Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Početnici ne mogu u ''besna'' kola

Recommended Posts

104738-auto%20skola.jpg

 

Prema predlogu izmena i dopuna Zakona o saobraćaju Srbije, koji bi trebalo da stupi na snagu 1. januara naredne godine, vozači koji prvi put polože vozački ispit dobijaju probnu vozačku dozvolu kojom im se ograničava upravljanje automobilom snage jače od 80 kilovata (107.28 konjskih snaga). Ovakva dozvola važiće dve godine ako su lica navršila 19 godina odnosno do 21. godine ukoliko su mlađa od 19 godina. ''Sin mi upravo završava obuku, a kada položi neće smeti da vozi porodični ''hjundai tuson'', koji ima 1.600 kubika i 132 KS i koji je, po mom mišljenju, mnogo bezbedniji od automobila koji su mu dozvoljeni - požalio se redakciji ''Novosti'' Milan Stanimirović iz Beograda - ''Sad treba da kupi neki krš za dve hiljade evra i da vozi. Gde je tu logika! I koja sada porodica može sebi da priušti više automobila?''

 

Proverili smo kod više uvoznika i prodavaca polovnih vozila da li je možda već povećana tražnja za vozilima koja mogu da voze početnici. ''Posle prvih informacija o promeni zakona primetno je veće interesovanje kupaca za snagu motora vozila. Raspituju su koja vozila ispunjavaju taj uslov od 80 kW. Veća potražnja će verovatno podići i cenu za 300-400 evra'' - odgovor je koji su nam dali skoro svi upitani dileri. I uvoznici novih automobila kažu da se sada više kupci raspituju za snagu motora vozila nego za kubikažu, što je do sada bio slučaj. Kod njih se cene, kažu, zbog toga sigurno neće menjati.

Kada se povede priča o ''dozvoljenim automobilima'', svi odmah pomisle da Fiat Punto Classic ili vozilo nekog takvog renomea, međutim, lista tih automobila je mnogo veća, a na tržištu ima i mnogo novih automobila koji ispunjavaju ovaj uslov. Čak je moguće kupiti i BMW koji ima snagu motora manju od 80 kilovata! Činjenica da to vozilo ima veliko ubrzanje i maksimalnu brzinu od 190 km na čas je za mnoge, na primer argument da je predlog izmena ZOBS u ovom slučaju pogrešan.

 

''Mi smo predlagali da bude odnos 57 kW po toni vozila, ali je MUP prelomio da bude 80 kW ograničenje po vozilu'' - kaže Damir Okanović direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja Srbije. Teško je naći idealno rešenje, ali ograničenje mora da postoji. Okanović podseća da je cela priča i pokrenuta posle nesreće u kojoj je mlad vozač sa drugarima uleteo u BMW-u u Dunav. ''Sve države EU imaju ograničenje za mlade vozače i to je dalo rezultate. Smatram da je najvažnije sačuvati živote i da je bilo nužno nešto promeniti'' - kaže Okanović. Mlad vozač, početnik, moraće da pored sebe, kada vozi u automobilu ima i pratioca koji je najmanje pet godina vozač. Neće smeti da vozi u periodu od 23.00 do 6.00 časova i neće smeti da ima ni trunke alkohola u krvi. Pri tome, brzina na auto-putu je za njega ograničena na 110 km na čas, a na ostalim putevima sme da vozi do 90 odsto od propisane maksimalne brzine na tom drumu.

 

Hrvati hoće naše propise

Direktor komiteta za bezbednost saobraćaja Srbije Damir Okanović kaže da je odredba o oduzimanju vozila vozačima koji imaju više od 2.0 promila alkohola u krvi za razliku od srpske javnosti u Hrvatskoj izazvala pozitivne reakcije. ''Njihov portal ''Indeks'' je organizovao glasanje i 86.14 odsto je bilo za uvođenje tog propisa i u Hrvatsku'' - kaže Okanović. Slična je reakcija i na druge promene u zakonu pa i za ograničenja početnicima. Jedan od naslova tamošnje štampe je bio i ''genijalan zakon ali ne u Hrvatskoj'', kaže Okanović.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova ograničenja za mlade vozače

 

mladi vozači

 

