Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Nacionalna klasa test: 2017. Mazda CX-5 Revolution Top CD175

 

mazda%20cx5%20nk.jpg

 

Mazdina uzlazna putanja se tokom proteklih nekoliko godina ne zaustavlja. Naprotiv, novi modeli su sve efikasniji, elegantniji, kvalitetniji. Nova generacija modela CX-5 nastavlja taj trend. Nakon vrlo uspešnih pet godina, Mazda je predstavila drugu generaciju svog kompakt SUV modela, koja će se susresti sa daleko žešćom situacijom u C-SUV segmentu nego što je to bila situacija pre nekoliko godina. Prva generacija CX-5 modela je bila izuzetno uspešna pa su prodajni rezultati ovog modela daleko nadmašili inicijalna očekivanja kompanije, a slični ''prebačaji'' su zabeleženi na svim svetskim tržištima s obzirom da je CX-5 model koji je globalnog karaktera. Koliko je ovaj model bitan za proizođača govori i podatak da prodaja ovog modela čini 25% ukupne prodaje Mazda modela. Zahvaljujući odličnoj podršci lokalnog uvoznika, imali smo priliku da detaljno ispitamo šta je Mazda nudila kako sa inicijalnom ponudom, ali i nakon što je taj model restilizovan, a tokom prošle zime smo imali priliku da isprobamo i Takumi opremljeni model. Restilizovani enterijer je na naše tržište stigao tokom 2016. i ta unapređenja su značajno modernizovala CX-5 učinivši ga više nego dostojnim protivnikom većini popularnih SUV modela na tržištu.

 

17cx5_test_02-1024x683.jpg

 

Nova generacija je predstavljena u Ženevi 2017., a početkom septembra je stigao i u našu test flotu. Za prvu ''ruku'' obezbeđen je najskuplji raspoloživi model u Mazda CX-5 gami, gde je pored najskupljeg pogonskog sistema i najbogatijeg paketa opreme dodato i ono malo opcione opreme koja se nalazi na Mazda spisku. Tokom razvoja korišćena je nova generacija KODO dizajnerskog jezika, koja je CX-5 učinila još atraktivnijim i vizuelno agresivnijim nego ranije. Kako to uvek ide kada su nam Mazde na testu, pokušavamo da ne namećemo tezu da su u pitanju jedni od lepših automobila na tržištu. Subjektivno gledano, naravno.

 

17cx5_test_03-1024x683.jpg

 

Novi model je po svim karakteristikama dizajna postao dosta mišićaviji, sa oštrijim linijama i daleko agresivnijim svetlosnim grupama koje CX-5 čine nedvosmisleno upadljivijim. Jedino što je problematično je ''an fas'' gledanje gde je prednji deo automobila nesrećno realizovan sa zatupljenim prednjim delom koji kvari kompletan utisak koji novi automobil odaje iz svih ostalih pozicija. Naravno, Revolution paket opreme znači da u paketu stižu i adekvatne 19'' felne koje se uklapaju u celinu koju nova karoserija nudi. Nismo imali prilike da vidimo novi CX-5 u nekom slabijem paketu opreme, pa nismo sigurni kako će serijske 17'' sa nešto višim profilom pneumatika da zaokruže izgled, ali u ovom paketu to sve izgleda jako lepo i, nadasve, vrlo luksuzno. Kad smo kod felni, one imaju drugačiji dizajn u odnosu na prethodni, sa alu/crnom kombinacijom.

 

17cx5_test_04-1024x683.jpg

 

Kako prednja, a tako i zadnja svetlosna grupa su izrađene u punoj LED tehnologiji, a oblik svetala odaje britanski šmek gde zadnja svetla podesćaju na Land Rover, dok prednja imaju određene crte Jaguar modela. Ako su to i bili uzori japanskih dizajnera, mi tu stvarno ne možemo naći grešku jer u ovoj kategoriji vozila ovakav dizajn je daleko ispred svega ostalog.

 

17cx5_test_05-300x200.jpg 17cx5_test_06-300x200.jpg

 

Novitet je takođe i zaštita pragova vozila koja pored estetskog elementa u smislu da se štiti da prag vrata ne bude isprljan zbog vožnje po prljavom putu, a samim tim se i sprečava da vozač ili putnici isprljaju donji deo svoje toalete, već je time unapređena zvučna izolacija putničkog prostora što je jedan od značajnih napredaka u pogledu komfora koji novi CX-5 nudi. Kompletna karoserija se odlikuje izuzetno malim zazorima i po tom pitanju Mazda može da bude uzor velikoj većini automobilskih kompanija jer su svi elementi karoserije ''upasovani'' sa jako malim tolerancijama. Smanjivanje zazora je, ujedno, jedan od načina da se smanji buka koju stvara opstrujavanje vazduha.

 

17cx5_test_07-1024x683.jpg

 

Prtljažnik se, očekivano za top opremu, otvara uz pomoć elektro motora koji je za nijansu brži od neki drugih vozila koja smo imali sa takvom opremom. Zapremina prtljažnika je neznatno povećana na ukupno 506l.

 

17cx5_test_08-1024x768.jpg

 

Mazda je uporedo sa ovim modelom ponudila i novu posebnu boju. Ponovo je u pitanju crvena boja, ali se ovog puta naziva Soul Crystal i koja za CX-5 model košta dodatnih 790€ umesto dosadašnjih 650€ koliko je ranije koštala doplata za ''običnu posebnu'' Soul crvenu boju. Ova boja je trenutno dostupna samo za CX-5, ali treba očekivati da će i drugi modeli uskoro dobiti mogućnost da sa proizvodne linije siđu u novoj, još blještavijoj, crvenoj boji koja je sada već postala zaštitni znak Mazde.

 

2017cx5_33.jpg2017cx5_34.jpg

2017cx5_36.jpg2017cx5_39.jpg2017cx5_42.jpg

 

Sami sebi polako počinjemo da bivamo dosadni sa superlativima kada su u pitanju Mazda benzinski pogonski agregati, dok smo prema 2.2 litarskom dizelašu bili prilično rezervisani zbog njegove poreske nepodesnosti, ali i zbog toga što konkurenti u klasi nude sličnu ekonomiju i performanse koje su iste ili bolje. Pogonska gama je identična kao i kod prethodnika: 2.0 i 2.5 litarski benzinci i 2.2 litarski dizelaš. Svi agregati poštuju Euro6 norme i nude visoku ekonomičnost. 2.5 litarski benzinac je unapređen sistemom za deaktivaciju cilindara što je omogućilo značajno smanjenje CO2 emisije (sa 203g na 162g po km), a u praksi to znači da će takse biti značajno manje na brojnim evropskim tržištima koje CO2 emisije tretiraju kao vrlo bitan faktor. Što se našeg tržištia tiče, to je potpuno nebitno tako da će kupci ovog modela i dalje biti u istoj kategoriji u kojoj su bili i ranije tj. ''do 2.5 litara zapremine''.

 

17cx5_test_09-1024x769.jpg

 

2.0 litarski benzinac i dalje proizvodi 165KS/210Nm (ili 160KS/208Nm kada je uparen sa AWD pogonom), ali je za ovu generaciju on sada deklarisan kao EU6 motor. Dizeli su 2.2 litarski koji proizvode 150KS i 380Nm u slabijoj i 175KS i 420Nm u jačoj varijanti, oba poštuju EU6 normu. Oba dizel motora imaju vrlo visok maksimalni broj obrtaja motora, čak 5200 uz vrlo linearni razvoj snage koji je na raspolaganju na niskim i srednjim obrtajima. Dizel motor nudi zaista obilnu količinu obrtnog momenta na širokom opsegu obrtaja - 350Nm je raspoloživo oko 1700 obrtaja i na raspolaganju su sve do 3500 obrtaja, a na 4000 obrtaja i dalje imate sasvim upotrebljivih 300Nm.

 

17cx5_test_10-1024x683.jpg

 

Serijski se svi modeli isporučuju u kombinaciji sa šestostepenim manuelnim menjačem, dok se šestostepeni automatski može poručiti opciono. Izuzetak je 2.5 litarski benzinac koji se serijski isporučuje sa automatskim menjačem i AWD pogonom.

Snažnija dizel varijanta sa oznakom CD175 u kombinaciji sa šestostepenim automatskim menjačem i AWD pogonom je bila u test vozilu, što je bilo zgodno zato što smo i prvu generaciju CX-5 modela imali sa istim pogonskim paketom, pa smo pokušali da se prisetimo naših utisaka iz tog perioda sa ciljem da pronađemo aspekte koji su unapređeni kod nove generacije.

 

17cx5_test_11-1024x683.jpg

 

Novitet u pogonskom sklopu je, kada je u pitanju CX-5, G-Vectoring sistem koji je debitovao na novog generaciji Mazda 6 modela i kojeg smo već imali priliku da isprobamo, ali i da utvrdimo kako je prisustvo ovog sistema jako teško primetiti, ali da je ponašanje nove šestice bilo nešto agilnije, mada nismo sigurni koliko su unapređenja na ogibljenu uticala, a koliko novi sistem. i-Active AWD pogonski sistem je unapređen tako da sada ima za 30% manje trenje komponenti što se preslikava u 2% manju potrošnju u realnim uslovima korišćenja. Novi sistem koristi 27 senzora za nadzor svih potrebnih parametara kako bi se snaga distribuirala između pogonskih osovina na optimalan način i pre nego što točkovi na prednjoj osovini počnu da proklizavaju.

