Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Mercedes GLB / EQB

Recommended Posts

vrelegume.jpg VreleGume video: Proba Mercedes GLB

 

Kompaktni SUV, ali sa čak 7 sedišta - sve to donosi novi ''pojam'' prostora u kabini:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

motorweek.jpg MotorWeek video: Proba 2020. Mercedes GLB

 

Kompaktni luksuzni SUV sa tri reda sedišta, po ugledu na dosta većeg brata GLS:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carsalescom.jpg CarSales video: 2020. Mercedes GLB

 

Šesti SUV koji Mercedes izbacuje na tržište, a treći na platformi na kojoj se već prave A klasa i CLA:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

redlinereviews.jpg RedlineReviews video: Test 2020. Mercedes GLB 250

 

C klasa podignuta da bude SUV je GLC i čini najprodavaniji model Mercedesa na USA tržištu, i generalno je jedan od nosilaca prodaje bilo gde.

Ali, na testu je GLB...auto veličine GLC, ali nije baziran na platformi C klase, nego A klase, ima tri reda sedišta i više je krosover nego SUV:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

emisijasat.jpg EmisijaSAT video: Mercedes GLB

 

Mercedes GLB je zaista nalik atletičarima višeboja ili učesnicima ''Iron Man'' trka koji mogu da pobede samo tako što će biti uspešni u više disciplina, makar ni u jednoj od njih ne briljirali posebno.

Najpre, kockastom pojavom nas je podsetio na nekadašnji GLK, pa deluje na prvi pogled kao da je njegov direktni naslednik. Ujedno, stilom je blizak i velikom GLS sa kojim ima zajedničko i to što nudi tri reda sedišta, pa smo ga zbog toga nazvali ''bejbi GLS''. I, upravo tu negde, između ova dva modela, smestila se njegova suština - prostraniji je od nekadašnjeg GLK, a nudi prilagodljiv enterijer i stil skoro kao GLS:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

thefastlanecar.jpg TheFastLaneCar video: 2020. Mercedes GLB

 

Mali Mercedesov SUV - pogledajte da li je stvarno ''mala G klasa'' jer ako to jeste onda mora da ima dobre off-road mogućnosti:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

dougdemuro.jpg Doug DeMuro video: 2020. Mercedes GLB

 

Najnoviji Mercedesov SUV/Crossover model, koji može imati tri reda sedišta i Mercedes ga vidi kao najmanji porodični SUV koji prave. On pripada ''porodičnoj liniji'' modela gde iza njega kao prvi sledeći veći ide GLE, a iza njega ide najveći GLS:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

motorweek.jpg MotorWeek video: Proba 2020. Mercedes GLB

 

Kompakt SUV sa mogućnošću da ima tri reda sedišta:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

motormouth.jpg Motormouth video: Test Mercedes GLB

 

Napravljen na osnovi A klase, na mnogim tržištima postoji u varijanti GLB250 sa 2.0 turbobenzincem sa 220 konja, i u verziji GLB35 sa 300 konja. Pogon je uvek na svim točkovima:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

topspeedvideo.jpg TopSpeed video: Test Mercedes AMG GLB 35 4Matic

 

Prvi Mercedesov kompaktni SUV sa sedam sedišta u fokus stavlja varijabilnost, a njegov svestrani karakter kruniše sportska verzija AMG GLB 35 sa 306 KS koju smo odabrali za prvi test:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

TopSpeed test: Mercedes AMG GLB 35

 

glb te 013.jpg

 

Pozicioniran između modela GLA i GLC, novitet se ističe kao prvi kompaktni SUV Mercedesa sa sedam sedišta, sa kvalitetnim i prostranim enterijerom koji u fokus stavlja varijabilnost. GLB je, dakle, koncipiran sa ciljem da bude privlačan individualistima, avanturistima i porodicama, a njegov svestrani karakter zaokružuje sportska verzija AMG GLB 35 sa 306 KS koju smo odabrali za prvi test. Tržište jeste preplavljeno SUV modelima, međutim onih sa sedam sedišta nema toliko puno. Naročito ne u kompaktnom segmentu koji „prihvata“ sve veći broj sportsko rekreativnih vozila odnosno urbanih terenaca. Ta činjenica, kao i (pre)veliki jaz između najmanjeg Mercedesovog SUV-a GLA i modela GLC, motivisala je nemačkog premium proizvođača da proširi svoju ionako bogatu ponudu.

