Jump to content
FAS Euroauto Goran
coa565

Golf I 1.6 D - pomoć oko sastavljanja motora

Recommended Posts

Treba mi pomoc oko pometunog wagena!

Otisao mu je dihtung glave pa je pomesao vodu i ulje a takodje mu pucaju i creva za vodu zato sto gura konpresiju u sistem za hladjenje.

Razupcio sam ga i poskidao sve okolne delove sto smetao pa sam tek veceras nabavio torx 12 nastavak za gedoru da bi skinuo glavu. Sutra cu skinuti glavu pa me interesuje na sta sve da obratim paznju prilikom pregleda glave?

Auto Je cist dizel, nema hidro glavu vec obicnu na klackalice. Kupio sam dihtung 3 rupe a i zanima me na koliko se steze glava? Da li na 8 kila kao traktor ili ima neke razlike?

Da li je zupcenje klasicno ili ce mi trebati alat?

Pozz i hvala!

Share this post


Link to post
Share on other sites

E naopako!!! Šta ti dečko radiš??

Krenuo si u najgoru operaciju, a i ne znaš šta treba da radiš. Pokušaću da ti pomognem, ali..

Glavu ne možeš ti da pregledaš. Pravac mašinska obrada, hidrotest (sa srećom), pa ako je glava ok onda ravnanje.

OBAVEZNO nove šrafove glave.

Dihtung, trebao si prvo proveriti koliko rupa ima tvoj stari. Prema tome kupuješ novi.

Stezanje, ne znam na pamet, ali mislim da ide 60Nm, 90Nm, pa tri puta po 90º. Trebao bi da imaš upustvo na novom dihtungu glave. U svakom slučaju je mnooogo više nego "8 kila kao traktor".

Za zupčenje ti ne treba poseban alat, ali polako. O tome kada dođe vreme :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije moj auto vec od komsije pa ga sad radimo da traje do proleca do kada je registrovan pa ce tada da kupuje nesto bolje.

Znam da ima trei rupe jer je menjan dihtung pre nekoliko godina kada je karicen.

Znaci moraju novi srafovi, ne mogu stari da se vrate?

Njemu je prosli put radio neki "majstor" i stezao je glavu na 8 klia...

Za glavu sam mislio klasican hidro test, da posipam vodu po pecurkama ventila i da sa kompresorom duvam odakle dolaze usisna i izduvna grana pa da vidim da li ima mehurica posto ide na klackalice kao traktor?

Do ravnanja tesko da cemo docu posto on gleda da to sklepamo da ga sluzi do prleca pa da ga ostavi i kupi drugi auto...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahahahahaha pa tom motoru sada ide najgori period. Zima. To sve može samo ne da se sklepa.

A i taj hidrotest se ni u ludilu tako ne radi.

Sve što mogu dalje da ti je srećno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li postoji mogucnost da je negde pukla glava a ne da je samo do dihtunga?

Nikad mu nije prokuvao auto...

Oprali smo motor i ispod cetvrte dizne na sastavu izmedju glave i bloka pusta ulje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hidro test se radi na masini namenjenoj, ta masina zagreva vodu i pravi pritisak, ako te budu pustili da gledas bice ti jasno.

Srafove mozes da vratis i stare nece se on naljutit ja ih stezem na 10 kila.

Zupcenje je poprilicno prosto nezahteva specijalni alat ma da je lakse kad ga imas.

 

Uglavnom hidro test i ravnanje glave obavezno, znaju da pucaju te glave i to unutar komora tamo gde ne mozes da vidis al masina pokaze. Pre zupcenja namontiraj cevi bregastu remenicu nemoj da zatezes ostavi sraf labav da se zupcanik okrece oko bregaste. Uzmi parce kabla pa na diznu na bos pumpu stavi i direkt + akumulator cevi na diznama popustene, cegrtaljku i 19 nasadni i okreci pumpu u smeru okretanja dok ti gorivo nepropisa na sve cetiri cevi. onda ih zategni pa jos par krugova.

Pumpa ima svoju oznaku zarez dovodis prema crti na limu, radilica ima oznaku  na menjacu odvijes onaj plasticni cep videces ostalo, bregasta treba da bude okrenuta da na starni menjaca mozes ubacit u onaj zarez neki viljuskasti kljuc. Pumpa hoce da bezi al je drzi kljucem ili nek je neko pridrzi, spaner nesme bit nabijen nabija se zajedno sa kaisom. Uzmi klesta za osigurace i spaner vuci na gore dok nezategnes kais da kad ga uzmes prstima izmecu bregaste i pumpe mozes napravit setanje 1 cm ukupno gore dole. Onda 19 kljuc i zategni na bregastu saraf i okreci motor barem jedan krug i dovedi na paljenje proveri oznake. Ako se neuklapaju Jovo nanovo.

 

Ono kurblanje pumpe dok pisnu sve cetiri cevi pomaze da posle nebude verglanja dok navuce naftu vec pali kao da je tek ugasen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu je bio problem u nedovoljno stegnutoj glavi, najverovatnije.

Te glave su poznate po pucanju. Ne znam šta da ti kažem.

To što vas dvojica hoćete da uradite, ne može da uspe ni u najluđim snovima.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Bukvic said:

Hidro test se radi na masini namenjenoj, ta masina zagreva vodu i pravi pritisak, ako te budu pustili da gledas bice ti jasno.
Srafove mozes da vratis i stare nece se on naljutit ja ih stezem na 10 kila.
Zupcenje je poprilicno prosto nezahteva specijalni alat ma da je lakse kad ga imas.
 
