Ivan 17587 Posted May 25, 2016 (edited) Iako je u pitanju banalna procedura, setih se da mi je ostalo par slika - pa da ostavim i u ovom podforumu, mozda nekome bude koristilo iskustvo. Od 2007. koliko je Stilo kod mene, odlicno se pokazao sa elektronikom, maltene bez ikakvih problema, lampica i pistanja. Izuzetak je da mi se vec 2 puta desilo da se centrala Airbag-a "zaglupi". Izbaci gresku i upali lampicu na tabli, na dijagnostici centrala javlja "Internal Error" i greska ne moze da se obrise. Uocio sam pravilnost da se to oba puta desilo zimi, posle duze voznje od par sati i kada se auto posle toga ne koristi dan-dva. Moja pretpostavka je da u odredjenim uslovima zbog vlage (promene toplo-hladno, vlazna obuca...) konkretna centrala zimi moze da napravi problem. Resenje 1 predstavlja flesovanje centrale Airbag-a. Centrala se skida, na stolu se ponovo ucitava softver, a operacija ucitavanja kosta od 20 do cak 70 EUR, kako se ko upeca. Ranije je zbog visoke cene delova bila mnogo vise u opticaju. Posto se meni identicna situacija vec desila, novim flesovanjem centrala bi radila, ali bi verovatno opet postojala mogucnost da se pod odredjenim uslovima zbog vlage "zabode" i ponovi problem. Zato sam odlucio da je zamenim, dodatni plus za zamenu je trenutna bogata ponuda i bagatelna cena delova za Stila. Polovne centrale se krecu oko 20-30 EUR, a kod Pedje u Indjiji sam nasao za 1000 dinara , plus forumaski popust (inace nova kosta Boga oca). Pozovem coveka, on mi nadje odgovarajucu, identicnu sa mojim kataloskim brojem, provozam se do njega i na licu mesta zamenim. Na prvo paljenje posle zamene greska je ostala, ali vec sa sledecim paljenjem centrala je automatski uparena, a greska se sama obrisala. Nije bilo potreban nikakav Proxy Alignment, brisanje gresaka i sl. Eto, to je moje iskustvo, a evo i par fotki zamene kao i same centrale. Proces je banalan, menja se za 15 min, ali mozda nekome bude od koristi: 1. Skine se oplata kod nogu vozaca i suvozaca (izvade se 2 plasticne kopce i otkace zabice na zadnjem delu oplate). 2. Sa vozacke strane je neophodno skinuti uspravnu metalnu gredu koju fiksiraju 4 imbusa. Dva su sa gornje strane, a dva pod tepihom: 3. Nakon skidanja grede, otvara se pristup ka centrali. Prvo je potrebno skinuti zastitni tepih koji pokriva centralu. Kada dodjemo do nje vidi se da je za pod vozila pricvrscena srafovima 10, dva sa vozacke (kojima se lako pristupa) i jedan sa suvozacke strane (koji je dosta tezi za pristup kvalitetnijim kljucem ili gedorom). Slika sa vozacke strane u procesu demontaze: 4. Sa suvozacke strane nalaze se 2 konektora, najlakse je osloboditi njihove zelene osigurace, ukloniti konektore u stranu i odsrafiti preostali sraf 10, nakon cega je centrala slobodna za vadjenje: Uporedne slike izvadjene stare i nove centrale, kao i pinout pomenuta 2 konektora: Proces montaze, naravno, obrnutim redosledom. Centrala mora da bude pricvrscena za pod u smeru kretanja vozila kao sto je strelica na njoj - sto je naravno nemoguce promasiti s obzirom na konektore i raspored srafova. Posle montaze, kao sto rekoh, na drugo paljenje auta centrala se automatski uparuje sa vozilom i greska "Internal Error" sama nestaje - Problem Solved za 8 EUR. Edited May 25, 2016 by Ivan 1 Theodor reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites