jpgzza6739.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct

 

Vidit ćemo. Ovaj sa autosegredosa uglavnom ima dobre izvore. Kažu Talijani pak da bi trebao biti i iz Indije. Koliko znam iz Indije nema carine u EU. A da je opcija B vrlo lako moguće Srbija. Naravno ako se odluče ovo plasirati u Europu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@N.N.

 

Teeeeško će to u Evropu pored Tipa i naslednika Grandea koji će, koliko vidim, veoma uskoro...ne znam gde bi ga smestili...kao jeftiniju verziju Tipa/Grandea, ili...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct

Vidit ćemo. Alfredo Altavilla, a on je valjda glavni u FCA za cijelu regiju EMEA, npr. Sergio Marchionne nosi tu istu titulu za NAFTA-u osim što je i CEO cijele FCA grupacije, ima zanimljive opservacije i ima jedan jako zanimljiv intervju sa njim star preko 12 mjeseci. Rekao je da Fiat vjerojatno neće ciljati na klasičnu zamjenu za Punta, da je to projekt koji je napušten. Dalje je rekao da Fiat mora tražiti svoju nišu u svom segmentu. Možda je to baš ovaj X6H kao jeftiniji proizvod i možda npr 500+/600 kao skuplji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja u njihove intervjue puno ne vjerujem, odluke znaju da mijenjaju iz mjeseca u mjesec.

I nikako mi nije jasno to sto se povlace iz klase gdje su decenijama bili najuspjesniji. Uredu, danas u Evropi mogu prodati cca 100k primjeraka, ali kad se tu dodaju Kina, Indija, Juzna Amerika, lako se dostigne brojka od 150k-200k.

 

Edited by Elra

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Elra

 

Ovo je u pravilu niskoprofitabilan model. Znači da ti treba samo jedna tvornica sa npr. kapacitetom 300,000 komada godišnje. Onda tu ispadaju iz igre zemlje tipa Kine, Indije, Južne Amerike radi carine. Ti za njih moraš imati skroz novi pogon.

Što se intervjua tiče treba čitati između redaka. Po tome znači da ne napuštaju segment tj. da im to nije u planu nego da će pokušati sa nešto drugačijim pristupom nego što je to do sada bio slučaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja se iskreno nadam da nece krenuti putem Dacie u ovoj klasi. Sandero jeste zanimljiv auto, ali samo za prevoz od tacke A do tacke B i za taksije u manjim mjestima. Prejeftin entrijer koji Fiatu nikako ne bi stajao. Punto Classic je auto za Sandero.

Grande Punto je svojevremeno bio jedan od najboljih modela u klasi, a i dan danas svjeze izgleda i sa tog aspekta bi mi bio pogresno da krenu putem Dacie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

@Elra

 

Koliko znam čak ne moraju toliko štediti na plastici. Dosta ovisi kako je oprema posložena, npr. jesu li paketi unaprijed zacrtani. Pa onda ako u startu ponude samo 3 ili 4 motora kao npr. novi 1.0 i 1.3 atmo benzinci plus možda 1.3 JTD samo jedne snage npr. sada je to 95 KS. Eventualno naknadno 1.0 turbo. Sličnu je politiku pokrenuo Tipo. Naravno nekome se ne sviđa.

 

Ako se ne varam Grande Punto je od starta krenuo sa 1.2 i 1.4 8v benzincima, samo malo kasnije je došao i 1.4 16v. Pa su od dizela bili tu 1.3 sa 75 i 90 KS kao i 1.9 sa 120 KS. Već 2007. je došao i 1.4 T-JET sa 120 KS.. Znači već samo nabrojao čak 7 različitih motora bez Abartha. Sumnjam da će takav pristup ponoviti u nekom jeftinijem modelu B-segmenta.

 

Ali da se ipak vratim na plastiku. FCA kao grupacija se tu dosta popravlja, ove modele u Europi sam svojim prstima opipao. Zanimljivo je i što kažu za Brazil. Evo npr. Mobi. Kaže plastika ne škripi, paneli su svi skoro idealno poravnati, ne čuje se zvuk goriva u rezervoaru. Sve ono što je za Fiat, a kaže i za dan danas većinu automobila u Brazilu uključujući Japance, bilo nezamislivo oni sa novim modelima rješavaju. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/21/2016 at 3:40 PM, N.N. said:
 
@Elra
 
Ako se ne varam Grande Punto je od starta krenuo sa 1.2 i 1.4 8v benzincima, samo malo kasnije je došao i 1.4 16v. Pa su od dizela bili tu 1.3 sa 75 i 90 KS kao i 1.9 sa 120 KS. Već 2007. je došao i 1.4 T-JET sa 120 KS.. Znači već samo nabrojao čak 7 različitih motora bez Abartha. Sumnjam da će takav pristup ponoviti u nekom jeftinijem modelu B-segmenta.

 

Zapravo takav pristup nikad pre ni posle toga nisu imali ni u jednom segmentu sto je velika steta. Siromasan izbor motora je uvek bila jedna od mojih najvecih zamerki Fiatu. Tu su Nemci uvek bili bolji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@nesa 169

 

Ne znam je li šteta ili ne. Za tržište njemačke svakako je, za Italije npr. i nije.

Ali evo ti moj primjer. Gledao sam sebi 2009. Grande Punta. Uvjet je bio da nije 1.4 8v i osnovni dizel. I onda sam ovdje u Hrvatskoj našao da je jedno 95% Grande Punta baš ili 1.4 8v 77 KS ili 1.3 JTD 75 KS. To je vjerojatno zadnji Fiat koji se ovdje kao nov jako dobro prodavao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...