Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
Macvanin

Kombi prevoz putnika do Nemačke?

Recommended Posts

Ljudi, treba mi jedna infomacija. Da li neko zna, ko vozi putnike do Frajburga, ili Bazela radnim danima? Sve koje sam zvao, voze iskljucivo nedeljom.

Najbolje bi bilo da je negde iz okoline Sremske Mitrovice, Sapca ili Loznice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isto kao i kod drugih. Na slici pise da ide do Minhena, to mi nikako ne odgovara .Vecina ljudi radi tamo, dodju u petak, i odmah se u nedelju vrate. Zvao sam ko zna koliko brojeva, i svuda isti odgovor. Jedan covek je rekao da cu tesko naci nekog da ide u toku nedelje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ih nazovem, i da ih pitam kakva su im iskustva sa sopstvenom firmom, i da li su zadovoljni prevozom? :P

Edited by Macvanin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ukida se kombi prevoz

 

kombi%20prevoz.jpg

 

Od februara sledeće godine ukida se kombi-prevoz putnika od kuće do neke od evropskih metropola. To je predviđeno novim zakonom o prevozu putnika, koji je usvojen 2015. godine, a čija primena počinje za tri meseca. Poslovno udruženje prevoznika pozdravlja nove propise, dok se u agencijama koje korisnicima nude uslugu putovanja od vrata do vrata nadaju da će se nadležni ipak predomisliti. I jedna i druga strana imaju svoje argumente, a svi za svoje smatraju da su ''jači''. Činjenica je da ni do sada kombi-prevoz putnika u vozilima koja imaju do devet sedišta nije bio legalan, ali su inspekcije gledale kroz prste. Savo Tošić, iz ''Tera travela'', tvrdi da njegova firma posluje četiri godine, ali da druge kolege rade i duže od dve decenije. ''Ovaj način prevoza je opšteprihvaćen i godinama ga koriste studenti, žene sa decom, poslovni ljudi. To je specifična kategorija, jer bi oni da nema nas koristili svoje automobile. Zato nismo čak ni konkurencija auto-prevoznicima'' - tvrdi Tošić. ''Primenom ovog zakonskog rešenja biće oštećena naša firma, ali i država, jer ostavlja bez posla 80 ljudi. Najveći gubitnici su ipak putnici. Nadležni se pravdaju da će time suzbiti sivu ekonomiju, a mi smatramo da će ona samo procvetati.''

 

Goran Aleksić, direktor Poslovnog udruženja prevoznika ''Srbijatransport'', ističe da u svetu postoji jasna razlika između putničkih vozila i autobusa, koji po propisima imaju više od devet sedišta. Ona vozila koja imaju od šest do devet spadaju u kombije i vlasnicima te kategorije nigde nije dozvoljeno da se bave komercijalnim prevozom putnika u međunarodnom saobraćaju. ''Problem sa kombi-vozilima je što za volanom sede ljudi koji imaju B kategoriju i koji nisu profesionalni vozači'' - priča Aleksić. - ''Ne zna se ni koliko vremena voze, da li prave pauze, kao ni da li su uopšte psihofizički sposobni za vožnju, jer ne idu ni na specijalizovane sistematske preglede.''

 

Podaci

  • 43.000 KOMBI-vozila je registrovano na teritoriji Srbije
  • 24.000 PUTNIKA mesečno prevezu kombiji u inostranstvo

Argumenti ministarstva

- Obavljanje javnog prevoza putnika, u domaćem i međunarodnom saobraćaju, podrazumeva ispunjavanje strogih uslova vezanih za bezbednost saobraćaja, poslovnu, finansijsku i tehničku sposobnost tih pravnih lica - ističu u Ministarstvu saobraćaja. - Putničko vozilo ne može učestvovati u međumesnom i međunarodnom prevozu jer, navedena vozila nemaju tahografe, pa nije moguće utvrditi vreme rada i odmora vozača u javnom prevozu, čime se ugrožava bezbednost saobraćaja i učesnika. Ni Evropa ne poznaje ovu kategoriju vozila u međunarodnom prevozu putnika.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zabrana kombi prevoza- o čemu je u stvari reč?

 

kombi%20prevoz.jpg

 

Udruženje kombi prevoznika održalo je 7. februara protestnu vožnju beogradskim ulicama i zatražilo da se odloži primena ''Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju'', pošto bi tako praktično ostali bez posla. Pošto mnogima nije u potpunosti jasno zašto im se zabranjuje da rade, pokušaćemo da odgovorimo na najčešća pitanja.

 

Kada zabrana počinje?

Zabrana je počela 12. februara.

 

Kome je zabranjeno da prevozi putnike?

