Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Volkswagen - kraj za TDI motore?

Recommended Posts

151029-vw%20tdi.jpg

 

Matijas Miler, šef Volkswagen grupe, koji je dobio zadatak da očisti kompaniju nakon ''Dizelgejt'' afere, zatražiće kraj za TDI motore! On postavlja pitanje da li se isplati ulagati novac u razvoj dizel agregata i nemački mediji očekuju da će Milerov predlog vrlo brzo biti na dnevnom redu. Pretpostavlja se da će VW prvo krenuti sa ''povlačenjem'' TDI motora iz Severne Amerike gde će 2020. godine na snazi biti strogi propisi o emisiji štetnih gasova. Ispostavilo se da bi razvoj novih, čistijih TDI motora bio neisplativ, odnosno da bi cena modela sa dizel motorima bila podjednaka sa cenom elektiričnih automobila. Takođe, Volkswagen grupa želi da od 2025. godine bude lider na polju električne mobilnosti, a plan je da se godišnje prodaje između dva i tri miliona E-automobila. Miler je dodao da je ''dizeglejt afera samo ubrzala propast dizel motora kojima su dani ionako već odbrojani''. 

Kraj dizel motora predvideo je i šef Volvoa Hakan Samuelson koji je insistirao da švedski proizvođač prestane sa prodajom dizel verzija u SAD. Samuelson smatra da će ''dizelaše'' u potpunosti odmeniti hibridni modeli koji će za godinu-dve biti jeftiniji od automobila sa klasičnim dizel agregatima. Volkswagen grupa bi trebalo da uskoro počne sa ''brisanjem'' ponude TDI motora za neke od modela svojih 12 brendova, kao i sa ubrzanim razvojem hibirdinh verzija poput Škode superb hibrid.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

-------

 

Ako sam dobro shvatio, ideja im je ovakva...

Krajem 20. i početkom 21. veka svi (osim VW-a) proizvođači automobila su uložili pitaj Boga koliko milijardi evra kako bi svako od njih napravio svoje dizel motore koji će ispuniti sve strožije euro norme. CR dizelaši, UniJet, MultiJet, sve veći pritisci ubrizgavanja...i rezultat su ovi dizeli koji su danas na ulicama. Ali, VW nije hteo da ulaže pare u to nego se bavio prevarom. Njihovi dizeli zato nisu mogli da ispune te norme, ali su ubacili prevarantski softver kako bi auti ipak mogli da se registruju, tj. da prođu tehnički. Tako im je ostala gooooooomila keša koju su ulagali u štancovanje novih modela i time sticali prednost u odnosu na konkurenciju.

Onda su ih nahvatali za prevaru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaci nisam jedini koji je to tako shvatio tj. zaklucio , i kada sam razgovarao sa osobama oko mene koje voze VW bas u vezi toga usli smo u zestoku polemiku jer oni ne mogu prihvate da VW nije najbolji i da se bavio prevarom , ali ne vredi odustao sam nemoguce im je to dokazati iako postoje dokazi i cinjenice i opet bi kupili VW i kupovace ga u buduce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I šta je tu razlika od 95% ljudi sa ovog (a i bilo kog drugog) foruma koji su pozatvarali EGR-ove i poskidali DPF-ove?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ali ti automobili nisu kupljeni novi nego polovni sa kilometrazama 200-300kkm i kojima je stiglo SVE za zamenu , ne verujem da bi neko skidao sa novog auta ili starog nekoliko godina (ja sam skinuo samo kat :ph34r:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima i takvih, ali ja pričam uopšteno o našoj svesti po pitanju te ekologije, tj. da mi nismo ti koji treba da sude

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/26/2016 at 10:50 AM, Markoni Bg said:

Znaci nisam jedini koji je to tako shvatio tj. zaklucio , i kada sam razgovarao sa osobama oko mene koje voze VW bas u vezi toga usli smo u zestoku polemiku jer oni ne mogu prihvate da VW nije najbolji i da se bavio prevarom , ali ne vredi odustao sam nemoguce im je to dokazati iako postoje dokazi i cinjenice i opet bi kupili VW i kupovace ga u buduce.

 

Bas tako druze.Ja uvek krenem u polemiku sa vlasnicima VW-a jer meni licno nikad nece biti jasno cemu toliko uzdizanje u nebesa i velicanje VW-a.On jeste dobar auto,to niko ne spori ali mislim da je kod nas preuvelican i prenahvaljen nego sto to stvarno zasluzuje,ne znam po cemu je bolji od konkurencije,to je moje misljenje.Meni su Fiat i Alfa Romeo omiljeni automobili i tako ce i ostati,a imao sam prilike da provozam VW automobile cisto da vidim kakvi su i meni se uopste ne svidjaju,monotoni unutra,tvrdi i ne daju ni priblizno zadovoljstvo i uzivanje u voznji u odnosu na mog Fiat Punta,to je moje vidjenje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zna se šta pruža uživanje u vožnji, a to nisu ni Punto, ni Golf, ni C4... Sve su to automobili koji služe nekoj svrsi i koji će da zadovolje određene potrebe, svakom prema nekim svojim afinitetima, a i prema platežnim mogućnostima.

A sve te rasprave koje pominješ su potpuno besmislene.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako to mislis c4 ne pruza uzivanje?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U poređenju sa C5, a da ne pričam sa S klasom, sedmicom, A8, Maseratijem, Jaguarom i ostalim babarogama

To su automobili za uživanje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konkretno mislim na motore TDI motor nije najbolji kao što ih vlasnici hvale i uzdižu u nebesa pritom je i zastareo ,kada kažem da su bolji JTD/m , HDI, cdti kao da sam im gurnuo prst u oko, ne kažem da su ovi drugi najbolji i najsavršeniji ali su dosta pouzdaniji.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

TDI ima daleko najširu paletu motora.

Kada govorimo da li je TDI dobar, moramo da kažemo na koji mislimo.

Neki su sjajni i guraju mnogo a neki imaju probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma gaze i oni solidne kilometraže.

Doduše kod nas to se svede na 10 000 km godišne pa tim tempom može decenijama da radi. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/26/2016 at 3:45 PM, totti said:

U poređenju sa C5, a da ne pričam sa S klasom, sedmicom, A8, Maseratijem, Jaguarom i ostalim babarogama

To su automobili za uživanje

 

Ja mislio da dizemo u nebesa nase c4, a ti nas blatis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen grupa spremila milijarde evra za razvoj novih motora

 

vw%201.5L%2011.jpg

 

Nemci uče iz svojih grešaka, Volkswagen ulaže ogroman novac u razvoj novih motora. U susret novoj regulativi u EU i SAD koja će još pooštiriti norme izduvnih gasova, Volkswagen ulaže u razvoj benzinskih i ''zelenih'' motora. U električna vozila, VW planira da uloži čak devet milijardi evra u narednih pet godina! To nije kraj, Nemci će uložiti još deset milijardi evra u razvoj benzinskih motora. ''Motori sa unutrašnjim sagorevanjem biće relevantni narednih dvadesetak godina i jasno je da budućnost pripada električnim vozilima'', izjavio je jedan od čelnika Volkswagena, Matijas Miler.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova era u strategiji motora VW Grupe

 

audi%20v6.jpg

 

Za razvoj V6 agregata i gorivnih ćelija zaduženo je 2500 inženjera u Audijevom Neckarsulm razvojnom centru, dok je za V8 benzinske motore za celu grupaciju zadužen razvoj Porschea. Luksuzne marke Benley u Lamborghini razvijaju pogonske jedinice svako za sebe. U ovoj novoj oganizaciji kao prvi plod nastao je novi trolitarski V6 koji se nalazi u novom SQ5. U kompaktnom sportskom SUV-u ova pogonska jedinica zapremine 2995 cm³ ima 349 KS, dok smanjenje zapremine za 100 cm³ ovaj isti agregat u RS5 dostiže čak 588KS. U slabijem izdanju ima 500Nm maksimalnog obrtnog momenta koje isporučuje već od 1370 o/min. Za razliku od ustaljenje konstrukcije kod Audija, ovaj benzinac ima cilindarske redove pod uglom od 90° umesto pod 60°, a u njegovom bloku nalazi se i balansno vratilo. Razlog za povećanje ugla cilindara je spuštanje težišta, kao i povoljniji raspored katalitičkij jedinica. Zahvaljujući aluminijumskoj konstrukciji, agregat teži samo 172 kg, a uz nove materijale cilindarskih košuljica i klipnih prstenova značajno su smanjeni gubici usled trenja. Izduvna grana je integrisana u cilindarske glave, što je omogućilo hlađenjene rashladnom tečnošću, a izduvne cebi cilindarski redova spajaju se u jednu pred samim win scroll turbo kompresorom.

