Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Heico Sportiv Volvo XC60

 

heico%20xc%201.jpg

 

Novi Volvo XC60 sada može da se dobije i sa tjuning paketom koji je pripremila kompanija Heico Sportiv. Za sada su dostupni alu točkovi od 20, 21 i 22 inča, modifikovano oslanjanje (vozilo je niže za 30 mm), sportski izduvni sistem, izmenjena unutrašnjost (doterani volan, nove patosnice...), kao i paketi za pojačanje motora.

 

heico%20xc%20111.jpg

 

Tako je D5 dizelaš pojačan na 258KS i 530 Nm (najveća brzina je povećana na 230 km/h), T6 benzinac sada razvija 340KS i 470 Nm (ubrzanje do 100 km/h je smanjeno za 0.9 sec), dok je T8 hybrid dobio 20KS i 70 Nm više (sada 427KS, ubrzanje do 100 km/h je bolje za 0.9 sec).

 

heico%20xc%2011.jpg

 

Na kraju, u najavi je i aero body kit, ali detalji o tome tek slede.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

photo.jpg The Fast Lane Car video: Test 2018.Volvo XC60 T8

 

Trenutno jedini auto na svetu koji ima i kompresor i turbinu i elektromotor:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Volvo XC60 - Domaća prezentacija u Beogradu

 

Volvo Cars, proizvođač premijum automobila, ovog leta je na srpskom tržištu započeo prodaju novog Volvoa XC60 iz klase premijum SUV-a srednje veličine. Prodajni zastupnik Volvo Cars za Srbiju, Grand Motors iz Beograda, u saradnji sa uvoznikom, 9. oktobra je organizovao novinarsku konferenciju, zvanično predstavljanje i prve testove ovog vozila:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrele gume test: Volvo XC60 D5 AWD

 

volvo xc60

 

Šveđani opet imaju u svom posedu kraljevski mač kojim nameravaju poseći sve koji im se nađu na SUV putu. Volvo XC60 je ta tek iskaljena oštrica.

 

Veliki tržišni uspeh XC90 deluje kao da je nenadano pogodio Volvo pravo u najosetljiviji deo, u produkcione kapacitete! U jednom momentu se činilo da ne znaju ni gde su ni šta rade niti kako će zadovoljiti glad tržišta za raskošnim velikim SUV modelom koji se u prvoj godini tražio čak i na crnom tržištu. Srećom, snašli su se vrlo brzo i u rekordnom roku se oslobodili slatkih muka te su opet su naložili svoje peći kako bi iskalili novi mač, oštriji nego ikad. Njime Vikinzi nameravaju da u stilu Ragnaroka preplove sva mora i poseku svakoga ko im se nađe na putu. Pred nama je Volvo XC60. Model koji se u prethodnoj generaciji prodao u nekih milon primeraka, što je za Volvo još pre destak godina mogao biti samo jedan lep san. I ne samo da se prodao, već je on nosio i trećinu ukupne produkcije. 
 

xc60_1.jpg

 

Ovog puta to dobro se bez razmišljanja baca u pakleni oganj koji lože prekaljeni ''đavoli'' poznati po imenima Audi Q5, Mercedes GLC, BMW X3 pa i novopridošli Jaguar F-Pace koji se nekako ugurao u ovo društvo. Iskreno rečeno, ceo život dobrano zazirem od tih divljih Vikinga, njihove ''kulture'', surovosti i higijenskih navika. U skladu sa tim predrasudama Volvo XC60 protiv sebe nema samo gore pomenute ''đavole'' već i čoveka austrougarskog ustrojstva koji ga eto sticajem okolnosti i testira. Iskreno, dosta mi je balkanskih varvara, secikesa i južnjačkih šićardžija, samo su mi nedostajali još i skandinavski divljaci. A posebno mi je pun kofer raznih ''izazivača'' velikih premium igrača. Ko sve nije pokušavao da im zabije nož u leđa, da bi kao po pravilu to hladno oružje uvek završilo u nedrima onog ko je atakovao ili u najboljem slučaju sa đonom u međunožju. E da mi je videti toga koji će se bolje prodavati od bilo kojeg gore navedenog premiuma. Poznavajući avanturistički duh skandinavaca, valja biti i oprezan jer Volvo generalno ima velike ambicije. 
 

