Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Peugeot 308 / 308 GTi

Recommended Posts

Novi Peugeot 308 stiže sledećeg leta

 

209846-peugeot 308 01.jpg

 

Već su uveliko krenula završna testiranja kompaktne vedete Peugeota, modela 308, koji prema nezvaničnim informacijama stiže dogodine (aktuelni model je na tržištu već sedmu godinu, još od 2013.). Od VW Golfa i Renault Meganea do Kije Ceed i Ford Focusa, gotovo svi njegovi rivali su izgledom i tehnološki aktuelniji. To kako bi mogla da izgleda sledeća generacija 308, Francuzi kriju kao zmija, ali daju na znanje da će biti reč o jednom od izgledom najposebnijih modela u klasi. Ekipa iz Kolesa.ru se zato već sada pobrinula da nam približi izgled budućeg Peugeota 308, u obliku rendera izrađenog prema špijunskim fotografijama maskiranog prototipa. Međutim, to nije uvek jednostavan posao, posebno ako se radi o puno kamuflaže na limu, ali je zato uvek zanimljivo videti render, naročito ako je reč o popularnom modelu.

 

209847-peugeot 308 02.jpg

 

Očekuje se da će premijera serijskog modela nove generacije 308 koji stiže na prilagođenoj kućnoj platforme PSA EMP2, po svoj prilici, biti održana u prvoj polovini sledeće godine. U planu su benzinski mild-hibridni i plug-ih hibridni modeli dok dizel agregati više ne dolaze u obzir. Top model bi mogao da nosi naziv PSE baš kao i model 508 PSE koji bi pokretao PHEV pogonski sistem sa 1.6 litarskim turbo motorom i dva elektromotora, što bi ga učinilo konkurentnim modelima poput Honde Civic Type R ili VW Golfa R. Više informacija biće dostupno početkom drugog kvartala 2021. godine...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Peugeot 308 još tokom ove godine

 

210082-Peugeot 308 02.jpg

 

Još uvek aktuelna druga generacija Peugeota 308 se pojavila 2013. godine i do sada je prošla nekoliko doterivanja kako bi održala korak sa konkurentima u C segmentu. Treba podsetiti da je 308-ica bila i Evropski automobil godine 2014. Ipak, imajući u vidu brojne rivale (poput Ford Focusa, VW Golfa 8, Seatovog Leona, novog Citroena C4, restilizovanog Renault Megana, Toyote Corolle...), u Peugeot za ovu godinu najavljuju potpuno novu, treću genearciju 308-ice. Novi 308 će pored upadljivijeg izgleda (po uzoru na novije modele ove marke) doneti i nešto veće dimenzije, više mesta za putnike, moderniju i digitalnu unutrašnjost (po standardima najnovijih Peugeotovih modela), kao i široku paletu verzija u kojoj bi trebalo da se nađu i plug-in hybrid i potpuno električna varijanta.

 

210083-Peugeot 308 01.jpg

 

Novi 308 će najverovatnije koristiti EMP2 platformu, a pominju se i 48V mild-hybrid tehnologija kao i novi automaski menjač sa dvostrukim kvačilom. Pored plug-in hybrid verzije sa oko 225KS (1.6 litarski benzinac + elektromotor, autonomija na struju 48 km), novi 308 će po svemu sudeći dobiti još jednu plug-in hybrid varijantu, i to sportski 308 PSE (Peugeot Sport Engineered). 308 PSE bi trebalo da kombinuje 1.6 turbo benzinac, dva elektormotora i pogon na sva četiri toka, a očekuje se da će raspolagati sa više od 300 konja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

autoanaliza.jpg AutoAnaliza: 2008. Peugeot 308 

 

Model je predstavljen polovinom 2007. kao naslednik 307-ce.

Na testu je varijanta sa 2.0 HDI motorom sa 136 konja:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Peugeot 308 stiže 18. marta

 

peugeot 308 2021 2.jpg

 

Peugeot će 18. marta premijerno predstaviti novu generaciju modela 308. Osim novog logotipa, model preuzima i novi dizajnerski izraz predstavljen modelom 508 koji je naknadno izbrušen kroz 208, ali i crossovere počevši od 2008. Ruski sajt Kolesa.ru sada pokazuje šta konkretno treba očekivati. Nema sumnje, novi 308 će biti osetno atraktivniji od prethodnika koji je bio dosta konzervativan u svojim nastojanjima da se približi premium segmentu. Rusi sada otkrivaju i karavan, a koji će poput 508-ice nekima biti čak i zanimljivija opcija. Posebno pozadi gde tanka horizontalna svetla otvaraju potpuno novi utisak automobila.

