Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Dakar 2017. / 2018. / 2019. / 2020. / 2021. / 2022.

Recommended Posts

Nikad se nije manje komentarisao Dakar nego ove godine, našim TV stanicama nije nešto zanimljiv. Moguće zato što je Sagmajster odustao

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema više naših, vremenska razlika takođe čini svoje jer najnovije informacije stižu u ''nevreme'', uživo praćenje (preko YouTuba) takođe ne privlači ljude zbog vremenske razlike...tako da kad se sve sabere imamo to što imamo. 

 

Sajnc polomio točak, Peterhansel dobio specijal, Al Atija prvi ukupno

 

karlos sajnc.jpg

 

Treća etapa Dakar relija 2019. godine duga 798 kilometara od kojih 331 km brzinca, bila je katastrofalna za jednog od najiskusnijih reli vozača sveta svih vremena, za sjajnog i 56. godišnjeg Španca Karlosa Sajnca, ove godine za volanom specijalno pripremljenog Minija, (broj 300) koji naravno samo liči na Minije koje vidjamo na našim ulicama. Fantastični as, izuzetno cenjeni dvostruki prvak WRC-a, poznat kao ''El Matador'' startovao je punim gasom na treću etapu želeći da se približi vrhu i da napreduje sa 6. mesta koje je imao posle 2. etape, sa malim zaostatkom od samo 2.28 minuta, što je u slučaju Dakara lako nadoknadiva minutaža. Međutim, već na 38. km specijalnog ispita Mini Karlosa Sajnca je poleteo u vazduh, izgubio stabilnost, nakrivio se i ionda zario u peščanu dinu. Tom prilikom je polomljen prednji levi točak, a srećom posada je zahvaljujući vrhunskim sedištima i širokim sigurnosnim pojasevima samo ugruvana, bar tako govore najnovije vesti. Sajnc je posle toga nastavio da vozi, sigurno će imati ogroman zaostatak i neće biti u prilici da ponovi pobedu na Dakaru iz 2010. godine.

 

Za razliku od svog timskog prijatelja, 53. godišnji Francuz Stefan Peterhansel je danas na specijalu bio najbrži. Njegov Mini sa brojem 304 leteo je, skakao, bio na dva ili na jednom točku, lako prolazio peščane zamke, a njegov pilot bio je ubedljiv. Iza sebe je imao takodje izvrsnog 48. godišnjeg Nasera Al Atiju, majstora iz Katara sa Toyotom i brojem 301, a Naser je kasnio samo 2.39 minuta. Al Atija je sa takvim plasmanom izbio na vodeću poziciju u generalnom poretku sa 6.48 minuta ispred Al Radžija koji je za sada odličan sa Minijem.

Svetska reli zvezda, Sebastien Loeb sa privatnim Peugeot-om je kao pobednik jučerašnjerg brzinskog ispita imao nezahvalan zadatak, ''otvaranje'' specijala. Nije se dobro snašao, već oko sredine ispita je imao čak 41 minut kašnjenja kao i De Vilier sa Toyotom koji je stao na 172 km brzinca.

 

Kod motociklista je takođe sve napeto. Brzinski ispit je dobio Sultre sa Yamahom, a samo 15 sekundi je kasnio Kuintanila, sa Husqvarna-om. Zvanični šampion Valkner je ušao u cilj sa velikim zakašnjenjem +23.15 minuta. Sva veća kašnjenja su posledica zaglavljivanja u pesku ili pogrešne navigacije i traženje skrivenih elektronskih tački, po čemu je Dakar reli dodatno iskomplikovan. U generalnom poretku prva tri mesta zauzimaju Kuintanila, Benavides i Sanderlend Kod kvadova i dalje vodi Kaviljaso, a u klasi kamiona Rus Nikolaev je sa moćnim Kamazom povećao prednost na liderskom mestu.

Na startu 3. etape nije se našlo već 12 takmičara koji su odustali...

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sagmajster: ''Ja sam kriv''

 

sagmajter 2019.jpg

 

Višestruki šampion Srbije u moto-krosu 47-godišnji Gabor Sagmajster stigao je u svoju Suboticu, posle odustajanja na 41. Dakar reliju. Sve proteklo je ovako prokomentarisao:

''Ja sam kriv. Trebalo je da obezbedim nov motocikl, ovo je stara baba. Bio sam previše težak, zajedno sa opremom preko 140 kilograma. To je kao da su dvojica na motociklu. Krenuo sam prebrzo, uleteo sam u dubok pesak, počela je da treperi lampica za ulje a onda je motor otkazao. Razočaran sam, ali idemo dalje.'' U kući Sagmajstera telefon ne prestaje da zvoni, javljaju se prijatelji, navijači, sponzori...svi odreda upućuju podršku našem šampionu, jedinom iz Srbije koji je čak osam puta stigao na cilj Dakara, najvećeg maratona sveta. Korpulentni i nepokolebljivi as motociklizma je na kraju dodao i ovo: ''Izgleda da ću ove godine morati da budem puno tužan''. U prevodu to znači da će se Gabor Sagmajster odlučiti na promenu načina ishrane i drastično smanjenje težine. Ako pristane na savete i tretman svog trenera Zorana Ivanovića, možda će i uspeti da reši problem. Od srca mu želimo da u tome uspe zbog predstojećeg Dakara, a i zbog zdravlja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dakar reli 2019. - Fer plej potez motocikliste Sanderlenda i nova pobeda Loeba

 

peugeot dakar 2019 34.jpg

 

Direkcija Dakar relija je od nastanka ovog surovog maratona umela da prepozna i nagradi prave sportiste i njihove ljudske gestove

 

Na 5. etapi aktuelnog Dakara 2019., sjajan potez je načinio 29-godišnji motociklista Britanac Sam Sanderlend vozač KTM-a (broj 14) i šampion Dakara iz 2017. godine. U nepoštednoj borbi sa jakom konkurencijom, u jurnjavi po bespućima Perua, naišao je na unesrećenog Portugalca Paola Gonkalveša koji je ležao pokraj svoje Honde, povređene glave i verovatno polomljene ruke. Bez razmišljanja je stao da pomogne svom rivalu, pozvao je specijalnim uređajem medicinski helikopter (prekidač SOS koji je ugrađen na svako takmičarsko vozilo i koji se sme koristiti samo u slučaju ekstremne opasnosti), sačekao da helikopter stigne i da se Gonkalveš prenese u letelicu. Tek onda je nastavio vožnju.

