Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Srpski pirati haraju Koridorom 10: Lažni članovi nemačkog ADAC kluba varaju vozače na auto-putu

Recommended Posts

150839-adac.jpg

 

ADAC koji ima 20.000.000 članova, upozorio je sve članove na svojoj zvaničnoj stranici da ih kroz Srbiju vrebaju pirati koji se predstavljaju kao njihovi partneri! ADAC u sledećoj fazi preporučuje izbegavanje Koridora 10. ''Prevaranti se predstavljaju kao saradnici ADAC-a i pokušavaju da od žrtava nezgoda na putu izvuku novac. Turisti u Mađarskoj i Srbiji bi u slučaju saobraćajne nezgode na putu trebalo da budu obazrivi. Prevaranti se predstavljaju kao ADAC-pomagači prilikom auto-nezgoda na putu, kako bi od vozača koji imaju nezgodu na putu sa vozilom izvukli novac'' - navodi se u saopštenju ADAC-a.U nastavku se pojašnjava ovo upozorenje.

 

Prevaranti sa ADAC logom

- Jer mi samo u severnoj Italiji i na hrvatskom poluostrvu Istra imamo angažovana svoja vozila i svoje osoblje sa obeležjem ADAC kluba. Vozila prevaranata su uglavnom markantno žuta i imaju čak ispisan i ADAC-logo. Sami vozači se predstavljaju kao ''Zlatni anđeli''. Zbog toga prevara na prvi pogled nije uočljiva. Vozači bi, međutim, trebali da budu skeptični, ako pomoć u inostranstvu - osim u Severnoj Italiji i Hrvatskoj - usledi sa prividno pravim ADAC-vozilom, a ne sa ugovornim partnerom - dodaje se u saopštenju. Sledi preporuka kako da vozači reaguju.

 

Koriste ometače telefona

- Savetujemo da u slučaju nezgode u načelu prvo kontaktirate broj broj +49 89 22 22 22 za pomoć u inostranstvu. Nadležna stanica za hitne pozive u inostranstvu angažovaće tada lokalnog partnera ili šlep-službu. Vozač šlep-službe koji je dobio nalog uvek zna ime i članski broj osobe koja traži pomoć i na taj način može da se identifikuje kao vršilac usluge ADAC-a. Vozači bi posebno trebalo da budu oprezni ako se neposredno posle nezgode zaustavi šlep-vozilo i ponudi pomoć. U takvom slučaju preporuka je da se nastala šteta/kvar prvo prijavi stanici za pomoć u inostranstvu i da se sačekaju dalje instrukcije. Ukoliko nije moguće ostvariti telefonsku vezu sa ADAC-om putem mobilnog telefona preporuka je da svoje vozilo zaključate i da se udaljite od njega nekoliko metara. Prevaratni u svoja vozila za šlepovanje često ugrađuju elektronske ometače, koji prekidaju telefonsku mrežu - dodaje se u saopštenju ADAC-a.

 

Podsetimo, AMSS godinu dana unazad upozorava na ovaj problem. Sem toga, preporuka ADAC-a za obilaženje Srbije, mogla bi da izazove gubitke od nekoliko stotina miliona evra, koje država naplaćuje za akcize za gorivo, putarinu kroz Srbiju i ostale troškove.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stop za ''fantomske šlep službe'' na Koridoru 10

 

151170-put.jpg

 

