Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Peugeot 308 / 308 GTi

Recommended Posts

TopSpeed test: Peugeot 308 GTI

 

peugeot%20308%20gti%20ts.jpg

 

Breme nasleđa i veliki broj uspešnih modela u prošlosti bili su motiv i inspiracija Peugeotovim stručnjacima da kreiraju jedan od najboljih modela u popularnom ''hothatch'' segmentu. Troslovna skraćenica GTI danas nije možda popularna kao pre nekoliko decenija, ali svakako da to ne znači i da su automobili sa tom oznakom manje interesantni. Ako bi trebalo prisetiti se nekoliko najslavnijih GTI modela, svakako bi tu bio i Peugeot 205 GTI koji je u svoje vreme predstavljao strah i trepet. Nedavno smo ga i predstavili, uporedo sa novom 208-icom sa GTI potpisom, a sada smo u prilici da testiramo za broj veći model - 308 u sportskom GTI izdanju.

 

Kada je predstavljen model 308 u standardnoj verziji, bilo je očigledno da su u Peugeotu odlučili da primene nešto svedeniji dizajn. Umesto razvučenih svetlosnih grupa koje su odlikovale prethodni 308 ili 407-icu, tu su klasičniji farovi, ali opremljeni modernim LED dnevnim svetlima. Takođe, velika maska hladnjaka, koja je jedno vreme bila zaštitini znak većine ''lavova'', zamenjena je diskretnim ''grilom'', obogaćenim hromiranom lajsnom, pa je naša ocena da sada automobil izgleda manje upadljivo, ali neuporedivo kvalitetnije.

Ipak, kod GTI verzije, dizajneri su se potrudili da naglase sportski agresivan karakter. To je kod testirane verzije najočiglednije zahvaljujući dvobojnoj karoseriji, s tim da je ovo rešenje promenjeno na krajnje originalan način. Kada smo testirali fantastični 308 GT sa snažnim dizel motorom, zasmetalo nam je to što se u zadnjem delu nalazi imitacija završetka izduvnog sistema. Kod modela GTI, tu dve prave cevi koje ovom automobilu daju prelep izgled, a što je najvažnije i zvuk je u skladu sa dopadljivim stajlingom.

 

Enterijer je takođe veoma prijatan. Prva asocijacija po ulasku u automobil je kvalitet. Između sedišta se nalazi naslon za lakat koji je dovoljno širok i za vozača i za suvozača, a podesiv je i po visini, što nam je tokom par dužih vožnji na otvorenom puto bilo od neprocenjivog značaja. Sve to su neke prednosti kojih vozač tokom kraće gradske vožnje nije ni svestan, a u automobilu koji je kao stvoren za putovanja, izuzetno su važne. Druga impresija je svakako kvalitet materijala. On je u rangu sa premijum modelima, a u nekim detaljima je čak i na višem nivou. Kokpit je obložen plastikom mekom na dodir, a utisak kvaliteta poboljšava i obilje aluminijumskih detalja koji su savršeno obrađeni i uklopljeni. Dizajneri su se potrudili da kokpit učine što jednostavnijim i lakšim za upotrebu, a sve je izvedeno na veoma praktičan način.

 

Centralna konzola je ''očišćena'' od klasičnih prekidača, a njihovu ulogu je preuzeo veliki displej osetljiv na dodir. Preko njega vozač bira da li će se baviti podešavanjem klimatizacije, muzičkog uređaja ili setovanjem automobilskih parametara. Funkcionisanje ovog sistema je jasno i intuitivno, ali samo uz opasku da je tokom vožnje uvek lakše koristiti klasične prekidače, ali to je problem sa kojim se susreću trenutno vozači svih automobila opremljenih ekranima osetljivim na dodir. U GTI verziji, sedišta su dodatno sportski profilisana, a sportskom utisku doprinose crveni štepovi, kao i crveni marker u vrhu obruča upravljača. Peugeotova inovacija sa visoko uzdignutim instrumentima, koji se nalaze iznad relativno malog obruča upravljača nam se kod standardne 308-ice dopala, a i kod sportske GTI verzije ne ometa oštriji stil vožnje.

