Jump to content
FAS Goran
N.N.

Novi FIREFLY motori

Recommended Posts

Ima izmenjivac toplote, nije vazduh-vazduh hladjenje, nego vazduh-voda. Verovatno ce imati poseban hladnjak u braniku koji ce sluziti samo za hladjenje vode iz tog hladnjaka u usisnoj. Tako je lakse za smestanje (u razlicite modele), a kazu i da je efikasniji sistem. Bio bih vise odusevljen ovim motorima kad bi im obrnuli dimenzije hoda i precnika klipa :D

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

@YUgisa

 

Tako je. Isto rješenje kao na Alfinom 2.0 GME ili Alfinom 2.2 dizelu kada je uz Q4 što će reći neke verzije sa 180 odnosno sve sa 210 KS.

 

 

@Ivan

 

I još jedna po meni jako bitna stvar sa ovim motorima naspram 2.0 dizele slične snage.

Ovdje imaš gotovo 100 kg manje na prednjoj ili tek ispred prednje osovine. Čudo za zavoje ko ga baš tjera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, da, to sam vec procitao, da su glava cilindara i blok motora od aluminijuma.

GSE T3 bese samo oko 90 kg, T4 oko 110kg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po meni ne moze da ohladi vazduh kao standardni IC, na jednog Golfa 1.8T gde je stavljan veci IC, cev na izlazu je bila bukvalno hladna. Ne znam da li je tako ali koliko vidim ovo je konstrukcija dizel motora samo sto ima svecice. Mehanicka pumpa visokog pritiska, dizne visokog pritiska, 8v glava,vakum pumpa sto znaci da je uvek pod pritiskom usisna grana, nema dela gde radi kao atmosverac. Moguce da zbog toga hladan vazduh nije toliko bitan za izlaznu snagu. 

@YUgisa Obrnu dimenzije i bude kao motorna testera :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Air-air intercooler je inferioran air-water rješenju. Znači proizvođači, bar je tako po tvom sudu, su ludi kada se okreću air-water intercooleru pogotovo kod jačih mašina visoke specifične snage. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svakako da proizvodjaci znaju sta rade, to su timovi ljudi koji rade na takvim resenjima. Bitno je sta su zeleli da postignu time, kad za jedno 10 godina budem kupio auto sa ovim motorom i ocitao temperaturu usisnog vazduha recicu ti da li je manja ili veca od one koja je sada kod mene na t-jet motoru. ;)

Moze i ovako :)

 

vazduh.JPG

voda.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za benzinca i ne valja da je vazduh mnogo ohlađen, da bi benzin imao bolje isparavanje i tako se napravila homogenija smeša.

Share this post


Link to post
Share on other sites

MultiAir III je kod novih GSE turbo motora napokon ponudio Miller ciklus. Za razliku od većine konkurenata sa Miller ciklusom ovi motori imaju visoku specifičnu snagu.

Pitanje je samo zašto je GSE tehnološki napredniji od većeg GME i kada će ove stvari ponuditi kod GME.

 

GSE_Miller.thumb.jpg.bff0a5d44423521d08b65ccdf5e1e2c2.jpg

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

FireFly Turbo motori su najkompaktniji i najčistiji izvori energije koji se trenutno nalaze u modelima marke Fiat, a danas su nova dva efikasna i inovativna motora predstavljena po prvi put na Fiat modelima.

 

Novi FIREFLY Turbo 1.0

 

fft001.jpgfft002.jpgfft003.jpg

fft004.jpgfft005.jpgfft006.jpg

fft007.jpgfft008.jpgfft009.jpgfft010.jpg

 

Novi FIREFLY Turbo 1.3

 

fft020.jpgfft021.jpgfft022.jpg

fft023.jpgfft024.jpgfft025.jpg

fft026.jpgfft027.jpgfft028.jpgfft029.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Detaljnije specifikacije novih benzinskih motora:

 

FIREFLY Turbo 1.0

Broj cilindara: 3 ; 4 ventila po cilindru
Radna zapremina (cm3): 999
Kompresija: 10.5:1 ; 70x86.5
Maksimalna snaga: 120 KS (88 kW) na 5.750 obrtaja
Maksimalni obrtni moment: 190 Nm na 1.750 obrtaja
 

Screenshot_19.jpg

 

 

FIREFLY Turbo 1.3

Broj cilindara: 4 ; 4 ventila po cilindru
Radna zapremina (cm3): 1332
Kompresija: 10.5:1 ; 70x86.5
Maksimalna snaga: 150 KS (110 kW) na 5.250 obrtaja
Maksimalni obrtni moment: 270 Nm na 1.850 obrtaja

 

Screenshot_20.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opet neke priče da bi za Alfu mogao biti 1.5 motor.


1.5 litara je najmanji obujam motora za koji trenutno postoji twin scroll turbo.

