Jump to content
FAS Euroauto Goran
Madra

Fiat 500L - karakteristični problemi ovog modela

Recommended Posts

Kociona kljesta ne vracaju 100%, ppgotovo ako je zapalo peska sa plaze itd....tobimnje inace boljka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije to taj miris od paknova kad zalepi ovo je sasvim drugacije specifican najvise mi vuce da je nesto sa auspuhom ili se nesto zakacilo za auspuh pa se to greje (sto su ljudi pomenuli) koga god sam vozio kad izadjemo svi su primetili ono kao "sta ovo gori" ,videcu sutra u servisu,samo da nadju nesto da nebude nije nista sve je uredu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidi, pre 4 godine, tek sam ga uzeo i isto je bilo. Vozim, izadjem, smrdi na paljevinu. Meni onako kao da su mi pakne ali nisam bio siguran. I to ne uvek. Otisao u servis, i ono kao Stevo Zigon u Majstorskoj radionici, objasnjavam ljudima da nesto smrdi, da negde gori,a naravno u servisu se nista nije osetilo, kad sam dosao sve bilo ok :D 

U sustini bilo jos par puta i vise nikad, ali ja cenim da je bilo nesto sa lepljenjem pakni (imam diskove nazad) zbog rucne, a auto nov. Ispred kuce parkiram na nizbrdici i uvek moram rucnu podici.

A sto se auspuha tice, pricali su mi u servisu slucaj, bio je i ovde na forumu spomenut, da se nekome zalepila kesa za auspuh od dole pa je to na kraju bio uzrok smrada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da javim za miris, ko je rekao da se zalepilo nesto upravu je neka plastika je u pitanju 5 min je skido sa auspuha tj.turpijo je gledo sam sa one galerije za kafu kod koleta...hvala svima jos jednom za  savete,misljenja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro je ....da nisu kocnice bilo bia skuplje...znaci jos jedan problem nasih kola, lepljenje kojecega na auspuh...hahahha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uh, nosio sam se mislju da uzimam 500l (ili nov benzinac ili dizelas star par godina) ali iskreno posle ove teme - tesko. Vidim da je normalno da se na <100k km otvara menjac sto je za manuelni stvarno nedopustivo. Da ne pominjem ove ostale "sitnice". :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

To sa menjacem je bio problem na 15k km ,a i to je bilo na par vozila.ja nisam cuo da se mnogo ljudi zalilo na to. A npr ovaj moj problem sa motorom,posle kog su mi zamenili ceo motor,ipak nije problem do motora. Nego je problem bio sa softverom koji regulise paljenje motora,skoro su mi odradili update :D I imao sam jos problem sa ventilatorom motora ,cuo je se dok radi,ali  su mi skoro zamenili motor pa je sad ok. I dobio sam produzenje garancije jos 3 godine,i to kao poklon. Da budemo realni ja ne znam koji bih auto ponovo uzeo za te pare. Mozda da mogu da biram uzeo bih Gulietu ili 500X,ali to je vec par hiljada gore. Imao sam razocarenje na pocetku ali sam sad zadovoljan. Ja kad sam ga kupovao dao sam 12 100eur za Lounge,a potrazi na netu sta taj paket sve obuhvata.

Edited by VladaG9

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 13.12.2016. at 8:42 AM, Nesavr said:

Ja imam slican problem kao @VladaG9.

Ujutru pri prvom paljenju, otkako je pocelo hladno vreme, auto se ceo trese, trokira, obrtaji se dizu i spustaju, variraju i upali se chek engine lampica, par puta se i ugasio. Ugasim auto, opet upalim, motor radi normalno i nadalje je sve ok. prijavljen problem mig autu nis, bio u servisu, napravljen izvestaj, evo vec mesec dana ne resavaju nista. kao poslato fiatu, cekaju odgovor, ne smeju nista da diraju dok im fiat ne odobri. problem se javio na oko 2500km, sad ima 3 i nesto, auto jun 2016. god.

Isti problem, 1.4 benzinac auto presao 5000 km, prva hladnoća i eto ga! U čemu je bio problem?