Direkcija relija je razmotrila ceo slučaj, videlo se da je Sanderlend izgubio oko 10 minuta, pa ga je proglasila pobednikom brzinskog ispita i preračunala mu postignuto vreme. Sa takvim rezimeom Sam Sanderlend je posle 5. etape dospeo na 2. mesto u generalnom poretku relija, sa samo 59 sekundi iza lidera Brabeca, iako je Francuz Sultre bio pobednik 5. brzinskog ispita. Zaista dobar gest francuskih organizatora koje mnogi, i to često, osuđuju za favorizovanje svojih sunarodnika. U klasi motociklista, posle 5. etape i uoči dana za odmor, iza Brabeca i Sanderlenda, nalaze se 3. Kuintanila (+2.52 min.), 4. Prajs (+3.21 min.) 5. Valkner (+6.17 min.) 6. Van Bveren(+6.36 min.), a pogled na vremenske razlike najjasnije govori o perfektnom rivalstvu. Motociklisti i vozači kvadova su u 5. etapi imali znatno kraći brzinski ispit (345 km.) od takmičara sa automobilima, vozilima SxS i kamionima (517 km.) zbog bezbednosti i teško prohodnih predela. U klasi kvadova i dalje je lider mladi Argentinac Kaviljaso sa Yamahom i sa čak 49.30 minuta prednosti nad svojim zemljakom Ferolijem.

 

Nažalost, stigla je i jedna loša vest iz kancelarije sportskog direktora Dakar relija 2019., poznatog motocikliste Marka Kome. Zbog greške moto ekipe ''Četiri musketara'', tima koji čine italijanski paraplegičar Nikola Dot i njegovi verni prijatelji iz Španije, zbog pogrešnog, ranijeg ulaska u takmičarski tabor - bivak, ova neverovatna grupa je diskvalifikovana. Nikola Dot je postao pravi heroj, a vest o isključenju sa relija je prokomentarisao: ''Motor mi je puno uzeo ali mi je dao i drugi život, kada sam stavio kacigu bio sam sretan i našao sam slobodu''. On je teško povređen na moto takmičenju ''Baja Italija'' 2010. godine, kada je povredio kičmu i ostao delom nepokretan od tada.

 

U kategoriji automobila, devetostruki WRC prvak Sebastien Loeb je opet pobedio na brzinskom ispitu od 517 kilometara, vozeći svoj Peugeot, tačnije rečeno sjajno konstruisano vozilo sa verovatno 400 KS, pogonom na svim točkovima, lagano i slično nekoj modernoj bagi-amfibiji. Loeb i njegov dugogodišnji kopilot-suvozač Danijel Elena su sasvim sigurno najbolja svetska reli posada. Njihova uigranost, dopunjavanje i poverenje doneli su fantastične rezultate. Već za nedelju dana biće u Monaku, na WRC reliju Monte-Karla, a preseliće se u kokpit Hyundai-ja. Iza Loeba, na 5. etapi 41. Dakar relija našli su se Naser Al Atija, koji je zadržao lidersku poziciju, Nani Roma i Stefan Peterhansel. Iako je na cilj brzinskog ispita u Arekipi, Naser Al Atija stigao sa 10.22 minuta iza Loeba, bio je dosta uspešniji od direktnog rivala Stefana Peterhansela koji je imao zaostatak za Loebom od 26.09 minuta, tako da relista iz Katara vodi sa velikih 24.42 minuta. Videćemo da li je na Dakaru to dovoljno velika razlika... U samom finišu 5. brzinskog ispita, mislimo da nije teško odgovoriti na pitanje o najboljima medju kamiondžijama - tročlane posade Kamaza.

 

Subota je u Peruu predviđena za odmor, a onda se u nedelju ujtru po lokalnom vremenu nastavlja najpoznatiji svetski maraton.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šampion Dakar relija isključen zbog gaženja navijača

 

Andrej-Karginov.jpg

 

Bivši šampion Dakar relija Andrej Karginov diskvalifikovan je sa ovogodišnje trke u konkurenciji kamiona, pošto je svojim vozilom udario posmatrača, a da se potom nije zaustavio i pokazao interesovanje za njegovo stanje. Ruski vozač kamiona, koji nastupa za ekipu Kamaz i bio je šampion Dakar relija 2014, napravio je incident tokom pete etape u petak u Peruu pošto je jednom od posmatrača prešao preko leve noge. Karginov se potom nije zaustavljao, a organizacija čuvenog relija je odlučila da zbog takvog ponašanja diskvalifikuje. Ruski vozač je do tada imao već dve etapne pobede i bio je treći u plasmanu. ''60-godišnji posmatrač iz Južne Afrike je posmatrao trku iz neobezbeđene oblasti kada ga je kamionom udario Karginov. Sudijska komisija je takmičara isključila sa relija jer nije stao i konstatovao stanje povređenog'', saopštila je uprava Dakar relija. Šef Kamazovog tima Vladimir Čagin je posle diskvalifikacije svog takmičara istakao da je odluka prestroga, kao i da Karginov nije bio svestan šta se desilo do kraja etape.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kralj relija opet najbrži, Kamaz pred 16. pobedom

 

Dakar 2019 Loeb.jpg

 

''Ko zna zna''. Popularni Sebastien Loeb je dobio još jedan brzinski ispit na 41. Dakar reliju, sada ima tri najbolja ispita. On i njegov suvozač Danijel Elena bili su najsnalažljiviji, najveštiji i najsrećniji. Na cilju ispita od 336 km. je rekao: ''Prošlo je dobro, ali napravili smo greške. Videli smo da Naser pravi istu grešku, tako da smo obojica izgubili dva minuta. Vozili smo se okolo tražeći putnu tačku, ali mislim da nismo bili jedini, bila je to ''lukava faza''. Nismo se zaglavili, videli smo rupu gde smo upali prošle godine, ali smo izbegli metak. Veoma sam srećan što sam stigao do cilja. Još nije gotovo, pred nama je još mnogo''. U generalnom poretku Al Atijah je sa Toyotom i dalje prvi, a prati ga Loeb sa Peugeot-om (+37.43 min.). Treći je Peterhansel sa Minijem (+41.14 min.).