xc60_2.jpg

 

Spolja gledano, XC60 ne donosi ništa epohalno. Zli jezici kažu da je on zapravo umanjena verzija većeg XC90, što i nije tako loše budući da je upravo ovaj veći i stariji brat izvanredno lep automobil. Kraći je za čak 26 centimetara, što se moram priznati nikako ne primećuje u susretu sa njime. Deluje krupno, moćno i robusno ali istovremeno spretno i prilično prefinjeno posebno u filigranski lepo oblikovanim detaljima. Zapravo, XC60 je prava mera ukusa a o nezgrapnosti koja prati XC90 kod njega nema ni pomena. Proporcije i opšti imidž starog modela su više nego prisutni.

 

xc60_3.jpg

 

Zapravo XC60 je XC90 u manjem pakovanju koje nudi gotovo indentičnu masku hladnjaka, kratke prepuste, ista prednja i zadnja sveta a tu su čak i središne diode koje svojim oblikom simbolizuju Mjollnir, čarobni mač nordijskog boga Tora. 

Dakle, ''baby'' XC90 je bar što se spoljašnjeg izgleda apsolutno položio ispit ali me nije i ostavio bez daha. Šta više, prilično sam ravnodušan na tu njegovu pojavu koja mi ima više dodirnih tačaka sa vrhunskom konfekcijom nego sa modernom umetnošću. Bar po meni, V90 Cross Country nema konkurenciju po lepoti u paleti Volvo modela. Ovo sabijanje modela, tačnije skraćenje dužine za 26 cm u odnosu na XC90 ima kako to obično biva i svoju dobru i svoju lošu stranu. Dobra je svakako ta što se sa manjim lakše manevriše jer je kompaktniji. Loša je ta što je veličina ipak bitan prirodni elemenat, bar kada je u pitanju komfor i uživancija svih vrsta.

 

xc60_504.jpg

 

U ovako ''obrezanom'' XC60 se bar sa vozačkog stanovišta sedi odlično i nema se šta prigovoriti. Za razliku od skoro svih modela u ovoj SUV klasi, u XC-60 se ne uspinje, već se u njega zavaljuje. Sedišta su prilično duboko i nisko postavljena, što je ostavilo dovoljno prostora i za krupnije putnike. Ova niža pozicija sedenja dakle ne nudi tradicionalno uzvišeni SUV položaj vozaču, već ga približava asfaltu kako bi što bolje osetio sklopove koje konktroliše. Suštinski, za upravljačem je dominantan više limuzinski udoban položaj umesto SUV ''nasađenosti''. U skladu sa time je i konstrukcija samih sedišta. Ona su komforna, prostrana, imaju produženje sedalnog dela ali isto tako i nešto tvrđa od onoga što bi se moglo očekivati. Iako poseduju bočna pojačanja, ne ističu se ni u kategoriji držanja tela u krivini koja po kožnim oblogama klizi od jedne do druge ivice sedišta, posebno kod agresivnijeg stila vožnje.

 

xc60_505.jpg

 

Tvrda konstrukcija sedišta nagoveštava da je Volvo za XC60 pripremio vazdušno ogibljenje (dodatna opcija) kojim stiže do vrhunske udobnosti. Klasično ogibljenje modela na našem testu je u ovom slučaju mali hendikep. Međutim čak i uz multi link i poprečno smeštene lisnate opruge na zadnjoj osovini sve funkcioniše u najboljem redu! XC60 je zbog svoje udaljenosti (21.6 cm) od kolovoza prilično povišenog težišta pa mu nije strano da se zaljulja u brzoj krivini. Uprkos naginjanju karoserije, sve je bezbedno a pravac i namere vozača poštuje savršeno. Neravnine pobeđuje sa lakoćom uprkos nisko profilnim pneumaticima od 255/45R20 koji su bar za jedan broj veći od onih koji bi mu zapravo prijali. Ta težina točkova prilično smeta u vožnji, a posebno svojom bukom iz podvozja ometaju komfor, mada ruku na srce dobro izgleda sa njima.

 

xc60_506.jpg

 

Preveliki točkovi na automobilu su slični lepoj ženi koja stalno nešto zvoca. Svi vam zavide ali samo vi znate kako vam je kada svakodnevno kljuca u mali mozak. Za razliku od žena, Volvo XC60 poseduje precizan pravljač koji ne laže ali i nudi solidnu količinu povratnih informacija.

 

xc60_8.jpg

 

Tesno i neudobno nije čak ni na zadnjim sedištima, jer ima dovoljno mesta i za glave i za noge putnika koji su preko 190 cm visine. Po ovom kriterijumu, XC60 nudi rekao bih najviše u odnosu na konkurenciju. Za divno čudo prtljažnik je ostao onakakv kakav dolikuje upotrebljivom SUV modelu. Sa 505 litara zapremine, za nijasnu je manji od direktne konkurencije. Ipak može pobrati samo odličnu ocenu posebno što je precizno i kvalitetno tapaciran sa duplim tehničkim dnom u kojem je smešten rezervni točak ćopavac, ali ipak točak. Kompletna unutrašnjost je do poslednjeg detalja izvedena vrlo luksuzno i kvalitetno, što bi moglo i prilično zabrinuti veliku trojku.

 

xc60_508.jpg

 

Osim opštih tehničkih unapređenja Volvo se potrudio da u XC60 ugradi neverovatnu količinu virtelnih komandi i vozačke asistencije. Digitalizovani displej umesto komandne table. Odličan 12,3 inčni Sensus Conect monitor je desna ruka vozaču jer preko njega se odvija najviše upravljačkih procesa. Klasičnih prekidača gotovo i da nema, ali srećom sve digitalizovano je savršeno usklađeno i radi bez greške. Naravno ne treba zaboraviti i sistem polu autonomnog upravljanja koji Volvo XC60 zaustavlja na vreme, prepoznaje životinje i pešake, vraća automobil u svoju traku i upozorava na sve moguće opasnosti. Polako ali sigurno izmiču nam komande iz ruku a da to ni ne primećujemo.

 

xc60_10.jpg

 

Veliki raspon motorizacije modela XC60 najavljuje da je Volvo ovom modelu namenio globalnu ulogu. Ima tu za svakoga po nešto, od raskošnog benzinskog T6 sa 320 KS za Amerikance i braću Kineze, do skromnog D4 turbo dizela od 190 KS za ono malo preostalog evropskog građanskog srednjeg sloja. Iako ne pripadamo ni jednim ni drugima, ne što smo hteli, veća samo zato što nam je bio jedina mogućnost, na test je stigao najsnažniji dizelaš. Nema u ovom motoru puno tajne. Poprečno smešten, uglađen je i tih nakon par minuta zagrevanja. Dok se ne zagreje lupeta kao prazno lonče niz stepenište, ali srećom ta faza traje koliko i polazak sa mesta. Dvolitarski turbo četvorocilidraš nudi zaista lepih 235 KS i 480 Nm obrtnog momenta i predstavlja odličnog partnera ovoj 1.990 kg teškoj karoseriji

 

xc60_511.jpg

 

Sasvim je jasno, kod XC60 D5 dinamiku vožnje i solidne performanse ne donose konjske snage već pre svega ''bulig'' obrtni moment. Pozitivan utisak i opštu ocenu kvari neshvatljivo spor automatski menjač koji je Volvo kupio od japanskog Aisina. Što zbog menjača, što zbog velikih točkova i karoserije, naša prosečna potrošnja na testu je bila prilično iznad fabrički deklarisanih podataka. Ne očekujte ništa ispod 9 litara a i desetka je moguća. Dakle, sve u svemu nakon ovoga testa mnoge stvari su jasnije.

