Jump to content
FAS Goran
neshaoct

50 godina AvtoVAZ-a

Recommended Posts

lada%2050.jpg

 

20. jula 1966. godine, zaključkom Vlade Sovjetskog Saveza doneta je naredba da se počne izgradnja novog postrojenja za proizvodnju 660 hiljada automobila godišnje. Planeri socijalističke privrede za

''sovjetski Detroit'' odabrali su Togliatti (bivši Stavropolj koji je 1964. preimenovan po lideru italijanskih komunista Palmiru Togliattiju), mada su u užem izboru bili i Jaroslavlj, Belgorod, Gorki (Rusija), kao i Minsk (Belorusija) i Kijev (Ukrajina). Zašto je sovjetska vlada iznenada odlučila da izgradi potpuno novu fabriku za proizvodnju potpuno novog modela automobila, ne baš tako jeftinog pre pola veka?

Polovinom 60-ih godina sovjetski radnici nisu imali previše načina na potroše teško zarađene plate, novac su čak počeli stavljati u slamarice jer za njega nisu imali šta da kupe. Kada je o automobilima reč, jedini izbor bili su ''zaporožac'' i ''moskvič'' za čiju je isporuku trebalo čekati godinama. Vlada je želela jednim udarcem (novim automobilom) ubiti više mušica - aktivirati privredu, ponuditi kvalitetan proizvod koji može privući mušterije i naterati ih da troše novac, kao i da smanje ''nestašicu'' novih automobila. Ovaj proizvod bio je automobil VAZ-2101, kod nas poznatiji kao Lada 1200, odnosno prerađeni Fiat 124.

 

Ipak, baza za lokomotivu sovjetske industrije nije obavezno trebalo da bude italijanska limuzina. Sovjeti su raspisali međunarodni tender, a na poligonu u Moskvi testirani su i drugi automobili - Ford Taunus 12M, Morris 1100, Peugeot 204, Renault 16, Škoda 1000 MB... Na testiranjima najboljim su se pokazali Peugeot i Renault, ali konačni izbor diktirali su interesi spoljne politike zemlje. Navodno je za izbor Fiata lično intervenisao Leonid Brežnjev koji je na opasku Aleksandra Tarasova, ministra automobilske industrije, da je Renault bolji odgovorio: ''Italijani su nam bliži nego Francuzi, uzmite Fiat''. Ostalo je istorija: Prvi VAZ-2101, odnosno Lada 1200, izašla je sa trake u proleće 1970. godine i sa sitnim promenama i ''podverzijama'' održala se u proizvodnji sve do 2012.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault ulaže 340 miliona evra u Avtovaz

 

lada%20m%20111.jpg

 

Francuska kompanija namerava da kupi akcije Avtovaza kako bi fabrika od tog novca mogla vratiti jedan deo dugova. Francuska kompanija Renault spremna je da otkupi sve dodatne akcije kompanije Avtovaz najvećeg ruskog proizvođa automobila, u vrednosti od 25 milijardi rubalja (343 miliona evra). Akcije će biti emitovane u decembru 2016. godine. Avtovaz će sredstva koja dobije od Renoa iskoristiti za izmirivanje dugova, saopštio je za ''Rusku reč'' analitičar holdinga VTB kapital Vladimir Bespalov. Krajem juna 2016. godine ukupan dug ruske kompanije iznosio je 97 milijardi rubalja (1.3 milijarde evra). ''Gubici u poslovanju u drugom kvartalu su trostruko manji u odnosu na prvi kvartal. To, međutim, nije dovoljno za postizanje pozitivnih rezultata, tako da je neophodna pomoć spolja'', objasnila je za ''Rusku reč'' Jekaterina Tretjakova, portparolka kompanije Reanult Russia. Budući da se Avtovaz našao u teškoj finansijskoj situaciji, glavni akcionari koncerna - Renault-Nissan i ruska državna korporacija ''Rosteh'' - već su se dogovorili da će učestvovati u toj dodatnoj emisiji, kaže Bespalov. Renault-Nissan i ''Rosteh'' su 2014. godine stekli 74.51% vlasničkog kapitala fabrike, podseća Jevgenij Jeskov, urednik specijalizovanog časopisa AutoBusinessReview.

 

