neshaoct 9592 Posted November 8, 2022 AutoTopNL: 2015. BMW M135i na Autobanu Restajling prethodne (treće) generacije Serije 1, u varijanti sa manuelnim menjačem: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted November 11, 2022 OSV: BMW Serije 1 Kada je pre 3 godine izašla ova aktuelna generacija Serije 1, stvar oko koje se najviše pričalo je promena pogona sa zadnjih na prednje točkove. Mislilo se da će to negativno uticati na vozne osobine ovog automobila i da će samim time to biti loše i za prodaju... Pa, da li je bilo tako? Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted May 7, 2023 BMW 128ti na testu Auto magazina BMW je posle duže pauze vratio oznaku ''ti''. Označava najsnažniji BMW serije 1 sa prednjim pogonom. Direktan je konkurent hot-heč modelima C segmenta i pravi je uvod za sve visokoperformansne BMW modele. Zamislite da imate prilično veliku platu, nemate decu i nije vam problem da mesečno izdvojite nekoliko stotina evra za ratu lizinga ili kredita. Izbor automobila za te pare nije mali, a među njima se nađe i po koji vrlo brz auto. Onda se razmišljate da li da to bude veći auto sa slabijim motorom ili manji i lakši sa jačim. Ako biste se odlučili za ovu drugu varijantu, najverovatnije bi to bio neki od hot-heč modela. Tu je prilično dobar izbor, a među njima se izdvaja BMW 128ti, ne samo po performansama već i po ceni… Neki bi rekli da je njegovih 265 konja zlatna sredina među modelima današnjih premium proizvođača automobila. Ipak, kada sednete za volan i patosirate gas, shvatate da ovo nije samo našminkana Serija 1, već vrlo, vrlo brz auto koji će ozbiljno podići adrenalin i veoma iskusnim vozačima visokoperformansnih modela. BMW 128ti je zapravo najsnažniji model bavarskog proizvođača sa prednjim pogonom. Ideja je bila da se tržištu ponudi auto koji će stati na crtu GTI konkurentima. Tačno je, u odnosu na neke od njih je slabiji, ali cifra na papiru ništa ne znači kada pod punim gasom osetite ogromnu količinu snage koja se jedva prenosi na podlogu, uz prilično ekstremna ubrzanja. Sa 6.1 sekundom, koliko mu je potrebno do stotke, definitivno spada u najbrže automobile na našem tržištu. Tačno je i da prednji pogon nije efikasan kao zadnji, ali je istina i to da vrlo mali broj vozača ume da oseti razliku. Za tako nešto su ipak potrebni posebni uslovi vožnje, koji nisu baš lako ostvarljivi u svakodnevnom saobraćaju a nisu baš ni legalni u većini slučajeva. U svakom slučaju, BMW je konstruisao auto za koji se može reći da isporučuje najoptimalniju moguću snagu u kombinaciji sa prednjim pogonom. Za što bolje prijanjanje zaslužan je standardni Torzen diferencijal sa ograničenim proklizavanjem, čija se efikasnost možda najbolje oseća kada u krivini date gas. Većini automobila sa prednjim pogonom u tim situacijama bi nos počeo da ''beži'', odnosno, došlo bi do podupravljanja, ali ne i kod BMW-a 128ti. Upravo zahvaljujući Torzenu, auto se u krivinama najpribližnije moguće ponaša kao da ima zadnji pogon, zadržavajući zadatu putanju. Dakle, sa jedne strane auto je prava aždaja posle čije vožnje uopšte ne pomišljate da vam treba još snage, a sa druge, ume da bude vrlo uglađen i sofisticiran u uslovima svakodnevne vožnje. Motor se uvek startuje u standardnom režimu. Osmostepeni ''steptronik'' je programiran da vrlo rano menja brzine, tako da je motor uglavnom na oko 1.500 obrtaja; posle promene, kazaljka obrtomera često pada i na 1.200. Velika rezerva snage i minimalna turbo rupa omogućavaju da i na snažnije dodavanje gasa ne vraća stepen niže, već vrlo samouvereno ubrzava u trenutnom stepenu prenosa, bez obzira na niske obrtaje. Koliko je menjač brz i dobro programiran, govori i činjenica da gotovo trenutno reaguje na veći pritisak gasa, vraćajući, stepen, dva pa i tri naniže. Zapravo, 128ti je po brzini reakcije na gas vrlo blizu električnim automobilima, koji su po ovom pitanju nenadmašni. Dakle, čak i u standardnom režimu auto je vrlo žustar i omogućava agresivniju