Jump to content
neshaoct

BMW Serije 8 (G14/G15)

Recommended Posts

Novi BMW Serije 8 dobio internu oznaku G14/G15

 

bmw%203302.jpg

 

Već neko vreme je poznato da se bavarski BMW priprema na povratak Serije 8, što su još u maju ove godine potvrdile informacije da su u Minhenu registrovali i nove verzije Serije 8. Tačnije, na pomenutom spisku iz maja su BMW 825, 830, 835, 845, 850, M850 i M8. Posebno je zanimljivo da se na listi nalazi i M8 oznaka, što znači da u budućnosti možemo očekivati i sportsku M varijantu nove Serije 8.

 

bmw%20850.jpg

 

Sada stiže i informacija da će nova Serija 8 dobiti internu oznaku G14/G15, pri čemu treba podsetiti da aktuelna Serija 7 ima oznaku G11/G12, nova Serija 5 je interno poznata kao G30/G31, a sledeća Serija 3 kao G20. Budući da se pominju oznake G14 i G15, ostaje pitanje šta se iza toga konkretno krije odnosno da li BMW planira više karoserijskih verzija buduće ''osmice''. Kako bilo, Serija 8 bi trebalo da se vrati na scenu u vidu rivala Mercedesovoj S klasi Coupe, od koje će međutim biti lakša i agilnija. Kako stvari stoje, nova Serija 8 treba da se pojavi u prodaji do 2020. godine, mada pre toga možemo očekivati i najavni koncept.

 

Podsećanja radi, originalna Serija 8 (E31) je predstavljena u septembru 1989. godine, a proizvodila sve do 1999. godine. Ukupno je proizveden 30.621 primerak ovog coupea, od čega je više od dve trećine sa V12 motorom pod haubom. Automobil je šira javnost mogla da upozna na sajmu automobila u Frankfurtu 1989. godine kada je promovisana verzija 850i sa 5,0 litarskim V12 motorom sa 220 kW/300KS i 450 Nm. To je bilo dovoljno da 1790 kg težak automobil od 0 do 100 km/h ubrzava za 6,8 sekundi. BMW je 1993. godine ponudu proširio sa dve nove verzije, i to modelom 840 Ci sa 4.0 litarskim V8 motorom sa 210 kW/286KS, kao i sa modelom 850 CSi koji je pokretao 5.6 litarski V12 sa 280 kW/381KS i 550 Nm. Godinu dana kasnije se pojavio i BMW 850 Ci za čiji pogon se brinuo 5.4 litarski V12 sa 240 kW/326KS, a mogao je da se kombinuje sa novim petostepenim automatskim menjačem. Serija 8 se pojavila i u cabrio izdanju i kao BMW M8 (ima V12 motor sa 580KS), ali se ove verzije nikada nisu našle u serijskoj proizvodnji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snimljen novi BMW Serije 8

 

155084-bmw%208%2011.jpg

 

Već neko vreme je poznato da se bavarski BMW priprema na povratak Serije 8, što su još u maju ove godine potvrdile informacije da su u Minhenu registrovali i nove verzije Serije 8. Tačnije, na spisku iz maja su BMW 825, 830, 835, 845, 850, M850 i M8. Posebno je zanimljivo da se na listi nalazi i M8 oznaka, što znači da u budućnosti možemo očekivati i sportsku M varijantu nove Serije 8 (sa nekih 600-620KS). Originalna Serija 8 je inače predstavljena 1989. i proizvodila se do 1999. godine, ali nikada se nije nudila u toj M8 verziji. Prototip je doduše napravljen, i to sa V12 motorom, ali je projekat otkazan zbog procene da ne bi bilo dovoljno potražnje. Nedavno je stigla i informacija da će nova Serija 8 dobiti internu oznaku G14/G15, pri čemu treba podsetiti da aktuelna Serija 7 ima oznaku G11/G12, nova Serija 5 je interno poznata kao G30/G31, a sledeća Serija 3 kao G20. Budući da se pominju oznake G14 i G15, pretpostavlja se da je jedna oznaka za Coupe, a druga za Cabrio varijantu. I upravo je maskirani test primerak nove Serije 8 Coupe ovih dana uhvaćen na otvorenom.

 

155085-bmw%208%20111.jpg

 

Kako bilo, Serija 8 Coupe bi trebalo da se vrati na scenu u vidu rivala Mercedesovoj S klasi Coupe, od koje će međutim biti lakša i agilnija.

 

155083-bmw%208%201.jpg

 

Kako stvari stoje, nova Serija 8 Coupe treba da se pojavi u prodaji do kraja 2018. ili početkom godine, mada pre toga možemo očekivati i najavni koncept. Jedan od motora u ponudi bi trebalo da bude 4.0 litarski twin-turbo V8 benzinac sa najmanje 450KS, ali će takav automobil zahvaljujući manjoj masi (upotreba laganih materijala) u proseku navodno trošiti samo 7.5 l/100 km. 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovako bi mogao da izgleda novi BMW Serije 8

 

bmw%208%20ae%201.jpg

 

Britanski magazin Auto Express se ovih dana bavi i mogućim izgledom novog BMW-a Serije 8 o kome je u poslednje vreme već bilo dosta reči.

 

bmw%208%20ae%2011.jpg

 

Objavljeni su novi nezvanični renderi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW M8 sa više od 600KS

 

156057-bmw%20m8.jpg

 

Već neko vreme je poznato da se bavarski BMW priprema na povratak Serije 8, što su još u maju ove godine potvrdile informacije da su u Minhenu registrovali i nove verzije Serije 8. Na listi se nalazi i M8 oznaka, što znači da u budućnosti možemo očekivati i sportsku M varijantu nove Serije 8. Serija 8 Coupe bi trebalo da se vrati na scenu u vidu rivala Mercedesovoj S klasi Coupe, od koje će međutim biti lakša i agilnija. Ako se obistine najave, Serija 8 će biti i najlakša u klasi, zahvaljujući upotrebi aluminijuma, magnezijuma i ugljeničnih vlakana. Ovde i podatak da će se automobil bazirati na CLAR (cluster architecture) platformi.  Kako stvari stoje, nova Serija 8 Coupe treba da se pojavi u prodaji do kraja 2018. ili početkom 2019. godine, mada pre toga možemo očekivati i najavni koncept.

Novi M8 bi trebalo da stigne u drugoj polovini 2019., i to sa 4.0 litarskim twin-turbo V8 motorom sa više od 600KS. Insajderi kažu da će ubrzanje od 0 do 100 km/h iznositi značajno manje od 4 sekunde. Ovaj 2+2 sportista će se standardno nuditi sa zadnjim pogonom, ali i sa opcionim Drive pogonom na sva četiri točka.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiže BMW M8

 

156057-bmw%20m8.jpg

 

Već neko vreme je poznato da se bavarski BMW priprema na povratak Serije 8, što su još u maju prošle godine potvrdile informacije da su u Minhenu registrovali i nove verzije Serije 8. Na toj listi se nalazi i M8 oznaka, a najnovije vesti kažu da će se M8 u prodaji pojaviti tokom 2019. godine, mada pre toga možemo očekivati i najavni koncept. Te 2019. godine nas prvo očekuje M8 Coupe (fabričke oznake F92), a zatim stižu i M8 Cabrio (F91) i M8 Gran Coupe (F93). Serija 8 Coupe bi trebalo da se vrati na scenu u vidu rivala Mercedesovoj S klasi Coupe, od koje će međutim biti lakša i agilnija. Ako se obistine najave, Serija 8 će biti i najlakša u klasi, zahvaljujući upotrebi aluminijuma, magnezijuma i ugljeničnih vlakana. Pod haubom će biti 4.4 litarski twin-turbo V8 motor sa oko 600KS. Insajderi kažu da će ubrzanje od 0 do 100 km/h iznositi značajno manje od četiri sekunde. Ovaj 2+2 sportista će se nuditi sa pogonom na sva četiri točka i (najverovatnije) 8-stepenim ZF automatskim menjačem.

