Jump to content
FAS Goran
horvat

Subotica - Maranello - Rim - Bosna i Hercegovina

Recommended Posts

S obzirom da sam veoma veliki ljubitelj putesestvija, odlucio sam se podeliti sa vama najlepse putovanje u mom zivotu.


Kao sto sam naslov kaze, isao sam od Subotice do Rima, tacnije do svojih rodjaka koji zive u mestu Avezzano, koje se nalazi oko 80 km istocno od Rima.
Auto kojim sam isao na ovo putovanje je moj bivsi Fiat Punto 1.2 8v bez klime, bez serva, bez el. podizaca prozora, ali savelikom dusom :D 

Zbog vece jednostavni i manje mogucnosti gubljenja, odlucio sam se da sto vise koristim autoputeve. Putovanje sam zapoceo u jutarnjim satima i prvo stajaliste je bilo u Osijeku, gde sam se dalje ukljucio na hrvatsku autocestu.

 

osijek-tvrdja_26508805285_o.jpg

 

Odatle sam, prakticno bez stajanja, isao do Rijeke. Nakon toga sam se iskljucio sa autoceste i krenuo na sever prema Sloveniji. Granicu sam presao u malom mestu po imenu Pasjak. Zapravo, nema vise granicnog prelaza, ali su i dalje prisutni ostaci. Voznja kroz Sloveniju je bila kratka i vizuelno izuzetno prijatna. :)

 

DSC_6034.jpg

 

Uputili smo se prema Trstu, sa idejom da se sto pre prikljucimo na autostradu. Posto smo do tog trenutka bili dobri sa vremenom, odlucili smo se da napravimo kratku pauzu u Trstu. Ovde moram da naglasim da sam izuzetno potcenio saobracaj u i oko Trsta. Putevi nisu uopste intuitivni, sve je usko, nacickano, jednom recju - cardak ni na nebu ni na zemlji. No, iskopao sam se, naravno posle nekoliko nepropisnih okretanja, i nastavio svoj put.

 

DSC_6084.jpg

 

Ideja je bila da se posle kratke pauze u Trstu, prikljucn na autostradu E70 koja vodi do Padove, zatim preko A13 do Bolonje i onda severno, magistralnim putem u Modenu, gde sam imao rezervisan smestaj za prenociste. U ovom delu puta sam imao veliki problem sa navigacijom, posto me konstantno navodila da sidjem sa autostrade i vozim sporednim, magisrtalnim putem. Medjutim, posto sam bio u velikom zaostatku sa vremenom, ta opcija nikako nije bila prihvatljiva, te sam odlucio iskljuciti navigaciju i drzati samo otvorenu mapu uz pomoc koje sam se sam navigirao. U Modenu sam stigao kasno uvece oko 23h...

Sutradan sam posetio muzej kucu Enza Ferrari-ja. U muzeju sam kupio i kartu za drugi muzej u susednom mestu, Maranello, gde se nalazi i Ferrari fabrika. Muzej u Maranellu je vise orijentisan Ferrarijevom trkackom istorijom dok je muzej kuca u Modeni zamisljena kao svojevrsno putovanje kroz vreme, opisijuci istoriju automobilizma u Italiji. Uz zid velike ovalne prostorije izlozeni su razni isecci iz novina i drugi spisi, poslagani hronoloski u smeru kretanja po muzeju. Tokom razgledanja eksponata, u jednom trenutku pusten je i film na zidu muzeja, koji je opisivao prakticno isto ono sto je i napisano (istoriju automobilizma u Italiji), ali na sazet, i lepima animacijama obogacen, nacin. Prema sredini prostorije su izlozeni automobili. Moj favorit, kojeg sam oduvek zeleo da vidim - Ferrari F40 me je totalno sokirao svojom pojavom! Uzivo izgleda kao da je u pitanju igracka, iako je potpunosti funkcionalan automobil. Automobil je izuzetno nizak i sirok, prosto i dok stoji, njegove proporcije odaju utisak maksimalne kontrole i upravljivosti na putu. Kocnice doduse, izgledaju smesno naspram danasnjih jacih automobila. Nakon ove interesantne posete, produzio sam do Maranella.

