Jump to content
FAS Goran
chiki

Fiat Bravo 1.4 T-Jet Dynamic - Genius

Recommended Posts

Doslo je do upgrade-a automobila u nasoj garazi. Uvezen iz Svajcarske Fiat Bravo 1.4 T-jet 120 ks, 2009. godiste. Interesantna oprema a najvise enterijer. Evo par slika za sad. Jos ga nisam ni oprao :)

 

IMG_1081.JPGIMG_1082.JPGIMG_1079.JPGIMG_1080.JPG

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko vidim prvi si ovde sa ovim motorom u bravu, cestitam i da te odlicno sluzi....:clap:

Ajde sad raspisi se malo o dinamici, performansama, potrosnji, odrzavanju, itd....... Mislim da nas sve zanima  iz prve ruke.:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas palo pranje, stavljene tablice i evo para zapazanja ali pre svega usporedba sa Stilo 1.6 5V. 

Performanse:

Kad sam poceo da ga vozim, pojavio  se veliki znak pitanja :)  Potpuno je drugaciji osecaj u voznji. Vuce na pocetku bas dobro i jako brzo izmenjam brzine. Desilo mi se da po gradu bez problema vozim u 4toj samo 60 km/h. Na autputu vuce u 5oj samo tako. Na 4000 obrataja u 6toj pokazuje malo preko 160 km/h i razlika u kabini sto se tice buke je drasticno bolja nego u Stilu. Ustvari buka tad pocinje ali i gume cine svoje (17ice, niskoprofilne).

Za 1500 km predjenih km  (Cirih - BG)  pokazuje 7.2.  Od Beca sam vozio malo brze, narocito u Madjarskoj i konacno u Srbiji (imao sam strane table pa da me  ne uslikaju :) ) i realna potrosnja je bila oko 7.7 benzina.  Cajger laze jedno 8-9km/h u odnosu na stila koji pokazuje samo 1 km/h vise. Da, menjac je GM-ov, ugradjuje se u 1.6 i 1.9 mjet 120KS.  Voznja deluje kao nesto izmedju dizela i benzinca. Vuce na nizim obrtajima ali isto tako mozes da se potera  na vise obrtaje kad imam onaj stari utisak voznje benzinca.

 

Oprema:

Na eperu kaze da je Dynamic ali mi je cudno to sto imam manuelnu klimu i nemam tempomat (bice ugradjen :) ) . Ima lumbalnu potporu u vozacevom sedistu, BlueMe, USB Media player, svetla iz branika se pale pri skretanju levo/desno.

Na autu stoji amblem "Genius" . Nisam siguran ali mi se cini da je to nesto specificno za Svajcarsku ...

 

Enterijer:

Skroz je sporstski. Crveni konac provucen kroz oblogu volana, rucice menjaca i rucne. Sedista imaju crvene aplikacije i "sacast" sedalni deo. Tapacirung ima metalne lajsne i crvene aplikacije. Izgleda bas dobro. Cini mi se da su sedista bar na zadnjoj klupi duza nego u Stilu sto smanjuje prostor za noge nazad. Klinci su imali vise mesta u Stilu kad gurnem sediste do kraja :).  Zbog zadnjih prozora i same linije iznutra se stize utisak da je auto kao strela :)

 

U CH je servisni interval na 25-30.000. Planiram da smanjim interval. Na kucistu zubcastog majstori su upisali "X" tako da su verovatno uradili i zamenu kajsa na poslednjem servisu ali proverice majstor sve u ponedeljak. U servisnim uputstvima stoji da su ogovarajuce svecice iridijumske - NGK IKR9F8 (zamena je IKR9J8). Predlozena je zamena na svakom redovnom servisu (kod nas 20.000 , u CH 30.000).

 

Ima par ostecenja na krilu, branicima... To cu na prolece sredjivati.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pa kako si ga uvez'o iz Svice kad Milutin nije mogao  :whistle:  To je nemoguce!  

 

Još čovek dovezao na točkovima

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, Dezurni said:

Još čovek dovezao na točkovima emoji15.png

 

Ma to nije istina...  

