Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
neshaoct

F1: Malezija 2016.

Recommended Posts

Drama u Maleziji: Ricciardo pobedio, Rosberg se izvrteo, Hamiltonov bolid se zapalio

 

f1%20m%201.jpg

 

Izgledalo je da će nedeljna trka proteći u dominaciji Mercedesa, ali pobedu su odneli vozači Red Bulla...

Australijanac Daniel Ricciardo (Red Bull) slavio je na 16. trci Svetskog šamionata Formule 1 voženoj na stazi Sepang u Maleziji. To je bila fantastična trka sa mnogo preokreta i drame.

Sve je krenulo na samom startu, tačnije u prvoj krivini. Sebastian Vettel (Ferrari) zahvatio je točak Nica Rosberga (Mercedes), zavrteo ga, a sebe izbacio iz trke. Vodeći čovek u šampionatu pao je nakon toga na poslednje mesto poretka, ali malo po malo je počeo da hvata zaostatak za svima. Aktuelni svetski šampion Lewis Hamilton sigurno je išao prema pobedi kojom bi preuzeo vodstvo u ukupnom poretku, a onda je stigao za njega kobni 41. krug. Spremao se da pretekne Kimija Raikkonena za ceo krug kada je iz njegovog bolida počelo da se dimi. Ubrzo je počela da šiklja i vatra pa je sve bilo jasno - Hamiltonova trka je završena.

 

Iako je nedavno menjao motor, izgleda da nešto i dalje nije u redu s njegovim bolidom. Britanac po izlasku iz bolida nije mogao da veruje šta mu se desilo, ali na njegovu sreću Rosberg nije slavio s obzirom na probleme koje je imao od starta. Nemački pilot Mercedesa završio je na trećem mestu što mu je donelo 15 bodova, a to znači da sada ima 23 više u odnosu na timskog kolegu Hamiltona.

S druge strane najviše je iz cele drame na stazi izvukao Red Bullov pilot Ricciardo, koji je slavio ispred timskog kolege Maxa Verstappena. To mu je prva pobeda nakon 2014. godine kada je slavio na čak tri trke. U ukupnom poretku Rosberg je ostao prvi i povećao je prednost ispred Hamiltona na pomenuta 23 boda. Ricciardo je probio granicu od 200 bodova i sada ima 204 pa se nalazi na trećem mestu, dok se mladi Verstappen približio velikanima iz Ferrarija Sebastianu Vettelu i Kimiju Raikkonenu.

 

Hamilton: Neko ne želi da osvojim titulu

Vozač Mercedesa Luis Hamilton rekao je da neko ne želi da on osvoji titulu i zatražio odgovore od svog tima posle kvara motora tokom Velike nagrade Malezije. Hamilton je bio na putu do pobede na stazi Sepang, ali mu se 15 krugova pre kraja zapalio motor, što je omogućilo njegovom timskom kolegi Niku Rozbergu da poveća prednost u generalnom plasmanu pet trka pre kraja. Rozberg je kroz cilj prošao kao trećeplasirani, pošto se okrenuo na stazi posle kontakta sa Sebastijanom Fetelom u Ferariju posle starta, ali sada ima 23 boda više od Britanca. Na trci za Veliku nagradu Malezije trijumfovao je Danijel Rikardo u bolidu Red Bula, ispred svog timskog kolege Maksa Ferstapena. Hamilton je posle odustajanja istakao da mu je teško da prihvati da je jedini vozač Mercedesa koji ima probleme sa motorom. ''Moje pitanje je za Mercedes, pošto smo izgubili toliko motora. Mercedes osmoricu vozača snabdeva motorima, a samo moji se kvare. Neko mora da mi da odgovor, pošto je ovo neprihvatljivo. Nešto ili neko ne želi da osvojim titulu ove godine'', istakao je Hamilton, ''Ovo je bio nov motor, jednu trku sam prešao sa njim. Zauzeo sam treće mesto, vozio u kvalifikacijama, od tri koje imam na raspolaganju taj je najnoviji. Sve ovo je čudno, od 43 Mercedesova motora samo moji su pukli''.

