Jump to content
FAS Goran
Petza

Alfa Romeo Giulietta - iskustva, saveti pre kupovine

Recommended Posts

Sve je prosviralo a ne samo ljudi :D
Kontam da su mu ovoliko u Stojanovu je računali u zameni ali ova cena mi deluje okej.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
31 minutes ago, TheWickerMan said:

Kontam da su mu ovoliko u Stojanovu je računali u zameni

Ugradili su se verovatno i oni lepo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma kakvi. Kada je moj Stilo vredeo realno 3000e, sve zamene su bile 1200e racunate.  Siguran sam da nisu dali preko 13 000e za tu Giuliettu koliko deru u zamenama.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/5/2022 at 12:01 PM, igor0511 said:
Ma kakvi. Kada je moj Stilo vredeo realno 3000e, sve zamene su bile 1200e racunate.  Siguran sam da nisu dali preko 13 000e za tu Giuliettu koliko deru u zamenama.

Pa sad, kako ko. Imaš i one koji računaju u zameni auto jeftino, a sa ciljem da ga što brže prodaju po povoljnoj ceni i zatvore svoj krug.
Nije to ništa bezobrazno. Zašto bi se neko dodatno mučio sa tuđim autom i prodavao ga umesto tebe

P.S. Mićin Stilo i dan danas vredi 3000€
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planiram da kupim Giuliettu uskoro, pa bih imao jedno pitanje. Sada vozim Bravo 1.9 mjtd 120ks.

Novi auto mora biti automatik, to sam definitivno odlučio, što u ovom slučaju znaci TCT. Nedoumica mi je odabir motora jer se TCT nudi sa 1.4 MA sa 170ks  i 2.0 JTDM sa isto 170ks, i naravno sa onim 1.75 ali to mi sada nije opcija što zbog cene što zbog potrošnje.

 

Auto bi se vozio kao daily car, znači i po gradu i otvoreno, ali gledano km, najviše otvoreno i autoput, pošto živim u NS  i tu se ne mogu napraviti neke km u gradu.

 

Gledajući fabričke karakteristike, benzinac troši skoro isto kao i dizel, ali je benzin i malo jeftiniji.  Potrošnja mi je bitna ali  ne i da gledam u gram. Održavanje je verovatno slično, jedono što dizel ima dpf, egr i mozda i ad blue, nisam siguran. Svakako ovako gledano benzin ne bi trebalo daje skuplji za voznju od dizela.

 

Pitanje je zbog  čega bi iko uzeo dizel umesto benzinca i ovom slučaju, osim što je dizel u proseku jeftiniji (mozda je to samo sada u oglasima, malo je apsurdno ako možda se narod vraća na benin) ? Razumem veći obrtni moment ali ga ima dovoljno i 1.4 MA, ali da li ima nešto što previđam ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam gde si gledao potrosnju, iako MA jeste dosta ekonomican za benzinca, u praksi ipak postoji razlika u istim uslovima izmedju dizela i benzinca. Npr. brzu voznju po autoputu bolje podnosi dizel, dok stani kreni gradska voznja bude dosta slicna (benzinac se brze zagreje). Po magistralama oba malo trose, ali ima i tu neke razlike. Prosek svega toga zavisi samo od tvoje voznje i uslova u kojima se ti kreces. Benzinac nema ekologiju (dpf, egr), ali ima tu "multiair" jedinicu, koja nekima zna da ode, zamena je oko 600e. Takodje, posto ne kupujes nov auto, nego polovnjak, najbitnije je u kakvom je stanju konkretan primerak, bio on dizel ili benzin... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potrošnju sam gledao ovu zvaničnu uglavnom, ali ima i nevanične, koja je oko 7l. Meni Bravo troši oko 6l u proseku, pa mi je i 7 dobra cifra. Dok sam vozio Punta 1.4 spoting, trošio je u proseku 8-9. 

Ako je razlika 1l, to je ok, a već 2 navodi na razmišljanje. prelazim oko 25.000 km godišnje, i to je ušteda oko 800 eur u gorivu. 