 

U kategoriji motociklista počeo je drugi deo pravog rata na dva točka. Brzinski ispit broj 6 pripao je sjajnom Čileancu, 32-godišnjem Pablu Kuintanili, vozaču ''Huskvarne'', koji je još 2001. pobedio u klasi MX Guatemala - tada je imao samo 15 godina. Vlasnik je mnogih pehara i dvostruki prvak sveta u reli kantriju. Prate ga Brabec sa Hondom (+4.38 min.) i Prajs sa KTM-om (+5.17 min.). Još od 2001. godine na Dakar reliju pobeđuje KTM.

 

KUINTANILA.jpg

 

U klasi kvadova lider iz Argentine, Nikolas Kaviljoso, ima baš ogromnu prednost 1. sat i 6 minuta! Među vozačima klase SxS uslediće velika borba. U generalnom vodi Španac Guel ispred Rusa Kariakina. U kategoriji kamiona, pobednik ispita broj 6 je Belorus Viayovič sa MAZ-om, međutim on je još na kraju prvog dela 41. Dakar relija imao pozamašan zaostatak od ogromnih 5 sati i 36 minuta. Među teškašima svi dobro znaju da će Kamaz zabeležiti novu, ubedljivu 16. Dakar pobedu. Ruska ekipa je toliko iskusna i uigrana da je često Nepobediva. Eduard Nikolaev je prvi u generalnom, prati ga njegov prijatelj Sotnikov sa +10 minuta, a Holanđanin De Roj sa Ivecom ima zaostatak od ''samo'' sat i 50 minuta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

41. Dakar reli 2019 - Kraj...pobedili Al Atija, Prajs, Kaviljaso, Kontardo i Nikolaev

 

Toby_Price.jpg

 

Posle 10 etapa od 5.000 km i isto toliko brzinskih ispita od 3.000 km, okončan je još jedan surovi, teški i opasni maraton na točkovima, 41. Dakar reli (zadržao je zarad tradicije ime glavnog grada Senegala gde se nalazio cilj prvog relija - Januara 1979. godine. Ovaj najpoznatiji svetski maraton, 41. po redu, održan je po prvi put u samo jednoj zemlji južne Amerike, u Peruu na obali Tihog okeana sa startom i ciljem u Limi. U najpopularnijoj grupi - u klasi automobila, treći put je na Dakaru pobedio Naser Al Atija iz Katara, ovoga puta sa Toyotom, ispred Nanija Rome i Sebastiena Loeba.

 

188183-toyota-gazoo-racing.jpg

 

Australijanac sa KTM, 31-godišnji Tobi Prajs je pobedio po drugi put na Dakar reliju. KTM ostvario trostruku pobedu. U klasi kvadova, trostruka pobeda Argentinaca: Kaviljaso, Ferioli, Galego. U klasi ''SxS'' prva tri mesta su osvojili Kpntardo, Guel i Varela. Među kamiondžijama, Rusi Nikolaev i Sotnikov su zaradili duplu pobedu Kamaza.

 

Generalni poredak posle 10. brzinskih ispita i etapa:

 

- Motocikli:

1. Prajs
2. Valkner +9.13 min.
3. Sanderlenda +13.34 min.

- Automobili:

1. Al Atija
2. Roma  +46.42 min.
3. Loeb +01.54.18 sat

- Kvadovi:

1. Kaviljaso
2. Ferioli +01.55.37 sati
3. Galego +02.11.48

- SxS:

1. Kontardo
2. Guel +01.02.35 sati
3. Varela +01.05.19

- Kamioni:

1. Nikolaev
2. Sotnikov +25.36 min.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dakar reli se seli na drugi kontinent?

 

dakar reli.jpg

 

Ako je verovati glasinama koje su se nedavno pojavila, Dakar reli bi mogao da se preseli na drugi kontinent od naredne godine. Prema dostupnim informacijama, čuveni reli bi mogao da se preseli u Saudijsku Arabiju, a ugovor bi trebalo da bude potpisan na 5 godina. To znači da će Dakar posle 11 godina otići iz Južne Amerike, u koju je poznata trka preseljena iz Afrike i to zbog bezbednosnih razloga. Ovogodišnje izdanje je bilo prvo u istoriji voženo u samo jednoj zemlji, Peruu, jer je podrška i popularnost na kontinentu opala.

 

I mada se moglo čuti da se razmišlja o povratku u Afriku, čini se da novac koji navodno nudi Saudijska Arabija može biti presudan faktor. Arapska zemlja želi da otvori svoje granice motosportu, a trenutno je domaćin runde Formula E šampionata, kao i Bliskoistočnog reli šampionata. Prema planovima, 2020. godine bi trka trebalo da se vozi samo u Saudijskoj Arabiji, dok bi naredna izdanja uključila i druge zemlje, poput Omana, Jordana ili Egipta. Još uvek se niko nije zvanično oglasio po ovom pitanju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dakar reli se seli u Saudijsku Arabiju

 

karlos sajnc.jpg

 

ASO, organizator Dakar relija saopštio je da će čuveni maratonski reli od 2020. biti održavan u Saudijskoj Arabiji. Samo je bilo pitanje dana kada će ova vest biti saopštena, obzirom da se Dakar reli našao u teškoj što organizacionoj što finansijskoj situaciji, nakon gotovo pred sam Dakar 2019. iz domaćinstva povukli Bolivija i Čile, a ceo reli morao biti organizovan na teritoriji, odnosno pustinjama Perua.

 

Saudijska Arabija pružila je gostoprimstvo i finansijsku podršku Dakar reliju od 2020. a pretpostavlja se da je ugovor na pet godina. Nakon objavljivanja ove vesti, Princ Khalid Bin Sultan Abdullah Al Faisal, predsednik automobilske federacije Saudijske Arabije rekao je da je celog života želeo da učestvuje u Dakar reliju, ali pošto mu se ta želja nje ostvarila, barem će na ovaj način bit deo ostvarenja još većeg sna, i ugostiti Dakar na srednjem Istoku po prvi put ikada. Detalji nove organizacije biće saopšteni 25. aprila u Rijadu, a predviđa se da će se većina relija, kada bude stigao u Saudijsku Arabiju, voziti u pustinji Rub al-Khali.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poznata ruta Dakar relija za 2020.

