Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Polovno ili polovno za iste pare? :)

Recommended Posts

Ok, imamo odavno temu na forumu u kojoj se diskutuje da li je bolje, optimalnije kupiti nov auto ili neki polovnjak iz višeg segmenta, a za iste pare. Evo te teme:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/60716-novo-ili-polovno-za-iste-pare-amortizacija-novog-auta/

 

Ali, šta ako u izboru uopšte nije nov auto kao opcija, nego se razmišljamo polovan, ili polovan? :D 

Npr., da li bi ste pre kupili neki Audi A6 S line sa kraja 90-tih za malo preko 3.000 evra, ili za iste pare neki dosta mlađi polovni auto, ali nekoliko segmenata dole, npr. neki Stilo, Astru ili Golfa?

Evo, npr. ovaj Audi A6 2000. godište, 2.5 dizel za 3.450 evra:

 

audi a6 001.jpgaudi a6 003.jpg

audi a6 002.jpg

http://www.polovniautomobili.com/putnicka-vozila/8066848/audi-a6

 

Ili neki mlađi polovnjak C segmenta?

 

Ili, možete tako sami ređati gomilu primera sa PA...suština je:

- da li dati sebi ''oduška'' i barem nekada u životu voziti automobile koji su kao novi koštali kao prosečan stan...ili ''bežati'' od njih jer im možda dolazi vreme kada im se sve kvari, a skup je i sam pogled servisera na njih... :D:D 

 

p.s. Ne, ne razmišljam o tako nekoj kupovini, nego 'nako otvaram temu. :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iz ličnog iskustva kao dugogodišnji (bivši) vozač marke BMW, kao i kolege koji vozi Audije ako nemaš još toliko, a hoćeš da voziš ispravan auto nemoj ni počinjati da maštaš.

Kod konkretnog modela je problem i iznos za registraciju, da nije toga sad bi ja vozio onu peticu (nije golf) iz druge teme, nudio čovek pre neki dan zna da volim :)

Zavisi ko šta voli mene je i potpuno ispravan stilo benzinac izašao ~3500€ od početnih 2300€, sve za šta je prodavac rekao super je to može još da ide ja sam promenio, neko bi možda i terao tako sa npr. 4 različite gume koje imaju dobru šaru, ja ne mogu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uvek sto noviji. Iskreno, jedan od razloga zasto volim italijane (tacnije Fiat) je upravo to. Uvek kada imas xx eura, dilema je da li kupiti malo stariji nemacki auto npr VW, ili noviji Fiat, Renault, i slicno. Uvek biram noviji Fiat i do sada se nisam pokajao :) 

 

Edit:

Mislim da se u razumnim situacijama auto bira proporcionalno primanjima i mogucnostima odrzavanja, registracije, tocenja i slicno, a ne po vrednosti na trzistu polovnjaka. Dzaba taj A6 kosta jeftino, kad ti trebaju politicarska primanja da bi mogao to napojiti, odrzavati, registrovati i slicno...

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Povela se sinoć jedna priča u vezi večite dileme... :D da li kupiti stariji polovan auto višeg segmenta, ili mlađi polovan auto nižeg segmenta. 

Konkretno:

- u plavom uglu BMW 320d karavan 2005. godište za 7.000 evra (ili par stotina manje), ovaj:

 

Screenshot_3.jpg1c36fb047ae8-1920x1080.jpge8c9f6c5beb9-1920x1080.jpg665cebf28e9a-1920x1080.jpg2f8e00dd9f87-1920x1080.jpg792fac8baeff-1920x1080.jpg

 

- u crvenom uglu Fiat Nuova Bravo 2012. godište za isto ili malo manje para nego pomenuti BMW, ali koji je svojevremeno kupljen nov u SRB sa potpuno poznatom servisnom istorijom i pređenih 82.000 kilometara.

(nema slika jer još nije na oglasu).

 

Kao što znamo, najmanji trošak je sama kupovina automobila. Pod pretpostavkom da bi budući vlasnik imao taj auto naredne 3-4 godine, da li je bolje stariji BMW koji bi služio novog vlasnika i kada bude bio star 15-16 godina, ili Nuova Bravo sa dosta manje pravih kilometara, koji bi u momentu neke buduće prodaje i dalje bio na ispod 10 godina starosti?

Verovatnoća kvarova, cena održavanja, itd, itd...

