Jump to content
FAS Goran
Milutinac

Fiat Bravo MJet 2.0 Emotion 2010 aka -Debeli- by Milutinac

Recommended Posts

I ja mislim da stvarno ne bi trebalo

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, MS PK said:

Nekako ti predimenzionisane kocnice u odnosu na 00 pod haubom sada :D Samo koci, koci, koci a gde je gaaaas :D
 

Samo odlaže neizbežno... Te pločice te čeljusti te diskovi te poliranje te more... Sad će još i multimediju da naruči, sve pare namerno da potroši samo da ne mora remap da radi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tvoj odgovor se ne razlikuje nista specijalno od juce. Verovanje brendu X zato sto je brend X. Ako si tako ubedjen u to da sigurno valja, probaj onda da me ubedis sta je dovelo do toga da se slepo veruje?

 

Niko nije rekao da nista od tih brendova ne moze da valja, samo da postoje situacije gde je marketing/zarada presudila iznad kvaliteta. Ne mora usustini ni da znaci da je kvalitet los, samo da ukoliko procene da je sminka nesto sto ce vecini ljudi da odgovara i da to traze, onda ce im to dozvoliti. Kao sto ljudi vole fejk ventilacije i zavrsetke auspuhe pa ih sad mnogi auti imaju... Nesto sto je pre bila teska ciganija i prilicno nezamislivo na fabrickom autu sad mozemo videti i na najskupljim Mercedesima. Ili sto recimo vecina modernih sportskih auta grca i puca iz izduva iz softverskih razloga, a ne zato sto to mehanicki zahteva pa isto mozemo da povucemo paralelu zar bi neki X brend od poverenja to dozvolio sebi? Zasto bi neko uradio fejk pucanje koji ne radi nista sem "sminke" da ti lepse zvuci.

 

Postoje auti koji i fabricki stosuju, pa cak se i na trkama koriste tehnike podesavanja auta sa odredjenim nacinom stosovanja, stvar je da ako je u odredjenoj u odredjenim uslovima dozvoljeno da auto legne na odbojnike, ne bi smeo u normalnoj voznji da te odbojnike sabije do kraja. Tako nesto je rezervisano samo za situacije kad zveknes u neki krater, naletis na neobelezen lezeci vecom brzinom itd... Znaci u situacijama gde postoji sansa da pocepas gumu, ostetis felnu itd postoji sansa i da ostetis amortizer i zato postoji odbojnik da bi to izbegao. Zato noviji auti nemaju gumene nego poliuretanske odbojnike koji su sundjerasti jer je predvidjeno da auto i u normalnoj voznji u nekim ekstremnijim situacijama, tipa prolazak kroz krivine pri max brzini kroz krivinu nalegne na njih i da auto dobije na "krutosti" da se smanji dalje naginjanje. Ali kad ti sabijes odbojnike do kraja, prvo sto nema poboljsanj u performansama jer nema vise amortizacije, a drugo voznja postaje ekstremno neudobna. Da li je svaka Eibach opruga takva, sigurno da nije, da li postoje modeli gde to jednostavno ne funkcionise kao reklamirano bez kraceg amortizera, definitivno da postoji. Da mozda u mojoj tvrdnji ima nesto, moze da se skoci na Bilstein sajt i pogleda B12 set koji ukljucuje Eibach opruge i tu mozes da vidis da za opruge koje manje spustaju idu u setu sa B6 amortizerima, dok za vece spustanje idu B8 ako imaju u ponudi za taj model auta koji su kraci od B6.

 

Ne vidim zasto aftemarket brend mora da bude bezgresan, a onda imamo proizvodjace automobila koji su daleko od toga da je svaki model auta savrsen... Mislim imate temu na forumu za opozive fabrickih vozila i to nekad za prilicno retardirane stvari koje su direktno vezane za bezbednost ljudi. I K&N je sinonim za sportske filere, pa na mnogim nezavisnim testovima se mogu naci mnogo manja poznata imena da imaju bolje karateristike.

