Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Dakar 2017. / 2018. / 2019. / 2020. / 2021. / 2022.

Recommended Posts

Poznata ruta Dakar relija za 2017.

 

dakar-reli-2017-2.jpg

 

Naredno izdanje Dakar relije održaće se tek u januaru naredne godine, što nije sprečilo organizatore da već sada otkriju detalje čuvene trke. Čile ni ove godine neće ugostiti vozače, ali ćemo nakon dva izdanje ponovi imati tri zemlje domaćina. Pored Argentine i Bolvije, imamo i debitanta - Paragvaj, u čijoj prestonici Asunsionu će startovati reli. Ovaj grad će ujedno biti i jedini stanica za takmičare u Paragvaju, uz četiri u Boliviji, dok će se najveći deo trke voziti kroz Argentinu. Kao i prošle godine, imaćemo dosta visinskih etapa, pogotovo u Boliviji, što će zahtevati dosta energije ne samo od mašina, već i od samih takmičara. Cilj trke je u Buenos Ajresu, što je već postalo tradicionalno, ali bez obzira na to što će veteranima ovog takmičenja biti poznato dosta etapa, teško da se reli može nazvati lakom trkom. Za pobede će se boriti KTM, Honda, Husqvarna i Yamaha, koji su pokazali da mogu da pobeđuju na etapama, ali se za sada izdvojio austrijski tim, koji je dominira ovim takmičenjem. Svoje učešće je već najavio Gabor Sagmajster, koji do sada osam puta učestvovao na Dakar reliju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Edited by neshaoct
update naslova

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako se Rusi spremaju za novu pobedu na reliju Dakar?

 

156759-dakar%201.jpg

 

U hali ekipe Kamaz-Master obavljaju se poslednje pripreme pred slanje kamiona na reli Dakar. Sasušena zemlja, oblaci prašine, sunce koje prži i upadljivi plavi ruski kamioni - od svega toga zaigra srce svakog strasnog ljubitelja relija. I sve to će se ponoviti u januaru. Ekipa Kamaz-Master je rešila probleme sa finansiranjem i na Dakar 2017 šalje četiri posade.

 

dakar%20111.jpg

 

Tradicionalni maratonski reli Dakar održaće se od 2. do 14. januara u Argentini, Boliviji i Paragvaju. ''Plava armada'' putuje u Južnu Ameriku sa jednim ciljem - da odnese pobedu. Trinaest osvojenih titula na Dakaru obavezuju ruske takmičare da postignu najbolje moguće rezultate. Oni jedva čekaju da se revanširaju za propuštenu pobedu u prethodnoj trci.

Oktobar je najvreliji period u auto-centru Kamaza u gradu Naberežni Čelni (1.064 km od Moskve). Do polaska je ostalo sasvim malo vremena i zbog toga mehaničari, inženjeri i takmičari rade danonoćno. Kamaz-Master je jedini tim u kome takmičari barataju okastim ključevima isto kao i mehaničari. Takvo iskustvo je krajnje dragoceno u ''borbenim'' uslovima. Na primer, ako se pojavi problem na posebno opasnoj deonici puta, vozači mogu sami da promene svaki deo, a ponekad i da improvizuju, tj. da naprave deo od onoga što imaju pri ruci.

 

156760-dakar%2011.jpg

 

Vremena za doterivanje mašina je sve manje - 13. novembra kamioni napuštaju halu u gradu Naberežni Čelni i kreću za Francusku. U luci Avr ekipe se tehnički proveravaju, zatim se borbena tehnika zapečaćuje da više niko ne bi mogao ništa izmeniti, i na kraju se tovari na trajekt. Do Južne Amerike kamioni putuju oko 20 dana.

Kada isprate kamione vozači ne odlaze na odmor, nego se bacaju na usiljeno učenje engleskog jezika, na mnogobrojne marketinške akcije i dugotrajne vežbe u sali. Fizička spremnost često rešava ishod trke, jer na deonicama preko visokih planina pobeđuju samo oni najizdržljiviji. „Na visini od 4.500 metara nema dovoljno kiseonika, tako da glavobolja muči čak i najzdravije ljude. Nemoguće je upravljati kamionom u velikim brzinama kada glava puca od bolova“, kaže šampion Dakara 2015 Ajrat Mardejev. Ekipe se adaptiraju na uslove takmičenja još u gradu Naberežni Čelni, gde treniraju u specijalnim maskama koje regulišu sadržaj kiseonika prilikom udisanja. U prvo vreme sportisti čak i spavaju sa ovim maskama.

 

Kao i u svakom sportu, u reliju je teško pobeđivati sa viškom kilograma. Ajrat Mardejev kaže da voli dobru hranu i jedno vreme se čak bio popravio, ali odustajanje od večere i usiljeni treninzi u teretani učinili su svoje. Sa druge strane, za vreme trke je večera jedini kompletan obrok. Pre trke se ne sme mnogo jesti, tako da je doručak veoma lagan. U putu vozači piju samo vodu pomoću specijalne cevčice iz termosa sa ledom. Zbog vrućine piju mnogo vode da ne bi dehidrirali. Hranu nose sa sobom. Nikuda ne idu bez tradicionalne ruske čorbe, koju organizatori Dakara ne pripremaju. Pored toga, u klubu Kamaz-Master se po tradiciji priprema pilav kada je dan predviđen za odmor. Kazan i drva se uvek mogu naći u pratećem vozilu.

Postoji još jedna tradicija koje se strogo pridržava svaki član ekipe. U kabini svakog kamiona može se videti kolekcija amajlija, koje vozačima, suvozačima i mehaničarima poklanjaju njihovi bližnji. To su uglavnom male meke igračke. Aktuelni šampion Dakara dobio je vozilo sa brojem 500 koje vozači ne vole. Kažu da dve nule još nikome nisu donele sreću - sa njima stalno dolazi do nekih kvarova ili problema na putu. Te nule ''pritiskaju'' takmičare. Ovoga puta pod tim brojem startuje glavni rival ekipe Kamaza, holanđanin Žerar de Roj. Otkako se organizuje Dakar samo je Vladimir Čagin jednom pobedio pod tim brojem. To je bilo 2011. godine, posle čega je sedmostruki šampion Dakara objavio završetak svoje sportske karijere.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mini JCW Rally za Dakar reli

 

mini%20d%20111.jpg

 

Nakon četiri godine dominacije, Mini je u januaru morao da Peugeotu prepusti krunu Dakar relija, ali u Miniju sada imaju novo oružje za povratak na tron. Mini i njihov partner X-raid su naime razvili novi trkački automobil za Dakar reli, i to Mini John Cooper Works Rally.