 

peugeot 308 2021 1.jpg

 

Novi 308 će po svemu sudeći biti postavljen na unapređenu EMP2 platformu. Trenutne informacije idu u pravcu toga da će svi motori biti u određenoj dozi elektrifikovani, a na vrhu bi trebalo da se nađe plug-in hibrid s maksimalnih 225 KS. Podsetimo, još uvek nije sigurno da će i karavan biti predstavljen 18. marta, kao i kada će biti predstavljena crossover verzija po uzoru na Fordov Focus Active.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uhvaćen novi Peugeot 308

 

peugeot 308 2022 6.jpg

 

Još uvek aktuelna druga generacija Peugeota 308 se pojavila 2013. godine i do sada je prošla nekoliko doterivanja kako bi održala korak sa konkurentima u C segmentu. Treba podsetiti da je 308-ica bila i Evropski automobil godine 2014. Ipak, imajući u vidu brojne rivale (poput Ford Focusa, VW Golfa 8, Seatovog Leona, novog Citroena C4, restilizovanog Renault Megana...), u Peugeot su za ovu godinu pripremili potpuno novu, treću generaciju 308-ice.

 

peugeot 308 2022 5.jpg

 

Promocija je po nekim ranijim informacijama trebalo da se održi 18. marta, ali smo zahvaljujući ovim najnovijim špijunskim slikama već sada u prilici da vidimo kako izgleda ovaj novitet. Doduše, zadnji deo na ovom primerku je i dalje sakriven...

 

peugeot 308 2022 4.jpg

 

Novi 308 će pored novog loga kompanije i upadljivijeg izgleda (po uzoru na novije modele ove marke) doneti i nešto veće dimenzije, više mesta za putnike, moderniju i digitalnu unutrašnjost (po standardima najnovijih Peugeotovih modela), kao i široku paletu verzija u kojoj bi trebalo da se nađu i plug-in hybrid i potpuno električna varijanta (e-308).

 

peugeot 308 2022 3.jpg

 

U planu je ponovo i karavan varijanta, a neki izvori pominju i povišenu Cross verziju.

 

peugeot 308 2022 2.jpg

 

Novi 308 će najverovatnije koristiti EMP2 platformu, a pominju se i 48V mild-hybrid tehnologija kao i novi automaski menjač sa dvostrukim kvačilom.

 

peugeot 308 2022 1.jpg

 

Pored plug-in hybrid verzije sa oko 225KS (1.6 benzinac+elektromotor, autonomija na struju 48 km), novi 308 će po svemu sudeći dobiti još jednu plug-in hybrid varijantu, i to sportski 308 PSE (Peugeot Sport Engineered). 308 PSE bi trebalo da kombinuje 1.6 turbo-benzinac, dva elektormotora i pogon na sva četiri toka, a očekuje se da će raspolagati sa više od 300 konja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Peugeot 308 zvanično

 

peugeot 308 2022 007.jpg

 

Peugeot je i zvanično predstavio treću generaciju modela 308 koji dolazi sa novim logotipom.

 

212386-peugeot 308 2022 006.jpg

 

Već na prvi pogled se može uočiti da se Peugeotovo odeljenje za dizajn mnogo potrudilo jer novi hatchback 308 izgleda zaista lepo. Peugeot je drastično promenio dizajn modela zbog izgleda, ali i bolje aerodinamike.

 

peugeot 308 2022 005.jpg

 

Treća generacija je bazirana na evoluciji EMP2 platforme, međuosovinsko rastojanje je produženo za 55 mm u odnosu na prethodni model, dok je vetrobransko staklo više nagnuto i pomereno prema nazad. Krov je niži za 20 mm. Tu su i dnevna svetla u obliku očnjaka.

 

peugeot 398 2022 005.jpg

 

Nova 308-ica je dugačka 436 cm (11 cm duža nego ranije), visoka je 144 cm, međuosovinsko rastojanje iznosi 268 cm, dok je koeficijent otpora vazduhu 0.28. Ovde i podatak da su točkovi od 16 do 18 inča.