 

Od tehničkih novina u ovom motoru se nalazi i Audijev sistem podizanja ventila (AVS), koji zatvara četiri cilindra kada su pod malim opterećenjem. Zajedno sa centlno postavljenjim injektorima goriva, sistem čini ono što Audi naiva B Ciklus, odnosno, evolucija onoga što se u motoristici naziva Milerov ciklus, poznat i kao ciklus sa pet taktova. Veštačkim smanjivanjem faze kompresije stvara se veći osnovni kompresioni odnos, a takt ekspanzije postaje duži u odnosu na kompresioni takt, čime je povećana efikasnost sagorevanja i ekonomičnost motora. Pri malom opterećenju motora AVS omogućava veoma kratko otvaranje usisnih ventila, od samo 130° okreta bregastog vratila što u paru sa ranijim zatvaranjem ususnih ventila skraćuje fazu usisavanja. Kada se opterećenje motora poveća produžava sa i bregasto vratilo se prebacuje na profili koji omogućava duže i više otvaranje usisnih ventila.

 

Šef razvoja pogonskih grupa Dr. Franz Bäumel naglašava da je ovaj agregat konstruisan od nule i da je deo programa hibidizacije, čiji će se naredni korak pojaviti već u novom modelu A8 čija pemijera je zakazana već za jeden ove godine. U najluksuznijoj audijevoj limuzini, ovaj motor će preko remena biti povezan sa integrisanim starter-generatorom, što će dozvoljavati gašenje motora pri brzinama između 25 i 160 km/h u trajanju do 45 sekundi, što će kao benefit imati uštedu u potrošnji i do 0,7 l/100km po NEDC ciklusu. Sistem vožnje sa ugašenim motorom može se primenjivati samo kod modela sa DSG ili automatskim menjačima, ali će se do kraja tekuće decenije pojaviti u benzinskim i dizel motorima u kompletnoj ponudi marke Audi.

 

Autor: Aleksandar Uglješić

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen predstavlja novi 2.0 TDI

 

179412-vw tdi.jpg

 

Dizelu još nije vreme za umiranje kažu u VW-u i predstavljaju novi 2.0 TDI

 

EA288 Evo je novi Volkswagenov dizel agregat zapremine 2.0 litre, koji je upravo predstavljen u Beču. Nova pogonska jedinica predstavlja i debi za hibridizovane dizele u VW Grupi.

Novi TDI kompatibilan je sa blagim hibridnim sistemom koji radi na 12V, koristi sistem starter-generator i paket litijum jonskih baterija. Prema navodima fabrike, nova pogonska jedinica ne samo da ima značajno smanjenu potrošnju, a samim time i emisiju izduvnih gasova nego i značajno unapređenu kulturu rada, što obećava i veći nivo udobnosti u vozilu. Novi dizel će imati više nivoa snage, u rasponu od 136 do 204 KS, a zanimljivo je i da će ga prvi ugrađivati Audi u svoje modele i to uzdužno. Ostale marke VW grupe koristiće novi motor u kombinaciji sa MQB platformom.

Među unapređenja koja je Evo doživeo u odnosu na prethodnu 2.0 jedinicu spadaju izmene u procesu sagorevanja koji doprinose i bržem odzivu turbo kompresora. DPF sistem je veći, efikasniji i dugotrajniji. EA288 Evo je i olakšan i ima smanjene frikcione i termalne gubitke. Na simpozijumu u Beču, VW je potvrdio i da će se u narednoj generaciji Golfa koji stiže naredne godine pojaviti i hibridni sistem koji radi na 48V, a koji će drastično smanjiti potrošnju i emisiju CO2 i NOx. Pored novina u dizel motorima, VW je predstavio i 1.5 TSI Evo benzinac koji je pod oznakom 1.5 TGI Evo prilagođen za rad za tečnim prirodnim gasom (CNG). Kao i njegov benzinski pandan koristi Milerov ciklus (takt kompresije je praktično podeljen u dva dela, a prvi deo sabijanja se obavlja uz još uvek otvorene usisne ventile), a u Golfu će uz DSG menjač trošiti 3.5 kilograma CNG na 100 kilometara, a sa jednim punjenjem moći da pređe do 490 kilometara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ne verujem u teorije zavere, ali veza izmedju dieselgate afere, peticije za ukidanjem dizel goriva, onda odustajanjem od peticije i sada predstavljanjem novih motora je krajnje cudna.

 

Prvo su TDI motori bili ekstremno popularni i onda gube na popularnosti zbog afere.

Nakon toga svi dizeli gube na popularnosti (svi su isti prica) i svi zaboravljaju na VW aferu jer se ionako dizeli zabranjuju. A ljudi se resavaju ne-euro6 dizela.

