Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

automarkethr.jpg AutoMarket.hr: 2018. Volvo XC60 T8

 

Na test je stigao Volvo XC60 T8 sa 400 konja i pogonom na sve točkove. Benzinac (2.0 sa 320KS) pokreće prednje, a elektromotor zadnje točkove.

Pogledajmo kako se vozi i izgleda nakon 2 godine i 35.000 pređenih kilometara:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo XC60 restajling

 

212046-Volvo XC60 04.jpg

 

Prošle nedelje smo bili u prilici da upoznamo potpuno električni Volvo C40 Recharge i da čujemo najave Volvoa da će do 2030. godine preći na proizvodnju samo električnih vozila, dok ove nedelje ovaj proizvođač predstavlja blago doteranu verziju svog popularnog SUV modela XC60.

 

212048-Volvo XC60 03.jpg

 

Najveće promene se tiču doteranih branika, prednje maske, izduvnih cevi, novih točkova, šire palete boja, novih materijala za unutrašnjost, kao i infotainment sistema (zasnovan na Android-u, uz Google aplikacije i servise kao i potpuno novi Digital Services paket).

 

212047-Volvo XC60 02.jpg

 

Što se tiče sigurnosnih unapređenja, XC60 je sada opremljen najnovijom Volvo platformom naprednih sistema za pomoć vozačima (ADAS), modernim sistemom aktivne bezbednosti koji se sastoji od niza radara, kamera i ultrazvučnih senzora.

 

212049-Volvo XC60 01.jpg

 

Volvo navodi da će sa proizvodnjom obnovljenog XC60 početi krajem maja. Na kraju, u saopštenju se podseća da je model XC60 do sada proizveden u više od 1.68 miliona primeraka (od prve generacije iz 2009.), kao i da je samo u 2020. godini prodat u skoro 200.000 primeraka (što čini blizu 29% ukupne prodaje Volvoa tokom 2020. godine).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

caradvice.jpg CarAdvice: 2021. Volvo XC60 T6 R-Design

 

R-Design znači točkove od 21 inča, kožu unutra, crne detalje spolja, klimu sa 4 zone...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo XC60 T8 Recharge R-Design na testu Auto magazina

 

volvo xc60 t01.jpg

 

XC60 je već nekoliko godina najprodavaniji proizvod Volvoa. Šveđani, ipak, ne sede na lovorikama i najavili su potpunu elektrifikaciju svoje game. Pred vama je automobil koji ima zadatak da trasira put u budućnost mobilnosti. Vodeća imena svetske automobilske scene već godinama pričaju o postepenom uvođenju automobila na električni pogon u proizvodni program, ali sve je to još uvek u ranoj fazi jer je elektrifikacija preobiman posao koji iziskuje ogromna ulaganja, ne samo u proizvodne pogone nego i u kompletnu infrastrukturu. Jasno je svima da tu nema mnogo ekonomske logike, ali ima ekološke.

 

xc60 t02.jpg

 

Volvo je već jednom doživeo preporod zahvaljujući finansijskoj injekciji sa istoka, a da im se ne bi dogodila sudbina Saba rešili su da gledaju malo dalje u budućnost, i pripreme se na vreme za neizbežne promene. Zato su Šveđani, ne obazirući se na ostale premium proizvodače, još pre sedam, osam godina krenuli sa novom strategijom očuvanja životne sredine koja je podrazumevala ubrzani prelazak sa fosilnih goriva na električnu energiju.

 

xc60 t03.jpg

 

Sa tehničkog aspekta, ovaj prelazak bi mogao da bude veoma kratak, ali eksploatacija isključivo električnih automobila je prilično komplikovana ne samo za nas u Srbiji već i u daleko bogatijim zemljama. Planiranje dužeg putovanja može da bude prava noćna mora i nije redak slučaj da se posećuju mesta koja imaju punjače, a ne ona koja biste vi voleli da vidite.

 

xc60 t04.jpg

 

Ono što bi trebalo da bude most između ove dve koncepcije jesu hibridni modeli sa mogućnošću punjenja na standardnoj električnoj mreži. Takozvani plug-in hibridi imaju veće baterije od klasičnih hibrida, a opet daleko manje od čisto električnih vozila.

 

xc60 t05.jpg

 

To praktično znači da imaju veću autonomiju čisto električne vožnje u odnosu na hibride, a sa druge strane daleko je kraće vreme punjenja baterije, i uvek imate tu motor sa unutrašnjim sagorevanjem kada punjača nema na vidiku. Najpopularniji model Volvoa u ovoj generaciji ima zadatak da sa svojom Recharge varijantom trasira put ka potpunoj elektrifikaciji game ovog proizvođača.

