Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
neshaoct

F1: Španija 2016.

Recommended Posts

Hamiltonu pol pozicija u Katalunji

 

hamilton%20gp.jpg

 

Kako prenosi Sport klub, vozač Mercedesa i aktuelni šampion Formule 1 Luis Hamilton osvojio je pol-poziciju na Velikoj Nagradi Španije na stazi Katalunja. Hamilton je u kvalifikacijama za samo tri deseta dela sekunde nadmašio timskog kolegu i pobednika prethodne četiri trke u sezoni, Nika Rozberga. Iza Mercedesovog dvojca, startovaće dvojac Red Bula Danijel Rikjardo i Maks Ferštapen. Timovi kao da su se dogovorili oko rasporeda u prva tri reda, pa su tako peta i šesta pozicija rezervisane za Ferari, tačnije za Kimija Raikonena i Sebastijana Fetela. Valteri Botas iz Vilijamsa krenuće sa sedmog startnog mesta, Karlos Sainc sa osmog, Serhio Perez devetog. Prvih deset u kvalifikacijama kompletirao je Fernando Alonso, postavši prvi vozač Meklarena još od 2014 godine koji je stigao do  trećeg kruga kvalifikacija. O dominaciji Mercedesa ove sezone,najbolje govori podatak da su pored pobeda na svim trkama, vozači ovog tima osvojili i sve pol-pozicije: Hamilton do sada tri, Rozberg dve.

Trka je na programu u nedelju od 14 časova uz direktan prenos na Sport Klubu 1.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hamilton je glavni ''krivac'' što je trka bila zanimljiva. Već on u glavi ima pritisak čim je poleteo da odmah obiđe u prvom krugu Rozberga. Kao što Hamilton ima negativnu stvar u glavi trenutno oko ove sezone, Rozberg je koooonačno prestao da bude kao Massa i počeo je da se trka. :thumbsup: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hamilton i Rozberg bez sankcija

 

f1%20spain.jpg

 

Kako prenosi Sport klub, vozači Mercedesa Niko Rozberg i Luis Hamilton neće biti kažnjeni zbog incidenta na Katalunji. Stjuardi su procenili da niko nije kriv za sudar već u trećoj krivini Velike nagrada Španije zbog koga su obojica ispala iz trke. Hamilton je počeo trku sa pol pozicije, Rozberg ga je odmah pretekao, Britanac je pokušao da mu brzo uzvrati, ali je izleteo sa staze, okrenuo se i začaio timskog kolegu. ''Neverovatna glupost, mogli smo da pobedimo. Luis je bio previše agresivan'', rekao je posle trke direktor tima Niki Lauda.  S druge strane, prvi čovek tima Toto Volf je dao diplomatsku izjavu. ''Definitivno je teško shvatiti ko je kriv. Situacija je veoma teška za analizu. Ne bih želeo bilo koga od njih da okrivim. Luis je imao mnogo veću brzinu, a Niko je ''zatvorio vrata''. Svakako nije jedan od njih 100 odsto kriv'', rekao je Volf. Na kraju je na Katalunji Maks Ferstapen ispisao istoriju kao najmlađi i prvi Holanđanin pobednik trke F1.

 

Ferstapen: Neverovatan osećaj

Vozač Red Bula Maks Ferstapen bio je razumljivo oduševljen posle trijumfa na debiju za ekipu Red Bula. Ferstapen je slavio u trci za Veliku nagradu Španije i sa 18 godina i sedam meseci postao najmlađi vozač koji je ostvario trijumf u F1. Ferstapen je u Red Bulu zamenio Danila Kvjata, koji je izbačen iz tima nakon trke u Sočiju. ''Neverovatan je osećaj pobediti u prvoj trci. Otac mi je mnogo pomogao da ovo ostvarim, ovo je neverovatno'', rekao je Ferstapen. Pobedu Ferstapenu čestitao je i Sebastijan Fetel. ''Čestitke Maksu, ovo je sjajno dostignuće, ovo je njegov dan... Mi smo pokušali da budemo na vrhu, nismo uspeli, ali je tim bio sjajan posle lošeg jučerašnjeg'', dodao je Fetel. 

 

Fetel: Je li ovo trka ili ping-pong?

