Jump to content
FAS Goran
neshaoct

BMW Serije 8 (G14/G15)

Recommended Posts

carsalescom.jpg CarSales video: Test 2019. BMW M8 Competition

 

Ne samo najskuplji, već mu je BMW namenio i ulogu najbržeg ikada fabričkog BMW-a:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

petrolped.jpg PetrolPed video: Test BMW M8 Competition

 

M8 Competition je aktuelni ponos svih M modela. Ima 4.4 TwinTurbo V8 sa 625 konja i 750 Nm obrtnog momenta, cifre koje iako su impresivne ne govore sve o ovom autu. Na autoputu on je poput klasičnih GT automobila, ali kad se ode na vijugave planinske puteve postaje agilan poput pravih laganih sportskih automobila - iako se to protivi zakonima fizike kad je ovoliki auto u pitanju:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carfection.jpg Carfection video: BMW M8 Competition

 

Do sada nije napravljen skuplji M automobil, ni jači...a, ovakav primerak kao na testu košta preko 150.000 evra jer ima dodato preko 20.000 evra opcija (skinut limitator brzine, dodato karbona, stavljena laserska svetla...):

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW M8 Gran Coupe First Edition

 

199192-bmw m8 003.jpg

 

Prvih osam primeraka ograničenog modela BMW M8 Gran Coupe ''First Edition'' je specijalno modifikovalo odeljenje BMW Individual Manufaktur, a izgledaju zaista impresivno. M8 Gran Coupe ''First Edition'' će biti proizveden u svega 400 primeraka, a prvih osam primeraka karakteriše prepoznatljiva individualnost. Serija 8 ima veliki značaj za BMW, tako da je odluka da se osam prvih primeraka modela M8 Grand Coupe First Edition učini još posebnijim logičan marketinški potez.

 

199194-bmw m8 002.jpg

 

Svi primerci su lakirani u BMW Individual Aurora Diamant zelenu boju koja je slična Saleve Vert boji konceptnog M8 Gran Coupea. Lajsne oko prozora i rešetke hladnjaka sadrže i zlatnu boju, a isto se odnosi i na niti LED sijalica u laserskim svetlima kao i na 22-inčne M naplatke od legura.

 

199193-bmw m8 001.jpg

 

Na zadnjem delu sjajni crni M8 logo sadrži i oznaku ''1 of 8'', a ona se nalazi i na spoljašnjoj strani B stubova automobila, na naslonima za glavu i patosnicama. Na pragovima je ispisano ''BMW Individual Manufaktur'', kao i na centralnoj konzoli. Ovaj model je baziran na modelu M8 Copetition Gran Coupe što znači da V8 motor razvija 625 KS. Osam primeraka modela će se od ostalih razlikovati po BMW Individual Taruma braon koži kojom je presvućena unutrašnjost, kao i sjajnim crnim detaljima na armaturnoj ploči.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

supercarblondie.jpg SupercarBlondie video: BMW M8 Gran Coupe First Edition 1 of 8

 

''First Edition'' ovog modela će brojati 400 komada, ali prvih 8 od tih 400 će imati posebnu oznaku ''1 of 8'' - time će tih 8 postati ne samo najjači nego i najskuplji BMW ikada napravljen:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotrader.jpg AutoTrader video: Test BMW M8 Competition

 

Aston Martin DB11, Mercedes AMG S63, McLaren GT (McLaren of Grand Tourers) dobijaju najjačeg mogućeg rivala jer je BMW spremio nikada jači i brži auto sa njihovom značkom:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

thestraightpipes.jpg TheStraightPipes video: BMW M8 Competition Cabrio

 

M8 Competition ima 100-tinjak KS više od M850i Coupe sa istim 4.4 V8 TwinTurbo, i oni se još kako primete. Može da bude sa pogonom samo na zadnje točkove ako vlasnik to želi i to pritiskom na crvenom M2 dugme na volanu. Mercedes AMG S63 Cabriolet, Aston Martin DB11 Volante, pa čak i M850 Coupe imaju ozbiljnog rivala:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

shmee.jpg Shmee150 video: BMW M8 Competition Gran Coupe First Edition 1 of 8

 

Najekskluzivniji BMW koji danas može da se kupi nov - samo 8 komada će ih biti na svetu, faktički prva serija M8 Competition Gran Coupe pre nego što počne puna serijska proizvodnja. Ali, ta puna serijska proizvodnja će prvo imati 400 komada ''First Edition''...a, ovih 8 je pre svega toga. Naravno, to što je najređi znači i da je trenutno najskuplji BMW u cenovniku fabrike:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

lovecars.jpg LoveCars video: Test 2020. BMW M8 Competition

 