 

peugeot 308 2022 004.jpg

 

Zapremina prtljažnika je nešto manja nego ranije (umesto 420 sada 412 litara odnosno 1.323 litra sa oborenim zadnjim sedištima).

 

peugeot 308 2022 003.jpg

 

Nova rešetka hladanjaka je slična onoj koju ima veći model 3008, a u fokusu je novi Peugeotov logotip iza kojeg se krije glavni radar potreban za moderne pomoćne sisteme za vožnju.

 

212385-Peugeot 308 2022 002.jpg

 

Nazad je produženi krovni spojler te svetla sa novim svetlosnim potpisom, a bok je dobio naglašenije lukove točkova.

 

peugeot 308 2022 001.jpg

 

Napred se nalaze full LED svetla, a bolje opremljeni modeli poseduju LED Matrix svetla.

U unutrašnjosti se nalazi poznati kompaktni upravljač te 10-inčni digitalni klaster iznad njega. Standardna veličina centralnog infotainment ekrana iznosi 10 inča, a dugmad osetljiva na dodir se mogu prilagoditi potrebama vozača. Fizičkih kontrola klima uređaja nema, ali je tu HOME dugme kako bi korišćenje infotainment sistema bilo jednostavnije i lakše, za razliku od modela 3008.

 

Ponudu motora čine 1.2 trocilindrični benzinac koji razvija 110 KS i dostupan je samo sa 6-stepenim manuelnim menjačem, dok je verziju sa 130 KS moguće dobiti u kombinaciji sa manuelnim ili automatskim menjačem. Što se tiče dizela, tu je 1.5 četvorocilindrični motor uparen sa 6-stepenim manuelnim menjačem koji razvija 130 KS, a kupcima je na raspolagašnju i plug-in hibrid koji isporučuje 180 KS. Postoji i snažnija verzija sa 225 KS. Svi modeli imaju pogon na prednje točkove, kapacitet baterije hibridnih modela iznosi 12.4 kWh, a autonomija u elektro modu je 60 km. Prodaja u Evropi počinje u drugoj polovini ove godine.

 

Ništa od novog Peugeota 308 GTI

 

Nakon što je kompanija Peugeot predstavila novi model 308, koji zaista izgleda sjajno, usledilo je razočarenje fanova jer je potvrđeno da GTI verzije neće biti.

''Ako pogledate tržište sportskih verzija i zakone o emisiji CO2, nema ništa od toga. Odgovor je ne'', izjavio je produkt direktor Peugeota Jerome Micheron. Sličan odgovor je dao na pitanje o električnoj verziji sa dodatnom snagom i pogonom na sva četiri točka. ''Još uvek ne vidimo tržište za to. Osim toga, težina bi se povećala'', jasan je bio Micheron.

 

Ono što se može očekivati u narednom periodu nakon hatchbacka jeste praktičniji karavan koji stiže za nekoliko meseci. Nakon njega će biti dostupna i električna verzija koja je deo planova francuske kompanije. Iako je duži i sigurniji, novi 308 je zapravo lakši od prethodnika što pozitivno utiče na potrošnju goriva i dinamiku. Krov je niži za 20 mm tako da je smanjen i koeficijent otpora vazduh. Međuosovinsko rastojanje je duže tako da ima više prostora za kolena putnika na zadnjim sedištima. Svi putnici sede niže što potvrđuje da se voze u hatchbacku, a ne u crossoveru.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovako bi mogao da izgleda novi Peugeot 308 SW

 

peugeot 308 02.jpg

 

Peugeot je nedavno prikazao novu generaciju modela 308, i to prvo u hatchabck varijanti sa 5 vrata. Već je potvrđeno da će se ponovo pojaviti i karavanski 308 SW, što bi po nekim izvorima moglo da se desi krajem ove godine.

 

212599-peugeot-308 01.jpg

 

Do tada, ruski sajt Kolesa.ru objavio je nekoliko nezvaničnih rendera koji pokazuju kako bi novi 308 SW trebalo da izgleda. Treba pomenuti da će nova 308-ica kasnije dobiti i potpuno električnu verziju (verovatno sa 136KS i baterijama od 50 kWh), a kako stvari sada stoje u paleti se ipak neće naći sportski 308 PSE koji je po ranijim glasinama trebalo da ima više od 300KS.