Podsećanja radi, originalna Serija 8 (E31) je predstavljena u septembru 1989. godine, a proizvodila sve do 1999. godine. Ukupno je proizveden 30.621 primerak ovog coupea, od čega je više od dve trećine sa V12 motorom pod haubom. Automobil je šira javnost mogla da upozna na sajmu automobila u Frankfurtu 1989. godine kada je promovisana verzija 850i sa 5,0 litarskim V12 motorom sa 220 kW/300KS i 450 Nm. To je bilo dovoljno da 1790 kg težak automobil od 0 do 100 km/h ubrzava za 6,8 sekundi. BMW je 1993. godine ponudu proširio sa dve nove verzije, i to modelom 840 Ci sa 4.0 litarskim V8 motorom sa 210 kW/286KS, kao i sa modelom 850 CSi koji je pokretao 5.6 litarski V12 sa 280 kW/381KS i 550 Nm. Godinu dana kasnije se pojavio i BMW 850 Ci za čiji pogon se brinuo 5.4 litarski V12 sa 240 kW/326KS, a mogao je da se kombinuje sa novim petostepenim automatskim menjačem. Serija 8 se pojavila i u cabrio izdanju i kao BMW M8 (imao je V12 motor sa 580KS), ali se ove verzije nikada nisu našle u serijskoj proizvodnji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju BMW 840 Ci u besprekornom stanju

 

bmw%20840%201.jpg

 

BMW je potvrdio dolazak nove generacije, ali nikad prežaljena Serija 8 je raritet bez premca.

BMW-ova Serija 8, odnosno E31, je tipični predstavnik poslednjih godina prošlog milenijuma, vremena u kome su još mnogi bili spremni na (pre) skupe izlete i hrabre poteze. Tu ne mislimo samo na dizajn, koji je neosporno bezvremenski, već i na obilje tehnologije ugrađen u jedan automobil.

 

bmw%20840%2011.jpg

 

BMW Serije 8 je uprkos nekim manama bio i ostao klasika vredna divljenja. Posebno danas, kada su primerci u koliko toliko održavanom i ispravnom stanju postali pravi raritet. Zato je primerak s potpunom servisnom istorijom od prvog vlasnika ravan dobitku na lotu. Pravi obožavaoci za cenu neće ni pitati, a spremni su i da oproste što je upravljač na pogrešnoj strani.

 

bmw%20840%20111.jpg

 

Upravo takav primerak je u ponudi aukcijske kuće Silverstone Auctions, koji nude besprekoran primerak iz 1998. godine. Prešao je tek nešto više od 104.000 km, a pokreće ga legendarni 4.4 V8 atmosferac sa 286KS. Opremljen petostepenim automatskim menačem, do stotke stiže nakon 7.4 sekunde.

 

bmw%20840%201111.jpg

 

U skoro dve decenije postojanja automobil je imao samo jednu nesreću kada je oštećen prednji kraj vozila. Sudeći po fotografijama, popravka je profesionalno odrađena. Očekuje se da će postići cenu veću od 20.000 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi BMW Serije 8 stupa na scenu 2018.

 

bmw%208.jpg

 

Iz BMW grupe javljaju da će lansirati novu Seriju 8 2018. godine, oživljavajući na taj način luksuzni kupe kao deo strategije šireg zaokreta, koji podrazumeva fokusiranje na više pozicionirane sportske modele, pre nego kompaktna vozila. ''Serija 8 kupe će debitovati sledeće godine'', rekao je šef kompanije, Harald Kriger, na kompanijskom skupu u Minhenu. ''Mi osvežavamo naš čitav proizvodni portfolio i jačamo performantni aspekt. Naša strategija će se fokusirati na luksuzni segment, gde su ciljevi koji treba da budu postignuti'', rekao je Kriger. BMW cilja da poveća prihode u klasi luksuznih automobila do 2020., i to ''značajno'', rekao je Kriger.