Kako prenosi Tanjug, Auto-moto savez Srbije (AMSS) biće jedini ovlašćen da do kraja letnje sezone uklanja vozila sa Koridora 10 koja se zaustave usled nezgoda i kvarova, odluka je koja je dogovorena na hitnom sastanku koji je inicirala potpredsednica Vlade Srbije Zorana Mihajlović, a koja bi trebala da spreči pojavljivanje ''fantomskih šlep službi'' na srpskim autoputevima. Sastanak je organizovano povodom upozorenja Auto-moto saveza Nemačke (ADAC) na pojavu lažnih šlep službi u Srbiji, saopšteno je iz kabineta Mihajlović, koja je ministarka saobraćaja, građevinarstva i infrastrukture. Na sastanku je, kako je rekla Mihajlović, dogovoreno da AMS S do kraja turističke sezone besplatno uklanja sva vozila koja se pokvare ili dožive nezodu do prvog isključenja sa autoputa, nakon čega vlasnici vozila mogu koristiti usluge bilo kog drugog. ''Kako su me uverili čelnici AMSS, time će biti sprečeno pojavljivanje fantomskih šlep službi koje pljačkaju strane putnike na Koridoru 10'', kaže Mihajlović. Mihajlović je naglasila i da insistira na utvrđivanju svih činjenica o oštećenim vozačima koji su imali neprijatnosti u Srbiji. Najavljuje da će njeno ministarstvo zbog upozorenja nemačkog Auto-moto saveza zatražiti podatke od Saveznog ministarstva saobraćaja i digitalne infrastrukture Nemačke i od ADAC o tačnom broju i identitetu njihovih oštećenih vozača na Koridoru 10.

Ističe da će to uraditi, jer Uprava saobraćajne policije MUP-a Srbije nema nijednu prijavu oštećnih vozača, a da će na osnovu podataka iz Nemačke MUP Srbije moći da goni odgovorne u Srbiji. ''Koridor 10 je vrlo značajan da Srbiju tako da nećemo dopustiti da bilo ko ovu najznačajniju saobraćajnicu u našoj zemlji koristi za lične interese'', istakla je Mihajlović. Koridor 10 je, kako je napomenula, od vitalnog interesa za Srbiju i Vladu Srbije, budući da je prošle godine zabaležen rast od dva miliona vozila u prolasku kroz Srbiju. Mihajlović poručuje da će država učiniti sve da putnici koji idu Koridorom 10 od Horgoša do Preševa nemaju nikakvih problema, jer tako povećavamo prihode od putarina. Sastanku su pristuvovali predstavnici Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Uprave saobraćajne policije MUP-a Srbije, JP ''Putevi Srbije'' i AMSS.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

ADAC nije savetovao da se zaobilazi Srbija

 

adac.jpg

 

Nemački auto-moto savez (ADAC) nikada nije upozoravao na lažne šlep-službe niti je dobio pritužbe svojih članova da su ih u Srbiji prevarile lažne šlep-službe. AMSS ih obavestio da postoje vozila koja nose oznake ADAC. Auto-moto savez Nemačke nikada nije preporučio svojim članovima da zaobilaze Srbiju, niti je dobio pritužbe svojih članova da su ih u našoj zemlji prevarile lažne šlep-službe sa oznakama ADAC-a, saznaju ''Novosti''. U dopisu koji su poslali srpskim vlastima, a u koje je taj list imao uvid, ističu da ova organizacija nikada nije savetovala svoje članove da na putovanjima izbegavaju tranzit kroz našu zemlju. Oni navode da u njihovim saopštenjima nema izjave koja se odnosi na jednu određenu lokaciju, pa čak ni na Koridor 10 kroz Srbiju.

Nakon informacija koje su plasirana ne veb-sajtu AMSS, kao i u domaćim medijima gde su citirani čelnici AMSS, koji upozoravaju na navodne štete koje će Srbija pretrpeti zbog lažnih šlep službi, reagovalo je Ministarstvo saobraćaja. Resorni portfelj Vlade Srbije je kontaktirao sa ADAC odakle je stigao odgovor da na lažna vozila njihove službe nisu upozoravali oni, već da im je Auto-moto savez Srbije skrenuo pažnju da su se pojavila vozila sa lažnim oznakama.

- Kako bismo mogli preduzeti odgovarajuće mere protiv ovih lažnih vozila, mi smo na molbu AMSS, srpskim organima dostavili zvaničan dopis, prema kome nijedno srpsko preduzeće nije autorizovano od strane ADAC-a da nudi usluge šlepanja automobila pod nazivom ADAC - navode u nemačkoj organizaciji. Iako su iz AMSS apelovali da na našim drumovima već godinama haraju lažne šlep službe i varaju putnike, u ADAC-u kažu da ne znaju ni za jedan slučaj da su oštećeni članovi podneli prijavu. ''Ovo niti možemo potvrditi, niti demantovati, pošto u ovakve slučajeve nismo uključeni'' - kažu u nemačkom savezu.