 

DSC_6139.jpgDSC_6154.jpgDSC_6182.jpgDSC_6195.jpgDSC_6159.jpg

 

Kada sam otisao u Maranello, bio sam iznenadjen "gustinom" Ferrarija na ulicama! Bukvalno je svaki drugi auto Ferrari. Muzej i fabriku sam lako nasao, i odmah po parkiranju, mama je pocela da me spopada sa pricama o tome kako se ovde sigurno moze testirati Ferrari. Naravno, slatko sam se smejao takvoj suludoj ideji, uz komentar "evo sve mene cekaju, da mi daju automobil od 150k+ da testiram". Medjutim, kako sam to izgovorio, ugledao sam radnju u kojoj se rentira Ferrari. Bukvalno nisam mogao da verujem svojim ocima, iz razloga sto ja sve to uopste nisam planirao, samo je muzej bio u planu, niti sam bio informisan da tako nesto postoji! Uzbudjenje je u tom trenutku bilo u nebesima. Jednostavno, otkad znam za sebe - volim Ferrari. Prvi automobilski brend koji sam naucio da izgovorim bio je Ferrari, sve Bburago igracke su mi bile razni modeli Ferrarija. A da ne spominjem da sam, otkad imam internet, pregledao i procitao bukvalno sve testove na internetu, gotovo svih modela Ferrarija. Takodje sam ponosni vlasnik kompletne kolekcije domaceg casopisa "TopSpeed", cija je redakcija, nekada davno, bila redovno pozivana u Maranello na testiranja najnovijih modela sa propetim konjicem, i cije sam tekstove, kao mali decak, citao po nekoliko desetina puta, iznova i iznova :happy:

Usao sam u radnju, ne primetivsi da se u njoj  prodaju suveniri, privesci, solje, majice, olovke sta vec sve, jer je to bilo apsolutno sporedno u tom trenutku. Nasao sam cenovnik zalepljen na zidu. Cene su se kretale od 90e do nekih 700e. Najeftinije vozilo je bilo Ferrari F430 Spider, a najskuplji Ferrari 458 Speciale. Postojale su lokalne ture od po 10, 15 i 20 minuta, zatim tura po obliznjim planinskim putevima u trajanju od (ne secam se sa sigurnoscu) 30 minuta i kompletan track day (takodje nisam upamtio kojoj). Odlucio sam se za Ferrari F430 Spider i lokalnu turu u trajanju od 15 minuta, mada me je covek pustio da vozim skoro 20 min, po ceni od 110e :) Nista vam posebno ne treba, samo vozacka dozvola i potpis na jednom papiru. Nisam cak imao ni medjunarodnu dozvolu, nego onu nasu staru, rozu, papirnatu :D 

 

DSC_6221.jpgDSC_6222.jpgDSC_6264_crop.jpg

 

 

 

Mislim da je suvisno da vam opisujem kako sam se osecao tokom voznje! Pogledajte video pa procenite sami, ja se i dalje jezim kad pustim, iako sam ga odgledao 20934290849028340928 puta :D

 

Posto je poseta muzeju u Maranellu usledila nakon voznje, iz ociglednih razloga, nisam obracao mnogo paznje na eksponate u ovom muzeju. Neverovatan sled okolnosti je ucinio da je kisa pocela padati, bukvalno sat vremena nakon sto sam ja zavrsio voznju. Naravno, tada su zaposleni u PushStart prodavnici, prekrili automobile i otisli kuci, obustavljajuci sve voznje za taj dan. What a lucky day for me :D

 

Nakon ovog predivnog iskustva, nastavili smo put autostradom na jug, prema Rimu. Ponovo je navigacija pravila problem (ocigledno je problem u mapama Italije). Konstantno me je navodila na sporedne puteve, iako sam ukljucio highway opciju. Imao sam veliku muku sa neintuitivnoscu italijanskih puteva. Prikljucenja za razlicite smerove budu odvojena i po par desetina km. Uglavnom, kada sam prebrodio sve navigacione probleme i prikljucio se na autostradu, dalje je put tekao glatko sve do Bolonje, zatim do Firence i najzad do Rima, odakle sam produzio istocno do mojih rodjaka u Avezzano, gde sam stigao oko 21h uvece. Takodje primecujem da su putevi u Italiji izuzetno uski, cak i autostrada!