 

dakar-reli-ruta.jpg

 

Kao što je već poznato, Dakar reli će nakon 11 godina napustiti Južnu Ameriku, dok će naredno izdanje biti održano u Saudijskoj Arabiji. Čuvenu trku ćemo narednih pet godina gledati na Arabijskom poluostvu, a sada konačno stižu informacije o ruti za 2020.

 

Trka će početi na obali Crvenog mora, u Džedi, drugom po veličini gradu u ovoj zemlji. Odatle će vozači otići na sever, u planinske regione na granici sa Jordanom, da bi se potom spustili južnije, do glavnog grada. Jedini dan odmora će imati upravo u Rijadu. Nakon povratka u akciju, takmičari će napraviti krug kroz južni regon, u kojem ne manjka peska i dina mamutskih veličina, a završetak trke biće u Al Kidiji. I te kako se priča o odluci ASO da domaćinstvo trke dodeli Saudijskoj Arabiji, naročito kada su bezbednost i ljudska prava u pitanju. Sa druge strane, Saudijska Arabija je saopštila da planira da uloži značajna sredstva u Dakar tokom narednih pet godina, a planirano je da se trci priključe još neke okolne zemlje koje ispunjavaju bezbednosne preduslove. Kao npr. Jordan. Biće interesantno videti kako će isplatiti ovaj, pomalo riskantni potez.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alonso vozi Dakar reli u saudijskim pustinjama

 

183131-alonso f1.jpg

 

Kako prenosi Sport Klub, Fernando Alonso je potvrdio da će naredne godine u januaru voziti na Dakar reliju. On će voziti za Toyotu sa kojom je već osvojio trku 24 časa Le Mana.

Fernando Alonso se iz Formule 1 povukao 2018. godine u želji da ostvari triplu krunu motosporta. Posle dve šampionske titule u najbržem cirkusu na svetu, Španac je osvojio 24 časa Le Mana, a sada će probati da vozi i Dakar reli. Ove godine on je već imao jedan neuspeh u želji da dođe do velike krune kada nije uspeo da se sa Meklarenom kvalifikuje za legendarnu trku 500 milja Indijanapolisa. Alonso se inače nedavno spremao za Dakar reli i vozio je u Južnoj Africi i Maroku, a pre dve nedelje u severnoameričkoj zemlji je završio na 27. poziciji posle udesa. Alonso će biti u ekipi sa Markom Komom sa kojim se i spremao za debi na Dakaru.

Dakar reli se posle 11 godina seli iz Južne Amerike gde se održavao od 2009. godine. Tamo je prebačen iz Afrike zbog straha od terorističkih napada, a naredni će početi 5. januara u Saudijskoj Arabiji. 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota Gazoo Racing najavljuje 2020. Dakar Rally tim

 

197663-toyota dakar.jpg

 

Toyota Gazoo Racing najavila je all-star postavu za Reli Dakar koji bi trebalo da se po prvi put održi u Saudijskoj Arabiji u januaru 2020. godine. Radni tim sadrži četiri posade koje čine Nasser Al-Attiyah i navigator Mathieu Baumel; Giniel de Villiers i navigator Alex Haro; Bernhard Ten Brinke i navigator Tom Colsoul; i Fernando Alonso i navigator Marc Coma.

Tim se takmiči na reliju Dakar od 2012. godine i kao ''Toyota Gazoo Racing South Africa'' ostvario je Toyotu prvu ukupnu pobedu ranije ove godine sa Nasserom i Mathieuom. Od svog prvog ulaska u Dakar Reli, tim je zabeležio najbolje ukupne rezultate: 3. (2012.), 2. (2013.), 4. (2014.), 2. (2015.), 3. (2016.), 5. (2017.) i 2. (2018.). Za predstojeće izdanje legendarnog relija, Toyota će izabrati kombinaciju iskusnih specijalista za rally-raide, zajedno sa relativno novim licima u disciplini.

 

Nasser i Mathieu će nastojati da odbrane titulu Dakar Relija kako bi povećalu svoju impresivnu listu ostvarenja, uključujući višestruke FIA Svetske kupove za pobede na Cross Country Rally i Dakar Rally. Giniel je još jedan iskusni učesnik sa pobedom Reliju Dakar 2009. godine i četiri krune sa Relija Maroka, od koji je poslednja osvojena ranije ovog meseca sa svojim novim navigatorom Alexom. Bernhard, takođe bivši pobednik u Maroku, ponovo se ujedinjuje sa Tomom, koji ima dugu tradiciju u reliju i godinama se takmiči u različitim disciplinama sa više uspeha u kategoriji kamiona. Fernando, dvostruki pobednik 24 sata Le Mana, aktuelni šampion FIA Svetskog prvenstva u izdržljivosti sa Toyota Gazoo Racing, dvostruki svetski prvak Formule 1 i pobednik 24 sata Daytone, voziće u četvrtom ulasku Toyota Gazoo Racing-a u Dakar Reliju 2020. godine, kao deo njegove ambicije da isproba različite moto sportove i postane još potpuniji vozač trka.

 

fernando-alonso-marc-coma.jpg

 

Uz njega će sedeti na sedištu za navigaciju Marc, još jedna španska legenda moto-sporta sa šest FIM Svetskih prvenstava i pet pobeda Dakar Reliju-a u kategoriji motora. Španski super-duo, obojica prelazeći u različite oblike moto sporta, naporno su radili od avgusta, trenirajući u nekim od najsurovijih uslova i na terenima širom Evrope, Afrike i Bliskog Istoka. Do sada su Fernando i Marc više nego udvostručili planiranu kilometražu za trening, što predstavlja nepogrešiv signal odlučnosti dvojca da osvoje jedan od najtežih događaja u moto sportu.

