Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Kako su automobilske kompanije dobile imena?

Recommended Posts

154339-imena.jpg

 

Istorija automobilske industrije ne bi bila to što jeste da njen veoma zanimljiv deo ne čini i način na koji su fabrike i brendovi dobijali imena. Firme su najčešće nazivane po svojim osnivačima i vlasnicima, ali retkost nisu bile ni skraćenice ili latinski nazivi.

 

Fiat
Sinonim za italijanske automobile je, svakako, FIAT. Fabriku je 1899. godine u Torinu osnovao Đovani Anjeli. Sam naziv FIAT je akronim od Fabrica Italiana Automobilii Torino. I danas je u vlasništvu porodice Anjeli.

 

Alfa Romeo
Osnovana je 1910. godine kao Anonima Lombarda Fabbrica Automobili (ALFA). U ruke italijanskog industrijalca Nikole Romea prelazi 1915. godine, koji je imenu ALFA dodao svoje prezime.

 

Ford

Ford je, svakako, jedna od najpoznatijih i prvih fabrika automobila na svetu koja je koristila montažni traku. U svim udžbenicima ekonomije i menadžmenta, poznata je čuvena izreka Henrija Forda, osnivača fabrike, prilikom plasiranja čuvenog modela T: ''Kupac može da bira boju automobila, pod uslovom da je ona crna''. Fabrika je osnovana 1901. u SAD, a od 1903. nosi ime Ford Motor Company, naravno, po svom osnivaču i vlasniku Henriju Fordu.

 

Dajmler-Benz

Ne verujem da postoji čovek koji nije čuo za Gotliba Dajmlera i Karla Benza. Karl Benz je nemački inženjer, izumitelj automobila na tri točka koji je pokretao četvorocilindarski benzinski motor. Velika revolucija se desila 1866. godine i ostala je upisana zlatnim slovima u automobilskoj istoriji. Gotlib Dajmler je, takođe, nemački inženjer, osnivač firme Daimler Motoren Gesellschaft.

 

Audi

Ova bavarska fabrika je od svog osnivanja oličenje stila i luksuza. Sam istorijat Audija je veoma interesantan. Fabrika potiče od male automobilske radionice osnovane 1899. godine u Inglštatu u Bavarskoj i veže se za ime Augusta Horha. Prvi automobil je izašao iz radionice 1901. godine. Sa svojim partnerom, Francom Firkenčerom, Horh kompaniji daje ime Audi, po latinskoj reči audio - slušati. Nemačka reč Hör takođe ima isto značenje. Među ljubiteljima automobilske istorije prisutno je i uverenje da je Audi, ustvari, akronim od Auto Union Deutschland Ingolstadt. Horh napušta kompaniju 1909. godine pod prisilom i u gradiću Cvikau osniva novu firmu - Horh. Već 1932. godine dolazi do integracije Audija, Horha, DKW-a i Wanderera u Auto uniju. Odatle i potiče čuveni logo Audija koji se sastoji iz 4 kruga.

 

BMW

Fabriku su 1916. godine osnovali Karl Rap i Gustav Oto sa idejom da se bavi proizvodnjom avionskih motora. Kompanija je bila poznata pod imenom Bayerische Fleugzeug Werke, da bi joj vlasnici 1932. promenili ime u Bauyerische Motoren Werke i prešli na proizvodnju automobila.

 

Volkswagen

Sama ideja, pri nastanku fabrike iz Volfsburga, se temeljila na proizvodnji pouzdanih i ne previše skupih automobila, dostupnih širokim narodnim masama. Odatle i zgodna nemačka kovanica ''Volks Wagen'', odnosno narodni auto.

 

Opel

Fabriku Opel je 1898.godine osnovao Adam Opel sa svojom četvoricom braće. Prvo su se bavili proizvodnjom bicikala i šivaćih mašina, ali su ubrzo postali najveća nemačka fabrika automobila i to laskavo mesto zauzimali sve do početka Drugog svetskog rata.

 

Porsche

Još jedan nemački gigant stiže iz Volfsburga. Fabrika je dobila ime po Dr Ferdinandu Porscheu, rođenom Austrijancu, koji je po zemljačkoj liniji bio u odličnim odnosima sa Adolfom Hitlerom, što ga nije puno omelo da po završetku rata nastavi sa proizvodnjom automobila. Prvi automobil iz fabrike je izašao 1934. godine, zamisao je bila slična Volkswagenovoj, ali…Očigledno je da se otišlo u sasvim drugom pravcu. Dr Porsche je preminuo 1951. godine u Volfsburgu.

