Jump to content
FAS Goran
N.N.

Novi FIREFLY motori

Recommended Posts

Atmosferski GSE (Global Small Engine) motori će nositi tržišno ime FIREFLY. Poznate su i sve specifikacije.

Specifikacije:

  • 1.0 (999cc), 3-cilindarski motor - 72 KS pri 6000 okretaja u minuti (benzin) - okretni moment od 105 pri 3250 okretaja u minuti
  • 1.3 (1.332cc) 4-cilindrični motor - 101 KS pri 6000 okretaja u minuti (benzin) - okretni moment od 137 Nm pri 3500 okretaja u minuti
  • 2 ventila po cilindru
  • Provrt i hod: 70,0 x 86,5
  • Omjer kompresije: 13,2:1
  • Zadovoljava Euro 6, ali je već spreman da zadovolji buduće propise.
  • Minimalna očekivana trajnost = 240.000 km



Razvoj motora se temeljio na dva temelju dva konceptualnih stupa.
Učinkovitost: Niska potrošnja u kombinacija sa odličnim performansama.
Pouzdanost: Čvrsta i robusna konstrukcija, što je rezultiralo visokom trajnošću.
Suvremeni dizajn nove obitelji je dao da ti motori imaju najveći kompresijski omjer u klasi (13,2:1).

 

 

01.jpg02.jpg03.jpg04.jpg

05.jpg06.jpg07.jpg

08.jpg09.jpg10.jpg11.jpg

12.jpg13.jpg14.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svi motori imaju projektirani minimalni životni vijek od oko 250 000 kilometara. E sve dalje se oni ograđuju i ovisi o tvom održavanju.

 

1.jpg2.jpg3.jpg

4.jpg5.jpg6.jpg

7.jpg8.jpg9.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oće li to moći na TNG ? :D

 

Šalu na stranu... ali kod Mazde Skyactiv G je već odavno komercijalizovan koncept. Stvar je u uštedi, nema turba, nema dva bregasta vratila, stepen iskorišćenja je povećan jer je kompresija povećana. SkyActiv G na 1.5 motoru ima 1:13 ili 1:14 stepen kompresije, a detonacije su sprečene specifičnim dizajnom klipa, ali i duuugiim cevima na usisnoj grani, baš kao i na ovom FireFly motoru. Osim toga, direktno ubrizgavanje je podrazumevano i to u ciklusima kao kod dizelaša sa predubrizgavanjem. Injektori imaju sigurno 5 ili 6 rupica. Za razliku od Mazde, ovi motori imaju dva ventila po cilindru i jedno bregasto vratilo.... dakle... biće jeftini za proizvodnju, jeftiniji od MazGe.  

Edited by drfedja

Share this post


Link to post
Share on other sites

@drfedja

 

Da, to si skroz u pravu kako se mogu spriječiti detonacije. No imaj na umu da za razliku od Mazde ovaj motor nije sa direktnim ubrizgavanjem i da je ovaj omjer kompresije vjerojatno za etanol gdje i razvija 109 KS pri 6250 o/min) uz 140 Nm. Doduše ni brojke od 101 KS pri 6000 o/min i 135 Nm pri 3500 o/min nisu za baciti. 

Gledao sam u Brazilu i testove. I potrošnja i međuubrzanje i ubrzanje do 100 km/h nisu za baciti. U međuubrzanju čak dobije Upa sa 1.0 TSI motorom. U sve tri kategorije dobije Hyundai HB20 sa 1.0 turbakom. 

 

zza6221.jpg

Meni je impresivna krivulja momenta na E22 za 1.3 8v, a u biti isto bi trebalo biti i kod nas na benzin. Skoro 110 Nm na 1500 o/min. 90 KS ima već na oko 4800 o/min. Drugim riječima za jedan atmosferac će se dosta lagodno voziti.

 

zza6222.jpg

I usporedba sa nekim konkurentima:

 

zza6223.jpg

Više o motorima na sljedećem linku:

http://motorchase.com/en/2016/09/fiat-presents-the-new-firefly-gse-engines-in-brazil/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da vidi stvarno...nema direktnog ubrizgavanja. Onda je definitivno stvar u dizajnu usisne grane i dizajnu čela klipa. Prilično jeftin za proizvodnju.  