 

Krajem juna, predstavnici AMSS su u medijskim nastupima više puta upozorili na lažne šlep službe i istakli da će ''u svom obaveštenju ADAC u sledećoj fazi preporučiti izbegavanje Koridora 10''. Oni su čak isticali i da bi, ''preporuka ADAC-a članovima za obilaženje Koridora 10, mogla da izazove gubitke od nekoliko stotina miliona evra godišnje državi, koja naplaćuje akcize za gorivo, putarinu kroz Srbiju i ostale troškove''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

------------------------------------

 

Video sam vozilo sa ADAC oznakom, ali ne na autoputu nego u Beogradu, Košutnjak, izvlačili su neki auto čiji vozač je prebrzo ušao u jednu krivinu, pa je sleteo. Novo vozilo za pružanje pomoći na putu. Isto ovako crni font na žutoj podlozi. Dakle, takva vozila stvarno postoje. Ono što mi se čini je da se neko ipak samo ''setio da iskoristi'' poznatu skraćenicu ADAC i tako nazove svoju firmu u SRB koja se bavi i šlepovanjem. Ali, očigledno je taj neko uložio dosta keša u sve to, nije imao samo par vozila nego mnogo više...time su ugrozili AMSS i njihovo šlepovanje...pa su se ovi dosetili da ''podignu kampanju'' kako bi suzbili konkurenciju, i onda počeli da lupetaju i izmišljaju nekakve dopise ADAC-a i sl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Divlje šlep službe i dalje ''operišu''?

 

divlje_slep_sluzbe.jpg

 

Javio nam se vozač koji je naleteo na rezervni točak na auto-putu između Paraćina i Niša. Pri brzini od 100 km/h nije mogao da ga izbegne, pa ga je udario levom stranom vozila pri čemu je došlo do ozbiljnih oštećenja karoserije, točka i elemenata oslanjanja. A onda se, po njegovim rečima - u trenutku stvorila šlep služba da pomogne. Ime ovog vozača nećemo navoditi. Pri toj brzini posledice su mogle da budu mnogo teže, čak i fatalne, ali sreća u nesreći je bila to što je uspeo da zadrži kontrolu nad vozilom i bezbedno se zaustavi. Zbog stresa se nije ni setio da pozove policiju. Stavio je rezervni točak i jedva stigao do kuće - uz veliko podrhtavanje volana. Odbio je uslugu šlep službe koja se pojavila na licu mesta, pošto je nakon zamene točka video da auto ipak može da se vozi.

 

3_divlje_slep_sluzbe.jpg

 

Ono što je sumnjivo u ovoj situaciji jeste kombinacija rezervnog točka na auto-putu i ''slučajno'' iznenadno pojavljivanje šlep službe. Istina, teoretski je moguće da je točak otpao sa nekog automobila koji rezervni točak nosi odozdo, tj. ispod prtljažnika. Međutim, ostaje sumnja da je neko taj točak namerno izbacio na put.

 

2_divlje_slep_sluzbe.jpg

 

Zašto bi neko to uradio? Odgovor je jednostavan - i dalje postoje ''divlje'' šlep službe ili legalne šlep službe čiji vlasnici su spremni da pribegnu ovakvim metodama - da se nakon što auto strada prilikom naletanja na neki predmet prvi nađu na licu mesta i ponude uslugu šlepovanja. Nije ovo nikakva teorija zavere već zvanično dokumentovan problem sa kojim je i policija odavno upoznata i koji je u dobroj meri suzbijen. Ipak, kao i kod svakog vida kriminala, nakon što im se policija suviše približi, kriminalci postaju sve sofisticiraniji. Tako dobijamo kriminalce koji umesto da na put bacaju letve sa ekserima, komade armaturnog gvožđa, veliko i oštro kamenje i slično, počinju da koriste metode za koje je izuzetno teško dokazati da ih je izazvao neko ko je povezan sa šlep službom koja se kao anđeo spasilac u neverovatno kratkom roku pojavio na licu mesta da ponudi šlepovanje. Tu upravo spadaju izbacivanje točka na put, kutije sa alatom koja je navodno ispala nekom kamionu, kao i surovo puštanje pasa na put u trenutku kada nailazi neki auto.

