Jump to content
FAS Euroauto Goran
Madra

Fiat 500L - karakteristični problemi ovog modela

Recommended Posts

15 minutes ago, VladaG9 said:

@Miloš M probaj na  NISu sa 100oktana. Pa ako to ne poboljsa pravac servis pa im objasni.

 Elem, meni najveci prob nije bio to sa kolima sto zezaju, nego sto me u ser isu prave budalom. Npr kazu mi kao to je norm da kad stoji par dana da mu obrtaji variraju. :huh: Kao da sam ja budala. 

Hvala puno, probacu i to pa cu javiti sta se desava. Nije to neki problem, to traje 10 sekundi nakon paljenja al nervira s obzirom da je auto star 6 meseci. Pozdrav...

Share this post


Link to post
Share on other sites

a kako misilis da ga "ojacavaju"?

ED se jedino "poboljsava" i to zbog smrzavanja ne zbog nekog poboljsanja.

Jedino zasto je zimi bolji rad motora  je  zbog vazduha koji je hladniji pa vise "udje" u cilindre pa bolje radi motor. prirodni intercooler.

 

Ja nisam imao probeleme ni sa jedniom gorivom od 95 (citaj: 89) da li je do svecica, filtera...ko ce ga znati, ako 100tka vrsi posao sipajte ali  tih 5-6din vise je bacanje para.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li na 500L 1.6 Multijet ide "zloglasni" GMov ručni mjenjač kao npr u modelu Bravo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je davno izbaceno, posto je islo u saradnji sa GM (nosio je oznaku C544).

Vec je i Bravo koji pominjes, od MY2010 u 1.6 varijanti nosio FPT-ov C635, deklarisan na 350Nm. Isti menjac je isao i na 500L 1.6 MultiJet.

Mali 1.3 je isao sa C510, od kosacica 0.9 i 1.4 atmosferac sa C514, itd...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je neko imao problem da auto nekad nece u petu brzinu? U pitanju je 1.4 motor. Desilo mi se par puta kao na zid da naidje i jednostavno ne moze da se ubaci... Ja ga onda ubacim u sestu i posle iz seste oce u petu... Auto jos nije preso ni 1000 km ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne,bas naprotiv,kad je zagrejan motor...

Desilo mi se 3-4 puta... Sad zadnji put kad mi se to desilo ja da ga ubacim ono nece ja pustim kvacilo ,stisnem opet i ono udje bez problema... A sve ostale brzine idu bez problema i prva i rikverc znaci sve super jedino ovo sa petom,bas mi nije jasno... Zvao ovlasceni servis oni kazu do god se ne desava stalno oni ne mogu nista,kao trebali bi da snime to u trenutku kad nece da se ubaci i da posalju u fiat... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisi prešao ni 1000km, mozda ti treba vremena da se navikneš na menjač. Ovo je tekst iz uputstva:

Za ubacivanje u šestu brzinu (za verzije / tržišta za koje
je predviđeno), gurnite jako udesno kada rukujete po-
lugom, kako biste izbegli da greškom ubacite menjač u
četvrtu brzinu. Isto važi kod prebacivanja iz šeste u petu
brzinu.

Sent from my SGP621 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cale je presao za godinu dana 60000km od cega gradske voznje oko 50000km. Jedini problem je bila bravica petih vrata koja je zamenjena novom kod Bogunovica. Sada na satu ima oko 80000km i radi bez greske, dakle, verovatno zavisi kome kakav primerak zapadne.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

165300 km dizel 1.3 2013to godište nacionale

- u garanciji prve godine zamenjen grejač na motoru

- akumulator zamenio ove godine (znači u 6toj godini)

-od ovih 165300 km jedno 150 000 km po Bgd

- potrošnja: minimalno: BG- LO i nazad, 3.5l/100

   prosečna potrošnja 4.9l

-crevo i prskalica za 5ta vrata zamenjeni  2017te jer sam ja ostavio vodu u sistemu i otišao na planinu

 

-pukao ptk kaiš nakon velikog servisa - servis prihvatio grešku i zamenu o svom trošku

 

jedino što me nervira je škripa iz točkova - i to kada nije na kočnici. To se javlja od 50 000 km periodično i servis je to rešavao i dalje rešava  "razrađivanjem" viljuški.. ali ta škripa baš iritira.

i "hromirani" delovi menjača koji pokazuju šare, isto to i na zadnjim vratima i oko stop svetala.