Edited by Miloš M

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update softvera motora, ali je meni i posle toga pravi prob pa sam promenio pumpu na kojoj tocim. Kako sam cuo od servisera bice jos jedan apdejt, ali ne znam tacno kad. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Miloš M

 

Pretpostavljam da je auto u garanciji pa se obrati ovlascenom servisu.Ja sam preko 6 meseci imao taj problem, 2 puta su mi apdejtovali softver motora, jednom u servisu sami, a drugi put kao "direktno sa Torinom" jer se navodno i sam Fiat interesovao za taj problem (nije bio samo moj vec nekoliko u celoj Srbiji) jer se isti desavao samo u Srbiji, ne i na drugim trzistima, pa je kao gorivo verovatno bilo problem ( naravno to je uvek krajnji uzrok ukoliko neko nema resenje za problem...). I posle tog drugog apdejtovanja, problem se i dalje povremeno desavao, a onda je posle mesec dana odprilike problem nestao, mozda dok se sve to "naleglo", i evo na srecu godinu i po posle toga sve je ok .poz

 

ps. pumpe sam menjao dok mi se to desavalo kao i broj oktana ali bez promene, a onda sam nastavio da sipam gde i uvek na nis-u najobicniji od 95 sto i danas koristim i nemam problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, Nesavr said:

@Miloš M

 

problem (nije bio samo moj vec nekoliko u celoj Srbiji) jer se isti desavao samo u Srbiji, ne i na drugim trzistima

Sve je rečeno!

Za Srbiju smeće kao i za ostatak istočne Evrope a za ostale bolji kvalitet je bi u suprotnom daaavno nestali.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ali je isto tako problem resen sipanjem goriva od 98 oktana, ili kad sam poceo da sipam od 95 oktana na Euro petrolu nikad problema nisam imao. I gorivo nam  je smece. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/29/2018 at 8:45 PM, Zvezdo said:

Sve je rečeno!

Za Srbiju smeće kao i za ostatak istočne Evrope a za ostale bolji kvalitet je bi u suprotnom daaavno nestali.

Ako misliš da postoji različiti kvalitet 500L-a za određena evropska tržišta...reci mi prvo, jesi li bio u nekoj od tura FLCS poseta fabrici u Kragujevcu?

 

Ako si bio, video si da postoji jedna traka, a na njoj mešano, jedan za drugim, idu automobili za sva evropska tržišta. Na svakom autu je okačen veeeeeeliki papir po sred otvorene haube, i piše (između ostalog) za koju državu ide taj konkretan auto. Tako si mogao da vidiš da idu npr. 3 komada za Italiju, pa jedan za Srbiju, pa jedan za Poljsku, pa Francuska...i sve tako mešano i šareno (boja, motor, paketi opreme...).

Ako si bio, video si npr. onaj autonomni vozić koji vozi motore i menjače do mesta za njihovo spajanje sa autom. Isto sve motori jedan za drugim.

Ili, mogao si da vidiš kada isto tako na vozićma (ali nisu autonomni nego ih čovek vozi), idu amorti ili akumulatori (tada je Exide bio prva ugradnja), ili šta god da treba na traku.

Uostalom...gde je isplativost da se za par stotina Fiata 500L koji se godišnje prodaju u SRB organizuje sve posebno (od logistike i nabavke delova, do same proizvodnje). Ili nebitno...uopšte za tržište istočne Evrope, kada se zna gde se 500L najviše prodavao, i gde se i danas najviše prodaje.

 

Jedina razlika u verzijama postoji kod 500L-a za evropsko i USA tržište, zbog različitih pravila koja važe na američkom tržištu.

Malo više o procesu proizvodnje, pa sve do puta koji automobili prelaze od Kragujevca do krajnjeg kupca, možeš pogledati:

 

 

Naravno, svako može da veruje u ono šta želi. Informacije su tu da se pokažu, a svako donosi sam za sebe vrednosni sud.

Nije sporno da kod nekih drugih artikala još kako postoji različit kvalitet za bogatu i siromašnu Evropu. Bili smo svedoci toga od Nutele, preko praška za veš, pa dalje...

 

Ali, kod automobila to ne ide tako...naročito ne kod onog modela koji se dominantno pravi za tu bogatu Evropu.

