Jump to content
FAS Goran
draganc

Fiat Stilo 1.6 16v - istopljen klip

Recommended Posts

A sta je onda sprečava da ne prokliže recimo? Znam za alat, ide umesto onih poklopaca sa čela na drugom kraju bregaste a na njoj su usečeni reperi pa se tako bregaste dovode u poziciju za zupčenje. Video sam kada je to radio, jedino mi nije jasno kako je utrefio položaj radilice posto nije proveravao položaj klipova kroz rupe za svećice. Ako sam u pravu za zupčenje prvi i četvrti cilindar trebaju biti u gornjem položaju a drugi i treći u donjem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konus sprečava proklizavanje. Naravno kada stegneš remenicu :)

Remenica radilice ima oznake.

Veruj mi da sam imao slučaj gde su majstori omašili zupčenje i sa alatom :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

LOL možda je to slučaj i kod mene.. poslušaj molim te na prvom snimku kako se čuje auto. To sam jutros snimio dok je bio apsolutno hladan i dizao sam haubu da snimim zvuke.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pošto sam danas napustio servis pod parolom majstora "sve je tu u redu čuju se hidro ventili" ustanovio sam da mi cilindar 2 uopšte ne radi. Zamenim mesta bobinama i opet ne radi.. Skinem bobine ubacim svećicu ne baca varnicu. Prekačim je na struju od cilindra 1 i radi.

Drug Dežurni je asistirao nekoliko puta preko telefona i sad je dijagnoza ECU.

 

Skinuo sam ga pretresao sve džekove oko osigurača i naprskao kontakt sprejem pregledao računar i nađoh krivca tj dva komada :D

20160916_215418.jpg

Oznaka im je 336V P050R (malo žuto govno na slici :D ) Type:Voltage Regulator

Sad samo da nađem ovo negde da kupim pa da testiramo. Majstori za "reparaciju" uzimaju bezobrazne pare pošto recimo otpornici ovog tipa koštaju 20$ 200 komada. Ima ih tri ukupno na ploči pa računajte sami..

 

Auto inače ostavih kod njih na ćupriji pa neka vide šta će sa njim. Počeo je da brljavi (radi na tri klipa)  kada je "majstor" čačkao oko kompresora klime. Čačkao je pošto sam se žalio da mi i klima sad ne radi a hladila je da se smrzneš pre nego je dopao njihovih šaka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ispostavilo se da sam bio u pravu, posle dva sata googlanja završih na nekom ruskom forumu i nadjoh lek za ASR, ESP Failure, Loose connection.

Potrebno je zameniti ukupno 5 "Tantalum" kondenzatora ( tri žuta i dva crna) i problem sa kompom je rešen.

Pošto se oznake razlikuju od kompa do kompa ovo je bitno

Žuti - 336V  33UF  35V  (33 mikro farada i 35 Volti)

Crni 10-16L  10UF  16V

Materijal košta cirka 20 dinara, 3 minuta da skinete ECU, 2 da ga otvorite i 15 da prelemite svih 5 komada. Jeftinije od ovoga ne može. Sad će elektroničari da budu besni jer sam ih razotkrio :D

Edited by draganc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo slike cele ploče i gde se kondezatori nalaze na njoj.

stilo1616vECU.jpg

Kod nas je malo poteže naći Tantal SMD pa ću ih poručiti sa aliexpresa a dok ne stignu SMD staviću obične Tantal sa nogicama. Ove obične možete naći u Mikroprincu 33uF/35V košta 317 din/komad dok 10uF/16V košta 29/kom. Iako im je cena krajnje bezobrazna imajući u obzir da je to ipak govnjivi kondenzator i cenu istog u inostranstvu jebeš ga.. :D makar ima negde da se kupi.. LOL

Pošto ću sa alija kupiti paket jednih i drugih (čini mi se po 100kom) imaću ih dosta pa neka se javi kome treba davaću ih za DŽ a ako bude nesretnika koji ne umeju da drže lemilicu, rodjenih sa dve leve ruke i noge, slepi na jedno oko itd.. uradiću im ja u slobodno vreme :D

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima li neko šemu komplet instalacije za stila 1.6 16V? Ovo bi mi valjalo da imam i za u buduće. 

Btw danas su u servisu ustanovili da mi bobina na cilindru dva ne dobija struju tj impuls. Kako sam se samo pokidao od smeha kada su mi to javili telefonom. Rekoh liku na finjaka da je ustanovio on moj biiip i da sam im ja auto zbog toga i vratio. I kao merili su kompresiju u cilindrima (naravno dok ja nisam bio prisutan) i navodno je 9 bara što je po njima "normalno" a ja očekivao da bude kako treba pošto je motor generalno sređen.