 

17cx5_test_12-1024x683.jpg

 

Šasija novog modela je čvršća za 15%, a povećanje čvrstine je postignuto korišćenjem širih A stubova, kao i materijala veće čvrstine. Ogibljenje je konstrukciono nepromenjeno - napred Makferson, pozadi multilink. Amortizeri su povećani (prečnik klipova) kako bi se obezbedilo bolje ponašanje vozila, ali i kako bi se što više upile vibracije koje se kreću ka putničkom prostoru. Kad smo kod terenskih sposobnosti, CX-5 nudi 200mm klirensa kada ste na 19'' točkovima, dok je na 17'' točkovima on nešto manji - 192mm.

Već prvo sedanje u CX-5 je pokazalo da promene u unutrašnjosti vozila, iako suptilne, nisu male. Uprkos tome što vizuelno nema velikih promena, svi materijali su kvatelitniji, a završna obrada još bolja. 

 

17cx5_test_13-1024x769.jpg

 

Enterijer novog modela odaje utisak kvaliteta. Iz revizije u reviziju, Mazda smanjuje broj elemenata koji nisu u željenom nivou kvaliteta, tako da je sve manje elemenata koje možete dodirnuti, a da oni nisu u skladu sa kompletnim imidžom koji ima novi CX-5. Naravno, mesta za unapređenje ima, ali realistično gledano zamerki ima jako malo. Taster za poništavanje dnevne kilometraže je jedna od tih sitnica, primera radi.

 

17cx5_test_14-1024x769.jpg

 

Problematični položaj info-zabavnog ekrana dimenzija 7'' (sada izrađen u LCD, a ne u TFT tehnologiji) je malo revidiran. Pretpostavljamo da je u pitanju reakcija na brojne zamerke, kako kupaca, a tako i medija. Rezultat je da ekran i dalje stoji na vrhu centralne konzole, ali je manje visine i više ''uguran'' u konzolu tako da subjektivno manje štrči i ne izgleda kao da je naknadno zalepljen. Druga, još bitnija, promena je upravljač. Često pričamo o kvalitetu izrade raznih elemenata enterijera, ali je upravljač zapravo jedini deo enterijera sa kojim je vozač konstantno u dodiru. On je sada daleko manjeg prečnika (autora vrlo podseća na obim upravljača koji je bio u MX-5) i vrlo je zanimljivo kako mala promena može tako da promeni osećaj u vožnji.

 

17cx5_test_15-1024x769.jpg

 

17cx5_test_16-1024x769.jpg

 

Sedišta nam do sada u Mazda programu nikad nisu smetala, a nova sedišta u CX-5 su još bolja sa dosta boljom bočnom potporom kako za putnike napred, a tako i pozadi. Od srednjeg paketa opreme upravljač i prednja sedišta imaju grejanje, dok najbogatiji Revolution Top dodaje grejanje i zadnjih sedišta sa kontrolom grejača koja se nalazi u preklopivom naslonu na sredini zadnje klupe. Zadnja sedišta su delimično profilisana i veoma su udobna. Kožni enterijer, koji je na raspolaganju od Revolution Top paketa opreme, je postao još kvalitetniji nego ranije i sada je to mnogo finija (eko)koža poput one koju smo videli u Mazda 2 modelu. Test automobil je imao opcioni beli kožni enterijer (200€ doplata) koji doprinosi luksuznom osećaju, ali smo skloni da kažemo da je dugoročno gledano crni kožni enterijer ipak praktičnija opcija. Zadnja sedišta sada imaju oborivi naslon tako da je briga o kvalitetu transporta putnika na zadnjoj klupi značajno povećana uvođenjem grejanja sedišta, kontrole ventilacije i mogućnošću obaranja sedišta.

 

17cx5_test_17-1024x769.jpg

 

BOSE ozvučenje, kao i uvek, pruža vrhunski zvučni ugođaj. Čak 10 zvučnika se brine da svaki deo putničke kabine bude valjano popunjen zvukom koji obrađuje DSP koji u obizir uzima i spoljne zvuke i uz pomoć sistema za poništavanje zvuka pokušava da putnicima isporuči što čistiji zvuk.

 

2017cx5_12.jpg2017cx5_25.jpg2017cx5_13.jpg

2017cx5_14.jpg2017cx5_15.jpg2017cx5_16.jpg2017cx5_17.jpg

2017cx5_24.jpg2017cx5_26.jpg2017cx5_27.jpg2017cx5_28.jpg

 

Manji prečnik upravljača kao da sve vreme govori ''ovo je mali auto, ovo je mali auto'', pa pre ili kasnije vi tako nešto počnete i da mislite. Ogibljenje u kombinaciji sa G-Vectoring sistemom se trudi da izađe u susret energičnim komandama na malenom upravljaču pa smo zato pomislili da je auto skloniji podupravljanju nego što je to bio ranije. Tek kada smo se malo privikli, shvatili smo da smo zapravo baš zbog tog malog upravljača bili daleko agresivniji pa je reakcija automobila bila i očekivana.

 

17cx5_test_19-1024x683.jpg

 

Adaptivna LED svetla su prisutna već duže vreme, kada su u pitanju CX-5 i 6 modeli, ali ih moramo eksplicitno spomenuti zato što donose potpuno novo iskustvo kada je u pitanju noćna vožnja. Posebno moramo istaći ovu tehnologiju zato što je Mazda nudi u sklopu srednjeg paketa opreme, što i dalje nije čest slučaj kod konkurenata.

 

17cx5_test_21-1024x769.jpg

 

Nova generacija prikaza informacija na vetrobranu (HUD, odnosno ADD kako Mazda naziva ovu generaciju prikaza na vetrobranu) sada zaista i prikazuje informacije na vetrobranu, a ne na pomoćnoj staklenoj površini kao što je to do sada rađeno. Rezultat je da su informacije daleko lakše vidljive - što kroz poziciju koja je sada tek malo ispod nivoa pogleda vozača, što zbog detaljnijih informacija koje sada sadrže trenutnu brzinu, trenutno ograničenje brzine na snazi, informacije iz navigacionog sistema ukoliko je zadato odredište, informacije o tome da li se nalazite unutar kolovozne trake kao i da li vam se u slepom uglu nalazi neka prepreka. Ukratko, sa novim HUD prikazom zaista imate sve potrebne podatke ispred vas i u svakom trenutku.

 

17cx5_test_22-1024x769.jpg

 

Dodatno, HUD vas obaveštava i o vanrednim situacijama, ukoliko ih vi iz nekog razloga ne primećujete, pa će sistem za automatsko kočenje u gradskim uslovima pre nego se aktivira dati jarko crveni signal na kome stoji instrukcija da je potrebno kočiti (BREAK!). Pored naprednog HUD sistema, Revolution Top dodaje i radarski adaptivni tempomat koji sada vrlo progresivno i nežno usporava vozilo ukoliko se u vašoj kolovoznoj traci nalazi vozilo koje se sporije kreće od vas. Komande na upravljaču vam omogućavaju da brzo menjate osetljivost tempomata.

U gradskoj vožnji, bar kada su u pitanju aktuelne gužve u srušenom širem gradskom centru Beograda, 2.2 litarski dizelaš uprkos asistenciji iStop sistema troši tek nešto ispod 10l. Sa jedne strane, težina od 1545kg, automatski menjač i 4×4 pogon uzimaju svoj danak, dok sa druge konstantno stajanje i tek povremeno stani-kreni situacije govore da potrošnja i nije toliko velika. Kompakt SUV vozila svojim gabaritima još uvek mogu da omoguće koliko-toliko lako manevrisanje u gradskim situacijama. Automatsko kočenje u gradskim uslovima (do 30kmč), parking senzori i kamera za kretanje u nazad kao i sistem za upozorenje o preprekama kada se vozilo kreće u nazad dosta olakšavaju manevrisanje čak i u veoma skučenim prostorima tako da posebnih zamerki nemamo. Preglednost je korektna za ovu klasu vozila, ali taj aspekt imajući u vidu čitavu bateriju sistema koji asistiraju prilikom parkiranja i menjanja traka, nije izuzetno bitan.

 

17cx5_test_18-1024x683.jpg

 

Udobnost koju donose 19'' točkovi sa pneumaticima u profilu 55 je sasvim solidna, osim kada prelazite ležeće policajce i tada ogibljenje naprosto ne uspeva da izađe na kraj što se najviše ogleda u grubom prizemljenju zadnjeg dela automobila. Ostale neravnine se prilično dobro amortizuju. Nove generacije SUV vozila se najbolje snalaze na autoputevima, pa nije iznenađenje kada kažemo da je Mazda najviše radila upravo na smanjenju vibracija i buke pri srednjim i visokim putnim brzinama. U praksi ovo znači da je vožnja magistralnim pravcima skoro bešumna, baš kao što je buku točkova, motora ili opstrujavanja teško čuti sve do 150 km/h. Potrošnja na magistralnim pravcima je oko 6l, mada ukoliko želite da potrošnju spustite na deklarisanih 5,3l bićete prinuđeni da vozite dosta tečnije i sa više angažovanja. Neravnine na ovim pravcima ogibljenje sa lakoćom upija, a adaptivna LED svetla sa automatskim dugim svetlom u noćnim uslovima izuzetno pomažu i čine vožnju vrlo laganom. Nešto brža vožnja magistralom nije pokazala tendenciju podupravljanja koju smo primetili, već je u tim situacijama AWD pogon stabilizovao vozilo prebacivajući snagu na zadnju osovinu što je samo dodatno povećavalo brzinu kojom se nižu kilometri na krivudavim deonicama. Treba biti posebno pažljiv zbog izražene tendencije pogonskog sistema da maskira brzinu kretanja, tako da HUD sistem dobro dođe da vas podseti da ste (ponovo) prekoračili brzinu.