 

 

 

:lol:

 

edit: auto ti je stvarno super, i meni se posebno đasvi enterijer. A iridium bi trebalo duže da traje od regularnih i da interval zamene bude duži, mislim da ne moraš na svakih 20hkm da ih menjaš  :huh:

Edited by PremieRacing

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jao pa super, ali kada cujes... "Druze zvao sam speditera, AMSS je pomesao godista motora sa 150 Ks (2008-2010) i godista motora sa 140ks (>2010), znas ja sam tako uvezao jednog CLia, nisam mogao da dobijem papir od AMSS, i morao sam da ga prodam u delove" nesto ti se bas i ne uvozi 1.4T sa 150ks iz CH onda vise...

Edited by Milutin-NS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma to su samo izgovori, ti si u stvari sve vreme hteo da kupiš dizela   :lol:

 

 

Nego, da ne spamujemo temu chikiju, prelep mu je auto i ima neke pragove i mini kačketić ako ne grešim. To bi mogao i ti da staviš ako nađeš...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ko da ja ne bih voleo, no dobro...stvarno da ne offujemo...

Lep auto Chiki. Da jeste ima diskretne pragove i spojlercic...idu uz sufiks sport pod obavezno :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Igrom slucaja sam bio ukljucen u kompletan proces od kupovine do montiranja tablica. Toliko dezinformacija u zivotu nisam cuo. Mozda zato sto sam informaticar pa kod nas nema iznenadjenja, sve je definisano i zna se zasto je tako. Ovde ti svi govore price rekla-kazala. Ne zele ili ne umeju da objasne. Cene se razlikuju podosta itd. Tako da razumem da moze biti problema i da postoje ogranicenja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo me da se javim posle 6000 predjenih kilometara. Utisci su izuzetno pozitivni. Ima naravno i mana pa evo par zapazanja.

(poredjenje sa Stilom 1.6 5v)

 

Prostor i polozaj:

Stilo nazad ima vise prostora. Cini se da je zadnja klupa duza u Bravu pa kad pomerim prednje sediste do kraja klincima nije bas svejedno :) . Kod Stila se podizanjem sedista, ono po malo pomeralo u nazad ali ovde je obrnuto. Sediste se podize i pomera pomalo  napred. Mogu da nadjem bolji polozaj nego u Stilu jer su  ova "sportska" sedista sa lumbalnom podrskom bolja.  Ima bezbroj polica, prostora za sitnice. Interesatno je da ispod naslonjaca za ruku, postoji rupa u koju se moze komotno staviti ubrus ali se taj deo zagreva kad se greje kabina posto tu negde prolaze cevi za grejanje putnika na zadnjem sedistu.

 

Komande:

Treba mi malo vremena da se priviknem da su neki tasteri premesteni na centralnu konzolu oko radija (polozaj farova, mode za board komp, maglenke itd).  Ono sto me malo razocaralo ali je sitnica su komande svetla u kabini. Ovde su preuzete do Punta i nema glavnog prekidaca koji pali/gasi sva svetla. Napred se pale prednja, nazad zadnja. Mozda sam nesto propustio. U svakom slucaju kod Stila je to bilo odradjeno bas profi i lepse je izgledalo. Tempomat zustrije radi. Kada kliknem na R on nekako naglo pocne da ubrzava - cini mi se kao da pritisnem gas do kraja (tempomat sam naknadno ugradio). Menjac je vrhunski ali vrhunski. Lako se ubacuje u brzine, velika promena zaista. Isti takav menjac i ide uz 1.6 MJET. Moracu da proverim kad se menja ulje posto mi se cini da sam negde  procitao da su osetljivi oko toga.

 

Tabla:

Vec je pisano ranije, brojevi i podeoci na brzinomeru su nekako sitniji ali navikne se covek. Board kompjuter ima manje opcija - npr podesavanje zakljucavanja svih ili samo vozacevih vrata nedostaje. Svidja mi se sto sad postoji trip A i trip B i oni su nezavisni. Sada se detektuje nevezivanje pojasa i kod suvozaca. 

 

Oprema:

Dobra opcija su svetla u braniku koja prate volan pa se ukljuce kad se skrece ili kad se upali odgovarajuci migavac. Dosta znaci narocito kad se provlacis po nepoznatom parkingu gde moze biti rupa. Bleutooth radi odlicno. MP3 sa USB-a isto, jedina je zamerka sto se ime pesme ispisuje na displeju bord kompjutera  ali ne na displeju radija. Tamo se ispise "Media Player". Treba malo vremena da se covek privikne da pokrene player - 5-10 klikova dok se ne pusti odredjeni folder ili pesma. Naravno uvek postoji opcija Xcarlink-a :) ali za sada nije neophodno.

