Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

928 ipak neće dobiti naslednika

 

porsche-928.jpg

 

Izgleda da nećemo dobiti naslednika modela Porsche 928. Sudeći po nekim istraživanjima nedavnih članaka i publikacija, čini se da je samo nekoliko ljudi optimistično oko spekulacija o tome da bi kompanija Porsche mogla da uvede na tržište duhovnog naslednika svog legendarnog modela 928. Posebno jedan serijal koji deli stilske karakteristike i komponente sa novom serijom Panamera. Uostalom, ko ne bi pomislio da bi manja, lakša i po svemu sudeći mnogo agilnija junior Panamera bila dobra ideja? Određeni stručnjaci danas tvrde kako je takva budućnost ovog ikoničnog 928 trenutno pod velikim znakom pitanja.

 

Model 928 neće ući u proizvodnju u skorije vreme i uprkos tome što je kompanija Porsche obelodanila svoje projekte i planove. Razlog ovakvim odstupanjima jeste taj što bi novi automobil bio previše blizu svom jedinom i pravom rivalu Bentley Continental GT. Nema mnogo poente izbacivati novi grand tourer koji će verovatno oduzeti veliki procenat prodaje svom sestrinskom vozilu. Da stvar bude još gora, stručnjaci tvrde da prototip koji smo mogli videti u julu mesecu nije ni blizu tome da postane novo produkciono vozilo koje će Porsche napraviti i da su ti razvojni automobili stvarani kako bi testirali tehnologije koje će se naći u novoj generaciji Bentley Continental modela.

Nisu ipak sve nade izgubljene, kako su dalje istakli, kraće vozilo u Panamera stilu za koga se smatralo da će kao rezultat predstavljati naslednika modela 928, može vrlo lako formirati temelje mnogo intrigantnijeg automobila Mission E, električne verzije koja je potpuno spremna za proizvodnju. U slučaju da se sve završi na taj način, sigurno ćemo morati da sačekamo dobrano pre nego što se ovi posebni primerci namenjeni kupovini budu pojavili po prvi put. Nadamo se da će strpljenje vernih potrošača kompanije biti nagrađeno dostojnim i impresivnim Porsche automobilom, dovoljno dobrim da se makar donekle može uporediti sa legendarnim 928 modelom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche slavi 40 godina modela 928

 

porsche%20928%20s4%20clubsport%201988.jpg

 

Osim BMW-a Serije 7, još jedan nemački automobil ove godine slavi 40-ti rođendan. Radi se o Porscheu 928, čiju 40-godišnjicu će fabrika obeležiti i proslavom na Oldtimer Grand Prixu na Nirburgringu. Originalni 928 iz 1977. godine je bio 2+2 automobil sa napred smeštenim V8 motorom zapremine 4.5 litra i 177 kW/240KS ali su se kasnije naravno pojavljivale sve snažnije i snažnije varijante da bi poslednja GTS verzija imala 5.4 litarski agregat sa 257 kW/350KS. Zanimljivo je da je Porsche 928 1978. godine čak uspeo da osvoji titulu Evropski Automobil godine (ispred BMW-a Serije 7 i Ford Granade). Sve u svemu, Porsche je od 1977. do 1995. godine širom sveta prodao više od 60.000 komada 928-ice.

 

porsche%20928%2011.jpg  porsche%20928%201.jpg

 

Treba pomenuti i da je svojevremeno bio napravljen i Porsche 928 H50 Concept (karavan verzija, pod haubom je V8 motor sa 330KS, maksimalna brzina 270 km/h), kao i 928 Cabrio, ali ove varijante nisu ušle u serijsku proizvodnju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche 928 Koenig Widebody traži novog vlasnika

 

190285-koenig 1.jpg

 

Tjuning automobila, posebno optički na svome vrhuncu bio je 1980-ih godina, a neke od prerada i neki od tjunera će zauvek ostati upamćeni kao najotkačeniji, najbrži, najluđi iz tog vremena. Jedan od takvih tjunera jeste i nemački Koenig koji je 80-ih i 90-ih kreirao neke od vrhunskih ili najbržih super sportskih automobila svog vremena.

 

190286-koenig 11.jpg

 

Kompaniju je 1974. osnovao Willy King zbog nezadovoljstva performansama svog Ferrarija 365 GT4 BB, a kuća Koenig se vrlo brzo etablirala kao lider u svetu tjuninga sportskih automobila, a jedan od rezultata je i Porsche 928 Koenig Widebody koji je prodat kupcu na Bliskom Istoku 1988. godine.

 

190288-koenig 1111.jpg

 

Osim širokih guma i proširene karoserije, 928 Koenig stoji na BBS naplacima, a kako bi bio spreman za aukciju, automobil je kompletno osvežen sa izvršenim popravkama.