Onima koji prevoz obavljaju kombijima sa 9 ili manje sedišta, uključujući i sedište vozača, ali i onima sa kombijima sa više sedišta koji prevoz, između ostalog, obavljaju ''od vrata do vrata''.

 

Zašto je problematičan broj sedišta?

Zato što je po Zakonu zabranjeno putničkim vozilom obavljati javni prevoz, a putničkim vozilom se smatra vozilo koje ima najviše devet mesta za sedenje uključujući i mesto za vozača. Drugim rečima - osam mesta za putnike.

Inače, Zakon definiše sledeće:

1) autobus je vozilo za prevoz putnika koje ima više od devet mesta za sedenje uključujući i mesto za vozača

2) putničko vozilo je vozilo za prevoz putnika koje ima najviše devet mesta za sedenje uključujući i mesto za vozača

Ponavljamo, po Zakonu, zabranjeno je putničkim vozilom obavljati javni prevoz. Dakle, mogu i dalje da se koriste kombiji, ali moraju da imaju više od devet mesta za sedenje, uključujući i vozačko mesto, pošto se tada praktično smatraju autobusom (minibusom).

 

Šta je još problematično?

Zakon kaže i sledeće: ''Domaći ili međunarodni prevoz, koji putničkim vozilom ili autobusom obavlja domaće, odnosno strano lice koje nema svojstvo prevoznika, a koji se obavlja dva ili više puta tokom dana, nedelje ili meseca, na istom ili sličnom prevoznom putu ili se lica koja se prevoze ukrcavaju ili iskrcavaju na autobuskim stajalištima ili na istim ili sličnim mestima ukrcavanja ili iskrcavanja, i lica koja se prevoze nisu u srodstvu sa licem koje upravlja vozilom smatra se javnim prevozom koji je ovim zakonom zabranjen''. Ukratko, ako niste registrovani kao prevoznik, ne smete da se bavite javnim prevozom. Nećemo da ulazimo u logiku ovakve definicije; to je već posao za pravnike...

Zakon dalje kaže: Javnim prevozom, koji je zabranjen ukoliko niste registrovani kao prevoznik, smatraće se ''naročito'' i: 

1) prevoz za koji je naplaćena usluga prevoza;

2) prevoz koji se obavlja na relacijama na kojima postoji linijski prevoz;

3) prevoz više od pet lica, uključujući i vozača;

4) prevoz „od vrata do vrata”;

5) prevoz koji se obavlja na osnovu javnog oglašavanja;

6) ako lice koje upravlja vozilom (vlasnik ili korisnik vozila) nije u mogućnosti da iz sopstvenih prihoda, odnosno prihoda ostvarenih po osnovu rada, socijalnih ili penzijskih primanja finansira iznos troškova za gorivo koje je utrošeno za razliku broja pređenih kilometara u trenutku vršenja inspekcijske kontrole i broja pređenih kilometara evidentiranih u zapisniku o poslednjem tehničkom pregledu.

 

Šta je sa legalnim, registrovanim kombi prevoznicima?

Član 96. Zakona kaže da: ''Domaćem prevozniku zabranjeno je obavljanje međunarodnog linijskog, posebnog linijskog i vanlinijskog prevoza putničkim vozilom. Stranom prevozniku zabranjeno je obavljanje međunarodnog linijskog, posebnog linijskog i vanlinijskog prevoza putničkim vozilom''. Dakle, pošto se putničkim vozilom smatra kombi sa najviše 9 mesta, uključujući i vozača, takvim kombijem ne sme da se voze gore navedene ''ture''. Dozvoljeno je isključivo kombijima sa više od 9 mesta, uključujući i vozača, koji se stoga smatraju autobusima.

 

I do sada prevozili nelegalno, ali im se gledalo kroz prste?

U Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture kažu da je ovakva vrsta kombi prevoza i prethodne dve decenije bila nelegalna, a da je prevoznicima bilo ostavljeno godinu i po dana od donošenja novog Zakona da se pripreme za početak njegove primene. Kombi prevoznicima bilo je ostavljeno godinu i po dana da se prilagode novim uslovima. Naime, ''Zakon o prevozu putnika u drumskom saobraćaju'' objavljen je u Službenom glasniku, br. 68/2015, od 04.08. 2015. godine, čije je stupanje na snagu propisano za 12.08. 2015. godine, ali je početak primene odložen za 18 meseci od dana stupanja na snagu, tj. za 12. februar 2017. godine.

 

Kako će funkcionisati kontrola u praksi?

Zaustavi li saobraćajna policija kombi sa npr. sedam putnika, a kombi je u vlasništvu fizičkog lica i nije registrovan za javni prevoz, vozač može da tvrdi da nije reč o plaćenom prevozu, već da se jednostavno grupa prijatelja negde zaputila ili npr. da zajedno idu na posao i dele troškove za gorivo. Pritom svi putnici podrže objašnjenje vozača - dakle, i putnici i vozač kažu da nema plaćanja vožnje. Kako će u takvim situacijama reagovati policija ili inspekcija, ostaje da se vidi.