 

Ako kažemo da je GLA nešto poput A-klase u SUV formatu, onda po analogiji ta veza postoji između B-klase i GLB-a. Novi član porodice SUV-ova sa znakom trokrake zvezde dolazi kao osmi model na modularnoj platformi A-klase, ali je dobio protegnuto međuosovinsko rastojanje koje je čak za 10 centimetara duže nego u B-klasi. Ipak, novitet svojim oblikom sugeriše određenu povezanost sa nekim drugim Mercedesovim modelima.

 

glb te 016.jpeg

 

Nas je podsetio na GLK, dok ga u Štutgartu rado oslovljavaju kao ''Baby GLS''. Bilo kako bilo, sa dužinom 4.634 mm, širinom 1.834 mm visinom 1.658 mm, GLB je pravi kompaktni SUV, svestran i upotrebljiv u svim situacijama. Koncipiran tako da mu dimenzije ne otežavaju svakodnevnu upotrebu u urbanim sredinama, a opet dovoljno veliki da u njemu udobno može da putuje čitava porodica. Ovakav kompromis postignut je kockastim oblikom koji je omogućio maksimalni volumen tj. prozračnu kabinu.

 

glb te 011.jpeg

 

To dokazuju i unutrašnje mere: putnicima na prednjim sedištima ostavljeno je 1.035 mm prostora za glave, dok oni u drugom redu mogu računati na 907 milimetara. Od položaja zadnje klupe zavisi koliko će prostora za noge uživati putnici iza vozača i suvozača. Naime, ona je fleksibilna i može da se pomera po dužini za 14 cm. Na taj način je korisnicima omogućeno da po svom nahođenju prekrajaju ''prostor'' za sedenje u drugom odnosno trećem redu sedišta.

 

glb te 010.jpeg

 

Ipak, u zadnjem redu u prirodnom položaju mogu sedeti samo osobe do 165 cm visine. I tada malo šta ostaje od prtljažnika - tek 155 litara. No, kada su ova dva sedišta sklopljena u podu, na raspolaganju je ozbiljnih 565 litara, odnosno čak 1.800 litara ukoliko se obore nasloni zadnjih sedišta. Sve u svemu, funkcionalnost i varijabilnost su na najvišem nivou za jedno vozilo kompaktnog formata.

 

glb te 09.jpeg

 

Isto važi za stil, kvalitet izrade i tehnološku opremljenost u kabini. Kokpit modela GLB 35 je definisan AMG notom, sa ne toliko profilisanim, ali ipak sportskim sedištima, zadebljanim AMG upravljačem, metalnim pedalama i karbonskim aplikacijama koje ukrašavaju unutrašnje stranice vrata, centralnu konzolu i prednji panel.

 

glb te 08.jpeg

 

Ispred vozača su dva ekrana spojena u jedno kućište, levi je rezervisan za instrument tablu koja nudi nekoliko prikaza - (klasičan, sportski i progresivni) dok je centralni displej podređen multimediji, navigaciji, povezivanju te podešavanju raznih sistema na vozilu. Čitav koncept je preuzet iz A-klase, ali je dodatno modernizovan najnovijom softverskom verzijom iz modela CLA. Tako sada MBUX sistem, između ostalog, prepoznaje sa kog mesta dolazi glasovna komanda, da li od vozača ili suvozača.

 

glb te 07.jpeg

 

Paletu pogonskih agregata namenjenu GLB-u, Mercedes je popunio sa tri benzinska i tri dizela. Svi motori su četvorocilindarski, a dostupni su benzinci 1.33 od 163 KS (GLB 200), 2.0 od 224 KS (GLB 250) i 2.0 306 KS (GLB 35). Od dizela možete računati na 2.0 od 116 „konja“ (GLB 180 d), 2.0 od 150 KS (GLB 220 d) i 2.0 od 190 KS (GLB 250 d).

 

glb te 06.jpeg

 

Mi smo za prvi test naravno odabrali najsnažniju verziju Mercedes AMG GLB 35 4MATIC koja je prepoznatljiva po agresivnije oblikovanim odbojnicima i velikim aluminijumskim točkovima promera 21 inč. Sve to bi delovalo kao puka šminka da ispod haube ne krije relativno malo, ali itekako snažno srce. Reč je o motoru u čije smo se mogućnosti već uverili prilikom testiranja nove A-klase tj. modela A35. Sada je valjalo proveriti da li je na visini zadatka u GLB-u koji je dosta veći i teži?!