Kada postoje posebne verzije jednog modela za Evropu, Kinu, Ameriku....onda između njih ima razlika. Kao što kod 500L-a ima dok je bio značajni izvoz u USA u odnosu na evropske primerke. Ta razlika nije bila u smislu kvaliteta, nego ispunjavanja određenih standarda koji važe za njih. Kao što neki drugi proizvođači imaju posebne produžene verzije jednog modela za Kinu, ili kao što imaju posebne verzije sa različitim motorima u ponudi samo za Rusiju, ili sl.

Unutar jednog modela (npr. onog za Evropu), praviti dupli sistem logistike (ugovarati jeftinije delove od dobavljača, jeftinije boje i lakove, jeftinije materijale unutrašnjosti....pa sve do lošijih motora i menjača), nikako ne može biti finansijski opravdano (sve i kada bi neko uopšte hteo to da radi), za par hiljada automobila godišnje. Posebna traka samo za te automobile, posebna obuka radnika za sklapanje takvih automobila...

Nek' bude i 10.000 takvih automobila godišnje. U vreme maksimalne proizvodnje Fiata 500L u Kragujevcu, 10.000 komada se pravilo za 16-17 radnih dana. I, sve to praviš, duple troškove sebi...zarad 3 radne nedelje godišnje??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam bio u poseti fabrici ali znam kako se sklapaju automobili!

Kada ispred radnika bude paleta sa delovima koje on uzima kako mu koji dođe pod ruku a ne sa linije na kojoj je složeno sve po redu za konkretan auto onda tvoja priča pije vodu.

Što se štednje u proizvodnji automobila tiče Fiat je najači. Zbog 2 metra tanke žice komplikuju proizvodnju jer je netko tu našao uštedu.

Zatim kažeš da postoji vozić ili traka sa koje se uzimaju delovi. Pa auto na liniji za xx kupca ima automatsku klimu i xa boju a auto za yy kupca ima manuelni klimu i ay boju ali kožna sedišta! E pa taj vozić ili traka za to i služi da radnik ne mora da traži konkretan deo za konkretan auto nego dobije sve unapred pripremljeno......

Grande Punto koji je kupljen u Hrvatskoj ili Srbiji nije kao onaj koji je uvezen. Neke banalne stvari koje se kvare ili raspadaju se ne dešavaju na drugim tržištima i na tim autima iz uvoza iako su 5x više prešli i hladovine ili garaže nikada nisu videli.....

500 l je još relativno mlad i nema ih puno  kod nas ali za par će se masovnije početi dešavati stvari koje se ne dešavaju na bogatim tržištima.

Nekada davno su se u Kragujevcu pravile Zastave .. one za SFRJ i one za izvoz npr Nemačku.

Prijateljev otac je imao jaku vezu i ne znam na koji način je dobio auto koji su skinuli sa voza i koji je prošao sve kontrole... Moj otac je imao istog takvog ali je preuzet u Somboru. Na izgled potpuno isti ali definitivno različiti auti!

Vrata i sve ostalo se je otvaralo kao na vagenima ili drugim nemačkim autima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slažem se sa ovom što je Zvezdo napisao, moj ceo radni vek sam vezan direktno za proizvidnju, i što više idemo ka budućnosti to se više štedi i fušari gde god se ukaže prilika.
Ovo što je Neša napisao sve stoji, pije vodu, samo u linijskoj masovnoj proizvodnji jednoobraznog proizvoda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod nas je gorivo loše,više se troši i manje oktana,mada kad rade kontrolu uvek je  sve u  fullu kao u Nemačkoj.Kod 500 l 1.4 ovo variranje se javlja samo na početku zimske sezone (osim ako nije neki kvar)to prvo jutarnje paljenje kad dolazi do tog nepravilnog rada motora,ali ako se ugasi pa opet upali sve normalno tako je bar bilo kod burazera na njegovom 500l.Najsmešnije kako se zima pojačava tako motor sve bolje radi ,mislim na jutarnje paljenje.Koliko sam ja čitao svi motori dolaze iz Italije u Kragujevac.500l je namenjen za zapadno tržište prodaja kod nas je  statistička greška,da država nesuvencioniše 2-3 hilj.eura pitanje koliko bi se prodavao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motori i menjači dolaze sklopljeni u KG i tu ne bi trebalo da bude nekih razlika mada u ništa nisam siguran. Ali stoje činjenice da se kod naših dešavaju neki "kvarovi" odnosno delovi brže propadaju nego drugde u tome je stvar!