Sebastijan Fetel iznervirao se u finišu Velike nagrada Španije kada je Danijel Rikardo pokušao da ga prestigne. Australijanac je zamalo inicirao kontakt, ali su na kraju obojica ipak završila trku, Fetel na trećem mestu. ''Ako ga ne izbegnem ide direktno u moj bolid! Iskreno, šta radimo ovde? Trkamo se ili igramo ping-pong?'', urlao je Fetel u timski radio. Na Katalunji je neočekivano pobedio 18-godišnji Maks Ferstapen u Red Bulu, u koji je seo pre svega nekoliko dana. ''Velike čestitke Maksu, napravio je sjajan rezultat, ovo je njegov dan. Svaka mu čast. Mi smo pokušali da budemo na vrhu, nismo uspeli, ali je tim bio sjajan posle loših kvalifikacija'', rekao je Fetel. Naredna trka, Velika nagrada Monaka vozi se 29. maja u Monte Karlu. 

 

Hamilton: Sudar ne menja ništa

Vozač Mercedesa Luis Hamilton rekao je da sudar na Katalunji ne menja situaciju između njega i klupskog druga Nika Rozberga. ''Već sam se izvinio, javno i svima u timu posebno. Teško mi je zbog Nika i zbog svih momaka koji nisu spavali da bih ja mogao da se trkam. Zaista sam razočaran''. Zvanični šampion je i malo detaljnije objasnio incident sa Rozbergom. ''Motor mi je bio u pogrešnom modu. Imao sam delić sekunde da donesem odluku da li ću ići levo ili desno i doneo sam pogrešnu odluku. Ovo ne menja ništa između mene i Nika, nastavićemo da se trkamo i da se takmičimo'', rekao je Hamilton.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

On 17.5.2016. at 10:08 PM, neshaoct said:

Hamilton je glavni ''krivac'' što je trka bila zanimljiva. Već on u glavi ima pritisak čim je poleteo da odmah obiđe u prvom krugu Rozberga. Kao što Hamilton ima negativnu stvar u glavi trenutno oko ove sezone, Rozberg je koooonačno prestao da bude kao Massa i počeo je da se trka. :thumbsup: 

 

Svako može da u određenom momentu menja putanju i da ga niko ne pretekne. 

Rozberg je pogrešio , Hamilton je na izlasku iz krivine imao daleko veću brzinu i jedini prolaz je bio sa Rozbergove desne strane. Pička je to videla i namerno ga izgurala sa staze.

Svako može tako da vozi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/19/2016 at 9:00 PM, ivan.ik said:

Rozberg je pogrešio , Hamilton je na izlasku iz krivine imao daleko veću brzinu i jedini prolaz je bio sa Rozbergove desne strane.

 

Lauda se ne slaže sa tobom. :) I još dooosta ljudi smatra da je Hamilton krivac, tj. takve su izjave davali. Pa, i sam Hamilton se odmah hvatao za glavu i potrčao da se izvini. Ne može Rozberg da pogreši jer se eto nije sklonio Hamiltonu da ga ovaj obiđe jer ima bolji izlazi iz krivine. Super, imaš bolji izlaz, ae me sad pretekni...to je drugi par opanaka. :) 

Rozberg je bio ispred. Kao što znaš, uvek onaj ispred ima pravo da ide putanjom kojom hoće, da koči ranije ili kasnije sko smatra da treba, da daje gas koliko hoće...ma, da stane ako hoće. Sve može jer je ispred.

U okviru toga ima pravo i da jednom promeni putanju, da brani na taj način svoju poziciju. Nema sumnje da je Rozberg to uradio jer je, kako kažeš, imao sporiji izlaz iz krivine, svi smo to videli. Tada onaj iza opet menja pravac, ili koči jer nema gde da prođe. Ali, Hamilton, usijane glave i sa pritiskom da mu je sezona do sada bila katastrofalna, a rival već nakupio 4 pobede, ne radi ništa od razumnih stvari i ide na travu. Njegova greška, sa kojom je i Rozbergu unakazio trku, tj. čitavom timu Mercedes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve to stoji da su iz drugih timova, ali iz istog tima da sjbe kolegu ne ide.

Imao je los izlaz , hamilton je bio brzi.

Ja bi voleo celu sezonu da se ovako skrljaju a ne da ih tim odvlaci jednog od drugog jel znaju sta ce da urade ako dodje do preticanja, sada nisu mogli i hvala im za prelepu trku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minutes ago, Zhorz said:

Imao je los izlaz , hamilton je bio brzi.