 Najverovatnije ći i bataliti motor, nije mi ni dizel stran vozim ga sada, nego ću gledati stanje auta, mada nekako dizel i alfa mi ne idu i istu rečenicu, ali vremena se promenila...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pošto već godinu dana vozim Giuliettu 1.4 170ks TCT, mogu odmah da ti kažem da te fabričke podatke o potrošnji obesiš mačku o rep. Nema šanse nikako.

Meni na proseku od 32.000 km stoji 7.6 l/100 km. Ali je meni prosečna brzina velika ( 64 km/h ako se ne varam ). Imam dosta autoputa gde sam na 140 i magistrale gde se vozi 90-100.

Što se tiče same gradske vožnje, zavisi naravno i koji grad je u pitanju ali teško ispod 8 da može. Realnije je 8.5+. Mislim da je što se tiče potrošnje 2.0 JTDm bolji izbor.

Ako te još nešto zanima, pitaj slobodno.

 

E da, u restyleu ima TCT i u slabijem dizelu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Da, to zvuči dosta realnije. Ja isto imam dosta auto puta gde drzim 130-140 i magistrale gde vozim 90-110 km/h. Grad relativno malo, uglavnom zimi, leto vozim motor. U ovakvim uslovima meni Bravo troši  oko 5.5l, a ne štedi se puno.

Ti drugi motori su u dosta mlađim verizijama koje su i dosta skuplje, a ne želim da robujem auti, ne želim da dam više od 7-8k eur

Za vikend cu verovatno da pogledam jednog 2.0 u Šapcu, ali mi nekako deluje da cena  niska  u odnosu na ostale u oglasima pa sam skeptičan.

 

Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDM | Polovni Automobili

 

Untitled.thumb.png.1f872a10671c83d6a3fef9f51a0c8e33.png

 

Edited by Ivan
Dodat PrintScreen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj drugar je kupio 2.0 TCT u Šapcu i kad je crkao menjač, ustanovljeno je da je pakovan od više modela

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Posto sam u slicnoj situaciji kao ti, tj. bivsi vlasnik traktora (upravo 1.9) i sadasnji kosacice (1.4 MA Turbo), a dusom uvek Petrolhead :D ... Ako te performanse sa oba pogonska goriva zadovoljavaju u voznji, jurio bih auto u boljem stanju i sa boljom opremom. I dizel i benzinac imaju svoje potencijalne zvrcke i skuplje stavke, pa kako ti se zalomi. U zavisnosti od prethodnog odrzavanja, eksploatacije, a koliko god gledao uvek treba i malo srece. Ali generalno racunaj da je trosak posedovanja modernog turbaka relativno slican... Kod jednog je bagatela veliki i mali servis (nepunih 200 i nepunih 60 EUR, kao za najobicniji 1368 ccm atmosferac), ali ide komplet iridijumskih svecica od 50-ak EUR. Jeftinija registracija, ali imas rizik sa MA jedinicom (150-800 EUR, ako te klepi). Tisi, voznja bez vibracija pogotovo zimi... Dizel manje trosi ali ces vrlo moguce imati neku zezalicu sa ekologijom (licno bih ubio EGR i DPF), tu je i problematika dizni na Euro 5 (nema reparacije)... Benzinac ima manji obrtni (jedini plus toga je sto je plivajuci zamajac i menjac manje na udaru), ali ubrzava linearnije, snaga kroz pun raspon obrtaja. Dok dizel upucava u sediste kamionskim obrtnim ali i crkava na nizim obrtajima...

Sto se potrosnje tice, kod oba racunaj bar na +1.5l preko fabricki deklarisane kombinovane. Kod benzinca racunaj da mnogo vise zavisi od desne noge vozaca, ako se dinamicno vozi ume lepo da srkne. Opet, na magistrali racionalnom voznjom mozes opusteno da ga svuces i ispod 5l. Ako ih medjusobno poredis, kod mene je verzija MA od 140 KS i visegodisnja kombinovana potrosnja u odnosu na 1.9 se kretala od +0.6l do +0.9l. Mereno iskljucivo po cepu, automobili maltene iste tezine i u maltene istim uslovima voznje.

Manje-vise se sve svodi na licni ukus. I sve je vec detaljno prezvakano, a ja se necu svrstavati ni na jednu "stranu" iako imam neko iskustvo - i svoje i iz okruzenja. I znam sta bi mi ipak malo vise pasovalo za sledeci, a ne bih se sigurno bunio ni za onaj drugi :D .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako planiras TCT obavezno ostavi 1000e sa strane, posto nije iskljuceno da ce ti crci, ne odmah ali posle nekog vremena sigurno. 