 

Sve četiri posade takmičiće se u najnovijoj verziji Toyota Hilux-a, dokazanog na rally-raidu, napravljenog i razvijenog u Južnoj Africi. Reli Dakar 2018. predstavio je potpuno novi Hilux koji je Glyn Hall, direktor tima opisao kao tehnološki skok napred, i dokazao se od početka vožnje s drugim i trećim mestom na svom debiju na Dakar Rreliju pre nego što je osvojio ovaj događaj godinu dana kasnije. Prateći filozofiju Toyota Gazoo Racinga o ''pravljenju sve boljih automobila'', tim je nastavio da usavršava i Hilux, a najnovija verzija će biti na čelu kampanje Dakar Relija. Hilux odlikuju nezavisna vešanja, motor na sredini i pogon na sva četiri točka, a 5-litarski V8 motor sa prirodnim aspiracijom nalazi se iza prednjih točkova. Reli Dakar 2020. biće održan isključivo u Saudijskoj Arabiji, a miting će početi 5. januara 2020. u zapadnom gradu Džedi. Put će krenuti prema severu, pre nego što skrene na jugoistok do glavnog grada Rijada gde će posade uživati u tradicionalnom danu odmora. Druga polovina relija Dakar 2020. godine prolazi kroz Rub 'al Khali, poznat i kao ''Prazan četvrt'', najveću neprekidnu peščanu pustinju na svetu, pre nego što je završio u gradu Al-Qiddiya 17. januara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije bilo loše ni u J.Americi da vidimo i ovaj novi u Saudijskoj Arabiji.Možda ga nekad vrate i na Afrički kontinent 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Braća Koronel voze 2020. Dakar reli

 

coronel-dakar 2020.jpg

 

Braća Tim i Tom Koronel učestvovaće na Dakar reliju, koji će se iz Latinske Amerike preseliti Saudijsku Arabiju. Taj podatak neće najteži trkački ispit na svetu učiniti lakšim, a start je planiran za 5. januar iz luke Jedah na Crvenom moru. Braća Koronel i ove godine voze bagi koji je dobio ime ''Zver'', ali će 2020. godine nositi oznaku 3.0 jer je značajno unapređen.

 

''Još od februara radimo na našem vozilu, tada smo napravili spisak na osam strana šta sve mora da se unapredi. U Saudijskoj Arabiji ćemo voziti više kroz divljinu, pa smo poradili na pouzdanosti jer će biti manje ljudi na rutama koji mogu da pomognu'', rekao je Tim koji je upravo završio učešće u holandskom ''Survajveru''. Tomu je ostala još jedna trka u Svetskom kupu turing automobila, ali je njegov fokus već na Dakaru. ''Imamo ozbiljan problem. Postali smo zavisnici od Dakara. Da mi je neko rekao da će se to dogoditi pre tri godine rekao bi mu da je nemoguće'', dodao je mlađi blizanac.

 

''Organizatori nas uvek iznenade, verujem da će tako biti i sada. Naprimer, poslednja etapa je uvek najteža, a ovu nikad niko nije vozio. Za nas će činiti veliku razliku pesak u Saudijskoj Arabiji koji je značajno različi u odnosu na onaj u Južnoj Americi''. Braća smatraju da su se dobro pripremili za predstojeći izazov i da je ''Zver 3.0'' spreman. ''Ekipa je 90 odsto ista kao prošle godine, postajemo sve jači iz sezone u sezonu. Podržali su nas i svi sponzori, što je znak da radimo nešto zaista dobro. Svi smo posvećeni ovom projektu, pa nam sve to veoma znači i u emotivnom smislu''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dakar u Saudijskoj Arabiji: Nema svinjetine, parovi da se uzdrže

 

199007-dakar rally.jpg

 

Prvi put će Dakar reli biti održan u Saudijskoj Arabiji koja se vodi strogim islamskim zakonima. Zato će i vozači Dakar relija morati da poštuju pravila koja važe u toj totalitarističkoj zemlji, prenosi Sport Klub. Učesnici su dobili ''praktični vodič'' na deset strana u kojima piše da je na primer zabranjeno konzumiranje alkohola i svinjetine. Pod stavkom ''seks'' stoji da svaki magazin, DVD ili knjiga treba da budu u skladu sa zakonima Saudijske Arabije. Svaki pornografski ili erotski sadržaj je zabranjen, kao i upotreba droga, a kazna može da bude i smrtna. Vozači će morati da se oblače po pravilima, da izbegavaju uzanu odeću, da izbegavaju vulgarne reči, dok žene imaju obavezu da u javnosti pokrivaju ramena i kolena. Hidžab i abaja nisu obavezne. Vozači koji imaju tetovaže treba da znaju da se to u principu toleriše, ali da ne treba tetovaže sadrže eksplicitne slike ili poruke.

 

Vozači koji su u braku ili vezi moraju da se uzdrže pokazivanja svoje ljubavi u javnosti, ne smeju da se drže za ruke jer i to može da bude nepoželjan gest. Ukoliko žele da budu zajedno u sobi parovi učesnici Dakar relija će morati da dobiju posebnu vizu. Saudijska Arabija inače ne zabranjuje upotrebu društvenih mreža, mada zabranjuje korišćenje aplikacije WhatsApp. U priručniku stoji i da u Arabiji mogu da voze automobile slobodno i muškarci i žene, a da je ograničenje brzine na autoputu veće nego u Evropi i da iznosi 140 Km/h.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peterhanselu supruga ne može da bude suvozač

 

199362-Peterhansel.jpg

 

Kako prenosi Sport Klub, osvajač 13 titula na Dakaru Stefan Peterhansel morao je da odustane od plana da mu supruga Andrea bude suvozač na narednom izdanju najtežeg relija na svetu pošto joj doktori nisu dali dozvolu iz zdravstvenih razloga. Francuzu, koji je slavio na Dakaru na dva i četiri točka, zbog toga će na reliju koji će se voziti u Saudijskoj Arabiji suvozač biti Portugalac Paulo Fijuza.

Mini, čije boje brani Peterhansel, objavio je da Andrea, koja se ranije takmičila u konkurenciji motociklista i automobilista, a 2004. godine pod devojačkim prezimenom Majer zauzela peto mesto, nije dobila zeleno svetlo prilikom rutinskog lekarskog pregleda. Dalja ispitivanja i analize nisu dovele do promene situacije. ''Ona i Stefan su imali sjajnu sezonu i mogli su da budu među favoritima u Saudijskoj Arabiji, ali je zdravlje na prvom mestu. Sigurni smo da će Paulo odraditi dobar posao. Stefan i on su već dobro sarađivali na Reliju Rijada'', rekao je šef tima Sven Kvant.