Serija osam će biti bazirana na BMW-u serije 7 i popuniće prazninu između ''sedmice'' i Rolls-Royce Wraitha u cenovnom razredu od 150.000+ evra. Kupe sa dvoje vrata je planiran da stigne krajem 2018., dok se kabriolet očekuje godinu dana kasnije. M8 je još uvek pod razmatranjem. Verzija sa V12 motorom je takođe u igri. BMW je Seriju 8 proizvodio od 1989. do 1999. godine. Crtež gore inače najavljuje koncept Serije 8 koji će promociju imati na događaju Concorso d’Eleganza Villa d’Este, a koji će se održati od 26. do 29. maja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čekajući novu Seriju 8: BMW podseća na prethodnika

 

bmw%208%201111.jpg

 

Najavljenim dolaskom druge generacije Serije 8 u BMW-u podsećaju na originalnu ''Osmicu'' koju su publici premijerno predstavili 1989. na Sajmu automobila u Frankfurtu.

 

bmw%208%20111.jpg

 

Iako se nije dopadao baš svima, nije bilo ravnodušnih kada je BMW 1989. godine predstavio Seriju 8 (E31), čiji futuristički oblik karoserije je, zaključno s prednjim sklopivim svetlima, bio drugačiji od svega što je bavarska automobilska kompanija nudila do tada.

 

bmw%208%202.jpg

 

Veliki luksuzni sportski GT automobil je u prodajne salone stigao 1990. godine i u početku je nuđen sa 5.0-litarskim atmosferskim V12 motorom koji je raspolagao sa 300KS, a kupci su mogli da biraju između ručnog 6-stepenog i automatskog 4-stepenog menjača koji je kasnije dobio još jedan stepen prenosa.

 

bmw%208%2011.jpg

 

BMW 850i je imao nekoliko elektronskih sistema koji su do tada spadali u domen naučne fantastike, a bio je među prvim produkcijskim automobilima koji su imali progresivni servo upravljač, elektronsku kontrolu papučice gasa (drive-by-wire), adaptivne amortizere i pasivno upravljanje zadnje osovine.

 

bmw%208%2011111.jpg

 

Imao je sigurnosne pojaseve koji su bili integrisani u prednjim sedištima, struja je pokretala sve, uključujući podešavanje visine i dubine upravljača sa funkcijom memorisanja, a ''tačka na i'' bio je instaliran telefon. Sav luksuz učinio je automobil prilično teškim, a u BMW-u su na kritike po odnosu mase i snage motora odgovorili 1993. godine predstavljanjem snažnijeg modela 850CSi u koji je ispod velikog prednjeg poklopca smešten 5,6-litarski V12 motor sa 381KS, što je bilo dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h nakon manje od 6 sekundi i za maksimalnih 290 km/h. Automobil je nuđen isključivo u kombinaciji s ručnim menjačem.

 

bmw%20m%20111111.jpg

 

Ponuda je ubrzo proširena modelima 850Ci (5.4-litarski V12, 326KS) i 840Ci (4-litarski V8, 286KS), a najsnažniji M8 (550KS) nažalost nikada nije došao do svoje produkcijske verzije (što važi i za 850i Cabrio).

 

bmw%20850i%20cabrio.jpg bmw%20850i%20cabrio%201.jpg

 

BMW je Seriju 8 prestao da proizvodi početkom 1999. godine, a izuzetno skup i kompleksan automobil pronašao je put do 31.062 kupca. Jedno je sigurno: nova Serija 8 neće biti ništa manje fascinantna.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW Serije 8 Concept

 

bmw%208%206.jpg

 

Nakon prvih procurelih slika, BMW je objavio i set zvaničnih fotografija i video priloga o konceptu nove Serije 8, koji će promociju imati na događaju Concorso d’Eleganza Villa d’Este, od 26. do 29. maja.

Kao što Vam je već dobro poznato, Bavarci se pripremaju na povratak Serije 8, što su još u maju prošle godine potvrdile informacije da su u Minhenu registrovali i nove verzije Serije 8.

 

bmw%208%2066.jpg

 

Tačnije, na tom spisku od prošle godine su BMW 825, 830, 835, 845, 850, M850 i M8. Posebno je zanimljivo da se na listi nalazi i M8 oznaka, što znači da u budućnosti možemo očekivati i sportsku M varijantu nove Serije 8.