Hamilton nije ostvario pobedu od Velike nagrade Nemačke, posle koje je imao 19 bodova prednosti u odnosu na Rozberga, koji je sada 23 boda ispred svog timskog kolege. Svetski šampion, međutim, ističe da veruje da je titula još moguća, ali je priznao da su ga svi problemi naterali da sumnja. ''Takva je situacija, idemo dalje, moramo da pokušamo da vozimo kao ovog vikenda. U ovom trenutku ne znam kako će moj bolid sve izdržati. U narednih pet trka znam da možemo, a tu mislim na svoje inženjere i mehaničare. Ali, ko zna šta će se desiti sa narednim motorima. Nadam se najboljem, ali nema mnogo toga šta može da se uradi, osim da se nastavi dalje. Momci su odradili sjajan posao ovog vikenda, uradili smo sve što smo mogli, ja sam uradio. Nešto definitivno nije u redu, ali ne mogu ništa da uradim povodom toga'', naglasio je Hamilton.

Ovogodišnji šampionat Formule 1 nastavlja se Velikom nagradom Japana sledeće nedelje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fetel kažnjen zbog udesa sa Rozbergom

 

fetel%20k.jpg

 

Kako prenosi Sport klub, vozač Ferarija Sebastijan Fetel biće pomeren za tri mesta na startu Velike nagrade Japana u odnosu na rezultat koji ostvari u kvalifikacijama, pošto je kažnjen zbog udesa na startu u Maleziji. Fetel je u prvoj krivini staze Sepang udario u vozača Mercedesa Nika Rozberga, pošto je sa unutrašnje strane krenuo u napad na Maksa Ferstapena u bolidu Red Bula. Zbog kontakta sa svojim sunarodnikom, Rozberg se okrenuo na stazi i pao je na samo začelje, dok je Ferstapen morao da izbegne nekolicinu vozača i izgubio je nekoliko pozicija. Posle trke je odlučeno da je Fetel kriv za taj udes, a kaznu će odraditi na stazi Suzuka naredne nedelje. Četvorostruki svetski šampion je takođe dobio dva kaznena poena. Fetel je posle odustajanja rekao da nije kočio ništa kasnije od Ferstapena, koji je za potez nemačkog automobiliste rekao da je smešan. ''Ako ništa drugo, kočio sam u istom trenutku kao on. Išli smo jedan pored drugog i on me je pritisao ka unutrašnjoj strani krivini. To je trkanje. Mislio sam da ćemo obojica uspeti da uđemo u krivinu, ali je Niko odlučio da ide drugom linijom, bio je ispred, nije imao ništa sa nama i nije morao da se brine o tome šta rade ljudi iza njega'', rekao je Fetel.

 

Emotivni Rikardo posvetio pobedu Bjankiju

Pobednik Velike nagrade Malezije Danijel Rikardo posvetio je taj trijumf pokojnom Žilu Bjankiju, a takođe je rekao da se oseća veoma emotivno. Rikardo je predvodio dvostruku pobedu Red Bula, ispred timskog kolege Maksa Ferstapena, pošto je iskoristio kvar motora Luisa Hamiltona, koji je do 41. kruga bio na putu do sigurne pobede. Za Australijanca je to bila prva pobeda od trke u Belgiji 2014. godine, koja je bila dva meseca pre Bjankijeve nesreće na Suzuki. Mladi Francuz je od posledica tog udesa preminuo u julu prošle godine. ''Kakav dan, još ne shvatam. Bio je ovo dug period između pobedničkih šampanjaca. Pre dve nedelje sam posle trke rekao da ćemo pobediti ove sezone i eto to smo i uradili na sledećoj trci. Od Monaka sam se nadao i verovao da ćemo pobediti. Veoma sam emotivan, ne želim da lažem. Imam mešovita osećanja i veoma sam zahvalan. Želim da posvetim ovu pobedi u Žilu, čekao sam pobedu da bih mu je posvetio. Moj život se definitivno promenio od njegove nesreće. Neverovatno sam zahvalan zbog svega što imam. I zbog toga mu posvećujem ovaj trijumf'', istakao je Rikardo.