 

A ovaj automobil kao da je stvoren da se vozi oštrije. Za pogon je zadužen pravi biser francuskog inženjeringa. U pitanju je benzinski četvorocilindraš radne zapremine 1.6 litara, koji uz asistenciju turbine oslobađa čak 272 konjske snage pri visokih 6.000 obrtaja. Obrtni moment od 330 Nm je dostupan već od 1.900 obrtaja, tako da je odziv na komandu gasa praktično neposredan. Očigledno je da su se u Peugeotu prilično potrudili oko akustike, tako da i od motora, a ponajviše iz pravca izduva, dopire dopadljiv zvuk koji svako ubrzanje subjektivno čini još impresivnijim.

 

Slično kao i kod modela GT, u sportskom modu se aktivira dodatni veštački zvuk koji dopire iz zvučnika muzičkog sistema. Naš stav po tom pitanju je ostao prilično nepromenjen, a to je da bi zvuk ipak trebao da bude pravi, ali moramo da napomenemo da je baš kao i kod modela 308 GT, ovo implementirano na odličan način, jer je zvuk fantastičan, odlično sinhronizovan sa onim što se zaista dešava, bilo da se ubrzava ili koči motorom, tako da smo ovaj dodatak tokom celog testa krajnje licemerno stalno držali aktiviran, iako mu se protivimo.

 

Performanse su na nivou automobila koji su mnogo skuplji. Motor relativno skromne radne zapremine obezbeđuje ubrzanje do 100 km/h za samo 6 sekundi, dok maksimalna brzina iznosi 250 kilometara na čas. Oslanjanje je tako podešeno da uspešno isprati potencijal motora. U prvim kilometrima vožnje, utisak je da je udobnost odlična. Automobil odlično savladava sitnije neravnine, a opštem utisku svakako doprinose i odlična prednja sedišta. Ipak, kada se krivina napadne oštrije, postaje jasno da je 308 GTI potpuno legitivan naslednik uspešne loze sportskih modela. Upravljanje je precizno, a automobil se u krivinama ponaša krajnje neutralno, uz karakteristično podupravljanje, koje je očekivano zbog prednjeg pogona i ogromne snage motora.

 

Konačni sud o Peugeotu 308 GTI je jasan. U pitanju je jedan od najboljih i najsnažnijih sportskih predstavnika C segmenta. On se u ovoj klasi izdvaja originalnošću, pogotovo kroz neobičnu dvobojnu karoseriju, kao i veoma kvalitetnim enterijerom, a jedna od najvećih vrednosti ovog modela je to što je savršeno prilagođen za svakodnevnu vožnju, s tim da je uvek spreman da ''pusti malo više benzina'' kroz motor jednom brzom vožnjom.

 

Tekst: TopSpeed Team

 

preuzeto sa - topspeed.telegraf.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

''Slučajno'' objavljena fotografija osveženog Peugeota 308 GTI

 

165688-peugeot%20308%20gti%2011.jpg

 

Kompanija Peugeot je diskretno osvežila svoj kompaktni hatchback i karavan 308 ranije ovog meseca, a sada je na Twitteru objavila fotografiju GTI modela koja je međutim ubrzo uklonjena. Kao što se moglo i očekivati, brojni automobiliski magazini su preuzeli fotografiju pre nego što je izbrisana, tako da sada znamo kako izgleda osveženi 308 GTI. Na prvi pogled je teško pronaći razlike, ali će oni bolji poznavaoci uočiti promene na prednjem delu, tačnije na gornjim i donjim rešetkama hladnjaka, redizajnirani su ventilacijski otvori, a prednji deo odlikuje i nešto više hromiranih delova. Kombinacija plave i crne boje je takođe novost, a na zadnjem delu, koji nije vidljiv na fotografiji, očekuju se manje promene LED svetala i branika, ali ništa značajno.