 

bmw%208%20666.jpg

 

Serija 8 nove generacije će se po ranijim najavama pojaviti 2018. godine, baziraće se na CLAR platformi i biće dostupna u Coupe i Cabrio verzijama (fabričkih oznaka G15 i G14), ali i kao Gran Coupe (G16).

 

bmw%208%206666.jpg

 

Ako se obistine najave, nova Serija 8 će biti i najlakša u klasi, zahvaljujući upotrebi aluminijuma, magnezijuma i ugljeničnih vlakana.

 

bmw%208%20234.jpg

 

Od motora između ostalog možemo očekivati V8 twin-turbo, a možda čak i 6,6 litarski V12.

 

bmw%208%202344.jpg

 

Što se tiče novog BMW-a M8, pod njegovom haubom će biti 4,4 litarski twin-turbo V8 motor sa više od 600KS. Insajderi kažu da će ubrzanje od 0 do 100 km/h iznositi značajno manje od četiri sekunde. Ovaj 2+2 sportista će se nuditi sa pogonom na sva četiri točka i 8-stepenim ZF automatskim menjačem.

 

bmw%208%208.jpg

 

Da se vratimo na ovu Seriju 8 Concept; u pitanju je coupe sa velikim 21-inčnim alu točkovima, jedinstvenom Barcelona Grey Liquid bojom, oštrim laserskim prednjim svetlima, upadljivim otvorima za vazduh, mišićavim blatobranima, prtljažnikom sa integrisanim zadnjim spojlerom, trapezoidnim izduvnim cevima, kao i sportsko-luksuznim enterijerom (kožna sedišta, Merino koža u Dark Brown i Fjord White kombinaciji, detalji od aluminijuma i ugljeničnih vlakana, iDrive kontroler sa Swarovski staklom...) Originalna Serija 8 je inače predstavljena 1989. i proizvodila se do 1999. godine, ali nikada se nije nudila u M8 verziji. Prototip je doduše napravljen, i to sa V12 motorom, ali je projekat otkazan zbog procene da ne bi bilo dovoljno potražnje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najavljen novi BMW M8

 

bmw%20m8%2001.jpg

 

Sem što je na događaju Concorso d’Eleganza Villa d’Este u Italiji prikazao koncept nove Serije 8, BMW je sada na Nirburgringu sa jednim predprodukcijskim primerkom najavio i njegovu buduću M verziju.

 

166206-bmw%20m8%201.jpg

 

Time je definitivno i zvanično potvrđeno da će se u gami nove Serije 8 naći i M8 varijanta, što je uostalom još prošle godine nagovestio spisak budućih verzija ovog modela (na tom spisku su bili BMW 825, 830, 835, 845, 850, M850 i M8). 

 

bmw%20m8%20011.jpg

 

Posećanja radi, Serija 8 nove generacije će se pojaviti 2018. godine, baziraće se na CLAR platformi i biće dostupna u Coupe i Cabrio verzijama (fabričkih oznaka G15 i G14), ali i kao Gran Coupe (G16). Novi M8 se može očekivati u modelskoj godini 2019.

 

166208-bmw%20m8%2011.jpg

 

Što se tiče konkretnih karakteristika novog M8, one još nisu saopštene. Ipak, pod haubom će po nekima biti 4.4 litarski twin-turbo V8 motor sa više od 600KS, dok će ubrzanje od 0 do 100 km/h iznositi manje od tri i po sekunde.

 

bmw%20m8%201111.jpg bmw%20m8%2011111.jpg

 

Originalna Serija 8 je inače predstavljena 1989. i proizvodila se do 1999. godine, ali nikada se nije nudila u M8 verziji. Prototip je doduše napravljen, i to sa V12 motorom, ali je projekat otkazan zbog procene da ne bi bilo dovoljno potražnje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najavljen trkački BMW M8 GTE

 

bmw%20m8%20gte.jpg

 