Renault smatra da je ulaganje isplativo

Otkupljujući akcije Avtovaza Renault ima dugoročne planove i nada se da će se kasnije ta investicija isplatiti, smatra Bespalov. Danas Avtovaz proizvodi model Lada Granta, koji je 2015. godine bio najprodavaniji automobil u Rusiji. Ova kompanija pokriva skoro 20% ruskog tržišta, ističe analitičar. ''Sada je situacija teška, ali mi i dalje verujemo u budućnost ruskog tržišta i Avtovaza kao njegovog vodećeg proizvođača'', komentariše Tretjakova. Prema podacima Asocijacije evropskog biznisa, prodaje na ruskom tržištu automobila opale su tokom 2015. godine za 35.7%. U ovom trenutku Avtovaz proizvodi ruske modele Lada Xray i Lada Vesta koje je napravio zajedno sa kompanijom Renault. ''Ti modeli su se dobro pokazali na tržištu. Lada Xray je stabilno među prvih 25, a Lada Vesta među prvih 10 najtraženijih automobila'', smatra Jeskov. Po njegovim rečima, ti modeli imaju dobar potencijal za izvoz u inostranstvo. ''Kompanija preduzima sve mere za sopstvenu rehabilitaciju, optimizaciju i uvećanje izvoza'', potvrdila je Tretjakova. Po njenim rečima, ''Avtovaz'' planira da 2017. godine pokrene serijsku proizvodnju modela Vesta karavan i njegove verzije Cross, a zatim i modela Vesta u verziji Cross.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Mega preuzimanje: Ruski ponos u francuskim rukama

 

Moskva -- Najveći ruski proizvođač automobila AvtoVaz biće dokapitalizovan u dva navrata, a većinski vlasnik će postati francuski proizvođač Reno.

 

59306102857d2754e2d517024885042_w640.jpg

 

Ukupna finansijska injekcija u ruskog proizvođača automobila premašiće milijardu evra.

Prva dokapitalizacija biće kraja ove godine za 25 milijardi rubalja (346 miliona evra), a druga u prvom kvartalu 2017. za još 60 milijardi rubalja (830 miliona evra).

Dokapitalizacija će biti izvršena javnom ponudom. Suvlasnici AvtoVaz-a, koji je proizvođač najpopularnijeg ruskog automobila „lada“, su konzorcijum Reno-Nisan i ruska državna kompanija Rostek. 

Nisan u dokapitalizaciji neće učestvovati, a Reno i Rostek mogu svoja potraživanja od AvtoVaza da konvertuju u deonice. Rostek je krajem juna objavio da će Avtovazu oprostiti 20 milijardi rubalja, a 31 milijardu će konvertovati u deonice. 

Sve deonice koje preostanu po okončanju javne ponude uzeće Reno i tako će postati vlasnik kontrolnog paketa deonica u AvtoVaz-u. Rostek će zadržati paket deonica koji mu daje pravo veta na odluke u AvtoVazu.

 

izvor - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stara dobra ''Kopejka''

 

lada 2101

 

VAZ 2101 ili ''Kopejka'' je legendarni automobil na kome je starija generacija ruskih vozača učila da vozi i uopšte prvi put sela za volan. Prva ''Kopejka'' proizvodila se od 1970. do 1983. godine, a svoju modifikaciju 21011 ''Žiguli 1300'' dobila je 1974. godine. Nova verzija imala je drugačiju rešetku hladnjaka i branike, svetla za kretanje unazad i još mnogo toga. Automobilski novinar Ivan Zenkevič u video klipu testira i govori o staroj dobroj Kopejki.

 

 

Danas je izbor novih automobila toliko veliki da pojava novih modela ne predstavlja nikakvu senzaciju. U Sovjetskom Savezu sve je bilo drugačije. I najmanja modernizacija izizivala je mnoštvo emocija i polemika. Kako Zenkevič ističe, tako je bilo i sa testiranim VAZ 21011. Inače, prvi automobil koji je novinar sebi u životu kupio bio je upravo ovaj model. Automobil je izašao iz prozvodnje 1974-te, četiri godine posle legendarne ''Kopejke''. Testirani model proizveden je 1981. godine. Na prvi pogled nema nikakve razlike. Karoserija sedana ostala je ista, ali bitne razlike ipak postoje.

 

Ako se krene od spoljašljnjih novina primetan je gumeni umetak na braniku celom dužinom, rešetka hladnjaka dobila je gušću mrežu, a pomoćna svetla postala su žuta. Zadnja stop-svetla i žmigavci imaju reflektore, a pojavila su se i svetla za vožnju unazad. Glavni novitet bio je motor, za sto kubika veći u odnosu na prethodnu verziju, zbog povećanja klipova i cilindara. NJegova zapremina bila je 1.3 litra. U to vreme motor je bio jednostavno tehničo savršenstvo. Razvijao je dodatnih 5 konjskih snaga i upravo taj agregat postao je baza za motor za modele Lada Žiguli 1600 i Niva. I u unutrašnjosti vozila bilo je takođe promena, kao što je instrumental tabla tamne boje, ili pepeljare koje se više ne nalaze ispod naslonjača za ruke na zadnjim vratima već su montirane direktno na panele na vratima. Automobil je postao za hiljadu rubalja skuplji i koštao je preko 6000 rubalja, što je u to vreme bio veliki novac. A mogu li se uopšte osetiti dodatnih pet konjskih snaga. Danas to očekivanje nije realno, za savremenog vozača razlike nema, ali sedamdesetih je ona bila osetna. Automobil je bio okretniji, a maksimalna brzina nešto veća, čime su se njegovi vlasnici ponosili. Po svemu ostalom, tipična Kopejka što se dalo i očekivati. Volan je ''poslušan'', skretanja bez preteranog naginjanja, kočnice po današnjim merilima solidne, prednje disk i zadnje doboš. Uspešno rešen i izuzetno popularno u svoje vreme, VAZ 21011 se i danas sreće na ruskim ulicama, a predstavljao je korak ka luksuznijem modelu VAZ 2103, zaključio je video-bloger Zenkevič.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault i ostali suvlasnici pokušavaju da spasu Avtovaz