 

158004-mini%20d%2011.jpg

 

Automobil je dobio spoljašnjost novog Mini Countrymana, ali sve drugo nema nikakve veze sa tim serijskom automobilom.

 

158003-mini%20d%201.jpg

 

Mini JCW Rally ima karoseriju od karbona i kevlara, čeličnu šasiju, napred smešteni 3.0 litarski twin-turbo BMW dizel motor sa 254 kW/340KS i 800 Nm, šestostepeni sekvencijalni menjač, pogon na sva četiri točka...

 

mini%20d%201111.jpg

 

Takođe, modifikovano je i oslanjanje, a unapređeno je i upravljanje. Mini navodi da je automobil težak 1950 kg, kao i da postiže 184 km/h. Sledeći Dakar reli će se održati od 2. do 14. januara 2017. godine, a videćemo kako će Mini JCW Rally proći u konkurenciji vozila kao što su Peugeot 3008 DKR i Toyota Hilux.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sagmajster 10. put na Dakar reliju

 

159619-dakar%20sag.jpg

 

Na predstojećem Dakar reliju koji će se voziti od 02. januara 2017. godine u Paragvaju, Boliviji i Argentini, jedini predstavnik naše zemlje, jubilarni 10. put, biće višestruki srpski šampion u motokrosu Gabor Sagmajster. Zahvaljujući podršci AMSS, Sagmajster će ponovo učestvovati na prestižnom reliju, i ovog puta na ruti dugačkoj 9.200 km nastojaće da sedmi put u kariijeri prođe cilj. Tim povodom danas su se u prostorijama AMSS okupili brojni prestavnici medija, kojima su obratili predsednik AMSS Mirko Butulija, motociklista Gabor Sagmajster, kao i ministar omladine i sporta Vanja Udovičić. Čast nam je i zadovoljsvo podržati ovako uspešnog sportistu, koji će na prestižnom Dakar reliju - jednoj od najzahtevnijih trka na svetu - predstavljati Srbiju. Želimo mu puno uspeha, a AMSS nastaviće da daje punu podršku afirmaciji srpskog motociklizma i ulaže u razvoj moto sporta. AMSS najveći deo svog profita vraća društvu kroz preventivno bezbednosne akcije, kao i kroz auto i moto sport, što će i ubuduće biti praksa, rekao je predsednik AMSS Mirko Butulija. Uoči polaska u Južnu Ameriku, Gabor Sagmajster optimistično poručuje da jedva čeka da sedne na motocikl. Mogu samo da obećam, da kao i do sada, ako motocikl izdrži, izdržaću i ja. Uporno sam trenirao, u dobroj sam kondiciji i verujem da mogu bolje predstavljati Srbiju nego na svim dosadašnjim takmičenjima na Dakar reliju. Posebno bih se zahvalio AMSS koji mi je izdao licencu za ovo takmičenje i stvorio uslove da se upustim u svoju jubilarnu 10. Dakar avanturu, kao i Ministarstvu omladine i sporta i ostalima koji su pomogli moj odlazak na ovo prestižno takmičenje. Učestvovanje Sagmajstera na ovom takmičenju pokazatelj je da postižemo rezultate na svetskom nivou, zbog čega je popularnost moto sporta u našoj zemlji u porastu. Upornost se uvek isplati i za nas je Gabor već pobednik. Ministarstvo omladine i sporta nastojaće da zajedno sa AMSS srpski auto i moto sport dodatno unapredi i afirmiše, istakao je ministar Vanja Udovičić.

 

Gabor Sagmajster je do sada sa 53. mestom u generalnom plasmanu ostvario najbolji rezultat u Dakar karijeri. Vozio je i Svetski kup u Abu Dabiju, kao i domaći i evropski šampionat. U Srbiji je osvojio ''Zlatnu kacigu'', i ''Majsku nagradu'' Sportskog saveza Srbije. Na predstojećem Dakar reliju Sagmajster će će voziti KTM 450 ''Rali replica'' motor, proizveden 2011. godine, 75 KS.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uskoro startuje Dakar Rally 2017

 

159614-dakar%201.jpg

 

Uskoro će se, od 2. do 14. januara u Paragvaju, Boliviji i Argentini, voziti Dakar Rally 2017. Najnovije 38. izdanje čuvenog maratonskog relija, ukupno deveto u Južnoj Americi, donosi i neke novitete. Već je poznato da početak svake kalendarske godine predstavlja i početak nove sezone u svetskom auto-moto sportu. Drugo najveće globalno takmičenje, odmah iza Formule 1, Dakar Rally, ove godine posetiće jednu novu zemlju. Naime, 29. država koja će ugostiti učesnike poznatog maratonskog relija je Paragvaj. I ne samo to…

 

159615-dakar%2011.jpg

 

Ovogodišnje 38. izdanje, a deseto koje se održava u Južnoj Americi, započeće upravo iz glavnog grada ove zemlje, Asunsiona, gde bi na startu 2. januara 2017. trebalo da se pojavi 491 takmičar iz 59 zemalja. Oni će u 316 vozila, razvrstanih u četiri kategorije, 146 motocikala, 37 kvadova, 83 automobila među kojima je i 10 UTV-a, odnosno pripadnika nove kategorije, te 50 kamiona, krenuti iz Paragvaja, gotovo sa nivoa mora, gde u to doba godine vlažnost vazduha može da bude i 100% ka Agrentini, a onda ka velikim nadmorskim visinama Bolivije, čak i preko 5.000 metara. Dan odmora biće 8. januara u La Pazu, zvanično najvišoj prestonici na svetu, da bi potom, u drugoj nedelji, usledilo povratak u pustinje Argentine, gde temperature vazduha osciluju i do 50 stepeni Celzijusa u toku dana. Nakon 13 dana takmičenja, 12 etapa i jedne maratonske, što znači da servisne usluge od strane prateće ekipe nisu dozvoljene, te blizu 10.000 kilometara, od kojih su više od 4.000 specijalni ispiti koji se voze punim tempom, cilj je u glavnom gradu Argentine, Buenos Airesu 14. januara.

