Jump to content
FAS Goran
sErGiO-AR

Koliko novca je država dala Fiatu - Insajderovo istraživanje

Recommended Posts

Pa sad je u skupštinu ušao čovek koji je jedini pročitao ugovor i zna šta je ugovarano,pa ako bude dovoljno hrabar da progovori za čas će svi branioci Fiata da promene priču.

 

cenzurisana_knjiga.jpg

 

 

Edited by neshaoct
nema ponavljanja 100 puta jedne iste priče, nema vođenja kampanja, ne gajimo papagaje na forumu. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

KAEyZ0K.jpg

Ova slika je trebala na početak teme i nema dalje rasprave. Ponizili su čitavo stanovništvo Srbije objavljivanjem ovakvog ugovora uz podršku naše vlade. Nakon ovoga sve je nebitno, sad se ređaju Jura, Siemens, Beneton.....i narod sve guta.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

A da ne zaboravimo i komopnetaše Sigit doo,osnovan 2011 kao kooperant FAS-a za proizvodnju ostalih delova od plastike,isto tako osolobođen svega kao i Fiat,danas proizvodi i za Seat i Jaguar :lol: Dakle ono što je mogao da radi 21 oktobar i da država zaista zarađuje danas zahvaljujući Fiatu,radi Sigit :rolleyes:

Edited by Kaniđa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uništiti domaću proizvodnju da dođu stranci i da oni zarađuju, uništiti domaće banke da dođu strane i da nas deru sa nerealno visokim kamatama!

Ništa 100% domaće nije dobro! To se pod hitno mora prodati za siću vekovnim Srpskim prijateljima sa kojima smo uglavnom ratovali ali to se eto lako zaboravi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

O čemu pričate. Kad su svi vlastodržsci u proteklom periodu zarad lične koristi (i sledećih 7-12 kolena) upropastili sve što je i možda moglo da radi.

Zastava kao Zastava je jedino ovde i u Egiptu mogla da plasira svoje proizvode.

Da je samo Zastava problem u siromašnoj Srbiji lako bi. Kompletan metalski kompleks je propao , tekstilni takođe itd itd.

Država je cela upala u sivu zonu niko niša ne uplaćuje, državna kasa prazna i opet itd itd. 

Banke se zna kako su upropašćivane, ko je dobijao povlašćene pozajmice bez obaveze vraćanja i opet itd itd.

 

Uvek sam bio za stav daj celu fabriku za dž i nek se ljudi uposle. Jer najskuplje je kad proizvodnja skoro pa stoji a džava dotira. Pare umesto da se ulažu u nešto konkretno ulažu se u fabriku koja tavori i skoro ništa da ne proizvodi.

Celu priču možda i nećemo saznati dokle god je Fiat u Kragujevcu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pričamo o tome da kad nam je u firmi trebao novi kalup za mašinu, kupljenu u japanu, sve ponude su bile iznad 150000€ i navodno niko u Srbiji nije bio sposoban da ga izradi i da ponudu. Onda su došli inženjeri iz jedne naše firme u rasulu, uzeli mere, napravili kalup na mašinama koje je neko nazvao otpisanim i rasprodao za dzabe, i ....... taj kalup je napravio milione odlivaka a plaćen je više nego povoljno!

Naravno, japanci, od kojih smo kupili mašinu su bili u neverici da smo nabavili kalup u Srbiji, al su naravno kontaktirali te inženjere radi dalje saradnje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi svi vi koji se ovde kao nesto bunite, jel vas nije sramota? Postoje drugi nacini da se rese ovakve stvari, svi nezadovoljni, a preko 20 godina vam isti ljudi kroje kapu, kad god ste imali sansu da nesto uradite, vi ste jos vise zabrljali i sad pisete nesto po forumu ... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ljudi svi vi koji se ovde kao nesto bunite, jel vas nije sramota? Postoje drugi nacini da se rese ovakve stvari, svi nezadovoljni, a preko 20 godina vam isti ljudi kroje kapu, kad god ste imali sansu da nesto uradite, vi ste jos vise zabrljali i sad pisete nesto po forumu ... 

Evo Slovenca :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ljudi svi vi koji se ovde kao nesto bunite, jel vas nije sramota? Postoje drugi nacini da se rese ovakve stvari, svi nezadovoljni, a preko 20 godina vam isti ljudi kroje kapu, kad god ste imali sansu da nesto uradite, vi ste jos vise zabrljali i sad pisete nesto po forumu ... 

Ja sam opisao situaciju iz koje se može izvući milion zaključaka i ništa se ne bunim.

I da, nije me sramota, sramota me je kad čitam teme kao npr o zatamljenim staklima, gde pojedinci pokušavaju da nađu rupe u zakonu ili da se ogreše o isti !