Kada je reč o standardnom modelu 308, prava vest su bili potpuno novi ili poboljšani motori, tako da će biti zanimljivo videti da li će isti slučaj biti i s GTI verzijom. Priča se da će aktuelni 1.6 litarski turbo benzinac koji razvija 270KS i 330 Nm biti unapređen tako da će isporučivati 290KS i 350 Nm obrtnog momenta. Što se tiče impresivnog koncepta 308 R Hybrid sa 500KS predstavljenog pre nekoliko godina, on za sada neće dobiti produkcijsku verziju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peugeot priprema još snažniji 308 GTi

 

166426-peugeot%20308%2011111.jpg

 

Peugeot Sport je potvrdio da trenutno radi na razvoju snažnije verzije modela 308 GTi koja će biti direktna konkurencija VW-ovom Golfu R i drugim sličnim automobilima. Tačnije, ova vest dolazi od strane Patricea Delannoya koji je u intervjuu za Motoring izjavio da 1.6 litarski turbo benzinac može da ponudi puno više od trenutnih 272KS kao i da je Peugeot već proizveo testni prototip u koji je ugrađena verzija pomenutog motora snage veće od 310KS. Dodao je i da su oslanjanje i kočnice trenutnog 308 GTi na nivou zadatka i da se uspešno nose s dodatnom snagom i momentom većim od 400 Nm (inače 330 Nm) koje razvija dorađena verzija pogonskog sklopa. Mada, za verovati je da bi produkcijska verzija snažnijeg 308 GTi dobila unapređeni kočioni sistem, oslanjanje i upravljač. Recimo i da u Peugeotu razmatraju mogućnost da sa snažnijim modelom 308 GTi ponude i Aisinov automatski EAT8 menjač, a svakako bi isti trebalo da bude opremljen i Torsenovim diferencijalom sa blokadom proklizavanja. Delannoy međutim nije želeo da otkrije da li je ovaj automobil dobio i konačno zeleno svetlo za proizvodnju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peugeot privremeno prekida proizvodnju modela 308 GTi

 

166426-peugeot 308 11111.jpg

 

Idemo dalje. Peugeot 308 GTi je najnoviji u već dugačkom nizu žrtava nove test procedure potrošnje i emisije nazvane WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure). Podsećanja radi, žrtve kod BMW-a su M3 i Serije 7 sa benzinskim motorima, kod Audija je to SQ5, dok je Porsche bio primoran da stopira primanje narudžbina za svoje modele. Tako će zbog usklađivanja sa WLTP-om Peugeot privremeno zaustaviti proizvodnju sportskog modela 308 GTi, i to od juna do oktobra ove godine. U svakom slučaju, njegov 1.6 THP motor će i dalje razvijati 270KS.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Peugeot 308 stiže 2020. kao tehnološki blizanac nove Opel Astre

 

181130-peugeot 308 2.jpg

 

Opasan konkurent Golfa VIII će u sličnim gabaritima biti atraktivniji, prostraniji, čvršći i lakši, a sa benzincima i dizelašima od 100 do 200KS i plug-in hibridima biće poletniji i štedljiviji. Mada je Peugeot 308 druge generacije, pri kraju pete tržišne godine, u punoj snazi, uveliko se priprema njegov naslednik. Model treće generacije, koji bi trebalo da bude zvezda auto salona u Parizu u oktobru 2020., poput aktuelnog biće napravljen na platformi EMP2 (Efficient Modular Platform). Za podsećanje, tu platformu je, u oktobru 2013., uvela upravo aktuelna 308-ica. I što je još važnije, treći 308 biće tehnološki blizanac nove Opel Astre, koja se razvija paralelno!

 

Blago produžen na blizu 430 cm i proširen na 184 cm, novi 308 će dobiti i međuosovinsko rastojanje produženo na 265 cm. Po ilustraciji, koju donosi nemački Autobild, vidi se da će to biti Kazanova C-segmenta. Koeficijent otpora vazduhu biće smanjen na, za kompaktnu klasu, rekordnih 0.25. Povećanjem učešća čelika visoke HTS i ultra-visoke čvrstoće nova 308-ica će izgubiti 30 do 40 kg. Biće to melem za dinamičnost i štedljivost pa će omogućiti ispunjenje ekoloških normi EU6d, koje stupaju na snagu u septembru 2021. Koristiće proverene turbo benzince, 3-cilindarske 1.2 PureTech i 4-cilindarski 1.6 THP, kao i 4-cilindarske turbo dizelaše 1.5 BlueHDi i 2.0 BlueHDi, od 100 do 200KS. Posebno će biti zanimljive plug-in hibridne verzije: GT, sa turbo benzincem 1.6 THP i elektromotorom napred, kombinovane snage 250KS, kao i GTi, koji će takođe imati drugi elektromotor pozadi. Raspolagaće sa čitavih 300KS, uz pogon 4x4. Na nemačkoj tržištu se očekuje početna cena od 20.000 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peugeot 308 GTi by Arduini Corse sa 302 KS