 

Narednih par dana sam iskoristio da obilazim Rim. Od Avezzana do Rima sam isao autobusom, kako bih izbegao mucenje sa kolima u velikoj guzvi, po kojoj je Rim poznat.

 

DSC_6874.jpgDSC_6640.jpgDSC_6610.jpgDSC_6495.jpgDSC_6429.jpgDSC_6997.jpg

 

Na insistiranje rodjaka, za povratak u Srbiju, odlucili smo se za trajekt od Ancone do Splita. Moram da naglasim da ovaj vid putovanja uopste nije isplativ. Trajekt je kostao za automobil + 3 osobe, oko 300e, pri tome putuje 11h. Za to vreme i za taj novac, lagano sam mogao da rezervisem smestaj opet negde na pola puta i da turu odvozim kolima. Mislim da bih bio i brzi i jeftiniji, ali nije vazno, probao sam i ovo :)

 

Kada smo vec isli tim putem, odlucili smo da iskoristimo to, i u povratku obidjemo malo i naseg prelepog, brdovitog Balkana :)  Naravno prva stanica je bila Split, potom smo isli juznije autocestom prema BiH, gde smo svratili na vodopad Kravice, u blizini Medjugorja. Malo je reci da prizori ovog vodopada oduzimaju dah. Nakon Kravica smo svratili u Mostar, posle kojeg smo se zaputili prema Sarajevu. Negde na toj deonici je pocetak (ili kraj) novog autoputa, za koji uopste nisam znao da postoji. Put je vrhunskog kvaliteta, vodi do Sarajeva, zatim gore (severno) prema Doboju, ali nije izgradjen do kraja. Naravno pri izlasku iz bosne se tocio pun tank :D Po izlasku iz BiH, imali smo samo jos jedno stajanje u Osijeku, i odatle pravac - Subotica :D

 

DSC_7009.jpgDSC_7255.jpgDSC_7346.jpgDSC_7372.jpgDSC_7419.jpg

 

Tokom citavog puta, automobil me je sluzio besprekorno. Ni jednom nisam morao da stajem, otvaram haubu, osluskujem i slicno. Potrosnja je, doduse, bila malo veca, zato sto sam se trudio da na autoputevima odrzavam brzinu od oko 120-130 km/h, sto je za, do zuba natovarenog punta, poprilican napor.

 

Ne pitajte me koliko je novca sve stajalo - odgovor je : jako mnogo, ali vredi svaki cent, da me neko pita, opet bih se za isto sve odlucio, bez da trepnem :D 

 

 

 

 

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala :)  Zaboravio sam da napomenem da se taj snimak posebno placa. U automobilu stoji mala kamera koja snima kompletnu voznju. Nakon voznje, mozete besplatno da pogledate video u radnji, a ako zelite da odnesete kuci video, to zadovoljstvo kosta 30e ali se dobije na USB-u koji je crvene boje i u obliku kljuca za automobil :)  Ima varijanta za 20e na CD :D  Sama voznja mi i nije tako preskupa, koliko mi je ovaj snimak skup ... ali kako otici odatle bez uspomene?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve je extra, do najsitnijeg detalja...pa, čak i slike nisu obične, ono u stilu ''tek da napravim fotografiju'' nego im je posvećena posebna pažnja. :thumbsup::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@horvat skidam kapu, ako nije problem kolika ti je bila potrosnja od prilike i koliko izadju putarine sto se tice italije ? planiram isto na proljece samo sjevernije al me stalno kopka dal ce izdrzati haha sad vidim da moze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Puntic ce izdrzati sigurno! Salu na stranu, obavezno uplati jedno od onih pomoci na putu. Ne kosta puno (1500-3000rsd) a u inostranstvu moze "zivot da znaci" :)

 

Eh sad sto se tice potrosnje, bila je malko veca nego uobicajeno, jer sam se trudio da drzim tempo sa saobracajem i vozio po ogranicenju (130 km/h) sto puntu 1.2 8V pada malo teze. Nisam imao bord, i nisam merio od cepa do cepa tako da precizno ne mogu reci ali okvirno oko 7.5-8 l/100km. Poredjenja radi, kada sam isao na more u Hrvatsku kroz BiH, potrosnja mi je bila 6.5 L/100km...

 

Putarine u Italiji su jako skupe. Naplacuju se po km, znaci udjes uzmes karticu, izadjes platis.... Nazalost nemam u sebe zapisano koliko sam ja potrosio, a i mislim da ti nije validno jer sam ja isao skroz do dole. Pokusaj da izguglas cene putarina, siguran sam da ima na netu. Da sam bio malo komotniji sa vremenom, mozda bih isao nekim sporednim putevima, verujem da je i prizor lepsi, ali posto sam bas bio na knap, morao sam autoputem. Inace, kod njih postoji i taj neki put 2.kategorije, moto strada ili tako nekako, isto ima 2 trake u jednom smeru, bez zaustavne i on je besplatan. Medjutim asfalt bas nije nesto na tim putevima. Oko Modene sam jednu deonicu isao tim putem, kratko nesto...

 

Pre puta sam procitao ovaj tekst:

 

http://www.nemagreske.com/kolima-do-rima-putrine-radari-cene-goriva-granice/

 

Ne mogu sa sigurnoscu da kazem da je 100% sve tacno, ali dosta jeste.


Sigurno neces zalaziti ukoliko se upustis u avanturu. Obavezno podeli sa nama ovde iskustvo i slike :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj je 16v pa se nadam da ce ta potrosnja biti malo niza, nisam bas toliko ocekivao :D ako budem isao kacim slike, najvise me je*e godisnji odmor jer ga moram iskoristiti do aprila. neki moj plan je herceg novi-budimpesta-bratislava-bec-salzburg-neko selo al imaju najduzi bob kao na zlatiboru- STELVIO PASS- milano-venecija-hn i to sve za 15 dana, od svega toga najveca zelja mi je da obidjem taj stelvio pass al je problem sto je taj put otvoren samo krajem proljeca do kraja ljeta i to sve zavisi od vremena :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stelvio Pass ili mozda neki slican je i meni u planu za buducnost! Opasna ti je ruta, svaka cast...

 

Pogledaj ovaj link:

http://www.ultimatedrives.net/top-10-roads/

 

nisam detaljno iscitavao materiju ali vidim da ima jos nekih drugih dobrih puteva za uzivanje u voznji u Austriji. Mozda su neki od njih otvoreni tokom cele godine, pa lakse namontiras odmor? Ali ako je bas Stelvio favorit, onda nema sta :) 

 

Ne znam kako ti vozis, ali ja definitivno imam tezu nogu, tako da meni auti uvek trose u proseku 0.5-1 vise od ostalih ljudi...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@horvat procitacu i ovo al stelvio me ocarao :D ima jos puteva pored stelvia al i oni su zimi zatvoreni, valjda izleti nesto. Sto se austrije tice na gps cu da iskljucim highway opciju :D neka bude sporije al bice mnogo ljepse, gazim ga i ja al evo npr sada do zlatibora i nazad bila je oko 6litara. Uglavnom ima jos mnogo da se planira, trazi smjestaj, traze cijene ulaznica i putarina al valjda ostvarim to :D 

@totti bratislava mi je usput od budimpeste do beca, tako da bi poranio, obisao tih par stvari i kasnije popodne za bec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...