Auto zaista ide ali bas ide. U pocetku kad sam poceo da ga vozim u gradu, pokazivao je i 12 litara dok nisam presao na "dizelaski" nacin voznje tj sa ranijim promenama brzina. Sada u gradu ne prelazi 9.5 realnih i uglavnom je oko 9.

Stavio sam 15ice zimske sa stila :( To je po uputstvu moguce ali oseti se razlika. Fali vise dodirne povrsine sa asvaltom u odnosu na 17ice :)

 

Od kvarova do sada sam imao akumulator i  auspuh - spoj izmedju izduvne grane i nastavka auspuha sto je reseno za 1500 dinara. Da, odmah u oktobru sam uradio veliki servis i prednje plocice. U originalnoj servisnoj je ubelezen servis na 91.000 km i tad je vec bilo preko 5 godina. Nije pisalo sta je radjeno. Na plasticnom poklopcu zubcastog kajsa neko je rukom napisao  "X". Moja pretpostavka je bila da je radjen veliki servis.  Pitao sam majstora da samo proveri kajs ali "oni to ne rade" . Kad je sve zamenio, ispostavilo se da je kajs menjan tako da je presao najvise 35.000 km. Mogao je da izgura bar do sledeceg malog servisa sto je u mom slucaju godinu dana :( . Truba da covek potrosi 20.000 din bez potrebe a uz to delovi koji su tamo ugradjeni su siguirno kvalitetniji od ovih koje su mi ovde ugradili (npr pumpa za vodu). Ako ima neki majstor koji hoce za pare da samo proveri kajs, pumpu itd  javite mi :)

Odluceno je da se na 15.000 km menja ulje (mali servis) a na 30.000 svecice. To ne nesto izmedju naseg i svajcarskog uputstva. 


Kako bi sacuvao auto sto je vise moguce uzeo sam par dodataka. Klinci su jos mali pa umeju da zaprljaju. Narucio sam ovako nesto i korisno je:

 

auto_presvlake.png

 

Gledam da li se moze nabaviti presvlaka samo za sedalni deo zadnje klupe. 

Auto nema one zastitne plasticne lajsne na vratima pa se lako moze ogrebati komsijski auto na parkingu i izgrebati ivica vrata pa se  razmisljam  da stavim "kanalne" lajsne na ivice vrata u boji automobila ili bezbojne. Evo par linkova:

http://www.autosport.rs/catalog/bottari/auto-oprema/spoljasnja-auto-oprema/stitnici-za-vrata/stitnici-za-vrata-providniset-2-komada.html

http://www.spiderauto.co.rs/?menu=pregledartikle&kat=5001&idartikla=3009

Sta mislite o tome?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, chiki said:

Interesatno je da ispod naslonjaca za ruku, postoji rupa u koju se moze komotno staviti ubrus ali se taj deo zagreva kad se greje kabina posto tu negde prolaze cevi za grejanje putnika na zadnjem sedistu.

 

Taj prostor ti je načelno osmišljen kao frižider za flašu. Naravno kada je uključena klima.

Sada možeš da držiš flašicu sa čajem!:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, Markobgd said:

Taj prostor ti je načelno osmišljen kao frižider za flašu. Naravno kada je uključena klima.

Sada možeš da držiš flašicu sa čajem!:D

Ah, pa da, nema vise frizidera napred :) Jel se moze ukljuciti/iskljuciti dotok vazduha kao kod Stilia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cestitke na kupovini...

Kao veliki ljubitelj plina, da pitam, planiras li ugradnju, ili ti je ok 10.000km godisnje na benzin...? Pozz

Sent from my Lenovo A5000 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao sam na oba prethodna auta TNG instalaciju. Ranije sam prelazio 30-35.000 pa sam definitivno imao racunicu. Sad se bas razmisljam jer mi se desava da po tri dana ne vozim auto. Videcu jos sta i kako.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U principu se isplati posle 15-ak hiljada... A posle stedis :) Pitanje je samo koliko ces ga zadrzati kod sebe... Ako je 2-3 godine...hmmm... 4-5 vec ima smisla... Pozz :)

Sent from my Lenovo A5000 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako motor radi u leru, jel onako fin, tih, bez vibracija (pretpostavljam), ili...? 


Da li potrosi nesto ulja, i koliko, od zamene do zamene ? :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...