 

Šta uraditi kada se nađete u ovakvoj situaciji?

Odmah zovite policiju, a ukoliko ima povređenih naglasite im i tu činjenicu, kako bi oni obavestili hitnu pomoć. Sačekajte dolazak policije, koja treba da napravi uviđaj.

ZAPAMTITE - odmah učinite sve što možete da sprečite još teže posledice. Upalite sva četiri migavca. Obucite reflektujući prsluk. Ukoliko je auto u voznom stanju i ukoliko to možete bezbedno da učinite, prebacite auto u žutu traku. Izađite iz vozila, što važi i za sve putnike i sklonite se sa asfalta. Izvadite sigurnosni trougao. Postavite ga na odgovarajuću daljinu iza vašeg automobila kako bi drugi vozači na vreme uočili da nešto nije u redu. Ukoliko je predmet u koji ste udarili i dalje na putu, učinite sve što možete da upozorite druge vozače koji nailaze, kako se i njima ne bi dogodilo isto.

 

6_divlje_slep_sluzbe.jpg

 

Teoretski, bilo bi najbolje da uklonite taj predmet, i eventualno komade plastike i slično što je ostalo od vašeg automobila nakon udarca, ali svi znamo kojim brzinama se vozi na autoputu i da to može da bude ekstremno opasno. Zato je na vama da procenite situaciju i da u skladu sa gustinom saobraćaja, vremenskim uslovima (kiša, magla, noć…) učinite šta možete. U ovakvim situacijama najobičnija baterijska lampa, naročito ako ima dodatak za crveno svetlo može bukvalno da spasi život, pošto njome u uslovima slabe vidljivosti možete sa velike daljine da upozorite druge vozače. Što pre policija stigne na lice mesta i svojim rotacionim svetlima obezbedi tu lokaciju, manja je mogućnost da dođe do novih incidenata, pa stoga opet ponavljamo da pozovete policiju čim procenite da je to bezbedno, odnosno čim ste preduzeli sve korake da sprečite naletanje drugih vozila na vas.

 

Šta ukoliko se nakon par minuta (ili manje) na licu mesta pojavi šlep služba?

Odmah zapišite registarske tablice kamiona, slikajte kamion, ali potrudite se da to obavite diskretno pošto još uvek ne znate sa kim imate posla. Možda je reč upravo o pripadniku organizovane grupe koja je na putu ostavila predmet u koji ste udarili. Njemu sigurno neće odgovarati da slikate, pa se možete naći u opasnoj situaciji. Zato vozaču kamiona šlep službe recite da ste već zvali policiju, pa da će zbog toga morati da sačeka da oni obave uviđaj i da tek onda odveze vaš auto.

 

Šta ako vozač šlep službe odluči da ode nakon što mu kažete da ste već zvali policiju?

U tom slučaju obavezno zapamtite ili zapišite registraciju, odmah ponovo zovite policiju, dajte im registraciju kamiona, opis kamiona i vozača, objasnite brzo i konkretno situaciju i naglasite da je najverovatnije reč o članu organizovane grupe koja izaziva nesreće na putevima kako bi zarađivala na šlepovanju oštećenih vozila.

 

Da li imam pravo na nadoknadu štete?

Da. Odmah treba pozvati policiju, kako bi se napravio zapisnik, koji će biti dokaz sa kojim možete da se obratite preduzeću nadležnom za održavanje tog puta ili deonice. Auto-put je u nadležnosti JP ''Putevi Srbije''. Ovo važi i u slučaju da na auto-putu udarite u neku životinju.