 

Tvoji diskovi, ocigledno su razmisljali o bezbednosti pa su rupe busili na velikim rastojanjima, rastojanja izmedju rupa su koliko vidim sve veca kako se priblizava ivici diska sto je pozitivno jer disk obicno pukne blize ivici jer tu su najvece promene temperature (kod diskova gde je sesir iz jednog dela), rupe su relativno male, rupe nisu u liniji (90 stepeni u odnosu na tagentu) kao kod mnogih diskova jer diskovi u globalu u tom pravcu pucaju itd... Po onome sto se vidi da je sminka je prvo da zarezi i rupice rade isti posao, samim tim nemaju nikakav smisao zajedno... Pogotovo jer zarezi su bezbedniji nego rupice upravo zbog tog pucanja pa su rupice jos besmislenije u tom kontekstu. Normalno siguran sam da oni veruju u svoj kvalitet i da se on ogleda u materijalu koji su koristili pa su verovatno procenili da taj disk ne moze da pukne tako lako iako ima rupice uz temperature koje su oni ocekivali da ce postici auti za koje su namenjeni ti diskovi. Mislim ne znam sta ti mislis da rupice rade da imaju smisla da fazon 2/3 sirine plocice predje preko njih i da 1/3 ne prodje... Za razliku od zareza koji je preko cele sirine plocice. I mogao bih navesti tu jos primera sta se moze poboljsati i sta su kompromisi ali ne bih trosio svoje vreme na pisanje i vase na citanje da bi posle bilo X brend ne moze da pogresi.

 

I pored cinjenice da znam da su zarezi bolji i ja svoje diskove busim jer to mogu samostalno da uradim dok zareze moram nositi kod glodaca i takodje kad busim rupe busim na sto vecem rastojanju i isto tako sto je blize ivici povecavam rastojanje izmedju rupa, razlika izmedju mojih i njihovih rupa je sto moja plocica kada obidje jedan krug oko diska, ona dva puta predje celom svojom sirinom preko rupa. I ja busim izrazito male rupe kako bi bila sto manja sansa za pucanje i pravim sto veci konus da bih postigao efekta zareza i da cela plocica predje preko rupa i da umanjim kolicinu potrebnih rupa da se postigne efekat prelaska plocice celom sirinom.

 

Zakljucak: Siguran sam da ce se diskovi dobro pokazati zbog kvaliteta materijala i u smislu habanja i u smislu otpornosti na krivljenje/pregrevanje, zarezi ce da rade ono sto su namenjeni, mozda ce biti mozda nece biti bolji zaustavni put, sumnjam da ces to izmeriti pre i posle, siguran sam da ce konstantnije kociti opet zbog zareza i da ces osetiti mozda da bolje "grizu" kocnice kad se krene kociti i da ce fensi izgledati kad se gleda kroz felnu.

 

Znaci ne kudim cinjenicu sto si ih kupio, daleko od toga da ne bih voleo videti vise ljudi koji uzimaju ovako nesto umesto onoga sto je najjeftinije u prodavnici, sigurno da postoje benefiti i verovatno ti nista bolje ni ne treba pa "nesavrsenosti" ne prave razliku kao sto moze biti kod nekih iskustava sa npr oprugama, ali da je sve max optimizovano cak i u kontekstu ogranicenja samog dizajna i konstrukcije, to nije. A da za istu kolicinu materijala moze jos bolje da se napravi disk, moze i to bih isto mogao da objasnim prilicno lako zasto, normalno da li mogu za ovaj novac, to je vec pitanje. Stvar je samo gde je ko postavio limit gde je najbolji odnos cene/zarade i kvaliteta.

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Milutinac A lepo sam ti rekao prošli put kad smo se videli da dođeš do garaže popijemo pivo, izbušimo koju rupu... Možeš i patern da biraš. 

I ove useke da napravimo. 

A možemo i te da doradimo, samo lupimo kontra \ ovako nešto i onda može da obe strane bolje da koči 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@YUgisa - e tako, prihvatam ovo tvoje pisanije :) s obzirom da si ono pocetno od pre 20-ak dana gde si rekao da Brembo/Zimmerman i ovo od juce - "To je samo sminka" ipak malo razlozio...

Ja se slazem da jedan civilni disk sa rupicama (moj) nije ovo...

 

racing-car-brake-rotor-13132119.thumb.jpg.842a65e7b2e14eb08d755ca35df93b98.jpg

 

...ali isto tako i nisam mogao da se slozim da je "samo sminka". Smatram da -TO- ima odredjenu funkciju s obzirom na njegovu namenu. Ne licno moj, nego verujem skoro svaki disk (sa rupicama/sarama) koji mozemo da nadjemo kao zamenski deo.

