Jump to content
FAS Goran
tunerjunior

Fiat Punto mk.2b 1.9 JTD 100 - predlozi za unapređivanje

Recommended Posts

Imam navedenog punta, sa 120k predjenih, imam budzet od 1200e pa na gore, zanima me misljenje ljudi koji se razumeju, ono u sta sam siguran, da cu ga cipovati u SMtuningu, koga god da sam pitao to je kvalitet, a kada se radi o automobilu ne treba stedeti na ustrb kvaliteta, e sada sta dalje da uzimam? Filter za vazduh naravno, sta je sa kocnicama? Cuo sam da pozadi mora ceo most da ide? Zanima me i koliko bi kostalo odgovarajuce vesanje? Sta mogu da uradim da se uklopi u budzet? Unapred zahvalan na savetima, predlozima i kritikama, Veljko :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cemu kocnice? Ides na trke?

Zadnji most? Opet na trke ides?

Spremas ga za trke i klasika voznja? Grad otvoreno, neko sitno potezanje po gradu ili sta?

Sta si mislio pod filter vazduha novi naravno?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Utvrđivanje auta ! Kvalitetni amortizeri, tvrđe opruge, šire i niže gume. Taj auto, kada se nasvira zna da bude opasan, treba ga smiriti ! Od kočnica, samo kvalitetne pločice, zadnjim diskovima i mostom ne dobijaš ništa. Prvo stabilnost pa onda kozmetika !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teoretisanje kako trebaju jace kocnice samo kad se ide na trke je isto kao da teoretisemo sta ce mu vise ks ako nece ici na trke. Koliko vidim stizu ljudi i sa 60ks u Puntu na ista mesta gde i ovi sa 150ks... Stvar je kako ces stici, isto kao sa kocnicama gde ces stici, da li kuci, u bolnicu ili grob... Slazem se da prednost treba dati prednjim kocnicama jer rade veci deo posla, ali zadnje kocnice su daleko od sminke. Los balans kocnica napred nazad moze da ima za posledice da ako prejako koci napred, sva masa se prebacuje napred i rasterecuje se zadnjica ili ako nazad prejako koci, moze dovesti do blokade zadnjih tockova pre prednjih i oba slucaja mogu dovesti do nekontrolisanog zanosenja vozila. ABS pomaze ali nije savrsen.

 

Za modifikacije prvo sto je potrebno je skroz ispravan auto. Drugo su gume koje su jedina stvar koja povezuje auto sa kolovozom. Druga stvar su amortizeri jer je to jedina stvar koja omogucava to povezivanje gume sa kolovozom. Sledece su kocnice, koje ce ti pomoci da izbegavas probleme kada prva dva ne pomognu i koje nece raditi efikasno ako prva dva ne rade kako treba.

 

Dalje modifikacije su licne zelje i mogucnosti i vecinom mac sa dve ostrice... Vrlo lako uloziti puno i dobiti manje nego sto je bio fabricki ako se ne uradi kvalitetno. Ne bitno jel u pitanju motor, oslanjanje ili kocnice.

 

U globalu iz mog iskustva, najslabije tacke na fabrickom vozilu su najcesce ovim redosledom: Gume (dimenzije i kvalitet), reglaza trapa (suvise retardirana), kocnice (nedovoljno otporne na par uzastopnih kocenja i prejako potpomognute servom (lose doziranje)), amortizeri (suvise grubi i mekani), opruge (suvise mekane), kvacilo (ne izdrzava agresivnu voznju), rashladni sistem (nedovoljan i nedostatak hladnjaka ulja za agresivnu voznju), nosaci motora (brzo stradaju i previse se pomera motor) itd...