 

p.s. Ne, ne gledam/pitam za sebe. :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mlađi auto naravno..Jedino ako taj iz više segmenta nije auto nekog mog rođaka koji ga je kupio novog i mazio pazio..Ili ako taj stariji nije neka ikona koja je plaćana brdo love pa da ga čuvam za old tajmera..:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve zavisi kako ko razmislja, polovan je rizik u svakom slucaju, a stariji je samo veci rizik. Ali izmedju renoa 2010 ili bmw-a 2002 biram bmw isti je slucaj i sa ovim primerom e91 i novi bravo.

 

Audi sa prve slike ne bih ni za dzabe jer je 2.5 tdi plus automatik, a to je najgora kombinacija. Pre bih punta 2010 uzeo...Tako da zavisi i od auta i kako se neki model pokazao, ali uvek idem ka necemu sto znam da ima dobre vozne karakteristike, pouzdane motore i odredjenu dozu luksuza koliko je to moguce za taj budzet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo je do coveka. Koliko racionalno posmatra situaciju, a koliko je avanturista.

Konkretno, ja sam ove godine uzeo Bravo 2012. kad sam imao tu dilemu. :D

 

Naravno da bih voleo da vozim BMW (seriju 3, limuzinu!) ali racionalno, ja nemam para za to.

Sto bi rekao jedan moj drug - Nema skupljeg auta od jeftinog BMW-a!

 

Svako gleda da uzme najvise moguce za svoje pare, to je ok, bolji je BMW nego Fiat.

Ali nije auto samo kupiti i registrovati, treba to i "malo" odrzavati.

Jbga, volim da vozim ispravan auto.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bio u slicnoj dilemi letos, uzeo bmw-a, ali kapiram i drugaciji izbor. Bmw ce za 3 godine da mi pojede sigurno vise para nego neki dosta mladji fiat, reno ili citrus. Al merak je merak :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene je proslogodisnja dilema presudila u korist novog.
I to iz 2 razloga:

  1. Odnos ulozenog vremena i novca kod novog/polovnog mi je isao u korist novog. Tj mogao sam da kupim 50ak % jefiniji polovan auto i ulozim jos 30% vrednosti u narednih 5 godina za nepredvidjene kvarove i izgubim jos dosta vremena
  2. Nisam mogao da nadjem opremu u karoseriji koju zelim kod polovnih kola

Mislio sam da ce mi cackanje oko kola nedostajati posto sam sa Stilom zaista uzivao , ali ispostavilo se da je bio pravi potez jer imam jako malo slobodnog vremena i bas mi znaci sto ne moram da cackam oko kola.


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnogo zavisi i od automobila koji se porede, zbog ličnih afiniteta...

 

Pre bi uzeo e38 nego nuova Bravo, ali bi isto tako pre uzeo tu nuova Bravu u odnosu na taj karavan e91. Jbg, nema ni meni logike al' je tako  B)

Edited by PremieRacing

Share this post


Link to post
Share on other sites

U smislu ove teme, evo koliko pojava rđe može da utiče na odluku da li kupiti stariji polovnjak više klase (koji je možda više zarđao), ili mlađi polovnjak (manje rđav) segmenta niže.

Dokoni Šveđani :D su napravili test za to pitanje, a tekst o tome preuzet sa carscoops.com, pokazuje nam šta se dogodi po pitanju bezbednosti polovnjaka kada oni dođu u 10 i više godina starosti, tj. kada rđa počne da ih napada.

Evo teksta:

 

Najveća promena koja se proteklih decenija dogodila u autoindustriji je po pitanju bezbednosti automobila. Tu je nesumnjivo ostvaren najveći napredak. Ali, šta ako nemate novca za novi auto, ili prosto ne želite da gubite dosta na vrednosti pa nikada i ne kupujete novi automobil...Mislite sigurno da, po pitanju bezbednosti nema nikakvih problema jer ti polovnjaci, koji sada imaju 10-tak godina, su nekada (kad su bili novi) ionako morali proći stroge testove, zaraditi sve one zvezdice, pa su jednako bezbedni kao i novi automobili koji danas prolaze iste te testove. Paaaa...odgovor na to da li su jednako bezbedni kao kad su bili mlađi, ili novi, zavisi pre svega od toga koliko ih je rđa napala u međuvremenu...

