Jump to content
FAS Goran
DinoG

Fiat Punto mk.2 1.3 MJet - izmjena senzora radilice

Recommended Posts

Kako je zahladilo tako mi je poceo otkazivati senzor radilice (rpm sensor/crankshaft sensor) pa je na red dosao novi. Posto sam ga odlucio sam promjeniti, a na internetu nisam nasao previse korisnih informacija odlucio sam napraviti ovo uputstvo u slucaju da netko bude imao isti problem.

Simptomi loseg senzora su zdravo anlasovanje/verglanje, ali ne zeli upaliti. Jos jedan od simptoma koji mi se samo jednom dogodio je da nakon duljeg puta sam ugasio auto i nisam ga mogao upaliti jedno 15 minuta dok se nije ohladio.

Novi Delphi senzor me je izasao 50€, u ovlastenom je skoro duplo skuplji.

Senzor se nalazi s prednje strane motora, odmah pored zvona mjenjaca i crijeva od intercoolera.

 

3f299f31bc9bc3ed7970a0d3cec339f7.jpg

 

Drzi ga jedan torx saraf, ali prije nego se on odsarafi trebalo bi skinuti dzek. Ovo sto se vidi zuto na slici je osigurac koji se treba povuci prema gornjoj strani da se moze izvuci.

 

f6b6f3950cf33b6c7f5aba15f2e69c3c.jpg

 

Novi senzor treba pazljivo staviti u rupu i tek kad se zasarafi prikopcati dzek i to je to.

Novi i stari senzor

 

1e4b87ee34c24b8386fc3e0c96bc3150.jpg

 

Sad nakon izmjene je upalio na prvi zub, bez ikakvih problema. Sve skupa posao traje 15-20 minuta, vjerujem da uz kanal ili dizalicu mozda i manje.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@DinoG

 

Kolega, i kod mene su se desili isti simptomi. Pre dva dana auto je normalno vožen, ali juče u jutro nije hteo da upali. Normalno vergla, gorivo dolazi do filtera i normalno izlazi iz istog, ne pokazuje se nikakva greška. Da li je kod tebe kompjuter izbacivao neku grešku? 

Ovo za hlađenje posle dužeg puta... Moj punto najviše se vozi po gradu i gotovo nikada ne stigne da se "dobrano" zagreje.

Malo je sada hladno i vejavica je, ali to moram da uradim. Auto mi je potreban...

Kako si ti zamenio senzor? Da li si skidao prednji levi točak radi lakšeg pristupa?

Lakše mi je zameniti taj senzor kući, nego šlepati auto po ovom kijametu kod majstora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vladag digao sam bio prednji kraj na dizalicu i podbocio one tronosce i samo se zavukao ispod i promjenio ga...sto se tice gresaka nije palio nikakvu gresku vezanu uz senzor

Poslano sa mog SM-G930F koristeći Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala DinoG, ali zamenio sam već sam senzor. Međutim, problem mi nije do njega i nažalost još nismo pronašli šta ga izaziva.

Auto je normalno radio prethodni dan a sutradan nije hteo da upali. Ne daje nikakvu grešku. Jako je nizak pritisak u CR magistrali, max 50 bari a treba prilikom verglanja da ide oko 300. Proveren regulator pritiska, dizne, kompresija, sinhronizacija radilice i bregaste, CR pumpa. Sve je ispravno ali auto i dalje neće da upali.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...