 

uvek sam menjao i filter goriva na svakom mini servisu, uvek sipao Selenia ulje, i ni gram nisam dosipao nikada.

 

Sve u svemu, prezadovoljan i razmišljam o istom takvom uz staro za novo...

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Što se tiče dijela diskusije oko mogućnosti ugradnje dijelova nižeg kvaliteta za siromašnija tržišta, takođe se slažem da je to malo vjerovatno, ali ono što meni djeluje sasvim moguće je da vozila (i motori) koja budu na granici da prođu kontrolu kvaliteta idu na naše i slična tržišta. Takođe prihvatam da je ovakvo razmišljanje samo rezultat moje balkanske paranoje :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pročitao sam gotovo celu temu, kao i onu gde su čoveku menjali motor, zaista bilo je podosta kvarova u garantnom roku. E sad, zaista vas sve molim za pomoć, da ne otvaram novu temu, ili, ako moderatori smatraju za shodno, mogu da je premeste sve ovo što ja ovde budem napisao! 

Izvinjavam se zbog dužine samog posta!

Obzirom da sada vozim opel, koji ima već 13 godina, želeo bih da zamenim taj automobil za neki mlađi. Prošle godine, kada se pojavila akcija za 500l cross za pravna lica to mi se učinilo kao dobra ponuda, obzirom da imam firmu i mogućnost odbijanja poreza a i sam automobil je bio sa prilično dobrom opremom, po normalnoj ceni.

Tada nisam bio baš pri parama i cele godine sam razmišljao o tome i sada se približava sajam a obzirom da sam ja i dalje zainteresovan za istu ponudu, krenuo sam da se raspitujem. 

Dobio sam informaciju da će ponuda i dalje biti aktuelna sa nekim izmenama, ali se još uvek ne znaju svi detalji.

Opcija za kupovinu mi je bio dizel, ali kako sam dobio informaciju da je cena povećana za 1000€ to mi je ispalo nekeko previše, obzirom da godišnje prelazim do 15 000 km.

Kada sam otišao da pogledam, uočio sam neke nedostatke, odnosno, nisu baš onakvi automobili kaki se mogu videti na internetu. Pre svega, u ovoj "Cross" verziji, nema onog točkića na instrument tabli kojim se reguliše proklizavanje, tj trakcija, pri vožnji uzbrdo i posebno za nizbrdo. Pozadi, nisu diskovi već doboši. 

Ja nisam neki zahtevan vozač, ali bih zaista više voleo da imam diskove pozadi od doboša, jer ipak ovaj automobil ima preko 1200 - 1300 kg ! 

Da li vaši 500l imaju diskove ili doboše? 

Mada, kada pročitam koliko su problema imali sa škripanjem i blokrianjem, možda je i bolje imati doboše pozadi. Za diskove su mi rekli da ih ugrađuju samo u modele sa motorom 1,6 mjd

Sa druge strane, u novoj ponudi će biti i ambijentalno osvetljenje, kao standardni deo opreme, pa ako neko ima fotografije kako to izgleda ili linkove gde to mogu da vidim, voleo bih da to neko zakači.

Meni benzinska verzija više odgovara, jer imam neke čudne relacije, ili su previše kratke ili su previše dugačke. Sada vozim dizel motor i stalno imam problem sa DPF om zbog tih kratkih relacija a da platim par hiljada više za dizel, koji realno i nemam potrebe toliko da vozim, u ovom trenutku mi ne izgleda privlačno.

Meni je bitno da je autombil tih, udoban i prostran, zbog porodice, a ova Cross verzija mi izgleda odlično, i instrument tabla i oblik autombila i povišen klirens, praktično pruža mi sve ono što mi treba.

Kada sam pitao za zaštitni šuspleh, kod dilera, nisu znali da mi kažu, ni oni ne znaju hoće li biti isporučivan ili ne !? Po mom mišljenju, to je vrlo korisna stvar i bilo bi dobro da se to dobija, pa makar i da se dokupi, naknadno.

Razume se, obzirom da kupujem nov automobil, tražiću posebnu dodatnu opremu, da ga prilagodim svojim potrebama, ali, moram da sačekam još za definitivnu ponudu, obzirom da još nije zvanično izašao spisak cene opreme i kompletne ponude, na sajtu im je još uvek ona od prošle godine.