 

Godine automobila i količina rđe koja mu se ''podvukla'' na raznim mestima još kako igraju važnu ulogu po pitanju očuvanja nivoa bezbednosti koji je taj model imao dok je bio nov.

Švedska neprofitna organizacija ''Villaagarnas Riksforbund'' je zajedno sa lokalnom osiguravajućom kućom ''Folksam'' proverila šta se dogodilo sa nivoom bezbednosti na nekoliko polovnjaka. Za potrebe testiranja uzeli su jednu Mazdu 6 karavan koja se pravila od 2003. do 2008. godine, i jedan Golf mk.5. U potpunosti su ponovili, odnosno reprizirali EuroNCAP testiranje po standardima koji su važili u vreme kada su ovi modeli (kao novi), prolazili taj test. Frontalni sudar, bočni udar, isto bodovanje, sve isto...

 

Oba testa su pokazala da ni polovna Mazda, ni ostareli VW Golf mk.5 nisu mogli da ponove, odnosno da ostvare isti broj poena na istom testiranju kao kada su bili novi.

Lošije je bilo u slučaju Mazde 6 kada se uporedi koliko je ona izgubila na nivou bezbedosti tokom godina nego kod Golfa. Treba naglasiti da ne postoje dva ista polovnjaka, tj. dva automobila koja su isto ostarila, koja su u bukvalno istom stanju posle npr. 10 godina, pa rezultat može biti donekle ''kompromitovan'' jer je jedan polovnjak u bojem stanju od drugoga.

 

Kod Mazde se vozačko sedište značajno deformisalo zbog čega bi vozač u čeonom sudaru udario glavom u B stub. Ako se neko pita koliko je loše ako Vam glava udari u B stub - veeeeoma je loše. Kada je bila nova, ta ista Mazda6 je osvojila jake 4 zvezdice (26 poena) od maksimalnih 5 EuroNCAP zvezdica, dok bi ova stara Mazda po istom bodovanju na istom testu, sada osvojila jedva 3 zvezdice sa ukupno 18 poena. Test je ustvari pokazao da bi vlasnik ovakve polovne Mazde 6 bio za 20% u većem riziku od pogibije u saobraćajnoj nesreći zbog uticaja rđe na auto.

 

 

 

VW Golf mk.5 je prošao iznenađujuće dobro. Kao nov je osvojio slabih 5 zvezdica sa 33 poena, a na testu polovan Golf mk.5 je osvojio samo bod manje, tj. 32, ali je i to bilo dovoljno da se spusti na teren jake 4 zvezdice, po merilima EuroNCAP koja su važila u vreme kada su ovi modeli originalno (kad su bili novi) bili na testovima. 

 

 

Istraživanje je nesumnjivo pokazalo da vam od količine rđe na polovnjaku još kako može zavisiti život. 

 

 

Preuzeto sa - carscoops.com

 

================

 

Na praktičnom primeru prevedno, ovo istraživanje bi nas zapitalo da li za oko 4.000 evra uzeti npr. ovu Mazdu 6 karavan 2006. godište:

 

Screenshot_12.jpg

 

...ili za iste pare uzeti neki manji, ali mlađi polovnjak...

Share this post


Link to post
Share on other sites

U jeeeee, otkrili su toplu vodu, pa i maloletna deca znaju da su te mazde truleksi, i to ne iz Švedske, nego i iz Italije, Holandije, Srbije... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svi Japanci su takvi. Nakon 10 god. kreće moljac da ih jede a lim neverovatno tanak.
Jbg. nisu mislili na siromašne narode, Burundi, Somalija, Papua, Srbija i td.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Norme agencija za sigurnost u saobraćaju su iz godine u godinu sve zahtevnije, novi automobili su prepuni bezbednosnih sistema, ali koliko su sigurni polovna vozila kojih je najviše na putevima?

 

1602014835ad368510ceb3616017013_v4_big.j

 

Ne brinemo se mi za najnovije modele koji ispunjavaju brojne testove sudara, ali učesnici u saobraćaju su najugroženiji zbog starijih automobila.
Zbog toga su Šveđanin Vilagarnas Riksforbund testirali dva popularna automobila stara desetak godina, Volkswagen Golf pete generacije i Mazdu 6 prve. Oba modela su se proizvodila u periodu 2004-2008. godine.
Šveđani su podesili parametre testiranja izvornim EuroNCAP standardima te su izveli test frontalnog naletanja na prepreku pri brzini 64 km/h, te simulaciju bočnog sudara. Oba automobila postigla su slabiji rezultat.