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Srpski prevaranti vrebaju nemačke vozače

 

how_to_jump_start_car.jpg

 

''Prevaranti na Balkanu su bacili oko na automobilske kvarove. Očigledno su i među zvaničnim partnerima ADAC prevaranti'', piše list Velt o iskustvima nemačkih vozača koji su prevareni u Srbiji. ADAC je sa preko dvadeset miliona članova najveći evropski auto-moto-savez i važi za posebno pouzdan kada automobil otkaže poslušnost bilo gde u Evropi - pomoć na drumu brzo će stići.

 

Ali priča koju donosi Velt kaže da se u Srbiji treba posebno paziti. List izveštava o slučaju Ugura Unala koji je sa suprugom i dvoje dece vozio sa zapada Nemačke gde živi na odmor u Tursku. Usred Srbije je automobil stao. ''Unal staje u zaustavnoj traci autoputa, vrelo je bilo tog 20. avgusta, 35 stepeni bez hlada. Ali Unal veruje da zna šta mu je činiti. Kao pretplatnik na ADAC-plus ima pravo na pomoć na drumu u inostranstvu i tako poziva hotlajn. Ne sluti da je to početak odiseje. To je priča o prevari koju je više nemačkih turista na putu preko Balkana iskusilo ovog leta. Posebno u Srbiji ADAC ima problema sa bandama prevaranata, koji se izdaju za pomoć na putu i partnere nemačkog auto-moto-saveza. U roku od nekoliko dana se desetak prevarenih javilo Veltu i opisalo slično što i Ugur Unal. Mnogi su turskih korena i redovno voze preko Balkana - oko pola miliona ljudi svake godine ovim putem krene iz Nemačke u Tursku. Svima može da se desi što se desilo Unalu.''

 

Ovaj vozač je novinaru Velta preneo da je više puta pokušavao da dobije hotlajn odakle su mu konačno rekli da pomoć stiže. Čekao je četiri sata na tobožnjeg partnera ADAC. Preneli su mu da je stradao usisni ventil i da će ga to koštati 380 evra. Pa onda ipak 590 evra. I da mu neće sami obezbediti hotel. Unal tvrdi da su mu u hotelu indirektno priznali da šlep-služba, automehaničarska radnja i hotel rade zajedno. Vozač tvrdi da mu je tako nastala šteta od oko 1.000 evra. Automobil je nešto kasnije na drumu ponovo otkazao. Sličnu priču priča Orhan Dutkun koji tvrdi da su mu navodni partneri ADAC u Srbiji tražili 2.400 evra za popravku koja bi ga u Nemačkoj koštala najviše 700 evra. ''Ovo nije Evropa, ima da platiš za popravku'', navodnu mu je rekao jedan automehaničar. Dutkun je to shvatio kao pretnju. Na kraju je dao 1.400 evra.

 

ADAC na upit saopštava da postoji problem sa lažnim pomagačima na drumu u Srbiji, Mađarskoj, Bugarskoj, Hrvatskoj, Sloveniji, Slovačkoj, Litvaniji i Poljskoj. Često koriste boje i logo ADAC premda u ovom savezu upozoravaju da u inostranstvu to niko ne bi smeo da koristi. Prema navodima saveza, prevaranti često imaju ometače signala tako da vozač i ne može pozvati pravi hotlajn. Ali, piše dalje Velt, u opisanim slučajevima iz Srbije su prevaranti bili zaista zvanični partneri ADAC. Iz tog auto-moto-kluba kažu da je poznat fenomen ''da se u istočnoj Evropi - pre svega u Srbiji - javlja nešto više pritužbi negu u srednjoj Evropi''. Prema njihovim podacima godišnje u Srbiji stane 3.000 automobila pod zaštitom ADAC, trećina u avgustu kada su godišnji odmori. Jedan procenat vozača onda podnosi žalbu. Velt iznosi sumnju da je broj prevarenih daleko veći nego što ADAC zvanično kaže.