 

xc60_12.jpg

 

Volvo XC60 za 55.000 evra koliko košta testirani model nudi daleko najluksuzniji enterijer sa kojim može da se meri samo novi X3. Što se ostatka priče tiče, osim automatskog menjača nema posebnih slabosti ali ni emocije ili uzbuđenja koje bi ovakav automobil morao ponuditi. Vikinzi, nakon ovog testa, uz dužno poštovanje Vašem kaljenju čelika, nisam siguran da se taj mač može lako zabiti u tvrdi premium kamen! Vaša šansa je samo u onima koji žele pobeći iz začaranog trougla Minhen-Štutgart-Ingolštad. A takvih je sve više!

 

xc60_512.jpg

 

preuzeto sa - vrelegume.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Volvo XC60 osvojio titulu Automobil godine u Japanu

 

japan car of the year volvo xc60

 

Jedna kratka vest iz Volvoa u kojoj se kaže da je nova generacija njihovog crossovera XC60 proglašena za Automobil godine u Japanu ("Japan Car of the Year for 2017-2018"). Ovo je tek drugi put da je neki inostrani automobil osvojio ovo laskavu titulu u Japanu, pri čemu je XC60 od žirija dobio ukupno 294 boda. Na drugome mestu se našao BMW Serije 5 sa 52 boda manje, dok je treću poziciju osvojila Toyota Camry sa 232 boda. Dalje slede Suzuki Swift, Honda N-Box, Lexus LC, Alfa Romeo Giulia, Mazda CX-5, Citroen C3 i VW Tiguan. Takođe, žiri je podelio i druge nagrade, pa je tako titulu "Best Innovation" dobila Toyota Prius PHEV, Lexus LC je osvojio priznanje "Emotional Award", dok je "Special Achievement Award" dodeljeno Toyoti za prodaju 10 miliona hibridnih vozila. Na kraju, mala Honda N-Box je nagrađena titulom "Small Mobility Award" kao najbolje vozilo klasi do 660 kubika.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

photo.jpg Emisija SAT: Test Volvo XC60

 

Druga generacija modela XC60 jedan je od automobila koji treba da doprinesu cilju koji je Volvo odavno postavio pred svoje inženjere - da niko posle 2020. godine više ne pogine u jednom Volvo automobilu. XC60 dugačak je četiri metra i 69 centimetara odnosno tek nekoliko centimetara duži nego prethodnik. Ali, vizuelno još utegnutniji i kompaktniji. Zaštitni znak sada su prednja svetla sa takozvanim Torovim čekićem, odnosno led elementom u obliku slova T. Inače, naš primerak opremljen je farovima u punoj LED tehnologiji Dakle, ksenoni su prošlost.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heico Volvo XC60

 

175748-heico 11.jpg

 

Novi Volvo XC60 je još od septembra prošle godine dostupan sa paketom koji je pripremila kompanija Heico Sportiv, ali je sada ponuda proširena i aero body kit-om. Podsećanja radi, na početku je XC60 bio dostupan sa Heico alu točkovima od 20, 21 i 22 inča, modifikovanim oslanjanjem (vozilo je niže za 30 mm), novim izduvnim cevima, elementima za unutrašnjost (doterani volan, nove patosnice...), kao i paketima za pojačanje motora.

 

175747-heico 1.jpg

 

Sada dakle stiže i aero body kit, koji sadrži i izmenjene branike, prednji spojler i set pragova, sve po ceni od 2.480 evra. Takođe, tu je i prednja maska sa Heico logom.

 

175749-heico 111.jpg

 

Što se tiče motora, D5 dizelaš je pojačan na 258KS i 530 Nm (najveća brzina je povećana na 230 km/h), T6 benzinac razvija 340KS i 470 Nm (ubrzanje do 100 km/h je smanjeno za 0.9 sec), dok je T8 hybrid dobio 20KS i 70 Nm više (sada 427KS, ubrzanje do 100 km/h je bolje za 0.9 sec).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dmotion test: Volvo XC60

 

volvo xc60 dm.jpg

 

Volvo XC60 i svojoj prvoj generaciji je najprodavaniji Volvo ikada. Da li novi XC60 može ''ubosti'' bingo kao i prethodnik? Volvo XC60 pojavio se 2008. kao ''baby'' verzija velikog XC90 i ''ubo'' pravi bingo. Iako je imao opasne konkurente BMW X3, Audi Q5, Mercedes GLK (danas GLC), uspeo je da postane najprodavaniji Volvo ikada, a na nekim tržištima i najprodavaniji u segmentu. Ovo je bio više nego dobar rezultat za novopridošlicu u segment, a i činjenica da je opstao čitavih osam godina, pokazala je koliko je prvi XC60 bio dobar.

