Jump to content
FAS Goran
Petza

Alfa Romeo Giulietta - iskustva, saveti pre kupovine

Recommended Posts

Ja sam od duplog kvacila odustao. A posto planiram za sledeci auto automatik, ostala je opcija tork konvertera.

Prelako je to sje*ati, a skupa igranka. Da bacas pasulj da li je to neko pre tebe vozio kako treba....

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako ti je za utehu, loš plivajući se manifestuje isto kao i kod klasičnog šaltaša, krlja i melje u leru, pa ga je lako provaliti ako je loš.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Smireni A misliš da torq convertor nije lako s*ebati? I u njemu npr. imaš setove frikcionih lamelica koje se troše. 

Pregršt elektronike, ništa manje nego kod Dual Clutch-a.

Održavanje je obavezno, pa se poskupljuju troškovi redovnog održavanja. 

U tome i jeste smisao duplog kvačila, što poseduje jednostavnost klasičnog menjača, a promene stepena prenosa i lagodnost u vožnji standardnog automatika. 

Jedina realna mana duplog kvačila je što za veće obrtne momente zahteva dosta ozbiljniju konstrukciju, jer da bi se dva kvačila smestila u ograničen prostor smanjena im je površina nošenja. 

Da me neko ne shvati pogrešno, kada nađem auto koji mi se sviđa, ne mora da bude TCT, ali isto tako ni jedne sekunde neću bežati od tog menjača. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da ga je teze pokvariti od menjaca sa duplim kvacilom, naravno ne i nemoguce.

Jednostavnija konstrukcija i princip rada ga cine postojanijim u normalnoj eksploataciji, i to nije nesto sto je nepoznato.

Zato malo vise trose, skuplje je odrzavanje...

Da uzimam nov, ne bi mi pravilo razliku. Polovan.... Ja ne bih.

Sto apsolutno ne znaci da ti to ne treba da uradis. Samo napred.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 18.10.2018. at 9:49 AM, banjo1990 said:

Ako nekoga zanima, pre 20ak dana sam pogledao Alfu sa linka ispod. Početna cena joj je bila 10800, sada je skoro za 1000e manja. 

Na slikama je automobil zaista dopadljiv i deluje fino, međutim 5 minuta mi je bilo dovoljno da se okrenem i napustim prostor. 

Ima nekih sitnih oštećenja kao što su ogrebotine na zadnjem braniku, i mnogo sitnih tačkica na prednjem od kamenčića, ali to na stranu. 

Na kolima su zadnje staklo i stakla na zadnjim vratima 2013. godište. Stakla na prednjim vratima su 2014., a šoferšajbna 2015. 

Stvar koja me je takođe odbila je što vozačko sedište dosta lošije izgleda nego na slikama. Bočni delovi su po šavovima gotovo pred pucanje. 

Za mene je to sve neprihvatljivo za automobil koji su cenili 10800e. 

 

Screenshot_12.jpg

 

46e7f5a4567e-1920x1080.jpg4ee3abcd811b-1920x1080.jpg9eea57d7329a-1920x1080.jpg69535a293989-1920x1080.jpg

094e2ffa05f9-1920x1080.jpgcb94d6107c0c-1920x1080.jpg87f7b875f212-1920x1080.jpgb49bcfda833d-1920x1080.jpg

71bb8d85e83f-1920x1080.jpg402398f3dc64-1920x1080.jpgf197804b07d4-1920x1080.jpg3391263b5ca9-1920x1080.jpg17df6085900e-1920x1080.jpg

https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/12966128/alfa-romeo-giulietta-20jtdm-2nav

 

 

190000 km pravih

Share this post


Link to post
Share on other sites

sta mislite o kupovini NOVE Giuliette?
Prijatelj se razmislja da je uzme, neku do 20.000e.. a po katalozima za te pare se uzme skoro full oprema :D jedino je bitno da bude mali potrosac (predpostavljam 1.6mjet? ) 

 

i koliko ima manje mesta od Brava? video sam i da mu je gepek malo manji u odnosu na njega..

Edited by Danilo1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nov auto, a star 10 god.
Ima drugih novijih, savremenijih. Djulku bi u tom slucaju gledao bagatelnu neku, pa ajd da bude nov auto.
Asktra K recimo da biras. Octavia ako hoces veci, sa malim turbakom sto iskljucuje cilinde. A ima ih i par na forumu, mali su potrosaci.
Za 20k da biras sta hoces u solidnoj opremi, Superba moze, Insigniu, neki dzipic...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako bi neko baš baš hteo novu Đulijetu, onda je pametno sačekati sledeću godinu kada se pojavi nova pa oni odluče da prodaju ono što je na lageru po nižim cenama. Što reče kolega gore, nov auto a star 10 godina, ništa nisu promenili i u poređenju sa drugim novim autima je recimo inferiorna. Može doduše povoljno da se dođe to turbo benzina 1.4 sa 120ks koji ide sasvim lepo..