 

arduini 1.jpg

 

Bez obzira na to što je ''Peugeot Sport'' uložio puno napora kako bi njihov kompaktni 308 gurnuli u društvo pravih hot-hatcheva poput Renault Megana RS, Honde Civic Type R, Ford Focusa RS ili VW Golfa R, francuski GTi kompakt koji pokreće 1.6 litarski turbo benzinac od 270KS jednostavno nije dovoljno kapacitetan za nadmetanje sa pomenutim jurišnicima. Istini za volju, već u startu je 308 GTi zamišljen kao veoma snažni kompakt, ali bez preteranih ambicija za poziciju track-day šampion, ali sa druge strane to je upotrebljiv auto za svaki dan.

 

arduini 11.jpg

 

Zato je italijanski trkač Massimo Arduini koji se takmiči na popularnim TCR trkama sa svojim timom odlučio da stvori super 308 kakav do sada još nije postojao. Mada se u bazi Peugeot 308 GTi by Arduini Corse ne oslanja na trkački TCR model već na serijski, a s wide body dodacima na karoseriji i brojnim drugim doradama podseća na model za trke. Takođe, motoru je snaga povećana sa 270 na 302KS, novi je interkuler, a i izduv je trkački. Na spuštenom oslanjanju sa KW podesivim amortizerima sada stoje 18-inčne felne sa Michelin Pilot Sport Cup 2 gumama ispod kojih se naziru Brembo kočnice sa diskovima od 340 mm.   

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Clemens Peugeot 308 GTi

 

clemens 1.jpg

 

Clemens Motorsport je francuski tjuner specijalizovan za modifikaciju modela iz programa marki Peugeot, Citroen i DS, a njihova najnovija kreacija je ovaj pojačani Peugeot 308 GTi.

 

clemens 111.jpg

 

1.6 litarski turbo motor u fabričkom izdanju raspolaže sa 200 kW/272KS, dok Clemens Motorsport nudi tri paketa. Nivo 1 znači skromno pojačanje na 213 kW/290KS i 360 Nm, Nivo 2 podrazumeva 223 kW/303KS i 380 Nm, ali najviše pažnje ipak privlači Nivo 3 sa 228 kW/310KS i 400 Nm obrtnog momenta (reprogramirana ECU jedinica, interkuler kit, novi filter za vazduh, izduvni sistem od nerđajućeg čelika...). Ova najjača verzija inače od 0 do 100 km/h ubrzava za 4.6 sekundi.

 

clemens 11.jpg

 

Clemens Motorsport za ovaj 308 GTi nudi i set novih alu točkova, i to Schmidt Revolution CC-Zero od 19 inča, sa gumama 235/35 (dostupni su takođe i točkovi od 20 inča).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peugeot 308 Tech Edition

 

182581-peugeot 308 1.jpg

 

Nova Peugeot 308 linija dobila je nova ''Tech Edition'' izdanja i opsege, dostupne u dve vrste karoserija - kompakt i karavan. Nova serija nosi startnu cenu od 25.214 evra u slučaju prve varijante, koja donosi blago povećanje cene u poređenju sa Allure nivoom, mada dodaje nekoliko novih karakteristika, takođe. Novi 308 ''Tech Edition'' francuskog proizvođača, donosi hromirane finiše na masci hladnjaka i okruženju prozora, aluminijumske finiše vrata, sedamnaestoinčne dijamantski sečene alu felne, panoramski stakleni krov sa električnim zastorom i aluminijumske nosače gepeka. Unutra, presvlake od alkantare na sedištima dupliraju detalje šavovima u narandžastoj i plavoj boji, dok ova sportska sedišta dolaze sa ergonomskim jastucima, a ispod volana nalaze se pedale nalik aluminijumskim. Peugeot tvrdi da LED enterijerno svetlo popravlja komfor i eleganciju, dok nova linija takođe, poseduje i zadnju kameru, klimatsku kontrolu u dve zone, zadnji centralni naslon za ruke, City Park sistem, parking senzore na oba kraja i mnogo toga još.

 

182582-peugeot 308 11.jpg

 

Paket vozačkih asistencija uključuje sisteme adaptivne kontrole krstarenja, automatskog kočenja u hitnim slučajevima, upozorenja na pad koncentracije i pažnje vozača, asistencije prilikom korišćenja dugih svetala, aktivnog održavanja trake, aktivne detekcije mrtvog ugla i prepoznavanja ograničenja brzina, zajedno sa mogućnostima predlaganja istih. Klijenti mogu izabrati između dve motorne opcije u slučaju nove Peugeot 308 Tech Edition linije. Prva je benzinska zapremine 1,2 litara sa 130 ks, dok druga dolazi u vidu dizel jedinice zapremine 1,5 litara, koja donosi snagu od 130 konja. Oba ova motora uparena su šestostepenim mehaničkim ili osmostepenim automatik menjačima. Svakako, ovo nisu modeli napravljeni za trke, već elegantni automobili namenjeni širokom obimu kupaca koji žele sav komfor i moderne tehnologije u svojim ljubimcima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obustavljena proizvodnja Peugeota 308 zbog deficita menjača na lageru

 

peugept 308new.jpg

 

Bez jedinice za transmisiju, nemoguće je proizvesti automobil. Upravo sa ovim problemom se suočavaju rukovodioci pogona francuske kompanije, koji su locirani na istoku matične zemlje u Sošou. Naime, juče je obustavljena proizvodnja ''hedžbek lavića'' iz C segmenta, a ponovno pokretanje proizvodnih traka će se dogoditi onog trenutka kada u fabriku budu dopremljene komponente za transmisiju. ''Bili smo prinuđeni da stopiramo proizvodnju na liniji na kojoj je montiran Peugeot 308. Nemamo predstavu kada ćemo biti u prilici da ponovo pokrenemo rad ove linije'', izjavila je za ''Reuters'' gospođa zadužena za održavanje odnosa sa javnošću, ispred PSA grupe. Vrlo je verovatno da je do zastoja u proizvodnji manuelnih šestostepenih jedinica za transmisiju, došlo kao posledica masovnog korišćenja godišnjih odmora, i sledstveno manjeg obima isporuka ove komponente francuskom proizvođaču subpremijum automobila.

 

preuzeto sa - autorepublika.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peugeot 308 1.2 PureTech Active na testu Auto magazina

 

peugeot 308 am.jpg

 

Peugeot je početak ovog veka obeležio lutanjem, praveći po svaku cenu nove, drugačije i ponekad nepotrebne automobile. Kada se pre nekoliko godina sabrao, napravio je hit koji je ovenčan titulama. Sinonim za avangardu i napredan dizajn nije previše menjan od kako je pre nekoliko godina 308-ica proglašena za najbolji auto u Evropi. Sa malim doterivanjima, novine su manje-više kozmetičke prirode, s obzirom da je Peugeot vrlo zadovoljan reakcijom kupaca na svoj kompaktni model.

 

1114740945c1e007509802139462921_v4_big.jpg

 

Unutrašnjost je, bez svake sumnje, ispred svog vremena. Smelost dizajnera se ogleda u nekoliko hrabrih ideja - najpre elipsastom volanu nesvakidašnje malog prečnika, i sa pozicijom instrument-table koja se gleda preko volana, a ne kroz njega. Sama instrument tabla je takođe neobična, tačnije obrtomer. Ideja je bila da se stvori simetrija kazaljki, tako da se ona na obrtomeru kreće suprotno kazaljki na satu.

 

2913011745c1e00752411d240741605_v4_big.jpg

 

Ponekad jeste malo frustrirajuće da do podešavanja temperature u kolima dođete tek u dva koraka, koliko dodira je potrebno da se to sada uradi. Plus da izaberete željeni broj; plus da se vratite, recimo, na navigaciju... Jedino što je ostalo na sredini jesu najosnovnije komande -sva četiri migavca, pojačavanje muzike, grejač zadnjeg stakla, odmagljivanje vetrobrana i recirkulacija vazduha.

 

14193468465c1e00753eb8a290361505_v4_big.jpg

 

Peugeot se potrudio da istakne svoj pristup kvalitetu i opravda renome koji donosi titula automobila godine, pa je komandna tabla gotovo u potpunosti izlivena iz jednog dela fine plastike meke na dodir. U vratima je takođe kombinacija gumirane plastike i tkanine, baš kako i dolikuje ovom automobilu.