 

xc60 t06.jpg

 

Na testu Auto magazina našla se moćna T8 verzija sa ukupno 390 konjskih snaga u R-Design paketu opreme. Benzinski deo pogona predstavlja dvolitarski četvorocilindrični turbo motor sa 303 konjske snage koje pogone prednje točkove, dok elektromotor raspolaže snagom od 87 KS i pokreće zadnje točkove.

 

xc60 t07.jpg

 

Obrtni moment benzinskog agregata je 400 Nm u rasponu od 2.200 do 4.800 obrtaja, dok elektromotor ima obrtni moment od 240 Nm. To praktično znači da ćete iz mirovanja do 100 km/h stići za 5.5 sekundi što je u rangu sa, recimo, Hondom Civic Type R. Nije loše za teškaša od 2.100 kilograma.

 

xc60 t08.jpg

 

To što ima snage na pretek ne znači da mu je trkačka staza prirodno okruženje. Lagan upravljač jeste precizan, ali ne prenosi sve informacije sa podloge. To praktično znači da je cilj konstruktora udobna i ležernija vožnja, a ne ciljanje temena krivina i zamišljanje da je za volanom Loeb ili Ožije.

 

xc60 t09.jpg

 

Pri oštrijim manevrima visoka karoserija ima tendenciju ka naginjanju, ali oslanjanjanje savršeno radi svoj posao, kao i ogromni točkovi od 21 inča koji drže XC60 za asfalt kao magneti. Automatski menjač sa osam stepeni prenosa se dosta dobro snalazi u ovoj hibridnoj priči, a na ovom modelu postojale su i klackalice (''leptiri'') za ručnu promenu stepena prenosa iza volana.

 

xc60 t010.jpg

 

Lep detalj ali iskreno većina vlasnika to ''izgustira'' u prvih mesec dana upotrebe i onda nastavi da se oslanja na čistu automatiku. Kako izgleda vožnja plag-in hibrida? Vozilo ima litijum-jonsku bateriju od 11.6 kWh (9.1 je dostupno korisniku, ostalo je rezerva) koja, prema tvrdnjama, fabrike može da obezbedi do 50 kilometara vožnje na elektro pogon.

 

xc60 t11.jpg

 

U praksi je to nekih 35-40 kilometara, i to je uglavnom kilometraža koja podmiruje dnevne potrebe dobrog dela vozača. Posao-kuća i nazad, uz eventualno poneki odlazak u nabavku. Dolazite uveče kući i priključujete ga na struju. E sad tu je caka. Ukoliko imate kuću ili parkirate ispod prozora onda nema problema.

 

xc60 t12.jpg

 

Ali, kako neko sa, recimo, sedmog sprata da ''dobaci'' kablom do parkinga? Vrlo, vrlo teško... I tu je u stvari glavni hendikep ove kategorije vozila. Bez svakodnevnog punjenja, gubi se smisao kupovine.

 

xc60 t13.jpg

 

Ali dobro, recimo da imate mogućnost da kod kuće ili eventualno na poslu u toku radnog vremene priključite svoj XC60 na električnu mrežu. Potrebno je oko tri i po do četiri sata da se napuni baterija. Grubo gledano svaki sat punjenja obezbeđuje vam 8-9 kilometara upotrebe čisto električnog pogona.

 

xc60 t14.jpg

 

Na brzim punjačima koje viđate po tržnim centrima brzina punjenja bi trebalo da bude oko sat vremena kraća. Ovoga puta nismo uspeli to i da proverimo u potpunosti. Pitate se da li je tokom vožnje na elektro pogon brzina vozila ograničena? Ne. Ukoliko se ukaže potreba prilikom nekih preticanja ili snažnijih ubrzanja momentalno se uključuje i benzinski agregat.

 

xc60 t15.jpg

 

Kolika je onda potrošnja u gradu, ako imamo napunjenu bateriju? U praksi, možete da dođete sa jednog na drugi kraj Beograda uz prosečnu potrošnju oko tri litra benzina na 100 km. I tu je u stvari najveća prednost ovih vozila. Elektro pogon je gotovo stalno aktivan u dosadnoj stani-kreni vožnji, potrošnja je srazmerno niska, a odsustvo vibracija i trzaja čini vozača smirenijim uprkos saobraćajnom kolapsu.

 

xc60 t16.jpg

 

Izlazak na otvoren put, menja priču. Baterija se prilično brzo isprazni i tada XC60 počinje da se ponaša kao klasičan hibrid. Znači, iako piše da nemate više baterije, sistem čuva i regeneriše taman toliko električne energije da elektromotor može da priskoči kao ispomoć benzinskom agregatu.