E ti pojedinci biraju ko će da NAM kroji kapu narednih X godina i sad pišu "nešto" po forumu !

Share this post


Link to post
Share on other sites

svi smo mi na neki način saučesnici u zločinu koji se dešava, ali uporedio si 2 različite situacije koje veze nemaju jedna sa drugom.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo širi se paleta proizvođača automobilske opreme i delova.

 

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2015&mm=12&dd=27&nav_id=1079288

 

IGB koliko vidim snabdevaće i novu Giuliu da li sa delovima proizvedenim u Inđiji ?

 

Alfa Giulia snabdevaci 2.jpg

druga strana medalje Pribojski FAP nekad moćni gigant sada preduzeće koje zavisi od socijalne pomoći države.

 

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2016&mm=05&dd=24&nav_id=1135413

 

Nema proizvodnje / prodaje a ni potencijalnog kupca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema vec sto godina. To je jednom recju katastrofa sta je uradjeno sa tim gigantom!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koga još to zanima. Kao, imamo pripremljen nacionalni plan koji obuhvata sve vitalne delatnosti po kojima se prepoznaje uređena država. Sve se radilo i radi ad-hok bez ozbiljne politike, i pljačka ne jenjava.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mobil Auto TV - Posetili smo fabriku automobila KIA u Žilini u Slovačkoj

 

Kia Motors je prošle godine proslavila 10. godišnjicu proizvodnje u Evropi. Od zvaničnog početka proizvodnje 7. decembra 2006. su u Kijinoj fabrici u Slovačkoj, u gradu Žilina, proizveli više od 2.5 miliona vozila i 3.8 miliona motora.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Direktorka FCA Srbija zadovoljna saradnjom sa Vladom Srbije

 

fiat%20kg%201.jpg

 

Automobilski gigant ''Fiat-Krajsler'' je zadovoljan saradnjom sa Vladom Srbije, a rezultat toga je najuspešniji sprski izvozni proizvod Fiat 500L, ocenjuje direktorka kompanije ''Fiat-Krajsler automobili Srbija'' Silvija Verneti.

''Ponosni smo na činjenicu koju je istakao i predsednik Aleksandar Vučić nedavno u Kragujevcu, kada je zajedno sa Alfredom Altavilom, izvršnim direktorom Fiat-Krajslera za EMEA region, označio početak proizvodnje, a to je da FCA Srbija učestvuje sa tri odsto u bruto društvenom proizvodu. Učestvujemo sa osam odsto u ukupnom izvozu, koji je u 2016. godini iznosio 1.1 milijardu evra'', istakala je Verneti za Novosti. Upitana koliko je zadovoljna radom Fiatove fabrike u Kragujevcu, ona je podsetila da je zajednički projekat započet pre devet godina izgradnjom fabrike u tom gradu. ''Pre pet godina je počela proizvodnja Fiata 500L koji je najprodavanije u svom segmentu u Evropi i najprodavanije vozilo u Srbiji. Mi smo ponosno što je tako dobar proizvod nastao u Kragujevcu i zahvalni smo, pre svega, radnicima na posvećenosti'', naglasila je ona.

 

Govoreći o novom modelu Fiata 500L, ona je rekla da novi automobil ima više od 40 odsto sasvim novih delova. ''Znatno je unapređen, ne samo dizajnerski, već su mu poboljšane i vozne i bezbednosne karakteristike. Očekujem da će ponoviti uspeh prethodnika'', rekla je Verneti. Na pitanje da li je planiran izvoz i na tržište SAD imajući u vidu da prodaje počinje u Francuskoj, Italiji i Srbiji 17. i 18 juna, a u ostalim zemljama Evrope u septembru, Verneti je rekla ''naravno'' istakavši da je plan da se to vozilo prodaje u svim zemljama u koje Fiat inače izvozi. Ona, međutim, nije mogla da precizira kolike će cene biti u Srbiji. Na konstataciju da redovno ističe da je ponosna na saradnju Fiata u Kragujevcu sa lokalnom zajednicom, ona je rekla da je prioritet te kompanije da svi radnici i dalje smatraju privilegijom da u njoj rade. ''Posebno se obraća pažnja na bezbednost na radu, stručno usavršavanje radnika i saradnju sa lokalnom zajednicom. Imamo do sada više realizovanih projekata posvećenih deci, ženama'', navela je Verneti. Ona je dodala da je za nju dolazak u Srbiju, u kojoj je od 2014. godine, bio veliki profesionalni izazov, ali i zadovoljstvo. ''Uspeli smo da postignemo visok nivo na svim poljima u fabrici, a ovo novo ulaganje u novi model smatram izuzetnom investicijom za budućnost'', poručila je Verneti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Država prošle godine dala Fijatu 2.75 milijardi dinara

 

Kompanija ''Fiat-Krajsler automobili'' (FCA) u 2018. godini je ostvarila neto dobit od 1.5 milijardu dinara, a to je uspela uz subvencije države od 2.75 milijardi dinara.

 

Za razliku od prethodne godine kada je država uplatila 1.9 milijardi dinara u prošloj godini se među subvencijama pojavila nova stavka - ''dodatna davanja'', teška 970.2 miliona dinara. U napomenama uz finansijske izveštaje navodi se da je pomoć uplaćena u skladu sa ugovorom iz 2009. godine ali ostaje nejasno po kojim kriterijumima se subvencije uplaćuju. Kako god, s obzirom da se subvencije knjiže kao poslovni prihodi, čak ni one nisu bile dovoljne da se zabeleži pozitivan rezultat poslovanja pošto je zabeležen gubitak od 64.3 miliona dinara. Svi izveštaji o smanjenju proizvodnje u Kragujevcu vide se i u bilansu uspeha.

 

Od poslovnih prihoda od 111.7 milijardi dinara u 2017. prihodi su pali na 88.3 milijarde dinara u 2018. godini. S obzirom da će ove godine obustava proizvodnje u Fiatovoj fabrici po svemu sudeći trajati mnogo duže nego prošle godine (oko 140 dana) oštar par poslovnih prihoda može se očekivati i u bilansima za ovu godinu. Teško je sabrati koliko je država uložila, direktno u gotovini, u nekretninama i raznim poreskim oslobođenjima mada oni koji su upoznati sa materijom kažu da je to i više od milijardu evra. Ipak, subvencijama dolazi kraj krajem 2019. godine kada ističe desetogodišnji ugovor zaključen 23. decembra 2009. godine. Po njemu, na osnovu podataka iz finansijskih izveštaja, Fiat je od države dobijao gotovinske subvencije, oslobođenja po osnovu poreza i doprinosa za zaposlene, oslobođenje od plaćanja PDV-a za uvoz alata i opreme za dobavljače, poreski kredit za investicije u osnovna sredstva koji je na kraju 2018. iznosio 34.8 milijardi dinara za koliko je poreza na dobit oslobođena kompanija, nadoknade za obuku zaposlenih, tzv. FAS trening akademiju, kao i garanciju za kredit od EIB-a vredan 500 miliona evra podignut 2012. godine, gde se niža od tržišne kamate vrednuje kao državna pomoć od oko 50 miliona evra. Većina ovih podsticaja biće isplaćena još ove godine, a onda se postavlja pitanje šta dalje. Ljubodrag Savić, profesor na Ekonomskom fakultetu u Beogradu očekuje da će Fijat pritisnuti Vladu da ako ih i dalje želi u Srbiji ''odreši kesu''.

 

''Fiat je od posla veka postao fijasko veka. To nije posao koji donosi veliku korist za državu. Jedino tu korist ima 2.300 radnika, ali kako vidimo i oni malo-malo pa idu na prinudni godišnji. Italijanima je dobro, inače ne bi bili ovde, a za državu… Veće su subvencije države nego što je dobit, mada je pitanje i koliko dobiti oni izvlače odavde'', ocenjuje Savić. Savić ističe da ljudi u Fiatu primaju veće plate nego zaposleni u fabrikama ''za motanje kablova'', ali opet i država je mnogo više novca dala Fiatu. ''Naši ljudi su tamo isključeni iz bilo koje važne delatnosti u proizvodnji automobila. Svodi se sve na sklapanje delova, tako da nema ni mnogo koristi od toga što je fabrika tehnološki napredna. Ako je cilj zapošljavanje ljudi, možda se moglo naći neko jeftinije rešenje'', ukazuje Savić dodajući da ima i drugih investitora, ali da ''nikome država nije dala kao Fiatu, niti će dati''.

 

Ekonomista i stručnjak za investicije Milan Kovačević primećuje da mi ni ne znamo kako i koliko država daje Fiatu, ''da li koliko treba da se prikaže dobit ili po nekom ugovoru'' dodajući i da je i sam ugovor sa Fiatom ''neuobičajen''. ''Ugovor ističe, ovaj model je na izdisaju i potreban je novi. Bojim se da će Fijat tražiti novi ugovor sa državom sa novim subvencijama i da ćemo mi to prihvatiti, nama na štetu, a njima na korist. Prvo bi trebalo uraditi analizu efekata ulaganja i subvencija da se vidi da li smo za ovih deset godina u plusu ili na gubitku u ovom poslu. Kočnica privrednom rastu je što država olako daje novac, a onda se građanima dižu porezi i dažbine'', upozorava Kovačević.