Prodaja je sada svedena na neki "zajednicki start" ponovo i onda VW i Mercedes izbacuju nove dizele, a koliko znam nema jos nijedne zabrane dizela. Krajnje sumnjivo :huh:

 

Edited by igor0511

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen priprema Tri-turbo 2.0 TDI sa čak 272KS

 

vw tri turbo.jpg

 

Kombinacija dva turbo punjača i električnog kompresora će omogućiti gotovo neverovatne performanse uz moment od 550 Nm i ispunjenje eko normi EU6d, koje dolaze 2021. Paralelno se razvija i automatski menjač DSG 10, sa dvostrukim kvačilom i 10 stepeni. Kad smo već pomislili da će zbog afere ''Dieselgate'' i sveopšte hajke na dizelske motore koncern iz Wolfsburga penzionisati slavne TDI motore, stiže demanti. Prvo je zvanično objavljeno da se uvodi nova generacija turbo dizelaša 2.0 TDI, a sada je ponovo aktuelizovano ono o čemu se ''šuškalo'' već 2014.

 

Najavljuje se Tri-turbo 2.0 TDI, koji će iz 1968 ccm ispaljivati, ni manje ni više, nego okruglo 200 kW ili 272 KS. Još impresivniji je najavljeni obrtni moment od 550 Nm. To se planira postići kombinacijom dva turbo punjača i električnog kompresora (naziv je dakle svesno netačan, jer je ''zvučniji''), koji će dodatno ''boostati'' moment i snagu pri niskim obrtajima. Time će se specifična snaga dizelaša povećati na senzacionalnih 138.2 KS/l pa će nadmašiti 133.6 KS/l koliko daje dosadašnji rekorder BMW 750d xDrive. Uz izuzetne performanse, poboljšaće se ekološke karakteristike, pa će ''super-dizelaš'' (ako i kada stigne) ispunjavati ekološke norme EU6d, koje se očekuju 2021.

Paralelno sa uvođenjem ''über-dizelaša'', Volkswagen, sa ZF-om, razvija i sledeću generaciju automatskog menjača DSG, sa dvostrukim kvačilom, koji će broj stepeni prenosa povećati sa sedam na deset, a moći će da podnosi obrtne momente do 600 Nm. Zanimljivo je da će novi automatski menjač DSG 10, uprkos povećanju broja stepeni, imati iste gabarite kao DSG 7, pa će moći da se ugrađuje u sve modele sa poprečno postavljenim motorom, od Volkswagen Pola do Škode Superb, a omogućiće poboljšanje performansi, uz smanjenje potrošnje goriva i emisije štetnih gasova. Oba velika noviteta koncerna iz Wolfsburga se očekuju u tržišnim modelima u drugoj polovini 2020. Odbrojavanje je počelo...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi A6 i A7 dobili dvolitarski dizelaš sa 204KS

 

183091-audi a6.jpg

 

Najnovija vest iz Ingolstadta najavljuje nešto uglađeniju i racionalniju, ali opet potentnu pogonsku verziju. Važan igrač u poslovnoj klasi koji nosi četiri prstena, tako dobija 40 TDI verziju, koja u stvari označava dvolitarski dizelaš od 204KS. Novi motor će redom dobiti A6 u limuzinskoj (sedan ) i Avant verziji, baš kao i A7 Sportback.

 

183092-audi a7.jpg

 

Sve verzije će u početku biti s pogonom na prednje točkove, dok će see quattro varijanta sa pogonom na četiri točka pojaviti krajem 2018. Performanse 40 TDI motora po modelima:

A6 sedan 40 TDI: 0 - 100 km/h za 8.1 sekundi, najveća brzina 244 km/h, CO2: 117g/km (18-inčne felne)

A6 Avant 40 TDI: 0 - 100 km/h za 8.3 sekundi, najveća brzina 238 km/h, CO2: 124g/km (18-inčne felne)

A7 Sportback 40 TDI: 0 - 100 km/h za 8.3 sekundi, najveća brzina 244 km/h, CO2 122g / km (19-inčne felne)

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako je VW unapredio 2.0 TDI da bi bio u skladu sa Euro 6d?

 

209877-vw tdi.jpg

 

Još od vremena dizel skandala koji je uzdrmao temelje automobilske industrije 2015. godine, Volkswagen demonstrira svoju posvećenost ekološki podobnim vozilima, formirajući sve širi portfolio električnih modela sa ID oznakom. Pored toga, nemački proizvođač je u ponudu uveo izdašnu ponudu hibridnih pogonskih sklopova, u isto vreme unapredivši SUS motore. Najpopularniji agregat VW-a, 2.0 TDI, poslednji je u nizu koji je ''ažuriran'', što mu je dodatno spustilo emisiju izduvnih gasova.