 

17cx5_test_23-1024x769.jpg

 

Na autoputu potrošnja se kreće u opsegu 7-8 litara, u zavisnosti da li baš čvrsto poštujete ograničenje od 120kmč ili tempirate da vam prosečna brzina bude ispod 140kmč. Razlika u potrošnji nije velika, a zahvaljujući rezervoaru od 58l realna autonomija je u sasvim respektabilnom opsegu 700-800km. Ono što karakteriše Mazda 2.2 litarski dizelaš je izuzetna linearnost razvoja snage i momenta, tako da subjektivni osećaj govori da je automobil dosta sporiji nego što bi trebalo da bude SUV-C sa dizelaških 175KS. Međutim, telemetrija govori da je konjica na broju i da su svih 175 konja vrlo raspoloženi tako da smo izmerili odličnih 8.5s do 100 km/h. Ističemo da pri merenju performansi vozila koja imaju automatski menjač ne koristimo ''brake torque'' start, odnosno ne opterećujemo sklop davanjem gasa i držanjem kočnice neposredno pre starta. Međuubrzanja su takođe vrlo dobra, dok je kočioni put izuzetno kratak.

 

telemetrija.jpg

 

Kod novog CX-5 nedostaje lako iskoristiva marketinška ''municija''. Naprosto nema nekog bombastičnog broja kojim će se kupac privući, niti se Mazda trudi da tako neki broj i dostigne. Ono gde je novi model izuzetno unapredio svoje performanse su NVH faktori (buka, vibracije i udobnost), a to je ono što će ponovo učiniti da Mazda bude verovatno najbliža teško dohvatljivoj premium kategoriji koju sada svi proizvođači pokušavaju da dostignu.

 

17cx5_test_24-1024x683.jpg

 

Ogibljenje sa lakoćom izoluje većinu neravnina, ali se te informacije ipak prosleđuju vozaču kroz upravljački mehanizam u dovoljnoj meri da možemo pričati o ''povratnoj informaciji'' iako SUV segment po definiciji ne bi trebalo da daje akcenat na takvu vrstu vožnje. Akustična izolacija je već bila dobra, a sa novim modelom je sada bez ikakvih problema u rangu sa dosta skupljim automobilima iz premium segmenta. Kvalitet enterijera je među boljima u segmentu, mada na tom polju možda i najlakše možete uočiti razliku između premijum takmičara, ali isto tako ti premium takmičari sada imaju vrlo agresivnu cenovnu politiku tako da solidno opremljeni XC60 ili X3 koštaju tek par hiljada EUR više uz ogradu da je oprema u Mazdi verovatno bogatija. Plastike su vrlo kvalitetne, kožni enterijer je značajno kvalitetniji nego kod prethodnog modela, a ono što često izdvajamo kao bitnu stvar je da HMI Commander kontroler daje utisak izuzetnog kvaliteta, što je vrlo bitno imajući u vidu da upravo taj kontroler će ruka vozača veoma često dodirivati.

 

17cx5_test_25-1024x683.jpg

 

Kad smo kod premijum konkurencije, većina konkurenata nudi poreski daleko prihvatljivije 2.0 dizelaše koji prosto ''pucaju'' od snage i sa lakoćom ostavljaju CX-5 iza sebe u skoro svim parametrima vožnje. Dizajn karoserije, sa druge strane, je nešto gde bi smo rekli da Mazda radi čak i bolje nego premijum mašine, a posebno bolje u odnosu na ostale marke iz redovne ponude. U pitanju je subjektivna kategorija, tako da po tom pitanju nećemo ići dalje od ove tvrdnje. Cenovno gledano, Mazda je vrlo slično pozicionirana kao i ostatak glavnih igrača u segmentu, tako da za bazno opremljeni model treba izdvojiti nešto preko 25.000€, dok najbolje opremljeni model košta samo par stotina EUR manje od 40.000€. Novi KODO dizajn je zaista korak napred, a u kombinaciji sa značajnim unapređenjima na polju udobnosti i kvaliteta vožnje sa posebnim akcentom na putnike na zadnjoj klupi - ovo je svakako vozilo koje treba imati u vidu.

 

preuzeto sa - nacionalnaklasa.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

photo.jpg Emisija SAT: Test Mazda CX-5

 

Prvo je 2012. godine na scenu stigla originalna Mazda CX-5. Tri godine kasnije usledio je redizajn, neprimetan ali značajan. Danas na tržištu je treća generacija modela CX-5. Ozbiljno drugačija.

Novi CX-5 ima unapređen radarski sistem za održavanje odstojanja koji će u slučaju opasnosti automatski da zakoči čak i ako vozite 160 na sat. Naravno, i ostali pametni sistemi prisutni na drugim modelima Mazde, poput korekcije upravljača ako nehotice napustite voznu traku takođe su deo opreme. Spolja gledano novi CX-5 u neku ruku liči na svoje prethodnike. Dimenzije su praktično iste. Ali, pažljivo oko otkriva da nema nijednog identičnog detalja. Svakako izgledom dominiraju prednja LED svetla sa 12 elemenata i prilagođavanjem oblika snopa zavisno od situacije ispred vozila.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvi utisci: Mazda CX-5 G194

 

Mazda CX-5 G194

 

Mazda nam je na test poslala aktuelni CX-5 model, samo što je ovog puta pod haubom njihov drugi poreski nepodobni agregat – 2.5 litarski benzinac. Da, 2.5 litra. Sada i slovima, čisto da zadovoljimo tradicionalnu računovodstvenu formu i smanjimo mogućnost da neko nije dobro razumeo: „dvehiljade petstotina kubika“! S obzirom da kupci Mazde CX-5 u većini slučajeva moraju progutati gorku pilulu zvanu „porez za preko 2l zapremine“, zanimljivo je da predstavimo i drugu opciju u vidu atmosferskog četvorocilindričnog benzinskog agregata zapremine 2.5 litara koji sada proizvodi 194KS, a koji uz pomoć novog sistema za deaktivaciju cilindara pokušava da ponudi realističnu alternativu 2.2 litarskom dizelašu. 

 

blog_cx5_g194_1-1024x683.jpg

 

blog_cx5_g194_2-1024x683.jpg

 

Mazda CX-5 je, da podsetimo, aktuelni nosilac titule NK Auto Godine, tako da su naša očekivanja bila velika i pre samog ulaska u automobil. Naravno, nakon nekoliko kilometara nam je apsolutno bilo jasno zašto smo ovu titulu dodelili Mazdi, a odsustvo dizel temperamenta je samo dodatno učinilo vožnju ugodnijom. 

 

blog_cx5_g194_6-1024x683.jpg

 

Nova generacija nudi izuzetni kvalitet u vožnji, a sada kada je pod haubom daleko „mirniji“ i tiši benzinski agregat, napredak koji je Mazda po pitanju kvaliteta vožnje napravila sa novim modelom je samo još više izražen.  

 

blog_cx5_g194_7-1024x683.jpg

 

I pored toga što je u pitanju četvorocilindraš, zvučna nota koju proizvodi je daleko zanimljivija nego onu koju nudi 2.0 varijanta. Pored reskijeg zvuka, tu su i primetno bolje performanse koje u sprezi sa “Sport” opcijom na automatskom menjaču nude vrlo respektabilne performanse. No, odsustvo turbo punjača ipak ima svoju cenu, tako da performanse koje u praksi nudi G194 su za nijansu slabije od dizelaša koji je na papiru slabiji za 19KS tj. oko 10%. 

 

blog_cx5_g194_3-1024x683.jpg

 

Prosečna potrošnja koji smo tokom testa zabeležili iznosi 9,7l. U gradskim uslovima vožnje, realistična potrošnja za relativno disciplinovane vozače iznosi oko 11l, dok na magistralnim pravcima uz podjednaku disciplinu potrošnja iznosi 7-7,5l. Za razliku od dizela, benzinac surovo kažnjava vozače sa teškom desnom nogom, tako da žustri startovi sa semafora zahtevaju imućnog vozača ili kompanijsku karticu za gorivo. 

 

preuzeto sa - Nacionalna Klasa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dmotion test: Mazda CX-5

 

mazda cx5 dm.jpg

 

Da li je Mazda potcenjena marka? Da, sasvim sigurno, a verovatno je i sama tome doprinela i to ne kvalitetom nego nekim sasvim drugim stvarima. Mazda, kako god to zvučalo, nije gigant, i spada među manje svetske marke. Sa godišnjom proizvodnjom od 1.5 milona vozila, nalazi se 15. mestu u svetu. Šta više, nije neka tajna ni da Mazda ne želi da postane gigant. Nezavisna je koliko god može, a zavisna samo onoliko koliko mora (sa Toyotom radi na razvoju elektro pogona i sistema autonomne vožnje). Srećom po kompaniju a i kupce, brak sa Fordom je praktično razveden 2014. od kada je američka kompanija samo simbolično vlasnik 2.5% deonica. Srećom, zato što je Mazda ponovo postala autentična, iako je, sa druge strane, Ford zaslužan što Mazda nije propala.

 

DSC_6105.jpg

 

To je bilo i biće, a šta je sada? Mazda u osnovi nema mnogo modela, a i spiskovi osnovnih i dodatnih paketa opreme relativno su kratki u odnosu na druge. Međutim, ova činjenica Mazdu nije omela da na vreme prepozna trendove i nađe se tamo gde treba. Naravno, reč je o crossoveru u koji je Mazda, u novije vreme, ušla prvo sa sjajnim CX7, kojem se priključio nešto manji CX5, koji je stao uz rame VW Tiguanu, Ford Kugi, Nissan Qashqaiju i drugima.

 

DSC_6045.jpg

 

Od samog starta, CX5 je definisan kao SUV koji je vozi i ima performanse kao limuzina ili hatchback slične snage pa i cene. I to nisu bile prazne reči. Prvi CX5 je to i dokazivao, a ujedno i promovisao ono što je Mazda nazvala Skyactive, odnosno, olakšavanje i optimizacija svega, od motora pa nadalje, uključujući i automatske menjače bez tradicionalnog proklizavanja torq konvertera.

 

DSC_5991.jpg

 

Aktuelna, druga generacija pojavila se prošle, 2017. godine. U osnovi postavljena je na minimalno modifikovanu platformu prve, ali je karoserija malo produžena i malo snižena, pa profil vozila deluje znatno drugačije. Tu je i mnogo „namrgođeniji“ izraz prednjeg dela i, u Američkom stilu, dominantno dug i robustan poklopac motora. Zapravo, Američki stil može da se shvati i bukvalno, obzirom da se u Americi i Evropi prodaje identično vozilo. Ali nema brige, Mazda CX5 je sa 4.54 m i dalje dovoljno kompaktna da bi ostala praktična i zgodna za gradsku vožnju i parkiranje. Šta više, CX5 je taman pogođena mera porodičnog automobila, pa se ispostavilo i opravdano što je robusniji CX7 povučen i ustupio svoje mesto manjem CX5.

 

DSC_6118.jpg

 

I da ne preteramo, Mazda CX5 nije malo vozilo, a kada se uključe svi benefiti koje SUV uspravnom postavkom sedišta dobija eto prilike za odlično iskorišćen enterijer. Mazda nije propustila priliku. U tipično japanskom ne preterano kitnjastom i maštovitom stilu CX5 kao prvo ima odličnu ponudu prostora. Kao drugo, isti taj prostor ima vrlo precizno uklopljene elemente sa identičnim zazorima i bez nedorečenih krajeva. Jedno, na Dmotion test stiglo je vrhunski opremljeno vozilo, pa se kožne oplate vrata, kožna sedišta sa 8 podešavanja i još dosta toga ne može nazvati standardom. Međutim i u ovom slučaju ocena važi - precizno i korektno. Doduše, mogli bi da raspravljamo na temu zbog čega se oko menjača na centralnoj konzoli nalazi ''klavir lak'' crna oplata, umesto lepe imitacije mat svetlog drveta koja se već nalazi na armaturi.

 

ent1-1.jpg

 

Barem u Revolution TOP opremi, sedišta su bez preterivanja top. Pre svega, prednja sedišta imaju ekstremno duge hodove, pa izrazito viski vozači i suvozači imaju više nego dovoljno prostora. Bogato su dimenzionisana, ali nemaju previše izražene bočne podrške. To donekle, pogotovo na kožnim sedištima, smanjuje efekat držanja tela u krivinama, ali sa druge strane povećava udobnost, pogotovo osobama krupnije građe. Elektro podešavanje po 8 osa, što omogućuje dovoljno prilagođavanje oba sedišta. Elementi funkcionalnosti su zadovoljeni, prostora za odlaganje ima dovoljno.

 

ent-1.jpg

 

I pozadi je Mazda ostala u istom, preciznom maniru. Zadnja klupa je udobna i što je podjednako bitno, nudi dovoljno prostora za kolena i glave putnika. Deljiva je u odnosu 40:60, ali sa naslonom za ruke koji je ujedno i otvor za transport dužih predmeta, kao što su skije. Prtljažnika, kao i u svakom SUV-u ima dovoljno. Standardna konfiguracija do visine prozora nudi 506 litara a sa oborenim naslonima 1620 litara, i to bez obzira da li se radi o prednjem ili AWD pogonu.

 

ent2-1.jpg

 

Mazda se ponajmanje proslavila instrument tablom. Definitivno je pregledna, ali ne i preterano maštovita, pa dodajmo i dizajnirana. Dobra vest je da se među dodatnom opremom nalazi i opcioni HUD odličnog kontrasta i čitljivosti. Slično važi i za 7'' višenamenski ekran u tablet stilu, koji jeste osetljiv na dodir, ali je sve operacije jednostavnije izvoditi rotacionim kontrolerom smeštenom između sedišta. Rezolucija ekrana je dobra, kao i slika kamere za vožnju unazad. Realne performanse i upotrebljivost navigacionog sistema nismo mogli da proverimo zbog mapa koje nisu bile ažurirane, iz, kako nam je uvoznik objasnio, objektivnih razloga.

 

ent3-1.jpg

 

Platforma Mazde CX5 nije mnogo menjana u odnosu na prvu generaciju, kada je međuosovinski razmak od 2.700 mm u pitanju, kao i mehanika. Sa 192 mm klirens od tla nije preterano velik, pa CX5 i nije prikladan za terenske egzibicije. Prednji točkovi su oslonjeni i ogibljeni preko MacPherson opružnih nogu sa gasnim amortizerima dok su pozadi točkovi nezavisno oslonjeni preko multilink osovine. Najveća novina u ovom domenu odnosi se na G-Vectoring Control sistem koji prati položaj papučice gasa, upravljača i brzinu vožnje i prilagođava reakcije sistema upravljanja. Vozila opremljena AWD sistemom pogona na svim točkovima dobila su i i-ACTIV sistem koji preko 27 senzora prati rad pogona i prilagođava ga 200 puta u sekundi uslovima vožnje, odnosno podlozi. Za Evropu nov je i 2.5 litarski atmosferski benzinac sa 194 KS, ali i Mazdina doslednost da ne ide u downsizing, smanjivanje zapremina i ubacivanje turbo punjača. Marka je ostala verna relativno velikim radnim zapreminama svojih motora pa su za CX5 normalni 2.0, 2.2 2.5 motori.

 

DSC_6012.jpg

 

Danas 194 KS iz 2.5 litara zapremine i nije neki rezultat na koji se podižu obrve. U slučaju Mazde CX5 moraju se podići obrve kada je kultura rada motora u pitanju. Japanci su ponovo dostigli zvezdane visine tihim i mirnim radom ovog benzinca. Maksimalan obrtni moment od 258 Nm ne deluje previše velik u odnosu na 2.2 dizel u istom vozilu koji isporučuje čak 380 Nm. Ali, nema razloga za brigu. I snage i obrtnog momenta ima više nego dovoljno. CX5 je i dalje SUV koji nudi voznu dinamiku ravnu automobilu, bez da je mnogo izgubio na udobnosti zbog pretvrdog ogibljenja. Precizno i rado ulazi u krivinu, a na klizavoj podlozi do izražaja dolazi zaista efikasan AWD, koji momentalno nalazi točak koji ima najviše trakcije. Iako sa svojih 1.560 kilograma CX5 nije preterano težak, od kočnica bi se moglo očekivati više odlučnosti na prvi dodir papučice, pogotovo u kontekstu ukupne vozne dinamike. U odnosu na prošli model, unapređena je i zvučna izolacija, pa motor koji pri ubrzavanju iz svoja dva izduva podseća da ima skoro 200 KS, postaje potpuno nečujan pri konstantnim brzinama. Šestostepeni automatik ima mekane pa čak i spore promene stepena prenosa, ali prebacivanje u Sport mod iz osnove sve menja i menjač postaje brz i odlučan. CX5 je i među najbezbednijim vozilima u svojoj klasi, a spisak standardni i dodatni asistencija je bogat, uključujući i automatsko kočenje pri vožnji unazad, hill start assist, asistenciju za održavanje kolovozne trake, prepoznavanje saobraćajnih znakova, autoadaptivni tempomat i još dosta toga.

 

DSC_6077.jpg

 

Generalno, Mazda je ponovo uradila odličan posao što se performansi i vozne dinamike tiče, ali se u jednom elementu nije proslavila. Bez obzira na svu optimizaciju i olakšavanja, 2.5 benzinac je poprilično žedan. Na otvorenom putu ili auto putu spustiti potrošnju ispod 8 litara je nemoguće, dok se u vrlo umereno temperamentnoj gradskoj vožnji mora računati sa potrošnjom od 10 litara pa i preko toga. Sa jednim punim rezervoarom od 56 litara može se računati na autonomiju od oko 550 kilometara u kombinovanim uslovima vožnje. Svakako, postavlja se pitanje da li menjač sa 7 ili 8 stepeni prenosa doprineo većoj ekonomičnosti.