 

Što se tiče međuubrtanja, ono dosta zavisi i od toga kako je uparen motor sa menjačem. Taj 1.0 TSI ide prilično dobro za trocilindričnu kosačicu, ali 1.0 firefly u odnosu na atmosferski 1.0 iz VW-a je znatno žustriji, naročito u međuubrzanju. 

Edited by drfedja

Share this post


Link to post
Share on other sites

FCA ulaže u proizvodnju FireFly motora u Poljskoj

 

fiat%20motor.jpg

 

Kompanija FCA je potpisala ugovor sa poljskom vladom u kome stoji da će se uložiti 350 miliona evra za pokretanja proizvodnje novih GSE motora u Bielsko-Biali. Početna investicija bi trebalo da bude 250 miliona evra, dok će kasnije biti uloženo još 100 miliona. Trenutno se u Bielsko-Bialo proizvode TwinAir i 1.3 MultiJet motori. Budući da se proizvodnja TwinAira bliži kraju nije čudno da ga menja GSE. Ne zna se tačan datum početka proizvodnje ali većina poljskih medija izveštava da je to pre kraja 2017. godine. Tržišno ime FireFly nije čudno ake se zna da menja pre svega na globalnom nivou FIRE motore i sa kojima deli 77 mm razmak između cilindara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

FCA grupacija je predstavila GSE turbo motore na Motor Syposiumu u Beču.

 

Poznata maksimalna snaga turbo verzija. GSE T3 120 KS uz 190 Nm. GSE T4 180 KS uz 270 Nm.

Od tehnologija je GDI na 200 bara, MultiAir, mono-scroll turbo, ispušna grana integrirana u glavu cilindra. Za kasnije iteracije je planirano korištenje twin-scroll turba.

U FCA su naveli da će potrošnja biti iskazana preko novog zahtjevnijeg WLTP ciklusa. Motori imaju GPF. Iz FCA tvrde da motori teže manje od konkurencije. GSE T3 ima masu od 91 kg, a GSE T4 od 110 kg.

S obzirom na prethodnika 1.4 MultiAir turbo ovaj motor troši daleko manje goriva pod punim opterećenjem. Omjer kompresije je 10.5:1, a dimenzije provrta i hoda su ostale nepromijenjene u odnosu na atmosferske verzije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova obitelj motora nazvana je GSE - skraćeno za Global Small Engine, nova mala obitelj motora na razini cijele FCA grupe. Nadimak: "Firefly". Od 2016. godine FCA proizvodi varijantu bez turba ("N3", "N4") za brazilsko tržište. Na Motor Symposium u Beču, grupa je prvi put pokazala turbo verziju: Motori T3 i T4 dolaze sa 120 KS i 190Nm (1,0 l obijma, tri cilindra) ili 180 KS i 270 Nm (1,33 l obujma, četiri cilindra).

 

Prilikom dizajna novog motora, inženjeri su proučavali koliko mogu iskoristiti komponente postojećih FIRE motora. Prvi prototip je koristio radilicu starih motora. Kasnije su inženjeri testirali verzije sa starom glavom cilindra. Na kraju, preuzeli su samo dizajn sa dugim hodom.

 

Ovim dizajnom može se ostvariti kompaktna komora za sagorijevanje. FCA tvrdi da postiže dobre turbulencije. Obje inačice imaju izravno ubrizgavanje goriva s tlakom od 200 bara, četiri ventila po cilindru, MultiAir i ispušnu granu integriranu u glavu motora.

 

Na taj način, zagrijavanje motora se skraćuje. Jako mali ležajevi radilice smanjuju trenje. Oboje štede gorivo. Blok motora i glava cilindara izrađeni su od aluminija. Iz FCA tvrde da su napravili lakše motore od konkunrecije. Mada je 91 kg s tri cilindra i 110 kg s četiri cilindra.