vožnju. Naravno, BMW ne bi bio to što jeste da vozaču ne nudi i dodatne mogućnosti. Za početak, tu je fenomenalni ''sport'' mod ručice menjača koji se jednostavno aktivira pomeranje ulevo. I dalje je u automatskom režimu, ali diže obrtaje za oko 500, čineći auto još spremnijim na iznenadne izazove. Svima nam se dešava da su nam ponekad neophodne maksimalne performanse u smislu najbrže moguće reakcije i najsnažnijih međuubrzanja. Čak i tada, dovoljan je samo ''sport'' mod menjača, a ne i sport režim automobila. Ipak, kada se i on aktivira, obrtaji dodatno rastu za još 500, što je sve zajedno najmanje 1.000 više u odnosu na standard. Auto je tada spreman da dâ svoj maksimum, ostavljajući utisak da je motor mnogo snažniji nego što piše na papiru. Njegova snaga se posebno oseća pri velikim putnim brzinama. Dovoljno je da pri 130 km/h date gas i auto će poleteti kao da ste na mnogo nižoj brzini. Bez problema možete da se upustite u preticanje na autobanu na deonicama bez ograničenja brzine, s obzirom da je maksimum na 250 km/h. Pri tome, volan je u ''sport'' režimu prilično težak, pa je vožnja velikim brzinama izuzetno stabilna. Krivine su prava poslastica, ne samo zbog Torzena, već i zbog nižeg težišta koje obezbeđuje ''M'' sportsko ogibljenje i karoserija niža za deset milimetara u odnosu na standardne verzije. Sve ovo ne bi vredelo da nije ''M'' sportskih sedišta, koja sjajno drže telo u krivinama. Imaju odličnu bočnu podršku čija širina može da se podešava, baš kako smo navikli. Na žalost, nema lumbalne podrške, s obzirom da je akcenat na sportskoj atmosferi, a manje na komforu. Kada smo već kod toga, auto jeste nešto tvrđi od standardnih verzija ali nije pretvrd. Uobičajena gradska vožnja ne predstavlja nikakav zamor, jer sitne neravnine upija vrlo dobro ali treba biti oprezan sa većim oštećenjima kolovoza zbog niskoprofilnih guma dimenzija 225/40 R18. U odnosu na standardne verzije Serije 1, BMW 128ti se razlikuje i po crvenim detaljima na karoseriji, ''M'' kočnim čeljustima ali i u unutrašnjosti. Crveni štep je svuda, na sedištima, komandnoj tabli i u tapacirungu vrata. Za ovaj model specijalno je prošiven ''ti'' znak na naslonu za ruke. Test primerak ima vrlo bogatu opremu koja obuhvata i sjajno Harman-Kardon ozvučenje sa vrlo snažnim basem. Ipak, najlepši je zvuk motora. Kada ga upalite, iz izduvnog sistema začuje se prava muzika za uši u vidu dubokih tonova na granici da ''zapuca''. U vožnji se takođe začuje ''roktanje'' prilikom promene brzine, ali umereno, tek da se zna da ovo nije obična Serija 1, ali da nije ni ekstremna verzija. Osim što omogućava zaista sjajne performanse i dinamiku vožnje kao malo koji hečbek C segmenta, BMW 128ti je zapravo praktičan auto koji možete da vozite svaki dan. Šta više, iznenadiće vas veliki prtljažnik koji se ozbiljno prostire u dubinu. BMW tradicionalno nema rezervni točak već run-flat gume, pa je to omogućio dodatni prostor. Čak i prostor na zadnjim sedištima nije za potcenjivanje. Ima za nijansu više mesta nego neki japanski modeli ove klase. Konkretno, iznad glave osobe prosečne visine ima još tri prsta slobodnog prostora, dok za kolena ima više nego dovoljno mesta. Sa svojih 265 konjskih snaga, 128ti je više nego dovoljno snažan auto čak i za zahtevnije vozače. On je mnogo više od zlatne sredine poredeći ga sa 120i i M135i xDrive. U sve tri verzije je dvolitarski turbo-benzinac, ali sa različitim nivoima snage od 178, 265 i 306 konjskih snaga. ''Nešto između'' je i njegova cena. Košta 40.870 evra, što je oko 7.000 evra više u odnosu na 120i, ali i 16 hiljada manje u odnosu na M135i xDrive. U odnosu na prvi je brži do stotke za 0.9 sekundi, dok je u odnosu na najsnažniju verziju sporiji 1.3 sekunde. Svaki od njih ima svoje specifičnosti a na kupcu je da razmisli o svojim potrebama i afinitetima. Skraćenica ''ti'' je zapravo skraćenica od ''Turismo Internazionale'', što je nekada bila oznaka za sportske verzije, počevši od legendarnih 1800 TI i 2002 