Fiat i Republika Srbija su u septembru 2008. godine zaključili ugovor o osnivanju zajedničke kompanije u kojoj je Fijat sa ulogom od 200 miliona evra vlasnik dve trećina, a država sa 100 miliona evra vlasnik jedne trećine kompanije. Od 2013. kada je proizvodnja Fiata 500L dostigla vrhunac od 117.000 vozila FCA je bio najveći izvoznik u Srbiji sve do prošle godine kada ga je pretekla Železara Smederevo.

 

preuzeto sa - danas.rs

 

 

Edited by neshaoct
prebačeno & postavljen sadržaj sa linka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mogli smo sami napraviti auto za pare koje su ulozene i da smo izvozili za afriku i Indiju...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imamo ''Informer'', ''Pink'' i ostale medije koji ne vrede ničemu u smislu informisanja građana, jer žele da predstave situaciju boljom nego što jeste.

Imamo ''Danas'', ''N1'' i ostale medije koji ne vrede ničemu u smislu informisanja građana, jer žele da predstave situaciju gorom nego što jeste.

Nažalost, u Srbiji imamo katastrofalne masovne medije jer se niko od njih ne bavi informisanjem građana, već prave vesti onako kako im gazda kaže.

Tipičan primer je tekst gore iz ''Danas''-a.

8 hours ago, Woodoo said:

Teško je sabrati koliko je država uložila, direktno u gotovini, u nekretninama i raznim poreskim oslobođenjima mada oni koji su upoznati sa materijom kažu da je to i više od milijardu evra. Ipak, subvencijama dolazi kraj krajem 2019. godine kada ističe desetogodišnji ugovor zaključen 23. decembra 2009. godine. Po njemu, na osnovu podataka iz finansijskih izveštaja, Fiat je od države dobijao gotovinske subvencije, oslobođenja po osnovu poreza i doprinosa za zaposlene, oslobođenje od plaćanja PDV-a za uvoz alata i opreme za dobavljače, poreski kredit za investicije u osnovna sredstva koji je na kraju 2018. iznosio 34.8 milijardi dinara za koliko je poreza na dobit oslobođena kompanija, nadoknade za obuku zaposlenih, tzv. FAS trening akademiju, kao i garanciju za kredit od EIB-a vredan 500 miliona evra podignut 2012. godine, gde se niža od tržišne kamate vrednuje kao državna pomoć od oko 50 miliona evra.

 

- O tome koliko se daje za subvencije ne moraju da čekaju da APR objavi podatke posle Juna, već mogu barem 6 meseci ranije u budžetu Srbije da vide koliko će subvencija dobiti Fiat (ili bilo ko drugi u SRB), i to tako mogu da vide svake godine. Evo, kao što je na ovom Forumu o tome pisano već npr. polovinom 2017. godine:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/74505-počeo-štrajk-u-fabrici-fiat-krajsler-automobili-srbija/&do=findComment&comment=1400455

 

- Isto tako, ne moraju da izmišljaju kredit od 500 miliona evra kod EIB podignut 2012. godine, kad su o svakom kreditu dostupni svi podaci u svakom budžetu Srbije. Postoje dva EIB kredita, ukupno na 200 miliona evra (jedan na 150, drugi na 50). Ovakvo je stanje bilo sa ta dva kredita kod EIB za državni deo ulaganja u Fiat, polovinom 2017. godine, pisano o tome već na Forumu

 

- Treba da se dogovore sa kolegama iz insajdera, jer su oni svojevremeno u svojoj posebnoj emisiji (''istraživanju'') rekli da Fiat plaća poreze i doprinose...i to već imamo u temi na kojoj smo.

 

Za sledeću godinu ne moraju opet da čekaju APR i Jun mesec, nego čim Skupština izglasa budžet za 2020. godinu, nek' pronađu u njemu koliko subvencija ide Fiatu u KG za 2020. godinu...i mogu odmah da prave vest o tome. :thumbup: 

Ako već žele da informišu ljude, slobodno mogu onda da ih podsete da je SRB vlasnik 1/3 fabrike u KG, da to nije isto kao davanje subvencija za firme u kojima Srbija ima 0% vlasništva zauzvrat. Mogu da ih podsete da SRB može da proda tu svoju 1/3 i da dobije tako stotine miliona evra u budžet.

 

Al' jbg-a, to sa kačenjem stavki iz budžeta, kačenjem slika da ljudi sami vide te podatke - to je bezveze, zašto da informišu ljude, to je smaranje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa sad bas stotina miliona evra u budzet xD Ne verujem da je Fiat previse zainteresovan da otkupi ostatak a drugi proizvodjac nece uzimati :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nešto brate, prijatelju, nemoj lebati.
Da lepo sravnaju tu fabriku sa zemljom i ćao. Da je ta ista fabrika negde u Beogradu, odavno bi bila pretvorena u građevinsko zemljište. Ovako služi za održavanje socijalnog mira međ sirotinjom, kupovinu glasova.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...