 

159616-dakar%20111.jpg

 

Pored izmenjenog itinerera takmičenja, Dakar Rally 2017 donosi i neke promene sportskih pravila. Najvažnije se odnose na povratak starom sistemu navigacije, uz pomoć mape i kompasa. To znači da će takmičari morati da se striktno pridržavaju ''knjige puteva'' koju obezbeđuje organizator i da pokažu kako se snalaze i bez GPS uređaja. Potom, budući da se čak 6 etapa vozi na nadmorskim visinama većim od 3.000 metara, a kako bi se ujednačile performanse vozila, pogotovo onih sa benzinskim motorima i pogonom 4×4, FIA je odobrila korišćenje za milimetar širih restriktora vazduha. To znači da će sa prečnikom restriktora od 38 mm, gubitak snage zbog nedostatka kiseonika u vazduhu, kod spomenutih vozila biti manje izražen, a time ona konkurentnija. Uz to, organizator je uveo i novu UTV klasu vozila, namenjenu, pre svega, entuzijastima koji najbolje i neguju duh Dakar relija. Troškovi nabavke i održavanja vozila sa pogonom na sva četiri točka ili bagija, te njihova konkurentnost u borbi sa velikim fabričkim timovima svakako predstavljaju problem, pa je na ovaj način ponuđena alternativa u vidu posebne kategorije ultra-lakih automobila. Polaris i Yamaha, za sada su sa svojim Side-by-Side vozilima jedine zastupljene marke, a ko će biti uspešniji, videćemo?!

 

Tako smo došli i do priče o favoritima… Svima su već jasne prednosti velikih fabričikih ekipe ili timova koji nastupaju pod patronatom nekog poznatog proizvođača, bilo motocikala, automobila ili kamiona, pa i kvadova. Zato pobednike i treba tražiti među njima. U konkurenciji motocikala, KTM je dominantna sila, ali Yamaha i Honda, pa i Husqvarna i Sherco, neće se lako pomiriti sa tim. Kod kvadova, Yamaha ima ulogu favorita, no tu su Honda i Can-Am. Kod automobila, borba će biti verovatno najneizvestija, jer Peugeot ima jasan cilj da ponovo trijumfuje kao i prošle godine, a Toyota i MINI, pa i Ford, te Renault, takođe žele pobedu. U konkurenciji kamiona, IVECO će biti na velikim iskušenjima da zaustavi Kamaz, mada i Tatra i MAN, te Renault, Scania, Hino, Ginaf, DAF, MAZ i Mercedes, čekaju svoju šansu… Ne treba zaboraviti ni to da će i naša zemlja imati svog predstavnika na ovom takmičenju. Subotičanin Gabor Saghmeister, naš višestruki motokros šampion, spreman je za svoj deveti nastup na Dakar reliju. Voziće motocikl KTM 450 Rally Replica sa startnim brojem 72. U svakom slučaju, Dakar Rally 2017 ponovo će dovesti do granica izdržjivosti sve svoje učesnike i njihova vozila, ali i ogranizatore. A ko će biti najbolji, na to pitanje odgovor će se znati uskoro!

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Startovao Dakar, Sagmajster predstavlja region

 

dakar%202017%201.jpg

 

Ovogodišnje, 39. izdanje relija Dakar startovalo je u Asunsionu, u Paragvaju, a jedini predstavnik regiona na njemu biće Gabor Sagmajster. Tokom 13 dana, na 12 etapa, takmičari u četiri konkurencije preći će preko 9.000 kilometara kroz Paragvaj, Argentinu i Boliviju. Prvi put u istoriji najtežeg relija na svetu start je upriličen u Paragvaju, a najduže vreme vozači će provesti u Argentini, vozeći se što po normalnim putevima, isušenim rekama i dinama. Na startu relija našlo se 143 motociklista, 77 automobilista, 37 vozača kvada i 50 vozača kamiona. Titule u dve najvažnije kategorije brane Australijanac Tobi Prajs među motociklistima i Francuz Stefan Perterhansel kod automobilista. Peterhansel je najuspešniji vozač sa 12 pobeda, od kojih je pet upisao na dva točka, a preostalih sedam na četiri. Dakar će već u ponedeljak preći u Argentinu, sredina je zakazana za Boliviju, pre velikog finala u zemlji koja ja je, može se reći, postala domaćin najtežeg relija od njegovog prebacivanja u Južnu Ameriku 2009. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dakar 2017 - komentar 1. etape

 

dakar%20etapa.jpg

 

''Al Attiyah i Roma nisu slučajno otišli iz Minija u Toyotu.'' - istakao je naš stručni konsultant, Dražen Ćurić, još pre nekoliko dana. Ako je suditi po prvoj etapi relija Dakar 2017, slučajnost ne postoji... 'Što se može reći na početku komentara koji se odnosi na start Dakra osim hvala Bogu konačno je krenulo. Da krenulo je i to kako je krenulo!!!

 

Prva etapa na Dakaru malo toga znači u konačnom rezultatu. Naročito kad je brzinski ispit dugačak samo 39km. Ali i tako kratak brzinac nam daje naslutiti s kakvim materijalom raspolažu tvornički timovi i one posade koje računaju na visoki plasman. Brzinac je kratak i kad govorimo u kontekstu Dakra, 39km je ravno treptaju oka, ali nekome u tom kratkom treptaju su danas pala neka zrnca prašine u to osjetilo vida koje mora biti savršeno da bi se bavilo ovakvim sportom. Što želim kazati?, želim zapravo ukazati na to da su danas Toyota i njezine prve uzdanice Al Attiyah, De Villiers i Roma svima pokazali da imaju bolid za pobjedu. Iskreno sam priželjkivao i nadao se ovakvom raspletu na prvom brzincu. Iako moram priznati da ni moja optimistična narav, nije bila spremna prognozirati ovakvu dominaciju japanske automobilističke ikone.

 

Što se još može reći a da sami rezultat na cilju brzinca već nije rekao. U prvih pet pozicija su tri Toyote i četvrta koju vozi Xavi Pons se krije iza imena Ford i nosi njegovu "košuljicu". Jedini koji je uspio narušiti homogenost toyotinog poretka je veliki Carlos Sainz u Peugeotu koji se uglavio na četvrtu poziciju. Istina, danas je koncepciji pogona na sva četiri kotača teren tj podloga vjerojatno išao na ruku. Jer kao što sam u jučerašnjoj najavi napisao, u Asuncionu je zadnjih dana bilo dosta kiše što je podlogu učinilo blatnjavom i skliskom. U takvoj situaciji zadnji pogon kakav ima Peugeot je određeni hendikep, međutim tu se onda pitamo a gdje je Mini koji također ima pogon na svim kotačima. Zašto i oni nisu ispred Peugeotovih bolida. Na to pitanje se logički nameće samo jedan odgovor, Toyota je očito bolja: Nakon samo 39km odvezenog brinca bilo bi smelo ili ček nepromišljeno tvrditi kako je Toyota bolja od Minija, ali kao što sam već rekao, određene indicije nakon ovakve dominacije se nameću same po sebi.