 

 

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 hours ago, tunerjunior said:

Imam navedenog punta, sa 120k predjenih, imam budzet od 1200e pa na gore, zanima me misljenje ljudi koji se razumeju, ono u sta sam siguran, da cu ga cipovati u SMtuningu, koga god da sam pitao to je kvalitet, a kada se radi o automobilu ne treba stedeti na ustrb kvaliteta, e sada sta dalje da uzimam? Filter za vazduh naravno, sta je sa kocnicama? Cuo sam da pozadi mora ceo most da ide? Zanima me i koliko bi kostalo odgovarajuce vesanje? Sta mogu da uradim da se uklopi u budzet? Unapred zahvalan na savetima, predlozima i kritikama, Veljko :)

 

A gde je SMtuning? I sta dobijas filterom za vazduh bio on k&n ili sta vec? Sto bas kocnice? planiras da nabacis jos 100ks remapom pa ti treba upgrade kocnica i vesanja? :D

Sa oko 130ks kolko ces da imas posle remapa ne trebaju ti ni bolje kocnice ni vesanje niti ista. :) 

Sa 1200e, Stavi vecu turbinu, stavi veci interkuler, odradi prohrom cevi umesto creva, vecu pumpu i dizne i ojacaj kvacilo, pa ti tek onda treba upgrade kocnica i vesanje. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta znam...meni se čini da paralelno treba raditi na snazi i na kočnicama, vešanju. Ne samo jedno od toga.

Ok, hoće on zakočiti i sa postojećim kočnicama, nije sporno...ali će zakočiti jednom npr. sa 150 na 0 (ili tu negde), već drugo kočenje posle npr. pola minuta će mu biti dosta slabije, a treće ili četvrto takvo kočenje u narednom minutu ili dva ne postoji, taj auto više nema kočnice narednih par minuta.

Možda se učini da neće imati realne situacije da ima potrebu za čestim kočenjima sa 120, ili sa 150, ali realno mislim da hoće. Načipovan auto, noć, izađe malo na ulicu ''da se provoza'', 1.9 JTD sa brdo Nm u laganom autu, još kako će bez napora hvatati 100-120 i preko...a, u gradu je i kočenja moraju biti tada oštra jer nema on 300 metara da uspori sa 120, nego jedno 50 metara da uspori...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije se usro onaj kome je solja daleko, vec onaj ko nije na vreme krenuo. :D Isti slucaj i sa kocenjem. Ako u gradu vozi 120 treba mu uzeti dozvolu kao sto su meni. :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa, ono...ae da pričamo kako jeste, a ne da se tu nešto zanosimo. :) 

Naravno da neće u sred dana voziti toliko jer realno sve i da je dovoljno blesav za to, fizički to neće moći na 90% ulica jer su opterećene saobraćajem. Ali, evo npr. u ovo doba kada kuckam ovaj post...pola 2 posle ponoći, i na ulici je. Još kako će na 90% ulica moći da postigne i brže od toga ako želi, a onda će najbolje videti koliko je važno da ima kočnice sa kojima može oštro da zakoči više od jednom na svaka 3 minuta. :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozis auto prema mogucnostima automobila a ne prema uslovima saobracaja kad je ulica prazna. Za to sto ce da remapuje auto i doda 20-30ks, ne trebaju mu ni bolje kocnice ni bolje vesanje. Sasvim je zadovoljavajuce ventilirajuci diskovi i kvalitetne plocice. Kad zbudzi turbo i ic onda ce mu trebati upgrade kocnica i vesanja ali na fabrickoj postavi nema potrebe. Imam 60-70+ konja preko fabrike pa mi ventilirajuci diskovi i kvalitetne plocice zavrsavaju posao. No, svako radi onako kako mu je volja. Kad remapuje auto videce da li ima potrebe da radi upgrade kocnica ako mu kvalitetni ventilirajuci i dobre plocice ne koce kako zeli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako ko gleda na auto, ti polazis od toga da je auto dovoljno dobar u smislu kocnica i oslanjanja, ja polazim od toga da je fabricki auto na minimumu po pitanju toga cisto da moze da stigne od tacke A do tacke B. Tebi je 20-30% vise snage nista bitno, za mene mislim da ne mozes ni da koristis 100% snage motora fabricki dostupno ako hoces malo da brze vozis jer oslanjanje i kocnice to nece ispuniti na odgovarajuci nacin. Moze vise ks, ako mislis da ih koristis samo da bi lakse vukao prikolicu ili da pretices lakse kad se ispred tebe nabije par kamiona branik na branik...