 

xc60 t17.jpg

 

Svako kočenje ili vožnja bez pritisnute papučice gasa dopunjuje bateriju. Zanimljiva info-grafika na instrument tabli vas praktično podučava kako da stil vožnje prilagodite hibridnom sistemu. S obzirom da je pri vožnji na otvorenom putu benzinski agregat neuporedivo više angažovan nego u gradu potrošnja se kreće oko sedam, 8 litara na 100 km.

 

xc60 t18.jpg

 

Na auto-putu se, uz pridržavanje zakonskog ograničenja, potrošnja penje na nekih devet litara benzina. Generalno, sasvim solidan rezultat za preko dve tone težak automobil sa siluetom SUV-a. Zvučna izolacija je izuzetna, pa do putnika ne dopiru ni zvukovi gigantskih točkova dimenzija 255/40 R21 koje isporučuje Pirelli i nose oznaku P Zero.

 

xc60 t19.jpg

 

Ono što definitivno dopire do uva putnika jeste zvuk Bowers & Wilkins audio sistema sa ukupno 15 zvučnika snage 1.100W. Integracija sa mobilnim uređajima je odlična. Čak i bez pokrenutog Apple Carplay ili Android Auta sve funkcioniše savršeno, od manipulacije imenikom, liste poziva do pretraživanja pesama u listama.

 

xc60 t20.jpg

 

Model sa testa bio je opremljen i sistemom projekcije informacija na vetrobranskom staklu poznatom kao ''hed-ap'' displej. Osnovni podaci poput trenutne brzine, važećeg ograničenja brzine, kao i informacije o premalom rastojanju ispred vozila ispred i hitna obaveštenja o bezbednosti projektuju se direktno u vozačevo vidno polje. Tu su i bezbednosti sistemi koje je švedski proizvođač doveo skoro do savršenstva, poput ''city safety'' sistema za sprečavanje sudara sa vozilima, biciklistima i pešacima, sistem koji vas obaveštava o nadolazećem bočnom saobraćaju prilikom isparkiravanja vožnjom unazad, adaptivni tempomat i sistemi podrške vozaču prilikom napuštanja saobraćajne trake ili upozorenje na vozilo u mrtvom uglu.

 

xc60 t21.jpg

 

Vreme je da podvučemo crtu.

U Evropi postoje ogromne povlastice za kupovinu ovakvih automobila. Od mogućnosti za ulazak u centar grada, preko povlašćenih parking karata pa do velikih ušteda prilikom registracije i osiguranja vozila. Sa druge strane, za dobar deo korisnika u Srbiji, ova varijanta nije ništa bolja od dizela. Na žalost, dizeli se polako i bespovratno sele u automobilsku istoriju. Plug-in rešenje donosi najveće koristi ukoliko imate svoju kuću i lak pristup utičnici električne mreže u domaćinstvu.

 

xc60 t22.jpg

 

Alternativno, dobro će doći i ukoliko imate punjač na poslu. U svim ostalim varijantama potencijal ovog vozila ne može doći do izražaja. Uprkos činjenici da je XC60 dobro prihvaćen kod kupaca u Srbiji, ne treba očekivati trajni prodajni bum. Ulazak u XC60 Recharge svet košta 56.000 evra koliko staje jeftinija T6 varijanta. Model sa testa sa gotovo 20.000 evra dodatne opreme uz sve popuste košta 66.000. Ozbiljan novac, za ozbiljne ljude... Kada smo pri prvom susretu sa test vozilom primetili džinovske pneumatike od 21 inča, osetili smo tihi jecaj bubrega. Ipak od pomeranja kamenja i peska u bubrezima nije bilo ništa, a glavni krivac za to je vazdušno oslanjanje. Uprkos velikom prečniku i velikoj širini pneumatika, udobnost je na vrhunskom nivou.

 

xc60 t23.jpg

 

Ispod poda u prtljažniku nalaze se i dve boce komprimovanog vazduha na 17 bara koji je zadužen za podizanje, spuštanje nivoa vozila i za upijanje svih rupa i izbočina koje putevi nose sa sobom. Dodatno, moguće je spustiti zadnji kraj vozila pritiskom na taster kako bi se olakšao utovar težeg ili kabastijeg prtljaga.

