Jump to content
FAS Goran
draganc

Fiat Stilo 1.6 16v - istopljen klip

Recommended Posts

Pozdrav svima,

Imam Stila 1,6 16V 2002 god 76KW/103HP. Auto održavam po PS-u, sipam kvalitetno ulje i ugrađujem najbolje aka najskuplje delove. Ugradio sam i plin AC STAG Q-BOX 4 pre nekih 30k km. Neposredno potom primetio sam neravnomeran rad motora na leru dok radi na gas i auto se gasio u situacijama kada vozim malo brže pa se zaustavim (zbog semafora na primer). Obratio sam se servisu koji je ugrađivao gas povodom problema da bi mi oni rekli kako tu nema problema sa plinom nego je to problem sa leptirom gasa. Nije mi bilo logike pošto se na benzinu ovo nije događalo. 30k KM i godinu dana kasnije problem je bio tu i dalje pojavljujući se kako kad mu ćefne. Sve je osim toga bilo ok do pre par dana kada je motor počeo da trokira i da se trese na leru gore nego dajc. Doduše pošto sam bio na auto putu primetio sam nekih 2-3 km pre isključenja da gubi snagu i kada sam stao na isključenju čuo sam da ne radi kako treba i osetio da trese. Prvo što mi je palo na pamet - bobina riknula. Pošto sam bio 150km daleko od kuće okrenem druga telefonom, dođe bobina i sistemom eliminacije ustanovim da drugi cilindar ne radi, zamenim je al nije do nje. Kapiram riknuo ventil, zaturiram i baci oblak plavog dima na auspuh. Šlep kući i po skidanju glave imao sam šta da vidim:

 

20160830_153732.jpg

 

I slika glave motora:

 

20160830_153748.jpg

 

Pošto je klip istopljen vadi sve napolje i nosi blok (sa klipnjačama i klipovima) i glavu u MR Group na obradu. Javiše mi danas glava je ok, poravnaće je, zameniće vođice izduvnih ventila i gumice. Što se tiče bloka kažu drugi cilindar je loš i ima riseva (to sam već znao) al ono što me je totalno zbunilo i liči mi na neku muljažu je njihova priča kako su mi klipovi 80,60mm a standard je 80,50mm. Preporučiše mi da radim sva 4 cilindra na prvu specijalu (80,90mm) ili da hilznujem sva 4 i vratim na fabriku. Kako god u toj njihovoj priči ja ću da izgorim skoro 50 hiljada dinara za klipove + 60e za glavu i 120-150e za blok.

Dok sam se malo sabrao nazovem ih nazad i kažem im da hoću da mi hilznuju na fabričku meru drugi cilindar koji je oštećen i da ću da im donesem 5-6 klipova da izaberu najbolji i zamene taj istopljen + set novih karika za sva 4 klipa. Na to mi lik preko telefona kaže može i tako pa krene da mi mrsi. Isečem ga tu u priči i ispreskačem malo da bi mi ovaj put rekao kako su ipak ostala tri cilindra ok a sat vremena ranije nisu bila i opet lik pokušava nešto po mojoj proceni da me smulja. Dadoh mu email adresu i rekoh pošaljite detaljan izveštaj o zatečenom stanju koji sam im inače tražio po predavanju delova na obradu i za koji je predhodno rekao da je gotov. Ništa mi naravno nije stiglo.. Imam utisak da pokušavaju da me preveslaju na sve moguće načine nisam stručan al jesam sumnjičav jer mi nema logike u priči. 

 

Elem sve ovo je saniranje posledica koje su se dogodile a uzrok mi je i dalje misterija. Pozivam sve forumaše da pomognu i iznesu lična iskustva i ako ima majstora među vama da daju svoje stručno mišljenje. Ne želim da dođem u situaciju da sve ovo sad sredim pa da mi se dogodi opet jer nisam otklonio uzročni kvar. Takođe ako neko ima slična iskustva sa MR-om neka ih iznese i kaže kako se sve na kraju završilo.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje misljenje je da je losa smesa i paljenje i da je to uzrokovalo taj problem. Ista takva stvar se desi i na dizelu kad je losa dizna - "kad propisa" :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

izbaci plin i sve ce biti u redu. Plin sagoreva na mnogo vecim temperaturama nego benzin i tako unistava klipove i ventile. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ae sad ne preteruj po nekim pitanjima.