 

Naredno izdanje Dakara biće u potpunosti voženo u Saudijskoj Arabiji, a startovaće 5. januara u Džedi. U prethodnih 11 godina najteži reli na svetu vožen je u Južnoj Americi pošto je prebačen tamo iz bezbednosnih razloga.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Učešće jednog kamiona košta 12 miliona evra

 

199409-kamaz dakar.jpg

 

Kako prenosi Sport Klub, legendarni Vladimir Čagin koji je reli Dakar osvojio sedam puta, rekao je da učešće jednog kamiona ekipe KAMAZ košta 12 miliona evra. Ove sezone će se reli Dakar voziti u Saudijskoj Arabiji po prvi put. I tamo će u konkurenciji kamiona favorit biti ruska posada koja vozi KAMAZ kamion. Sastav Eudard Nikolaev, Jevgenij Jakovljev i Vladimir Ribakov je u poslednje tri godine trijumfovao, a lider je bio legendarni Vladimir Čagin. Popularni Car Dakara je sedam puta osvajao ovaj reli na kom je poslednji put vozio 2011. godine kada se oprostio titulom.

''Reli je veoma skup. Put ekipe košta milion i po evra, a budžet ekipe KAMAZ je 11 miliona. To nije toliko mnogo. Svi troškovi koje daju fabrika i partneri se uvek pravdaju'', rekao je Čagin pred put u Saudijsku Arabiju. Na ovogodišnjem Dakaru će se voziti skoro 8.000 kilometara, a 5.000 će se voziti na 12 specijalnih etapa. Reli počinje 5. januara i traje do 17. januara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gabor Sagmajster otputovao na 42. Dakar reli

 

sagmajster dakar2020.jpg

 

Poznati motociklista Subotice, naš hrabri Mađar i višestruki šampion moto krosa Gabor Sagmajster danas je otputovao na predstojeći 42. Dakar reli. Kao što je poznato on je jedini motociklista Srbije koji je uspeo da završi ovaj najveći maraton sveta koji se vozi van puteva i dugačak je oko 10.000 kilometara. To mu je pošlo za rukom čak devet puta, a dva puta je odustao.

 

Dakar reli je nastao još 1978. godine kada je počeo u glavnom gradu Francuske, a završio se u glavnom gradu afričkog Senegala, u Dakaru. Bila je to ideja francuskog motocikliste Tieri Sabina koji je igrom sudbine kasnije poginuo na Dakar reliju u helikipterskom udesu 1986. godine. Sve do 2008. godine vozilo se po Sahari, a onda je zbog pretnji terorista da će posle ubistava novinara to isto uraditi i sa učesnicima maratona, Dakar prebačen u Južnu Ameriku gde se održavao 11 godina. Zbog raznih problema u zemljama Latinske Amerike naredni 42. Dakare reli će biti održan u Saudijskoj Arabiji, i to u sledećih pet godina. Gabor Sagmajster je otputovao danas na svoj 12. Dakar, a voziće na novom motociklu. Sa njim su krenuli novinar Makr Zakinski i prijatelj Pajo Milodanović.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staje se na put varalicama na Dakaru

 

dakar 2020 dine.jpg

 

Kako prenosi Sport Klub, organizatori relija Dakar, koji će ove godine prvi put biti održan u Saudijskoj Arabiji, najavili su da su preduzeli mere da bi suzbili korišćenje ilegalnih pomagala za navigaciju. Novi direktor relija David Kastera je pokrenuo inicijativu koja je rezultat stalnih sumnji da timovi uspevaju da zaobiđu propise koji se tiču navigacije na poslednjih nekoliko izdanja relija i da za to koriste razne alatke.

 

Motorsport.com prenosi da je uvedena do sada neviđena mera po kojoj će 25 najboljih u konkurenciji automobilista u kokpitima svojih vozila imati po dve kamere koje će snimati svaku etapu. I to sve sa ciljem da se ustanovi potencijalno korišćenje zabranjenih elektronskih naprava. Timovima je posebno zabranjeno korišćenje radio transmitera i risivera, satelitskih linkova i sistema za prenos podataka, osim ukoliko su dobili posebno odobrenje. Kamere će se napajati preko akumulatora samog automobila, a testirali su ih Kastera i njegov tim poslednjih meseci. Uz sve to, članovi vodećih 10 posada će morati da predaju svoje mobilne telefone, koji će biti stavljeni u posebnu kutiju za koju će biti odgovoran jedan od redara, a dobiće ih nazad po završetku etape.

 

''Radili smo mnogo više da bismo iskonstrolisali sve informacije koje mi iz relija dajemo o ruti. Pokušavamo da za sebe zadržimo što više informacija jer će u suprotnom uvek biti priče o tome ko ima GPS u automobilu, mapu rute i sve ostalo. Moramo tome da stanemo put. Stavićemo kamere unutar kokpita da bismo proverili šta se dešava, bilo da neko ima GPS, telefon ili nešto slično. Želimo da reli bude izbalansiran, tako da svi imaju jednaku šansu'', istakao je Kastera.

 

Putnu knjigu za svaku od etapa svi učesnici dobijaju tokom popodneva dan ranije, ali u pravilniku sada stoji da će za pojedine dobiti ujutro pred sam start. I takav slučaj će biti barem za između četiri i šest od 12 etapa, sve u cilju da bi se smanjila prednost koju veći timovi imaju zahvaljujući satelitskoj analizi rute. Tokom prošlogodišnjeg izdanja Dakara organizatori su uveli pravila po kojem takmičari nisu smeli da dodaju informacije u putnu knjigu ili sa sobom nose dodatne beleške na svojim vozilima ili odeći. Ta pravila ostaju na snazi i dalje.

 

Ovogodišnje izdanje Dakara startuje 05.01.2020. u Džedi, a najteži reli na svetu traje do 17. januara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Težak udes i odustajanje pre početka

 

kolomy dakar2020 01.jpg

 

Dakar reli 2020 počinje 5. januara, a za jednog takmičara završen je i pre početka. Martin Kolomi, korpulentni 46. godišnji vozač iz Češke, doživeo je težak udes i višestruko prevrtanje u dinama Saudijske Arabije prilikom probnog testa. Njegov Ford Raptor 4×4 prevrnuo se nekoliko puta, a Kolomi je sa teškom povredom kičme prebačen u bolnicu.