 

190287-koenig 111.jpg

 

Automobil je do sada prešao tek 18.118 kilometara, a od opreme ima sve što je u to vreme bilo veoma skupo - originalni Pioneer audio sistem sa daljinskim upravljačem i telefon. Veruje se da bi ovaj Koenigov 928 na aukciji mogao da postigne cenu od najmanje 50 do 60 hiljada evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche 928 koji je vozio Tom Cruise u filmu ''Risky Business'' ide na aukciju

 

216527-porsche 928 03.jpg

 

Porsche 928, automobil koji je holivudski glumac Tom Cruise (Tom Kruz) vozio u filmu ''Risky Business'', biće prodat na aukciji u septembru. Automobl je proizveden 1979. godine, a pojavio se u filmu snimljenom 1983. godine. Cena nije postavljena, ali se u svakom slučaju očekuje da će novi vlasnik izdvojiti značajnu sumu novca za ovaj fantastični Porsche 928.

Radi se o jednom od tri automobila korišćena tokom snimanja filma, a ovaj coupe se pojavio u scemi potere. Zanimljivo, Cruise je Porsche 928 koristio i da bi naučio da vozi automobil s manuelnim menjačem. Osim toga, bio je tema dokumentarca pod nazivom ''The Quest for RB928'' koji govori o praćenju i pronalasku ovog automobila.

 

216528-porsche 928 02.jpg

 

Porsche 928 pokreće 4.5 V8 motor koji razvija 219KS i od 0 do 100 km/h ubrzava za 6.5 sekundi, dok maksimalna brzina iznosi 230 km/h.

 

216529-porsche 928 01.jpg

 

Motor je uparen sa petostepenim manuelnim menjačem preko kojeg se snaga prenosi na zadnje točkove. Porsche je dobio 16-inčne aluminijumske felne, prvobitno je bio lakiran u zelenu boju, ali je boja promenjena za potrebe snimanja filma. Nakon toga je automobil postao deo kolekcije te je čuvan u klimatizovanom prostoru. Aukcija na kojoj će biti prodat je zakazana za 18. septembar.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju Porsche 928 koji je pripadao Daimleru

 

221067-porsche 928 03.jpg

 

Porsche 928 koji je nekada bio u vlasništvu kompanije Daimler našao se na holandskom tržištu polovnih automobila. Automobil je nakon što je proizveden isporučen direktno Daimleru, a nije poznato zašto ga je ovaj nemački brend kupio, da li su ga vozili neki čelnici ili je možda korišćen kao ''merilo'' sa modelom SL iz generacije R129.

 

221068-porsche 928 02.jpg

 

Bez obzira na razlog kupovine ovog sportskog automobila, Daimler ga nije dugo zadržao jer je 1990. godine prodat španskom aristokrati koji ga je u svom vlasništvu imao do kraja 2020. godine. Automobil je u potpunosti originalan, a njegova karoserija lakirana u Venezia Blau boju je u sjajnom stanju. Originalne felne su takođe tu.

 

221069-porsche 928 01.jpg

 

Unutrašnjost Porschea 928 je presvučena Leatherette Navy Blue imitacijom kože koja se nalazi na praktično svim površinama, od sedišta, preko centralnog tunela, armaturne ploče, upravljača pa do panela vrata i stubova. Sedišta se elektronski podešavaju i imaju grejače i funkciju memorisanja. Tu su električni podizači, šiber, premium ozvučenje i originalni Blaupunkt radio. Automobil pokreće 5.0 atmosferski V8 motor uparen sa petostepenim manuelnim menjačem. Prešao je 148.194 km i mehanički je proveren u Porscheovom centru u Madridu. Trenutno se prodaje za 44.500 evra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nardone Porsche 928 restomod

 

nardone 04.jpg

 

Francuska kompanija za restauraciju otkrila je svoj doterani Porsche 928, sa redizajniranom karoserijom i modernim enterijerom ispunjenim tehnologijom. Restomod, koji je napravio Nardone Automotive, nudi jasnu vizuelnu sličnost sa Porscheom iz 1977. godine, ali ima karoseriju napravljenu u potpunosti od ugljeničnih vlakana.

 

nardone 03.jpg

 

Takođe dobija modifikovana prednja i zadnja svetla, kao i set točkova od 18 inča i gume Michelin Pilot Sport 5. Ispod haube se nalazi V8 benzinski motor od 400 konja koji je uparen sa modernom ECU jedinicom, šestostepenim manuelnim menjačem i diferencijalom sa ograničenim proklizavanjem.

 

nardone 02.jpg

 

Prilagodljivo elektronsko vešanje, prilagodljivi električni servo upravljač i snažnije kočnice su takođe deo izmena. Unutra, restomod dobija alkantaru i Foglizzo kožu i ažuriran je dodatkom Porscheovog Classic Management (PCCM) infotainment sistema, sa Apple CarPlay-om i povezan sa vrhunskim zvučnim sistemom.