 

Imao je goooomilu krugova ispred da pokaže da je brži. :) 

Nema puštanja, sklanjanja zato što je imao slabiji izlaz iz jedne krivine. Nema veze što su iz istog tima. Bar ja tako mislim.

Pa, zar ne kukamo za vremenima kada se ovako vozilo...isto klupske kolege...i nema sklanjanja:

 

 

 

Ovde već nisu bili u istom timu, ali isti ljudi, ista staza, godina kasnije...i nema sklanjanja i dalje:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve je to OK dok je u granicama normale. Ali pičkica Rozberg je itekako bio svestan da je spor u toj krivini i na izlazu iz nje. Takođe je u retrovizoru pratio kretanje Hamiltona i hoćeš da kažeš da je menjanje putanje kad neko kreće da pretiče sasvim OK ?

Ako je OK kako misliš da neko obavi preticanje ? Ovaj će da vreba i naglo da menja putanju jer na to ima pravo pa makar i isterao protivnika sa staze. Jer on ima pravo da jednom menja putanju. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
42 minutes ago, ivan.ik said:

...i hoćeš da kažeš da je menjanje putanje kad neko kreće da pretiče sasvim OK ?

Ako je OK kako misliš da neko obavi preticanje ?

 

Sve je to već odavno definisano FIA pravilima za sva trkanja pod njihovom kapom, pa tako i za F1. Zadržavati vozača iza koji je u datom trenutku brži je legitimno i dozvoljeno, dokle god je ograničeno shodno pravilima. Ti pričaš kao da onaj ispred ne može ništa da radi nego eto treba samo da se skloni. :) 

Definisano je kada onaj ispred može da menja pravac, šta ako je onaj iza već paraleno u bilo kojoj meri sa bolidom ispred na pravcu, šta ako su paralelno i pravac se završava tj. ulaze u zonu kočenja, koliko ovaj iza treba da bude paralelno sa bolidom ispred da bi imao pravo da bira idealnu putanju pred ulazak u krivinu, itd, itd.

 

When one driver is completely ahead of another on a straight, they are permitted to make a move in one direction. This move can be of any size, within the track limits, and the move can be made as slowly or as quickly as the driver likes — they can jink suddenly to one side or they can spend an entire straight gradually shifting across the track. This rule is stated under sporting regulation 20.4

Quote

 

20.4 Any driver defending his position on a straight, and before any braking area, may use the full width of the track during his first move, provided no significant portion of the car attempting to pass is alongside his. Whilst defending in this way the driver may not leave the track without justifiable reason.

 

More than one change of direction on a straight is called weaving and is NOT permitted. This rule is stated under sporting regulation 20.3.

Quote

20.3 More than one change of direction to defend a position is not permitted.

 

When one driver is completely ahead of another on a straight, either can move with impunity within the width of track.

Things change when there is any overlap between the cars, because lateral movement could cause a collision. If two cars have any parts alongside one another, each driver must respect the space occupied by the other car. It does not matter who is ahead, nor how far they are ahead, they may not initiate a move into the other car. Both drivers have the right to continue driving in a straight line unimpeded.

This rule is stated under sporting regulation 20.4.

Quote

20.4 Any driver defending his position on a straight, and before any braking area, may use the full width of the track during his first move, provided no significant portion of the car attempting to pass is alongside his. For the avoidance of doubt, if any part of the front wing of the car attempting to pass is alongside the rear wheel of the car in front this will be deemed to be a 'significant portion'.

 

On a straight, a defending driver has the right to suddenly change direction, even using the entire track width if they are fully ahead of the attacking driver. The same right does not apply in or immediately before the braking zone for a corner. Sudden changes of direction just before or within the braking zone are considered extremely dangerous, as they can leave the attacking driver nowhere to go. This rule is not stated explicitly in the FIA sporting regulations, but is considered an ''abnormal change of direction'' under sporting regulation 20.5

Quote

20.5 Manoeuvres liable to hinder other drivers, such as deliberate crowding of a car beyond the edge of the track or any other abnormal change of direction, are not permitted.

 

Tu su i pravila koja se tiču postavljanja pred krivinu, ulaska u nju i ko ima pravo da ide (da izabere) idealnom linijom, a ko mora da se povuče.