 

kolomy dakar2020.jpg

 

Podsećamo da je Martin Kolomi već deset puta učestvovao na Dakaru i to u Južnoj Americi. Takmičio se u kategoriji kamiona kao prvi vozač tročlane posade kamiona Tatra, a 2103. i 2015. godine postigao je i najbolje rezultate - osvojio je sa svojim timom peto mesto.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peterhansela pred Dakar brine jezička barijera

 

199362-Peterhansel.jpg

 

Kako prenosi Sport Klub, rekorder po broju pobeda na Dakaru Stefan Peterhansel rekao je da se plaši da će mu na predstojećem izdanju najtežeg relija na svetu veliki izazov predstavljati to što ni on ni njegov suvozač Paulo Fijuza ne znaju najbolje engleski. Peterhanselu je suvozač trebalo da bude supruga Andrea, ali je ona morala da odustane u poslednji čas pošto nije dobila zeleno svetlo lekara. Na pregledima je ustanovljen problem sa jednom od arterija. Fijuza je bio Peterhanselov suvozač na Rijad reliju u novembru, zbog čega je i izabran kao Andreina zamena. Međutim, pošto je on Portugalac to znači da će njih dvojica morati da komuniciraju na engleskom, koji ne znaju tečno.

 

''Pomalo je čudno. Zaista je šteta jer smo sve planirali zajedno, a sezona je bila veoma dobra. Ali, iz medicinskih razloga smo odlučili da ne vozimo zajedno na Dakaru. Zaista je bilo iznenađujuće pošto je sve bilo spremno. Sigurno sam pomalo i tužan, ali ćemo morati da damo sve od sebe sa novim suvozačem. Automobil je dobar, tim takođe. Ne znam kako će sve funkcionisati sa novim suvozačem pošto sam vozio 21 put na Dakaru u automobili i uvek je pored mene sedeo Francuz. Sada ćemo morati da pričamo na engleskom, a ja ga ne govorim dobro, isto kao ni on. Tako da neće biti lako'', rekao je Peterhansel.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ceremonijalni start, naš Sagmajster sa brojem 103

 

dakar 2020 gabor.jpg

 

U Džedi je održan tradicionalni ceremionijalni start novog relija Dakar 2020. koji će se voziti do 17. januara u Saudijskoj Arabiji u dužini od oko 7.500 kilometara. Verifikaciju i tehnički pregled obavili su vozači ukupno 342 vozila, najviše su to bili motociklisti njih 144, potom automobilisti 83 vozila, zatim 46 kamiona, 46 bagija i najzad 23 kvada. Jedini predstavnik Srbije je Subotičanin Gabor Sagmajster, naš Mađar koji je 11 puta bio na Dakar reliju u Južnoj Americi i čak osam puta stigao na cilj.

 

dakar 2020 sagmajster.jpg

 

Sagmajster nosi broj 103. Na ceremonijalnom startu je pred velikim brojem navijača izviknuo: ''Napred Srbija''. Prvu etapu sačinjava specijalni brzinski ispit od 319 kilometara. Sat kasnije posle prvog motocikliste, krenuće i prvi vozač kvada, a potom automobilisti, učesnici sa bagi vozilima, i kao poslednji startovaće kamiondžije. Sagmajster će se takmičiti u klasi gde nije dozvoljena pomoć mehaničara, što znači da će sam menjati ulje, filtere, pneumatike, servisirati svoj KTM motocikl od 450 kubika. Reč je o potpuno novom i modernom motociklu koji mu je obezbedilo Ministarstvo omladine i sporta naše zemlje.

Želimo mu puno sreće...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U zemlji gde je voda kao zlato šampion F1 izgubio više od dva sata

 

dakar 2020 04.jpg

 

Da, baš tako se može reći za čudesnu Saudijsku Arabiju, veliku zemlju na jugoistoku Azije koja ima preko trideset miliona stanovnika. To je područje sveta gde se leti beleže temperature vazduha i preko 50 stepeni, a pored nafte koja je osnov ekonomije, voda predstavlja pravo zlato jer Saudijska Arabija baš u vodi oskudeva. Još pre nekoliko godina eksperti su kazali da će Saudijska Arabija ostati bez vode, ne zbog klime već zarad lošeg rukovođenja resursima.

 

Učesnici prvog Dakar relija u ovom delu planete, a 42. od osnivanja, na vreme su obavešteni o svim karakteristikama predela koji se prostire duž crvenog mora, o vodi, hrani ali i o običajima u toj zemlji. Druga etapa prostire se od Al Wajha do Neoma, dugačka je 393 kilometra i ima specijalni ispit od 367 kilometara. Najveću prepreku za sve u karavanu predstavljaju peščane dine i podloga u kojoj se svako može zaglaviti, probušiti gume i izgubiti dragoceno vreme. Elitni vozači u svim kategorijama voze ekstremno brzo, pa su padovi i prevrtanja sasvim izvesna pojava. Pad sa dva točka doživela je i trenutno najbolja motociklistkinja sveta, fantastična svetska prvakinja i fabrički vozač austrijskog KTM-a 32. godišnja Španjolka Laja Sanc, ali nastavila je vožnju.

 

dakar 2020 03.jpg

 

Negde na začelju pustinjske kolone nalazi se i motociklista sa brojem 103. Zovu ga ''big men'', a reč je pogađate o našem motokros šampionu Gaboru Sagmajstera. Poznati motociklista iz Subotice bori se sa peskom, dinama, kamenjem i navigacijom. Nije mu nimalo lako jer spada verovatno u najkorpulentnijeg takmičara Dakara 2020. Uvek kada govorimo o Sagmajsteru moramo istaći da je on jedini iz Srbije koji je evo već 12. put na Dakaru i koji je uspeo da taj grandiozni maraton završi do sada osam puta. Bilo bi u najmanju ruku pošteno da se svi upitamo kako je to moguće... Do sada je van puteva, po užasnim terenima prevalio preko sto hiljada kilometara.

 

dakar 2020 02.jpg

 

Među akterima relija Sagmajster je već odavno poznat i ceni se njegova odvažnost i sve što je postigao. Ali, izgleda da samo u Srbiji to nije sličaj. Naš hrabri i neverovatno uporni šampion ima previše kritičara, a to su sasvim sigurno osobe koje nikada ne bi ostvarile ni 10% od učinka Sagmajstera, osobe koje na motociklu ne bi prebacile ni Frušku goru. Svi koji mu zameraju mogu već sledeće godine da se prijave za Dakar broj 43 takođe u Saudijskoj Arabiji. Našem asu sa severa Vojvodine želimo maksimum sreće i nadamo se da će opet na cilju raširiti zastavu Srbije. 