A šlag na tortu je i to što se naši i bolje održavaju jer je servisni interval smanjen zarad dobrobiti kupaca (čitaj duple zarade ovl servisa)

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, Zvezdo said:

Kada ispred radnika bude paleta sa delovima koje on uzima kako mu koji dođe pod ruku a ne sa linije na kojoj je složeno sve po redu za konkretan auto onda tvoja priča pije vodu.

Da si bio, video bi da na ''gomili'' stoje amorti, akumulatori, plastike, instalacija...šta god. Radnik na tom delu trake uzima šta mu prvo dopadne pod ruku, i stavlja npr. plastike u gepeku i šrafi ih, ili postavlja određeni snop kablova, ili... Razlika postoji od starta proizvodnje samo kod 500L za USA tržište (dok je tamo išao značajnije).

Npr. tabla (koja vuče za sobom različite nivoe opreme, tj. da li je veliki displej ili nije, da li je od plastike ili kože, itd, itd....se ubacuje u kompletu za tačno određeni auto, naravno.) I, tako gomila stvar koje se vezuju za određeni deo opreme, ali sve pre toga ide svima isto...

 

7 hours ago, knezevic76 said:

Ovo što je Neša napisao sve stoji, pije vodu, samo u linijskoj masovnoj proizvodnji jednoobraznog proizvoda.

Ovde i jeste jednoobrazni proizvod jer onih siromašnih, na kojim bi eto neko hteo da uštedi i da im prodaje lošiji auto za iste pare, nema dovoljno da bi opravdali povećane troškove logistike i proizvodnje dva auta sa faktički različitim kvalitetom.

 

7 hours ago, Zvezdo said:

Nekada davno su se u Kragujevcu pravile Zastave .. one za SFRJ i one za izvoz npr Nemačku.

Prijateljev otac je imao jaku vezu i ne znam na koji način je dobio auto koji su skinuli sa voza i koji je prošao sve kontrole... Moj otac je imao istog takvog ali je preuzet u Somboru. Na izgled potpuno isti ali definitivno različiti auti!

Vrata i sve ostalo se je otvaralo kao na vagenima ili drugim nemačkim autima.

To je sve bilo baš zato što je postojao ekonomski rezon da se to uradi, odnosno da kvalitetniji automobili idu u izvoz jer se prodaju za veće pare, i u to vreme mnogo važnije - za devize. 

Tako je moj otac imao svojevremeno Zastavu 128 sa plavom metalik bojom, bez leptir stakla, sa onom zaobljenom tablom unutra...dok se za potrebe SRB nije farbala u metalik boju, imala je stare prozore sa leptir staklom, itd, itd. Konkretno ta je bila namenjena za Egipat, a ipak završila u SRB. 

Ali, danas tog rezona nema. Pogledaj samo spisak država gde je završio 500L, pa ćeš videti da, sve i kada bi neko hteo, nema ekonomskog rezona zbog ''onolike'' prodaje 500L-a siromašnijem delu Evrope. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 hours ago, VladaG9 said:

Da ali je isto tako problem resen sipanjem goriva od 98 oktana, ili kad sam poceo da sipam od 95 oktana na Euro petrolu nikad problema nisam imao. I gorivo nam  je smece. 

Do sad sam sipao sve na MOL u EVO plus od 95 oktana sa aditivima, mislis da bi sa 98 oktana problem bio resen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Miloš M probaj na  NISu sa 100oktana. Pa ako to ne poboljsa pravac servis pa im objasni.

 Elem, meni najveci prob nije bio to sa kolima sto zezaju, nego sto me u ser isu prave budalom. Npr kazu mi kao to je norm da kad stoji par dana da mu obrtaji variraju. :huh: Kao da sam ja budala. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...