 

Mercedes

Pregled nemačke automobilske industrije završavamo možda i najvećim gigantom i onim na šta mnogi pomisle kada se pomene reč automobil. Dakle, stižemo i do Mercedesa. Priča je vezana za Emila Jelineka, austrougarskog karijernog diplomatu i predstavnika Dajmlera za Francusku, SAD i Austro-Ugarsku. Jelinek 1902. godine osniva novu kompaniju i daje joj ime po svojoj kćerki - Mercedes.

 

Toyota

Japanska autoindustrija se zasniva na tri veoma bitna načela: Zero defects, Just in time i Keiretsu, a ovde ćemo se osvrnuti na dva giganta sa japanskih ostrva. Sakichi Toyoda je 1926. godine osnovao fabriku The Toyoda Automatic Loom Works Ltd. koja se nije bavila proizvodnjom automobila. Devet godina posle, fabrika proizvodi svoj prvi automobil, a nešto kasnije osnivačev sin, zbog lakšeg izgovora, menja ime fabrike u Toyota.

 

Honda

Odmah po završetku Drugog svetskog rata i stravičnih razaranja koje je Japan pretrpeo od atomskih bombi, 1948. godine je osnovana Honda. Ime je dobila po svom vlasniku i osnivaču Soichiro Hondi. U Hondi su se sve do 1964. godine proizvodili samo motori, a tada sa fabričkih traka izlazi i prvi automobil.

 

Peugeot i Citroen

Peugeot i Citroen su dobili imena po svojim osnivačima Armandu Peugeotu, odnosno Andre Citroenu.

 

Renault

Trojica braće Renault su 1899. godine osnovala La Compagnie Renault Frères. Fabrika je, sve do početka Drugog svetskog rata, bila jedna od boljih u Francuskoj, ali je ipak gledala u leđa Citroenu daleko poznatom po inovacijama. Zbog kolaboracije i saradnje sa nacistima, po završetku Drugog svetskog rata, fabrika je nacionalizovana, a ime je promenjeno u La Régie nationale des usines Renault. Zanimljivo je, međutim, da je, zbog tradicije, ipak odlučeno da fabrika u svom nazivu zadrži ime Renault po kome je i danas poznata širom sveta.

 

Autor teksta: N1/R. Martinović

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li znate ko je vlasnik kojeg brenda automobila?

 

brendovi.jpg

 

Trend spajanja brojnih proizvođača automobila u velike korporacije je odavno uzeo i previše maha pa se danas uglavnom više ne zna ko je čiji vlasnik, odnosno zna se, ali deluje zbunjujuće. Pod parolom smanjenja troškova proizvodnje i dojučerašnji ljuti konkurenti dele platforme, motore, menjače...Uglavnom, krenimo redom:

 

Fiat-Chrysler Automobiles

  • Chrysler
  • Dodge
  • Jeep
  • Ram
  • Ferrari
  • Fiat
  • Alfa Romeo
  • Lancia
  • Maserati

BMW Grupa

  • BMW
  • Mini
  • Rolls-Royce

Daimler

  • Mercedes-Benz
  • Smart

General Motors

  • Buick
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • GMC
  • Holden

Ford Motor Company

  • Ford
  • Lincoln

Honda Motor Company

  • Honda
  • Acura

Hyundai Motor Company

  • Hyundai
  • Kia
  • Genesis

PSA Grupa

  • Peugeot
  • Citroën
  • DS
  • Opel
  • Vauxhall

Renault-Nissan Mitsubishi

  • Renault
  • Nissan
  • Mitsubishi
  • Dacia
  • Alpine
  • Infiniti
  • Datsun
  • Lada

Tata Grupa

  • Tata
  • Land Rover
  • Jaguar

Toyota Grupa

  • Toyota
  • Lexus
  • Daihatsu

Volkswagen Grupa

  • Volkswagen
  • Audi
  • Bentley
  • Lamborghini
  • Porsche
  • Seat
  • Škoda

Zhejiang Geely

  • Geely
  • Volvo
  • Lotus
  • Proton
  • Polestar
  • Lynk & Co

 

Napomena: U listu nismo uvrstili brendove komercijalnih i deostavnih vozila, kao ni proizvođače motocikala.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kia dobija novi logo