Isto tako obrati paznju na dizne i zamajac kod dizela kao i usisnu granu koja hoce da pusta antifriz. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osim toga se pripremi na zadnje amorte (~8-9k po komadu) i napred silen blokove na viljuskama i nosace motora (sve). Jako sam cesto vidjao to da odlazi (mada ne mogu reci bas na svakoj, svakoj) :D  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne crkava svaki TCT, malo@dekirs preuveličava. :D Lično znam za Giuliettu sa 230k km na satu ( mada je moje mišljenje da taj auto ima bar 350k km ) i još uvek TCT šljaka bez problema.
Ali takođe znam i za 500x sa TCT menjačem koji "zezucka" na 140k km.
Ja sam na 95k km zamenio ulje u TCTu i dobio mnogo lepše i tečnije šaltanje, zato ću na 140/150k km opet zameniti i produžiti mu vek. Mali trošak a menjaču znači.
Generalno Giulietta ima loše fabričke amortizere, kao što kaže Horvat, ali češće odu prednji ( oko 80ak evra su Sasch npr ), skoro diskutovah o tome sa jednim jako dobrim Alfa-majstorom i reče mi da dobiju luft u stablu i da ne iscure ali lupkaju. Kod mene isto se ponekad čuju pa ću ih zameniti pošto svakako planiram da spuštam auto.
Nosač motora je boljka 1368 motora, ja sam menjao i donju kosku do menjača ( 3500 dinara ) a planiram uskoro i veliki pored boce za antifriz.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na Arcs videh par komada da su crkli, a i kod Brane je bilo menjaca tona, plus kroz pricu sam skontao da svakako treba odvojiti 1000e za Tct, jer realno ne znas sta te ceka i u kakvom stanju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je okej, ali svakako za bilo koji automatski menjač da hoćeš iz te generacije, moraš da odvoliš 1000e sa strane.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 hours ago, lemy said:

...

mada nekako dizel i alfa mi ne idu i istu rečenicu, ali vremena se promenila...

 

Iako se meni u glavi ništa nije promenilo i ovo je 101% istina, 

 

17 hours ago, lemy said:

...

 Najverovatnije ći i bataliti motor, ... nego ću gledati stanje auta...

 

ovo je jedino ispravno razmišljanje. 

 

 

'Planiranu' uštedu u potrošnji lošije stanje auta može da pojede i duplo i troduplo a to je rizik koji nikako ne bi trebalo da prihvatamo kod kupovine polovnih vozila.

Pored svih ostalih 'mačka u džaku' rizika, nikada ne bi svesno kupio lošije stanje dizela ako postoji bolji benzinac u ponudi. I pričamo samo o trenutnom stanju na tržištu, kad kupuješ auto. Ono pre par meseci i nakon par meseci od kupovine se ne računa. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, TheWickerMan said:

Nosač motora je boljka 1368 motora, ja sam menjao i donju kosku do menjača ( 3500 dinara ) a planiram uskoro i veliki pored boce za antifriz.

Da, a taj je i najskuplji. Mene izasao 15.500 rsd + zamena. Onaj ispod akumulatora je bio oko 9.000, a koska je najjeftinija. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Sve redje bacim pogled na par nedelja sta se desava... Ako bih menjao za ovaj model, u obzir dolazi iskljucivo drugi restyle (2016+) u nekoj sportskijoj varijanti...

Em stoje ko zna koliko na oglasima, em se tako frljaju sa cenama Giulietti u zadnje vreme, da vec postaje smesno :D .

 

Ovu je prodavao covek na relaciji Subotica-BG, bila je do pre neku nedelju 9.500 EUR, mislim cak i 9.200 EUR.