TI, pa do BMW-a 323ti kompakt i 325ti kompakt sa kraja devedestih. Bez obzira na veliku snagu, BMW 128ti je vrlo zgodan za svakodnevnu vožnju. Ne samo što se u vožnji ponaša sofisticirano i pitomo kada zatreba, s obzirom da maksimalnih 265 postiže već pri vrlo niskih 4.750 obrtaja, već omogućava i relativno nisku potrošnju. Po gradu opušteno može da troši i 8.5 litara, ukoliko ste pažjivi sa ubrzanjima. Oštrija vožnja već diže prosek i do 10 litara, pogotovo ako ima dosta stani-kreni vožnje. Zanimljivo je i to da je pri 130 km/h vrlo mali potrošač; tada se vrti na oko 2.100 obrtaja i troši svega oko 5.7 l/100 km. Ukoliko se desi da auto vozi osoba kojoj parkiranje nije jača strana, tu je mogućnost automatskog parkiranja. Za razliku od većine automobila, kod BMW-a vozač ne mora da reguliše gas i kočnicu, već to auto sve radi sâm. Vaše je samo da odaberete željeno parking mesto. Osim toga, tu je i opcija pamćenja poslednjih 50 metara prilikom uparkiravanja u garažu, pa će se auto samostalno isparkirati unazad istom putanjom kojom je i ušao u garažu. Autor: Aleksandar Bursać preuzeto sa - magazinauto.com Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted June 20, 2023 Ovako će izgledati restajling BMW Serije 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3687 Posted June 23, 2023 Imao sam prilike da za jedan vikend provozam "jedinicu". Lep, atraktivan i relativno dobro opremljen primerak (ne baš i idealno, bilo je tu i neočekivanih rupa u opremi). Imao je samo jednu potencijalnu manu. Imao je motor za "vozače početnike" Motor 1,5 sa 109 ks. Naravno, 3 cilindra ... I sve to zajedno je bilo (formalno) oko 42 hiljade. Kada bih sebi kupovao, ipak bih doplatio z amakar malo jači motor i to ili samo 1.620 € za 118i ( 136ks i 220 Nm, 213 km/h i 8,9 sekundi ) ili još preko 118i dodatnih 6.160 € za 120i ( 178 ks i 280 Nm, 235 km7h i 7 sekundi ). I ostao bih tako na 3 cilindra ... 1 neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted November 12, 2023 BMW Serije 1 bi mogao da dobije potpuno električnog naslednika Dok čekamo da aktuelni BMW Serije 1 dobije restilizovanu verziju, iz nemačke kompanije stižu i vesti koje se tiče njegove potpuno nove generacije. Tačnije, BMW navodno planira potpuno električnog naslednika Serije 1. Tako Ilka Horstmajer iz Upravnog odbora BMW-a, u razgovoru sa novinarima, otkriva da bavarski proizvođač automobila želi da nastavi da nudi modele u ''svakom segmentu.'' Na pitanje o električnoj Seriji 1 ili drugom kompaktnom EV, Horstmajer kaže: ''Pre svega, poslujemo u premium segmentu tržišta. Dakle, postoji razlika u kupcima, oni se razlikuju od onih u drugim segmentima. Ali fokusiramo se na čitav asortiman modela. Ne fokusiramo se samo na vrhunske. Želimo da ponudimo našim kupcima modele od Serije 1 do Rolls-Roycea, od Minija do Rolls-Roycea. Zato imamo ponude za kupce u svakom segmentu. Zaista verujem da bi svako trebalo da ima priliku da kupi BMW u premium segmentu.'' Ovo potvrđuje da BMW neće napustiti kompaktni segment nakon što aktuelna generacija Serije 1 izađe iz proizvodnje. Sadašnja Serija 1 je debitovala 2019. godine i očekuje se da će dobiti restajling tokom 2024. godine, što znači da će preživeti još najmanje nekoliko godina. To takođe znači da bi potpuno električni naslednik BMW i1 mogao da stigne u drugoj polovini decenije, služeći kao ulazna tačka u budućoj liniji električnih vozila. Iako još nije poznato koji stil karoserije će BMW izabrati za svoj kompaktni EV sledeće generacije, moguće je da to opet bude hečbek sa petoro vrata, sa dizajnerskim jezikom koji je uveo koncept Vision Neue Klasse. Kompaktni model bi mogao da deli svoje osnove sa BMW iX1/iX2 SUV-ovima i električnim Mini Cooper/Countrymanom ili da se bazira na novijoj arhitekturi namenjenoj EV. Rivali BMW-a i1 bi mogli da budu Audi A3 sledeće generacije i Mercedes A klase koji će takođe postati samo EV modeli do kraja decenije. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites