Jump to content
FAS Goran
Alek1326

Fiat Grande Punto Evo 1.3 MJet - treperi lampica ulja

Recommended Posts

Pozdrav svima. Zamolio bih vas za pomoć. Problem koji imam jeste konstantno treperenje lampice za ulje. Kada je lampica za ulje počela da treperi na ekranu instrument tabli izlazi poruka "change motor oil". Auto je odmah zaustavljen i odšlepan kod majstora. Zamenjeno je ulje prema kataloškom broju Selenia Pure Energi 5w 30. Proverena je ampula, pumpa, kačena dijagnostika obrisane prijavljene greške i na kraju lampica i dalje treperi, dijagnostika više nikakvu grešku ne pokazuje. Imate li neki predlog šta dalje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reset servisnog intervala ili je mozda dpf zapusen.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Treba manometrom proveriti pritisak ulja u motoru. Dobro zagrejan motor, postavljen manometar umesto davača za ulje i upoređenje izmerenog pritiska sa fabričkim podacima. Ako je to u redu - nema razloga za brigu ali treba uzrok tražiti dalje. Ako pritisak nije u redu - otvara se donji deo motora (karter) i proveravaju ležajevi radilice. Ako je i to u redu - moguć problem sa pumpom za ulje.

Nije napisano u prvom postu da li je pritisak ulja meren manometrom i da li je potvrđeno da je pritisak ulja u propisanim granicama, pošto je napisano samo da je proverena ampula (pretpostavljam da se misli na davač pritiska ulja) i pumpa za ulje. Kako je proverena pumpa za ulje?

Edited by ForrestGump

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod njih je karter dosta blizu sita pumpe i ako si ga samo malo zakacio negde moguce je da je smanjen protok ulja.

Ili je problem u kontaktima negde 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da je za pocetak dovoljno da se uradi ovo sto Kuvalja kaze.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U pravu si. Moj previd, ispisao je "change oil soon" na tabli, a ne "low oil pressure" ili tako nešto. Znači - reset servisnog i to bi trebalo da bude OK.

Edited by ForrestGump

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada je zamenjeno ulje nije resetiran servisni interval na ins tabli i to je to! Nema dalje.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ako to ne reši problem ili se opet pojavi ista poruka pre isteka regularnog servisnog intervala - objasnio Kuvalja: moguće da je zapušen DPF. Ili je neki zaj*b u vezi suviše čestih regeneracija DPF-a pa se skraćuje interval zamene ulja. Ili...se samo nešto izbagovalo pa će biti sve OK. VIdećemo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam sta kako i zasto ispisuje u vezi DPFa ali ako blinka lampica za ulje servisni interval nije resetovan pri zameni ulja.

Mozes dijagnostikom podesiti na koliko da ti bude interval zamene, mozes iskljuciti upozorenje...

Upozorenje se samo gasi ako predjes mislim 2000 km preko predvidjenog roka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidi, imamo danas dizelaše sa DPF-om kod kojih se na tabli prikazuje regularan servisni interval, tipa 20000km/2 god ali i kod kojih istovremeno računar ubrizgavanja kalkuliše svaku regeneraciju DPF-a i smanjuje taj interval. Razlog je to što se gruvanjem goriva za regeneraciju DPF-a smatra da se razređuje ulje i da ga treba ranije zameniti. Šta više, kad se u servisu radi prinudna regeneracija DPF-a kod nekih proizvođača je obavezno menjanje ulja i filtera ulja. Zato ono što je Kuvalja napisao da je moguće da je DPF zapušen ili ono što sam ja napisao da možda ima neki problem u vezi s DPF-om  vrlo ima smisla. 

 

Da li predmetni Punto Evo ima ili nema DPF, da li ima ili nema tu strategiju u ubrizgavanju - napisaće možda neko ko sigurno zna. 

Možda se Alek1326 samo uplašio poruke koja se pojavila, iz razloga nepoznavanja sopstvenog automobila.

Znam taj osećaj, stvarno gadan trip :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam Grandea u svaku zicu (doslovno!) i znam kako se ponasa DPF. U dijagnostici ima citav ekran vezan za DPF. 

Punto Evo ima DPF i regenerise ga dolivanjem goriva a da li svaku regeneraciju obradjuje i smanjuje servisni interval rekoh da ne znam. Ali sam siguran da ako obradjue ima istih modela kod kojih ne obradjuje jer takvu zbrku jedino Talijani mogu da naprave!

Isto tako je moguce i da nema DPF i da je tako izasao iz fabrike.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala svima na odgovorima, nisam stigao juče da se javim rešavao sam problem. Lepo kaže ForrestGump gadan trip kad ne poznaješ svoj auto. U pitanju je samo servisni interval. Službeni Renault Clio je imao  servisni interval, ali je i imao posebnu lampicu koja pokazuje kada je auto za servis. Mene je uplašilo što je lampica svima poznata crvena za ulje pa sam se uplašio da je u pitanju neki kvar. Auto sam vozio u ovlašćeni servis i nakačili su ga na njihovu dijagnostiku i rešili problem. Naplatili su mi 600 kinti i to je to. Hvala

Ah da. Auto ima DPF i nije mi se palio od kada sam kupio auto, a ima tačno godinu dana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U pitanju je Punto Evo 1.3 mjet 2010. godište ja sam treći vlasnik. Auto je prešao 103000 prave km kada sam ga kupovao provereno u ovlašćenom servisu sada je na 125.000 km posle godinu dana. 

Ulje koje sam sipao prošle godine kada sam kupio auto i ove kada je došlo vreme za zamenu  je Selenia Pure Energy WR 5W 30 po uputstvu za auto. E sad šta me buni.

 

Pri hadnom startu još kada sam kupio auto lampica za ulje se gasila sekundu pošto se motor upali, sada posle ove druge zamene ulja od kada sam kupio auto lampica svetli 3 sekunde pre nego što se ugasi. To se dešava samo pri prvom paljenju, kada ugasim auto i upalim ga ponovo lampica se odmah gasi. Da li je ovo neki problem ako tako ostane do sledeće zamene ulja ili je bolje što pre nešto preduzeti?

 

Prelistao sam forume razne i video šta može da prouzrokuje ovaj problem evo primera

("Delimicno zapuseno sito uljne pumpe hoce da uzrokuje ovakve probleme,pa nije lose proveriti njegovo stanje"  i

"Stanje uljnog sita ne može da se proveri dok se ne skine karter ili donji poklopac motora.Možda bi moglo pre toga da se sipa neki ispirač motora. Sipa se pre zamene starog ulja , ima uputstvo ."

 

Ne sviđa mi se ovo otvaranje motora ako nije neophodno ne bih dirao nešto što je fabrički namešteno jer to posle može da prouzrukuje neki drugi problem npr. curenje ulja.

Dakle pitanje je da li što pre da preduzimam nešto ili ovo ne bi trebalo da je neki problem?

I još pitanje da li da nastavim isto ulje da sipam ili da promenim?

Pojedini dobri majstori tvrde da je Selenia loša i da treba neko drugo ulje da sipam po njihovoj preporuci, a negde sam pročitao da treba automobilima sa većom pređenom kilometražom sipati isto ulje samo da se razlikuje viskoznost odnosno po njihovom ispada da treba da sipam Selenia Pure Energy WR 10W 40? 

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije to nikakav bauk za otvaranje motora. Otvara se karter. Cisti sito uljne pumpe i gumica se menja. Za to ti najbolje moze reci@Markobgd jer je to radio na svoj auto. Ja bih otvorio karter i odradio to ciscenje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, Alek1326 said:

Pojedini dobri majstori tvrde da je Selenia loša i da treba neko drugo ulje da sipam po njihovoj preporuci, a negde sam pročitao da treba automobilima sa većom pređenom kilometražom sipati isto ulje samo da se razlikuje viskoznost odnosno po njihovom ispada da treba da sipam Selenia Pure Energy WR 10W 40? 

 

Ulje možeš da promeniš ako hoćeš. Mislim na marku ulja. Selenia nije loše ulje.

Ne treba da menjaš fabričku specifikaciju ulja, tj. da menjaš gradaciju.

 

On 5/22/2016 at 10:59 AM, Alek1326 said:

Lepo kaže ForrestGump gadan trip kad ne poznaješ svoj auto.

