Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
neshaoct

F1: Monako 2016.

Recommended Posts

Renault na VN Monaka dolazi sa pojačanim motorom

 

Renualt-F1.jpg

 

Renault će od trke za VN Monaka koristiti novu, pojačanu pogonsku jedinicu. Prema rečima Renaultovog tehničkog direktora Remija Taffina, nova pogonska jedinica na tipičnoj verziji staze doneće pola sekunde prednosti po krugu. Na prošlonedeljnim sezonskim testiranjima u Barseloni Renault je isprobao novu specifikaciju pojačane pogonske jedinice. Prvi zvanični nastup nove specifikacije biće za VN Monaka, iako je prvobitni plan bio da Renault novu specifikaiju isporuči od VN Kanade. Ipak, zbog pozitivnih rezultata na testiranjima nova pogonska jedinica biće isporučena već u Monaku. Ipak, novu pogonsku jedinicu neće dobiti svi bolidi koje pokreće Renaultov motor. Francuzi su uspeli da proizvedu samo dve nove pogonske jedinice, pa će tako jednu koristiti ekipa Red Bull Racinga, a drugo fabrička ekipa Renualta. Tako bi B specifikaciju Renualtovog motora za VN Monaka trebalo da imaju Kevin Magnussen u Renaultu i Daniel Ricciardo u Red Bullu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rikardo do prve pol pozicije u karijeri!

 

149724-rikardo.jpg

 

Kako prenosi Sport klub, vozač Red Bula Danijel Rikardo stigao je do prve pol-pozicije u karijeri, pošto je bio najbrži u subotnjim kvalifikacijama na Velikoj nagradi Monaka u Monte Karlu. Australijanac je bio nezaustavljiv i ostvario najbrže vreme (1.13.622), ispred vodećeg tandema Mercedesa, Nika Rozberga na drugom, i Luisa Hamiltona na trećem mestu. Ovo je prva pol-pozicija za tim Red Bula još od 2013. godine i Gran Prija u Brazilu, ali utisak je pomalo pokvario Maks Ferštapen, koji će zbog udesa u prvom delu kvafilikacija trku započeti sa poslednje pozicije. Četvrto mesto pripalo je Sebastijanu Fetelu iz Ferarija, iza njega su Niko Hulkenberg i timski kolega Kimi Raikonen. U prvih deset našli su se još Karlos Sainc, Serhio Perez, Danil Kvjat i Fernando Alonso, koji je ponovo prijatno iznenadio. Trka u prestonici Monaka vozi se u nedelju od 14 časova uz direktan prenos na SK 1.

 

Rozberg iznenađen Rikardovom pol pozicijom

Vozač Mercedesa Niko Rozberg rekao je da ga je iznenadio ritam koji je Danijel Rikardo imao u bolidu Red Bula na putu do pol pozicije za Veliku nagradu Monaka. Rikardo je do prve pol pozicije u karijeri došao neverovatnim krugom od 1:13.622 minuta na ulicama Monte Karla, a Rozberg mu je bio najbliži, sa desetinkom i po zaostatka. Trenutno vodeći u generalnom plasmanu je svoj najbolji krug odvozao u samom finišu kvalifikacija u Kneževini, a nešto kasnije je rekao da mu je tada već uveliko biti jasno da će teško pobediti Australijanca. ''Bio sam iznenađen njegovim vremenom u prvom delu poslednjeg dela kvalifikacija, pošto sam mislio da je moj krug bio veoma dobro. Imao je tri desetinke prednosti posle prvog izlaska na stazu i znao sam da će biti teško stići ga. Mislim da mi nije oteo pol poziciju, pošto ona nijednog trenutka nije bila moja. Bio je brz, zaslužio je pol poziciju, a ja nisam. Red Bul je odradio odličan posao na poslednjim trkama, napredovali su brzo i sada su zahvaljujući motoru napravili veliki korak napred. Definitivno su nam konkurenti, Ferari takođe, ali je Monako jedinstvena staza i ne bi trebalo prerano donositi bilo kakve zaključke'', rekao je Rozberg.

 

Rikardo će startovati na supermekim pneumaticima, dok će vozači iza njega imati ultrameke. Austrijski tim je na taj način barem što se tiče sve onoga što prethodi trci nadmudrio svoje rivale, a Rikardo veruje da bi to moglo da mu pomogne u trci. ''Plan je bio da prvi krug odvozam na ultramekim pneumaticima i postignem dovoljno dobar krug. Imali smo vreme na svojoj strani, pa sam probao i supermeke, što nam je donelo više opcija za trku. Mislim da ne postoji velika razlika između smesa po pitanju rezultata, ali bi supermeke trebalo da potraju duže. Najvažnije je što možemo komotnije da dišemo i to će nam dati veću slobodu'', naglasio je Rikardo. Rikardo je u Monte Karlu Red Bulu doneo prvu pol poziciju posle tri godine, ispred Rozberga i Luisa Hamiltona u Mercedesu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

44. za 44

 

Pokazao kako se vozi i kako se pobeđuje. Za razliku od pičkice Luis vozi. Šteta za Rikarda bio je odličan, brz ali ovi iz gumarskog OOUR-a zajebaše stvar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa Luis pobedio jer su ovi bikovi iz redbula sjebali Rikarda,decko stao na zamenu,a oni se pogubili skroz,uopste nisu imali spremne gume,a Luis je to vrhunski iskoristio i pobedio,dok su ova dvojica u ferarriju bila ocajna na trci,Kimi cak nije ni trku zavrsio,Serhio Perez odlican,force India je bas imala tempo,kao i Mclaren pogotovu Alonso

Verlein poludeo,nije dao da ga obilaze za ceo krug ignorisao plave zastave,zato je i dobio kaznu od 10 sec i 4 negativna poena na superlicenci

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/29/2016 at 4:21 PM, ivan.ik said:

Pokazao kako se vozi i kako se pobeđuje.

 

Jeste, pokazao je, tako što ga je kolega iz tima pustio, a mehaničari rivala nisu popili na vreme Red Bull :D i eto tako njega na prvom mestu.

Kako se vozi ove godine je svima u Monaku pokazao Rikardo. Najbrži na kvalifikacijama, bio je najbrži i na stazi, i kao što je sam rekao trebalo je da bude jedna dosadna trka za njega, ali eto...njegovi mehaničari su se potrudili pri zameni guma da pokvare sve.

 

----------------------------------------------

 

hamilton%20i%20rikardo.jpg

 

Velika nagrada Monaka startovala je iza bezbednosnog vozila zbog kiše u Monte Karlu, ali je tada već najavljeno da neće biti više padavina. Kvjat je u drugom krugu otišao u boks zbog problema sa volanom i na stazu se vratio sa krugom zaostatka u odnosu na sve ostale vozače. Vozači su polako postali nestrpljivi i tražili su da prava trka krene, pa se tako bezbednosno vozilo povuklo posle sedam krugova.

Rikardo je zadržao vođstvo ispred Rozberga, Hamiltona, Fetela, Hilkenberga i Sainsa, da bi Magnusen jedini nastavio u boks i uzeo pneumatike za promenljive uslove. U prvoj krivini je nedugo zatim viđen veliki udes Palmera, koji je napravio grešku i potpuno uništio bolid.

Na stazi je posle tog incidenta na snazi bilo virtuelno vozilo bezbednosti, da bi se trka nastavila u desetom krugu. Rikardo se odvojio od dvojca Mercedesa, a Hamilton je konstantno pokušavao da se probije pored Rozberga, da bi daleko iza njih došlo do kontakta između Grožana i Raikonena. Finac je prethodno izgubio kontrolu i udario u ogradu pored staze, da bi nastavio da vozi i zasmetao Grožanu i Masi.

Rikardo je vozio mnogo brže od vozača koji su ga pratili i napravio je prednost od osam sekundi u odnosu na Rozberga. Fetel je prvi od vozača otišao u boks i to je učinio u 14. krugu i bio je najbrži na stazi, da bi odmah reagovao i Hilkenberg sa četvrte pozicije. Hamilton je nedugo zatim pretekao Rozberga, kojem je Mercedes poručio da ga propusti, pošto je gubio mnogo vremena, dok je Britanac bio najbrži na stazi.

Fetel i Hilkenberg su se zaglavili iza Mase, dok je iza Ferstapen napredovao, da bi Mercedes u 21. krugu pozvao Rozberga u boks, u kojem je izgubio mnogo vremena. Po nove pneumatike je otišao i Masa, pa su Fetel i Hilkenberg imali čist put pred sobom, da bi u Raskasu došlo do kontakta između Kvjata i Magnusena.

Kada su ostali vozači počeli sa odlascima u boks, Peres je pretekao Fetela i vratio se na stazu iza Rozberga, koji je bio daleko iza Rikarda i Hamiltona. Rikardo je u 24. krugu otišao u boks i prepustio je vođstvo Hamiltonu, ali je za samo tri kruga uspeo da ga sustigne. Međutim, vozač Red Bula nikako nije mogao da napadne Hamiltona, koji je produžio u boks u 31. krugu i uzeo pneumatike za suvo. 