Više o novom Peugeotu 308 možete pročitati u postovima iznad na stranici na kojoj ste.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotrader.jpg AutoTrader: 2021. Peugeot 308

 

5.5 cm duži od starog, linija krova za 2 cm niža...tako da se i po osnovnim merama vidi da je Peugeot hteo da ga napravi još više aerodinamičnim...i prvi je Peugeot sa novim logoom:

 

 

 

whatcar.jpg WhatCar?

 

 

 

parkers.jpg Parkers:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Peugeot 308 na tržištu 2023. godine

 

212385-Peugeot 308 2022 002.jpg

 

Potpuno električna verzija novog Peugeota 308 će se na tržištu pojaviti 2023. godine i postaće direktan rival Volkswagenovom električnom modelu ID.3. Kada je reč o platformi na kojoj će biti baziran, postoje dve glavne opcije.

 

Jedna je CMP platforma koju koristi novi Citroen C4, a koja omogućava korišćenje električnog pogona, ali teško je verovati da će ona biti Peugeotov izbor. Druga opcija je Peugeotova buduća e-VMP platforma koja predstavlja adaptiranu verziju EMP2 platforme za električna vozila. To je mnogo verovatnije i logičnije rešenje. Nova platforma će debitovati sa sledećom generacijom modela 3008 koja dolazi 2023. godine, a mogla bi da se koristi i za potpuno električni 308. Ipak, za sada nema zvanične potvrde. Volkswagen je za sada ''siguran'' od napada Peugeota u segmentu snažnih kompaktnih hatchbacka jer je francuski brend već potvrdio da nema nameru da proizvodi modele 308 GTI ili 308 PSE zbog ''velikog pada potražnje''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obustavljena i proizvodnja novog Peugeota 308

 

peugeot 308 novi 2021.jpg

 

Ne ide uvek sve po planu. Proizvodnja najnovijeg Peugeota 308 je ugrožena zbog problema sa pristupom elektronskim komponentama. Proizvodne linije u pogonu Stellantisa u Sochauxu su zaustavljene na nekoliko dana. Problemi sa elektronskim komponentama (posledica ogromnog požara japanskog Asahi Kasei Microdevises - fabrika AKM) ne štede nikoga. Od toga ne pate samo proizvođači popularnih audio i video uređaja, već i automobilske kompanije. Kako piše francuski Auto Plus, Peugeot je bio prisiljen da zaustavi proizvodnju najnovijeg modela 308. Pauza će trajati najmanje nekoliko dana. Sve zbog problema sa dostupnošću elemenata koji se koriste na ploči u tzv. virtuelnom kokpitu automobila. To znači kašnjenje u isporukama od oko 2.000 automobila...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

autoexpress.jpg AutoExpress: 2021. Peugeot 308

 

Novi 308 će sigurno ostati više upamćen od modela pre njega jer je dizajnerski nikada više upečatljiv:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Peugeot 308 u Francuskoj od 24.800 evra

 

peugeot 398 2022 005.jpg

 

Peugeot je u Francuskoj počeo da prima narudžbine za novu generaciju 308-ice, uz napomenu da su isporuke najavljene za septembar.

U ponudi su benzinski motori sa 110KS i 130KS, dizelaš sa 130KS, kao i dve hibridne verzije (sa 180KS odnosno 225KS). U zavisnosti od motora ugrađuju se 6-stepeni manuelni ili 8-stepeni automatski menjač. Kupci mogu da biraju između pet paketa opreme (Active Pack, Allure, Allure Pack, GT i GT Pack), pri čemu cene u Francuskoj startuju od 24.800 evra (toliko tamo košta bazni model sa benzincem od 110KS, 6-stepenim manuelnim menjačem i Active Pack opremom). Kompletan cenovnik u Francuskoj možete pogledati u tabeli:

 

p308 tabela FRA.jpg

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Peugeot 308 SW

 

215500-peugeot 308 sw 06.jpg

 

Duže i praktičnije izdanje novog Peugeota 308 kupcima u Evropi biće dostupno od naredne godine.