 

 

 

Mazda je dobila 18 bodova, odnosno tri EuroNCAP zvezdice, za razliku od 26 bodova i četiri zvezdice pre 14 godina. Posebno brine zakretanje vozačeve pozicije te naletanje lutkine glave na B stub.
Golf je prošao značajno bolje, bio je za svega jedan bod od izvornog testiranja. Nova "petica" je imala pet zvezdica 2014, a 14 godina stariji primerak bi osvojio četiri. S obzirom da je prosečni vek automobila na srpskim putevima oko 15 godina, a da su mnogi od njih daleko ispod standarda Mazde i Golfa, ne bi trebalo da nas preterano čude poražavajuće činjenice o saobračajnim nesrećama na našim putevima.

 

 

 

Preuzeto sa b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta je bolja kupovina - stariji polovnjak sa manje kilometara ili noviji sa više?

 

87616-polovnjaci.jpg

 

Da li bi prilikom kupovine polovnih automobila trebalo da ciljate mlađi, ili onaj stariji, ali sa manje kilometara? To je večito pitanje, a odgovor je da stvari nisu tako jednostavne.

Mnogo je faktora koji, uz godište i kilometražu, utiču na vašu odluku kod kupovine polovnjaka. Na primer, bitno je najpre odrediti koliko ste spremni da potrošite na popravke i održavanje, koja potrošnja goriva vam je prihvatljiva, i koja je to oprema bez koje ne možete? Lista se nastavlja, međutim, ne trebate da se zaglavite u njoj. Postoje jednostavne smernice koje vam mogu pomoći da odlučite koji automobil je pravi za vas, pa tako i kod pitanja o starosti ili kilometraži.

 

Ali, šta se zapravo može smatrati malom kilometražom kod starijeg automobila?

Uopšteno govoreći, bilo koji automobil koji je prelazio manje od 15.000 kilometara godišnje od svoje proizvodnje može da se smatra vozilom sa malom kilometražom. Međutim, bitno je ponovo naglasiti da stvari nisu tako jednostavne. Neki stariji automobili možda su prešli manje od 5.000 kilometara godišnje, što ne znači da oni u sebi imaju još stotine hiljada kilometara vožnje.

 

113114-polovni.jpg

 

Prilikom kupovine starijeg automobila, bez obzira na njegovu kilometražu, važno je saznati što više o istoriji vozila. Tih prosečnih 5.000 kilometara godišnje moglo bi značiti da je reč o drugom ili trećem automobilu u porodici, koji nikada nije previše pažen, ili da je vožen isključivo na kratkim relacijama, što nikako nije dobro za zdravlje automobila. Čak i ako je automobil ''stajao'' duže vreme, može biti sasvim u redu - sve se svodi na okolnosti.

 

Sa druge strane, kupovina novijeg automobila sa više kilometara ima svoje izazove. Noviji automobili imali su manje vremena da bi se prema njima vlasnici loše ophodili, odnosno da bi ih zanemarili, pa se zato često mogu naći u, na prvi pogled, boljem stanju, ali taj sjajni sloj boje i čist enterijer možda skrivaju druge probleme. Uzmimo kao primer automobil star tri godine sa 60.000 kilometara na satu. To je automobil velike kilometraže, ali tipičan za nekoga ko svakodnevno putuje na posao. Ukoliko je redovno održavan problemi ne bi trebalo da postoje. Ali, ako je promena ulja izostala samo jednom godišnje, to može prouzrokovati značajne mehaničke probleme koji neće odmah isplivati na površinu.

 

auto plac.jpg

 

Od presudne važnosti je informisati se o istoriji automobila koji je u vašem užem izboru. Važno je da otkrijete kako se tačno postupalo sa automobilom tokom njegovog života, što može biti težak zadatak. Ipak, postoje brojne internet stranice koje nude usluge provere istorije automobila samo sa poznatim brojem šasije. Još jedna opcija je nezavisni mehaničarski pregled. Mehaničari će rado pregledati automobil koji planirate da kupite uz minimalnu naknadu. To je mala cena koju treba platiti s obzirom na vrednost kupovine koju ćete obaviti.

Dakle, sve ostaje na vama - uz dodatne provere obe opcije mogu da budu dobra kupovina.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...