Ivan 17435 Posted April 12, 2020 Posto su tema novi GSE motori, prica vezana za pojedine modele Peugeota, iskustva, poredjenja, kupovinu, i-Cockpit i sl. - spojena je sa postojecom temom u Savetima za kupovinu: 2 1 moron, horvat and Woodoo reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3645 Posted April 12, 2020 Hvala i izvinjenje za off topic. 1 Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17435 Posted April 12, 2020 Samo uzivaj, sve OK, svi se ponekad zanesemo . Quote Share this post Link to post Share on other sites
N.N. 553 Posted April 21, 2020 (edited) Edited April 21, 2020 by Ivan Sredjene slike 1 Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
N.N. 553 Posted April 21, 2020 (edited) @moron Kad si pitao za 1.5 motor. Ovo je npr. najnoviji čalanak/materijal od nekog talijanskog sindikata. Točan naziv ove bi bio Udruga Fiat menadžeri i voditelji. Valjda zato imaju najviše informacija i najbolje web stranice. FCA Termoli, il rilancio di un polo produttivo strategico per l’automotive Il Segretario Generale Serra e il Segretario Nazionale Damiano nel plant termolese Di Territoriale Termoli FCA - 08/02/2020 Dal tavolo automotive del Mise a FCA Termoli: il Segretario Generale Giovanni Serra ha incontrato l’azienda, coadiuvato dalla rappresentanza territoriale RSA – formata da Marco Travaglini e Vittorio Cornacchione – accompagnato dal Segretario Nazionale Umberto Damiano. Durante l’incontro si sono esplicitati e approfonditi i contenuti espressi nell’intervento al Mise e si è parlato dell’avvento del motore GSE FireFly 1.0 e 1.5 e alle relative evoluzioni del cambio – previsto nell’immediato futuro. ... https://aqcf.it/fca-termoli-il-rilancio-di-un-polo-produttivo-strategico-per-lautomotive/ Edited April 21, 2020 by N.N. 1 horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted April 21, 2020 Deo je prebačen u: - Menjači - manuelni vs automatski 1 horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3645 Posted April 21, 2020 (edited) @neshaoct Ali, ono što sam pisao (a što je "odletelo" odavde), tiče se 1,0 i 1,33 GSE. Nisam ja kriv što su oni neraskidivo vezani za 6MT ( T3) i za AT (T4) i ono što kupac kupuje je "paket" (na čiji sadržaj ne može da utiče), on kupuje ili T3 sa 6MT ili T4 sa AT, niti sam kriv što je kupac T4 u varijanti sa 150 ks "osudjen" na jednu vrstu automat. menjača, a u varijanti sa 180 ks na drugu vrstu autom. menjača, pri čemu sve to ima uticaja na perfomanse i emisiju TS i T4 Sve je to samo priča o GSE motorima. Edited April 21, 2020 by moron Quote Share this post Link to post Share on other sites
N.N. 553 Posted May 4, 2020 Par zanimljivih informacija u vezi E6D popisa motora. Na čemu rade kalibracije. Neću prenijeti detaljno, a vjerujem da neki i neće možda ugledati Euro 6D verziju iako imaju Euro 6D TEMP. Znam da je @moron pitao za 1.5. Spominje se ali nema detaljnih informacija osim jedne. - 1.0l GSE T3 GDI Eu6D Temp/Final - 1.0l GSE N3 PFI Eu6D Temp/Final - 1.3l GSE T4 GDI Eu6D Temp/Final - 1.3l GSE N4 PFI Eu6D Final - 1.5l GSE DOHC Eu6D Final Kao što vidite za sve piše jesu li turbo (T) ili atmosferski (N) kao i broj cilindara te jesu li GDI ili PFI. Kod 1.5 jedina informacija da je DOHC. I ništa više. Ima još, a tiče se mogućeg motora u Tipu. Mada ovo može biti samo demonstrator, a konačna tehnologija nešto drugačija. "... Mild Hybrid Electric Vehicle demo car project in collaboration with Schaeffer and AVL: MHEV Tipo 1.0 GSE T3 DDCT P1f + P2 48V ..." Onda se može doći do još nekih podataka. Električni motor maksimalni okretni moment od 180 Nm, snaga 15 kW kao motor odnosno 20 kW kao generator. Još se spominje 250 Nm u jednom kontekstu. I za kraj MultiAir treće generacije. 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6451 Posted May 5, 2020 To bi znacilo da 1.5 nece biti MultiAir, jer koliko znam, MA je SOHC (+ hidro razvod)? Quote Share this post Link to post Share on other sites
N.N. 553 Posted May 5, 2020 @horvat Ne nužno. Kod Jaguara motori imaju MultiAir i DOHC. Njihovi Ingenium benzinski motori. No FCA još nije išao na takvu kombinaciju. Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3645 Posted May 5, 2020 20 hours ago, N.N. said: MHEV Tipo 1.0 GSE T3 DDCT On ima 250 Nm? To bi bilo skroz ok, jer 1.0 EcoBoost mHEV 155 ks ima 240 Nm. Quote Share this post Link to post Share on other sites
N.N. 553 Posted May 5, 2020 1 hour ago, moron said: On ima 250 Nm? To bi bilo skroz ok, jer 1.0 EcoBoost mHEV 155 ks ima 240 Nm. To je drugačija MHEV tehnologija. Bitno je kolika je snaga elektromotora, može li imati full električni mod, i je li može efikasno raditi na srednjim do visokim okretajima. Recimo tip MHEV kakav je tom EcoBust motoru je mrtav već do nekih 2000 o/min. Doslovno služi od laganog kretanja. 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Woodoo 22609 Posted May 7, 2020 (edited) Poslednji FIRE motor. Edited May 7, 2020 by Woodoo 2 Danilo1 and neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
N.N. 553 Posted May 7, 2020 A bome nije. Ili 16v te MultiAir nisu FIRE. Di je tek Brazil. Ovo je zadnji FIRE 8v za Europu. Datum mi je malo čudan. Očekivao sam kraj proizvodnje krajem 1. ili 2. mjeseca. Na toj liniji dolaze GSE motori. GSE 1.0 T3 MultiAir i GSE 1.5 T4 DOHC. 1 neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
N.N. 553 Posted May 15, 2020 Novi 1.3 sa 130 KS u Compassu kao dizel,a a isti će ići i u Tipa. Maksimalni okretni moment of 270 Nm već pri 1560 o/min. Isto vrijedi i za novi 150 KS. "Stari" 150 KS i 180 KS kao u Renegadeu imaju istih 270 Nm ali na viših 1850 o/min. Pretpostavljam da je ovdje nova manja turbina, a možda i generacijski novija. Druga pretpostavka. 1.5 će zamijeniti jače verzije 1.3 kao i slabije 2.0 kao što je ona od 200 KS. 2 moron and horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3645 Posted May 15, 2020 Neobično je da taj novi (slabiji) 1,33 sa 130 ks razvija maksimalnu snagu na samo 4.750 rpm. Ne znam koliko je to često za benzinca. Rekao bih - veoma, veoma retko. Da nema negde i dijagram obrtnog momenta i snage za ove nove benzince 1,33 ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
N.N. 553 Posted May 15, 2020 @moron Jako često ako ga zakolješ na višim okretajima. Pretpostavljam da je manji boost na višim okretajima i to je to. Netko zna sigurno bolje od mene. Imaš čak ekstremniji primjer. Audi A4 2.0 TSI sa 150 KS. Quote Share this post Link to post Share on other sites
N.N. 553 Posted May 16, 2020 Zanimljivo, 1.3 130 manualac ima veću emisiju CO2 od 1.3 150 KS sa DCT-om. Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3645 Posted May 16, 2020 Pa, DCT menjač jeste energetski efikasniji. To nema dileme. Quote Share this post Link to post Share on other sites
N.N. 553 Posted May 16, 2020 @moron VAG i neki drugi bi te demantirali. FCA i recimo Daimler ne. Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2513 Posted May 16, 2020 17 hours ago, moron said: Neobično je da taj novi (slabiji) 1,33 sa 130 ks razvija maksimalnu snagu na samo 4.750 rpm. Ne znam koliko je to često za benzinca. Rekao bih - veoma, veoma retko. Da nema negde i dijagram obrtnog momenta i snage za ove nove benzince 1,33 ? Bice sve cesce zbog ekologije. Prilicno sam siguran da ce za par godina dizeli i benzinci imati prilicno slicne karateristike, pogotovo ako Mazda savlada tehnologiju sagorevanja benzina sa kompresionim paljenjem kao kod dizela. Quote Share this post Link to post Share on other sites
N.N. 553 Posted May 17, 2020 Sljedeće godine P2 mild hibridi u raznim modelima sa Getrag 7HDT300 mjenjačom. Električni motor je u mjenjaču. Hoće li koristiti još neki drugi mjenjač osim toga ne znam. Pričam o P2 mild hibridima za vozila sa prednjim pogonom. @YUgisa Daj mi reci ovako. Kako postići 270 Nm pri 1560 o/min iz 1.3 motora, a uz to 130 KS na 4750 o/min? Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2513 Posted May 17, 2020 Pa bas zato sto je tako nisko snaga je dosta lakse jer to znaci samo da ima efikasan mali turbo koji rano pocne da "puni" i izadje iz svog opsega tacno kada stvori max snagu, ne mora da se muci da izgura 6500 obrtaja kao kod vecine turbo benzinskih motora. 270Nm na 1560 obrtaja zvuci vau, ali to je 60ks, ne kazem da je lose jer 1.2 iz Punta to proizvodi kao max snagu, ali daje malo bolji kontekst. 1.4 Turbo iz Mk1 Punta ima 200Nm na 3000 obrtaja, a to je 85ks. 130ks na 4750 obrtaja je 192Nm, Punto ima 131ks na 5600 obrtaja a to je 164Nm. Uz to motor moze da bude otpimizovan za rad u manjem rasponu obrtaja, sto je pogodnije za nize obrtaje. Karakteristike su mu ono 1500 obrtaja spustene, sa novijim tehnologijama i boljim turbom dobije se efikasniji motor. Verovatno sad imaju i nesto visi pritisak punjenja. 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17435 Posted May 17, 2020 (edited) 1 hour ago, YUgisa said: 270Nm na 1560 obrtaja zvuci vau, ali to je 60ks, ne kazem da je lose jer 1.2 iz Punta to proizvodi kao max snagu, ali daje malo bolji kontekst. Uz to motor moze da bude otpimizovan za rad u manjem rasponu obrtaja, sto je pogodnije za nize obrtaje. Karakteristike su mu ono 1500 obrtaja spustene, sa novijim tehnologijama i boljim turbom dobije se efikasniji motor. Upravo tako. Slazem se tobom da mozda teoretski ne deluje drasticno, ali iole veci torque pomeren u bunar znaci primetno drugaciju voznju u praksi. U smislu raspona snage, lakoce voznje, elasticnosti, manje potrosnje... To je ono sto mi se i svidelo kod MA motora (konkretno kod mene 1. gen, sa 230/255Nm) i zasto sam ga i kupio. Itekako lepo primetim razliku i u tih "samo" 25 Njutna kada steknem Sport dugmence (doduse i mapa je drugacija, pa turbo tada dosta brze puni, sto se lepo vidi i na digitalnom meracu i oseti na putu). Isto kao sto je evidentna razlika izmedju klasicnih T-Jet i MA. A ako gledamo najcesce motore u praksi, FireFly teoretski imaju opet taman toliko Njutna vise (na 200 rpm manje), u odnosu na MultiAir 2. generacije. Dobro si rekao iznad, obrtnim sa niskih obrtaja novi benzinci se polako priblizavaju dizelasima, a opet imaju svoje prednosti u visim. Voznja im je nesto izmedju turbo dizela (koji sam ranije imao) i klasicnih turbo benzinaca malo starije generacije. Sto se proseka potrosnje tice, opet iz prakse po cepu, benzinac slicne tezine, u maltene istim uslovima trosi (samo) 0.74 l vise od prethodnog 1.9 dizela. Od novih FireFly ocekujem da mogu da budu samo efikasniji, mada svasta citam i vezano za njih ima dosta kontradiktornosti u koje iskreno prilicno sumnjam. Edited May 17, 2020 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
N.N. 553 Posted May 17, 2020 Samo što je 130 KS FireFly umjetno zaklana verzija. Iste karakteristika na nižim okretajima i ima novi 150 KS. U biti postoje dvije verzije. Jedna je 180 KS zaklana na 150 KS koja je predstavljena još prije 2 godine. Druga je ova nova sa 150 KS zaklana na 130 KS. Quote Share this post Link to post Share on other sites