 

lada x 2.jpg

 

Francuski Renault i drugi deoničari Avtovaza su u najvećeg ruskog proizvođača automobila ubrizgali više od milijardu evra kako bi mu pomogli da reši finansijske probleme i iskoristi oporavak tržišta. Transakcija je najvećim delom sprovedena kroz pretvaranje duga u deoničke udele, a ukupna vrednost je 107 milijardi rubalja (1.3 milijarde evra), objavio je u sredu Rostec, konglomerat u vlasništvu ruske države i deoničar Avtovaza, uz grupu Renault-Nissan. ''To je najveća transakcija u istoriji ruske automobilske industrije'', izjavio je direktor Rosteca Sergei Čemezov. ''Ustvari, uloženo je više od 100 milijardi rubalja u razvoj fabrike i u brend LADA'', naglasio je Čemezov. Restrukturisanjem se udeo Renaulta-Nissana u zajedničkom ulaganju sa Rostecom povećava na 61.1 posto, a udeo tog zajedničkog poduhvata u Avtovazu na 83.5 posto.

 

Restrukturisanje je deo plana finansijskog oporavka ruskog proizvođača automobila koji je doveden na rub propasti nakon što su rusku ekonomiju i prodaju automobila oštro pogodile međunarodne sankcije i oštar pad cena nafte na globalnom tržištu. Zapad je Moskvi uveo sankcije zbog uloge u nemirima u Ukrajini. Ekonomske krize su posebno teško pogađale Avtovaz, najvećeg proizvođača automobila u nekadašnjem Sovjetskom Savezu. Njegova fabrika u gradu Toljatiju sada zapošljava upola manje radnika nego pre desetak godina a trenutno, uz vlastite modele Lada, proizvodi jeftinije brendove Dacia i Datsun iz sastava grupe Renault-Nissan. Ipak, zahvaljujući oporavku ruske ekonomije nakon dvogodišnje recesije ruska prodaja automobila se prošle godine povećala za 12 posto. U takvim uslovima je prodaja Lade povećana 17 posto i kompanija je ponovo poslovala sa operativnom dobiti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na put oko sveta, pa u muzej: Lada ''kopejka'' stara 42 godine pregazila četiri kontinenta

 

lada 2101 11.jpg

 

Avanturisti Filip Vogel i Petar Javurek iz naselja Čestice u Kralovegradeckom kraju Češke u četvrtak su poklonili muzeju fabrike Avtovaz u Toljatiju svoj automobil VAZ-2101 (koji je u Rusiji poznat pod nadimkom ''kopejka'') proizveden 1975. godine. Prethodno su se dvojica mladića u ovom starom autu otisnula na put oko sveta. Na put oko sveta su Filip i Petar krenuli u aprilu prošle godine, a završili su ga u januaru ove godine. Staru ''kopejku'' (u Jugoslaviji poznatu kao Lada 1200) nabavili su pomoću oglasa uoči putovanja i platili su je 15.000 kruna (590 evra). Vogel i Javurek su u ovom automobilu starom četiri decenije proputovali 50.000 kilometara i posetili 30 zemalja na četiri kontinenta. ''Sada ovaj legendarni automobil predajemo muzeju. On nam je doneo mnogo pozitivnih emocija i pomagao tokom čitavog putovanja'', rekao je Vogel uručujući predstavnicima muzeja ključeve od ''kopejke''. On je dodao da se automobil pokazao kao vrlo pouzdan, mada je tokom putovanja bilo i kvarova.

 

lada 2101 1.jpg

 

''Svetski putnici'' su u zamenu za svoju ''kopejku'' dobili novi model Lada Vesta. Dokumenta za ovaj automobil mladićima je uručio direktor za marketing fabrike Avtovaz Fabijen Guljmi. ''Vi ste rizikovali krenuvši na putovanje u automobilu starom 42 godine, prešli ste u njemu 50.000 kilometara i posetili čak i mesta gde su bili zemljotresi. Kako ste sve to uspeli? ... Bravo! Svaka čast! Mislim da ste na taj način postali najbolji promoteri brenda Lada'', istakao je Guljmi. ''Kopejka'' je posle puta oko sveta završila u muzeju fabrike Avtovaz i to se dogodilo upravo na rođendan ovog modela. Naime, toga dana se navršilo tačno 48 godina otkako je sa trake Volške fabrike automobila sišao prvi ''Žiguli'' VAZ-2101 (u izvoznoj varijanti se zvao ''Lada''). Kao prototip ovog automobila poslužio je model Fiat 124. ''Kopejka'' se proizvodila u SSSR-u od 1970. do 1988. godine, i bila začetnik serije ''klasičnih'' modela Volške fabrike automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...