 

V-9.jpg

 

Svemu dođe kraj pa je i prvi X60 morao da ode u, više nego zasluženu, penziju. Samo, Volvo se zapravo našao u problemu - kako napraviti dostojnu zamenu i ponovo ubosti bingo kod kupaca, u segmentu u koji su pored već pomenutih u međuvremenu došli i Porsche Macan, i Land Rover Discovery Sport i Alfa Stelvio. Zapravo, možda i nije prava definicija kako napraviti. Volvo na raspolaganju ima toliko gotovih i patentiranih, pre svega bezbednosnih, sistema i dobrih platformi, da je u osnovi ''samo'' trebao da napravi dobar paket, ili čak samo smanji XC90.

 

V-10.jpg

 

Dobrim delom urađeno je upravo ovo drugo. XC60 jeste na skraćenoj mehaničkoj platformi XC90, sa identičnim 4×4 pogonom i delom istim motorima i menjačem. Provereni mehanički deo upakovan je u 4.68m dugu karoseriju (21cm kraću od XC90), vizuelno veoma nalik većem SUV pandanu iz kuće. To je i dobra i loša vest. XC60 definitivno odlično izgleda, dobro izbalansiranih proporcija i odnosa metala i stakla. Šta više, čak deluje manje nego što stvarno jeste, a u isto vreme zadržava dostojanstven stav toliko tipičan za Volvo. Sa druge strane, preterano vizuelno poistovećivanje modela konačno izlazi iz mode, i dok drugi budu uvodili nove, različite izglede, Volvo će kupcima nuditi čak tri modela koji su nalik skoro kao jaje jajetu narednih 5-6 godina, obzirom da je i novi kompaktni XC40 upravo stigao.

 

ent1.jpg

 

Volvo je premium brend što podrazumeva i premium cene, za koje kupac ima svako pravo da mnogo očekuje. XC60 se po pitanju enterijera bogato odužuje za svoju cenu. Dobro, ne originalnim dizajnom enterijera. Praktično, celog smo ga videli i u V90 i XC90, ali zato enterijerom kojem se ne može ništa baš zameriti, pogotovo u najvišem Inscription paketu opreme, na koji je dodat, pored ostalog i panoramski krov.

 

ent3.jpg

 

Pre svega, ponuda prostora je odlična iako XC60, spolja, nije preterano velik. Prednja sedišta su bogato dimenzionisana i vrhunske ergonomije sa brojnim podešavanjima, tako da se mogu prilagoditi svakoj konstituciji vozača ili suvozača. Iako vrhunski paket opreme podrazumeva oba prednja sedišta elektropodesiva, Volvo već i u osnovnom paketu opreme nudi, ne toliko raskošna, ali ergonomski podjednako dobra sedišta. Stražnja klupa ni po čemu ne zaostaje za prednjim sedištima ni po pitanju udobnosti ni ponudi prostora za noge i glave, pa XC60 sa lakoćom nudi udobno i dugo putovanje za četiri odrasle i nadprosečno visoke osobe. Ipak, koliko god svetla koža sedišta i kožnih aplikacija, pa i upravljača stvarala fantastično prijatnu atmosferu, ostaje diskutabilna funkcionalnost i trajnost ovakvog izbora. To ipak ostaje odluka kupca, a Volvo je sa svoje strane sve uradio baš kako treba. Od precizosti uklapanja, formi u enterijeru, i kombinacija boja, uključujući i svetlo drvo.

 

ent5.jpg

 

A uz sve to funkcionalnost nije otišla u drugi plan. Prostora za odlaganje sitnica je sasvim dovoljno, a tu je 505 litara prtljažnika, sa jednostavnim preklapanjem naslona stražnje klupe čime se dobija potpuno ravna površina prtljažnog prostora od 1.432 litre.

