Jump to content
FAS Goran
DarioChoki

Kako do bolje zvučne izolacije?

Recommended Posts

Posto je materijal za damping veoma skup sta mislite da li bi pomoglo da bude tise u kabini pod i limove obloziti onom podlogom sto ide ispod laminata. Ona je dosta jeftina a na njoj pise da je izolator zvuka i toplote

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ubedljivo najbolja

 

zza1833.jpg

 

Izolaciju uzmi na otpadu  one penaste gume što se postavljaju ispod tepiha po patosu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa najbolje ti je armaflex,ako mozes to nekako nabaviti,a bogami nije ni jeftino to,a sto rece Ivan najbolje nadji na otpadu vec fabricke izolacije

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford unapređuje zvučni komfor

 

ford buka 01.jpg

 

Značajan element komfora u automobilu je akustična izolacija, tj. nivo buke u unutrašnjosti koji neposredno osećaju vozač i putnici. Dizajneri i inženjeri savremenih automobila tome posvećuju veliku pažnju kako bi automobili postali miran prostor u kojem može da se čuje tihi razgovor ili muzika. Međutim, još uvek su brojni modeli u kojima vozači i putnici ponekad u razgovoru moraju da dižu glas pri određenim brzinama. U Fordu su radeći na ovom pitanju, da u njihovim modelima bude što tiše, napravili Whisper Strategy, odnosno ''strategiju šapata''.

 

Ford buka 02.jpg

 

Strategija donosi mnogo malih poboljšanja buke oko automobila koja povećavaju razliku, pomažući da putovanja budu udobnija i manje naporna za vozače i putnike. Tamo gde su nekada vozači morali da viču da bi se čuli iznad određenih brzina, moderni automobili su oaze tišine gde su razgovori i muzika jasno zvučni, čak i pri malim jačinama. Razvijajući novi SUV -Kugu, Ford je istraživao različite elemente koji predstavljaju izvor buke, od oslanjanja do zaptivki vrata, kako bi pronašao način za optimizaciju prefinjenosti unutrašnjosti. Perforiranje kožnih presvlaka sedišta smanjilo je ukupnu površinu ravnih površina u kabini, što pomaže u smanjivanju buke, ali ne i upijanja. Aerodinamički podešena zvučna zaštita instalirana je ispod karoserije automobila i pomaže u ograničavanju prenosa buke sa puta i zbog vazdušnog otpora unutar automobila.

 

''Naša Whisper Strategy dizajnirana je da bude što tiše - od apsorpcije zvuka preko perforiranih presvlaka sedišta do testiranja koje uključuje pažljivo slušanje zvučnih obrazaca desetina različitih pneumatika'', kaže Glen Goold, glavni inženjer programa Ford Kuga. Fordovi inženjeri proveli su dve godine testirajući više od 70 različitih pneumatika u suvim i vlažnim uslovima i u širokom rasponu brzina na najrazličitijim podlogama, od glatkog asfalta do grubog betona i šljunka, kako bi pronašli tačnu specifikaciju koja bi buku na putu smanjila na minimum, a da i dalje ostvaruje visoke nivoe udobnosti i prijanjanja. Zadnji otvori kanala, koji omogućavaju skriveno ožičenje i prolazak komponenti iz jednog dela u drugi, manji su i uži da ograniče protok vazduha u karoseriji. ''Od početka smo imali jasnu viziju Kuge - pristupačan aerodinamičan eksterijer i unutrašnjost kao miran zaklon. Rezultat je SUV koji omogućava uživanje u svako doba dana'', kaže Amko Leenarts, direktor dizajna Ford Europe.

 

Električna sofisticiranost

Vožnja bez benzinskog ili dizel motora čini putovanja izuzetno mirnim. Plug-In Hybrid kombinuje benzinski motor, elektromotor i generator sa litijum-jonskim baterijama snage 14.4 kWh za potpuno električnu vožnju sa nultom emisijom. Kada vozač izabere režim vožnje EV (Electric Vehicles), benzinski motor se isključuje. Automobil pokreće samo baterija i elektro motor, smanjujući unutrašnju buku sa puta prema zvaničnim testovima na samo 52 dB - baš kao i pri slaboj kiši. Plug-In Hybrid, takođe je opremljen tehnologijom Active Noise Canceling. Sistem deluje kao popularna slušalica za uklanjanje buke - detektuje neželjene niske frekvencije u kabini sa strateški postavljenim mikrofonima i ''poništava'' h suprotnim zvučnim talasima Bang & Olufsen zvučnog sistema.

 

Nivo buke po generacijama

Ford je obavio nezvanična ispitivanja upoređujući maksimalne nivoe buke u unutrašnjosti različitih generacija automobila, premda rezultat može da odstupa od zvaničnih ispitivanja u kontrolisanom laboratorijskom okruženju pomoću kalibrisanih uređaja. Fordov test pokazao je da putnici u novom Kugi Plug-In Hybridu čuju samo četvrtinu nivoa buke koja je pratili njihove bake i dede u modelu Ford Anglia iz 1966. godine. Većina ljudi tu razliku opaža dvostruko glasnije. Maksimalne vrednosti buke pri brzinama od oko 50 km/h i u trećem stepenu prenosa, kod modela opremljenih ručnim menjačem:

- Ford Anglia, 1966. - 89.4 decibela

- Ford Cortina, 1970. - 81 decibela

- Ford Granada, 1977. - 82.5 decibela

- Ford Cortina, 1982. - 78.5 decibela

- Ford Mondeo, 2000. - 77.3 decibela

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...