 

nardone 01.jpg

 

Nardone kaže da 928 restomod ima karakteristike ''prefinjenog i uzbudljivog grand tourera koji kombinuje udobnost, performanse i savremeni luksuz''. ''Elegancija i klasa 928 su razlozi zbog kojih sam od ranog detinjstva opsednut ovim automobilom. Mnogi ga ignorišu, ali kada ga jednom provozate, nikada se ne vraćate nazad'', rekao je šef kompanije Thierry Nardone. ''Ovo u kombinaciji sa mojom strašću za restomod pokretom dalo mi je ideju da stvorim savršenu malu sestru za sve prelepe Porsche 911 resto-ove. Sada kada smo na otvorenom, jedva čekam sledeće poglavlje: izlazak automobila na put i okupljanje svih entuzijasta poput nas.''

 

Automobil će debitovati u Milanu pre nego što se uputi na Goodwood festival brzine kasnije ovog meseca. Njegova cena i proizvodni brojevi još nisu otkriveni, ali Nardone Automotive navodi da će prve isporuke biti izvršene 2024. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju Strosek Porsche 928

 

strosek 928 03.jpg

 

Unikatni Porsche 928 koji je modifikovala kompanija Strosek pojavio se na tržištu polovnih automobila po ceni od 56.000 švajcarskih franaka, odnosno oko 56.850 evra.

Strosek Auto Design je ime stekao decenijama modifikujući Porsche 911, a njegov tretman je prošao i model 928. Koliko je primeraka Strosek modifikovao, nije poznato, ali se veruje da je automobil na fotografijama zahvaljujući svojim specifikacijama pravi unikat.

 

strosek 928 02.jpg

 

Karoserija nemačkog klasika je lakirana u plavu boju i unapređena prepoznatljivim Strosekovim delovima koji uključuju proširene lukove prednjih i zadnjih točkova te promenjeni oblik vrata, a automobil je dobio i set BBS felni koje savršeno odgovaraju modelu iz ove ere. Modifikovani Porsche izgleda znatno agresivnije od standardnog.

 

strosek 928 01.jpg

 

Unutrašnjost je takođe impresivna, presvučena je uglavnom braon kožom koja prekriva armaturnu ploču, panele vrata, centralnu konzolu, stubove, plafon i bočnu  podršku sedišta, dok su centralni delovi sedišta i deo panela na vratima presvučeni tkaninom. U oglasu se ne navodi da li je Strosek radio na Porscheovom 4,5 litarskom V8 motoru koji je prešao oko 159.000 kilometara, ali se zna da je u potpunosti servisiran nakon 120.000 pređenih kilometara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Digitalni Porsche Nebula 928 postao stvarnost

 

nebula 04.jpg

 

Porsche dosta pažnje poklanja svetu umetnosti u proteklim godinama, a Nebula 928 je najnoviji rezultat njegovih kreativnih poduhvata. Umetnici Daniel Arsham i Khyzyl Saleem su sarađivali na ovom projektu unikatnog grand tourera lakiranog u ružičastu nijansu.

Iako je Saleem napoznatijji po svojim digitalnim konceptima i dizajnu, Porsche prikazan na fotografijama zaista postoji. Izložen je na Porscheovoj izložbi na konvenciji South by Southwest 2023, a ideja na kojoj je baziran automobil bila je jednostavna - 928 iz sedamdesetih kao umetničko delo sa početka 2000-tih.

 

nebula 032.jpg

 

Saleem je napomenuo da je pomagao u redizajniranju nekoliko spoljašnjih komponenti uključujući branike, zadnji spojler i dizajn svetlosnih sklopova. Izjavio je da je koristio organske metaball oblike kao inspiraciju za svetla i prednje usisnike vazduha, a ''pozajmio'' je i neke detalje starijih Porscheovih modela poput zadnjeg spojlera modela 911 (996).

 

nebula 02.jpg

 

Ako felne izgledaju poznato, to je zbog činjenice da su ''pozajmljene'' od koncepta Panamericana prvi put viđenog 1989. godine. Porsche je koristio ovaj dizajn da bi najavio elemente dizajna koji su kasnije viđeni na modelu 911 generacije 993.

 

nebula 01.jpg

 

Metaball tema se nastavlja i u unutrašnjosti, odnosno na upravljaču, ručici menjača, okvirima zvučnika na vratima i slično. Unutrašnjost je simfonija ljubičaste boje, a nijansa odlikuje gotovo svaku površinu i dobro se slaže s bojom eksterijera inspirisanom Porscheovim Cassis Red Metallic i Frozen Berry Metallic nijansama. Ovo svakako podseća na početak 2000-tih kada je dizajn pomerao granice boje i oblika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...