Pa je, sudeci po visokom broju na tablicama, verovatno dosla do nekog preprodavca. Nalepljena crvena lajsna napred, vec 3. put se menja lokacija slikanja, a cena je povecana na 11.200, pa sada na 11.800 EUR. Inace nista posebno, obicna sedista, obicni Uconnect od 5'' bez navigacije, aftermarket nalepljene folije i neka svetla po enterijeru...:

https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/20220217/alfa-romeo-giulietta-16-mjtd2

 

g1.thumb.png.a6534726b535cc37ecf0ca4b832f3eaa.png

 

Ova je Sprint, zadnje godiste pred drugi restyle (2015.), prvobitno sa cenom odvaljenom na 13.000 EUR :D . Nedeljama nije bilo cak ni jednog pratioca oglasa, pa je naprasno skinuto na 11.000 EUR. Sada ima cela 2 pratioca:

https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/20041528/alfa-romeo-giulietta-sprint

 

g2.thumb.png.f974537a5d55eaa8d0fc3219e0957f65.png

 

A ova na Balkanu stoji vec prilicno dugo... Pa je valjda zato cena podignuta za jos 1.000 EUR :) , na 13.200 EUR.

https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/19589570/alfa-romeo-giulietta-16-jtdmnav98000

 

g3.thumb.png.919be421f38296094d03ac85ffe2115a.png

 

Ovo zapazih u odnosu na prethodno gledanje, pa eto cisto da podelim i prokomentarisem sa ostalima.

Ni jedna bar sa fabrickim ksenonima, sve tanke 1.6 traktorke... Koliko je ranije em izbor bolji, em su napucanije od ovih, sa boljim motorizacijama, bile po 4.000-5.000 EUR jeftinije. Tj. skuplje su i po 50%.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
17 minutes ago, Ivan said:

Em stoje ko zna koliko na oglasima, em se tako frljaju sa cenama Giulietti u zadnje vreme, da vec postaje smesno :D .

Za sve su cene otišle nerazumno gore... baš pogledah posle ovog tvog posta 'nako Giulie, i samo jedna je ispod 15k (a, ona se prodaje jedno godinu dana, klot klotova sa 16-cama). Sve ostale su ''opet'' bliže cifri 20k.

Mada, kad vide da Giuliettu ljudi nude 2016. godište za 12k-13k evra, nema ni logike da Giulia isto godište bude tek par hiljada skuplja...

 

 

Edited by neshaoct

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije mi poenta bila toliko u visini cena, jer je sve otislo gore.

Nego kako se "frljaju" za Giuliette - dizu i spustaju i za po 2.500 EUR za konkretan primerak, a stoje 100 godina na oglasima.

Po principu APP, ako se nahvata neki manje informisan zaljubljenik. Da mi je neko pre 2 godine pricao da ce biti ovako, iskreno mu ne bih verovao :) .

Ranije su se oglasi, kada se nesto kupovalo, otvarali sa iscekivanjem jer je svaki cas iskakalo nesto interesantno. Pre svega je ponuda bila neuporedivo bolja, a ovo otvoris na par nedelja i maltene ista ponuda. Sa ovim interesatnim "varijacijama" cena koje ne mogu a da ne primetim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam to generalno primetio da rade i sa GP automobilima posto njih konstantno pratim na oglasima. Cak sam pre neki dan okacio i na GP temi gde je isti automobil (Ista registracija, isto dvoriste, samo iz drugog ugla slikan) na oglasima dva puta, sa razlicitim cenama. Neke od modela koji mi se bas svide bukmarkujem, sa nekim kratkim svojim opisom, cenom. Onda ih posle odredjenog vremena obrisu (ili istekne oglas) i pojavi se isti, samo sa vecom cenom :). Video sam i dva, kao 13', a pozadi gepek deo koji je bio u seriji do 09' (punto znak desno). To ili je nesto specificno, ili je neko nabudzio, jer je udaran, ali naravno nigde nije to naveo. Ali ok, kakvo je vreme, gledaju ljudi verovatno na bilo koji nacin da izvuku pare, a sigurno da ima neiskusnih koji se upecaju. Da ne pricam o onim placevima gde imaju 20-30 automobila u ponudi, uvoz, 10-11' svi sa 175-180k kilometrazom :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro sam cuo, a i to nije prvi put u zadnje vreme.
Otisli da gledaju automobil, reno megan 2012+ mislim da je bio, kao ok im auto, sve ok... zovu posle par dana da dodju sa majstorom, cena 500 eur visa. 
Samo su se zahvalili. 

Znam da je ovde u okolini NS plac u pitanju. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...