 

Mada mu je popularnost u velikoj meri oštećena nepredviđenim udarcem 2015. koji je za posledicu imao ogromne finansijske izdatke po kompaniju, 2.0 TDI ostaje najuspešniji pogonski agregat u ponudi nemačkog proizvođača, posebno u Evropi. On se može naći u brojnim modelima koncerna, počev od Golfa i Passata pa do Audija A4 i Q5, uključujući sve ono između, da ne spominjemo Škodine i Seatove proizvode.

 

Prvi četvorocilindarski TDI sa međunarodnom EA 288 oznakom je predstavljen u Volkswagenovim vozilima 2012. a nakon šest godina konstantnog razvoja visokounapređena verzija dobila sufiks ''evo''. Najnovija evolucija donosi smanjenu potrošnju goriva, nižu emisiju štetnih gasova, bolju akustiku i značajan prirast u snazi i maksimalnom obrtnom momentu, dok je u isto vreme optimizovana za primenu kod hibridizovanih pogonskih sklopova. Ovo VW-u omogućava da nastavi da ima svoj popularni dizel u prodaji, s tim što je u skladu sa najnovijom evropskom ekološkom regulativom.

 

Počev od sledeće godine, sva nova vozila kojima će biti neophodna inicijalna odobrenja za učešće u saobraćaju na ''Starom kontinentu'', moraće da budu u skladu sa novim Euro 6d standardima, koji emisiju azotnih oksida ograničavaju na 80 miligrama po pređenom kilometru. Da bi stvari bile jasnije, podsetićemo da je Euro 3 standard početkom 2000-ih dozvoljavao emisiju do čak 500 miligrama po pređenom kilometru. Da bi ispoštovao strože standarde dvolitarski dizel motor je dodatno unapređen, s tim što se nemački proizvođač odlučio za dvostruku strategiju.

 

Naime, Volkswagen je optimizovao proces sagorevanja da bi redukovao sirovu emisiju, u isto vreme uvodeći najnoviju tehnologiju dvostrukog doziranja u okviru izduvnog sistema vozila, gde se veći deo azotnih oksida pretvara u bezopasne supstance. Što se prvog dela strategije tiče, efikasnost hladnjaka za recirkulacioni sistem izduvnih gasova niskog pritiska poboljšana je za 25%, smanjujući na taj način stvaranje azotnih oksida u komori za sagorevanja u situacijama velikog opterećenja. Brizgaljke goriva su optimizovane tako da konstantno funkcionišu sa visokom preciznošću, isporučujući do devet ubrizgavanja po ciklusu sagorevanja, dok me maksimalni pritisak ubrizgavanja povećan na 2.200 bara. Volkswagen je takođe razvio naprednu tehnologiju dvostrukog doziranja na planu tretmana izduvnih gasova, kao deo sopstvene strategije redukovanja štetne emisije.

 

Pored dva SCR katalizatora koji rade zajedničkim snagama da bi ''razbili'' azotne okside na vodu i azot uz pomoć AdBlue tečnosti, emisija svih 2.0 TDI varijanti, bez obzira na izlaznu snagu, je sada ispod restrikcionih nivoa koje nalaže Euro 6d standard. Prvi SCR katalizator je smešten direktno ''nizvodno'' od motora i funkcioniše kao filter čestica, konvertujući više od 90% azotnih oksida kada je temperatura izduvnih gasova između 220 i 350 stepeni Cezijusa. Zbog svoje pozicije, on odmah započinje sa radom nakon hladnog starta, kada se upravo i stvara velika količina štetnih gasova. Drugi SCR katalizator, koji deli zadatak konvertovanja azotnih oksida zajedno sa prvom SCR jedinicom, instaliran je nešto dalje od motora, na pod vozila. On je podeljenog dizajna i ima zapreminu od 2.5 do 3.0 litra, u zavisnosti od tipa vozila i izlazne snage. Kada pristignu u katalizator, izduvni gasovi, koji mogu da dostignu temperaturu preko 500 stepeni Celzijusa, hlade se na nekih 350 stepeni što omogućava visoku stopu konverzije.

 

Ovi usavršeni 2.0 TDI motori, sa unapređenim tehnologijama tretmana izduvnih gasova već sada pogone najnovije modele Volkswagena, uključujući Golf, Tiguan, Passat i Arteon. Volkswagen obećava da će intenzivno nastaviti da razvija svoj uspešan turbodizel motor, s tim što je glavni cilj da ga u ponudu stavi u kombinaciji sa 48-voltnim blagim hibridnim sistemom u bliskoj budućnosti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...