 

Najbolje plasirani Mini je onaj od Al Rajhia i on je po meni najveća uzdanica njemačkog proizvođača. mislim da je famozni Saudijac brži od Hirvonena i Terranove. Neki dan sam komentirao prelazak Al Attiyaha i Rome iz Minija u Toyotu, tada sam napisao da mi je to svojevrsno iznenađenje jer obojica nikad ne bi prešli u manje konkurentan bolid. Nekako mi se ta mogućnost da je društvo iz Južne Afrike gdje se Toyota stvara uspjelo napraviti šampionski automobil tada počela činiti realnom, ali se nisam usudio to tvrditi. Nakon današnjeg brzinca sa punom sigurnošću mogu reći da Toyota ima snagu i brzinu za pobjedu a vrijeme će i etape koje su pred nama pokazati da li je izdržljivost na istom nivou.

Kako god, utrka nije mogla bolje početi, Al Attiyah je poveo a 24 sekunde, iza njega je Pons u Fordu. Izvanredan rezultat brzog Španjolca koji je otvoreno najavljivao juriš na pobjedu, nakon današnjeg performansa njegov optimizam djeluje realno. Jer ipak nemojmo zaboraviti on je jedini ne tvornički vozač u prvih 10 pozicija. Sve do 26. mjesta na uvodnom brzincu gdje se nalazi Argentinac Silva koji vozi privatno složeni Mercede su Toyote, Peugeoti, Miniji i tri Forda za koje sam već rekao da su zapravo Toyote.

 

Karavan napušta Paragvaj i sledeća 803km dugačka etapa sa skoro 300km dugačkim brzincem će biti puno upečatljiviji pokazatelj tko je najspremniji i najbrži. Faktor sreće kao i svaki puta do sada će jako krojiti poredak na utrci i to je vjerojatno jedini segment potreban na Dakru koji tvornički timovi ne mogu kupiti. Više volim kad se pobjednik odlučuje u fer i sportskoj borbi i zbog toga svim učesnicima želim sreću i vožnju bez tehničkih problema. Navijam za Al Attiyaha i želim mu da ostane na čelu sve do Buenos Airesa za 12 dana, moja druga uzdanica je Pons i volio bih da kao privatnik završi na postolju, ima tu još vozača koji su mi manje ili više prirasli srcu i nadam se da će ih sreća sve pratiti. Uostalom svi se oni više raduju kad je pobjeda osvojena u žestokoj borbi a ne zato što je najljući protivnik imao peh.

 

I za kraj samo kratki info o našem Gaboru Seghmeisteru koji je u konkurenciji 142 motociklista završio današnji brzinac na vrlo dobrom 65, mjestu. S time je Gabor ušao u gornju polovicu poretka među motociklistima i na taj način stvorio dobru situaciju za daljnje napredovanje u poretku. Gabore SRETNO u nastavku trke.

 

Dakar 2017 - plasman posle 1. etape (automobili):

1 N. AL-ATTIYAH (QAT) TOYOTA 000:25:41

2 X. PONS (ESP) FORD +00:00:24 00:00:00

3 N. ROMA (ESP) TOYOTA +00:00:29

4 C. SAINZ (ESP) PEUGEOT +00:00:33

5 G. DE VILLIERS (ZAF) TOYOTA +00:00:41

6 S. LOEB (FRA) PEUGEOT +00:00:55

7 Y. AL RAJHI (SAU) MINI +00:01:06

8 C. DESPRES (FRA) PEUGEOT +00:01:14

9 M. HIRVONEN (FIN) MINI +00:01:20

10 E. VAN LOON (NLD) TOYOTA +00:01:22

 

Autor: Dražen Ćurić

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dakar reli 2017: druga etapa od 803 km

 

dakar%20loeb.jpg

 

Dok u Srbiji hara vrlo neprijatni grip, u zemlji Huana Manuela Fanđa, temperatura vazduha se penje i preko 40 stepeni celzijusa, pa možemo samo pretpostaviti kako je vozačima u sportskim kombinezonima i kacigama. Staza od mesta Resistencia do grada San Miguel de Ticuman u prvom delu je imala takozvani vezivni deo, pa brzinski ispit od 275 kilometara, pa onda još malo vezne trase i potom cilj etape - ukupno 803 kilometra. Ukupno 316 vozila (142 motocikla, 37 kvadova, 77 automobila, 10 UTV vozila i 50 kamiona). Organizatorima ponovimo nije nimalo lako. Iako su angažovani timovi sa dobrim iskustvom, iako je vrhunska tehnologija upotrebljena, iza svega stoji čovek…. a greške su neminovne.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peterhansel i Sanderlend pred pobedama na Dakaru

 

dakar%202017%20pob.jpg

 

Sebastijan Loeb ostvario je četvrtu etapnu pobedu nad Dakar reliju, trijumfom u 13. etapi nastavio je da vrši pritisak na lidera u generalnom plasmanu Stefana Peterhansela. Loeb je u petak slavio sa 18 sekundi prednosti nad zemljakom i kolegom iz Pežoa, koji pred poslednji dan relija ima pet i po minuta prednosti u ukupnom poretku. U konkurenciji motociklista, Britanac Sem Sanderlend nalazi se na korak od prvog trijumfa na Dakaru nakon pobede Paula Gonsalveša u petak. Sanderlend pred poslednji dan trke ima 33 minuta prednosti ispred prvog pratioca Matijala Valknera iz Austrije, a 37 od Adrijena van Beverena. Dakar se završava poslednjom etapom od 786 kilometara, a cilj je u Buenos Ajresu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sagmajster u toku noći menjao delove

 

dakar%202017%20211.jpg

 

Iz tabora našeg moto kros šampiona stiže vest o pravoj uzbuni i neprospavanoj noći. Šta se zapravo dogodilo. Već dva dana mehaničari i prijatelji našeg šampiona koji ga prate na 39. Dakar reliju pale motor pomoću guranja a ne anlaserom kako bi trebalo. Bio je to jasan znak da je motor u veoma lošem stanju i da postoji opasnost da stane poslednjeg dana. Noćas, izmedju petka i subote KTM mehaničari su zamenili glavu cilindra sa bregastom, jer oni imaju delove i potpuno su prekontrolisali motor jedinog predstavnika Srbije na velikom auto maratonu. Sagmajster je u finišu relija popravio svoj plasman. Uoči poslednje, 12. etape, posle osvajanja 65. mesta na minulom brzinskom ispitu zauzima 74. mesto u generalnom i 21. u svojoj ''maraton'' klasi. Verujemo da će se večeras po sedmi put naći na cilju Dakar relija, sa osmehom i zastavom Srbije. Srećno ŠAMPIONE !