 

Šta kaže ''država''?

Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Zorana Mihajlović, rekla je novinarima, između ostalog, da: kombi prevoznici očekuju da se nađu u zakonu i da mogu legalno da obavljaju tu vrstu prevoza koja ne postoji nigde u svetu, a nije ni bezbedna, pošto ne postoji red vožnje, ne zna se ko vas vozi, ni kakve dozvole ima, nemaju tahografe, pa ne može da se utvrdi da li je vozač odmoran, da se njihov broj ne može tačno utvrditi, pošto ima registrovanih oko 40.000 kombija, a osam do deset preduzeća se bavi samo tom vrstom prevoza, da su to uglavnom preduzeća koja nisu registrovana za obavljanje takve vrste kombi prevoza, već su to, npr. turističke ili organizacije registrovane za razne delatnosti, pa obavljaju i kombi prevoz.

 

Da li tahografi mogu da se ugrade u ove kombije?

Nadležni kao jedan od problema navode i činjenicu da ova vozila nemaju tahografe, tako da se ne može utvrditi da li je vozač imao odgovarajući odmor između vožnji. Naravno, tahografi mogu da se ugrade i da se tako sprovodi kontrola, ali to ne menja gore navedeni problem po pitanju broja sedišta, tj. definicije putničkih vozila, što znači da ne mogu da se koriste legalno u javnom prevozu čak i ako bi se ugradili tahografi.

 

Mogu li ''problematični'' kombiji da se registruju kao taksi i tako nastave svoj posao?

Ne mogu, zato što ''Zakon o prevozu putnika u drumskom saobraćaju'' kaže sledeće: Taksi prevoz obavlja se fabrički proizvedenim putničkim vozilom koje ima najviše pet sedišta računajući i sedište vozača i najmanje četvoro vrata. Putničkim vozilom kojim se obavlja taksi prevoz zabranjeno je obavljanje linijskog prevoza. Postoje i druga ograničenja koja nećemo sada navoditi.

 

Postoji li drugo rešenje?

Jedino rešenje je da se izmeni Zakon, tako da se dozvoli putničkim vozilima, tj. ''problematičnim kombijima'' da obavljaju javni prevoz.

 

Zašto registrovani (legalni) kombiji (minibusevi) ne bi mogli da voze ''od vrata do vrata''?

Ne mogu zbog Člana 79. (skraćena verzija): ''Vanlinijski prevoz obavlja se na osnovu putnog lista i pismenog ugovora zaključenog između prevoznika i korisnika prevoza, odnosno privrednog društva, drugog pravnog lica ili preduzetnika koji posreduje u zaključivanju ugovora o prevozu kojim se utvrđuje naročito prevozni put sa utvrđenim polazištem i odredištem, vreme početka obavljanja prevoza, mesta ukrcavanja i iskrcavanja putnika i cena prevoza. Ugovor iz stava 1. ovog člana koji je prevoznik zaključio sa fizičkim licem, koje nije preduzetnik, mora biti overen kod organa nadležnog za overu. U vanlinijskom prevozu prevoznik može za jednu vožnju zaključiti samo jedan ugovor koji mora biti numerisan i zaključen samo sa jednim korisnikom. Ukrcavanje i iskrcavanje putnika u vanlinijskom prevozu vrši se samo na mestima koja su utvrđena ugovorom iz stava 1. ovog člana, na kojima je dozvoljeno zaustavljanje i parkiranje i moguće bezbedno ukrcavanje i iskrcavanje. Prevoznici koji obavljaju vanlinijski prevoz ne mogu ukrcavati i iskrcavati putnike na autobuskim stajalištima. Ugovor na osnovu koga se obavlja vanlinijski prevoz mora biti sačinjen čitko i zaključen i overen pečatom i potpisom ovlašćenog lica prevoznika pre postavljanja autobusa za ukrcavanje putnika u polazištu''.

 

Kako će da se prevoze radnici, učenici, sportisti?

Član 84. kaže da: ''Poseban linijski prevoz je prevoz radnika iz mesta stanovanja na posao i sa posla, kao i đaka i studenata iz mesta stanovanja do škole i iz škole, sa posebnim identifikacionim voznim ispravama, koji se obavlja na osnovu pismenog ugovora i spiska putnika i bez primanja drugih putnika. Ugovorom iz stava 1. ovog člana, koji mora biti numerisan, utvrđuje se naročito prevozni put sa utvrđenim polazištem i odredištem, mesta ukrcavanja i iskrcavanja putnika, plan obavljanja prevoza i cena prevoza. U svakoj pojedinačnoj vožnji kojom se izvršava ugovor o posebnom linijskom prevozu, autobusom se mogu prevoziti samo radnici, đaci, odnosno studenti korisnika prevoza sa kojim je zaključen ugovor (određenog privrednog subjekta, određene organizacije, određene ustanove i dr.)''.