Britanac se bez problema vratio na drugo mesto, a redom su ga pratili Rozberg, Fetel, Hilkenberg, Sains i Ferstapen. Zahvaljujući bržoj zameni, Fetel je pretekao Rozberga u boksu, a Rikardo je sledio u narednom krugu, ali Red Bul nije bio spreman za njega, pa je Hamilton bez problema zadržao vođstvo. Njih dvojicu je sledio Peres, ispred Fetela, Alonsa i Rozberg, da bi Ferstapen udario u ogradu pored staze i na stazi je bio proglašen period virtuelnog vozila bezbednosti.

 

Nedugo zatim trka je bila gotova i za Magnusena, koji se parkirao u boksu, da bi se akcija nastavila, a Rikardo počeo sa napadima na Hamiltona. Vozač Mercedesa se u prvom trenutku odbranio tako što je isekao šikanu po izlasku iz tunela, a malo je falilo da Australijanac potom udari u zid zbog Hamiltonove odbrane. Aktuelni šampion je tada pojačao ritam i Rikardo nije uspevao se održi tik iza njega, pa je razlika u 42. krugu između njih dvojice iznosila dve sekunde. 

Međutim, vozač Red Bula je brzo našao svoj ritam i sustigao je Hamiltona, ali nije uspevao da ga napadne, a Peres im se približavao. Vrlo brzo, pošto je Nasru poručeno da propusti Eriksona, u Raskasu je došlo do incidenta između njih dvojice, pa je na stazi ponovo bilo virtuelno bezbednosno vozilo, ali se trka brzo nastavila. Erikson je uspeo da nastavi do boksa i vrati se u trku, dok se Nasr parkirao u garaži. 

U međuvremenu, Rikardo je počeo da napada Hamiltona, da bi Britanac pojačao tempo, a potom se i Erikson povukao iz trke. Fetel je sustigao Peresa, ali nije imao pravu priliku za napad, isto kao i Rozberg, koji je bio iza Alonsa. Deset krugova pre kraja, na stazi se našla kesa, pa je proglašen period virtuelnog bezbednosnog vozila, što je usporilo vozače. 

Trka je, ipak, brzo nastavljena, a Hamilton je tada pobegao na dve sekunde od Rikarda, da bi sedam krugova pre kraja počela da pada kiša na pojedinim delovima staze. Britanac je tada povećao prednost u odnosu na vozača Red Bula, dok je razlika između Peresa i Fetela bila manja od sekunde. 

U poslednja dva kruga, počeo je pljusak u Monte Karlu, koji je omogućio Hilkenbergu da pretekne Rozberga i kao šestoplasirani prođe kroz cilj. Ispred njega je poretak ostao nepromenjen – Hamiltona su sledili Rikardo, Peres, Fetel i Alonso, dok su iza Rozberga bili Sains Baton i Masa, a prvi van osvajača bodova bio je Gutijeres.

 

Rezultati trke za Veliku nagradu Monaka:

1. Luis Hamilton (Velika Britanija) Mercedes 1:59:29:133
2. Danijel Rikardo (Australija) Red Bul + 7.252
3. Serhio Peres (Meksiko) Fors Indija + 13.825
4. Sebastijan Fetel (Nemačka) Ferari + 15.846
5. Fernando Alonso (Španija) Meklaren + 1:25.076
6. Niko Hilkenberg (Nemačka) Fors Indija + 1:32.999
7. Niko Rozberg (Nemačka) Mercedes + 1:33.290
8. Karlos Sains junior (Španija) Toro Roso + jedan krug
9. Dženson Baton (Velika Britanija) Meklaren + jedan krug
10. Felipe Masa (Brazil) Vilijams + jedan krug
11. Esteban Gutijeres (Meksiko) Has + jedan krug
12. Valteri Botas (Finska) Vilijams + jedan krug
13. Paskal Verlajn (Nemačka) Menor + dva kruga
14. Roman Grožan (Francuska) Has + dva kruga
15. Rio Harjanto (Indonezija) Menor + dva kruga

 

Odustali:

Markus Erikson (Švedska) Zauber
Felipe Nasr (Brazil) Zauber
Maks Ferstapen (Holandija) Red Bul
Kevin Magnusen (Danska) Reno
Danil Kvjat (Rusija) Toro Roso
Kimi Raikonen (Finska) Ferari
Džolion Palmer (Velika Britanija) Reno

 

Generalni plasman:

1. Niko Rozberg 106
2. Luis Hamilton 82
3. Danijel Rikardo 66
4. Kimi Raikonen 61
5. Sebastijan Fetel 60
6. Maks Ferstapen 38

 

Generalni plasman konstruktora:

1. Mercedes 188
2. Ferari 121
3. Red Bul 112
4. Vilijams 66
5. Fors Indija 37
6. Toro Roso 30

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ga nije pustio Rikardo bi ih sigurno obišao za 2 kruga. Gledaj reprizu pa ćeš videti. 