Kako prenosi Tanjug, vozači mlađi od 19 godina neće ubuduće smeti da voze motore ili kola veće snage od 80 kilovata, zabranjeno će im biti i da upravljaju vozilima između 23 uveče i 6 sati ujutro, a kad je reč o alkoholnim pićima za njih će važiti nulta tolerancija. Ovo su novine u budućem Zakonu o bezbednosti saobraćaja na putevima koje je predstavio načelnik Uprave saobraćajne policije Nebojša Arsov. Arsov je na današnjem stručnom skupu „Upravljanje bezbednošću drumskog saobraćaja na lokalu” rekao da su predložene izmene posledica „crne statistike” na putevima u Srbiji gde čak četvrtina svih poginulih vozača čine mladi od 18 do 30 godina. „Iz tog razloga su pooštreni uslovi u izmenama i dopunama Zakona sa probnom vozačkom dozvolom, pa će tako oni koji polože za kola posle 19 godine, imati probnu vozačku dozvolu dve godine, dok će oni mlađi od 19 voziti s probnom dozvolom do 21 godine”, kaže Arsov i dodaje da se probna vozačka dozvola uvodi za sve A i B1 kategorije vozila.

 

Kaže da je Vlada prošle godine usvojila Zakon i dostavila ga Skupštini, te da se čeka sledeće zasedanje kako bi zakon došao na dnevni red. Pored toga, mladima će biti zabranjeno da upravljaju vozilima snage preko 80 kilovata, a brzina kojom se kreću je ograničena na 90 procenata od postavljenog ograničenja na putu, odnosno, na autoputu će to biti 110 kilometara na čas, objašnjava Arsov. „Period u kojem neće smeti da upravljaju vozilom je od 23 do 6 sati ujutro i maksimalno tri osobe će smeti da budu u kolima”, kaže on uz napomenu da za njih važi nulta tolerancija kada je u pitanju alkohol. Takođe, objašnjava, povećane su kazne sa pet na 10 hiljada dinara za mlade vozače koji ne budu koristili kacigu ili pojas, kao i za korišćenje mobilnih telefona tokom vožnje. Arsov posebno ističe izmenu u budućem zakonu koja će strogo kažnjavati sve one koji drže dete mlađe od 12 godina u krilu tokom vožnje.

 

Nasilničkom vožnjom smatraće se ako neko vozi 140 tamo gde je ograničenje 50 kilometara na sat, a kazna će u tom slučaju sa 100.000 biti povećana na 120.000 dinara, što važi i u slučaju da vozač odbije da saobraćajcu da podatke o vozilu. „Povrede u saobraćaju su jedan od tri vodećih uzroka smrti u starosnoj grupi od 5 do 44 godine u Srbiji. Razvijene zemlje EU su još 70-tih godina krenule u razvijanje ideje upravljanja bezbednošću saobraćaja i od te ideje su dosta napredovali”, kaže Arsov, uz ocenu da je Srbija još daleko od razvijanja sistema upravljanja bezbednošću saobraćaja. Statistika pokazuje da je u poslednjih 10 godina u Srbiji poginulo oko 6.800 osoba, a prošle godine je 580 ljudi izgubilo život na putevima u našoj zemlji. Broj teških telesnih povreda u saobraćajnim nezgodama je ogroman, kaže Arsov, oko 39.000 lica je u zadnjih deset godina zadobilo teške telesne povrede. Veliki broj njih su, kaže, ostali trajni invalidi i posledice saobraćajne nezgode će imati do kraja života.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Devojka i ja smo bas imali polemike oko toga. Naime, izgleda do isteka probne ne bi smeo sam da vozi auto jaci od 80kW (cl. 182 zakona o saobracaju), ali moze da vozi auto samo u prisustvu osobe koja ima vozacku min 5g. E sad, ono sto je dodatno apsurdno je to, da kad napuni 18tj punoletstvo, moze upravljati iznad 80kW ukoliko je sa njom clan porodice (a neko drugi koji ispunjava gore navedene uslove). 

 

Ako mene pitas, totalno idiotski, jer ako bukvalno tumacimo, prvo moze sa bilo kim da vozi do 18g, a posle obavezno clan porodice, dok se nigde ne spominje sta ako je neko na studijama, daleko od svojih, matorce nema (pupu daleko bilo) i najbolje od svega, sta da radi neko ko polozi sa npr 30+ godina... 