Mada još nije predstavljen ni standardni BMW Serije 8 nove generacije, ni sportski M8, BMW već najavljuje i trkačku varijantu. Tačnije, BMW Motorsport je na Facebooku objavio teaser crtež budućeg BMW-a M8 GTE koji će se bazirati na drumskom M8 modelu. Za sada nema nekih detalja, sem najave da će M8 GTE biti lakši, oštriji i bolji u svakom pogledu od BMW-a M6 GTLM. M8 GTE će se na stazi pojaviti već tokom sledeće sezone, dok više detalja sledi uskoro.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW Motorsport je prvo na Facebooku obajvio teaser crtež budućeg BMW-a M8 GTE, a sada je pred nama i nekoliko fotografija ovog automobila tokom testova na Lausitzringu (za volanom su bili Martin Tomczyk i Maxime Martin).

 

bmw%20m8%20gte%203.jpg bmw%20m8%20gte%2033.jpg

 

M8 GTE za FIA WEC šampionat će se u odnosu na dsrumski model razlikovati po izmenama koje se tiču aero body paketa, oslanjanja, kočnica, izduvnog sistema i unutrašnjosti, uz najavu da će M8 GTE biti lakši, oštriji i bolji u svakom pogledu od trkačkog BMW-a M6 GTLM. M8 GTE će se na stazi pojaviti već početkom sledeće sezone (u januaru 2018. na 24 sata Daytone), ali je još važnije da će učestvovati i na 24 sata LeMana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW M8 GTE

 

170515-bmw%20m8%201.jpg

 

Mada još nije predstavljen ni standardni BMW Serije 8 nove generacije, a ni sportski M8, BMW je već pripremio i trkačku varijantu.

 

170516-bmw%20m8%2011.jpg

 

BMW Motorsport je na sajmu automobila u Frankfurtu prikazao i trkački M8 GTE.

 

bmw%20m8%20111111.jpg

 

M8 GTE za FIA WEC šampionat će se u odnosu na drumski model razlikovati po izmenama koje se tiču aero body paketa, oslanjanja, kočnica, izduvnog sistema i unutrašnjosti, uz najavu da je M8 GTE lakši, oštriji i bolji u svakom pogledu od trkačkog BMW-a M6 GTLM.

 

170517-bmw%20m8%201111.jpg

 

M8 GTE pokreće 4.0 litarski twin-turbo V8 motor (zbog propisa takmičenja neće imati više od 500KS), a uparen je sa šestostepenim sekvencijalnim menjačem.

 

170518-bmw%20m8%2011111.jpg

 

M8 GTE će se na stazi pojaviti već početkom sledeće sezone (u januaru 2018. na 24 sata Daytone), ali je još važnije da će učestvovati i na 24 sata LeMana.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW Serija 8 proizvodiće se u Nemačkoj

 

bmw%208%20666.jpg

 

Serija 8, novi krunski dragulj BMW-a, praviće se u matičnoj zemlji ove kompanije. Proizvodnja će početi naredne, 2018. godine u Dingolfingu, fabrici na jugu Nemačke. U ovom pogonu trenutno se sklapaju Serije 3, 4, 5, 6 i 7. Godišnje iz ove fabrike izađe 369.000 automobila. BMW se nada da će se sa Serijom 8, ovaj broj značajno uvećati. Govoreći o pogonu u Dingolfingu, treba naglasiti da BMW ima velike planove za ovo postrojenje. Naime, ovde će proizvoditi i električni, autonomni model za sada poznat pod nazivom iNEXT koji će se u prodaji naći od 2021. godine. Ujedno ova fabrika će praviti i baterije i komponente za električne automobile koje će koristiti britanski brend MINI.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW Serija 8 će ipak dobiti performantni M tretman?