 

Auto-moto savez Srbije (AMSS) bi trebalo da, kao partnerski klub, priskače u pomoć, ali ADAC planira da od naredne godine uvede hotlajn na koji bi se javljali u Nemačkoj čak i kada nekome otkaže auto u Srbiji. Ali pomoć na drumu i dalje će ići preko AMSS. ''Infrastruktura u Srbiji nažalost nije uporediva sa onom u Nemačkoj - to važi kako za mrežu pomagača na drumu i šlep-službi, tako i za atuomehaničarske radionice i hotele'', piše ADAC u odgovoru listu Velt. ''Ni kvalitet ni ozbiljnost ne odgovaraju uvek nemačkim standardima.'' Velt na kraju navodi dve preporuke vozačima - radnike šlep-službe treba uvek da pitaju da im navedu članski broj u ADAC. Jer, ako je šlep-služba zbilja partner ADAC, onda je iz centrale dobila članski broj vozača kojem treba pomoć. I drugo, zvanični partneri nikada ne traže novac za šlep pokvarenih automobila.

 

''Ranokapitalistički odnosi''

Portal javnog servisa MDR piše o tome da su radnička prava u Srbiji u velikoj meri još nepoznata zemlja i opisuje borbu nastavnika i učitelja za više plate kao ''borbu protiv vetrenjača''. Niz štrajkova upozorenja i skraćenja časova trebalo bi da im isposluje povećanje plata od 12 odsto, pri čemu Vlada nudi tek šest odsto. Prosečna plata nastavnika je zvanično 49.226 dinara. ''Što se tiče radničkih prava u Srbiji vladaju ranokapitalistički odnosi'', piše u tom tekstu Andrej Ivanji, novinar iz Beograda. ''Srpski zakoni u principu štite poslodavce - dakle i državu kao najvećeg poslodavca u Srbiji koji zapošljava skoro pola miliona ljudi direktno i još njih u državnim preduzećima.''

 

Priredio: Nemanja Rujević

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lažne šlep službe varaju vozače i naplaćuju visoke naknade

 

157555-put.jpg

 

Auto-moto savez Srbije (AMSS) i nemački klub ADAC upozorili su u zajedničkom saopštenju, da na putevima Srbije postoje šlep službe koje lažnim predstavljanjem dovode u zabludu sve članove kako bi zadobili njihovo poverenje, a naplaćivanjem visokih naknada za najčešće namerno izazvan kvar ostvaruju veliku finansijsku dobit. Takve šlep službe ne samo da narušavaju ugled AMSS usled neadekvatno pružene pomoći na putu i naplate usluga po viskom cenama, koje članovi nisu dužni da plate, već stvaraju lošu sliku na putevima cele Srbije, što je ponovljeno i na nedavno održanom sastanku sa predstavnicima Ambasade Nemačke, navodi se u saopštenju.

 

Kako je istaknuto, operateri AMSS su dostupni svim članovima 24 sata dnevno, bilo da je u pitanju kvar, saobraćajna nezgoda ili traženje informacija, a svi članovi ADAC mogu dobiti pomoć na putu i potrebne informacije pozivom na broj telefona +49 89 222 222 matičnog kluba u Minhenu, ili pozivom broja telefona +381 11 333 1200 Operativnog centra AMSS. Zbog toga AMSS i ADAC pozivaju svoje članove da u slučaju potrebne pomoći i informacije ne traže alternativna rešenja i da ne pokušavaju samostalno da reše problem, već da se pridržavaju instrukcija ovlašćenih lica, koja mogu kontaktirati na navedenim brojevima, jer u protivnom odgovornost u slučaju bilo kakvih posledica snose sami.

 

Pozivanjem tih brojeva članovi će dobiti informaciju koje šlep vozilo dolazi po njih i u koji servis će biti odšlepani, a partner AMSS će prilikom dolaska na intervenciju kod sebe imati i članski broj člana, kao još jedan od načina raspoznavanja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...