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

-----------------

 

Titule za Peterhansela i Sanderlenda

 

dakar%20tit.jpg

 

Francuz Stefan Peterhansel i Britanac Sem Sanderlend trijmfovali su na 38. izdanju prestižnog Dakar relija. Peterhansel je slavio 13. put, sedmi kao automobilista, za volanom Pežoa, a ispred zemljaka i timskih kolega Sebastijana Loeba i Sirila Depsrea. Sanderlend je ostvario prvenac ispred Austrijanca Marsela Valknera i Španca Đerarda Feresa Guelja. Sva trojica su vozila KTM.

Jedni srpski predstavnik Gabor Sagmajster je uspešno završio Dakar reli, u ukupno svom desetom nastupu. Zazeo je 74. mesto u generalnom plasmranu posle skoro 9.000 kilometara kroz Argentinu, Paragvaj i Boliviju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

SsangYong Tivoli DKR za Rally Dakar 2018.

 

SsangYong Tivoli DKR

 

SsangYong Motor Company obznanio je svoje ućešće na legendarnom reliju Dakar 2018 sa specijalnom izvedbom modela Tivoli.

 

SsangYong Tivoli DKR

 

Trkački Tivoli DKR je projekat španske filijale SsangYong-a, a učestvovaće na jubilarnom 40-tom izdanju ovog prestižnog relija koji startuje 6-og januara u Peruu a završiće 20-og januara u Argentini, nakon više od 9.000 pređenih kilometara u jednim od najsurovijih i najzahtevnijih uslova na svetu.

 

SsangYong Tivoli DKR SsangYong Tivoli DKR

 

SsangYong Tivoli DKR opremljen je V8 motorom snage 405KS uz maksimalni obrtni momenat od 550 Nm. U punoj ''borbenoj'' gotovosti, ova offroad mašina teži više od 2 tona ali je istovremeno u stanju da ubrza od 0-100 km/h za samo 4.4 sekunde i da postigne maksimalnu brzinu od 193 km/h. SsangYong je svoje ''vatreno krštenje'' na reliju Dakar imao 1994-te godine sa modelom Korando Family, kada je postao prva korejska marka koja je završila ovaj reli i to na zavidnom 8-om mestu u generalnom plasmanu. U godinama koje su sledile marka je učestvovala sa modelima Musso i Kyron, i tokom 3 uzastopne godine završavala trku u prvih 10.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sains: Možda me čeka poslednji Dakar

 

karlos sains

 

Kako prenosi Sport klub, dvostruki svetski šampion u reliju Karlos Sains priznao je da bi predstojeći Dakar mogao da označi kraj njegove profesionalne karijere, ali naglašava da o budućnosti neće razmišljati dok se taj reli ne završi. Pežo, čije boje brani španski relista, najavio je da će ukinuti svoj Dakar program u januaru naredne godine, pošto će se koncentrisati na Svetski relikros šampionat. Sains, koji je trijumfovao na najtežem reliju na svetu 2010. godine, istakao je da nije dobio nijednu ponudu otkako je Pežo objavio svoju odluku.

''Nadam se da ću doneti Pežou pobedu na poslednjem Dakaru. Trenutno ne razmišljam ni o čemu drugom osim o tome da započnem sa trkanjem 6. januara'', rekao je Sains. ''Imam 55 godina, blizu sam toga da prestanem sa trkanjem, ali sada razmišljam samo o ovom Dakaru. Ne pomišljam na to da će mi biti poslednji, već samo da ću pobediti. Biće vremena za razmišljanje o budućnosti. Ne znam kakve me opcije čekaju posle januara, za sada nijedan proizvođač nije pokazao interesovanje za učešće na Dakaru. Biće tu samo Mini, ali me nisu kontaktirali''.

 

Pežo je trijumfovao na poslednja dva izdanja Dakara zahvaljujući legendarnom Stefanu Peterhanselu, dok Sains nije završio nijedan otkako je stigao u francuski tim. Imao je udes 2015. godne, potom mu se pokvario menjač dok je vodio godinu dana kasnije, a zatim je imao još jedno izletanje pošto je trebalo da preuzme vođstvo ove godine. ''Uvek pokušavam da pobedim, možda bi ovog puta trebalo da budem strpljiviji. One godine kada smo pobedili, imali smo manje trijumfa na etapama. Kada pobedite na etapi, sledećeg dana imate otvoren put i bivate kažnjeni. Strategija je važna, posebno ove godine. Treba da budemo strpljiviji, što je za mene uvek komplikovano'', naglasio je Sains. Pored Sainsa, boje Pežoa braniće Peterhansel, Sebastijan Leb i Siril Depre.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gabor Sagmajster jedva čeka početak 40. Dakar relija

 

Gabor Sagmajster

 

Najpoznatiji motociklista Srbije, 46-godišnji Subotičanin Gabor Sagmajster višestruki motokros šampion države, sa nestrpljenjem očekuje polazak na svoj 11. Dakar reli…a sa svojim prijateljima i novinarima RTS-a i RT Vojvodina polazi na put prvog dana Nove 2018. godine. Podsetimo, Sagmajster je 2008. godine stigao u Portugaliju na start Dakar relija koji je trebalo da se održi od Lisabona do Dakara u Africi, ali, zbog pretnji terorista da će napasti učesnike maratona reli je otkazan. Naredne 2009. godine je preseljen u Južnu Ameriku. Gabor Sagmajster je stigao na cilj i u svom debiju zauzeo 89. mesto u generalnom poretku medju preko 150 motociklista iz celog sveta. Godine 2010. je opet savladao stazu od oko 10.000 kilometara, vozeći van puteva i osvojio 59. mesto, kao i prvi put, na motociklu marke KTM. Godine 2011. po treći put uspeva da savlada sve prepreke teškog maratona i zauzima 61. mesto. Godine 2012. naš motokros šampion je zbog kvara na motociklu odustao u 5. etapi relija. 2013. godine opet stiže na cilj i osvaja 61. mesto. Godine 2014. po peti put završava najveći svetski maraton i na motociklu KTM beleži svoj do sada najbolji plasman 53. mesto…te godine je od 431. učesnika u svim kategorijama odustalo čak 226 vozača. 2015. godina označila je drugo odustajanje našeg asa…reč je bilo o povredi. 2016. stiže opet na cilj i osvaja 62. mesto, a 2017. godine po sedmi put uspeva da završi Dakar reli i osvaja 73. mesto.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li će biti Dakar relija 2019.?