Delom ima istine ali se o tim stvarima ne može kafanski razgovarati.

Ovde je činjenica da je očigledno neki ozbiljan propust ili je dobijao vodu kroz zaptivač.

Ja ovaj auto vozim već preko šest (6) godina na plin a bio je mator kad sam ga pazario.

Tako da ... Uzdržite se paušalnih komentara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pazi kada se ja suzdržavam od lupetanja :D Znam dosta ljudi koji su prešli mnogo mnogo kilometara na TNG bez havarije, doduše neki su imali sitne zezancije koje nerviraju. 

Ako je i do plina, za to je verovatno kriv onaj koji je ugrađivao. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kakve veze ima stil vožnje sa havarijom na motoru? I jeste, klinac se smorio što Idea ne ide. 

 

image-324d8e0614e891fdc816497d45fe6bbd-V.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da se vratimo na temu.

Ovde se vidi da su drugi i treći klip "saprani", a do toga dolazi usled prevelike temperature u kompresionoj komori. To uglavnom izaziva prisustvo vode (rashladne tečnosti) u cilindrima. E sad, u tvom slučaju gde imaš i plin, postoji moguċnost da su ti benzinske dizne flisovale i da su zajedno sa plinom podizale temperaturu.

Za vodu možeš da proveriš dihtung i da nađeš tragove oštećenja (ako ima).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dihtung je kao nov, nema oštećenja. Glava je prošla hidro test i nema oštećenja / curenja. Nije bilo tragova benzina / vode u ulju a nivo vode u boci je isti kao pre godinu dana. Filteri gasa su redovno menjani i nije bilo nekih posebnih prljavština u njima.

Benzinske dizne ću nositi na testiranje ovih dana a kad auto opet bude u voznom stanju posetiću Doru u Novom Sadu da mi uradi dijagnostiku plina.

Ja sve više sumnjam na dizne ili gasnu mapu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

I Dora i ja imamo 1.6 16V karavane sa QBox Plus, nikad se lepše nisam vozio na gas, jedan kratki bip znaci da sam na gasu, 3x2 bipa me opomenu da nema više gasa i da treba da sipam (kad zaboravim) nikakav trzaj, gašenje, ništa, kao da nema ugrađen gas, a bolje radi i bolje podnosi moj stil vožnje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskustvo sa 1.2 16v palio cek lampicu posle nekih 100nak km posto je ugradjen plin. Odem kod majstora koji je ugradjivao opremu i pocne da me ubedjuje da su svecice,da je akumulator i svakojake gluposti. Nije imao pojma da imam malu rucnu dijagnostiku uz koju sam otkrio da je los odnos gorivo vazduh. Zahtevao sam da se auto podesi da ne ukljucuje MIL lampicu i da se podesavanje radi online tj u voznji gde su razliciti rezimi opterecenja motora koji su daleko razliciti od onog na leru kako je on podesavao. Znam da je auto ostao kod njega dva dana i da je posetio kolegu koji se ozbiljno bavi TNG > Cek lampica se vise nije palila.
                          Dakle posle malog uvoda bih pokusao da ti pomognem svojim iskustvom,naime ovako nesto sam predvideo na mom autu i zahtevao sam da se uredjaj podesi je r los odnos smese vazduha i goriva tj.manjak goriva a vise vazduha stvara preveliku temperaturu na celu klipa i MOZE da napravi havariju slicnu tvojom. Mehanikom se rekreativno bavim popravim po koji motor veliki ili mali,podesim koji karburator itd. Vidjao sam slicne situacije na motorima cak i gore. Moje iskustvo ne treba da ti bbude smernica za dalje ali svakako porazgovaraj,eto sa forumasima i sa iskusnijim majstorima.
                       Moj zakljucak je da je moguci uzrok kvara na cilindru ili ti klipu br2 siromasna smesa gorivom (prebogata vazduhom) koja je izazivala visoku temperaturu na celu klipa i sumnja se potvrdjuje bojom na izduvnoj grani koja iz braon prelazi u sicu koji nedvosmisleno potvrdjuje navedeno

Edited by vave

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nisam imao check engine / misfire etc.. Nije bilo nikakvih grešaka, pre nego sam stao digao je temperaturu na crtu preko polovine. Pošto je bio topao dan (30 stepeni) i pošto sam vozio malo brže to me nije zabrinulo u trenutku.

Čini mi se da sam još malo vozio da bi otišao i treći cilindar. Ako primećujete vidi se na slici kao da je glava počela da beli.

@uglavnom.bezopasni Jesi ti majstor? Tačnije baviš li se ugradnjom / servisom plina? Interesuje me postoji li teoretska šansa da u cilindar uđe benzin dok auto radi na plinu?

Znam da postoji elektro ventil i da ovo ne bi trebalo da bude moguće, čak i da jeste kapiram da ne bi bio slučaj samo sa jednim cilindrom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postoji šansa da uđe benzin. Zato što plinski komp ugasi benzinske dizne dok motor radi na plinu. Tako da je magistrala uvek pod pritiskom i ako dizna malo propušta, eto benzina u cilindru ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laičko pitanje:

Zašto se prilikom rada na plin ne gasi pumpa za benzin? Ovo me odavno zanima, a sve zaboravim da pitam. 

Edited by marko.jovanovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

U slučaju curenja benzina u cilindar dok motor radi na gas bi trebalo da dođe do detonacija? Ovako nešto nisam primetio niti je izbacio bilo kakvu grešku na board-u.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kruzenje benzina u sistemu dok motor radi na plin ima efekat hladjenja za brizgaljke i sprecava se da prokuva gorivo u railu (zato mnogi sistemi ubrizgavanja imaju i podsistem koji pali automatski ventilator hladnjaka ako je motorni prostor tj rashladna tecnost pretopla cak i kad je vozilo ugaseno).

 

Zar curenje benzina ne bi sprecilo toplo sagorevanje u cilindru posto je bogata smesa koja inace hladnije sagoreva? Da je zagaravio svecicu i nije upalio smesu nego da dodje do eventualne detonacije i slicno onda bi sonda vec verovatno registrovala prebogatu smesu ili bi zagaravila sondu.

 

Mislim da je tu klasican problem nestrucnog majstora koji ne zna da podesi smesu i da je motor sagorevao presiromasno dug period sto je nacelo klip koji je popustio nakon veceg opterecenja na autoputu.

 

PS: Elektroventil za gasenje benzinske instalacije se koristi samo kod karburatorskih motora, kod ubrizgavanja se samo prekida struja do brizgaljki. Kad sklopis motor, moze da se nakaci unimer na lambda sondu i da se ocitaju podaci kakva je smesa u motoru (ko nema dijagnostiku) i uporedi se benzin i plin pa se vidi jel siromasna ili bogata. Za brizgaljke moze da se koristi manometar da se meri da li gubi pritisak sistem usled curenja. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas sam lično bio u MR-u i merio klipove i cilindre. Ovo je prosto neverovatno ljudi. Da mi je neko pričao ja mu ne bih verovao. Standarad za ovaj motor je 80,50 mm kod mene je sve veće za jednu desetu tj. klip, karike i cilindar su 80,60 mm.

Pošto ništa od tih delova ne može da se nabavi u toj dimenziji moram da radim sva 4 cilindra na prvu specijalu i da stavim nove klipove i karike. Kada sam stavio novu fabričku kariku u cilindar danas ona umesto da "zažmuri" i ima 2-5 mikrona zazora ona bukvalno "zija" skoro 5 mm. Cimao sam sve koje znam da se bave autodelovima i niko ama baš niko nikad nije čuo za ovako nešto. Fabrika napravila robu sa greškom pa sklopila takav proizvod i prodala?? Ne vidim drugo objašnjenje jer delovi u tim merama ne postoje... cccCCcccc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...