 

2282880595c1e007558551082413661_v4_big.jpg

 

Testirani Peugeot 308 opremljen je srednjim, ''aktiv'' paketom, koji pruža optimalnu količinu gedžeta i detalja koji utiču na bezbednost i komfor. Sedišta su veoma udobna, prilično meka i profilisana tako da imate osećaj kao da vas naslon grli. Dopala nam se i retro ''pepito'' šara na presvlakama.

 

18151974455c1e0075747f8732346841_v4_big.jpg

 

Aluminijumska kugla ručice menjača je vrlo prijatna za korišćenje leti, mada u hladnijim danima ume da bude previše hladna. Ipak, njen nepravilni oblik nije za one koji stalno vole da odmaraju dlan na menjaču. Pregrada za odlaganje sitnica ima dovoljno; ispred ručice menjača lepo staju i veliki telefoni, a u prostranu kasetu lako staje čak i A4 format.

 

10243170735c1e00758bd61763204129_v4_big.jpg

 

Napred se sedi prilično zavaljeno, francuski udobno, kao u dobra stara vremena; ergonomija je takva da vam je volan praktično u krilu. Iako berlina ima kraće međuosovinsko rastojanje u odnosu na karavan, pozadi ima sasvim dovoljno mesta i za glavu i za kolena.

 

15744905945c1e0075a9bd8832613286_v4_big.jpg

 

Specifičnost zadnjih sedišta je i to što se sedi dosta zavaljeno, tako da nema zamaranja i na dužim vožnjama. Nedostaje nekoliko centimetara koji bi upotpunili komfor: otišli su, međutim, u prtljažnik. Sa svojih 420 litara zapremine prtljažnik je natprosečno veliki, daleko iznad brojne konkurencije, i veoma je prostran za klasični hečbek.

 

15329517925c1e0075c39cc945163967_v4_big.jpg

 

Trocilindarski trubo-benzinac zapremine 1.2 litra nije više nepoznanica. Ugrađuje se već neko vreme u modele PSA grupacije i pokazalo se da je na nivou zadatka čak i u većim automobilima kao što je 3008. Jednostavno, nema problema sa snagom. Štaviše, omogućava snažna ubrzanja i neće vas izneveriti čak ni na velikim putnim brzinama.

 

9486688345c1e0076065eb825189063_v4_big.jpg

 

Po gradu je posebno prijatan, pre svega zbog minimalne turbo-rupe, pa možete da ga ''mučite'' i vozite na vrlo niskim obrtajima, bez mnogo baratanja menjačem. Neće se buniti čak i kada naglo date gas na 1200 obrtaja. U radu je vrlo miran i tih, a da ima tri cilindra vrlo je teško osetiti sve do gotovo 4000 obrtaja, kada se već čuje onaj specifičan rezonatni zvuk.

 

4605341565c1e007621083656399462_v4_big.jpg

 

Međutim, bez brige, vibracije su praktično u potpunosti eliminisane, tako da jednostavno zaboravite na koncept i broj cilindara, već se ponašajte opušteno, znajući da će motor ispuniti gotovo svaki zadatak. Jedan od njih je i relativno niska potrošnja - test smo završili sa prosečnih 7.5 litara uglavnom gradske vožnje.

 

15026219225c1e00763f787604917350_v4_big.jpg

 

Peugeot 308 je zanimljiv automobil za vožnju. U svakodnevnim uslovima mnogo je konkretniji odziv na gas, dok je u krivinama stabilan, upravljiv i precizan. Poseban šarm, pomalo sportskog šmeka, daje mu mali upravljač, koji traži kraće, ali odsečne pokrete koji nalikuju korigovanju putanje.

 

10838411115c1e0076571af493483715_v4_big.jpg

 

Konkurencija u ovoj klasi automobila je ogromna, i radi se verovatno o najvećoj tržišnoj utakmici. Peugeot se u toj ligi pokazuje kao vrhunski takmac, sa jakim adutom. Jer, 308 je zaista dobar automobil, kvalitetne izrade, hrabrih ideja, dobrih performansi i proverene udobnosti. Trenutno je na akciji slabija verzija od 110 konja, koja sa istim paketom opreme kao na testiranom automobilu može da se nabavi za 14.990 evra. 