Hvala na odgovorima,

Pozdrav

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Još uvek "najbolja kupovina" kod nas i to već godinama. Pristojan prorodični auto, bolji izbor je dizel i zbog potrošnje, elastičnosti, preprodaje ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/26/2020 at 2:39 PM, Madra said:

Još uvek "najbolja kupovina" kod nas i to već godinama. Pristojan prorodični auto, bolji izbor je dizel i zbog potrošnje, elastičnosti, preprodaje ...

Ja nisam zahtevan vozač, razume se, bolje je kada može da ubrza, da se izbori sa uzbrdicama, klimom i punim vozilom, ali sam siguran da će i 1.4 16v da se izbori, možda ne kao dizel, ali će se popeti :)

Međutim, dizel sam izbacio iz opcije iz više razloga. Prvi je taj što novi dizel ima gomilu nekih eko čuda koja će mi samo praviti probleme. Najnoviji dizel, koji će biti u ponudi je e6d, sa adblue opcijom, što mi tek ide na nerve, podseća me na motornu testeru, gde dodajem gorivo i ulje :)

Druga stvar, ja prelazim do 15 000 km za godinu dana, što uz prosek potrošnje i cenu goriva, na godišnjem nivou izađe nekih 300€ više za godinu dana potrošenih na gorivo u odnosu na dizel. Kada se to uzme u obzir i oduzme cena registracije i redovnog servisa koja je veća kod dizela, onda je ta razlika i manja.

Ako se na to doda da ja vrlo često imam relacije po par km, to može da znači samo gomilu problema čak i u garantnom roku, a zbog servisa i drndanja sa majstorima i želim da kupim novi automobil. 

O ceni servisa van garancije i da ne komentarišemo, plivajući zamajac, dizne, dpf ... hvala ali ne hvala.

Ovaj će me služiti 6 - 9 godina a posle kako bude.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nov dizel ili benzinac? DIZEL? Ako može da se bira. Benzin samo na tng ili cng i tu je ušteda.
Nov dizel ima da preskoči 200000km da ne digneš haubu.
Naveo si mane dizela kao da gledaš polovnjak od 600000km pa očekuješ kvarove.
1.4 benzin u tipu nisam primetio da troši ispod 8 litara. Možda oko 2000obrtaja na ravnom. Al malo žustrije kad ga zavrtiš, troši. A mora, sem ako ne živiš u ravnici.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/27/2020 at 3:31 PM, ortakov said:
Ja nisam zahtevan vozač, razume se, bolje je kada može da ubrza, da se izbori sa uzbrdicama, klimom i punim vozilom, ali sam siguran da će i 1.4 16v da se izbori, možda ne kao dizel, ali će se popeti
Međutim, dizel sam izbacio iz opcije iz više razloga. Prvi je taj što novi dizel ima gomilu nekih eko čuda koja će mi samo praviti probleme. Najnoviji dizel, koji će biti u ponudi je e6d, sa adblue opcijom, što mi tek ide na nerve, podseća me na motornu testeru, gde dodajem gorivo i ulje
Druga stvar, ja prelazim do 15 000 km za godinu dana, što uz prosek potrošnje i cenu goriva, na godišnjem nivou izađe nekih 300€ više za godinu dana potrošenih na gorivo u odnosu na dizel. Kada se to uzme u obzir i oduzme cena registracije i redovnog servisa koja je veća kod dizela, onda je ta razlika i manja.
Ako se na to doda da ja vrlo često imam relacije po par km, to može da znači samo gomilu problema čak i u garantnom roku, a zbog servisa i drndanja sa majstorima i želim da kupim novi automobil. 
O ceni servisa van garancije i da ne komentarišemo, plivajući zamajac, dizne, dpf ... hvala ali ne hvala.
Ovaj će me služiti 6 - 9 godina a posle kako bude.

Kada god stanem na pumpu, kažem sebi da je trebalo da kupim dizel. Kada god sam na auto-putu, često pomislim, isto, da je trebalo dizel da kupim. Skoro 7 godina ga imam, do sada bih razliku u ceni isplatio. Kako god odlučiš, srećno :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve se slažem i sve razumem, vozim na dizel a i na benzin.

Moj automobil je dizel, 1,3 mjt odnosno cdti i stvarno, potrošnja je niska, ali nikad nije ispod 6 litara mešovite vožnje, tačnije, uvek je oko 6,2 - 6,6. Na otvorenom, ibarska i magistrale razne, može da se spusti ispod 5 litara i to ne po bordu, nego čep - čep. Lep je osećaj, snage, kada krene da vrti turbinu, negde na 2500 obrtaja pa zalepi za sedište, a to je, opet, smešan, mali, slabašni dizel, 1,6 mjt je sigurno mnogo bolji.