 

DSC_6098.jpg

 

Mazda CX5 je odličan zbor, ako se odlučuje za SUV. Cenovno je dobro pozicionirana i u nivou sa konkurencijom. Testirani model sa najsnažnijim motorom, pogonom na svim točkovima i bogatom opremom košta 35.790 evra, što je isto ili blizu kao i bilo koji drugi SUV u najvišem paketu opreme. U osnovi, jedina zamerka odnosi se na potrošnju, i činjenicu da kod nas radna zapremina još uvek igra veliku ulogu pri registraciji, pa 2.5 litarska zapremina znači i dodatni trošak svake godine. Dok je tako, možda se isplati i razmišljati o 2.0 benzincu sa 160 (165 2WD) koji se takođe može dobiti uz AWD, i preploviti troškove registracije, a ostati sa tridesetak konjskih snaga manje. A da li je Mazda potcenjena? Da, sasvim sigurno, obzirom da često ni ne bude uzeta u razmatranje pri odluci o kupovini, ali to je već neka druga priča…

 

preuzeto sa - dmotion.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

TopSpeed test: Mazda CX-5 G 192 AWD

 

mazda cx-5 ts.jpg

 

Mazda CX-5 je svakako funkcionalan i kvalitetan SUV, koji sa najsnažnijim agregatom u gami predstavlja jedinstevnu ponudu u klasi, ali zbog nerazumnih poreskih opterećenja, motor velike radne zapremine teško da će steći značajan broj poklonika u Srbiji. Mazda ne odustaje od svoje filozofije, te nastavlja da prkosi popularnim trendovima kojima nisu odoleli drugi masovni proizvođači. Recimo, jedina nema fabriku u Evropi, pa njeni njeni automobili na ''Stari kontinent'' i dalje stižu iz Japana ili Meksika. I to nije sve…

 

DSC_1282.jpg

 

Samo se Mazda nije priklonila takozvanom ''daunsajzingu'', kako se u žargonu naziva kombinacija uvođenja turbo tehnologije uz smanjenje radne zapremine motora. Umesto toga, Japanci igraju na kartu SkyActiv tehnologije. Ovu formulu primenjuju na polju motora, menjača, šasije i ona podrazumeva korišćenje lakih materijala i specijalnih tehnoloških rešenja zarad bolje efikasnosti i smanjenja mase.

 

CAR0314.jpg

 

Konkretno, kod benzinskih agregata, Mazdini inženjeri su usmerili pažnju na precizno odmereno direktno ubrizgavanje goriva i postizanje izuzetno visokog stepena kompresije, u ovom sličaju dostignuta je vrednost od 13.2:1 čime je poboljšana efikasnost sagorevanja i smanjena potrošnja goriva. Kako sve to izgleda uverili smo se u više navrata, testirajući modele Mazda3 i Mazda6 sa dvolitarskim benzincima, a sada je na red došla Mazda CX-5 sa još većim ''srcem'' kapaciteta 2.5 litra. Ovaj četvorocilindraš je kod druge generacija dobio sistem deaktivacije cilindara, kao i nekoliko konjskih snaga i sada raspolaže sa 192 KS.

 

CAR0312.jpg

 

No, nevezano od motora, ovaj kompaktni SUV skreće pažnju kao najpopularniji Mazdin model koji na svojim plećima nosi četvrtinu prodaje japanskog proizvođača. Pred nama je druga generacija koju smo upoznali prošle godine na međunarodnoj prezentaciji u Barseloni. Reč je o sledbeniku istoimenog modela koji je za sedam godina stekao više od 1.5 miliona poklonika. Novi model je zadržao identičnu platformu, ali je promenio, odnosno usavršio sve ostale značajne elemente i sa tom činjenicom nestaje dilema da li je zaista reč o novoj generaciji.

 

DSC_1323.jpg

 

Evolucija Mazdinog dizajnerskog pravca Kodo, podarila je CX-5 oštriji i dinamičniji izgled. Naročito se ističu britki farovi napred i ogromna maska hladnjaka, a pažnju privlače i minijaturne svetlosne grupe. Profil automobila ostao je naizgled nepromenjen, dok su pozadi takođe nove svetlosne grupe. Naravno, redizajnirani su i odbojnici ali ne toliko da bi i oni mogli da se podvedu pod upadljive znake raspoznavanja novog modela. Upravo su preoblikovani branici omogućili novom modelu da ''poraste'' za 10 mm, a ujedno je postao i niži za 35 mm. Sve u svemu, ovaj SUV ostavlja stamen utisak kada ga posmatrate istovremeno izgleda dinamično čak i u stanju mirovanja.

 

DSC_1326.jpg

 

Mazda se opredelila da krene u premijum pravcu još prilikom lansiranja prethodnog CX-5 i ''šestice'', a da bi pridobili kupce koji cene takve vrednosti Japanci su znali da je neophodno, između ostalog, ponuditi u svakom smislu uzoran enterijer. I upravo na polju kvaliteta Mazda ovde pravi primetan iskorak. Svi materijali su pažljivo odabrani, prijatni su na dodir i oko, a završna obrada je besprekorna. Blago redizajnirani instrumenti su pregledni, a sada je dostupan i head-up displej.

 

DSC_1340.jpg

 

Kabina je, inače, očekivano prostrana, a posebno nam se dopalo što se sva vrata široko otvaraju. Uz visoku poziciju sedenja time je omogućen veoma lak ulazak u vozilo i izlazak iz njega. Funkcionalnost je unapređena i električnim otvaranjem prtljažnika čiji se ugao otvaranja može podesiti u skladu sa visinom korisnika kako bi lakše emogao da dohvati prekidač na unutrašnjoj stranici petih vrata. Inače, prtljažnik raspolaže solidnom zapreminom od oko 500 litara. Dakle, ni mnogobrojne porodice ne bi trebalo da imaju poteškoće oko pakovanja stvari prilikom odlaska na duži put.

 

DSC_1341.jpg

 

A kako se u ovoj Mazdi putuje? Tiho i prilično udobno, čak i kada vozi na točkovima od 19 inča kakav je slučaj sa testiranim automobilom. Motor sa četiri cilindra, zapremine 2.5 litara, u kombinaciji sa šestostepenim automatskim menjačem pokazao se kao dosta tih i elastičan, čemu doprinosi i dobar obrtni moment koji doseže maksimalnih 258 Nm pri relativno visokih 4.000 o/min. Ipak, ''veliki benzinac'' u leru baš i ne radi mirno kao što bi trebalo. Moguće je da blago podrhtavanje izaziva gorivo koje se, kao što je poznato, u našoj zemlji ne ističe baš po kvalitetu.

 

DSC_1343.jpg

 

Što se tiče performansi, testirani CX-5 je spososban da ubrza od 0 do 100 km/h za 9.2 sekunde i da dosegne 195 km/h. Kada želite da izvučete maksimum dinamike, potrebno je aktivirati taster Sport koji se nalazi odmah do ručice automatskog menjača pomoću koje je, inače, moguće i ručno menjati stepene prenosa.

 

DSC_1333.jpg

 

Posebno nam se dopalo kako rade sistemi asistencija. Sve pohvale zaslužuju Front Assist sa prepoznavanjem pešaka i automatskim kočenjem, adaptivni tempomat, asistencija održavanja kolovozne trake, kao i skeniranje saobraćaja bočno pozadi. Recimo, ako se isparkiravate unazad i ne primetite da nailazi vozilo, sistem će vas najpre upozoriti a zatim i sam ukočiti i tako sprečiti da iskočite ispred vozila. A ako se ispostavi da nekome prilikom parkiranja nije dovoljna slika sa kamere kao i parking senzori koji zvučno signaliziraju prepreku, dodat je sistem koji će zakočiti ukoliko zakasnite sa reakcijom kada dođe trenutak da prebacite nogu sa gasa na kočnicu. Na raspolaganju je i head-up displej, a sve pomenuto osim adaptivnog tempomata uvedeno je kod druge generacije CX-5.

 

DSC_1367.jpg

 

Međutim, Japanci su propustili da isprave neke propuste kao što je sliučaj sa komandama otvaranja prozora. Ukoliko zaključate prozore kako se deca ne bi igrala sa podizačima pozadi, nećete biti u mogućnosti da ih pokrećete ni sa vozačke komande, što se pokazalo kao nefunkcionalno rešenje. Kratkom spisku zamerki moramo da dodamo i potrošnju, jer u gradskim uslovima sa uključenim klima uređajem CX-5 2.5 nije uspevao da spusti prosek na manje od 11,5 litara. Na otvorenom je nešto umerenija potrošnja i može da se svede na nekih 8 litara.

 

DSC_1397.jpg

 

Ako se svemu tome doda i činjenica da je naš sistem oporezivanja rigorozan prema vozilima sa motorima velike zapremine, gde registracija Mazde CX-5 sa 2.5 motorom košta gotovo 400 evra više u poređenju sa verzijom sa benzinskim 2.0 motorom, nije teško zaključiti šta je bolji izbor. Čini se da je najsnažniji benzinac namenjen nekim drugim tržištima, pre svega američkom i ruskom, a svakako da će imati bolju prođu i u drugim evropskim državama nego u Srbiji, jer se jedino još kod nas porez na motorna vozila određuje na osnovu radne zapremine motora… Nažalost!

 

Tekst: Uroš Dedić/TopSpeed

Fotografije: Aleksandar Savin

 

preuzeto sa - topspeed.telegraf.rs 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda ubacuje 2.5 litarski turbobenzinac i u CX-5

 

mazda-cx-3 1.jpg

 

Iako je Mazda krenula putem smanjivanja zapremine motora, situacija na tržištu bi mogla da preokrene planove japanskog proizvođača. Spekuliše se da u Mazdi planiraju da uvedi novi 2.5-litarski turbobenzinac u novi, treći model u svojoj gami. Pomenuti agregat je odlično prihvaćen od strane kupaca u većim modelima sedanu Mazda 6 i SUV-u CX-9, a sledeći će verovatno biti manji SUV od pomenutog, svoj najprodavaniji model CX-5. 2.5-litarski turbo ima 230 KS i 420 Nm, a tu je i pojačava verzija sa 250 KS, bar što se tiče CX-9 modela. Nema najava kada će zvanično biti dostupan u CX-5 niti sa koliko će ''konja'' raspolagati. Očekuje se krajem ove ili najkasnije početkom sledeće godine, ili možda na debiju nove generacije Mazde 3. Iako će turbodizeli biti sve zastupljeniji u Mazdinim automobilima, ovaj proizvođač ne odustaje od dizela, pa je tako primećena Mazda 6 sa Skyactiv-D dizel agregatom u SAD.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda CX5 G194 AWD

 

cx5 001.jpg

 

Mazda već neko vreme ne prati modne trendove u automobilskoj industriji, a sa atmosferskim benzinskim motorom zapremine 2.5 litare su ponudili pravu pogonsku egzotiku u C-SUV segmentu. Znajući koliko je 2.0 benzinac ekonomičan, potajno smo se nadali da će ovaj benzinac biti odlična pogonska alternativa dizel opciji, koja je podjednako poreski nepovoljna. Nova generacija CX-5 modela je predstavljena prošle godine, koji smo već imali prilike da vozimo u identičnoj ''Revolution Top'' opremi, sa automatskim menjačem i AWD pogonom. Drugi CX-5 koji nam je stigao na test je takođe u ''Revolution Top'' opremi, samo što je 2.2 litarski turbo dizel zamenjen 2.5 litarskim četvorocilindričnim Skyactiv-G benzinacem koji je u svojoj poslednjoj evoluciji opremljen sistemom za dinamičko upravljanje radom cilindara, što je omogućilo da novi agregat ponudi nešto niže CO2 vrednosti i deklarisanu potrošnju.

Pre nego pređemo na to šta 2.5 litarski benzinac ume i zna, moramo se dotaći i ''svega ostalog''.

 

cx5 002.jpg

 

Ono gde je Mazda takođe dobila dodatne poene je napredak u odnosu na prethodnu generaciju, gde su svi elementi prethodnog modela vidno i osetno unapređeni, iako na neke od njih zaista nismo imali zamerke. Kako smo u inicijalnom sagledavanju šta nudi aktuelni CX-5 i naveli, Mazda je sve komponente značajno unapredila u toj meri da je čak i veliko unapređenje po pitanju izgleda zapravo manje nego što su to unapređenja po pitanju voznih karakteristika, kvaliteta i opremljenosti enterijera kao i unapređenja po pitanju faktora vibracija, buke i udobnosti. 

 

cx5 003.jpg

 

Uprkos svemu tome, agresivni dizajn karoserije i dalje je najvidljiviji pomak nove generacije, gde novi korporativini dizajn prednjeg dela sa predimenzioniranom maskom i veoma oštrim dizajnom svetlosne grupe čini CX-5 vrlo atraktivnim vozilom sa jasno izraženim i mišićavim izgledom koji ukazuje na Mazda sportske pretenzije.

 

cx5 004.jpg

 

Širok spektar elektronskih sistema koji se isporučuju u najbogatijem paketu opreme se stara da vozač čak i kada mu je pažnja na vrlo niskom nivou može očekivati od automobila da će ga zadržavati u okviru kolovozne trake, usporavati i ubrzavati u skladu sa tempom koju vozilo ispred posotavlja i upozoravati vozača da drži ruke na upravljaču, ali i da je vreme da se odmori.

 

cx5 005.jpg

 

Novi prikaz bitnih vozačkih informacija na vetrobranu (HUD) je sa novom generacijom zaista prikaz na vetrobranu, a ne na pomoćnom panelu. Ovo unapređenje je jedno od većih, kada se govori o asistencijama vozaču i koje će vam često skrenuti pažnju da ste zapravo brži od ograničenja jer odlična akustična izolacija i prilično udobno ogbiljenje to vešto kriju od putnika.

 

cx5 006.jpg

 

Kvalitet materijala je, kao što smo i prvi put primetili, izuzetno visok. Mazda je sada većinu tastera izradila od daleko kvalitetnijih materijala, a kod novog CX-5 je prisutan i novi, sportskiji, upravljač manjeg prečnika i debljeg rukohvata koji lepo naglašava Mazdine sportske aspiracije koje se često mogu osetiti, nekako iz drugog plana.

 

mazdacx5-g194-01.jpgmazdacx5-g194-04.jpgmazdacx5-g194-07.jpgmazdacx5-g194-08.jpg

mazdacx5-g194-09.jpgmazdacx5-g194-12.jpgmazdacx5-g194-13.jpgmazdacx5-g194-18.jpg

 

Aktuelna gama Skyactiv pogonskih sklopova je minimalno unapređena za ovu generaciju CX-5 modela, tako da je ponuda motora i menjača skoro pa nepromenjena u odnosu na prethodnika. Bazni agregat je i dalje 2.0 litarski benzinac koji u zavisnosti da li je uparen sa AWD ili sa prednjom vučom nudi 160 ili 165KS, dok se jedini dizelaš u 2.2 litarskoj izvedbi nudi u verziji sa 150 ili 175KS. Od sredine 2018, u ponudi je i revidirani 2.2 dizelaš koji u jačoj verziji sada proizvodi 184KS.

 

cx5 007.jpg

 

Motor za koji, iskreno rečeno, nismo očekivali da će biti prilike da ga probamo imajući u vidu domaće poreske kategorije se pojavio nakon restilizacije prve generacije CX5 i tada je nosio oznaku G192 uz 165g/km emisija CO2. Revidirani motor nudi 2KS i 2Nm više uz nešto manju CO2 emisiju od 162g/km, a što se preslikava u prosečnu deklarisanu potrošnju od 7.1l na 100km. Revizija ovog agregata poseduje sistem za deaktivaciju cilindara koja se koristi u situacijama kada vozilo ne traži svu raspoloživu snagu agregata, odnosno kada održavate tempo. Kada su cilindri deaktivirani, agregat radi na dva cilindra i to na dva unutrašnja dok su prvi i četvrti deaktivirani. Prilikom rada na dva cilindra, automatski menjač pomoću posebnog vratila smanjuje povećane vibracije koje motor u tom režimu proizvodi. 

 

cx5 008.jpg

 

Deaktivacija cilindara nudi 20% uštede kada se vozilo kreće konstantnom brzinom od 40km/h, dok je ušteda oko 5% kada je brzina 80km/h. Šestostepeni automatski menjač je klasični pretvarač obrtnog momenta koji nudi vrlo nežne promene stepena prenosa, ali sa nešto sporijom reakcijom na manuelne komande u sekvencijalnom režimu rada. U sportskom režimu, menjač nudi nešto brže reakcije na komande za promenu stepena prenosa, dok je sportski osećaj dodatno pojačan tendencijom menjača da bira niži prenos i više obrtaja čime se vozaču na raspolaganju nalazi nešto više snage uz manje vreme rekcije. Cena vožnje u ovom režimu je poprilično viša potrošnja, tako da ne čudi da je sport dugme vrlo dobro pozicionirano tako da vozač lako može da pali-gasi ovaj režim i time zapravo menja temperament vozila po želji.

 

cx5 009.jpg

 

Najsnažniji pogonski agregat se isključivo nudi u kombinaciji sa automatskim menjačem i AWD pogonom, tako je kupcima na raspolaganju i i-Activ AWD sistem koji je unapređen i koji sada još manje utiče na potrošnju - za 2% manje, po PR podacima. Sistem koristi 27 parametara koje šalju senzori u pogonskom sistemu, ali i druge kao što su spoljna temperatura, da li su aktivirani brisači ili nagib puta. U zavisnosti od situacije, sistem pokušava da i pre nego točkovi proklizaju pošalje više ili manje snage na točak koji bi trebalo da bude sa više prianjanja. Mazda AWD sistem nudi mogunost slanja od 1 do 50% snage na zadnju osovinu, što bi trebalo da ponudi prihvatljive terenske sposobnosti. 

 

mazdacx5-g194-25.jpgmazdacx5-g194-23.jpgmazdacx5-g194-22.jpgmazdacx5-g194-21.jpg

mazdacx5-g194-19.jpgmazdacx5-g194-31.jpgmazdacx5-g194-27.jpgmazdacx5-g194-28.jpg

 

Naši testovi ne uključuju terenske sposobnosti, bar ne u smislu da tražimo limite pogonskog sistema i šasije. Standardna vožnja makadamom ili kolskim putevima sa mestimičnim lokvama nisu posebna prepreka za CX-5 pogonski sistem i u realnosti su daleko veća opasnost po 19'' felne i karoseriju koja je bila u posebnoj plavoj boji specifičnoj za novi CX-5 modela. Uz opasnost da se ponavljamo, Mazda je sa novom generacijom CX-5 modela napravila ogroman korak u napred kada su u pitanju vozne karakteristike, udobnost i akustična izolacija. Ove vrednosti se jako teško iskazuju u nekim ''opipljivim'' mernim jedinicama, tako da lako mogu biti nezapažene od kupaca koji prvo gledaju koliki je klirens, potrošnja ili zapremina prtljažnika. 

 

cx5 010.jpg

 

Kao i sa prethodno testiranim dizel pogonjenim modelom, benzinac je ponudio izuzetno tihu i udobnu vožnju, uz jednu bitnu razliku - 2.5 litarski benzinac ima vrlo lep i rezak zvuk koji stiže iz duplog izduvnog sistema i koji se kroz kabinu lepo čuje nekako iz drugog plana - jasno, a ne previše bučno da bi zamarao na dužim putovanjima. Možda baš zbog te sportske note nismo bili u stanju da potrošnju zadržimo na nivou 2.2 dizelke, a što nam je bio cilj kada smo upređivali potrošnju između 2.0 i 2.2D. Teorijski, 2.5 litarski benzinac ima dovoljno više snage na niskim i srednjim obrtajima da ponudi nešto živahniju vožnju, a da pri tome potrošnja na bude mnogo viša nego kod 2.0. 

 

cx5 011.jpg

 

Nažalost, u praksi se pokazalo da 2.5 troši primetno više goriva nego što mi želeli da vidimo. Da li je reski zvuk terao desnu nogu da češće potapa gas ili je praksa ipak demantovala teoriju - nismo sigurni. Ono što je sigurno je da 2.5 litarski benzinac naprosto ne može da ponudi ekonomiju koju nudi 2.0 litarski motor, čak ni kada se vozite na vrh gasa. Treba imati u vidu da poređenje možda i nije fer, jer kao što smo u praksi utvrdili, kod Mazde je automatski menjač taj deo pogonskog sklopa koji unosi povećanu potrošnju. 

 

cx5 012.jpg

 

Bilo kako bilo, ovaj pogonski sistem u gradskoj vožnji samo uz vrlo disciplonovanu vožnju može ispod 10l, a kada su gužve ili su vremenski uslovi van optimalnih, onda je daleko realnije očekivati 11-12l. Van grada se stvari menjaju na bolje, tako da potrošnja sa lakoćom pada na oko 7l, dok na autoputu ona iznosi nešto više, oko 8l za tempo od 130km/h. Kočione performanse su ponovo pokazale da CX-5 ima vrlo dobro dimenzioniran kočioni sistem, te da je zaustavni put bio prilično dobar imajući u vidu da su temperature uveliko izašle iz radnog opsega zimskih pneumatika.

 

Zaključak
Benzinska opcija za kupce Mazde CX-5, i pored naše neskrivene želje, ipak može biti samo 2.0 litarski motor koji pored dosta nižih dažbina nudi i dosta nižu potrošnju u redovnim uslovima vožnje. Sa druge strane, kupci koji su spremni da prihvate veće troškove dažbina se trebaju okrenuti dizelu koji u svim aspektima nudi bolje rezultate - brži je, manje troši i kao krajnji rezultat nudi daleko veću autonomiju. Jedin prednosti koje 2.5 nudi u odnosu na dizel je dosta zanimljivija zvučna nota i cena za oko 3000€ niža u odnosu na ekvivalentno opremljeni dizel model.

Kad smo kod zvučne note, ona ne samo da je bolja od dizelaškog zvuka, već je to jedan od najzanimljivijih izduvnih sistema koje smo imali prilike da čujemo u poslednje vreme, ukoliko izuzmemo agresivne sportske modele. Ono što svakako ide u koristi ove pogonske varijante je činjenica da u EU trenutno postoji veliki ''anti-dizel'' momenat koji na EU tržištima može biti značajan teg u korist ovog motora. Takvih tendencija kod nas, za sada nema, tako da će ovaj pogonski agregat verovatno zanimljiv samo određenoj, i verovatno malobrojnoj klijenteli.

 

mazdacx5-g194-32.jpgmazdacx5-g194-34.jpgmazdacx5-g194-35.jpgmazdacx5-g194-38.jpg

mazdacx5-g194-50.jpgmazdacx5-g194-52.jpgmazdacx5-g194-54.jpg

mazdacx5-g194-57.jpgmazdacx5-g194-66.jpgmazdacx5-g194-58.jpgmazdacx5-g194-65.jpg

 

preuzeto sa - nacionalnaklasa.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda CX-5 CD184 AWD AT Revolution TOP na testu Auto magazina

 

184214-mazda cx5 ma.jpg

 

Nova Mazda CX-5 je jedan od onih automobila za kojima se mnogi okreću. Osim sjajnog izgleda, luksuza, bezbednosti i kvaliteta, iznenadila nas je i svojim ofroud karakteristikama, koje proizvođač praktično i ne pominje. Krosoveri i SUV modeli definitivno su postali dominantna kategorija vozila u Evropi. Teško je odrediti kojoj klasi koji model pripada, dosta su izmešani u pogledu dimenzija ali je izvesno da je Mazda CX-5 među najkvalitetnijim i najluksuznijim nepremijum modelima. Prošle godine je predstavljen novi model. Na međunarodnoj prezentaciji smo od direktora projekta, gospodina Masike Kodame, iz prve ruke saznali zašto Mazda ipak ne smatra ovaj auto potpuno novim modelom. Gospodin Kodama je naglasio da je auto detaljno izmenjen u odnosu na prethodnu verziju. Svaki panel na karoseriji je nov, šasija je ojačana, a izmenjena je kompletna unutrašnjost baš kao i oslanjanje točkova.

 

IMG_9043-700x467.jpg

 

Upotrebljeni su specijalni materijali za smanjenje buke, ugrađeni su novi bezbednosni sistemi i elektronika. Ipak, odlučeno je da se ovaj model ne nazove novom generacijom jer je nastao na poznatoj mehaničkoj platformi - naglasio je gospodin Masika Kodama. Time su Japanci, po ko zna koji put, pokazali svoju skromnost, a mi smo, sada na domaćem terenu, u Srbiji, imali prilike da se još jednom uverimo da ovaj auto predstavlja pravo skriveno blago u poređenju sa onim što Mazda zvanično komunicira.

 

IMG_9139-700x467.jpg

 

Za nas je ovo potpuno nov auto, s obzirom da je praktično sve drugačije. Dizajn je suvišno komentarisati, reći ćemo samo da su se mnoge glave okretale za nama tokom testa. Na raspolaganju smo imali najbolje opremljenu verziju sa najjačim motorom. Reč je o 2.2 dizelašu sa 184 konja, automatskim menjačem i pogonom na sva četiri točka. Još jednom se vraćamo na temu pozicije u klasi; svaka kategorizacija je vrlo nezahvalna jer je CX-5 za nijansu kraća od konkurenata ali ima praktično najduže međuosovinsko rastojanje.

 

zzz002.jpg

 

Sve u svemu, koji centimetar ne bi trebalo da bude presudan u odluci o kupovini, već mnogo drugih parametara. Za početak, Mazda CX-5 je među najkvalitetnijim u pogledu opšteg utiska doživljenog kvaliteta. Svaka sitnica i svaki detalj su sa velikom pažnjom projektovani i napravljeni. Za šta god da se uhvatite, nećete se razočarati. Ništa nije klimavo i nedovršeno kao kod nekih konkurenata, već je sve utegnuto i kvalitetno sastavljeno.

 

IMG_9147-1-700x467.jpg

 

Prevladavaju vrlo kvalitetni materijali, sa dosta površina obloženih eko-kožom i aplikacijama od veštačkog drveta, gotovo prirodne teksture. Prisutna je i velika količina aluminijuma, posebno na tasterima i prekidačima, baš kao i kod vrlo skupih premium modela. Ponuda prostora je u proseku klase. To znači da pozadi nema viška mesta za kolena, ali je taman čak i osobama natprosečne visine. Sa svojih 505 litara, prtljažnik je takođe u proseku klase.

 

IMG_9157-700x467.jpg

 

Kao što je uobičajeno za ovu vrstu automobila, napred se sedi prilično uspravno, sa savijenim nogama. Kod automatika imate prostora da još malo odmaknete sedište, s obzirom da ne morate da pritiskate kvačilo, pa je samim tim pozicija još opuštenija. Novi volan odlično leži u rukama i praktično je identičan onima u redizajniranoj Mazdi 3 i Mazdi 6. Na svu sreću, konstruktori su se potrudili da se multifunkcionalni tasteri na volanu intuitivno koriste, bez zbunjivanja vozača i viška dugmića.