Ok, naravno da će BMW serije 8 biti luksuzan i sofisticiran jer su sve do sada predstavljene bile takve...ali, ova varijanta ima ''M'' značku pa još i ono ''Competition'', što znači da treba da bude i neverovatno brz auto. Po podacima BMW-a ovo je trenutno najbrži BMW koji fabrika pravi. Motor mu je isti 4.4 V8 TwinTurbo kao u M5 modelu, ali ima 625 konja, tj. ima više od M5 za 8 konja. Sigurno nije slučajno što su izabrali baš tih 8 KS razlike:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

cargurus.jpg CarGurus video: Test 2020. BMW 840i Gran Coupe

 

Zamalo najveći BMW jer je samo 2 cm kraći od X7, ali je zato najširi BMW koji danas postoji:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carwow.jpg CarWOW video: BMW M8 vs BMW M5

 

Ovo je isprobavanje BMW modela koje svi žele da vide.

M8 Competition ima 4.4 V8 TwinTurbo sa 625 konja i 750 Nm, pogon na svim točkovima, automatski menjač sa 8 brzina. M5 Competition ima sve to isto, tj. isti motor, isti menjač, isti pogon, istu težinu (M8 je teži 15 kilograma)...i pogledajte koji bolje ide iz mesta, iz zaleta i koji bolje koči:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carsireland.jpg CarsIreland video: Test BMW 840i Gran Coupe

 

Dugačak nepunih 5 metara, širok toliko da je trenutno najširi BMW koji se pravi...i skup je - npr. samo ova posebna nijansa sive boje je doplata od 4.800 evra:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

osv.jpg OSV video: Test BMW 8 Series Gran Coupe

 

Ok, BMW nije izmislio segment premium kupea sa 4 vrata, ali se svakako potrudio da ga usavrši, napravi luksuznijim i bržim:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autocar.jpg Autocar video: BMW M8 Competiton vs Ford Mustang CS800

 

Iako se na prvi pomen ova dva automobila pomisli da tu nema šta da se poredi, stvar se menja jer ovo nije obični fabrički Mustang, nego - Ford Mustang CS800 dorađen u Velikoj Britaniji od strane firme ''Sutton Bespoke'' tako da sada ima 825 konja, tj. oko 200 više od BMW Serije 8:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

topgear.jpg Top Gear video: BMW M8 Competition 

 

Pogledajte zašto Chris Harris ne voli ovaj auto, zašto misli da nikako ne možete na njemu koristiti pogon samo pozadi jer se tada po automatizmu isključuju kontrole stabilnosti i proklizavanja, kao i šta misli o njegovoj ceni:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dahler BMW M850i

 

201383-dahler 03.jpg

 

Tjuning kuća Dahler se pobrinula za više snage i doterani izgled BMW-a M850i xDrive u Coupe i Cabrio verzijama. Ova najnovija ponuda sadrži sportske opruge, set 21-inčnih alu točkova sa Michelin gumama i prednji spojler, kao i sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika.

 

201384-dahler 02.jpg

 

To nije sve jer je u paleti i kit za pojačanje 4.4 V8 motora. Tako je BMW M850i xDrive pojačan na 636KS i 850 Nm obrtnog momenta (što znači da raspolaže sa više snage i od novog BMW-a M8).

 

201385-dahler 01.jpg

 

Dahler navodi da je u planu još jači paket ali detalji o tome za sada nisu saopšteni (očekuje se 650 do 700KS).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotopnl.jpg AutoTopNL video: BMW M8 Competition sa 310 km/h na Autobanu

 

4.4 V8 BiTurbo sa 625 konja i 750 Nm - 3.3 sekundi do 100 Km/h i maksimum na 305 Km/h:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

3D Design BMW Serije 8

 

3d 8 003.jpg

 

Japanski tjuner 3D Design predstavlja svoj program namenjen doterivanju BMW-a Serije 8.

 

3d 8 002.jpg

 

Klijentima su za sada dostupni aero body kit od ugljeničnih vlakana (prednji spojler, set pragova, spojler na prtljažniku, zadnji difuzor), sportski izduvni sistem, novi alu točkovi (u više boja), modifikovano oslanjanje, opciona bočna dekorativna linija, kao i novi elementi za unutrašnjost (alu pedale, nove patosnice, detalji od ugljeničnih vlakana).