Rikardo je pre nekoliko nedelja najavio da će mu karma vratiti pobedu u Monte Karlu, pošto je bio blizu trijumfa u Kneževini, ali ju je izgubio zbog greške tima u boksu. Sada mu se definitivno vratilo, pošto je, kako sam kaže, bio odlučan da ne propusti priliku koja mu se ukazala. ''U Barseloni i Monaku sam osećao da mogu da pobedim, ali mi je sve iskliznulo iz ruku. Video sam da imam šansu i bio sam odlučan u nameri da se ne ponovi ista situacija. Borba sa Maksom je bila fer i čista, bilo je zabavno. Mislim da smo obojica uživali. Siguran sam da bi on voleo da je na mojoj poziciji, ali verujem da i on zna da smo danas bili odlični'', rekao je Rikardo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lauda: Navodi o sabotaži Hamiltona smešni

 

hamiltona.jpg

 

Kako prenosi Sport klub, jedan od čelnika Mercedesa Niki Lauda istakao je da su svi navodi o tome da je kvar motora Luisa Hamiltona tokom Velike nagrade Malezije bio rezultat sabotaže ili favorizovanja Nika Rozberga smešni i glupi. Hamilton je bio na putu do trijumfa na stazi Sepang, pošto je ubedljivo vodio ispred vozača Red Bula Danijela Rikarda i Maksa Ferstapena, ali je morao da odustane u 41. krugu. Na Hamiltonovu odbranu titule je i pre Malezije uticalo nekoliko kvarova motora, a posle poslednjeg u nizu Britanac je rekao da neko ne želi da on ponovo bude šampion. Lauda je, međutim, istakao da Hamiltonova namera nije bila da kaže da ga neko sabotira, kao i da su takvi navodi generalno bez osnova. ''Znam Luisa veoma dobro i on nikada neće optužiti tim. Takve interpretacije ne mogu da prihvatim. Luis zna da radimo sve što je u našoj moći da mu damo najbolji bolid i najbolji motor. Žao mi ga je, već sam mu se izvinio zbog kvara motora. Bio je to poprilično nov motor, tako da ne znamo uzrok. A ako ne znamo uzrok, niko ne može da kaže da smo ga sabotirali. To je smešno. I da razgovarate direktno sa Luisom, on to ne bi rekao. Radili smo za njega i za Nika na savršen način. Osvojio je dve titule sa nama do sada, završili smo najveći broj trka u istoriji. Šta vi mislite, da smo odjednom počeli sa sabotažama? Zašto? Takvi navodi su smešni i glupi'', naglasio je Lauda.

Hamilton je, međutim, prethodno rekao da njegov tim uvek radi sjajan posao, ali da mora da pita Mercedes zašto se samo njegovi motori kvare. Upitan šta je Hamilton mislio u svom prvobitnom kalendaru, Lauda je nagovestio da je Britanac mislio na višu silu, što je i trostruki svetski šampion potvrdio. Što se tiče toga šta bi Mercedes više voleo, da Hamilton odbrani titulu ili Rozberg osvoji prvu titulu, Lauda je rekao: ''Radimo sa obojicom vozača na isti način, dajemo im da se trkaju i takva pitanja su smešna''.

 

Ferstapen: Fetelov potez je bio lud

Vozač Red Bula Maks Ferstapen rekao je za pokušaj preticanja Sebastijana Fetela posle starta Velike nagrade Malezije kao lud, pošto je uticao i na njegovu trku. Fetel je u prvoj krivini staze Sepang imao kontakt sa Nikom Rozbergom u Mercedesu, zbog čega je Ferstapen, koji je takođe napadao Nemca morao da ode široko, pa je izgubio nekoliko pozicija. Trka je za četvorostrukog svetskog šampiona bila gotova odmah potom, a Ferstapen je po završetku trke, koju je završio na drugom mestu, rekao da je Fetel želeo da dođe do pobede već na startu. ''Samo je uleteo sa unutrašnje strane, kočio je kasno i udario u Nika. Morao sam da izbegnem udes, a to je uticalo i na moju trku. Mogao sam da ga vidim iza sebe. Želi da pobedi već u prvoj krivini, što je, jasno, potpuno ludo. Video sam ga u retrovizoru, pa sam i ja kasno kočio. Pokušao sam da napadnem Nika, ali je on uleteo. Bio je to mali prostor, a kada pokušate da kasno skrenete i zakočite tako kasno, naravno da će se to desiti'', istakao je Ferstapen. Mladi Holanđanin, koji je trku završio iza svog timskog kolege Danijela Rikarda, priznao je da bi njegova trka bila mnogo drugačija da nije bilo tog incidenta. ''Nisam imao sreće u prvoj krivini, u suprotnom, trka bi bila potpuno drugačija. Međutim, to je bio savršen rezultat za tim. Danijel i ja imamo veliko poštovanje jedan prema drugom i zaista sam uživao. Pre poslednjeg perioda virtuelnog vozila bezbednosti, mislim da smo mogli da se borimo za pobedu. Ali, i to je trkanje, takve stvari se dešavaju. Imamo slobodu da se trkamo, samo da sve bude čisto i tako je i bilo'', naglasio je Ferstapen.