Član 138. kaže da: Privredno društvo, drugo pravno lice ili preduzetnik, može vršiti prevoz za sopstvene potrebe, bez naplate usluge prevoza, i to:

1) prevoz svojih zaposlenih,

2) prevoz članova porodice zaposlenih za odlazak na odmor ili rekreaciju,

3) prevoz lica za potrebe obavljanja svoje delatnosti.

Poljoprivrednik može vršiti domaći prevoz za sopstvene potrebe, bez naplate usluge prevoza i to članova porodičnog poljoprivrednog domaćinstva i lica za potrebe obavljanja svoje delatnosti.

Član 139. kaže da:

Prevozom za sopstvene potrebe, u smislu ovog zakona, smatra se i prevoz lica koji vrše:

1) pravna lica koja imaju svoja odmarališta kada prevoze svoje goste;

2) ustanove u oblasti zdravstvene i socijalne zaštite kad prevoze pacijente, odnosno korisnike;

3) ustanove u oblasti kulture, obrazovanja i sportske organizacije kao i udruženja, zajednice i druge organizacije u tim oblastima, kada prevoze svoje učenike, studente, nastavno osoblje, odnosno svoje članove.

Član 140. kaže da:

Domaće privredno društvo, drugo pravno lice, preduzetnik ili poljoprivrednik može da vrši domaći prevoz za sopstvene potrebe ako ima autobus ili putničko vozilo u vlasništvu ili u lizingu.

Domaće privredno društvo, drugo pravno lice ili preduzetnik može da vrši međunarodni prevoz za sopstvene potrebe ako ima autobus u vlasništvu ili u lizingu.

Domaće privredno društvo, drugo pravno lice ili preduzetnik može da vrši međunarodni prevoz za sopstvene potrebe i autobusom uzetim u zakup, ako prethodno ispuni uslov iz stava 2. ovog člana.

 

Kada nema alternative...

Činjenica je da se širom Srbije mnogo putnika prevozi na ''divlje'' u teretnim kombijima koji su amaterski prepravljeni u putničke, pa nemaju ni prozore, sigurnosne pojaseve i slično. Ovakva praksa je veoma opasna, pošto putnici mogu ozbiljno da nastradaju u slučaju udesa ili sletanja s puta. Nažalost, takođe je činjenica da su mnogi delovi naše zemlje toliko finansijski uništeni, da građani koji ''divljim'' kombijima putuju na posao ili na druga mesta jednostavno ne mogu da priušte regularan autobuski prevoz ili nemaju alternativu pošto se zbog malog broja putnika legalnim firmama ne isplati da na tim deonicama uspostavljaju svoje linije.

 

Zaključak

Možda smo propustili neku važnu činjenicu ili nešto pogrešno protumačili. Stoga vas pozivamo da date svoj komentar - naročito kombi prevoznike i udruženja. Možda još uvek postoji šansa da se napravi neki kompromis od kojeg će svi imati koristi?

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kombi prevoznici postigli dogovor sa Ministarstvom

 

fiat%20ducato%20333.jpg

 

Udruženje kombi prevoznika saopštilo je da je sa Ministarstvom saobraćaja postiglo dogovor da nastave sa radom po postojećim zakonskim propisima, uz dodatna preregistrovanja postojećih delatnosti. Udruženje kombi prevoznika navelo je da je u periodu od poslednjeg protesta, obavilo više konstruktivnih sastanaka sa predstavnicima Ministarstva građevinarstva, saobraćaja, infrastrukture i turizma na najvišem nivou. ''Kroz razgovore smo konstatovali da postojeći zakonski propisi omogućavaju da se ovaj vid delatnosti, koji obavlja veći deo članova Udruženja ''Kombi prevoz putnika'', može obavljati uz dodatna preregistrovanja postojećih delatnosti'', navodi se u saopštenju. Udruženje dodaje i da je konstatovano da će se u sledećoj izmeni zakona, koja je najavljena za 2018. godinu, nakon sprovedenih analiza potreba za pomenutim vidom prevoza, nacionalnih zakonodavstva zemalja EU i javnih rasprava, utvrditi mogućnost i način učešća ovih vozila u prevozu putnika u drumskom saobraćaju. Agenciji Beta rečeno je u tom udruženju da su zbog dogovora koji je postignut sa nadležnima, odustali od protesta koji je 27. februara trebalo da bude održan njihovim vozilima na ulicama Beograda.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...