Osnovno je pravilo tada da sve dok nos bolida koji je iza nije došao do ramena vozača ispred, ovaj ispred ima i tada prednost da izabere idealnu putanju za prolazak kroz krivinu i sva odgovornost za eventualni kontakt je na vozaču iza. Prosto, nije mu se dovoljno približio, preticanje nije uspelo i mora da se povuče i stvori sebi sledeću priliku. Ako su poravnati, ili onaj iza još nije poravnat sa bolidom ispred, ali je nos bolida iza prešao rame vozača ispred (prešao mu je više od pola bolida), tek tada stiče ''pravo na svoj deo'' idealne putanje...

 

Hamilton je u konkretnom primeru bio nedovoljno brži, bio je iza, i mogao (trebao) je samo da koči. Nije to uradio nego je izazvao udes.

Rozberg je na vreme sproveo manevar. Može da koristi čitavu širinu staze, što je i uradio. Rozbeg to ne bi smeo da uradi da je Hamilton već bio postavljen paraleno sa njim. Ali, nije. Bio je kompletno iza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stjuart: Hamilton? Alonso, Fetel i Rozberg to ne bi uradili

 

149420-hamilton.jpg

 

Kako prenosi Sport klub, trostruki svetski šampion ser Džeki Stjuart rekao je da je Luis Hamilton bio kriv za udes sa timskim kolegom Nikom Rozbergom na trci za Veliku nagradu Španije. Stjuart je, takođe, svom sunarodniku poručio da bi trebalo da razmisli o svojoj taktici za prvi krug. Na stazi ''Katalunja'', Rozberg je bolje startovao od Hamiltona, koji je vrlo brzo krenuo u napad. Već u trećoj krivini, aktuelni šampion je pokušao da pretekne svog timskog kolegu, koji je krenuo da brani poziciju pomerivši se udesno, delom zbog problema sa podešavanjem motora. Britanac je tada malo izašao sa staze, izgubio kontrolu i izgubio i sebe i Rozberga iz trke. Šef ekipe Mercedesa Toto Volf je posle trke rekao da nije potpuno jasno ko je kriv za incident, koji je direkcija trke okarakterisala kao trkački.

''Hamilton je krivac. Neprihvatljivo je da tako iskusni vozači izazovu incidente u prvom krugu, niko od velikana to nije učinio. Nikada niste videli da Huan Manuel Fanđo, ser Stirling Mos ili Džim Klark uradili tako nešto. Za vozače je najvažnije kako kontrolišu svoj um. Naučio sam da eliminišem emocije iz celog svog tela i zato sam uvek svoje trke dobijao u prvih pet krugova'', naglasio je Stjuart. Legendarni Britanac je istakao da se nada da je Hamilton naučio lekciju i da će razmisliti kakve su posledice po tim u budućnosti zbog takvih poteza. ''Bio je to spontani Luisov potez i da je u mogućnosti da sve uradi ponovo, ne bi pokušao. Mora da razmisli o svemu što se desilo u Španiji, mora da shvati kakve su posledice po njegov tim. Šteta po Mercedes je velika jer bi njih dvojica sigurno bili prvi i drugi. Mora da razmisli o svom pristupu, da shvati za šta je odgovoran i to se odnosi na sve najbolje vozače. Mislim da se tako nešto ne bi desilo Fetelu, Alonsu ili Rozbergu'', istakao je Stjuart.

Ovogodišnji šampionat Formule 1 se nastavlja 29. maja Velikom nagradom Monaka, uz direktne prenose na Sport klubu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slika koju si postavio je najbolji primer korišćenja ovog pravila:

 

Quote

20.4 Any driver defending his position on a straight, and before any braking area, may use the full width of the track during his first move, provided no significant portion of the car attempting to pass is alongside his. Whilst defending in this way the driver may not leave the track without justifiable reason.

 

Rozberg je upravo to i uradio. Iskoristio celu širinu staze. Nije zakasnio sa promenom pravca.

To na pravcu ne može da uradi samo ako se ovaj iza već postavio paraleleno sa bolidom ispred. Koliko god paraleleno, ali paraleleno. Npr. ako bolid iza stane paralelno toliko da mu je tek nos došao do zadnjeg točka bolida ispred, ovaj ispred tada gubi pravo na ovaj manevar. Onaj ispred može ponovo da bira putanju kada dođu na kraj pravca, tj. u zonu kočenja. Tada onaj ispred opet može da bira, ali samo ako je ovaj iza paralelno sa njim došao na manje od pola njegovog bolida.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ivan.ik

 

Postoji i sekunda pre ovoga što si izvukao, a ona je merodavna o manevru koji je Rozberg sproveo. Evo, malo ranije, lepo se vidi kako Rozberg drži volan skoro potpuno ravno, a Hamilton udesno:

 

ranije01.jpg

 

Tu Hamilton planira da se postavi sa unutrašnje strane. Ali, Rozberg to vidi i delić sekunde kasnije i on ide u desnu stranu, što se vidi po tome da oba vozača drže volan udesno:

 

ranije02.jpg

 

To je trenutak kada Rozberg kreće u desnu stranu, Hamilton je nesumnjivo još uvek celim svojim bolidom iza njega. To je deo sekunde na osnovu kojeg se ceni legalnost manevra Rozberga. Potpuno legitimni postupak Rozberga. Na vreme je krenuo da ''zatvori vrata''. Hamilton, nakon ove kontra mere Rozberga treba ili da pušta gas i ostane sa unutrašnje strane, ili da krene oštro u kontra stranu, tj. u praznu levu stranu staze. On ne radi ništa od toga i dolazi do ove situacije:

 

ranije03.jpg

 

Tu mu je već moralo biti jasno da asfalta za njega nema, da je dobio zatvorena vrata. Vidi se i da Rozberg u tom delu sekunde nema nameru da ide skroz do bele linije, do ivice staze jer drži volan opet skoro potpuno ravno. U njegovoj glavi je sigurno tada bilo da je uspešno zatvorio vrata i to je to. Međutim, Hamilton ne koristi poslednju šansu da spreči problem, nego pomera volan dodatno udesno i ide na travu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ik jbt, šta si navalio

Koliko god ja ne voleo Rozberga, ali ništa on nije uradio van pravila i ta zatvaranja rade apsolutno svi vozači.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opet ništa sporno. Po pravilima ima pravo jednom "da ga iseče".

Pa skoro na svakom startu onaj sa pol pozicijom uradi tako nešto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šumaher je kažnjen zbog svog manevra.

Postoji i pravilo da ne smeš da isteraš vozilo sa staze kao i pravilo da treba da ostaviš dovoljno prostora drugom vozilu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, ivan.ik said:

Postoji i pravilo da ne smeš da isteraš vozilo sa staze kao i pravilo da treba da ostaviš dovoljno prostora drugom vozilu.

 

To sve nema veze sa konkretnim slučajem na trci u Španiji između Rozberga i Hamiltona.

Rozberg je bio ispred, na pravcu, imao pravo da jednom promeni stranu, i kao što pravilo kaže:

 

Quote

Any driver defending his position on a straight, and before any braking area, may use the full width of the track during his first move, provided no significant portion of the car attempting to pass is alongside his.

 

...mogao je da koristi ceeeeeeeeelu širinu staze, što je Rozberg i uradio.

U konkretnom slučaju je jedino to pravilo važno i nijedno drugo, a ovo pravilo kaže da imaš pravo da koristiš u tom manevru celu širinu staze.

 

14 hours ago, ivan.ik said:

Šumaher je kažnjen zbog svog manevra.

 

...zato što je počeo da menja pravac nakon što se vozač iza već postavio paralelno sa njim, nakon što su oba bolida već bila jedan pored drugoga. Nos Barikelovog bolida je već bio kod zadnjeg desnog točka Šumahera i tu više nije dozvoljeno menjati pravac onom ispred koji brani poziciju, a Šumaher je baš to uradio. Takvo pomeranje je inače dozvoljeno, ali ne na pravcu (kao što je Šumaher to uradio ovde Barikelu), nego kada su već na kraju pravca (u zoni kočenja), i to samo ako onaj bolid iza već nije došao do polovine bolida ispred. Detaljnije:
https://f1metrics.wordpress.com/2014/08/28/the-rules-of-racing/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hamiltonu je proradio "ego", a u zadnjem momentu je shvatio da je napravio grešku i bilo je kasno da se izvuče iz situacije. Imao je celu trku ispred sebe i samo jedan bolid koji je trebao da pretekne ! Za ovo što je uradio je u rangu početnika a ne svetskog prvaka. Još jednom li napravi ovakvu glupost ja bi ga kaznio kao RB Kvjata ☺ !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije 100% hamiltonova krivica... obratite pažnju na snimku kako rozberg u toku krivine prebacuje modove za snagu motora.

Odabrao je pogrešan mod i imao je 150ks manje u toj krivini... otud hamiltonovo "preletanje" rozberga na izlazu iz krivine.

Generalno, skup nesrećnih okolnosti... klasičan trkački incident.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...