Što hoću reći pokazao kako se vozi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rikardo je bio brži od Hamiltona. I, nije samo on bio brži, nego i kolega mu iz tima. Kvalifikacije su to pokazale. 

To se onda videlo i na stazi. Po startu Hamilton se nije pomerio nigde. Rikardo im je bežao, i jednom i drugom. Onda ga pušta kolega iz tima...pa posle Red Bull pokazuje neorganizovanost, i opet...čak i sa tim bi Rikardo bio ispred, falile su bukvalno sekunde da i pored tolikog ostajanja u boksu opet izađe ispred Hamiltona. 

Odmah po izlasku iz boksa Rikarda bilo je jedno zatvaranje vrata od strane Hamiltona u krivini posle izlaska iz tunela. Potpuno legalno je Hamilton tu zatvorio vrata Rikardu. Zatvorio mu je zato što je bio brži... :) isto kao što je u Španiji Rozberg Hamiltonu zatvorio jer je bio brži :D u onom izlasku iz krivine.  

 

Hamilton treba da ljubi u dupe Rozberga jer ovaj sluša tim.

Hamilton treba da ljubi u dupe Masu jer je zadržao Fetela jedno 4-5 krugova, taman dovoljno da ga ovaj ne uhvati nakon promena guma. Retko dobar potez Ferrarija oko zamene guma (na vreme) se nije materijalizovao na stazi samo zbog Mase.

I, na kraju, treba Hamilton da postroji ljude iz Red Bull-a, od Hornera pa do poslednjeg mehaničara da i njima...ali ne poljubi dupe, nego oralno zadovolji sve redom, jer su mu oni ipak dali pobedu na tacni, a za to mora da se pomuči malo više. :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/30/2016 at 3:53 PM, totti said:

B92: Hamilton: Hvala Rozbergu što je bio džentlmen http://www.b92.net/sport/automoto/f1.php?yyyy=2016&mm=05&dd=30&nav_id=1137514

 

 

Rozberg: Više boli ritam, nego timske naredbe

 

Vozač Mercedesa Niko Rozberg rekao je da mu je teže palo to što tokom Velike nagrade Monaka nije mogao da nađe pravi ritam, nego što mu je poručeno da propusti timskog kolegu Luisa Hamiltona. Nemac je imao velikih problema sa pneumaticima, zbog čega je zadržavao Hamiltona iza sebe, dok je obojici Danijel Rikardo pobegao u Red Bula. Mercedes je tada odlučio da ako će neko moći da pobedi Rikarda, to će biti Hamilton, a pre toga je Rozberg morao da propusti. Iako je taj potez praktično pomogao Hamiltonu da dođe do pobede, pošto je takođe profitirao od greške Red Bula u boksu, Rozberg je istakao da je važnije da se ustanovi zašto je bio toliko spor po kiši u Monte Karlu. Upitan da li je bilo bolno propustiti Hamiltona, Rozberg je rekao:

''Bolno? Više me boli osećaj koji sam imao u bolidu. Nisam nikad imao gori, nisam imao nikakvo samopouzdanje u takvim uslovima, a u Monaku to nikako nije dobar osećaj. Zato to boli jer sam shvatio da sa takvim osećajem neću moći da se borim za pobedu. Druga stvar je samo posledica toga''. Rozberg je istakao da je u narednih nekoliko dana najvažnije da tim shvati šta se tačno desilo, pošto problemi sa pneumaticima i temperaturom kočnica nisu jasni. ''Nemam objašnjenje u ovom trenutku. Znam da sam imao nedostatak samopouzdanja. Morao sam da se držim podalje od svojih granica jer bih u suprotnom udario u zid. Ono što znamo je da sam imao problem sa temperaturom kočnica, veoma veliki i to je sigurno izazvalo određene probleme. Ali, rano je zašto se sve to desilo, moramo prvo sve da analiziramo'', rekao je Rozberg.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema šta Hamilton je još jednom pokazao da je veliki vozač. Toliko veliki da mu se kolega iz tima bez pogovora sklanja. 