 

3d 8 001.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

G-Power BMW M8 Cabrio

 

201763-g power 03.jpg

 

Nemački G-Power je početkom prošle godine predstavio doteranu verziju BMW-a M850i xDrive (koji u njihovoj režiji može da ima do 670KS), dok je sada ponudu dopunio i pojačanim M8 modelom. To praktično znači da su kod G-Powera dostupna tri paketa za 4,4 litarski V8 motor u BMW-u M8 (fabrički ima 600KS odnosno 625KS u Competition verziji).

 

201764-g power 02.jpg

 

Stage 1 podrazumeva pojačanje na 720KS i 850 Nm, Stage 2 na 770KS i 930 Nm, a Stage 3 na svih 820KS i 1000 Nm obrtnog momenta (novi turbo punjači, reprogramirana ECU jedinica, sportski izduvni sistem...).

 

201765-g power 01.jpg

 

Za zaustavljanje se brine pojačani kočioni sistem, a u paketu su i modifikovano oslanjanje, kao i Hurricane RR točkovi sa Michelin gumama.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

TopSpeed test: BMW 840d xDrive Gran Coupe vs Audi A7 Sportback 50 TDI quattro

 

tst 019.jpg

 

Audi i BMW, večiti rivali u svakom segmentu, ovde su se ''sukobili na terenu'' sportskih kupea sa četvora vrata. A7 Sportback 50 TDI quattro i 840d xDrive Gran Coupe, slični, a opšte toliko različiti, imaju svoje vrline i mane, no u jednom segmentu se baš mnogo distancijraju. Ruku na srce, pomalo smo se zasitili silnih SUV-ova i krosovera koje nam proizvođači bespoštedno serviraju na meniju. Iako imaju različite ukuse, ipak su u pitanju ''đakonije'' pripremljene po manje-više sličnom receptu. Srećom, ekspanzija automobilske industrije nije se zadržala na invaziji SUV modela, pored ostalog izrodila je i neke originalne kreacije koje odstupaju od uobičajenih normi i šablona. U takve se svrstavaju i veliki raskošni kupe modeli sa četvora vrata. Potpisuju ih masovni proizvođači i zbog toga se za njih ne može reći da su suva egzotika, mada ih, ipak, ne viđamo na svakom koraku. Rečju, to su automobili koji svojom nesvakidašnjom, monumentalnom pojavom prave razliku u odnosu na druge. Takvoj ekskluzivnoj sorti pripadaju rivali na ovom uporednom testu - Audijev A7 i BMW-ova Serija 8 Gran Coupe.

 

tst 018.jpeg

 

Zajedničko za oba modela je to da apostrofiraju kupe formu u kombinaciji sa četvora vrata. Ta formula podarila im je impozantne proporcije - izrazito su dugački, široki i niski. Audi se veoma približio granici od 5 metara, dok je BMW prekoračio za čitavih 82 milimetra! Ujedno ''Bavarac'' je sa širinom od 1.932 širi od svog rivala za 25 mm i niži je za 15 milimetara (1.407 mm). Pored brojnih sličnosti, među njima postoje i značajne razlike. Jedna od njih krije se u procesu stvaranja ovih modela.

 

tst 017.jpeg

 

A7 Sportback nastao je tako što su dizajneri temeljno preobličili model A6. Taj delikatan zadatak obavili su po proverenom receptu, kao i kod prethodnika, tako što su siluetu proširili i spustili je niže. Za broj veći model gotovo da nije promenio međuosovinski razmak (+2 mm), ali je zato izmenio sve ostale komponente - za početak ima drugačiju ''njušku'', veće točkove i bokove sa više postavljenim te naglašenijim ''faltama''. No, najveću razliku pravi bočna silueta zbog produženog, padajućeg krova i karakterističnog skupturno oblikovanog zadnjeg kraja.

 

tst 016.jpeg

 

Kod BMW-a imamo drugačiju situaciju, Serija 8 Gran Coupe za polaznu osnovu nije uzela Seriju 5 kao što je bio slučaj kod Serije 6 Gran Coupe. Treći član porodice 8 izveden je na osnovi Serije 8 Coupe. Kako bi ga učinili podesnim za luksuzan prevoz četiri putnika, konstruktori su mu podarili za čak 210 mm duži međuosovinski razmak. Time je oslobođen prostor za ''ugradnju'' zadnjih vrata koja čak zadiru dublje u pozadinu vozila u poređenju sa rivalom.