 

IMG_9092-700x467.jpg

 

Novina je i opcija grejanja volana, koja je standard već od srednjeg, Attraction paketa opreme, baš kao i grejači metlica brisača. Multimedijalni displej osetljiv na dodir više nije ugrađen u komandnu tablu, već iz nje izviruje, u formi tableta. Generalno, kompletna unutrašnjost je daleko elegantnija i sofisticiranija i ne bi je se postideli ni premium proizvođači.

 

IMG_9110-700x467.jpg

 

Može se reći da je u ovom pogledu Mazda najviše odmakla od svih svojih konkurenata. ''Revolution Top'' paket opreme standardno obuhvata zaista mnogo toga pa i alu-felne prečnika 19 inča. Samim tim, profil guma je nešto niži, što je omogućilo ponašanje na putu kao da vozite limuzinu, a ne SUV.

 

IMG_9164-700x467.jpg

 

Dakle, ovde dolazimo do jedne od najvećih razlika u odnosu na konkurente. Mazda CX-5 se vozi praktično kao limuzina, bez naginjanja u brzim prolascima kroz krivine. Pogon na sva četiri točka je i ovde dao svoj doprinos; auto bukvalno grabi asfalt i ne dozvoljava klizanje ''preko nosa'' čak i kada u sred krivine date pun gas. U ovim uslovima se definitivno ne ponaša kao klasičan SUV, ali isto tako je dosta tvrd prilikom prelaska preko rupa.

 

IMG_9335-700x467.jpg

 

Neki očekuju od ovakve vrste automobila meko podešeno ogibljenje, ali Mazda se tu očigledno opredelila za bolju upravljivost i stabilnost u odnosu na konkurenciju. Sa druge strane, silazak sa asfalta i vožnja po makadamu nas je potpuno iznenadila. Auto je neočekivano mek na ovakvoj vrsti puta i odlično upija i vrlo grubo kamenje. Priznajemo, bili smo prilično skeptični kako će se ovako fin i fensi auto ponašati na ''putevima'' Jugozapadne Srbije, ali se ispostavilo da smo bez razloga brinuli.

 

IMG_9291-700x467.jpg

 

Jedino čega smo se plašili je da kamenje ne iseče neku od guma. Rezervne nema, umesto nje je Bose sabvufer, a kit za reparaciju teško da bi mogao da pomogne. Na red dolazi i terenska vožnja sa ozbiljnim nagibima. CX-5 je, naizgled, dosta nizak SUV, ali ni tu nismo imali problema. Samo smo vodili računa oko prednjeg prepusta, da ne napadamo uspon velikom brzinom. Tu i nastaje opasnost za neke SUV modele ali ne i za Mazdu.

 

IMG_9215-700x467.jpg

 

Bez ikakvog zaleta, CX-5 se iznenađujuće dobro snalazio sa kretanjem na izuzetno strmim nagibima i podlozi koju čini blato i kamenje. Ako je u autu samo vozač, proklizaće na sekund-dva svim točkovima dok ne uhvati podlogu. Ako je auto pun, tada nema ni najmanjeg proklizavanja. Sistem pogona na sva četiri točka je stalan i potpuno automatski. Nema nikakvog prekidača, niti tastera za blokadu diferencijala a još manje za redukciju.

 

IMG_9106-700x467.jpg

 

Međutim, ovde do izražaja dolazi odličan automatski šestostepeni menjač, koji je od velike pomoći vozaču u nezgodnim uslovima i rastresitoj i klizavoj podlozi. Konvertor obrtnog momenta radi tako da na trenutak pomislite kao da auto ima redukciju. Naravno, ovo nije pravi terenac ali je uspešno prošao test prelaska i preko dubokog jarka. Kao što rekosmo, jedino o čemu treba voditi računa je klirens i prepusti. Na svu sreću, Mazda je dobro odradila zaštitu motora i poda, tako da nije problem ni ako se auto nasadi.

 

IMG_9098-700x467.jpg

 

Jedino što nam je nedostajalo je kontrola spuštanja niz strme nizbrdice, takozvani ''downhill assist''. Čak i kad menjač prebacite u manuelni mod, prvi stepen prenosa je predug za mnoge situacije, tako da morate pažljivo da kočite i upravljate kako se auto ne bi zaneo. Sve u svemu, Mazda CX-5 nas je zaista iznenadila svojim sposobnostima i ponašanju u prilično ekstremnim okolnostima.

 

IMG_9089-700x467.jpg

 

Primetili smo da se njene karakteristike 4×4 pogona vrlo slabo ili čak uopšte ne pominju u reklamnim brošurama; po našem mišljenju, potpuno neopravdano. To su primetili i mnogi ''jutjuberi'', gde se na vrlo klizavim i nezgodnim terenima novi CX-5 pokazao bolje od nekih zvučnih 4×4 imena. Nezgodacija u celoj priči je zapremina dizelaša u smislu cene registracije. Doduše, za mnoge to nije problem. Najjača verzija od 184 KS apsolutno vredi svaku paru. To je posebno očigledno prilikom preticanja, čak i pri vrlo velikim brzinama. Motor jednostavno ima ogromnu rezervu snage i bezbrižno vas izvlači iz potencijalno nezgodnih situacija. Klasičan automatski menjač je takođe za svaku pohvalu. Vrlo je inteligentan i brz; nikada ne zadržava motor na bespotrebno visokim obrtajima, a u manuelnom modu trenutno reaguje na komandu gasa.

 

zzz0001.jpg

 

To je vrlo važno prilikom kočenja motorom; tada do izražaja dolaze i odlično proračunati prenosni odnosi, tako da smo sve vreme bili na pravim obrtajima. U poređenju sa nekim dvolitarskim dizelašima, manje troši. Konkretno, po gradu troši oko 7.5 l/100 km, a na Ibarskoj u koloni spušta prosek na 4.5 litra i to uz korišćenje adaptivnog tempomata koji je pravi melem za vozača jer se dosta manje zamara. Međutim, ako zađete u brdska područja bez gužve i započnete vožnju na limitu prijanjanja, prosek bez problema skače i na 9.0 litara.

 

IMG_9149-700x467.jpg

 

Auto-put pri 130 km/h će dovesti do cifre od oko 6.5 l/100 km, što je vrlo dobar rezultat za auto velike čeone površine i ne baš male mase. Mazda CX-5 je dovoljno drugačija od konkurenata. Na prvi pogled nežna, a na drugi pravi predator. Izuzetno luksuzna u najvišem paketu opreme i prilično štedljiva. Sva moguća bezbednosna oprema je na raspolaganju, tako da će još dugo vremena biti potpuno aktuelna i konkurentna. Jedna od retkih stavki koja se doplaćuje odnosi se na kožu bele boje, čija je doplata koštala 200 evra. U velikoj meri popravlja raspoloženje i ne prlja se baš tako lako. Doplata za električni stakleni ''šiber'' je 800 evra. Cena najskuplje verzije je 38.690 evra, dok osnovna ali bogato opremljena verzija sa 2,0 benzincem od 165 KS može da se nabavi već za 23.390 evra.

Novi farovi su napravljeni u LED tehnologiji. Sada svaki projektor ima 12 LED elemenata, što je pedeset odsto više nego ranije. To je, pored intenzivnijeg snopa, dalo više mogućnosti za aktivnu adaptaciju svetla uslovima na putu. U praksi, novi farovi su se pokazali odlično, sa vrlo preciznim snopom. Po mrklom mraku, ispred Mazde CX-5 je bukvalno dan.

 

IMG_9169-700x467.jpg

 

U hladnim zimskim danima grejači volana postaju više nego poželjni. To je jedna od novina na Mazdi CX-5 i standard je već od srednjeg ''Attraction'' paketa opreme zajedno sa grejačima sedišta, baš kao i posebni grejači metlica brisača.

 

IMG_9340-700x467.jpg

 

Tekst: Aleksandar Bursać

 

preuzeto sa - magazinauto.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

2019. Mazda CX-5 2.5 Turbo

 

185143-mazda cx5 1.jpg

 

Mazda je na japanskom tržištu za modelsku godinu 2019. godinu ponudila i crossover CX-5 sa 2.5 turbo benzinskim motorom. Radi se o Skyactiv-G 2.5T četvorocilindričnom benzincu sa 169 kW/230KS i 420 Nm obrtnog momenta, u kombinaciji šestostepenim automatskim menjačem i pogonom na sva četiri točka. Takođe, SkyActiv-D 2.2 dizel motor sada može da se kombinuje i sa šestostepenim manuelnim menjačem, uz izbor verzija sa samo prednjim ili pogonom na sva četiri točka. Manje izmene je pretrpela i unutrašnjost (materijali, boje, komande klima uređaja), a treba pomenuti da CX-5 između ostalog ima i sisteme G-Vectoring Control Plus i sistem za noćnu detekciju pešaka.

 

185145-mazda cx5 111.jpg

 

Na kraju, za modelsku godinu 2019. je spremna i specijalna edicija CX-5 Exclusive Mode, i to sa 19-inčnim alu točkovima, LED prednjim svetlima, Nappa kožom, 7.0-inčnim TFT displejem kao i kamerom od 360 stepeni.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...