Mislim da me muljaju nešto jer traže pare i da teram auto kod nekog njihovog "elektroničara". Imam utisak da mi nisu dobro uzupčili motor, koristili su alat ali kakav..

 

https://drive.google.com/open?id=0B7tLXnNYRoDsSWttbWt1WFBSM2s

 

https://drive.google.com/open?id=0B7tLXnNYRoDsVTNOX2dNd1d4Tmc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa tim alatom bez komparatera u cilindru tesko da se uzubi. Neko je napomenuo na ovoj trmi da je vidjao auta koja su zubljena sa alatom i da su lose uzubljena. Dakle,16v motore treba raditi sa oprezom i pre svega treba imati dovoljno iskustva. Forumasi ce verovatno svoje iskustvo ovde podeliti sa nama jer je ono nemerljivo u resavanju nasih problema

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U setu alata postoji dugacka cev namenjena za uvrtanje umesto cevcice za prvi cilindar i kontrolu GMT komparaterom. Iskusni@Dezurni kaze da ne treba i upravu je, ali je lakse i preciznije komparaterom.

 

On 9/19/2016 at 6:50 AM, vave said:

U setu alata postoji dugacka cev namenjena za uvrtanje umesto svećice za prvi cilindar i kontrolu GMT komparaterom. Iskusni@Dezurni kaze da ne treba i upravu je, ali je lakse i preciznije komparaterom.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Druze, ja sam nedavno kupio Stilo 1.6, koji je izuzetno lose radio na leru. Bukvalno nisam mogao da izadjem iz dvorista koliko se gasio, i koliko su varirali obrtaji. Probao sam sa ciscenjem klapne, ali nije dalo rezultata. Cak sam i cistio kolektor na motoru klapne, i onu traku sa kliznim potenciometrom, pa sam uspeo da nakidam jedan od vodova na njoj. Srecom imao sam kod kolege tecno srebro koje se koristi za popravku flet kablova, pa sam njime popravio traku. Na dijagnostici mi je podpritisak u usisnoj grani bio oko 500mb, pa sam sumnjao na lose zupcenje, jer sam proveravao usisnu granu i nije imala nigde ostecenja ili pukotine. Otisao sam kod majstora i odradili veliki servis i ponovo uzupcili auto alatom, medjutim on nije imao komparater pa je gledao polozaj radilice na zvonu menjaca, posto se malo spetljao dok je navlacio kais, natezao, okretao levo-desno, nekako je navuko i nakon toga smo probali auto. 

DA NE POVERUJES koja razlika u radu motora, bukvalno ne znas da li motor radi ili ne kad sedis u njemu. Medjutim bio mi je nekako lenj na dodavanje gasa, pa je on probao napamet da pomeri radilicu u odnosu na bregaste i nisam zadovoljan kako auto ide. Posto odavno nisam vozio 1.6 fiatov motor uglavnom sam vozio dizele. Imam osecaj da mi je ubrzanje dosta slabo. Znam da dizeli imaju mnogo veci obrtni moment, ali ipak imam osecaj da auto slabije ide nego sto bi trebalo. Nekad sam vozio Bravu 1.6 koja je bila pracka u odnosu na Stilo. Ali sa druge strane na leru radi odlicno. Medjutim sinoc sam ga nakacio na dijagnostiku, sad mi je podpritisak u usisnoj grani na 360 mb, dok bi trebao da bude jos nizi. Negde izmedju 250-300. Tako da je ostao dogovor da nabavi komparater pa da probamo ponovo da ga uzubimo. Pa da vidimo sta dalje.

E sad ne znam kakva su pravila foruma, ovaj majstor ima motor za stilo 1.6 na prodaju. Skinut od auta iz svajcarske koji ima 140000 predjenih. Video sam kakav je auto koji je rasturio i kako je radio, kao iz fabrike da je izasao. Mislim da je cena negde oko 150 evra, pa ako nekog zanima neka mi posalje poruku na PM...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nadam se da admin nece praviti problem ako prpsirimo temu posto se cesto spominje zubčenje.

Neka iskusniji majstori napisu par reci o načinu,mogućim greškama pri faziranju motora 1.6 16v

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pošto sam zamenio kondenzatore na kompu zakačio sam ga nazad na auto i opet isto.. Radi na tri cilindra :S

Odnesem komp u Staru Pazovu kod jednog iskusnog servisera platim 7500 din vratim komp i opet isto... Tri je*ena cilindra rade, drugi ni da bekne! 

Oterao sam auto kod električara sutra će nadam se biti poznata dijagnoza.