 

215499-peugeot 308 sw 05.jpg

 

I u Peugeotu smatraju da u staroj dobroj Evropi i dalje ima mnogo kupaca koji će se umesto trendovskih crossovera/SUV-ova radije odlučiti za praktične karoserije koje su nastale na osnovi nepodignutih modela, pa su shodno tome predstavili karavansko izdanje nedavno predstavljenog Peugeota 308 nove generacije.

 

peugeot 308 sw 04.jpg

 

Nepodeljeno je mišljenje da se iza oznake 308 SW (Station Wagon) krije jedan od najlepših karavana sadašnjice čija se praktičnost pre svega ogleda u zapremini prtljažnog prostora koji s podignutim naslonima zadnjih sedišta može da ''proguta'' 608 litara. Bez putnika na zadnjim sedištima zapremina prtljažnika raste do 1.634 litra, a u automobil se mogu staviti predmeti koji su duži od 1.85 metara.

 

215501-peugeot 308 sw 03.jpg

 

Pomenuti brojevi nisu rekordni u kategoriji kojoj novi 308 SW pripada, ali će sasvim sigurno biti dovoljni za većinu potreba. Uz činjenicu da je automobil šest cm duži od prethodne generacije, u kabini će biti sasvim dovoljno mesta za sve putnike.

 

peugeot 308 sw 02.jpg

 

I Peugeot 308 SW pokreću poznati motori PSA grupe. Osnovu konvencionalne ponude čini 1.2 trocilindarski turbobenzinac koji se nudi sa 110 i 130KS, s tim da se snažnija verzija nudi samo u kombinaciji s 8-stepenim automatskim menjačem, a tu je i 1.5 četvorocilindarski turbodizelski motor sa 130 KS.

 

peugeot sw 01.jpg

 

Odgovor na sveopštu elektrifikaciju su dve ''plug in'' hibridne verzije čiji elektromotori u kombinaciji sa benzinskim motorom proizvode 150 i 180KS. Prema WLTP standardima, kapacitet baterija dovoljan je za prelazak 59 kilometara bez potrošnje benzina.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vau ... Kakav "napredak" za jedan karavan ...

Ovaj najnoviji mk3 je niži 10 cm od mk1 ... Nema dileme kakv mu je "Headroom" u odnosu na mk1.

A i panoramu su bukvalno prepolovili i sada je maltene samo običan šiber.

Tuga ( meni ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Počela proizvodnja nove 308-ice, poklopila se sa velikim jubilejom kompanije

 

212386-peugeot 308 2022 006.jpg

 

Tačno 211 godina i tri dana nakon osnivanja marke Peugeot, 29. septembra 2021, u Stellantisovoj fabrici u Miluzu, sa proizvodnih traka se ''zakotrljala'' nova 308-ica. S obzirom da postoji od 26. septembra 1810. Peugeot je najstarija kompanija na svetu koja i dalje proizvodi automobile. Doduše, Peugeot je motorna vozila počeo da izrađuje 1891, pre ''samo'' 130 godina, u trenutku kada je kompanija pod ovim imenom postojala već 81 godinu.

 

peugeot 308 novi 2021.jpg

 

Tog 2. oktobra 1891. Peugeot isporučio prvo putničko vozilo privatnoj osobi - gospodinu Poupardinu, koji je svoj automobil naručio 27. avgusta iste godine. Bio je to automobil sa 4 sedišta i Daimlerovim motorom od 2 KS. Tokom 211 godina ime i proizvodi marke Peugeot ušli su u milione domova u obliku automobila i motocikala, ali i raznih alata, radioprijemnika, mašina za šivenje, miliova za kafu, a neki od tih proizvoda postali su pravi klasici. Danas je Peugeot prisutan u više od 160 zemalja. Mada se svet značajno promenio za 211 godina, tempo promena drastično se ubrzao u poslednjoj deceniji. Digitalizacija i neverovatan nivo povezivanja doveli su do novih načina razmišljanja, novih načina potrošnje i novih načina kretanja. Osim toga, danas 70% modela francuskog brenda nudi jednu ili više elektrifikovanih verzija.

 

212385-Peugeot 308 2022 002.jpg

 

Ispod karoserije treće generacije 308-ice je EMP2 mehanička platforma, koja je omogućila povećanje međuosovinskog rastojanja za 55 mm u odnosu na prethodnika, dok je ukupna dužina veća za 110 mm. Istovremeno, vozilo je sada niže za 20 mm, što automobilu daje elegantnije proporcije. Putnička kabina je sada komfornija, naročito za one koji sede pozadi, ali je danak platio prtljažnik koji je sa 420 smanjen na 412 litara.

 

 peugeot 308 sw 02.jpg

 

Novi 308 nasledio je od drugih Peugeot modela tzv. ''očnjake'', odnosno, LED dnevna svetla u obliku izduženih, vertikalno orijentisanih traka. Što se tiče gavnih farova, LED tehnologija će biti standard na 308-ici, a skuplje verzije će imati Peugeot Matrix LED farove. Pozadi su takođe LED stop svetla, u vidu tri zakošene linije koje su karakteristične za modele francuskog proizvođača. Ponuda boja spoljašnjosti je obogaćena novim nijansama: Olivine Green, Bianca White, Cumulus Grey, Nera Black, Pearlescent White, Vertigo Blue i Elixir Red.

 

peugeot 308 2022 001.jpg

 

Peugeot 308 pokreću poznati motori PSA grupe. Osnovu konvencionalne ponude čini 1.2 trocilindarski turbobenzinac koji se nudi sa 110 i 130KS, s tim da se snažnija verzija nudi samo u kombinaciji sa 8-stepenim automatskim menjačem, a tu je i 1.5 četvorocilindarski turbodizelski motor sa 130 KS. Odgovor na sveopštu elektrifikaciju su dve plug-in hibridne verzije čiji elektromotori u kombinaciji sa benzinskim motorom proizvode 150 i 180KS.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrelegume.jpg VreleGume: 2021. Peugeot 308

 

Duži za 11 cm od starog 308, a međuosovinski razmak povećan za 5.5 cm:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

whatcar.jpg WhatCar?: 2022. Peugeot 308

 

Da li novi izgled, nova tehnologija i nove hibridne opcije čine ovo jednim od najboljih porodičnih hatchback-ova koje ljudi mogu danas da kupe?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Perica Rajković seriju testova nove 308-ice započinje plug-in hibridom od 225 ks u HB varijanti. Testovi karavan izvedbe i ostalih pogonskih verzija slede.

 

Peugeot 308 PHEV/225 GT-Pack eEAT8 – Prvo pa hibridno

 

Peugeot 308 PHEV/225 GT-Pack eEAT8 – Prvo pa hibridno

 

Novi Peugeot 308 odustao je od snažnih benzinskih i dizel agregata, za uzvrat preuzeo je hibridnu tehnologiju od veće braće, snage i do 225 ks. Na prvo druženje dobili smo upravo ovu verziju, koju zbog cene sigurno nećete često sresti na našim putevima…  

U principu postoje dve škole automobilskog dizajna. S jedne strane su oprezni proizvođači, koji prilikom zamene modela ne žele sve započeti iz početka, i oni drugi, kao što je Peugeot! Dokazao je to s prošlom generacijom 308, upravo kao i s novom, s kojom odlazeći nema nikakvih dodirnih tačaka. Do te mere da na prvi pogled neupućeni uopšte ne mogu da prepoznaju da se radi o jednom Peugeotu, posebno jer je zamenjen dobro poznati znak uzdignutog lava.

 

IMG_8132-683x1024.jpg

 

„Lice“, kao i bokove i peta vrata, od sada krasi novi, sličan onome na nekadašnjem modelu 404 iz 1960. godine! Podsećanja radi, aktuelni je inaugurisan 2010. godine upravo na modelu 308, kada je s poklopca motora sišao na prednju masku. Novi je dakle na crnoj podlozi, veličine desetak santimetara, od lava je ostala samo glava s grivom!

 

IMG_8102-780x470.jpg

 

Kao što rekosmo kod 308-ice treće generacije kompletno je izmenjen dizajn, pa i spoljašnje dimenzije, od prethodnog je duži za 10,5 cm (4,37 m), te se tako „uglavio“ između jednog VW Golfa (4,28 m) i Mercedesa A klase (4,42 m). A stil pitate? Bez imalo sumnje i dalje se radi o klasičnom hečbeku u C segmentu, no da bi se dobilo na agesivnosti, A stub pomeren je za 10 cm unazad, čime do izražaja dolazi hauba, duga kao dan bez hleba.