Uglavnom hidro test i ravnanje glave obavezno, znaju da pucaju te glave i to unutar komora tamo gde ne mozes da vidis al masina pokaze. Pre zupcenja namontiraj cevi bregastu remenicu nemoj da zatezes ostavi sraf labav da se zupcanik okrece oko bregaste. Uzmi parce kabla pa na diznu na bos pumpu stavi i direkt + akumulator cevi na diznama popustene, cegrtaljku i 19 nasadni i okreci pumpu u smeru okretanja dok ti gorivo nepropisa na sve cetiri cevi. onda ih zategni pa jos par krugova.
Pumpa ima svoju oznaku zarez dovodis prema crti na limu, radilica ima oznaku  na menjacu odvijes onaj plasticni cep videces ostalo, bregasta treba da bude okrenuta da na starni menjaca mozes ubacit u onaj zarez neki viljuskasti kljuc. Pumpa hoce da bezi al je drzi kljucem ili nek je neko pridrzi, spaner nesme bit nabijen nabija se zajedno sa kaisom. Uzmi klesta za osigurace i spaner vuci na gore dok nezategnes kais da kad ga uzmes prstima izmecu bregaste i pumpe mozes napravit setanje 1 cm ukupno gore dole. Onda 19 kljuc i zategni na bregastu saraf i okreci motor barem jedan krug i dovedi na paljenje proveri oznake. Ako se neuklapaju Jovo nanovo.
 
Ono kurblanje pumpe dok pisnu sve cetiri cevi pomaze da posle nebude verglanja dok navuce naftu vec pali kao da je tek ugasen.

 

E to, hvala na veoma dobrom pojasnjenju...

Onda cemo raditi i masinsku obradu glave.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam ja sta te muci jes da nisam ucitelj i da ne znam bas lepo da obijasnim, al ko imalo razume sta sam napisao bice dovoljno da odradi posao. Pozz i srecnoo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas sam skinuo glavu i prilikom odvrtanja srafova glave odvijam ih sa mukom, jako stegnuti jos ja uzeo cevku da bi lakse odvio kad na jedan sraf zapnem ja i samo se obrnu i odlete cevka iz ruke... Ja reko sta bi otkinu se, kad ono nije bio ni stegnut labav bio skroz. Jos malo pa rukom mogao da se odvrne, i on je napravio celu zbrku bas tu gde je on bio tu je pukao dihtung izmedju uljnog i vodenog kanala i spoljne strane motora. Jos da kupim dihtung kartera posto moram da vratim stari karter na koji mi curkalo ulje pored srafa za ispustanje pa cu to sutra da zavarim a ovaj karter sto je trenutno na njemu prodao mi covek od pasata b 2 ali je bas bas nizak i drljaci stalno negde...

Sutra predvece zvanicno sastavljanje pa javljam rezultate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

evo podataka za golfa II 1,6 d iz tehnicke knjige a mislim da je isto i za keca:do marta 1981.  I  60 nm,II  70nm, III 90 nm, IV motor zagrejati i zategniti po redosledu 90nm;od aprila 1981. I 40 nm, II 60 nm, III 75 nm, IV zategnuti za pola kruga ili 2x 90 stepeni bez momentnog kljuca a posle 1000 km ponovo dotegnuti.novi srafovi obavezno a to je vec napomenuto ranije.poklopac glavnog lezaja radilice (stender) 65 nm,poklopac lezaja klipnjace 45 nm,stepen kompresije 1:23,zazor ventila pri toplom motoru us 0,20-0,30mm, izd 0,40-0,50mm;pri hladnom motoru(posle popravke):us 0,15-0,20mm,izd 0,35-0,40mm.:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konacno sklopljeno sve i auto kresnu.

kad sam prvi put sastavio sve zagrejen ga Na grejace i probam da upalim ono samo vergla i nema sanse da upali. Ja pogledam napred kad imam sta i da vidim, na prvoj dizni nisam lepo stego holender i bije nafta. Ja ga stegnem i probam da upalim kad on upali ko metak...

Na pocetku malko nestabilan ler imao ali se za minut sredio i sad ima miran rad.

Filter za ulje neka budala stego bas bas prejako jedva sam ga odvio i stavio novi. Remenica na radilici za klinasti kajs nije mogla da se skine jer je neka budala stegla inbuse i unistio ih a jedan i otkinuo pa sam stavio zupcasti bez skidanja remenice i donje zastite ali srecom je upao kako treba i iz prve sam ga uzubio kako treba...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Curkalo je na dihtungu poklopca ventila, ja ga skinem kad ono pobego dihtung unutra i pukao. Ja ga skinem nacisto, namazem silikon i vratim poklopac bez dihtunga I zategnem dobro srafove. Sad nema nigde ni kapi ulja. Da li da ostavim tako dok ne procuri sobzirom da je sad suvo ko barut ili da razvalim i stavim novi dihtung poklopca ventila koji sam kupio danas za svaki slucaj?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa sta znam, mislio sam da ne uhvati metal za metal pa ako treba nekad da se otvara nece moci da se odlepi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ako neki gremlin preko noci ne ponese aparat i zavari to odlepice se :stuart:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...