 

Deo 2

 

56 minutes ago, YUgisa said:

Da li je svaka Eibach opruga takva, sigurno da nije

 

E pa tu je malo -catch-. Zato sto se jedno vreme potezala prica na forumu da eibach ne valja nista, i ono bukvalno si vezicom raskrinkao kompaniju, da ne babram sada po postovima, ali bukvalno tako. Znas i sam da sam pokusavao da te ubedim da mi radi sve kako treba, da ne stosuje i da se ponasa kako i treba da se ponasa. A ti mene da ne radi, znaci jedna globalna zavera.

Kako sada na bravu imam, tako i na HGT-u sam isto imao Eibach. Valjda znam sta vozim, i kako vozim.


Ovo ovako sada, ovo sto sam ti citirao gore - tako mozemo da polemisemo. Jer se i ja slazem da je u odredjenim slucajevima verovatno omanuto, ili i nekoj datoj kombinaciji nije bas sve kako treba...ali da je cela kompanija shit...nouuu

 

35 minutes ago, andreja.micovic said:

@Milutinac A lepo sam ti rekao prošli put kad smo se videli da dođeš do garaže popijemo pivo, izbušimo koju rupu... Možeš i patern da biraš. 

I ove useke da napravimo. 

A možemo i te da doradimo, samo lupimo kontra \ ovako nešto i onda može da obe strane bolje da koči 

 

 

 

Podmazi alat, oladi pivo i reci kad se vracas sa mora? :D

Edited by Milutinac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne kazem ja da rupe ili zarezi nemaju svoj funkciju, stvar je da medju tim koji su dostupni za automobile sirokih narodnih masa koliko je funkcija, a koliko sminka ;)  Ako pogledas trke videces da su rupice sve redje i da preuzimaju zarezi primat jer su manje sanse za pucanjem, da su diskovi izricito usmerene rotacije jer vene unutar diskova rade kao ventilator i moraju da budu usmereni. Barem kod celicnih. E sad ne znam da li su uspeli, ali kod karbonskih diskova mislim da jos uvek vene buse normalno na tagentu jer je proces koji se radi na kraju izrade, ne kod izrade blanko diska gde se lije kao kod celika i da karbonski ni nemaju zareze i rupe po povrsini gde ide plocica kod trkackih, a kod nekih sportskih auta imaju brdo nekih malih rupica koje su ocigledno sminka sem ako necemo misliti da sportski auti imaju vece zahteve od trkackih.

 

Ja nisam rekao da ne valja nista (pogotovo sto Eibach radi i druge stvari pored opruga), ja sto sam rekao je da sam utvrdio situacije gde ne radi Eibach. Samim tim vise ne mogu tog proizvodjaca da prihvatim slepo da ce to da radi nego moram od modela do modela da utvrdim kakva je tacno situacija. Kod Horvata sam imao prilicno dobru sliku da vidim i cak sam mu i rekao da mi je nejasno zasto je tako uradjeno jer mesta za unapredjenje postoji i sem malo vise materijala i malo druacijeg motanja opruge i mozda da daju druge odbojnike za napred uz opruge bi moglo da radi savrseno.

 

Ostalom cak i sa Bilstein amortizerima gde nemam zamerke ne mogu da kazem da vidim mesta za dalje unapredjenje i da je jasno gde su oni postavili svoju granicu cene/zarade i kvaliteta.

Stoje mi u garazi MaXpeedingRods gewinde, kad kazem ljudima da je stelovanje po tvrdoci sminka u globalu ljudi misle da pricam gluposti, ali ti amortizeri imaju 24 klika i od toga prvih 18 ne radi apsolutno nista. prvih 10-12 su zanemarljive razlike u tvrdoci, a do 20 su sile prigusenja i dalje prilicno slabe za prakticnu upotrebu cak i u saobracaju, a poslednjih 5 klikova iako ima nekih razlika i jeste upotrebljivo, finese koje ti to donosi su toliko minimalne da razlike u perofmansama i udobnosti ce biti zanemarljive, a stelovanje balansa ce biti puno efikasnije sa jednom balans stanglom nego sto ce neko zavrtati i odvrcati prednje i zadnje amortizere. Ali ljudi ce dati prednost jeftinim gewindama nego redovnim amortizerima u mnogim slucajevima iako konacne performanse tih gewindi nisu ni na nivou Bilstein B6 amortizera. Jedina prednost je eto da mozes stelovati visinu i to odvojeno od hoda amortizera. I sad kad ih prepravim, smanjicu broj klikova na max 10 jer to ce biti i vise nego dovoljno.