 

@nikola_dzoni Koliki podpritisak treba da bude na usisnoj grani u normalnim uslovima na leru?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto ti je pritisak bitan? Ako memas varnicu na jednom od cilindara pogledaj izlazne tranzistore kojo okidaju bobinu,posebno obrati paznju na hladne lemove sto je specificno na snagase koji se prilicno greju.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesuje me koji je normalan podpritisak jer sumnjam da mi auto nije dobro uzupčen. Loš podpritisak je znak da zupčenje nije dobro?

Imaš slike njihovog alata koji su koristili i odaje mi utisak da je sjeban.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ne mora da znaci da je uvek do toga. Uglavnom promase radilicu u odnosu na bregaste. A posto vecina ima blokirace za bregaste, one su sinhronizovane a radilica pobegne.  Kod mene je bilo vise simptoma koji su ukazivali na lose zupcenje. Automaticar sam tako da su mi mehanika i elektrika prilicno poznati. A za automobile je malo reci da ih obozavam i da su mi hobi. Pa vecinu kvarova kod sebe sam resavam. Nisam iskusan oko automobila kao ljudi koji se bave time svaki dan. ALi sam do sada uglavnom uvek resio problem. Osim kad je iziskivalo alate koje nemam. Los podpritisak u grani je jedan od pokazatelja da je motor mozda losije uzupcen, ili da nesto sa glavom nije u redu.  Prvo proveris usisnu granu da nema pukotina i curenja. Ako je to u redu, onda ostaju ventili. Sad moze da bude da bregaste nisu sinhronizovane, da neki od ventila nije dobar, mada bi auto onda dimio. Normalan podpritisak za 1.6 motor je oko 250-270, ali moze da ide i do malo preko 300, vec preko toga ne bi trebalo. To je ono sto sam na vise automobila imao prilike da vidim. Planiram uskoro da kupim onaj master set alata za zupcenje za Fiata, posto sam imao do sada 3 losa iskustva sa 3 majstora sto se tice zupcenja automobila. Nego se jos uvek razmisljam posto je oko 200 evra set. 

Kod tebe prvo resi da imas struju do bobine. Sto ti je rekao "Vave" proveri upravljacke elemente koji okidaju bobine da li su OK. Ali pre svega proveri kabal od bobine do kompa, pa onda dalje. Negde su napomenuli da kolega sa foruma Crni Sale popravlja ECU za Stilo 1.6. Posavetuj se sa njim, pa ako treba i posalji mu ECU. Pa kad dobijes struju onda da gledamo dalje. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komp je danas bio u ECU servisu al izgleda dzaba pošto nije do njega.

Mehanički sve bi trebalo da je super pošto je sve novo. 

Razbušen je na prvu specijalu stavljeni novi Nural klipovi i Getz karike. Zamenjena jedna klipnjača, radilica savršena (odstupanje 2 mikrona), glava poravnana i ispolirana. Ventili su kako rekoše u MRu kao novi i menjane su samo gumice i vođice za svaki slučaj jer nije neki trošak(1500din). Servis neće da prekontroliše zupčenje nego su u fazonu vadi 50€ pa ako nije dobro mi ti vratimo pare. Kapiram da se sami boje da nisu nešto sjebali pa sad samo traže pare dok se nije ispostavilo da su krivi za nešto. Rekao sam im da neću da platim dok god mi auto ne bude radio na sva 4 cilindra i to normalno makar ga popravljao lično. I ne verujem im za kompresiju imam utisak da lažu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cekaj, a je l si probao preko dijagnostike testiranje bobina.? Ima opcija u aktuatorima, da se testiraju bobine, svaka posebno. Izvini, jos juce sam procitao prethodne postove pa ne mogu da se setim da li si napisao...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako me nisu slagali jedina greska koju sad daje je Missfire za koju mi rece elektronicar da je obicno vezana za sjeban cilindar. Zato i strepim da mi nije otisao ponovo klip. Nije im za verovati za kompresiju jer nisam bio prisutan kao sto vec rekoh. Ocigledno je da su nesposobni da uklone kvar i moguce je da prikrivaju neku svoju brljotinu. Auto je sad u dobrim rukama jednog elektricara iz kraja kog licno poznajem godinama. Sutra imamo najavljeno iskljucenje struje pre podne pa dok to prodje on pocinje sa radom. Nadam se da ce kvar makar biti pronadjen ako ne i popravljen do sutra vece.

 

Ako neko ima semu instalacija i pouzdano zna kako funkcionise "okidanje" bobine (citav proces) neka javi ovde.

Nesto mi je palo na pamet pa evo pitanja:

Teoretski da li bi radio cilindar 2 da mu napravim most sa strujnog dzeka cilindra 3?

@nikola_dzoni Nisam siguran za test da li su ga odradili ili nisu. Znam samo da nije do bobina ni svecica posto sam ih licno menjao nekoliko puta i tada sam i ustanovio da mi cilindar 2 ne radi tj da ne dobija inpuls na bobinu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...