Jump to content
FAS Goran
draganc

Fiat Stilo 1.6 16v - istopljen klip

Recommended Posts

Pošto hoću da ga zadržim neću da rizikujem sa kupovinom mačke u džaku. Ovako imam nov motor i gotova stvar.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, draganc said:

Danas sam lično bio u MR-u i merio klipove i cilindre. Ovo je prosto neverovatno ljudi. Da mi je neko pričao ja mu ne bih verovao. Standarad za ovaj motor je 80,50 mm kod mene je sve veće za jednu desetu tj. klip, karike i cilindar su 80,60 mm.

Pošto ništa od tih delova ne može da se nabavi u toj dimenziji moram da radim sva 4 cilindra na prvu specijalu i da stavim nove klipove i karike. Kada sam stavio novu fabričku kariku u cilindar danas ona umesto da "zažmuri" i ima 2-5 mikrona zazora ona bukvalno "zija" skoro 5 mm. Cimao sam sve koje znam da se bave autodelovima i niko ama baš niko nikad nije čuo za ovako nešto. Fabrika napravila robu sa greškom pa sklopila takav proizvod i prodala?? Ne vidim drugo objašnjenje jer delovi u tim merama ne postoje... cccCCcccc

 

Fabrika ima odredjenu toleranciju u izradi pa se finalna obrada najcesce deli u 5 klasa kvaliteta... Sto je losija klasa, to su veca odstupanja. Ne znam kakva je situacija sa hilznovanjem i da li bi ti to mozda manje izaslo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To bi mi bila još skuplja varijanta (za ruke) a klipovi i u tom slučaju ne odgovaraju (nisam uštedeo ništa). A drugo koliko sam upućen pri hilznovanju blok se buši do krajnje granice slabljenja zida da bi se ubacila hilzna pa kontam da je i lošija varijanta za krajnji kvalitet i vek trajanja motora. I kvalitet te hilzne sigurno nije ni blizu fabričkom materijalu. Poručio sam Nural klipove i kad stignu oni će mi sklopiti polumotor i dati garanciju na isti. Naši majstori mnogo fušere većinom i kad dođe do ovakvog sranja njihovom krivicom ne može ih čovek za rep uhvatiti...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemoj ljubim te Nural. Ja sam radio generalnu pre na Škoda Felicija 1.9D, kupio sam Nural klipove sa karikama, blok je hilznovan, sve vraćeno na standard. Znam da je Felicija 1.9D dno dna što se tiče motora, ali to posle geše nije sastavilo 20.000 i počelo je da duva. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je već pitanje kvaliteta karika a i realno znam da će trošiti ulje u svakom slučaju.. Trošio je i kad je bio nov, ja karike stavljam Goetze koje su malo tvrđe i imaju duži vek trajanja. Sa druge strane tvrđa karika znači da će se cilindar više trošiti. U prvih hiljadu km ona ostruže ako ima šta (sedne u cilindar) i imaš kompresiju, kod mekše karike ona se pojede pa se okreće na klipu i nemaš kompresiju više. 

Kad završim ovo sipaću neko jeftino ulje za prvih hiljadu km a posle ću da vidim isplati li se sipati seleniu 20k umesto gold koju sam trošio do sada.

I druga stvar upitan je kvalitet hilzni koje su ti stavljene u blok. To je kao što gore napomenuh jedan od razloga zašto se nisam odlučio za hilznovanje na fabričke mere umesto prve specijale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikad nisam shvatao to logiku uraditi generalku i sipati jeftino ulje u prvih 1000km... U trenutku kada se na silu struzu i nasedaju delovi jedan na drugi sipa se ulje loseg kvaliteta i dozvoljava pojacano habanje i "vrele tacke" u razradi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako sam ja to dobro shvatio sipa se jeftinije ulje jer ćeš da ga baciš posle 500 - 1000 km. Bilo koje ulje ( isključujem varijante šverca i male domaće radinosti) ima dobra mazivna svojstva u tih prvih 1000km. Menja se jer služi da "prihvati" bilo kakve prljavštine aka opiljke i slično i da ga posle toga baciš.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da gresis, a razlika je po mom misljenju mizerna u odnosu na generalku da se stedi na tako vitalnoj stvari, ali tvoj motor, tvoja stvar. Mislim da ulja razlicitih kvaliteta u startu imaju razlicite kvalitete masiznih svojstava koja se mogu samo jos dodatno uvecati sa predjenom kilometrazom. Ovo bih opravdao i sa licnim iskustvom da sam imao slucaj da vidim da neki motori konstantno trose ulje slabijeg kvaliteta i da momentalno prestanu da ga trose sipanjem kvalitetnog ulja iako je "na papiru" jednakih karakteristika. Kvalitetnija ulja obicno imaju i bolji sastav deterdzenata i slicnih stvari unutar njega koje ce pomoci radu motora u tim uslovima sa "prljastinama"...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trošenje ulja može da prestane ako sipaš gušće ulje od fabrički propisanog. Možda ne baš da prestane skroz ali sigurno da se umanji u značajnoj meri. Iz tog razloga imaš ona "Long Life" ulja koja su gusta do J. Sa druge strane smatram da je to opasno po motor i uljnu pumpu. Neki motori jednostavno troše ulje od prvog dana kada izađu iz fabrike. To je slučaj i sa ovim, ne postoji fiatov 1.6 16V motor da ne troši ulje i ako ti neko kaže drugačije znaj da laže. Pričao sam sa mnogo majstora i svi tvrde ovo, jedino je količina potrošenog ulja diskutabilna. Neki majstori tvrde da je 0,7L na 10k KM minimum dok drugi tvrde da ide od litre na 10k KM pa na više...

Realno ja ne moram ni da kupujem drugo ulje, imam oko 2L selenie što mi je ostalo od predhodnih zamena (kupovao sam po 4L a ne staje toliko) i imam nešto više od 1,5L čistog ulja koje je ispušteno iz motora pre otvaranja. Prošlo je 2000 KM od predhodne zamene. Kapiram da mogu ovo da upotrebim za "ispiranje" motora pa posle pređene prve hiljade da stavim novi filter i novo ulje ponovo.

Što se tiče deterdženata u ulju o tome stvarno ne znam ništa... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radiš generalnu, platićeš to puno para, cca1000 eur, i razmišljaš o par litara ulja? Nije mi jasno. 

Da nisam radio generalnu pa da be znam. 

BTW, klipove i ostale delove  sam kupio u Tiki Ventu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, draganc said:

Trošenje ulja može da prestane ako sipaš gušće ulje od fabrički propisanog.

 

Ja sam lepo rekao istih karateristika na papiru. Isti tip (u ovom slucaju su bile polusintetike), ista viskoznost (10w-40) samo razlicit kvalitet (konretno Mobil se ponasao bolje od ELFa i Selenije). Da je fabrickih preporuka, nebudi smesan, to kod mene ne postoji :D Moze samo da bude bolje od toga... Usustini ako mislis da lazem, nije problem, mada ne vidim u cemu je utemeljena "cinjenica" da sva ulja "proverenog" proizvodjaca imaju ista mazivna sredstva. Ja imam za sebe bitne licne dokaze u praksi da nije tako, a mene zanima kako si ti dosao do toga da su ulja ista?

 

PS: Ne tvrdim da ce ulje odredjenog proizvodjaca resiti problem trosenja ulja na bilo kojem motoru, samo da moze da utice na kolicinu. Ako je ta potrosnja bila prethodno relativno mala, onda mozda je i ponisti. Konkretni primeri su zasnovani na nekim potrosnjama od 0.5-1l na 5000km kao i na kolicini "majoneza" u iberlauf crevu koji je takodje nekom "magijom" nestao. Moj zakljucak, ulje je boljeg kvaliteta, odrzava svoja svojstva duze vreme istim, iz istog razloga manje isparava pa se konkretni problemi ne javljaju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja se slazem sa Yugisom i Markom, Kupi jos 2l nove selenije, pa to je promil cene generalke, nemoj majke ti to korisceno da vracas u sveze odradjen motor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije problem, kupiću još 2L ulja.. Nego nije mi jasno kako je jeftiniji polusintetički Mobile bolji od full sintetik Selenie Gold.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Popričao sam sa par majstora i ni jedan mi nije preporučio Mobile, posledji mi je rekao ako baš hoćeš da bacaš pare na ulje kupi Seleniu K Pure Energy 5W40 - cirka 1300 din po litri. Kako kaže to ulje za razliku od drugih nema "pepela" tj ima ga u mnogo manjoj meri..

