Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
N.N.

Global Small Engine i 2017 Fiat Uno

Recommended Posts

Za Brazil je najavljen novi Fiat Uno sa pripadnom fotografijom. Isti bi trebao biti dostupan u Brazilu od sljedećeg mjeseca.

 

zza4100.jpg

 

No ono što je interesantnije je premijera FCA GSE (Global Small Engine) familije motora. 

Ovdje se radi o atmosferskim motorima koji bi prije svega trebali biti jednostavni za održavanje. Blok je aluminijski, a imamo dizajn sa 2 ventila po cilindru. Sve je to dovoljno za 80 KS i preko 100 Nm iz 1.0 motora sa 3 cilindra. Za 1.3 motor sa 4 cilindra snaga nije poznata no brazilski mediji spekuliraju i sa 109 KS i preko 140 Nm.
Iako Brazilci uobičajeno ističu snagu za motore pogonjene na etanol moram reći da iste zvuče impresivno.

 

zza4101.jpg

 

U budućnosti će za europsko tržište doći turbo inačice ovih motora koje će imati i 4 ventila po cilindru kao i MultiAir.
Sve su ovo odlične vijesti za FCA koja, prvo preko Alfa Romeo 690T motora pa zatim 2.0 GME motora sa 350 KS i električnim turbom i sada sa novim GSE motorima, jasno pokazuje da je u vrhu što se tehnologije motora tiče.

 

http://blog.dnevnik.hr/fcagrupa/2016/08/1632038541/global-small-engine-i-2017-fiat-uno.html#gallery[1472233975]/0/

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, N.N. said:

Sve su ovo odlične vijesti za FCA koja, prvo preko Alfa Romeo 690T motora pa zatim 2.0 GME motora sa 350 KS i električnim turbom i sada sa novim GSE motorima, jasno pokazuje da je u vrhu što se tehnologije motora tiče.

 

Valjalo bi malo uporediti koliko posla su druge kompanije već odradile ili najavile da će odraditi sa potpuno elektro automobilima, i sa druge strane FCA koji će očigledno još dugo vremena najdalje po tom pitanju otići do hibrida malih benzinaca i elektro motora. Nekako mi se čini da će npr. tamo negde 2025. godine znatni deo prodajnog kolača otpadati na potpuno elektro automobile...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct

I opet kompanije kao Audi na sva zvona objavljuju kada ugrade električni turbo u dizel ili slično. Zašto nebi i FCA?

Što se elektrifikacije tiče. Kako dugo sve pratim, pogotovo dio sa baterijama, dobar dio su šuplje priče. Ako vlade stvarno budu inzistirale na nekim nerazumnim regulativama onda će automobile voziti samo bogataši. Evo već i Trump najavljuje da će ublažiti retoriku i regulativu koja bi u SAD-u trebala biti u budućnosti. 
Nije svatko Tesla da ih država subvencionira, da im se daju nepovratna sredstva, da posluju u SAD-u na načini kako drugi proizvođači automobila ne smiju. I onda Tesla vagano teži 2 i pol tone, leti van iz prve krivine, a ako voziš 140 km/h na auto-cesti ima autonomiju od niti 200 km/h.
Valjda ti je jasno na što ciljem? Moraju još svi puno pure jesti da bi doveli tu tehnologiju na zadovoljavajući nivo, a onda nam predstoje problemi elektroopskrbe i punjene takvih automobila.

I sada da se vratim na taj moj članak. Moja pogreška je što nisam jasno stavio da je riječ o benzinskim motorima i da se misli na iste. I dalje mislim da je svaki od tri navedena motora dragulj u svom pogledu.
Za ove nove atmosferske GSE je važno prije svega da su jeftini i za proizvesti i za održavati, a da pri tome daju dobre performanse. Tehničkim rješenjima koja su jednostavna stvarno omogućuju to jeftini održavanje. Performanse se barem na papiru čine dobre. Nama u Europi će ipak bitnije biti turbo inačice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...