 

IMG_8144-780x470.jpg

 

Prednja maska je isto tako ogromna, sa sada dobro poznatim „očnjacima“ i sićušnim LED farovima. Nije zaboravljen ni zadnji deo, lažna dvostruka izduvna grana se podrazumeva, kao i tri predivna svetla isto tako u LED tehnologiji, zakamuflirana u crnoj horizontalnoj lajsni.

Iako je lepota u oku posmatrača, dakle posve subjektivna stvar, mogu se opkladiti da će dizajn potpuno sigurno doprineti komercijalnom uspehu treće generacije. Uostalom 308 startuje sigurno i ubedeljivo, u Nemačkoj je već proglašen automobilom godine u klasi!

 

20211110_130440-780x470.jpg

 

Na pragu premijuma
Nije bilo lako „ogrebati“ se za novi 308, još manje dobiti neku „normalnu“ verziju na test vožnju, kao što je recimo 1.2 PureTech/130 ili 1.5 BlueHDi/130! Ponudiše mi dakle najsnažniju i naravno najskuplju modifikaciju 1.6 PHEV e-EAT8 GT Pack od 225 ks, čija cena u Francuskoj dostiže nekih 45.000 evra! Nije baš dva puta više u poređenju s najjeftinijom varijantom 1.2 PureTech/110 (24.800 evra), ali je evidentno mnogo, na nivou jedog VW Golfa 1.4 PHEV/245 ks (46.650 evra). ...

 

https://autorepublika.com/2021/11/20/peugeot-308-phev-225-gt-pack-eeat8-prvo-pa-hibridno/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Peugeot e-308 stiže sledeće godine

 

peugeot 308 ev01.jpg

 

Iz Peugeota je stigla najava da će novi električni model e-308 imati više snage i duži domet nego aktuelni e-208.

Električni Prugeot e-308 u proizvodnju kreće u julu 2023. godine, a nedugo nakon toga bi trebalo da startuju i njegove isporuke. Po sadašnjim informacijama, ovakav 1.600 kg teški e-308 će imati prednji pogon, elektromotor sa 156KS i baterije od 54 kWh. Takođe, autonomija sa jednim punjenjem baterija bi trebalo da bude oko 400 km. Na aktuelni 308 plug-in hybrid već otpada više od 20% narudžbina u gami 308-ice, a očekuje sa da će i budući e-308 zauzimati sličan procenat prodaje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Išao sam danas da pogledam novi 308 u salonu. Za mene ovako telesno naopakog definitivno nije ( visinom i proporicijama normalni ljudi neće imati problem ).

Koliko god mi je 2008 unutra prostran u svim pravcima i ni na koji način ne osećam teskobu ni napred ni pozadi (pa mi se čini i kao veoma poželjno vozilo), novi 308 mk3 mi je sušta suprotnost tome. Nadao sam se da bih se možda jednom mogao vratiti HB-u. Nekom drugom i možda, ali, ovom ( dodatno sniženom) 308 mk3 definitivno ne.

U prva dva pokušaja da udjem u kola nisam uspeo ( zapinjao sam glavom na spoju B stuba i krova ), posle čega sam privremeno odustao i spolja najpre proverio da li je sedište spušteno do kraja. Ali, bilo je spušteno do kraja :)

Treći put sam „povukao jače“ i uvukao sam se na sedište vozača.

Bilo je tu mesta za glavu i noge kada sam ušao. Ali, eto, „jedino“ sam imao problem sa ulaskom i izlaskom. Nebitno verovatno :)

Klasika što se tiče i-cocpita kod 308, kao i kod mk2, tako i kod ovog mk3 volan moram malo da spustim da bih video i dno ekrana instrument table. Kod 2008/3008/5008 je to bolje uradjeno. Tamo vidim komplet instrument i bez da uopšte spuštam volan.

Bio je u kolima i ključ i prodavac mi reče da barem "dam kontakt, da se sve upali, da vidim kako sve to izgleda ...", ali, nisam imao ni najmanje želje za tako nečim.

Ovaj sa slike je bio Allure 1,2 od 130 ks sa 6MT i sa cenom od 25.500 ( u inostranstvu je ta boja jedina besplatna).

 

308.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...