Jump to content
FAS Goran
nemanjasd96

Fiat Marea 1.9 TD 100 - podiže radnu temperaturu

Recommended Posts

Cao drustvo. Imam jedan problem, pa bih podelio sa vama, jer mozda  je neko imao slicnog iskustva. Imam Fiata Mareu, puklo mi je jedno crevo za vodu i ja sma to zamenio sam, stavio sam novo. Kad mi je auto upaljen, kad radi na leru, sipam vodu u kadicu i za manje od 5 minuta voda skoro da kljuca i podize nivo vode u kadici i izlazi sve vreme, ne staje. Kad dam gas, motor povuce vodu i cim pustim gas on opet izbacuje neki visak. Kuler ukljucuje, ali motor opet pregreva vodu i nabija temperaturu. Zanima me da li je neko imao iskustva sa tim i kako je to resio?

Hvala puno, unapred! Pozdrav.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koja Marea?

I, kada kažeš ''vodu'' to znači da si sipao mešavinu antifriza i vode, ili baš čistu vodu?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako brzo nabije radnu temperaturu računaj na dihtung glave.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ako ti se ovo nije desavalo pre zamene creva verovatno nisi nesto odradio kako treba.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, neshaoct said:

Koja Marea?

I, kada kažeš ''vodu'' to znači da si sipao mešavinu antifriza i vode, ili baš čistu vodu?

 

I kad ubacim antifriz, isto mi se desava. Za manje od 5 minuta na leru, zagreva vodu da isparava i izbacuje vodu. Desava mi se jos da kad ga u voznji izbacim iz brzine i turiram, obara mi temperaturu. Ja ne znam sta je to?

 

56 minutes ago, kaskabgd said:

ako ti se ovo nije desavalo pre zamene creva verovatno nisi nesto odradio kako treba.

 

Zagrevao je i pre zamene. I sa antifrizom i bez njega isto..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@nemanjasd96

 

Koja Marea, sa kojim motorom?

Nikada ne treba da bude samo antifriz ili samo voda. Zato ne kontam kako to misliš ''kad ubacim antifriz''?

Antifriz ne služi samo da spreči da se voda zaledi, nego i podiže tačku ključanja. Bez njega ima da kuva na 100 stepeni, realno i par stepeni ispod toga eto mehurića. Sa 50/50 mešavinom antifriza i destilovane vode tačka ključanja ide na 106 stepeni, a sa 60% antifriza i 40% vode tačka ključanja ide i blizu 110 stepeni. Ne treba još pojačavati mešavinu u korist antifriza jer će onda tačka mržnjenja da krene da raste (npr. umesto -25 biće -15), iako će tačka ključanja nastaviti da raste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To sve znam, ali kad ja pomesam sve to, isto za 5-6 minuta pocne voda da isparava i izlazi na cep, curi sve vreme, ne staje. Imam utisak ako ostavim tako dugo, izacice sva tecnost. Kad nabijem gas, voda se povuce, isprazni pola kadice i kad pustim gas skroz, izadje mnogo vise, kao da izvire negde. Marea je sa 1,9 motorom i 75kw 2000 godiste..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voda u loncu ključa na 100 C , u zatvorenom sistemu hlađenja na 104 C. Što se više povećava pritisak u sistemu raste i tačka ključanja. Zato postoji sigurnosni ventil na čepu da izbaci višak pritiska kako ne bi pucala creva. Voda se na 100 C raširi za 4 %.

 

Nemanja , nađi nekog majstora i nek proveri , ovako možemo u nedogled a očigledno postoji problem.

Da li su creva tvrda ? Da li kad krene da nabija temperaturu izgubiš grejanje u kabini.

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 hours ago, neshaoct said:

Nikada ne treba da bude samo antifriz ili samo voda.

 

Sa 50/50 mešavinom antifriza i destilovane vode tačka ključanja ide na 106 stepeni, a sa 60% antifriza i 40% vode tačka ključanja ide i blizu 110 stepeni. Ne treba još pojačavati mešavinu u korist antifriza jer će onda tačka mržnjenja da krene da raste (npr. umesto -25 biće -15), iako će tačka ključanja nastaviti da raste.