 

glb te 05.jpeg

 

Veoma brzo nas je ubedio da performanse i dinamična vozna svojstva nisu previše kalirali u odnosu na AMG A35. Sa aktiviranim režima Sport uz pun gas do stotke hita za svega 5.2 sekunde, a posebno raduje odličan odziv na gas i to što je maksimalni obrtni moment od respektabilnih 400 Nm dostupan pri relativno niskih 3.000 obrtaja. Ukoliko želite češće da ga držite u visokim obrtajima moraćete više da se igrate sa polugicama osmostepene automatske transmisije.

 

glb te 04.jpeg

 

Reč je o AMG Speedshift menjaču sa duplom spojnicom, koji obavlja svoj posao više nego korektno. Kada se kazaljka obrtomera zaleti prema crvenom polju zvuk postaje nešto intenzivniji, ali čak ni u Sport ili Sport plus modu ne oduševljava. Posebno zbog činjenice da ne dolazi neposredno iz motora već ga pojačavaju zvučnici. Sa druge strane, u mirnoj vožnji primetna je dobra zvučna izolacija. Nivo komfora u vožnji podignut je na visok nivo. Zasluge za to odnosi odlična zvučna izolacija i adaptivno oslanjanje sa elektronskom kontrolom rada amortizera.

 

glb te 03.jpeg

 

Inače, GLB ima varijabilan pogon na sve točkove koji obezbeđuje vrlo dobru trakciju u svim uslovima, samim tim i bolju upravljivost pri forsiranoj vožnji. Tada prednji točkovi dobijaju 70, a zadnji 30% snage. Ako ga pak vozite u normalnom režimu veći deo obrtnog momenta ostaje napred - do 80%, ali se taj odnos po potrebi menja.

 

glb te 02.jpeg

 

U off-road režimu, koji smo isprobali na specijalnom poligonu gde smo AMG 35 zamenili ''civilnom'' verzijom, centralni diferencijal se zaključava i snagu ravnomerno raspoređuje. Iako na terenu nije suveren kao neki veći Mercedesovi terenci, GLB nas je ubedio da ne preza od silaska s asfalta i kako je kadar da isprati avanturistički duh vlasnika.

 

glb te 01.jpeg

 

Suma sumarum, Mercedes GLB se predstavlja u svetlu jednog istinskog multipraktika koji je spreman da zadovolji različite zahteve korisnika i da odgovori na potrebe kupaca različitih profila. Svestrani karakter čini ga jednako privlačnim za porodice posebno one sa troje dece, avanturiste, ali i individualiste. Posmatrajući kompaktni SUV segment, od premijum rivala jedino Land Rover ima sličnu ponudu sa modelom Discovery Sport koji nudi sedam sedišta. Međutim testirana sportska AMG verzija praktično nema niti jednog adekvatnog rivala. Na nju neće ostati imuni vozači koji traže vrhunsku voznu dinamiku.

 

Tekst: TopSpeed Team

Fotografije: Andreas Lindlahr

 

preuzeto sa - topspeed.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

alexonautos.jpg AlexOnAutos video: Test 2020. Mercedes GLB 250

 

SUV sa tri reda sedišta i potrošnjom od samo 7.6 litara na 100 km?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

AutoservisEmisija.jpg AutoservisEmisija video: Test Mercedes GLB 200d

 

Između većeg GLC i manjeg GLA, a namerno sa kockastim dizajnom da ''povuče'' na G klasu i njene ljubitelje, iako je napravljen na istoj platformi kao A klasa:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

automarkethr.jpg AutoMarket.hr video: Test Mercedes GLB

 

Ove nedelje se Jura smestio za volan novog Mercedes GLB sa 150 konja i automatskim menjačem - peti po redu SUV u ponudi ove fabrike:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autogefuhl.jpg Autogefuhl video: Test Mercedes GLB 250

 

Na detaljnom testu je jedna od umerenijih varijanti po pitanju opreme:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U pripremi i Mercedes AMG GLB 45

 

203895-mercedes-amg 03.jpg

 

Mercedes je u septembru prošle godine na sajmu automobila u Frankfurtu prikazao Mercedes AMG GLB 35, a patentni crteži otkrivaju da je u planu i snažnija GLB 45 verzija.

 

203894-mercedes-amg 02.jpg

 

Dok Mercedes AMG GLB 35 pod haubom ima 2.0 turbo četvorocilindrični motor koji razvija 306KS i 400 Nm obrtnog momenta (dovoljno da od 0 do 100 km/h stigne za samo 5.2 sekundi), budući Mercedes AMG GLB 45 će pokretati 2.0 turbo četvorocilindrični agregat sa 387KS i 480 Nm, odnosno 421KS i 500 Nm u S varijanti.