Share this post


Link to post
Share on other sites

to sto se zove ovako ili onako ili vekovna prevara pod izgovorom preporuka proizvodjaca je prica koja je odavno vise puta ispricana. Ja licno imam odlicno iskustvo sa Motul uljima. Pogledaj koje sertifikate zahteva tvoj Stilo pre svega,a ulje moze da se zove i Lepa Brena.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto juce konacno sklopljen, brljavi na leru majstori ne znaju šta je. Promenili su Maf senzor, nije do njega. Rekli mi da je Leptir gasa tj klapna ali nisu mogli da je nabave. Nadjem je ja sam i zamenim sinoć medjutim rad motora se nije promenio.

Napravio sam i par snimaka. Ovo kao da nije moj auto, čudno se čuje što su majstori opravdali hidropodizačima koje su menjali doduše ne sve nego nekih 7-8 komada jer su ostali po njihovim procenama bili dobri. Ima li neko ideju ili zna šta bi moglo biti?

Evo prvog snimka od jutros:

 

Na auto putu:

 

Na semaforu posle gašenja:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebalo bi "naučiti" klapnu. Mislim da bi tri puta trebao da podigneš obrtaje na 3.500 i zadržiš tri sekunde u tom delu. Davno sam to radio, pa ne znam napamet. Proveri postupak, pa probaj tako da rešiš nemiran ler.

I još jedna stvar. Dok su hidropodizači prazni, možeš da očekuješ nemiran rad motora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dezurni Hvala, potražiću postupak za klapnu. Reci mi samo koliko treba vremena hidro podizačima da se napune uljem? Juče je paljen i vožen podosta dok su pokušavali da utvrde šta se dogadja, a i ja sam jutros otišao na posao autom Indjija - Beograd.

Po svoj logici to bi već trebalo da je napunjeno.. bar ja tako mislim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obično treba par puta da postigne radnu temp. pa da se ohladi skroz. Zavisi i od stanja samih podizača. A možda ga i nisu dobro uzupčili. Prati par dana, pa se javi opet ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izlazio sam napolje na pauzu i palio auto. Probao sam 60 sec kontakt pa 10 off pa upalio auto... Nema promene.. 

Postigao je radnu temperaturu relativno brzo, probao sam da rukom drzim pedalu gasa na 3500 obrtaja i nije izvodljivo.. :D

Kada ga drzim na nekih 2000 obrtaja uspem da ga umirim ali primeti se da obrtaljka "cupka" tj obrtaji kao i na leru nisu mirni. Palio sam el. potrosace i cini mi se da "cupkanje" obrtaljke pojaca dok na primer kad upalim klimu digne obrtaje nesto preko 1000 i relativno ga umiri.

Izlazicu do kraja smene na svaka dva sata da ga pustim da odradi i da postigne radnu temperaturu ne bi li se hidro podizaci napunili.

 

Jos jedno pitanje za tebe @Dezurni reci mi da li je moguce vratiti remenicu zupcastog kaisa na bregastoj (ima ih dve jer je DOHC 16V) u drugaciji polozaj prilikom demontaze / montaze, tj da li remenica na delu kojim se spaja sa bregastom ima klin na primer ili nesto slicno sto bi sprecilo da je stavis u bilo koji polozaj?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisi me shvatio za podizače. Na radnu, pa da se ohladi skroz. Racimo, da auto miruje preko noći. Zbog toga, ponekad treba par dana za luftiranje.

Remenica nema kajlu. Možeš da je vratiš kako hoćeš. Zato treba alat pri zupčenju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...