 

Ne znam koliko je to moguće da ovim FireFly/GSE motorima. HPDC je blok, imaju rukave od čelika. Stijenka između 2 cilindra 7 mm. Ja ne znam tko je išao ispod 6 mm, pogotovo za turbo motore.
A duži hod mi se isto čini upitnim. Sa 70mm provrtom mi se čini da hod mora biti 97mm za obujam 1.5 litru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo dosta zanimljivog teksta o novim "Firefly" motorima: 

 

http://www.italiaspeed.com/2018/cars/other/jeep/06/jeep_renegade_my2019/new_t3_t4_engine/fca_new_turbo_engines_t3_t4.html

 

Kopiracu neke, meni zanimljive detalje:

 

The high engineering level of the new drivetrain is demonstrated by the presence of many innovative technical features, such as direct fuel injection to maximize volumetric efficiency and low-inertia turbocharger managed by electrically controlled Wastegate actuator paired with water-cooled supercharger module in the intake manifold to ensure quicker transient response.

 

Ono sto mi se narocito svidja je elektricno-kontrolisani wastegate!

 

A ono sto ne razumem je, sta je "water-cooled supercharger module"?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Definitivno ima sve moderne tehnikalije. Bas sam propratio i Toyotin 1.2T (iz 2015.) zatim Renaultov 1.3 tce (mislim da je prosle godine poceo), i Fordov 1.0 i 1.5 (oni su poceli ja mislim 2012, ali sa dosta gresaka pocetnickih), i sve su mi to nekako tu slicna resenja, alu blokovi, integrisana izduvna, direkt ubrizgavanje, 'vodeni' interkuler i slicno. Voleo bih i da probam neke od tih motora, a vreme ce pokazati kako ce se drzati u praksi :) 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nista od toga me bas ne privlaci :D Super ako zelis fabricki auto, ocajno ako zelis da ga budzis :D Pa trajace krace nego neki motori, ali to je totalno ne bitno jer noviji auti su pravljeni da imaju kraci zivotni vek...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svakako da se sada ide tom 'potrosackom' logikom. Ali mislim da ima nekih benefita, konkretno manja potrosnja u rezimu opterecenja (sto je mnogo relevantnije od ovih ostalih rezima), i manji turbo lag. A sto se samih modifikacija tice, kontam da ce remap neki mali, uvek moci, a nesto vise od toga? Hm, ne znam. Turbine su doduse jos uvek klasicno nasarafljene, tako da bi teoretski i to moglo, samo kako bi se to ukopilo sa ostatkom - pitanje je. Ali time ce se baviti aftermarket vec :) Mislim da, uprkos tom 'potrosackom' trendu, i dalje postoji dovoljno entuzijasta za tuning, tako da ce se to aftermarket trziste snaci vec nekako, ali moguce da ce biti skuplje/teze/kratkotrajnije....

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim ne sporim da su nove tehnologije savrsene za prosecnog vozaca ;) Ali za nas kojima voznja fabrickog auta nije opcija, tuning ce biti sve skuplji i skuplji jer ce verovatno morati da se kupuju totalno nove komponente umesto da se doradjuju postojece. Sto je opet u maniru potrosackog drustva... Verovatno ce postojati aftermarket glave i slicno da bi se oslobodio problema protoka i ogranicenja velicine turba koji moze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam uveren da će T4 ići u Tipo, ali oslabljen, a uveren sam zbog toga što je Tipo već pretrpeo grdnu kritiku zbog motorizacije.
Čak i Dacia ima potentnije motore za taj novac

 

 

 


 

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Ivan said:

Inace, 1.3 T4 verzija trenutno vec ide i do 180 KS i 285 Njutna u Renegade

Odličan moment za motor te zapremine. Kao i kod kod renoa 1,33. Ima savremenih turbaša i koji nisu tako "naduvani" sa maksimalnim momentom. Npr, civic 1,5 turbo sa 184 ks ima 240 Nm. CR-V (ako je 6MT) ima samo 220 Nm (uz CVT 240 Nm). Doduše, njima je "kriva" momenta dosta ravna u širem rasponu (mislim da je "ravna linija" od 2.000-5.000 rpm), slično kao i kod većine TSI motora.

Mislim da bi bilo super da Tipo dobije i T3 motor. Za T4 mislim da šanse nema.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, moron said:

Odličan moment za motor te zapremine. Kao i kod kod renoa 1,33. Ima savremenih turbaša i koji nisu tako "naduvani" sa maksimalnim momentom. Npr, civic 1,5 turbo sa 184 ks ima 240 Nm.

Jeste, taj T4 FireFly je bas solidno nasviran. Mada, i tih 240 Njutna koje pominjes je sasvim korektno za benzinac u Compact karoseriji. Kao i za uslove na nasim putevima.

Pricam iz iskustva, posto vozim nesto slicno, doduse starije generacije, sa 230 Njutna u Normal modu. To vrlo lepo ide na tezini od cca 1.3 tone, a u Sport modu podize se na 255 Njutna gde bas lepo reze i sa niskih obrtaja. Maltene identicno kao dizel starije generacije koji sam prethodno imao. Dok se tek razigrava :) u visim obrtajima i tu pokazuje svoje pravo lice. Vrlo interesantni i lepi motori za voznju, zbog cega su mi se i svideli, snage imaju bukvalno kroz ceo raspon obrtaja.

A apropo obrtnog za koji kazem da je skroz OK za nase puteve, da bi ljudi uporedili, to je duplo vise od obicnog 1.4 atmosferca (koji je na 127 Nm). Mali 1.0 T3 Firefly je na 190 Njutna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...