 

Kao neko ko je hteo (i Boga mi i dalje hoće) da zameni Brava Đulijetom, moram da priznam da u Đulijeti ima manje mesta. Ja sam 186cm i 100kg i kada sednem iza sebe u Bravu ima komotno mesta za noge, u Đulijeti to nije slučaj i kolena mi bukvalno ulaze u sedište (Doduše tada kad sam testirao sam imao 120kg). Napred su sedišta od Đulijete bolja i udobnija ali sveopšti utisak je da je nekako skučeno unutra (gledao sam isključivo sa crnim nebom i crnom kožom pa možda ima i do toga, enterijer je pravljen da ti drži fokus na putu a ne da landaraš). Pozicija sedenja je drugačija tako da prozor dođe nekako više (ja sedim i u Bravu tako što sedište spustim max na dole, ali je na Đulijeti to max još niže, plus je auto niži), retrovizori su manji, staklene površine su manje.  Gepek je takođe manji, po specifikacijama 50L (ista veličina kao kod Stila 3v), i sedšta se ne obaraju tako da ako treba dodatnog prostora za nešto veće - neće da može. Ugao pod kojim se vrata zadnja otvaraju je "problematičan" pa je za gabaritnijeg čoveka malo teže da uđe i izađe. Zapravo nije ugao vrata problem, već mali otvor. 

 

U svakom slučaju, mislim da ona nije za petočlanu porodicu uopšte, a pogotovu za onu koja često putuje :) 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@shomispc:

Kako ti uspeva da komotno sedneš iza sebe u novom bravu? Ja imam 184cm i 102kg, i ne mogu lepo da sednem iza sebe, tj mogu, ali baš kolenima češem sedište, ako raskrečim noge onda je u redu.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

i ja sam se zacudio :lol:

195cm, apsolutno ne moze niko da sedne iza mene, steta sto nisu odradili pomerajucu zadnju klupu kao na Stilu ili Delti..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa zbog pozicije sedenja, ne vozim zavaljen već mi je naslon podignut da budem relativno ispravljen. Sedište kroz spušteno dole, volan skroz gurnut u tablu i podignut tek toliko da se vidi instrument tabla (da mi to nije problem i njega bih patosirao).. Moj lični utisak nakon što sam iz te napucane Đulijete skroz crne unutra se vratio u Brava, je da je Bravo bukvalno kao minivan u poređenju sa time :D 

Isti taj osećaj skučenosti mi je pružila i Đulija kada sam sedeo na sajmu u njoj.

 

Slikaću svoju poziciju sedenja kasnije pa ću vam poslati da vidite :) 

 

Što se tiče prostora, zavisi sada koliki su putnici i koliko često se putuje. Ja sam više iz fazona ako je potreban prostor retko, bolje je uzeti kofer za krov nego voziti ogroman auto bespotrebno (kome nije fetiš da ima ogroman auto).

Oktavija 2014 (koju sam vozio često) ima baš baš mnogo mesta unutra, i gepek je ogroman tako da ako je potreban prostor onda je to super priča. Jeste da je oprema bezveze ali jbg. Mada, nju sam vozio uglavnom na otvorenom putu (Beograd - Zagreb i gradska vožnja po Zagrebu), i bilo mi je neudobnije nego kada npr idem Bravom negde dalje. Plus nema tempomat (firma kupuje auto za duga putovanja, i ne uzme tempomat wtf) pa sam morao da držim nogu na gasu non stop.. Jeste da ne oseća put (prosečna brzina 150+) i da je dobro izolovana..

Edited by shomispc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako neko postavlja pitanje oko bilo koje Alfe za 50l gepeka, skromno misljenje mi je da ne treba ni da je gleda. Ko planira auto za duze, vec sam par puta pominjao koliko moze da bude "mala" razlika izmedju nove Djulke i ovih ambicioznih cena koje traze za par godina stare, gde uvek ostaje pitanje sta ce biti u dzaku. Treba sacekati neku akciju, recimo kao "Night of Miracles", bilo je korektno opremljenih 1.4 turbaka za 13-14 000. Ili recimo proveriti ponudu na sajmu. A sto kolega rece, najavljuju konacno i novi model posle 10 godina (mada to kod Zabara u zadnje vreme apsolutno nije validno), pa ce sigurno biti i nesto povoljnijih cena za aktuelni model. S druge strane, kad se vec daju pare za nov auto, moderna konkurencija je prilicna, ali veliki procenat toga je fancy sarenis i trenutna moda. Kao neko ko je za kupovinu ozbiljno razmatrao Djulku (a koja kao i svaki auto ima svoje mane), vozne karakteristike Alfe su nesto sto mi je daleko vaznije od ekrancine, konektivnosti ili ambijentalnog svetla kome mozes da menjas boje. Nazalost, u zadnje vreme, upravo ovo poslednje polako postaje i najbitnije. I da je crossover, naravno.