Toliko veliki da pored svih problema koje ima sa Mercedesovim agregatom uspeva da pobedi na tako zahtevnoj trci. Trku je izvezao maestralno a to dokazuje činjenicom da je i pored jednog zaustavljanja manje uspeo da na potpuno izmorenim pneumaticima bude najbrži. To nije bilo dovoljno već je i postigao najbrži krug na trci. 

 

Beše Rozbeg dobio poruku i od Force India ? Vidim propustio u zadnjem krugu i imenjaka.

Niko inače bio toliko dobar da nije mogao ni Alonsa u sramoti od McLaren Honde da pretekne.

 

Rikiju je malo falilo.

 

Slika

 

 

Uvek je bilo dobrih vozača, dobrih da u kvalifikacijama odvezu najbolja vremena dok u trci ne postoje. Prost je svojevremeno lepo rekao za Arnua.

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minutes ago, ivan.ik said:

pored svih problema koje ima sa Mercedesovim agregatom uspeva da pobedi na tako zahtevnoj trci.

 

Baš vala, Monako je oduvek poznat kao staza na kojoj motori najviše trpe, onoliko brzih pravaca...bruka. :D:D I bez turbine imali bi dovoljno KS za tu stazu, a verovatno i više od pola ostalih timova :) imajući u vidu koliko su dominantni. 

 

Hamilton, Fetel, Kimi, Max, Alonso, Rikardo...malo iza njih Botas i Grožjan. To su vozači za koje smatram da će uvek da ''grizu'', da preteknu nekoga, koje prosto treba zato gledati. Rozberg i Masa su mi na drugoj strani kontra primer toga. Tako daaaa...nemam ja nikakve posebne simpatije prema Rozbergu, ali je bezveze od niza srećnih okolnosti za Hamiltona na poslednkoj trci sada njega praviti u nekakvog ne znam šta... Nema za tim potrebe, on je već veliki vozač. Ništa on nije ovde pokazao da bi neko rekao na osnovu viđenog u Monaku da je dobar vozač, već je on to pokazivao u prethodnim godinama na dosta trka, i tako opravdano zaslužio rejting koji danas ima. U Monaku mu se samo ''poklopilo''.

Poklopilo mu se i to što mu je klupski kolega 'čka koja se sklanja. :) Ako negde postoji ''problem'' sa preticanjem to je u Monaku, i mogao je Rozberg da ga drži iza sebe skoro neograničeno dugo. Ali, on kao da ne shvata da se ove godine bori za titulu, kao da još uvek ne shvata da mu je zato svaki poen bitan, i tu više onda sklanjanja nema, pa makar imao i ne znam koliko sporiji auto. Izvoli, pretekni me između ograda, gde čim skreneš sa idealne putanje dođeš na mokro...malo sutra bi ga obišao tek tako, naročito što Hamilton u glavi ima da je na prošloj trci izbacio i sebe i kolegu. Ne bi sebi smeo da dopusti rizik da na dve uzastopne trke to uradi, i bio bi zato Hamilton pažljiviji od bilo koga.

Kod Hamiltona mi smeta što je uglavnom prvi koji će da kuka u radio da se neko skloni, slično kao i Fetel.

I, što posle pobede grli onog Bibera, što prvi gutljaj šampanjca njemu daje...katastrofa. :D:D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

luis je odlican vozac,al u Monaku nije zasluzio pobedu,Rikardo je zasluzio pobedu,al takve su okolnosti bile i tako se poklopilo da je Luis prvi prosao kroz cilj,a sto kaze Ivan za Nika da je pickica,to i jeste,kad ima cist put i najbrzi bolid pobedjuje,u drugacijim okolnostima slabo

A u ekipi Mmercedes je bas zategnuto,Luis je besan na ekipu,jer je on kriv za incident u Spaniji,a i dosta toga,ko zna dal ce sledece godine da vozi za Mercedes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskreno ja za Hamiltona ne navijam ali mi se sviđa njegov stil. Čovek ima da zapinje svo vreme, da grize dok ne pretekne. Brz je i ne trpi nekoga ispred.

Fetel, Kimi, Alonso već polako matore i to se vidi da više nemaju onu oštrinu za preticanje. 

Rikardo je fenomenalno brz i ako bude imao dobar tim imaće i titulu. 

Rozberg aka pitČkica prljavo i kvarno vozi u skladu sa pravilima. 

Formula 1 i jeste splet talenta, brzine , tima , motora , puno sreće i herza. Jedno omane omane i pobeda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hulkenberg pretiče u zadnjim metrima Rozberga

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...