 

Nazalost nesto sto sam naucio za 15 godina pracenja tuning scene u Srbiji je da ako nema tacnih brojki, ne mogu nikome pa ni sebi da verujem na osecaj. I pogotov je problem kada nesto radis 10 godina i boris se protiv nekih gresaka koje se vuku 50 godina. Udobnost je tesko izmeriti, ali moze se kvantitativno izraziti kroz to sta i kako radi oslanjanje, a sto se tice performansi, uvek moze da se izmere razlike pre i posle na razne nacine. Stvar je samo da li je nekome bitan utisak ili objektivno merenje. Neko cipuje auto bez dyno pa je zadovoljan, nego hoce da vidi pre i posle.

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Godinama nisam bio nesto aktivan na forumu, i uđem juče kad ima šta da vidim : Milutin HGT preso na Dizlo, Ivan na benzinjaru c c c još da mi kažete da je i Kičerica prešo na Dizlo ...

 

Teška su vremena došla :)

 

Izgleda da ću i ja morati :) nešto da menjam po tom pitanju

 

Šalim se kolega fino si sredio prevoz za ove 3 godine čini mi se...

 

 

Ja drljao onog mog hgt Stila sa 18" do pre mesec dana,  sad privremeno drljam ćaletovu kosačicu Corsa D 1,0 motor 3 klipa ahahh dok ne umzmem nešto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@saledelagano

Sale, pikiras li nesto konkretno - elektricni, hibrid, vidis kakve su tendencije promena :D ? Sve je dobro dok smo zivi i zdravi i palamu*imo ovde po forumu :) ...

24 minutes ago, saledelagano said:

i uđem juče kad ima šta da vidim : Milutin HGT preso na Dizlo, Ivan na benzinjaru c c c još da mi kažete da je i Kičerica prešo na Dizlo

Sve je dobro dok @PremieRacing ne pocne da pise koliko mu trosi dizel :D .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minutes ago, Ivan said:

@saledelagano

Sale, pikiras li nesto konkretno - elektricni, hibrid, vidis kakve su tendencije promena :D ? Sve je dobro dok smo zivi i zdravi i palamu*imo ovde po forumu :) ...

Sve je dobro dok @PremieRacing ne pocne da pise koliko mu trosi dizel :D .

 

 

Da pikiram nego sam mnogo neodlučan, Dizle ne volem to je jedino sto sigurno znam :)    e sad jbg, od italijana mi je najlepsi Djunto evo naravno neki turbak, ali mi je to mali auto zbog porodice (imam 2 klinca) a pritom smo i kamperi. Jedino da budzim neki kofer na krov, Bravo pa sta znam jes naslednik Stila ali mi se ne svidja nesto spec, jes da daje slično praktičnosti kao Stilo moj je bio 5 vrata i pomerala se zadnja klupa što mi je mnogo značilo, na Bravu mislim da nema te opcije ???

Ako bih išao na Bravo, onda bih verovano pre uzeo Deltu zbog gepeka isto TjEt.

 

Aj da ne offujemo odje u Milutinovoj temi pisacu neki dan u mojoj temi od Stila sta se tu sve zbivalo za skoro 10 godina vožnje, 160kkm i 3 motora :)

 

I da probam da rešim neke nedoumice, koji auto sledeć pazariti kao adekvatna zamena mom Stilu.

 

 

 

 

25 minutes ago, Ivan said:

@saledelagano

Sve je dobro dok smo zivi i zdravi i palamu*imo ovde po forumu :) ...

 

Ma da . Ćuti što bi stari rekli

Edited by saledelagano

Share this post


Link to post
Share on other sites
39 minutes ago, Ivan said:

...

Sve je dobro dok @PremieRacing ne pocne da pise koliko mu trosi dizel :D .