 

xc60 t24.jpg

 

Ostavimo na stranu sada Recharge momenat i ekonomske računice, XC60 je stvoren za uživanje na dugim putovanjima. I to ne samo na dugim vožnjama već i na različitim podlogama. Zahvaljujući izboru modova vožnje, sami možete prilagoditi ponašanje vašeg XC60 putu koji se nalazi pred njim. Uobičajeno automobil se nalazi u hibridnom modu koji je ujedno mod za svakodnevnu upotrebu.

 

xc60 t25.jpg

 

On donosi neutralnu visinu vozila, nešto štedljivije podešavanje rada benzinskog motora, srednje direktan upravljač i normalno podešavanje rekacije menjača. Postoji čak i podešavanje reakcije kočnica.

''Power'' mod donosi dinamično okruženje. Vazdušno oslanjanje spušta automobil bliže tlu, uz tvrđu reakciju. Menja se način rada benzinskog motora koji je sada stalno aktiviran, kočnice prelaze u dinamik mod, a upravljanje postaje direktnije. Na instrument tabli se umesto pokazivača rada hibridnog sistema pojavljuje klasičan obrtomer.

''Pure'' mod se koristi kada vozač želi da da prednost upotrebi elektromotora, dok u AWD režimu paralelno rade i benzinski i elektromotor.

Od standardnih varijanti tu je još i ''Offroad'' režim. U ovoj varijanti oslanjanje podiže vozilo, dobija se veće rastojanje od tla i mekši trim.

 

xc60 t26.jpg

 

Ponovo se aktiviraju zajedno i benzinski i elektromotor kako bi se obezbedio pogon na svim točkovima, a upravljač postaje manje direktan. Ukoliko vam sve ovo nije dovoljno, možete i sami konfigurisati indvidualni mod vožnje koji najviše odgovara vašim voazačkim navikama i podlozi na kojoj najčešće koristite vaše vozilo.

 

xc60 t27.jpg

 

Autor: Armen Derbogosijan

 

preuzeto sa - magazinauto.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heico Sportiv pripremio nove karoserijske komponente za Volvo XC60

 

volvo heico 01.jpg

 

U nemačkoj tuning kompaniji, u kojoj se od 1995. godine bave Volvo automobilima, smatraju da male promene mogu napraviti veliku razliku. Karoserijske detalje sa kojima se Heicov Volvo XC60 (koji je opremljen R-Desing paketom) odvaja od ostatka društva čine novi prednji usmerivač vazduha, drugačiji otvori za protok vazduha u prednjem braniku i karbonski umetak u zadnjem braniku. Novi elementi mogu biti crni ili u boji karoserije, a u cenu dorade koja iznosi nešto više od 6.500 evra ulazi i otvoreniji adaptivni izduvni sistem sa četverostrukim crnim ovalnim krajevima, ali i nove 21 ili 22-inčne aluminijske felne. Za kupce/vlasnike nedavno osveženog popularnog švedskog SUV-a (koji bi 2024. godine trebao dobiti električnu verziju) u nemačkoj tuning kompaniji nude i rešenja sa kojima će 2.0 turbo-benzinski motor raspolagati sa više potencijala, a u opciji su i veće kočnice.

 

volvo heico 02.jpg volvo heico 03.jpg

volvo heico 04.jpg volvo heico 05.jpg volvo heico 06.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

chasingcars.jpg ChasingCars: 2022. Volvo XC60

 

Volvo XC60 se bori protiv npr. BMW X3, Mercedesa GLC ili Audija Q5, ali se na mnogo načina oseća solidnije i udobnije od tih vozila - ali morate tako da ga konfigurišete da bi se to primetilo (npr. da doplatite jednu od skupljih opcija koja obuhvata vazdušno ogibljenje).

Volvo XC60 B6 R-Design je auto u klipu, prošao je kroz restajling, ima 295 konja, pogon na svim točkovima i 48-voltnu tehnologiju blagog hibrida.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

motormouthyoutubenovi.jpg Motormouth: 2022. Volvo XC60

 

Ova varijanta XC60 ima sve - 2.0 benzinac sa turbom i kompresorom i ''blagim'' hibridom. Još samo da su mu ugradili solarne ćelije :D 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

roadshow.jpg Roadshow: 2022. Volvo XC60 Hybrid

 

Za 2022. proizvođač automobila iz Švedske dodaje 48V ''blagi'' hibridni sistem svom 2.0 četvorocilindričnom motoru, koji ima i turbo i kompresor:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

alexonautos.jpg AlexOnAutos: 2022. XC60 Recharge

 