 

Motori T3 i T4 će prvo biti ponuđeni s malim mono-scroll turbopunjačima. Oni omogućuju specifičnu snago od 90 do 100 kW po litri obujma, odnosno 190 do 200 Nm po litri. Dugoročno, planira se korištenje twin-scrol turbopunjača. Međutim, FCA još ne daje nikakve informacije o tim verzijama.

 

U preliminarnoj konfiguraciji motori zadovoljavaju nove standarde emisija prema WLTP ciklusu mjerenja. Međutim, realni ciklus RDE zahtjeva veći raspon rada što povećava emisije čestica - čest problem za motore s izravnim ubrizgavanjem. Stoga proizvođači ugrađuju filter za čestice benzina (GPF) izravno iza katalizatora.

 

Za varijantu sa 3 cilindra se odlučilo tokom samog razvoja. Inženjeri su primijetili termodinamičke prednosti nad četverocilindrašem s istim obujmom. Obje inačice su iste po provrtu i hodu (70 mm x 86.5 mm) i po kompresiji (10.5:1). Za razvod se koristi lanac. Trenutno FIRE motor ima remen.

 

Novi dizajn bit će znatno ekonomičniji od prethodnika. Dijagram iz pokazuje da se ubrizgava mnogo manje goriva, posebno pri velikim opterećenjima. Prethodnik se ovdje hladi s relativno velikim količinama goriva . Važan korak u razvoju, jer FCA ima velike planove: GSE motori trebaju biti u prodaji još daleko nakon 2025. godine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko ce taj filter podici cenu vozila sa tim motorom ? Na kraju ce se cena benzinca i dizelasa izjednaciti. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kažu da ne bi trebalo biti. Benzinci imaju dosta veću temperaturu ispuha.

 

No za najviše godinu i 3 i pol mjeseca će svi benzinci u proizvodnji imati GPF. Osim ako se VAG ne odluči varati.:lol:

OK, ima i opcija B. Da netko ima GDI ali da nije toliko "agresivan" no zašto onda stavljati GDI. Doduše tu opet ima VAG koji je čini se čak i po Euro 6c izbjegao GPF jer mu he GDI na 350 bara kod određenih motora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inace kad se ocekuje da pocnu ovi FIREFLY motori da se ugradjuju u vozila u Evropi ? I jel ce u evropi da budu u ponudi motori bez turbine ili samo sa njom ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proizvodnja u Poljskoj započima ove godine. Ove godine izlaze 500X i Renagade facelift. 

 

Za Europu su primarno interesantni turbo motori. Svakako će biti GSE T3 i GSE T4 u ponudi. Od onih bez turba nigdje nisam vidio naznaku za GSE N4. A svakako će GSE N3 biti ulazni motor za Pandu i 500.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da bi Tipo bio vrlo zanimljiv sa nekim malim turbakom od oko 110-120ks, pod uslovom da ne bude vise od 1500€ skuplji!

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Tipa nikako preko 120 konja.:D

Kako stojimo sa plivajućim zamajcem? Max moment bi trebalo da je dosta nisko, kao kod dizela.:rolleyes:

Edited by kvaka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Španjolska stranica km77 je objavila više informacija o novim GSE motorima zajedno sa službenim fotografijama.

Novost je MultiAir III.

 

Manji motor GSE T3 sa 120 KS maksimalni okretni moment od 190 Nm razvija pri 1750 o/min. Veći GSE T4 sa 150 ili 180 KS okretni moment od 270 Nm razvija pri 1850 o/min.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zanimljiva stvar za koju ne znam je li istina. Moguće da je vezano i uz MultiAir III.
Kažu da GSE T3 120 KS maksimalnu snagu razvija na 5750 o/min, a GSE T4 150 KS na 5500 o/min.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Respektabilne cifre za motore tako malih kubikaza. Vec koliko-toliko dovoljno vremena (za grubi utisak) vozim MultiAir 140, koji ima 230Nm obrtnog na samo 1750 rpm. Vrlo lepo i lako se vozi, uz uzivanje u svim prednostima torque na niskim obrtajima (maltene kao na dizelima), ali i mogucnost da se caskom zavrti u obrtaje gde pokazuje punu snagu.