 

tst 015.jpeg

 

I ako izuzmemo zadnji kraj sa oblim konkavnim pregibom na unutra, Audi se drži oštrih linija za razliku od BMW-a koji ostavlja utisak da su vajari više umešali prste podarivši mu meke linije. U svakom slučaju, oba automobila ostavljaju snažan vizuelni utisak.

 

tst 014.jpeg

 

Isto se može reći i za njihove enterijere kojima je zajedničko to da kombinuju kvalitet izrade doveden do luksuza, komfor i najmodernije tehnologije. Ipak, odišu različitim stilovima. S-Line paket podrazumeva sportska sedišta, ukrasne aplikacije sa karakterističnim logotipom i trokraki zaravnjeni upravljač. Kokpit je minimalistički i u njemu dominiraju ravne linije, a uvedena su čak tri ekrana.

 

tst 013.jpeg

 

Pored digitalne instrument table od 12,3 inča u sredini je displej od 10,1 inč (navigacija, multimedija, prikaz kamera, ostala podešavanja…), a ispod njega dolazi još jedan manji displej (8,6 inča) za klimatizaciju, a može poslužiti i za postavljanje prečica do funkcija koje odabere vozač. Takoreći sve funkcije su dobile taktilne komande, a posebno je dopadljivo kliktanje, odnosno zvuk koji se aktivira pritiskanjem virtuelnih tastera.

 

tst 012.jpeg

 

U BMW-u je dosta drugačiji ambijent. Takođe savremen, ali ne tako minimalistički. Više komandi je prepušteno klasičnim prekidačima, mada su tu dva displeja. Instrument tabla je digitalna i menja grafiku u zavisnosti od izbora režima vožnje, a u poređenju sa Audijevom nudi manje mogućnosti personalizacije. Sa M sportskim paketom stižu profilisani kožni upravljač zadebljanog obruča, koji savršeno leži u rukama i nema mu ravnog, zatim multifunkcionalna sedišta i individual obloga krova od alkantare.

 

tst 011.jpeg

 

Što se tiče pozicije sedenja napred, ona je u Seriji 8 Gran Coupe za nijansu niža, a i više nam se dopala udobnost sedišta u BMW-u, mada neka vas to ne zavara. U Audiju se takođe odlično sedi, iako su njegova sedišta nešto tvrđa u poređenju sa BMW-ovim. Boravak na zadnjim sedištima više nam je pak prijao u Audiju, ne samo zbog toga što se lakše ulazi i izlazi, već i zbog toga što je u njemu utisak prostora povoljniji. Mada, ne može se reći da je u BMW-u tesno, jer objektivno nije... Sve dok ne otvorite prtljažnik i ne shvatite da je Audi tu u osetnoj prednosti jer sa zapreminom od 535 litara nudi gotovo 100 litara više, a to nije malo.

 

tst 010.jpeg

 

Oba modela pokreću dizel agregati zapremine 3.0 litara, s tim da je već po tradiciji Audijev V6, a BMW-ov redni šestak. Reč je o najsnažnijim dizelima koje nemački proizvođači imaju u ponudi kod A7 50 TDI quattro i 840d xDrive Gran Coupe. Na polju motorizacije krstarica iz Minhena stiče očiglednu prednost jer raspolaže sa 320 konjskih snaga naspram 286 u Audiju. Tokom ovog uporednog testa, najveći deo vremena proveli smo u vožnji na otvorenom, gde su se smenjivali auto-put i manji, krivudavi regionalni putevi koji su dobro poslužili da sagledamo dinamičke karakteristike.

 

tst 009.jpeg

 

Za divno čudo one se ne razlikuju koliko bi neko možda očekivao budući da BMW na kontu ima 34 KS i 60 Nm obrtnog momenta više. Uz to, maksimalni obrtni moment od 680 Nm kod Serije 8 dolazi nešto ranije, već pri 1.750 obrtaja, dok kod Audija imate na raspolaganju 620 Nm što je, takođe, impresivno, ali pri 2.250 o/min. Oba automobila za prenos snage do sva četiri točka koriste osmostepene automatske menjače koji rade ažurno i tačno, a pored automatskog moda omogućavaju promenu stepena preko komandi na upravljaču.

 

tst 008.jpeg

 

Vozačima su na raspolaganju i različiti režimi koji podešavaju parametre rada motora, oslanjanja, upravljanja i menjača, a dostupni su Eco, Comfort, Sport i Sport Plus (BMW) odnosno Dynamic (Audi). Tu je i upravljanje na sva četiri točka, koje kod BMW-a sa M paketom dolazi standardno, a kod Audija se doplaćuje. Ovaj sistem je od koristi jer smanjuje krug okretanja pri malim brzinama kada zadnji točkovi zakreću suprotno od prednjih, dok pri višim zakreću u istom smeru i time poboljšavaju stabilnost pod opterećenjem bočnih G-sila.

 

tst 007.jpeg

 

U oštrijoj vožnji, primetno je da BMW ima nešto efikasnije kočnice, bolji odziv na komandu gasa, kao i upravljača, ali razlike nisu toliko izražene da bi bi stavile A7 Sportback u baš podređen položaj. Ne toliko odlučno, ali Audi isto odlično reaguje na promene pravca, a ''manjak'' agilnosti u odnosu na osmicu kompenzuje za nijansu boljim komforom u vožnji.

 

tst 006.jpeg

 

Inače, udobnost je kod oba automobila na visokom nivou i to ide na račun sistema elektronske kontrole rada amortizera. Ne treba, ipak, smetnuti s uma da je BMW na test stigao sa dva broja manjim točkovima, a samim tim i ''mesnatijim'' pneumaticima, dok je A7 bio obuven u niskoprofilne pneumatike u kombinaciji sa felnama od 21 inč.

 

tst 005.jpeg

 

Iako su testirani automobili sposobni za ''jurnjavu po krivinama'', svakako da im na putu više godi uloga luksuznih krstarica koje u jednom dahu mogu da prevale veliki broj kilometara, a da putnici to ''ne osete''. Ovo dakle nisu sportski modeli, već luksuzni grand tureri za četiri putnika, koji pružaju vrhunski ugođaj za upravljačem na jedan drugačiji način. Pritom, imućne vlasnike stavljaju u poseban položaj uz garanciju da će ostati zapaženi gde god da se pojave.

 

tst 004.jpeg

 

Takav koncept po običaju sa sobom povlači prilično jaku cenu. Audi A7 Sportback 50 TDI quattro otvara ponudu od 74.353 evra, ali testirana verzija sa dosta opcionala (HD matriks LED svetla, MMI navigacija plus, Bang&Olufsen stereo sistem, sportska sedišta, meko zatvaranje vrata, sistem kamera 360, itd.) košta oko 100.000 evra.

 

tst 003.jpeg

 

Ako vam se to čini kao previše, imajte na umu da BMW 840d xDrive startuje od te sume, a model koji smo imali na testu završava na 133.000 evra! ''Zahvalnost'' za to duguje opcionalima kao što su M sportski paket, BMW individual enterijer od merino kože, laserska svetla, Harman Kardon zvučni sistem…

 

tst 002.jpeg

 

Ovako veliko odstupanje u ceni nismo očekivali kada smo preuzeli automobile na test, a očigledno je da u Minhenu pucaju od samopuzdanja i Seriju 8 Gran Coupe cenovno pozicioniraju iznad Audija A7, a bliže Porsche Panameri! Samo, da li ta ''savremena umetnost'', imajući u vidu samo cenu ima i svoje realno uporište?

 

tst 001.jpeg

 

Audi A7 po svemu opravdava ulogu najvećeg kupea iz Ingolštata i pravi primetan otklon od modela A6 na čijoj osnovi je ponikao.

▲ Live Cockpit, udobnost u svakodnevnoj vožnji, utisak prostora pozadi
▼ izražena turbo rupa

 

BMW 8 Series Gran Coupe oduševljava monumentalnom pojavom uz proverenu voznu dinamiku po kojoj je bavarski proizvođač nadaleko čuven.

▲ Performanse, kočnice, vrhunski kvalitetan enterijer
▼ Prtljažnik i cena

 

Tekst: Uroš Dedić/TopSpeed

Fotografije: Aleksandar Savin

 

preuzeto sa - topspeed.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

roadshow.jpg RoadShow video: Test 2020. BMW M850i Gran Coupe

 

Za ovu godinu BMW je spremio još veću varijantu svog kupea Serije 8 - 23cm u dužinu uključujući i povećanje međuosovinskog rastojanja, širi je i višlji:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autogefuhl.jpg Autogefuhl video: Test BMW M8 Competition Gran Coupe

 

Iako Gran Coupe ima 4 vrata, to nikako ne znači da više nije sportski orijentisan auto:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotopnl.jpg AutoTopNL video: Za volanom BMW-a M8 Competition

 

4.4 V8 BiTurbo sa 625 konja i 750 Nm - iz mesta do stotke za 3.2 sekunde, najveća brzina elektronski limitirana na 250 Km/h, ali nakon skidanja te blokade auto uhvati i svih 300 Km/h:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...