 

U klasi motociklista konkurencija je vrhunska. Današnji specijal je pripao nepoznatom vozaču iz Bocvane, to je Ross Branch na motociklu KTM. U generalnom poretku su razlike među rivalima male, a sada je vodeći Sanderlend, ispred Kintanile i Benavidesa. Sjajna Laja Sanc je zbog pada izgubila više od jednog sata. Među majstorima u nazovi automobilima koji više liče na neka borbena vozila, specijal je dobio Južnoafrikanac De Vilier sa Toyotom, a u generalnom prva tri mesta zauzimaju Argentinac Teranova, Sajnc (4.43 min.) i Al Atija (6.07 min.).

 

Današnja etapa je bila prava mora za poznati tandem - Fernando Alonso/Mark Koma. Probušili su gumu i verovatno imali još više problema jer su pomoć asistencije čekali više od dva i po sata. Verujemo da su bar vodu imali. Pobednik jučerašnje etape Litvanac Zala, specijal je završio na 11. mestu, a iskusni Peterhansel na 13.

 

dakar 2020 001.jpg

 

Autor: Đorđe Đenić

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mramor, kamen i gvožđe usred Arabije

 

dakar 2020 h04.jpg

 

Da li ste znali da u Saudijskoj Arabiji nadomak peščanih dina, prevoja i velikih peskovitih uvala postoje predeli koji podsećaju na kamenjar Argentine i Južne Amerike? Svaki Dakar reli nam je pored fotografija neobično konstruisanih automobila pružao i zaista božanstvene prikaze nezamislivih predela, bez obzira da li je u pitanju Afrika, Amerika ili sada Azija. Zbog toga, a i zbog mnoštva drugih stvari fantastično je ako sebi možemo priuštiti putovanja u daleke krajeve. Ipak, učesnici najluđeg auto-moto-kvad-kamion maratona, relija Dakar 2020. sasvim je sigurno ne uživaju u prirodnim lepotama Saudijske Arabije, već se u punoj brzini bore za goli opstanak na točkovima i bezbednim stizanjem do cilja.

 

Treća etapa relija bila je perfektna za svetsku legendu relija, verovatno za najuglednijeg majstora volana u istoriji ove discipline 55. godišnjeg Španca Karlosa Sajnca. Popularni ''El Matador'' je dominirao u svom Miniju sa brojem 305. Pobedio je na specijalu i preuzeo vodeću poziciju u generalnom poretku. Posle Sajnca najbolji bio Al Atija sa Toyotom, dok je šampion F1 Fernando Alonso takođe sa Toyotom zablistao i specijal završio na 5. mestu, sa samo 6.14 minuta kašnjenja za svojim zemljakom Sajncom.

 

Potpuno drugačiju sudbinu su imali šeik Khalid Al Kasimi i Rus Vladimir Vasiliev. Al Kasimi je odustao posle višestrukog prevrtanja, a Vasiliev je takođe završio ovaj Dakar pošto je njegov Mini izgoreo u trećoj etapi. Srećom, obe posade nisu povređene. U kategoriji motociklista došlo je do velikih promena. Vodeći Britanac Sanderlend sa motorom KTM je zaostao čak 39 minuta, i sada je u generalnom poretku tek na osmom mestu sa +39 minuta u odnosu na aktuelnog lidera, a to je pobednik ove treće etape Amerikanac Riki Brabek sa Hondom. Honda je u ukupnom poretku na prve tri pozicije koje zauzimaju Brabek, Florimo i Bareda Bort.

 

dakar 2020 h03.jpg

 

Zaostaje puno i favorit Tobi Prajs (KTM), dok odvažna španjolka Laia Sanc (KTM) zbog jučerašnjeg pada kasni za liderom čak 1 sat i 44 minuta. Hrabri Portugalac Gonkalves ima još veći minus. Čekao je punih šest sati da mu njegov tim zameni motor, nastavio je da vozi i zbog svega ga čeka debela penalizacija. Naš ''Big Man'', naš šampion Gabor Sagmajster gura lagano, ali se popravlja u plasmanima. Sagmajster ima dragoceno iskustvo posle čak 11 Dakar relija, i za njega praktično nema tajni. Svestan je da je ovo tek početak.

 

dakar 2020 h02.jpg

 

Podrška Sagmajsteru je upravo stigla iz Slovenije od poznate ''pustinjske lisice'' i najuspešnijeg motocikliste Slovenije, Mirana Stanovnika, koji je čak 18 puta bio na Dakaru, a više puta u timu sa Sagmajsterom. ''Veliki pozdrav iz Ljubljane svima u Srbiji. Ovaj najnoviji Dakar mi se dopada, tereni su raznovrsni, brzo se vozi, uz malo komplikovaniju navigaciju, ali za Gabora ne brinem. Želim mu sve najbolje i verujem da će ući u cilj, on je neverovatno uporan borac''. Prema sadašnjim podacima Gabor Sagmajster je završio i treću etapu. U cilj je ušao kao 113. sa zaostatkom za pobednikom +2 sata 49 minuta i 40 sekundi. Konačni plasman u generalnom znaće se po obradi rezultata svih pristiglih.

 

U teškoj kategoriji pravi rat vode Kamaz i Maz, odnosno Rusija i Belorusija. Treću etapu je dobio Karginov sa svojim fantastičnim Kamazom, međutim u generalnom poretku sa +2.18 minuta vodi Siarhei Viazovich sa MAZ-om. Viazovich je već sedam puta bio na Dakaru, a pretprošle godine se našao na podijumu - na drugom mestu. Verujemo da znate da su kamioni na Dakaru prava čuda tehnike i snage. Imaju V8 dizel sa oko 1.000 KS, kubikažu oko 16 litara, masu od 10.5 tona, neverovatni obrtni moment od skoro 4.000 Nm, a do stotke stižu za 11.5 sekundi. Posadu uglavnom sačinjavaju vozač, suvozač i mehaničar.

 

dakar 2020 h01.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...