Mogu misliti kako to tek izgleda sa ovim "slabijim" T4 pandanom - iz 1.3l zapremine, 150 KS i respektabilnih 270Nm...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan

 

Naravno u ono doba to su bile vrhunske brojke. Baš me zanima kakav ti je u usporedbi sa JTD mašinom.

 

No kod 1.4 je bila i jača 170 KS verzija. Moment zbog većeg turba 230 Nm pri 2250 ili overboost 250 Nm pri tek 2500.

Ovaj sa 180 KS ako je informacija točna ima 270 pri 1850. To je zamjetan napredak. Mislim da novi MultiAir i GDI čine dobar dio te razlike tj. napredka u performansama.

 

Ove oznake 1.3 odnosno 1.4. 

Razlika u kubikaži je u biti jako mala. 1332 naspram 1368 kod starog motora.

 

I dalje sam mišljenja da je za FCA od većeg značaja novi 1.0 turbo sa 3 cilindra. Poslije TwinAira to je velika promjena.

Share this post


Link to post
Share on other sites
56 minutes ago, N.N. said:

Naravno u ono doba to su bile vrhunske brojke. Baš me zanima kakav ti je u usporedbi sa JTD mašinom.

Tisi i nista ne trese :D . Salu na stranu, najvise me je iznenadio u rezimima voznje gde sam mislio da je dizel nedodirljiv. Najbolji opis je da mi deluje da su sa MultiAir pokupili najbolje i od dizela i od benzinaca. Vrlo je agilan i lako se vozi po gradu, povlaci iz nizih obrtaja bez ikakvih problema. Isto vazi i za preticanja na magistrali, u sustini je sve neocekivano blizu voznje dizela te snage - opusteno i ni blizu potrebe za saltanjem koliko sam ocekivao. A kada se zavrti, bogami ide kao mecava, ali bogami i srce, sto mi deluje da je najveca razlika. Mada za nekim teranjem u obrtaje (sem gusta) nema potrebe jer sve lepo isporuci i u nizem opsegu. Potrosnju jos uvek testiram po cepu, pa ne bih da prepisujem podatke sa board-a. Da ne davim - prezadovoljan performansama, nema zaje*ancije sa EGR i DPF, ali tek ostaje da se pokaze onde gde je UniJet kod mene 10 godina bio nedodirljiv - a to je pouzdanost.

U prethodnom postu sam cisto uporedio koliki je na papiru napredak izmedju generacija motora slicne snage (stariji 140 koji vozim i T4 od 150 KS). A verzije od 170KS koje pominjes sam uglavnom nalazio u Giuliettama Sport (koja je takodje bila u opticaju)... Pandan njemu bi bio ovaj T4 od 180KS.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan

Pa gledaj... Za ovaj novi motor tvrde da je najveći napredak kod vršnog opterećenja. Mislim na smanjenje potrošnje goriva. Vidjet ćemo je li istina.
Svakako najveći prednost dizela je još uvijek kada se gazi do kraja. Tu benzincima potrošnja skače u nebo.

 

Samo što je tada nekada 140 i 170 KS verzija bila različita. 140 KS ima npr. manji turbo zato i prije dostiže maksimalni moment ali nema vršnu snagu. Dok sada je vjerojatno razlika samo u mapama. Skriveni potencijal sa 150 KS verzijom je tu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, N.N. said:

Svakako najveći prednost dizela je još uvijek kada se gazi do kraja. Tu benzincima potrošnja skače u nebo.

U tim uslovima jos malo pa gledas kako srce na skazaljci :) . Bas to i ja napomenuh mozda kao najvecu razliku. X puta sam napisao na forumu - kod dizela je bila nesrazmerno mala razlika u potrosnji izmedju ludacki stedljive i ludacke voznje :) . Srecom pa MultiAir nema potrebe da se gazi u obrtaje kao T-Jet ili ne daj Boze atmosferac, upravo zbog prilicnog torque na nizim obrtajima. Samim tim to vuce i manju potrosnju u odnosu na ostale benzince iz game. GSE T familija ocigledno nastavlja u istom smeru, uz zaista lep obrtni momenat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...