Jump to content
FAS Goran
vandu

Fiat Nuova Bravo 1.6 MJet - rešavanje problema sa snagom

Recommended Posts

Kupio sam pre neki dan Bravo 1.6 Mjet Duologic 120KS, 2011god. Auto je uzet na placu OMNIA, u Zemunu, Cara Dušana kod saobraćajne škole.  Auto je pregledao Goran i sve je bilo OK, očišćen je DPF filter jer je bio zapušen. Ali pošto ga niko nije izvezo na otvoren put i probao da ga stisne po gasu, jer nema tablice,  niko nije ni primetio problem sve dok auto nisam preuzeo i odvezao.

Problem je bio to što auto nije imao snagu. Kao da je limitiran. Uspeo sam dva puta da ga dobijem da ide kako treba, mada sad kako je popravljen, vidim da ni to nije bilo to... tako što bi stao, ugasio-upalio auto, i nakon toga bi vukao kako treba. I nakon minut ponovo gubitak snage. 

 

Otišao sam sutradan odmah kod Gorana, kojem se još jednom zahvaljuem, jer sam upao nenajavljeno, i oni su otkrili da je problem u turbini, tj. u polugi koja kontroliše rad turbine preko vakuuma, jer je varijabilna. Ta poluga je zapekla i nije vrsila svoju funkciju, drugim recima nije radila turbina. Uzrok kvara je taj što je auto neko vreme stajao i nije vožen i zbog toga je to zapeklo. U svakom slučaju, turbina je skinuta dole i poluga je odglavljena i sad je sve kako i treba da bude. 

 

Ovo pišem, čisto da postoji na forumu, da i neko drugi ako ima sličan problem može da pročita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vandu A, ja sam sada izdvojio temu, pa će biti lakše da se vidi i pročita. Hvala što si se setio foruma da napišeš iskustvo. :thumbup: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja imam isti problem kao i ti i ne mogu da ga resim vec mesec dana.

 

Vozim Fiat Bravo 1.9 MJet, 8v, 2007. godiste.

Auto je cipovan, pritisak na turbini povecan na 2.4bara (2.2 je default).

Detaljnije u chip-tuning temi.

 

Posto su majstori za gubitak snage odmah okrivili turbinu i geometriju, odvezao sam auto u turbo-servis u Ugrinovcima. 

Likovi kazu da je sve ok, da nije problem u turbini.

Ocistili creva, MAP senzor, turbinu vratili na fabriku, i auto opet nema snage. Nabavili drugu turbinu, stavili je da probamo, bez rezultata.

 

Vozali smo dosta auto-putem i logovali i vidi se da je pritisak slab, turbina prepunjava do nekih 100-150 pa i 200 milibara.

 

Nakon toga smo otkacili protokomer, i auto vec ide bolje, ne prepunjava, vrednosti su dosta blizu zeljenih.

 

Logican zakljucak je da protokomer zeza, jer se turbina ponasa dobro. Zamenimo mi protokomer, uzmemo nov Bosch i zakacimo ga i NISTA. 

Auto se opet vuce nakon par minuta voznje, ne prima gas, prepunjava i ostalo.

 

Zakljucak:

Otkacen protokomer -> auto ide dosta dobro, ne kao pre problema, ali vise nego solidno.

Zakacen moj stari/ganc novi protokomer -> auto se vuce kao prebijena macka.

 

Ima li iko ideju sta se desava?

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A sta moze praviti ovakav problem?

Mozemo mi vratiti na fabriku, ali zanima me sta pravi problem trenutno.

EGR je zatvoren, DPF eliminisan. Vozio sam dosta dugo sa drugom mapom i bilo je sve okej.

Edited by vanste25

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo resenja za moj problem ovde:

Da ne kopiram ceo tekst, a red je da ostavim informacije o resenju. Mozda nekome pomogne.

Edited by vanste25

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima, kako ne bih otvarao novu temu (da ne bude prvo, pa muško), postaviću pitanje u vezi mog problema ovde, jer je na neki način i moj problem gubljenje snage.

 

Pre određenog vremena uzeo sam Fiat Bravo  JTD 1.9 120ks 2008 godište; odmah po uzimanju, urađen je mali servis, sa još par sitnih stvarčica (pločice, ručna, prednji stabilizator...). Elem, dešava mi se da se automobil jednostavno ugasi pri kretanju (nekada mi se desi 2-3 puta u sat, dva vožnje, a nekada se desi da po 2-3 dana radi normalno). 

To se najčešće dešava kada čekam dugo na nekom semaforu (30+ sekundi), ili kada dugo stojim u mestu u leru. Problem se manifestuje tako što imam utisak kao da automobil nema snage da krene, kao da je totalno zagušen i ugasi se onog trenutka kada pokušam da dodam gas i otpustim kvačilo iznad "granice vage"; da preciziram, kada otpustim malo gas auto se kreće, ali bez bilo kakvog intenziteta i čim se pusti više od pola automobil se ugasi bez nekog jačeg cimanja (kao što se ugasi kada noga sklizne sa kvačila). Nakon što se desi takvo gašenje, dam ponovo kontakt, pokrenem motor i automobil najnormalnije krene. Da napomenem da se ni to ne desi baš svaki put kada je automobil u mestu duže od 20, 30 sekundi, ali nekad baš zna da zaređa.

 

Na višim brzinama, vožnji na otvorenom.... ne vidim nikakav problem sa snagom, problem je samo sa kretanjem iz prvi i to bih rekao nakon što se automobil "uspava" u leru (da tako definišemo). Sa paljenjem i gašenjem nema nikakvih problema, motor je pregledan od strane dva servisa i konstatovano je da je sve uredno, osim nosača motora koji imaju malo lufta, dozvole minimalno trzanje pri paljenju, ali ne toliko alarmantno; problem zašto odmah nije konstatovano kod njih to sa gašenjem, bio je taj što sam tada bio ubeđen da se automobil gasi mojom greškom, jer mu je kvačilo mnogo drugačije od onog kod Golfa 4  koji je ranije vožen, pa sam opravdavao to kao period privikavanja.

 

Pre par dana otišao sam na dijagnostiku i tamo je izbacilo da bi trebalo očistiti EGR . Da li je moguće da taj problem sa gašenjem prouzrokuje zapušen EGR?

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minutes ago, Karmasita said:

Pre par dana otišao sam na dijagnostiku i tamo je izbacilo da bi trebalo očistiti EGR . Da li je moguće da taj problem sa gašenjem prouzrokuje zapušen EGR?

Da, kao što je moguće i da teže pali (duže vergla).

Na tvom mestu: čišćenje usisne grane od svega što je EGR natrpao u nju, a onda fizičko zatvaranje EGR-a da ne bi opet posle nekog vremena napravio isti problem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Može biti. Očistiti ga nije toliki problem, još je taj ERG na relativno dostupnom mestu u toj motorizaciji, čim se otvori hauba gore desno, malo bočno i ispod od MAP senzora. 

U kakvom ti je stanju DPF, da li si možda proveravao u kom je stanju ? Da ti ne pokrene regeneraciju, pa ti se zato i ugasi jer kada pogrene regeneraciju maltene mu kao fali snage i treba ga malo jače zgaziti kada se kreće da se ne uguši. Ako je dosta zapušen, gledaj ili da:

1) Očistiš malo na otvorenom putu sa nekim aditivom;

2) Vadiš + gasiš ako ti je sve ostalo ispravno, da ne bi dimio i pravio problme na sledećem tehničkom (neki to uradili i bez problema vozikaju i dalje);

3) Skuplje je da ga oteraš negde da ga očiste, ali je svakako jeftinije od novog/polovnog.

Nekako mi se čini da je problem vezan za aktivaciju DPF-a, tj čim ga upališ a on normalno radi, što mislim da je do prekida regeneracije, a kada zaređa, onda verovatno pokuša i da je završi ali se opet ugasi. 

 

Što kaže neša, jedno je od rešenja. Drugo je ako se javlja problem kada je auto zagrejan kod radne temperature. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, neshaoct said:

Da, kao što je moguće i da teže pali (duže vergla).

Na tvom mestu: čišćenje usisne grane od svega što je EGR natrpao u nju, a onda fizičko zatvaranje EGR-a da ne bi opet posle nekog vremena napravio isti problem. 

Što se paljenja tiče, tu nema nikakvih problema (nije ih bilo ni krajem januara kad su temperature išle i preko -15).

 

@ISV_01 , stvarno ne znam kakav je DPF. Zar ne bi trebao da izbaci neko obaveštenje na bordu kada uđe u proces regeneracije DPF-a?

Elem, sinoć u povratku kući sam nekih 15 minuta konstantno vozio na 3000 obrtaja (trećom na 80-90kmh) ne bih li malo "produvao" ceo sistem, ako je to uopšte moglo imati kakvih pozitivnih efekata.

 

Vezano za temperaturu - problem se javlja i kada je motor zagrejan (recimo sinoć mi se 2 puta na 2 vezana semafora desilo nakon što sam vozio 20 minuta otvoreno i 10 minuta grad), ali i kada je relativno skoro startovan - pre 3-4 dana mi se takođe desilo na 2 vezana semafora, ali dok se još motor zagrevao (na pola puta do idealne temperature). Recimo danas sam imao slučnu rutu kao juče (40ak minuta otvoreno, 5-10 minuta grad i nije bilo problema).

Share this post


Link to post
Share on other sites
33 minutes ago, Karmasita said:

Zar ne bi trebao da izbaci neko obaveštenje na bordu kada uđe u proces regeneracije DPF-a?

Ne. Izbaci žutu lampicu za DPF kada je blizu da zablindira i onda može da bude problem, ako se ne rešava ubrzo (produvavanje na otvorenom sa nekim aditivom, čišćenje ako to ne pomogne i slično). Oseti se u vožnji - na otvorenom putu skoči potrošnja bez nekog cimanja ili gubitka snage (tipa na auto putu) ili u gradu gubitkom snage, povećanjem potrošnje i ofc, dimom u oba slučaja. To možeš videti kada podesiš potrošnju na Ic (trenutna potrošnja) i kada krene da skače i drži oko 25 L/100  u gradu, znaj da regeneracija radi. Na otvorenom putu (konstantno) digne za nekih 2-3L potrošnju po bordu. 

 

33 minutes ago, Karmasita said:

Elem, sinoć u povratku kući sam nekih 15 minuta konstantno vozio na 3000 obrtaja (trećom na 80-90kmh) ne bih li malo "produvao" ceo sistem, ako je to uopšte moglo imati kakvih pozitivnih efekata.

Uvek dobro dođe, ofc. Ali uglavnom regeneracija, kada je DPF u ok stanju, radi na ~400km, u gradu i dosta češće, mislim da su pisali na oko 200km...

 

33 minutes ago, Karmasita said:

nakon što sam vozio 20 minuta otvoreno i 10 minuta grad), ali i kada je relativno skoro startovan - pre 3-4 dana mi se takođe desilo na 2 vezana semafora, ali dok se još motor zagrevao (na pola puta do idealne temperature).

Sigurno regeneracija, nema šta drugo, ako je sve ostalo ispravno. U prvom slučaju gore, gde si vozio duže po gradu i malo otvoreno, taman se zagrejao dovoljno da pokrene regeneraciju. Ako se tad ugasio, poništio si mu proces, pa će sledeći put morati ili ranije ili opet ako se stvore povoljni uslovi, zavisno od začepljenosti. U drugom delu pasusa, regeneraciju je pokrenuo pre optimalne temperature verovatno jer je morao - bio napunjen. 

 

Kratke relacije kolju taj dobar dizel motor sa DPF-om. Ne zagreje se dovoljno ili eto taman se zagrejao a ugasimo ga i ne dozvoli se regeneracija. Pokušaj da osetiš kada kreće regeneracija, slično se ponaša kao kada u gradu koristiš klimu, auto blago slabije kreće pa mora malčice jači gas. + Imaj u vidu malo da se vozaš na otvorenom (obrni krug) da se DPF očisti, a i motor da prodiše.

Na sve to, poslušaj nešu i očisti EGR i zablindiraj (ako hoćeš).

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veliko hvala na odgovorima i savetima, videću u narednih par dana da odradim čišćenje EGR-a i okolnog mu područja, nakon toga da se uzmu neki aditivi kako bi se barem donekle produvao DPF, pa ako i nakon svih tih zahvata problem ostane aktivan, onda definitivno ide "dubinsko pranje" DPF-a.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pošto ćeš ići do servisa, vidi kod njih da li mogu (ako imaju) da prikače dijagnostiku da vide % zapušenosti DPF-a. Svakako ćeš tu saznati i da li je neko petljao oko njega pre tebe (vađen, ugašen i sl) pa da problem tražiš na drugom mestu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kačen je pre 2-3 dana na dijagnostiku i detaljno je pregledan. DPF mi nisu pominjali, što mi donekle nagoveštava da možda i nije toliko kritično (a postoji šansa da jednostavno nisu obratili pažnju na to). Od svih stvari izbacilo je da EGR treba očistiti, te da treba odraditi istu stvar na još jednoj komponenti koje sad ne mogu da se setim da me ubiješ (bio mi nepoznat pojam, pa je nekako samo proleteo kroz moj informativni filter).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...