 

bmw%208%20234.jpg

 

Po svemu sudeći, kompanija BMW želi da popuni prazninu između modela 840i i M8. Ostalo je još manje od godinu dana do zvaičnog predstavljanja druge generacije BMW-a Serije 8, modela koji predstavlja kombinaciju sportskog i luksuznog automobila i koji će postati perjanica marke u tom segmentu. Iako još uvek nema nikakvih detalja o agregatima koji će se u njemu naći, znamo da će biti baziran na platfomi koja podržava sve od dvolitarskog turbo do moćnog V12 motora zapremine 6.6 litara. Sve do sada se verovalo da druga generacija Serije 8 neće dobiti svoju performantnu M verziju, međutim, sada postoje informacije koje tvrde da su Bavarci promenili svoje mišljenje po tom pitanju, i da žele da popune prazninu između modela 840i i M8, sa modelom koji će nositi oznaku M850i. Nova generacija tog modela će imati V8 agregat zapremine 4.4 litara koji će proizvoditi više od 500 konjskih snaga koje će slati na sve točkove preko automatskog menjača i BMW-ovog xDrive sistema. Međutim, ove informacije još uvek nisu zvanično potvrđene od strane bavarske kompanije, tako da je za sada samo reč o glasinama. Ali ako se glasine ostvare, jedini model koji će biti pozicioniran iznad M850i će biti M8 koji će imiati isti agregat, s tim što će on u ovom modelu proizvoditi oko 600 konjsih snaga. U međuvremenu, BMW nastavlja da radi na Seriji 8, tako da nas ne bi iznenadilo da se zvanično predstavljanje održi na Sajmu automobila u Ženevi tokom marta sledeće godine. Planirano je da prodaja krene krajem sledeće godine, a još uvek nema nikakvih informacija o ceni.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW M8 stiže u toku sledeće godine

 

bmw m8

 

BMW nije krio postojanje performantne M verzije Serije 8, ali je tek sada zvanično potvrđeno da će se ona pojaviti 2018. godine. Naime, do sada se predpostavljalo da će kompanija BMW svoj M8 model legalan za puteve predstaviti tek 2019. godine, međutim, šef kompanije Herald Kruger, je potvrdio da će se to desiti tokom sledeće godine, dok će verzija ovog modela za trke, svoj debi imati na trci 24 sata Dejtone, koja će se održati početkom januara.

 

bmw m8

 

Nažalost, o agregatima koji će se naći u Seriji 8 i njenoj performantnoj M verziji se ne zna puno. Najlogičniji izbor bi bio biturbo V8 agregat zapremine 4.4 litara kakav se nalazi u modelu M5. On proizvodi 600 konjskih snaga i 750 Nm obrtnog momenta. Velika snaga, luksuz i cena srazmerna tome će svakako biti glavne karakteristike ovog modela. Plan bavarske kompanije je da do 2025. godine u svojoj gami ima čak 25 električnih modela od kojih će 12 biti potpuno električni.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi BMW Serije 8 bez maske

 

174861-bmw 8 1.jpg

 

BMW je prošle godine prvo na događaju Concorso d’Eleganza Villa d’Este u Italiji prikazao koncept nove Serije 8, zatim je na Nirburgringu sa jednim predprodukcijskim primerkom najavio i njegovu buduću M8 verziju, da bi u septembru na sajmu u Frankfurtu BMW Motorsport promovisao i trkački M8 GTE. Sada nam stižu i špijunske slike produkcijske verzije nove Serije 8, i to mesecima pre zvanične promocije.

 

174862-bmw 8 11.jpg

 

U gami nove Serije 8 će se inače naći i M8 varijanta, što je uostalom još ranije nagovestio spisak budućih verzija ovog modela (na tom spisku su bili BMW 825, 830, 835, 845, 850, M850 i M8). Kako bilo, Serija 8 nove generacije će se bazirati na CLAR platformi i biće dostupna u Coupe i Cabrio verzijama (fabričkih oznaka G15 i G14), dok se novi M8 se može očekivati u modelskoj godini 2019. Ako se obistine najave, nova Serija 8 će biti i najlakša u klasi, zahvaljujući upotrebi aluminijuma, magnezijuma i ugljeničnih vlakana. Što se tiče konkretnih karakteristika novog M8, pod haubom će verovatno biti 4.4 litarski twin-turbo V8 motor sa oko 600KS. Originalna Serija 8 je inače predstavljena 1989. i proizvodila se do 1999. godine, ali nikada se nije nudila u M8 verziji. Prototip je doduše napravljen, i to sa V12 motorom, ali je projekat otkazan zbog procene da ne bi bilo dovoljno potražnje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×