 

dakar 8.jpg

 

Prezentacija rute Dakar relija 2019. planirana za prošli ponedeljak je otkazana zbog povlačenja Čilea. ASO, organizator Dakar relija je u problemima. Zamišljeno je da 41. izdanje najtežeg relija na svetu sledeće godine ima rutu koja bi se vozila od juga do severa južne Amerike, uključujući i novu državu Ekvador. Međutim, od tog plana neće biti ništa. Prvo problem za ASO nastao je iznenadnim povlačenjem sportskog direktora relija Marca Come sa ove pozicije. Iako je za sada sigurno da će se voziti kroz Peru, u toj zemlji je došlo do promene vlasti zbog ostavke bivšeg predsednika Pedra Pabla Kuczynskija zbog optužbi za korupciju, pa organizator relija nema sa kime da ugovara sve detalje. Hladan tuš organizatorima relija stigao je i iz Čilea, koji je odustao od domaćinstva reliju za 2019.zbog ekonomske situacije, uz nadu da bi se mogao vratiti 2020. Sve skupa, za sada, jedina sigurna i potvrđena zemlja za Dakar 2019., je Peru. Bolivija, Ekvador i Argentina su još uvek na spisku zemalja domaćina, ali čak i Bolivija je izrazila mogućnost da ne pruži gostoprimstvo reliju u 2019.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reli Dakar će se, prvi put u istoriji, voziti u samo jednoj zemlji

 

dakar kamaz.jpg

 

Već su obavljeni konstruktivni razgovori kako bi se takmičenje vratilo u Afriku. A dotad - Južna Amerika. Jedno od najpoznatijih auto-moto takmičenja na svetu reli Dakar će se sledeće godine održati u Peruu, a biće to prvi put da se celi reli održava u jednoj zemlji. ''Reli će se održati od 6. do 17. januara 2019. u Peruu. Na rasporedu će biti deset etapa, a start i cilj će biti u Limi,''' izjavio je direktor relija Etienne Lavigne, dodavši da će veći deo trase biti na peščanim dinama. ''Etape će biti zahtevnije nego do sada, a većina će biti na pesku'', dodao je Lavigne. Francuski mediji navode da bi nakon toga reli mogao da se vrati u Afriku gde se održavao od 1979. do 2008. kada je napustio Crni kontinent zbog bezbednosnih razloga. ''Imamo nekoliko opcija, posebno u Alžiru, Angoli i Namibiji gde smo već obavili konstruktivne razgovore na viskom nivou. Ako reli više ne možemo održati u Južnoj Americi, moramo pronaći zemlje koje imaju topografiju koja može da ponudi 10-12 dana takmičenja'', dodao je direktor relija.

 

Četiri decenije tradicije

Premijerno izdanje relija Dakar je održano 1979. godine. Reli je tada startovao u Parizu, zatim se nastavio kroz Alžir, Niger i Mali, a završavao je u Senegalu. Do 2007. reli je startovao u Evropi, zatim se nastavio u Africi, a 2008. je otkazan dva dana pre prve etape zbog straha od terorističkih napada. Od 2009. godine se održava u Južnoj Americi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mini se na velika vrata vraća na Dakar reli

 

184874-mini dakar 11.jpg

 

Mini je na ovogodišnjem Dakar reliju 2018. imao mnogo problema od samog starta, što je u ukupnom poretku legendarnog automobilskog maratona donelo više nego skroman rezultat. Da bi se vratio na staze nekadašnjih pobeda, Mini će na Dakaru 2019. nastupiti sa novim automobilima i tri verovatno ponajbolja vozača kada je ovaj tip trkanja u pitanju. Za X-raid MINI JCW tim i klasi buggi, voziće Cyril Despres, Stéphane Peterhansel i Carlos Sainz. Ove tri legende ukupno imaju ni manje ni više nego 20 pobeda, uključujući i pet pobeda Despresa na motociklima, dok je Sainz aktuelni šampion Dakara. Peterhansel, sa svoje strane, ima dve pobede upravo u Mini All4 Racing.

 

mini dakar 1.jpg

 

Na Dakaru 2019. koji počinje u januaru, Mini će nastupiti sa buggijem koji je svoj trkački debi imao ove godine, ali koji je doživeo mnoge izmena, i čiji razvoje je još uvek u toku. Iz tog razloga, Sainz i Despres će iskoristiti Maroko reli 2018. kako bi upoznali svoje nove automobile, a i prikupili što više podataka potrebnih za izazivača Dakara 2019.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ssangyong Rexton DKR za reli Dakar

 

ssangyong dakar 1.jpg

 

Kompanija Ssangyong je predstavila svoj novi Rexton DKR koji će se takmičiti u januaru na ultrazahtevnom reliju Dakar. Automobil je napravilo odeljenje ''Ssangyong Motorsport'', a voziće ga Španac Oscar Fuertes tokom jedanaestodnevnog reli maratona koji se održava u Peruu od 6. do 17. januara. Rexton DKR je kreacija slična bagiju sa tubularnom šasijom koja ima malo zajedničkog sa velikim SUV-om istog imena. Povezuje ih isto ime kao i neke karakteristike dizajna. Model namenjen reliju Dakar pokreće V8 motor od 450KS smešten u zadnji deo automobila čija snaga se putem 6-stepenog sekvencijalnog menjača sa Torsen samozaključavajućim diferencijalom prenosi na zadnje točkove.

 

ssangyong dakar 11.jpg

 

Automobil je težak manje od 1.900 kg, a od 0 do 100 km/h ubrzava za samo 4.4 sekunde. Maksimalna brzina iznosi 196 km/h. Automobil će se takmičiti u T1-3 klasi za benzince sa pogonom na dva točka. Reli Dakar će se gotovo u potpunosti voziti u pustinji, tako da je Rexton DKR dobio 17-inčne točkove i oslanjanje koji će mu omogućiti da se nosi sa neravnim i peskovitim terenom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

KTM spreman za Dakar

 

ktm-dakar.jpg

 

Bliži se januar, a s njim i jedna od najpoznatijih trka na svetu, čuveni Dakar reli. KTM je spreman za sve izazove, a u četvoročlanom fabričkom timu austrijske kompanije se nalaze čak tri bivša pobednika. KTM ima 17 uzastopnih pobeda na Dakaru, a za 2019. su spremili odličan tim. Tu su iskusni Tobi Prajs, Sem Sanderlend i Matijas Valkner, a uz njih će se naći i mladi vozač Lusijano Benavides. Sa njima će se naći i četvorostruka pobednica Dakara u kategoriji dama, Laja Sanc, kao i Portugalac Mario Patrao. KTM je na svojoj YoutTube stranici objavio video snimak, u kojem je otkrio ambicije kada je u pitanju naredno izdanje Dakar relija:

 

 

''Cilj je jednostavan: nastaviti niz od 17 uzastopnih pobeda. Pred nama je 5.000 kilometara izuzetno zahtevnog terena i biće potrebna maksimalna koncentracija da sve prođe kako treba.'' Ovogodišnje izdanje Dakar relija će se od 6. do 17. januara voziti u Peruu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitsubishi Eclipse Cross T1 Silhouette Racer na 41. Dakar reliju

 

mitsubishi dakar 1.jpg

 

Mitsubishi Motors učestvovaće na predstojećem, 41. po redu Dakar reliju kao podrška Kristini Gutjerez (Cristina Gutierrez ), koja će biti u prilici da upravlja novim, specijalno dizajniranim modelom Mitsubishi Eclipse Cross T1 Silhouette Racer.

