Dllba 0 Posted June 10, 2016 Pozdrav ljudi Vozim Mareu 1.9 JTD sa 110ks,2001god...i za godinu dana nisam imao nikakve probleme,ide kao raketa,malo trosi...nikakvi kvarovi,full sve. Pre par dana vozim auto,malo sam rizicnije preticao,nabodem gas do 4000obrtaja u 3brzini,i po prvi put upali se chack engine lampica,motor izgubi snagu,nece da ide...posle par kilometara,ugasi se ,auto ide normalno...primetim da kad god odem u 4000obrtaja ona se upali! Stignem kuci,kod drugara na ECU SCAN,ucita mi gresku P0236,pise "Ventil Tlak punjena" ,odem kod jos jednog druga ima Delphy dijagnostiku i ista greska,samo pise "The reason for this fault is that ECU has recived very lov signal from the senzor" . Onda krenem redom...proverim neka osnovna creva za vakum(sve ok),nadjem drugi Overboost ventil,stavim(probam isto se ponasa auto),proverim dzekove(sve ok,ista situacija),stavim drugi MAP senzor,od drugog auta(isto se pali chek engine,cim ode na 4000obrta),proverim creva od turbine,proverim ona krilca na turbini(nema lufta,nema garezi,nema ulja)...svasta sam nesto proveravao,sve je dobro,a lampica se pali! Stavimo dijagnostiku na autu,ja vozim,dugar preti parametre...kao da dobija veci pritisak u turbini,ili u usinoj grani,i ECU prebaci u safe mode! Al sto je najzesce kad je auto u mestu,ne krece se...nabodem gas u 5500 obrtaja,ne palic lampicu,prva i druga do 5500obrtaja...nista,ne pali lampicu...cim prebacim u trecu brzinu,na 4000obrtaja ono se upali! A vec u cetvrtu brzinu se pali na 3500obrtaja,a u petu na 3000obrtaja! Nisam laik,dosta poznajem oko automobila,radio sam u auto servisu,al ovako nesto jos nisam ima slucaj...biiip li ga sta je! Kad nabodem gas u trecoj brzini na 4000obrtaja pritisak ode na 2200mbr,i tada se ukljuci safe mod, ECU limitira pritisak na 1300mb,i nece preko da ide...onda pustim gas,spustim obrtaje....nabodem malo gas...auto se prvo necka,nece,onda krene lagano da ubrzava i sam ugasi chek lampicu,i tad dobije snagu normalno! Inace motor mi kap ulje ne trosi,sve u fulu,odrzavan redovno...! Trebam zamentit filter goriva,nemoguce da zbog toga se to desava,izbacivalo bi mi gresku za gorivo,da je mozda slab dotok,ili pritisak u rampi...ne bi izbacivalo za turbinu...a ostalo mi je sve full! Ne znam vise sta da radim,poludecu,izlucujeme ovo da nema gde... Quote Share this post Link to post Share on other sites
sasadoncic02 24 Posted June 10, 2016 Evo neko moje mišljenje, pa sačekaj još nečiji komentar.Ako naglo nabodeš gas, kompijuter to registruje kao da tako nazovem vanrednu situaciju i prebaci u safe modu, odnosno oduzme snagu motoru.Naravno upali se i lampica chek engine, pa se isključi.Probaj ovo sa malo laganijim gasom, nikako odjednom, pa vidi da li se pali na tim obrtajima.Pozdrav! Quote Share this post Link to post Share on other sites
marko.jovanovic 925 Posted June 11, 2016 Mislim da znam o čemu se radi. Imao sam isti problem. Pogledaj kako ti stoji tapacirung haube, da li ima pravougaoni otisak od usisnog otvora napred kod brave. Skini crevo koje ide na filter vazduha pa, neka usisava vazduh iz motornog prostora, pa ga istiskaj. Motor mora da prima gas uvek i bez pogovora, kakav safe mode. Moj stari bravo 1.9JTD se u trećoj vrteo na 5200 rpm bez problema (u mapi je ukinuta blokada). Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dllba 0 Posted June 11, 2016 Probacu tu,pa videcu...! Mislis da tapacir haube zatvara dotok vazduha? Quote Share this post Link to post Share on other sites
marko.jovanovic 925 Posted June 11, 2016 Pa brate, kažem ti, imao sam isti slučaj, prvo sam zamenio overboost ventil, i opet je palio lampicu check engine na tabli kada mu zabodem gas patos i navrtim na recimo 4500rpm s tim što meni nije gubio snagu. Probaj, skini crevo, pogledaj tapacirung, ne košta ništa. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dllba 0 Posted June 11, 2016 Sad probao,pogledao,pretrazio...sve je u redu sa dotokom vazduha...-na marei je to drugacije,ne moze tapacir od haube da zatvori,a imao sam Bravu,tako da znam na sta mislis,al nije isto! Poceo sam da sumnjam na vacum...sad sam promenio jedno crevo za vacum,ostal creva sam pregledao,sve je u redu...medjutim na jednoj "spojki",kao da je falsirao,ja izbacim to,stavim dirketno crevo u crevu...probam...-sad kad upali chek engine lampicu...nece vise da je ugasi,a pre toga kad je upali,smanjim gas,napodem ponovo i ono je ugasi...a sad nece da gasi lampicu! A samo sam oko tih vakuma cackao,nisam nista dirao drugo! Samo je ostala ona crna kutija odakle idu sva creva za vakum,vakum pumpa,i overboos ventil...sto se vakuma tice Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nixx 1 Posted September 17, 2016 Pozdrav, Moja Marea , isti model isto godiste kao tvoj, isti problem na autu isti kod greske na diagnostici. Problem resen skidanjem katalizatora (ubacivanjem cevke) koji je bio zapusen pa je gusio motor pri vecem opterecenju. U istom danu je blokiran i EGR ventil, od tada je proslo 4 godine nikad mi se nije javila greska. 1 neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
miljanxXx 26 Posted December 23, 2020 U pitanju je bravo jtd 74kw pri obrtajima preko 2500 pali gresku p0236 (Charging pressure valve) i upada u safe mod u prevodu prijavljuje ventil punjenja turbine,probano je sa nekoliko drugih i ista prica, i sa novim skidan je auspuh,vozen bez filtera, prespajani vakumi, map senzori, ... svasta je pokusano ali i dalje pali istu gresku... da li neko ima ideju sta dalje? Quote Share this post Link to post Share on other sites
alfini0507 1652 Posted December 23, 2020 Prljava geometrija turbine... Lupam napamet... Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
miljanxXx 26 Posted December 23, 2020 Na 74kw nije varijabilna, nego ona sa klapnom... Quote Share this post Link to post Share on other sites