 

Sto se mene tice, fabricki auto je uvek projektovan za onaj najslabiji motor... Sve jace verzije imaju prilicno slicna oslanjanja i kocnice vecinom uskladjuju sa nesto povecanom masom motora i opreme. Naravno, moje misljenje, ne tvrdim da je jedino ispravno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yugisa, problem sto kad se menjaju delovi stavlja se ekonomska klasa, ili u gorem slucaju najjeftinije. Sto je i shvatljivo za zemlju u kojoj zivimo. Da se stavlja na auto najkvalitetnije bez gledanja na novac, kocnice bi bile i tek kako dovoljne za +20-30 konja preko fabrike i gradsku voznju. Da ne shvati neko pogresno, ne kazem da ne treba da se upgraduju ali da samim remapom nije prioritet ali uz vecu turbinu, ic, dizne, pumpu je i tek kako obavezno. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stil vožnje je jako bitna stavka u ovim našim razmišljanjima. Neko će dobijeni višak snage pokazivati društvu u startovima iz mesta, neko će patosirati gas samo na pravcu, a opet, ja jedva čekam krivine i peglanje istih. Start iz mesta i potezanja na pravcima me nikada nije interesovalo. Upravo u tim razlikama stilova vožnje i leži različitost podešavanja auta. Ugradnjom keramičkih pločica (po mogućstvu i odgovarajućih diskova), po meni se rešavaju kočnice. Naravno, uvek može bolje i više . Za krivine je oslanjanje fabričkog Punta nedovoljno da isprati povećanje snage. Upravo zato sam i napisao da je to stavka No 1. Veoma lako se dolazi do tačke bez povratka, taj pojačani motor u laganoj karoseriji vuče kao mazga u svim brzinama. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima li ko predlog šta da uradim... Mnogo mi je tvrd na neravninama, kao da imam drvenu klupu pozadi recimo :)

 

Neki savet, šta peomeniti da manje oseća neravnine? Takođe sam stavio felne 15, ako neko teži sedne desi se da dokači pozadi na prevoju. Novi sam u svemu ovome pa me interesuje kako malo podići i ujedno ublažiti osećaj u vožnji preko nedavnog puta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cek, da li to znaci da u sustini kada vozis nekog pozadi auto fino legne da kaci obod ?

 

Kakvo ti je generalno stanje amortizera ?

 

A za unapredjivanje 'udobnosti'...paaa..zamena silent blokova, amorti koje sam pomenuo, mozda opruge..deblja sedista i skines krov da ne udaras u isti

 

Salu na stranu, kratko medjuosovinsko rastojanje i greda pozadi ucine svoje da je autic umereno tvrd. Bar nemas kamen u bubregu Ja jos imao van verziju, pa mos misliti.

 

Sent from my S10 PRO using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam da to nije limuzina, ali kotnao sam dužina opruge, bolja opruga... Šta znam... Prednje sam zamenio kako sam kupio, nove stavio... Zadnje nisam, možda sada neki savet, da kupim pravu stvar. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa proveri koje su tvoje, da nisu od van-a slucajno. Kad kupujes trazi i gledaj da su od putnickog. Proveri i drugo oko zadnjeg trapa, ne mozes tu nesto mnogo da promenis.

Послато са SM-J330F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima na forumu vec sve objasnjeno sta god da ti padne na pamet. Ako nesto slucajno nema, pitaj, uvek smo tu da pomognemo

Послато са SM-J330F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...