 

Mi smo dobili odgovor od instruktora voznje da, uglavnom ne zaustavljaju aute koji bas ne strce izgledom da imaju preko 80kW... Mi cemo tako da probamo jer da bas cimam njene matorce od 70+godina da se vozikaju sa njom iz centra grada je totalni apsurd. A sto se tice 'clana porodice', ako nas uhvate, slobodno im je da dokazu da li sam joj vanbracni drug ili ne.... 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve je više ovakvih prerada na putevima...

 

ellenator 04.jpg

 

Fotografija ove pomalo bizarne prerade malog Fiata 500 je nedavno osvanula na Reddit-u i izazvala velik interes.

Bizarni Fiat 500 na prvi pogled izgleda kao da je izašao iz garaže nekog obožavaoca Mućki, ali prava istina bi mogla da vas iznenadi. Ovakve prerade su na nemačkim putevima postale nešto češća pojava, a osim Fiata 500, slične prerade se mogu naći na primercima VW Pola, Seat Ibize i Škode Fabie, odnosno povoljnih gradskih modela.

 

216409-ellenator 03.jpg

 

Preradu nudi firma Ellenator, a uključuje i preradu motora da bi se prigušila snaga. Stvar je genijalna jer ovakva prerada svrstava auto u kategoriju L5e, a to znači da mogu da ih voze maloletne osobe starije od 16 godina.

 

216410-ellenator 02.jpg

 

Roditelji koji žele da im deca budu sigurnija u saobraćaju nego što bi bila na mopedu, mogu da izaberu ovakvu preradu. Modifikacija uključuje zamenu zadnje osovine i montažu nove sa dva 14-inčna točka razdvojena 10-tak centimetara. Novi točkovi ulaze u prostor prtljažnika, dok su na boku otvori zatvoreni limenim pločama.

 

ellenator 01.jpg

 

Konačno, tu je i prerada elektronike da bi se snaga motora ograničila na 20KS. Tako traži zakon za udovoljavnje klasi L5e tricikla, ali i razum, jer nova arhitektura itekako utiče na dinamički stabilitet vozila. Cena prerade je 5.980 evra. Dobra vest jeste da je, kada tinejdžer postane punoletan i položi vozački ispit, moguće lako izvesti konverziju u prvobitno stanje.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stručnjaci Novog Južnog Velsa žele da se muškarcima zabrani vožnja do 21. godine

 

169684-holden c01.jpg

 

Nekolicina stručnjaka za bezbednosost na putevima u australijskoj državi Novi Južni Vels tvrdi da bi muškarcima trebalo zabraniti dobijanje vozačke dozvole do 21. godine. Predlog je upućen vladi Novog Južnog Velsa i ističe da je potrebno učiniti više da bi se smanjio broj smrtnih slučajeva na putevima kroz veći fokus na mlade vozače, posebno mlade muškarce. Profesor emeritus i predsednica Australijskog koledža za drumsku bezbednost, Ann Williamson, primetila je da su vozači mlađi od 25 godina u Novom Južnom Velsu odgovorni za gotovo 25% nesreća, uprkos tome što čine samo 15% vozača u državi. Zato kaže da je potrebno učiniti više da bi se smanjile nesreće postavljanjem većih ograničenja za mlade vozače.

 

''Nije da nadležna tela nisu svesna i da postoje brojna ograničenja za neiskusne i mlade vozače početnike... ali to nije dovoljno. To očigledno nije dovoljno'', rekla je Williamson - dodala: ''Mladi muškarci, možda bi trebalo da imaju 21 ili 22 godine pre nego što dobiju dozvolu. Ovo su vrlo kontroverzna razmišljanja, ali sve su to stvari o kojima je potrebno razmisliti.'' Za sada nema naznaka da vlada Novog Južnog Velsa ozbiljno razmatra tako značajnu promenu svog sistema izdavanja dozvola. Ipak, premijer je zatražio savet o ograničavanju broja putnika koji mogu da budu u automobilu sa mladim vozačem sve dok imaju ograničenu dozvolu s početničkim tablicama.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muškarcima zabrana vožnje do 21. godine...

Onda treba i zabrana bilo kakvog vojnog angažovanja do 21. godine, jer ako nije sposoban da sedne za volan do 21, onda nije sposoban ni da ”nosi” pušku...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...