 

Mercedes: Ne postoji veza između Hamiltonovih kvarova

Šef ekipe Mercedesa Toto Volf rekao je da nemački tim ne može da pronađe vezu između kvarova motora koji su zadesili Luisa Hamiltona ove sezone, pošto je aktuelni šampion zatražio odgovore. Hamilton je u nedelju bio na putu do sigurne pobede na Velikoj nagradi Malezije, ali je zbog kvara motora morao da odustane 15 krugova pre kraja. Takav rasplet je omogućio njegovom rivalu i timskom kolegi Niku Rozbergu da poveća svoju prednost u borbi za titulu. Posle Hamiltonovih oštrih komentara posle trke, u kojima je rekao da se nešto čudno dešava jer se od svih vozača koji imaju Mercedesove motore samo njegovih komentara, Volf je istakao da nemački proizvođač nema objašnjenje. ''Interesantno je da ne postoji nikakva veza između kvarova. U pitanju su sve različiti kvarovi, bilo je problema koji su do materijala, dizajna, postavjanja, i desili su se pre nego što je pređena određena kilometraža. Ne postoji obrazac po kojem se dešavaju da bismo mogli da identifikujemo glavni problem'', istakao je Volf. Pored kvara u Maleziji, Hamilton je prethodno doživeo teške udarce u borbi za titulu zbog kvarova koji su mu se desili u Kini i Rusiji, a takođe je bio primoran da startuje sa začelja u Belgiji, gde je uzeo dodatni motor. Volf je potvrdio da je do kvara Hamiltonovog motora došlo u fazi trke kada je pokušavao da poveća prednost u odnosu na vozače Red Bula. ''U tom trenutku je išao do samih granica. Morali smo da ostvarimo prednost od 23 sekunde da bismo bez problema mogli ponovo u bok. Red Bul je uradio sve kako treba, pozvali su Ferstapena kada je i trebalo. Imali su dvojicu vozača kojima su mogli da se kockaju zbog perioda bezbednosnog vozili, a postojao je i rizik da će jedan od njih ostati duže i samo jednom ići u boks, što bi bilo ekstremno teško. Mogli su da pokušaju, a mi smo hteli da produžimo naš stint jer smo povećavali prednost. Ali, baš pre nego što je bilo dovoljno, pre nego što je otišao u boks, motor mu je pukao'', naglasio je Volf.

 

Volf je priznao da je novi problem za Hamiltona bio izuzetno frustrirajuć za ceo tim. Međutim, istakao je da ne brine da će senku na borbu za titulu baciti to što je Rozberg dobio dodatne poene zahvaljujući problemima svog timskog kolege. ''Ovo je mehanički sport i takve stvari se dešavaju. Sećam se kad je Niko imao problem 2014. godine na startu poslednje trke, bilo je frustrirajuće što se to desilo u tako bitnom trenutku u šampionatu, a mi ostavljamo Luisa na cedilu ove godine, a sada je on u pitanju. Ali, mislim da to neće baciti nikakvu senku na sam šampionat. Naravno, ljudi će želeti da kažu da je Niko imao više sreće u pogledu mehaničke pouzdanosti, ali je isto tako vozio sjajno, kao u Singapuru. Šampionat još nije gotov, ostalo je još pet trka. Luis je pretrpeo veliki udarac, ali ćemo videti kako će se sve završiti. Neka se bore na stazi, nadamo se bez problema, pa ćemo videti gde smo'', rekao je Volf.

 

Potvrđeno: Peres ostaje u Fors Indiji

Serhio Peres prekinuo je sve spekulacije oko budućnosti pošto je potvrdio da će i sledeće godine ostati u timu Fors Indija. Meksički vozač je imao već dva podijuma ove sezone. Verovalo se da bi mogao u Reno, ali na kraju će Fors Indija i sledeće sezone biti u istom sastavu. ''Zadovoljan sam što mogu da potvrdim da ću se i sledeće godine trkati u bolidu Sahara Fors Indije. Veoma sam zadovoljan u ovom timu i imam lep predosećaj pred budućnost'', kratko je izjavio Meksikanac. Peres je trenutno osmi u generalnom plasmanu a Fors Indija je na putu da zabeleži najbolji konstruktorski plasman u istoriji, četvrto mesto.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...