@Danilo1

Imas i temu "Koji auto za XXXXX EUR" (mozda prebacimo deo tamo), pa se slobodno raspisi o eventualnim dilemama ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo neka okvirna potrosnja 1.4MA 170 cini mi se, testirao kolega sa ARCS.

 

80kmph/1900rpm/5,0
90kmph/2100rpm/5,1
100kmph/2300rpm/5,2
110kmph/2600rpm/5,5
120kmph/2900rpm/6,5
130kmph/3100rpm/7,8
140kmph/3400rpm/8,2

Share this post


Link to post
Share on other sites
38 minutes ago, Ivan said:

Ako neko postavlja pitanje oko bilo koje Alfe za 50l gepeka, skromno misljenje mi je da ne treba ni da je gleda.

Ako neko ima troje dece onda treba. Meni je bio trip, pošto planiram porodicu i to, da li npr mogu da stanu kolica za dete u gepek..

 

30 minutes ago, dekirs said:

Evo neka okvirna potrosnja 1.4MA 170 cini mi se, testirao kolega sa ARCS.

 

80kmph/1900rpm/5,0
90kmph/2100rpm/5,1
100kmph/2300rpm/5,2
110kmph/2600rpm/5,5
120kmph/2900rpm/6,5
130kmph/3100rpm/7,8
140kmph/3400rpm/8,2

Je l' realno da je litar razlike između 110 i 120? 

Doduše kenjam i ja, i meni na 110 trenutna potrošnja 5 a na 120 5.5-6, ali opet imam jednu brzinu manje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Treba uzeti sa rezervom onu potrosnju gore, ali opet to je tu negde.. Ono sto sam citao i vecina se slozila ako se vozi normalno, po gradu malo laksi gas itd, ovaj auto ce trositi maltene ko dizel, problem nastaje kad se potera u obrtaje, ili na otvorenom kad se razvuce 140+ onda krece da trosi dosta vise od dizela npr. Mislim da je i Ivan nesto slicno pisao.

 

Pa @Milutinac ti je poznat kao ljubitelj lego kocki, otud i ova slika. :D

Edited by dekirs

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minutes ago, dekirs said:

Treba uzeti sa rezervom onu potrosnju gore, ali opet to je tu negde.. Ono sto sam citao i vecina se slozila ako se vozi normalno, po gradu malo laksi gas itd, ovaj auto ce trositi maltene ko dizel, problem nastaje kad se potera u obrtaje, ili na otvorenom kad se razvuce 140+ onda krece da trosi dosta vise od dizela npr. Mislim da je i Ivan nesto slicno pisao.

Tu je samo stvar koliko mora da se vodi racuna sa tim lakšim gasom, da ne ideš češće na pumpu nego kući :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
38 minutes ago, dekirs said:

Mislim da je i Ivan nesto slicno pisao.

Otprilike tako sto se tice rezima voznje, a svakako ce turbo-benz trositi vise nego dizel (pogotovo po gradskoj guzvi i ako se przi). Stavljao sam detaljno svoj odnos brzina/rpm/IC, doduze za MA 140. Ja sam testirao na AP, na tempomatu, trudeci se da uhvatim konstantnu/najcescu vrednost na prilicnom uzorku kilometraze, sve u 6. brzini.

Nisam hteo da off-ujem, ali kada vec pominjete i meni su neke stvari iznad nelogicne. Npr potrosnja na 80-90-100 se razlikuje za po 0.1l, da bi na 120 odjednom bila vec +1.3l ? Onda 120-130 je opet +1.3l, a 130-140 samo +0.4l ? Npr. na 100km/h imao sam identicnu vrednost, a na vecim brzinama manju u poredjenju sa ovim, sto i nije bas logicno.

Gledajuci samo board, prilicno je nezahvalno meriti. Meni to sluzi najvise da uporedim procentualnu razliku potrosnje u razlicitim rezimima, medjusobno. Nikako se ne uzdam da je to apsolutno tacno. Kada znam da mi vec samo brzinomer na 120km/h laze +6km/h, poredeci sa GPS, dok je vrednost IC tek upitna.

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do 100kmh je otpor vazduha relativno mali, preko 100kmh drastično raste.
Između 100 i 140 skoro dupla razlika.

c7c6b57ed4d65f7c5ffa2a90a1e79367.jpg

Sent from my STF-L09 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...