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mogući izgled novog Peugeota 308

 

peugeot-308 1.jpg

 

Nošen uspehom veće 508-ice i novi 308 bi lako mogao da pozajmi isti recept. Peugeot 308 je relativno nedavno osvežen, ali godine se ipak teško kriju. Vreme je za naslednika, posebno u okruženju gde su rivali već značajno osveženi, a dolazi i potpuno novi Golf. 308 će tako imati žestoku konkurenciju, a jedna od prednosti nad konkurencijom bi mogao da bude upravo dizajn. Pod uslovom da se primeni recept korišćen na novoj 508-ici, a koji se pokazao kao pun pogodak i na manjem 208.

 

peugeot-308 11.jpg

 

Svoj predlog nam je dao brazilski dizajner Kleber Silva, a on se okoristio i nedavno prikazanom 208-icom, ali pritom uz manju masku i skladnija svetla. Pozadi su horizontalno postavljena svetla, dvostruki izduv i integrisani spojler. Novi 308 će biti postavljen na EMP2 platformu, a uz klasičnu motorizaciju se očekuje i potpuno električna verzija. Takođe, plug-in hibrid je gotovo siguran. A sudeći po novoj 208-ici, komfora i luksuza neće nedostajati. Peugeot će se potruditi da približi model zahtevnijoj klijenteli, a to će uključivati i napredniju tehnološku podršku u vidu sistema autonomne vožnje, 3D digitalnog kokpita i sl.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotopnl.jpg AutoTopNL video: Peugeot 308 GTi vs Renault Megane RS 

 

Ne brinite, samo prvih 10-tak sekundi ide na francuskom, posle je sve na engleskom. :) 

Ulazak u Peugeot je na 10:20. Verzija Megana na testu je sa manuelnim menjačem. Peugeot ima lošiji menjač, ali bolji volan (agilniji je, preciznije upravljanje). Megan je teži skoro za 200 kg (1380 vs 1190), tako da se snaga motora mnogo bolje oseti u 308 GTi...pogledajte video za još utisaka:

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da je PUG 308 GTi ozbiljno podcenjen hot hatch. Delovao mi je tako jos kad je izasao, bas ozbiljno odradjeno, agresivan, brz, okretan, a nekako kao da nije toliko 'priznat' u medijima. Sve se nesto vrtelo oko Megana, Civic-a i sad odnedavno i30N-a i naravno Golfa... :D 

 

Interesatno mi deluje poredjenje volana izmedju Megana i 308 Gti, bas ne bih ocekivao takav ishod, s obzirom da Megan ima i 4-control. Cini mi se da to samo govori o nepristrasnosti testera, tj. vozaca :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atraktivnim verzijama Peugeota 308 odbrajani dani

 

166426-peugeot 308 11111.jpg

 

Sportske verzije francuskih kompaktnih modela redovno privlače pažnju bogatom šminkom i moćnom motorizacijom, ali kako stvari stoje, uskoro će postati ugrožena vrsta. Ustvari, već sada su ugrožena vrsta pred izumiranjem. Posebno sportske varijante Peugeota 308 koje neće dočekati sledeću godinu, saznaje francuski Largus. Tako će slabiji 308 GT pokretan 1.6L benzincem od 225KS biti ukinut već u junu, a ista sudbina čeka i GTi. Poslednjim redizajnom prigušen na 263KS izdržaće najduže do kraja godine.

 

166425-peugeot 308 1111.jpg

 

A tu rezanja ne prestaju. Peugeot će tako s liste opcija za celu gamu maknuti sve one dodatke koji povećavaju masu i CO2 emisiju. Sa druge strane, dizelska opcija 308-ice u GT izdanju ostaje u ponudi. Možda je ipak pametnije strpeti se još godinu dana i sačekati novi GTI koji će navodno imati hibridni pogon i bar 300KS ispod poklopca.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima li neko iskustva ili informacije o tome kako su se pokazali PSA 1.2 puretech motori? Eto vec, ima ~5 godina kako se ugradjuju u razna vozila PSA grupacije, a opet, bas slabo pronalazim na internetu o njima... 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...