 

203896-mercedes-amg 01.jpg

 

Paket podrazumeva i 8-stepeni automatski menjač sa dvostrukim kvačilom, 4Matic pogon na sva četiri točka, AMG aero body kit (prednji spojler, set pragova, zadnji difuzor, zadnji krovni spojler), karakterističnu Panamericana prednju masku, standardna LED prednja svetla, sportski izduvni sistem sa četiri izduvne cevi, adaptivno oslanjanje, jače kočnice, AMG točkove,. kao i sportski enterijer sa novim sedištima, AMG volanom sa zaravnjenim donjim delom, digitalne instrumente, MBUX multimedia sistem (Mercedes-Benz User Experience), Nappa kožu...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

carsalescom.jpg CarSales video: 2020. Mercedes GLB

 

7 sedišta, ekonomičan motor, dosta opreme kao standard i puno najnovijih digitalnih stvari unutra....da li je dovoljno?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

emisijaSATyoutubelogonovi.jpg Emisija SAT: Test Mercedes GLB

 

Znate priču o Zlatokosoj gde upada u kuću medveda i ništa ne sme biti ni veliko ni malo, ni vruće ni hladno, već negde u sredini odnosno tačno kako treba, taman? I dok je Mercedes GLA neshvaćen, GLC dobar ali nedovoljno svestran, GLE preskup za većinu ljudi, GLS ogroman, GLB je taman;

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carwow.jpg CarWOW video: Test 2021. Mercedes GLB

 

Tek malo skuplji od GLA iako je dosta veći od njega, a dosta jeftiniji od sledećeg većeg GLC i plus je praktičniji od njega.

Ovo je možda najbolji Mercedes SUV za porodice, najbolji odnos cene/kvaliteta/praktičnosti:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

motorweek.jpg MotorWeek video: Test 2020. Mercedes GLB 250

 

Došlo je vreme u autoindustriji da što više SUV/Crossover modela fabrika ima u ponudi, to je uspešnija na tržištu...i Mercedes se bukvalno drži tog principa, imajući u vidu koliko SUV modela je izbacio u poslednje vreme. GLB je jedan od manjih:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brabus GLB B25

 

brabus-glb 03.jpg

 

Brabus je svoju gamu pojačao i paketom za Mercedesov model GLB, u ovom slučaju za verziju GLB 250. Nemački tjuner je svoj GLB B25 opremio aero body paketom (prednji spojler, zadnji krovni spojler, set pragova, Brabus gril sa B logoom), LED svetlima na krovu, novim alu točkovima od 18, 19 ili 20 inča (ovi potonji su Monoblock Z sa gumama 255/40 R20), modifikovanim oslanjanjem (auto je niži 30 mm) i doteranim enterijerom (koža, alkantara).

 

brabus glb 02.jpg

 

U ponudi je i Brabus PowerXtra B25 kit za pojačanje motora pa automobil sada ima 270KS i 430 Nm obrtnog momenta (+ 46KS i 80 Nm).

 

brabus glb 01.jpg

 

Brabus GLB B25 od 0 do 100 km/h ubrazava za 6.6 sekundi i može do maksimalnih 240 km/h. Cena za ovaj paket još nije saopštena.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

savagegeese.jpg Savagegeese video: Test 2020. Mercedes GLB 250

 

Mercedes je u GLB ubacio sve ono što na današnjem tržištu prodaje auto.

To ne znači da su sve najbolje stvari u pitanju jer današnje tržište je malo tupavo i više značaja npr. daje displeju nego tome kako se auto vozi, ali...to prodaje auto danas i Mercedes to zna. To se primeti i po tome šta su uvek doplate, a šta ulazi u pakete opreme...tako da npr. ambijentalno osvetljenje je doplata, bežično punjenje mobilnog je doplata, 360 stepeni kamera je doplata, pristojan zvuk iz audio sistema je doplata... Vidi se i koliko se Mercedes potrudio da auto spolja izgleda mali, ali unutra ima obilje prostora za sitnice, u vrata možete da stavite bez problema i flašu od jednog litra:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotradervelikoA.jpg AutoTrader video: Test 2020. Mercedes GLB 250

 

Luksuz u malom pakovanju sa opcijom trećeg reda sedišta:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotopnl.jpg AutoTopNL video: Mercedes AMG GLB 35

 

Niti ide brzo, niti se čuje kako treba (mada, tu postoje novi EU propisi koji smetaju svima), ali ga Mercedes ipak zove AMG-om:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...