 

Rekao bih sada "ni..." ali davno sam gledao Džemsa i gazdu Milutina kako se za*eb'o i naučio po nešto od njih... Nikad ne reci nikad   :D

 

 

22 minutes ago, saledelagano said:

Da pikiram nego sam mnogo neodlučan, Dizle ne volem to je jedino sto sigurno znam

...

 

Za ovo imaš jedan BIG LIKE od mene   :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites
41 minutes ago, saledelagano said:

Aj da ne offujemo odje u Milutinovoj temi pisacu neki dan u mojoj temi od Stila sta se tu sve zbivalo za skoro 10 godina vožnje, 160kkm i 3 motora :)

 

Da ispravim sebe 2, treci je jos živ :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
55 minutes ago, saledelagano said:

jes da daje slično praktičnosti kao Stilo moj je bio 5 vrata i pomerala se zadnja klupa što mi je mnogo značilo, na Bravu mislim da nema te opcije ???

Nema i mislim da ce ti biti mozda i manje praktican od 5v Stila, ako ti treba vise mesta na zadnjoj klupi. Bravo je zbog dizajna i padajuce linije krova skuceniji pozadi (sedista nemaju gde nazad :D), s druge strane ima solidan gepek od okruglo 400l. Ako gledas tako nesto, iskljucivo restyle - utegnutiji, ususkaniji, resene bubice, a generalno primetan korak napred u odnosu na Stilo. Pogotovo enterijer - bolji materijali, izrada, ukopljenost, nema cvrcaka, bolja sedista, ususkaniji auto... I ja sam davno kada je izbacen mislio da je platforma, mehanika i elektronika ista i da tu nema mnogo razlike, ali je kvalitativni pomak primetan vec na prvu voznju.

Bas to htedoh da ti kazem - ako juris vise mesta, uvek je tu Delta. Sem elemenata karoserije/osvetljenja, maltene identican auto za odrzavanje, cene su im bas pale i pristupacne su, jedino treba iskopati nesto sacuvano. Ako u oba modela juris iskljucivo T-Jet i iole novije (restyle) primerke - bices limitiran samo na Euro 5 i slabiju 120 verziju. Verzija 150 je stala na Euro 4 i izbacena je od 2010. zbog prevelike potrosnje i eko normi. Tako da ces je naci jedino u starijim verzijama sa pocetka produkcije (tu motorizaciju menja Euro 5 MA 140).

Giulietta (od Zabara)? Moze da se nabode T-Jet prve generacije za malo vecu doplatu u odnosu na Bravo/Deltu?

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako se zarezi nameste "napadno" kazu da hoce maaalo da brunda na jace stiskanje, samim tim i trosi plocicu vise, na redovno kocenje ne bi trebalo. Tako su mi rekli, pa cemo videti... :)

 

Za power ate mislim da nemas brige, jer zbog takvog oblika kakav je, ovalan da kazem, nema momenat gde bi sara direktno udarala plocicu, i "sekla" je...

 

21 hours ago, saledelagano said:

Godinama nisam bio nesto aktivan na forumu, i uđem juče kad ima šta da vidim : Milutin HGT preso na Dizlo, Ivan na benzinjaru c c c još da mi kažete da je i Kičerica prešo na Dizlo ...

 

Djesi Sale?! Јеste, uleteo sam pomalo brzopleto u dizlo pricu, u pocetku nisam znao sta me snaslo, a sada je super :D

 

benz vs dizlo - ima i jedno i drugo i mana i prednosti, samo sto meni one benzin prednosti nekako vise odgovaraju, i zato verujem da ce opet benzin prilikom novog izbora biti na prvom mestu, ali prednosti dizela - govore da izbor novog vozila nece skoro :)  samim tim - nije mi lose, reklo bi se...

Koliko planiram i sta planiram - mozda sledeci auto i ne budem mogao da biram benzin vs dizel vec bude samo elektro :)  salim se, realnija prica je da bravo ostane i da doleti zenomobil, neki 1.2 benzin ili takvo što...

Edited by Milutinac

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, Milutinac said:

u pocetku nisam znao sta me snaslo

Ni ja :D .

PS: Izgleda da jos nije provaljeno da smo samo zamenili nick-ove :secret:...

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minutes ago, Milutinac said:

Koliko planiram i sta planiram - mozda sledeci auto i ne budem mogao da biram benzin vs dizel vec bude samo elektro

Uzmes elektro i punis na agregat da te mine zelja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...