 

Klik ovde:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/forum/102-uputstva-za-fiatlanciaalfa-romeo-modele/

 

Pa možeš i ovde:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/38974-uputstvo-fiat-grande-punto-evo/

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/38863-uputstvo-fiat-grande-punto/&do=findComment&comment=667793

 

Eto, da upoznaš auto. :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/21/2016 at 11:25 PM, Zvezdo said:

Znam Grandea u svaku zicu (doslovno!) i znam kako se ponasa DPF. U dijagnostici ima citav ekran vezan za DPF. 

Punto Evo ima DPF i regenerise ga dolivanjem goriva a da li svaku regeneraciju obradjuje i smanjuje servisni interval rekoh da ne znam. Ali sam siguran da ako obradjue ima istih modela kod kojih ne obradjuje jer takvu zbrku jedino Talijani mogu da naprave!

Isto tako je moguce i da nema DPF i da je tako izasao iz fabrike.

Punto Evo 1,3mjt 2012 uglavnom ujutru nakon duzeg ne paljenja, sad kada je hladno, ujutru javi gresku low oil pressure, ulje menjano pre 20ak dana inace. Svasta sam citao sta moze da bude, ako moze neke smernice samo da mi das...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav društvo.

Imam jedno pitanje za nekoga ko je imao iskustvo sa ovakvim simptomima.

U pitanju je Punto Evo 1.3 MultiJet, počela mi je blinkati lampica za ulje, pa se pojavilo na displeju poruka da zamijenim ulje u motoru.

Auto ide normalno i prešao je poslije obavještenja 60 kilometara.Prvo sam pomislio da nije senzor pritiska ulja ili da nije stradala uljna pumpa.

Skinuo sam senzor i zaverglao motor i ustanovio da pumpa radi pošto je izbilo ulje.Vratio sam senzor pritiska i poslije toga napravio tih 60 kilometara.

Auto ima DPF filter.Auto sam kupio proljetos i nisam mijenjao ulje nikako, pošto mi je lik od koga sam ga kupio rekao da je zamijenuo ulje.

Da li ta poruka znači da samo treba da zamijenim ulje u motoru?

Hvala.

 

Edited by Ivan
Spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako se menja ulje onda treba i resetovati servisni interval  sa dijagnostikom. Moguće da je ulje zamenjeno a interval nije poništen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@krajo

Nepotrebno otvoren topic spojen je sa identicnim postojecim, koji se bavi tom tematikom. Mozes da procitas i dosadasnje odgovore.

Molba da se pre otvaranja nove teme u tehnickom podforumu, pomocu Search foruma proveri da li vec postoji identican sadrzaj, hvala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo da napišem šta je bio problem, to jest i nije nekakav problem.

Trebalo je samo resetovati interval zamjene ulja, prethodni vlasnik to nije uradio kada je mijenjao ulje.

Nego je mene zabrinulo to što se upalila lampica od ulja, a nisam znao da je kod Fiata upozorenje na taj način.

 

Edited by Ivan
Skinut nepotreban citat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poslije prethodnog "problema" što sam naveo u prethodnom postu, pojavio se drugi.

Sad se pali lampica ulja i na ekranu ispisuje da je nizak pritisak ulja.

Lampica se ne pali kada je hladan motor.

Isto tako lampica se ugasi kada se doda gas ,a motor je zagrijan.Znači samo malo gasa i lampica se ugasi.Kada je u leru upali se.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada mi se pojavila lampica ,a sve u vezi  resetovanja servisnog intervala, resetovao sam servis, zamijenuo senzor pritiska ulja.Ali nisam zanijenuo ulje i filter ulja ,nego nastavio dalje voziti.

Poslije mi se pojavilo to što mi se pojavilo.Lampica ulja i slab pritisak ulja.

Možda sam trebao mijenjati ulje i filter?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je trebao biti urađen mali servis ili bolje pitanje, koliko je prešao od zadnjeg malog servisa ? 

 

Može biti da je filter zabrljavio (raspao se) pa guši, može biti pumpa ulja....svakako majstor mora pogledati, mi možemo ovde nagađati.

 

Obzirom da pričaš o prethodnom vlasniku, pretpostavljam da je auto skorije kupljen. Da li je uopšte rađen mali i veliki servis i kada tj pre koliko ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prethodni vlasnik mi je rekao da je uradio mali servis.

Znam da bez majstora nema rješenja, ali reko ima li ko da je imao isti problem pa da znam u kome pravcu tražiti rješenje.

Prvo ću mijenjati ulje i filter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...