Sa druge strane, imam i punto 1,2 - 8v i taj motor u tom automobilu me uvek iznenadi, nasmeje, kao da sednem u karting :) 

Vozio sam ga i 150 km/h (bučan, troši kao tenk, nebezbedan) ali kada se normalno vozi, bez problema potrošnja bude oko 6,6 litara mešovite vožnje a magistrale ide i daleko ispod. 

Razlika u ceni između dizela i benzinca je prema mojim informacijama oko 3600€ što je za moj budžet, previše (razlika 1,4 benz - 1,6 mjt) ili nešto manje ako bih uzeo isti ovaj motor, 1,3 jtd.

Ne znam još ništa, čekamo da vidimo sajamsku ponudu, pa ću da odlučim.

Ja hoću na svu onu opremu koja stiže fabrički, a prilično je dugačak spisak, da dodam sve bezbednosne sisteme + vaz. jastuke za kolena, da zatamnim stakla i još neke sitnice, tipa retrovizor za decu pozadi, patosnice, kit za pušače i naravno boju.

VIdećemo šta će ponuditi ali, zbog ovog virusa i zezalica, vrlo lako može da bude da se posao otegne ... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, ortakov said:

Druga stvar, ja prelazim do 15 000 km za godinu dana

Ovaj će me služiti 6 - 9 godina a posle kako bude

Prvi je taj što novi dizel ima gomilu nekih eko čuda koja će mi samo praviti probleme

O ceni servisa van garancije i da ne komentarišemo, plivajući zamajac, dizne, dpf ... hvala ali ne hvala.

U prevodu, preci ces 90.000, do max 135.000 km, a 1.6 MultiJet je sjajan motor koji ces tek razraditi za iduceg vlasnika :) . Plivajuci zamajac traje ohoho normalnom voznjom (u sta se i sam svrstavas), eko-sra*a ce sigurno sluziti u toj kilometrazi... Ne kaze se dzabe da su turbo, plivajuci zamajac i dizne - uz promaju najveci strahovi u Srba :) . Plus sto ce dobar deo vremena auto biti u garanciji, a znate kako izgleda kriva otkaza komponenti u vremenu ;) . O svemu tome sto pricas razmisljace vlasnici posle tebe. Cisto komentar apropo skupih dizelskih kvarova...

Na stranu sto je u pitanju ozbiljna motorizacija, novije verzije 1.6 imaju 320 Njutna (naspram 127 Nm atmosferca), razlika je ogromna. Jos jedna stvar, ne moze se bas porediti (slabiji) atmosferac u laganom Punticu - sa vecim i tezim vozilom, sa ogromnom ceonom povrsinom, plus putnici, klima... I sto se potrosnje i performansi tice, ume 1.4 atmo lepo da srkne na tu tezinu... Sa celokupnim ostatkom price i racunicom se apsolutno slazem.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan

Sve ja to znam, ali nemam dovoljno novca za kupovinu tog dizela. 

Meni je prva opcija, kada sam počeo da razmišljam o kupovini 500l i bio taj 1.6 dizel. 

On dolazi u paketu sa šestostepenim menjačem, dok 1.3 dolazi sa petostepenim. Međutim, niko iz prodaje nije znao da mi kaže koji je menjač u tom autombilu, da li je onaj M20/32 iz opela ili je neki drugi fiatov. Ja imam u Astri taj M20/32 menjač, dosta je dobar, precizan, ali mi se čuju lageri, doduše, automobil je prešao 350 000 km. Verujem da se čuju već duži niz godina. 

Ali, opet, sve to na stranu, kupujem nov automobil i to bi me sve zaobišlo, dizne, dpf, plivajući itd barem 10 ak godina. 

Već sledeće godine počinje zezanje sa ekologijom, odnosno merenje izduvnih gasova, a sve su prilike, da će ova naša divna državica, jer ne mogu da se odreknu prihoda od prodaje goriva, da izmisle eko taksu na dizel, pa će i to biti dodatno opterećenje na već veliku početnu cenu. 

Taj motor ide kao nevreme, troši malo, za taj model ide i još jači paket opreme, odnosno idu i zadnji diskovi, kao deo standarne opreme, ali, meni nedostaje nekih 3 - 4 000€ a to nije mala razlika. 

Generalno, najveći problem su finansije.