 

mitsubishi dakar 11.jpg

 

Kako je navela Kristina, kojoj će ovo biti treća takmičarska godina, Eclipse Cross je najspektakularniji model koji je vozila i omogućiće joj da bolje uslove u vožnji i da zaista uživa tokom takmičenja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

41. Dakar reli 2019 - Prvi izveštaj iz Perua, problemi za Sagmajstera

 

dakar 2019 sagmajster.jpg

 

Prva dva dana u Limi bila su veoma stresna. Ne toliko zbog gužve prilikom podizanja motora u luci Kalao, koliko zbog problema sa motorom Gabora Sagmajstera. KTM nije radio kako treba. Upaljen je na ''gurku'', iako je pre stavljanja na brod za Južnu Ameriku u novembru urađena generalka. ''Ispostavilo se da postoje dva problema. Prvi je kvar na pumpi za gorivo. Pukla je membrana i za sada nismo uspeli da pronađemo novi deo jer je ovaj motor star sedam godina. U Evropi ne bi bilo teško da se kupi, ali u Peruu jeste. Membranu smo zamenili drugim materijalom i funkcioniše. Međutim, to je privremeno rešenje. Drugi problem je punjenje akumulatora. Regler radi, izgleda da je neki problem sa kablovima. Pregledaće sve stručnjaci iz KTM-a i dati svoj sud'', rekao je Gabor Sagmajster.

 

Motociklisti iz Subotice podršku pruža mehaničar Atila Čikoš. Došao je u Peru kao prijatelj, ali se ispostavilo da mora dobro da ''zapne'' i pripremi motor za start. ''Dozvoljeno mi je da radim na motoru samo do tehničkog pregleda. Nakon toga, sve popravke, zamene delova i guma sme da preduzima isključivo Gabor Sagmajster. Ove godine takmiči se u kategoriji ''Male moto'' za koju nije predviđena asistencija mehaničara. Čeka ga veoma težak posao koji dodatno opterećuje motocikliste. Posle ekstremnih napora, oni moraju da rade do kasno u noć i pripreme motor za naredni dan'', rekao je Atila Čikoš.

 

Sagmajster 11. put učestvuje na Dakar reliju, osam puta je stigao do cilja i samo dva puta je odustao - jednom zbog kvara motora, a drugi put zbog loma ruke. ''Ove godine ceo reli se vozi u jednoj državi u Peruu. Čak 70 odsto staze biće u pustinji. Volim dine, dobro se orijentišem i nemam problema sa peskom. Ako motor radi, stižem do cilja. Ključno je da rešimo problem do tehničkog pregleda. Start je 6. januara, a dan kasnije se kreće u pustinju.''

Dakar reli vozi se 41. put. U Južnoj Americi tek je počelo leto. Očekuju se velike vrućine, iako je u Limi bilo oblačno prethodnih dana. Međutim, Evropljani su ''pocrveneli'' kao rakovi, jer oblaci očigledno ne zaustavljaju sunce. To lokalno stanovništvo dobro zna, za razliku od gostiju sa drugih meridijan.

 

Tekst: Predrag Milinković

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dakar reli 2019 - Elita na okupu, 550 takmičara, preko 300 vozila

 

ELITA U MINIJU.jpg

 

U nedelju, 6. januara 2019. sa startne rampe u centru grada Lima, u državi Peru, počeće još jedan totalno avanturistički i potpuno surovi maraton na točkovima - 41. Dakar reli.

Koliko je opasan, teško opisivo naporan, skup za učesnike, ali i magnetski privlačan za zavisnike od adrenalina i najluđih jurnjava van puteva govore podaci. Na Dakar reliju je od od prve godine (startovao 26.12.1978. u Parizu), pa do danas život izgubilo preko 60 osoba. Među njima su bili takmičari, mehaničari, članovi organizacije, publika, novinari. Poginuo je na tom maratonu i njegov tvorac, Francuz Tijeri Sabin, u helikopterskoj nesreći 1986. godine a kasnije nažalost i dvostruki pobednik, motociklista, Italijan Meoni prvi Dakar šampion sa motorom KTM.

 

Taj i danas najveći maraton na točkovima vozio se u nepreglednoj Sahari po ekstremno visokim temperaturama iznad 40 stepeni, potom u vrlo sličnim uslovima po peščanim prostranstvima Južne Amerike, ali i na previsokim masivima Anda, na preko 4.000 metara iznad mora, po snežnim vejavicama i temperaturama ispod nule. Staza Dakar relija, staza van puteva, mahom je bila dugačka oko 10.000 kilometara (uvek duža od kompletne sezone reli šampionata sveta). Ovoga puta, staza je dugačka 5.000 km sa 10 etapa i 3.000 brzinskih ispita, u većem delu na pesku. Svaki učesnik početnik na Dakar reliju u najnižoj klasi (po kubikaži agregata) mora da obezbedi minimum 50.000 evra u klasi motociklista, uključujući novac za vozilo, opremu, pneumatike, putne troškove i prijavu, koja u pomenutoj kategoriji iznosi 16.000 evra, a za ostale klase mnogo više.

 

Dugačak je spisak poznatih koji su učestvovali na reliju Pariz-Dakar, sa ciljem u Africi i posle toga u Južnoj Americi. Bili su tu, a neki i pobeđivali na najvećem maratonu, vozači formule jedan, reli asovi, glumci, pevači... Predstojeći mega maraton, 41. po redu i 11. u Južnoj Americi okupiće puno svetskih zvezda iako mu je još od 2009. godine značajan ''rival'' maraton ''Silk way rally'', koji se vozi na stazi od oko 9.500 km u Rusiji, Kazakstanu i Kini.

U kategoriji motociklista prijavljeno je 138 vozača. Favoriti su kao i skoro uvek asovi fabričkog tima KTM, potom majstori tima Honda.

U klasi ''bez mehaničara'' prijavljen je naš nesalomivi šampion, naš Mađar iz Subotice, 47. godišnji Gabor Sagmajster, koji već punih 10 godina nosi zastavu Srbije na najvećem maratonu sveta i koji je našu zastavu ponosno podigao na cilju Dakara čak osam puta do sada. Sagmajster opet vozi stari motocikl KTM koji je totalno drugačiji od onih fabričkih, a njegov večiti hendikep je njegova težina od skoro 130 kg, za razliku recimo od zvaničnog šampiona Dakara iz 2018. godine Austrijanca Valknera, koji sa samo 85 kg. opterećuje svoj fabrički KTM. Ali, retko da je neki učesnik Dakara toliko iskusan i ekstremno uporan kao naš sjajni moto-kros šampion.