 

ent2.jpg

 

Armaturu, otvore ventilacije, digitalnu instrument tablu i višenamenski ekran smo već upoznali u ranije pomenutim modelima, ali to ništa ne umanjuje njihov kvalitet. Digitalna instument tabla od 12.3'' je sjajna, pregledna i odlično čitljiva pri svakom osvetljenju pa čak i sa otvorenim panoramskim krovom i suncem iznad vozila. Instrumentima društvo pravi i odlični 9'' uspravni višenamenski ekran osetljiv na dodir visoke rezolucije, sa velikim brojem funkcija, obzirom da je XC60 oslobođen većine mehaničkih prekidača. Razumljivo, tu su Apple CarPlay i Android Auto konekcije, a softver uređaja je malo dorađen, pa je korišćenje još intuitivnije. 360° kamera je među opcijama, ali svakako dobrodošla za čuvanje skupocenog vozila od oštećenja.

 

ent.jpg

 

XC60 je definitivno namenjen za ''gospodsku'' a ne za sportsku vožnju. Pre svega je udoban, a nešto mekši trim ogibljenja malo je umanjio direktnost upravljanja. Naravno, daleko od toga da neprecizan na upravljaču ili da nesigurno drži putanju kroz krivinu. Samo je za nijansu manje direktnog upravljanja od BMW-a X3, a pogotovo Alfe Stelvio. Sa druge strane, neravnine osetno bolje amortizuje od pomenutih konkurenata. Zvučna izolacija je vrhunska, kao i kutura rada četvorocilinarskog dizela od dve litre sa 235 KS i 480 Nm na raspolaganju koji su podeljeni preko neprimetnog i brzog osmostepenog automatika. Iako postoji selektor tri moda vožnje, selektor pogona ne postoji a stalnom prednjem pogonu u pomoć će po potrebi priskočiti i stražnji.

 

Ivst-5.jpg

 

Za najveći deo potreba dovoljno je ostaviti selektor modova vožnje u confort poziciji koja savršeno izbalansira upravljanje, menjač i odziv na gas. Iako je prazan težak preko 1.700 kilograma XC60 nema izraženu tendenciju podupravljanja i mora se značajno preterati sa brzinom na ulasku u krivinu da bi počeo da klizi preko nosa. Iako se visoka karoserija u krivini dosta naginje, vozač ne dobija osećaj gubljenja kontrole nad vozilom, tako da se nakon kratkog privikavanja ovo naginjanje ni ne primećuje.

 

Insrt-2.jpg

 

Performanse su više nego zadovoljavajuće. Ubrzanje do 100 km/h traje samo 7.2 sekunde, a maksimalna brzina je 220 km/h. Međutim, realna potrošnja je daleko od fabrički obećanih 6 litara i relno češće se kreće oko 8 i preko 8 litara na 100 kilometara. Preglednost iz vozila je odlična a vozač, putnici i pešaci zaštićeni i svim danas poznatim sistemima asistencija, koje su, pored same konstrukcije vozila, ovom SUV-u donele i titulu najbezbednijeg automobila na rigoroznim Euro NCAP testovima.

 

V-3.jpg

 

Kada bi SUV jednog premium brenda bio lako dostupan za sve, svet bi bio mnogo lepši i bezbedniji. Na žalost nije tako i XC60 je samo za odabrane, i to ne samo one koji cene bezbedno, udobno i snažno vozilo, nego više za one koji mogi da ga kupe. Cena testiranog XC60 sa snažnijim dizel motorom u najvišem Inscription paketu opreme sa dosta dodatne opreme kao što je panoramski krov, četvorozonska klima i kožom presvučena armatura je 70.450 evra. Da, naravno da je ovo mnogo novca ne samo u Srbiji nego i bilo gde drugde. Međutim, za taj iznos jako mnogo se i dobije. Šta više, zanimljivo je da i Volvo već u osnovnim paketima opreme nudi mnogo, a i slabiji D4 dizel od 190 KS nije za podcenjivanje, pa se u ovako kvalitetan, a opet veoma bezbedan automobil može sesti i za dosta manji iznos.

 

preuzeto sa - dmotion.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...