Što se tiče dalje prodaje, ja nemam taj problem, od mene automobile kupuju prijatelji :) znaju šta kupuju.

Sad će ovaj opel da ide na doboš, već 2 - 3 ljudi me je pitalo :) da im javim kad rešim da prodam.

I da, na ovom mom opelu, za 350 000 km ništa od gore pobrojanog nije popravljano, dizne, dpf, turbo ... samo redovni servisi i jednom zamena dihtunga glave sa čišćenjem usisne grane, zamenom vođica ventila i gumicama i jednom je zamenjen razvod sa pumpom za vodu! Sve pohvale za 1.3 mjt

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, ortakov said:

Međutim, niko iz prodaje nije znao da mi kaže koji je menjač u tom autombilu, da li je onaj M20/32 iz opela ili je neki drugi fiatov.

Ne znaju iz prodaje, ali znaju entuzijasti ;) . GM-ov menjac koga se plasis je isao davno, u drugoj polovini prosle decenije, u vreme saradnje GM i Fiata. Opelova oznaka je bila pomenuta M32, a Fiatova C544. Jedan od najozloglasenijih menjaca u zadnje 2 decenije, isao je u gomilu modela. Konkretno je bio i konstrukcijski lose resen, sa losim podmazivanjem lezajeva visih brzina koji su cesto odlazili. Zato se u praksi cesto savetovalo da se puni i sa nesto vecom kolicinom ulja od fabricki deklarisane. Dok je M20 menjac isao na motore manjih zapremina i snaga (1.3 npr). Iz navedenih razloga je vrlo brzo izbacen iz produkcije.

U paru sa 1.6 MultiJet vec skoro 10 godina ide FPT-ov C635 menjac. Isao je na gomilu motorizacija i modela (konkretno ga vozim i kod mene na 1.4 MultiAir 140). Korektan menjac bez nekih karakteristicnih ili izrazenih problema, debitovao 2010., sa pojacanim deklarisanim torque od 350 Njutna.

Mala digresija apropo "prodavaca" i totalni sok za mene - skoro su kolegu u salonu ubedjivali (a on mene :D), da je u Renegade 1.0 dvocilindras :shock: . Tj. stari 0.9 TwinAir (koji btw nikada nije ni isao u taj model) - a u pitanju je najnoviji Fiatov FireFly 1.0 T3 turbak. Rekao sam mu da pozdravi prodavca i ako ga vec mrzi da podignu haubu, da pita da li je zapremina motora u njihovim papirima 875 ccm ili 999 cm (novi blok ide sa 333 ccm po cilindru, T4 verzija je 1332 ccm). Toliko o kompetentnosti i zelji da prodaju ili reklamiraju najnoviju FireFly tehnologiju i GSE motor :thumbdown: .

1 hour ago, ortakov said:

@Ivan

Sve ja to znam, ali nemam dovoljno novca za kupovinu tog dizela.

Ne mesam se u izbor, samo primedba da navedeni razlozi apropo odrzavanja i skupih kvarova na tako malim kilometrazama na novom dizelu bas i ne piju vodu ;) .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
35 minutes ago, ortakov said:

A koji je menjač u ovom 1.4 - 16V?

To ti je praistorijska tehnologija :) , FIRE vuce poreklo jos iz 80-ih.

Samim tim se uz tu motorizaciju standardno vuce isti FPT C514 menjac, vec kroz generacije modela. A razlika u odnosu na Tipo npr., je sto 500L ima malo kracu prvu brzinu. Cini mi se 4.1 vs 3.9 kod Tipa, ostali prenosni odnosi su vrlo slicni.

Nije tema, a nisi ni naveo detaljnije - 1.3 je imao prilicno varijacija (prvo Euro 4 75 i 90, pa Euro 5 85 i 95,...) - najlakse ti je da unesesi VIN u ePer i procitas koji menjac konkretno ide i sa kakvim je zamajcem upareno.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/28/2020 at 12:20 PM, Ivan said:

Nije tema, a nisi ni naveo detaljnije

pa prebaci gde treba...ovde su o problemima vezano za 500L a ne o buducem vlasniku :rolleyes:

 

@ortakov ili 1.4b il 1.6d. Nemas para za 1.6d onda benzinac i lepo se navozaj. Neces se zeznutio sta god da uzmes a i psovaces sebe sta god uzeo...a i Fiat takodje. Srecno na sajmu.....ako ga bude bilo.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...