 

199149-kia logo.jpg

 

Kia je registrovala novi logo u korejskoj agenciji za zaštitu intelektualne svojine, prenosi B92. Korejski proizvođač automobila napravio je u poslednjih desetak godina veliki napredak na polju dizajna, ali mu mnogi ljubitelji automobila zameraju na nedakvatnom, stilski zastarelom amblemu. Po svemu sudeći to će se uskoro promeniti, s obzirom da je Kia krajem novembra u Koreji zaštitila novi logo u dve varijante - crvenoj i crnoj. I dok se Volkswagen, koji je nedavno takođe restilizovao sopstveni logo odlučio za diskretnu, jedva primetnu promenu, Kia je okrenula potpuno novi list. Novi amblem je znatno modernizovan i veoma se razlikuje od aktuelnog koji krasi modele korejskog proizvođača. Inače, ovo nije prvi put da vidimo budući logo, jer je Kia na ovogodišnjem ženevskom auto-salonu prikazala sličnu varijaciju novog amblema na futurističkom konceptu Imagine. Ostaje, međutim, da se vidi da li će novi amblem nositi svi budući modeli marke Kia ili samo elektrifikovani automobili - sa hibridnim ili čisto električnim pogonom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nissan menja logo?

 

nissan logo novi.jpg

 

Čini se da je došlo vreme promene dobro poznatih logotipa kultnih proizvođača. Tako je Volkswagen na salonu u Frankfurtu prošle godine pokazao svoj novi logo na modelu I.D.3, a nedavno je BMW izazvao brojne komentare pokazavši model i4 Concept sa potpuno novim ''prozirnim'' logom. Sada je došao na red Nissan koji je, kako piše Carscoops, registrovao novi logo. Reč je o 2D logu jednostavnog dizajna, pomalo minimalističkog. Čini se da je 2D logo novi trend budući da su i VW i BMW, ali i Google nedavno odlučili na takav potez. Na slici koja je počela da kruži internetom moguće je videti i novi logo za sportski model sa oznakom Z. Moglo bi da se radi o nasledniku modela 370Z, koji će nositi naziv 400Z, a čiji će logo biti sličan onima sa starijih modela - Datsuna 240Z, 260Z i 280Z.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kia - novi logo i novi slogan

 

210153-kia logo.jpg

 

Nakon što je to nedavno učinio Volkswagen, novi dizajn logoa dobio je i južnokorejski autobrend. Mogao se uočiti još 2019. godine kada je predstavljen Inspire koncept, a nakon toga i na pojedinim špijunskim snimcima. Minimalistički dizajn logoa prati i novi slogan  - ''Pokret koji inspiriše'', a izmena je usledela u trenutku kada Kia razmatra petogodišnji plan redefinisanja brenda. To je potvrdio i izvršni direktor rekavši da želi da kompanija u budućnosti bude ''dinamičnija, elegantnija i inventivnija''. Novi slogan poručuje da će Kia menjati kredibilitet kompanije koja na tržište lansira stilizovane automobile, stavljajući pre svega fokus na pristupačnost. Pored ovih vizuelnih korekcija, plan je i da do 2025. godine na tržište bude isporučeno 11 elektrifikovanih Kia modela.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

General Motors menja logo

 

210238-gm novi logo.jpg

 

Kako prenosi Beta, američki General Motors promeniće logo i pokrenuće marketinšku kampanju za električna vozila (e-vozila) kako bi se predstavio u novom svetlu: kao kompanija koja proizvodi vozila koja ne zagadjuju životnu sredinu. Stari logo - bela slova ''GM'' na plavoj pozadini zameniće plava slova ''gm'' na beloj pozadini zaokružena plavom bojom. To je najveća promena znaka od 1964. godine.

 

Iz kompanije su takodje naveli da će do 2025. godine svetlo dana ugledati novih 30 vozila na baterije. Nova kampanja, saopštili su, treba da predstavi njihovu progresivnu viziju budućnosti. Krajem prošle godine, GM je objavio da se približava otkriću nove hemije baterija koje će za manje od pet godina cenu električnih vozila učiniti jednako pristupačnom kao što je cena vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Neka će moći da pređu i više od 700 kilometara sa jednim punjenjem baterija i ubrzavaće od 0 do 100 kilometara na sat za samo 3 sekunde. Kompanija je obećala da će do 2025. godine investirati 27 milijardi dolara u proizvodnju vozila na baterije.

 

Investitori na berzi sve više se interesuju za kompanije koje proizvode električna vozila. Akcije kompanije Tesla porasle su za 800% prošle godine, a tržišna vrednost te kompanije prešla je 800 milijardi dolara. Tržišna vrednost General Motorsa porasla je neznatno i iznosi 61 milijardu dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koje nazive automobilskih marki najčešće pogrešno upisujemo u pretraživače?

 

222123-imena.jpg

 

Mnoga imena automobila su pogrešno napisana, a ovo su neki od zanimljivijih primera. Marku Hyundai će interentski korisnici najčešće pogrešno napisati, navodi portal Confused.com. Južnokorejski brend je pogrešno napisan u proseku gotovo 2.25 miliona puta mesečno u globalnim pretragama. Za studiju je portal analizirao globalna pretraživanja iz pretraživača i filtrirao pogrešno napisana pretraživanja za marke i modele uključene u studiju.

 

Hyundai je najčešće pogrešno napisan kao Hundai (799.000 pretraživanja mesečno). Često se guglaju i Hyndai (454.000 puta), Hyundia (202.000) i Huyndai (182.000). Volkswagen je druga najveća marka na svetu sa prosečno 1.156 miliona pogrešno napisanih pretraživanja. Wolksvagen (309.000 puta) je najčešći u svetu, a slede ga Volkswagon (306.000), Wolsvagen (142.000) i Volkwagen (104.000 puta). Drugi nemački brend, Porsche, na trećem je mestu sa 1.01 miliona grešaka. Proizvođač sportskih automobila se najčešće pogrešno piše kao Porche, a zatim Porshe, Porsh ili Porsch. Istaknimo i da je Tesla najtraženiji brend sa oko 11 miliona pretraživanja mesečno, a nalazi se na šestom mestu sa 539.000 pogrešno napisanih pojmova.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daimler AG postaje Mercedes-Benz Group AG

 

219739-mercedes logo.jpg

 

Daimler AG će se zvanično oprostiti od svog ranijeg imena kompanije i zvaće se Mercedes-Benz Group AG.

Izvršni direktor Mercedesa Ola Kallenius na taj način završava dalekosežno restrukturiranje preduzeća koje je započelo krajem prošle godine odvajanjem poslovanja kamionskog biznisa Daimler Trucka. Od tada su postojale dve odvojene firme, a Mercedes-Benz se sada koncentriše na posao sa automobilima i kombijima. Daimler AG je nemački automobilski proizvođač nastao 2008. godine razdruživanjem nemačkog Daimler-Benza i američkog Chryslera, koji su od 1998. činili zajednički koncern pod nazivom DaimlerChrysler AG. Inače, Daimler Motoren Gesellschaft posluje od 1890. a kada se udružio sa Benz & Cie 1926. godine osnovana je kompanija Daimler-Benz. Sada Daimler odlazi u istoriju...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kia zbunila novim logom: Ljudi guglaju nepostojeću automarku

 

229853-kia logo 01.jpg

 

Iako se već mesecima nalazi na Kijinim automobilima nove modelske godine, novi logo korejske marke zbunio je mnoge, posebno one slabije upućene u autoindustriju.

 

Kia je, kao i većina ostalih automarki, odlučila da prati trendove, pa je tako menjala logotip. Recept je poznat, a to je izostanak 3D efekta i krajnje pojednostavljenje samog logotipa da bi se uklopio u nove digitalne tehnologije. Kia je tu malo ''zastranila'', pa je osim brisanja malo promenila izgled slova i spojila ih. Verovali ili ne, postoje oni koji jednostavno više ne prepoznaju u slovima korejsku marku, pa tako umesto ''KIA'' vide ''KN''. Pritom ih ''obrnuto N'' ili ćirilično ''I'' ne sprečava da u Google-u potraže upravo ''KN''. A takvih je zaista puno, pa tako Twitter korisnik @Shwinnabego ističe da svakog dana mnogi traže ''KN car'', ''KN SUV'' i sl. Amerikanci su još zbunjeniji, pa tako upisuju ''What is KN car brand'', ''What is KN'', ali i konkretna imena modela kao što su ''KN Carnival car'' i ''KN Telluride car''. Konkretno, svakog meseca upisuju pojam ''KN Car'' oko 30.000 puta, što znači da se gotovo svakog minuta neko pita koja je to automarka ''KN''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...