Volvo je napravio velike promene u svojim popularnim plug-in hibridima za 2022. godinu. Svi će dobiti povećanje na 455 konjskih snaga, skoro udvostručiti domet vožnje samo na struju, generalno popraviti prosek potrošnje i omogućiti vožnju jednom pedalom (za one koji tako vole/žele):

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naslednik Volvoa XC60 samo u električnoj verziji

 

212048-Volvo XC60 2022.jpg

 

Kako piše britanski Autocar, među ključnim novim Volvo EV modelima je potpuno novi i veoma važan naslednik sadašnjeg XC60. Aktuelna generacija XC60 je bila najprodavaniji automobil švedskog brenda u poslednje četiri godine. Naslednik XC60 stiže 2024. godine da bi popunio jaz između XC40 Recharge i dugo očekivane električne zamene za XC90 SUV koji dolazi kasnije ove godine. Zamena za XC60 (poneće pravo ime, a ne alfanumeričku oznaku) ima ključnu ulogu da bi Volvo postigao cilj potpune elektrifikacije do 2030.

 

EV-ovi su činili samo 6.5% Volvoove globalne prodaje prošle godine (najbolje do sada), ali švedska kompanija ima za cilj da poveća tu cifru na 50% do 2025. godine na putu da potpuno odbaci SUS motore do 2030. godine. Kako bilo, naslednik XC60 će biti rival BMV iX3 a biće i prvi produkcijski automobil sa baterijama koje proizvodi novo zajedničko preduzeće Volvoa i kompanije za proizvodnju baterija Northvolt. S obzirom na popularnost aktuelnog XC60, Volvo će ga verovatno zadržati u prodaji neko vreme zajedno sa novim EV. Nagovešteno je da će ovaj novi Volvo EV koristiti istu SPA2 arhitekturu kao i naslednik za XC90.

 

Pored neizbežnih veza u baterijama, pogonskom sistemu i konstrukciji između naslednika XC60 i XC90, Volvo sugeriše da će manji električni SUV takođe dobiti autonomne funkcije i funkcije povezivanja na visokom nivou kao standard, zahvaljujući Lidar senzorima koje isporučuje Luminar i ''kompjuteru autonomne vožnje'' softverskog giganta Nvidia.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

automarkethr.jpg AutoMarket.hr: Volvo XC60 T8

 

Volvo XC60 je najprodavaniji Volvo (oko 30% njegove ukupne prodaje), a sada je prošao kroz restajling. Verzija na testu je sa 455KS/709Nm i ubrzanjem od 4.9 sekundi do stotke:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

cargurus.jpg CarGurus: 2022. Volvo XC60 Recharge

 

Za 2022. godinu XC60 Recharge je dobio verziju sa povećanim dometom koja, kada se sve pogleda, zapravo košta manje nego obična. Izgleda sjajno iznutra i spolja, i zadovoljstvo je voziti ga - ali, daleko od toga da je ovaj Volvo jedini luksuzni krosover koji postoji jer je konkurencija velika:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carexpertyoutubelogo.jpg CarExpert: 2023. Volvo XC60 T8 Recharge

 

Često zaboravljeni premium SUV u svom segmentu (BMW X3, Alfa Romeo Stelvio, Merecedes GLC...), ovde kao plug-in hibrid i u najvećem paketu opreme:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

marekdrives.jpg MarekDrives: Volvo XC60 T8 Recharge Polestar Engineered

 

Felne, kočnice i podesivo (nije adaptivno) vešanje = to je ovde bio posao koji je uradio Polestar. Podesivo vešanje kod ovog auta znači da na šoljama amortizera imate dva šrafa koja okrećete i time menjate rad amortizera kako vam odgovara.

Ovo je restajling što napred znači veću masku hladnjaka, a pozadi sakrivene izduve. Motor je 2.0 turbo-benzinac sa 300 konja, plus električni motor koji zajedno daju 455 konja kod ove T8 varijante (350KS kod T6):

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carsguide.jpg CarsGuide: 2023. Volvo XC60 Recharge

 

Ovaj auto je plug-in hibrid. Može da pređe do 65 kilometara samo na struju, i ako se ispoštuju smernice za vožnju može da ima baš malu prosečnu potrošnju goriva kada se kombinuje rad motora SUS i elektromotora:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

motorweek.jpg Motorweek: 2022. Volvo XC60

 

Kao i većina brendova i Volvo je orijentisan na sprovođenje plana za prelazak ka električnim vozilima. Ali, za raztliku od svih ostalih Volvo ima još jedan plan koji paralelno sprovodi, a to je pomeranje fokusa sa karavana i limuzina na SUV/Crossovere. Ustvari, njihov trenutno najprodavaniji auto je ovaj XC60:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...