 

Prva citirana rečenica, zanimam me iz kog razloga u sistem nije dobro sipati 100% antifriza?

Ovo drugo citirano, recimo 60% antifriza i 40% vode da je tačka ključanja na oko 110 stepeni mi je jasno, ali mi nije jasno kako se može odraziti tačka mržnjenja ako se sipa mešavina koja je bogatija u korist antifriza? Pitam iz čiste radoznalosti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zato sto je antifriz obicno koncetrovan, velike gustine i nema svoja svojstva dok se ne pomesa sa vodom. Kada je npr sipan cist antifriz hoce motor da se pregreva, tacka mrznjenja je mnogo niza u odnosu na razblazeni jer jednostavno nije ta smesa. Postoji i da tako kazem antifriz koji je vec spreman za upotrebu i on moze direktno da se sipa

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bogi824

 

Ovo što kaže @MS PK, sve gore što sam pisao sam mislio na antifriz koji tek treba da se razblaži. Imaš da kupiš onaj koji je već razblažen, i onda može da se kaže da je u sistemu samo antifriz, mada suštinski to nije jer je već razblažen. Nikada ne treba imati čist antifriz jer:

 

Quote

 

There are three reasons why pure antifreeze (ethylene glycol) shouldn't be used at full concentration in a car's cooling system.

 

The first and perhaps most important reason is that pure ethylene glycol freezes between 0 degrees and minus-5 degrees F.

It is only when pure antifreeze-coolant is mixed with water that its freezing point is lowered. So if you need protection below the zero mark, you had best mix the antifreeze with water in the proportions suggested by either the car or antifreeze manufacturer. Playing guessing games or trying to alter the manufacturer's suggested proportions only will harm your car.

 

The second reason is the flip side of the first one. Pure antifreeze-coolant doesn't have the heat-transfer abilities that a mixture of antifreeze-coolant and water does. In fact, if pure antifreeze-coolant is used in a car's cooling system, the system loses about 35 percent of the heat-transfer capabilities it otherwise would have when antifreeze is mixed with the proper amount of water.

Now this may not sound too important in winter, but it is critical in summer driving, especially in our power-accessory-laden vehicles where engine temperatures can soar. The cooling fluid must have the ability to absorb heat and carry it away from the engine - the faster the better.

Pure antifreeze-coolant isn't nearly as efficient at getting the heat out of the engine as is antifreeze-coolant and water. Running on pure antifreeze-coolant is pure folly and only will hasten your engine's demise.

 

Reason No. 3 is that water must be mixed with the antifreeze-coolant in order to keep the performance additives (silicates, phosphates and nitrates) suspended. Without water, these important additives tend to settle. If they do that, you lose anti-corrosion and other additive protection.

That's also why 

 

 

Prepričano:

- sam antifriz se ranije mrzne nego kada se pomeša sa vodom. Upravo je voda ta koja omogućava da se tečnost za hlađenje motora (mešavina antifriza i destilovane vode) mrzne na deeebelom minusu, tj. -30, -35 ili i još niže zavisno od toga koja se osnova (antifriz) uzme i pomeša sa vodom.

- opet zbog tih istih hemijskih svojstava antifriza, on sam ima lošija svojstva (karakteristike) u odvođenju toplote nego što to ima mešavina antifriza i vode. 35% lošije nego kada se pomeša sa vodom.

- svi adiviti u njemu se ''probude'' upravo zahvaljujući hemijskom reagovanju sa vodom. Ako vode nema, ti aditivi se ne aktiviraju jer nije ni došlo do hemijske reakcije, pa antikorozivna zaštita i ostale nemaju efekta. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ako imam (valjda) dovoljno godina, ipak čovek se uči dok je živ. B)

Žao mi je što na ove odgovore nisam naišao ranije, bio bih bogatiji za 50 € (bila je opklada, mada ja tada nisam imao argumente, tj. činjenice, kao što ih imam sada).

 

Hvala još jednom na više nego iscrpnom pojašnjenju. Živeli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...