 

187758-TOYOTA dakar.jpg

 

U kategoriji automobilista (prijavljeno 101. vozilo) sve pršti od izuzetnih znalaca relija i brze vožnje po pesku. Voziće opet Francuz 53. godišnji Stefan Peterhansel, 13 puta šampion Dakara, legenda Španije 56. godišnji Karlos Sajnc, motociklista i automobilista, 44. godišnji Francuz Siril Depre (sva trojica u automobilima Mini), najuspešniji reli as sveta devetostruki WRC šampion, 44. godišnji Sebastien Loeb (u privatnom Peugeotu), sjajni šampion relija ali i Olimpijskih igara, 48. godišnji as iz Katara Naser Al Atija (sa Toyotom), zatim bogati 50. godišnji Amerikanac, učesnik mnogih trka američke formule, Nascar-a i Indycar-a Robi Gordon (sa vozilom Textron Wildcat XX), potom i poznati Španac, 46. godišnji Nani Roma.

U klasi kvadova prijavljno je samo 29 takmičara, a nema poznatih imena ni šampiona kao što su bili braća Patroneli iz Argentine i Poljak Sonik. Nekadašnji maratonci sa kvadovima, aktuelni šampion iz Čilea Kasale i Rus Kirijakin, preselili su se u kategoriju ''SxS'' za koju je zainteresovano 35 takmičara. Učestvuje i aktuelni prvak te grupe 60. godišnji Brazilac Varela.

Kategorija teškaša biće kao i uvek zanimljiva i neobično privlačna. Ove godine će iskusna ekipa Kamaza iz Rusije, na čelu sa Nikolaevom i Mardeevom imati rivale u ekipi Tatre, gde je tročlana posada sa Lopreom na čelu, zatim tu je MAZ sa Viazovičem iz Belorusije, pa Iveco sa De Rojem i Vilagrom, kao i beloruski Liaz sa Macikom za volanom. Prave drumske krstarice sa ogromnim zapreminama motora i sa oko 800 KS, sa neverovatnim obrtnim momentima agregata boriće se u peščanim dinama Perua.

 

kamaz dakar.jpg

 

Među tom ekipom odvažnih opet će se pojaviti najsimpatičniji, najuporniji i zaista izvaredni vozač kamiona Hino Tima iz Japana, učesnik čak 35 Dakar relija do sada stari 77. godišnji Jošimasa Šugavara koji kao da je zaboravio kada je rođen, zaista je prvorazredna senzacija, a podsetimo da je pre nekoliko godina sa uživanjem probao kajsijevaču iz Subotice u taboru Gabora Sagmajstera.

 

sugawara.jpg

 

Za kraj ove storije o 41. Dakar reliju ostavljamo slatkiše, a to su neverovatne dame, žene koje očigledno ne znaju za strah, napore i muške suparnike. Na ovom Dakar reliju učestvovaće čak 17 pripadnica nežnijeg pola, a najistaknutije su pet dama. To je pre svih 33. godišnja profesionalka iz Španije Laja Sanc, fabrički vozač austrijskog giganta KTM, devojka koja ima ogroman broj svetskih i evro titula u moto-trialu u ''enduro'' takmičenjima. Osam puta je bila na Dakaru do sada, a 2015. godine je osvojila neverovatno 9. mesto u generalnom plasmanu među najboljim muškarcima-motociklistima sveta. Pažnju novinara iz celog sveta, a biće ih nekoliko stotina sa oko 50 TV ekipa sa svih meridijana, privlače takmičarke bagija, prva sve nemačka posada 33. godišnja Anet Fišer i legendarna 51. godišnja Andrea Peterhansel, supruga takođe vanserijskog Stefana Peterhansela.

 

andrea-mayer-st-phane-peterhansel.jpg

 

Andrea, sa devojačkim prezimenom Majer, bila je na 9 Dakar relija i ona je jedina žena na svetu koja se takmičila u tri klase velikog maratona (5x motocikl, 3x automobil, 1x kamion). Vozila je i u Africi i u Južnoj Americi, vozila je na relijima u Abu Dabiju, Tunisu, na Sardiniji, a njen najbolji plasman je 5. mesto na Dakaru 2004. godine u kategoriji automobila.

 

sp-sagmajster-jl_620x0.jpg

 

U konkurenciji 334 posade na Dakar reliju 42 takmičara imaju specijalan status jer su najmanje 10 puta učestvovali na najtežem auto-moto takmičenju na svetu. Zovu ih ''Dakar legende''. Među njima je i naš Gabor Sagmajster koji se sprema za 11. start na Dakaru. To mu je pomoglo da reši kvar na motoru.

''U KTM predstavništvu u Limi smo uspeli da nađemo bezinsku pumpu u radnji. Imali su samo jedan komad u celom Peruu, jer to je stari tip benziske pumpe. U pitanju je takmičarski motor koji se pravi u ograničenim serijama, nema ih mnogo ni kad su u pitanju noviji modeli. Ljudi su urgirali za nas i dobili smo taj deo. Čak su ga doneli iz neke druge radnje u Limi, koja je bila udaljena sat vremena vožnje. Inače, glavni grad Perua ima 8 miliona stanovnika, više nego cela Srbija. Saobraćaj zna da bude gadan'', rekao je Gabor Sagmajster.

Drugi problem sa ''punjenjem'' motora otkrili su elektro-mehaničari KTM-a. Čak tri sata su proveli tražeći kvar. ''I za njih je bio izazov da pronađu rešenje. Ispostavilo se da je jedna žica korodirala i ona je ''odvlačila'' struju, pa se akumulator nije punio. Sve su žice pregledali, zamenili taj deo i nisu hteli ništa da naplate. Oni to nisu morali uopšte da rade, ali se poznajemo i neverovatno im je da se motor star 7 godina još uvek nalazi u takmičarskom pogonu. Prošle godine kad sam stigao na cilj, skoro svi mehaničari KTM-a su izašli da aplaudiraju. To je njihov proizvod i očigledno je kvalitetan'', naglašava naš šampion. Sagmajster je nakon svega otišao na tehnički i administrativni pregled i bez problema dobio ''zeleno svetlo'' za start na reliju.

 

Anastasiya Nifontova.jpg

 

Na Dakar reliju učestvovaće i 17 žena, najviše u poslednjih deset godina. Među njima je i Ruskinja Anastasiya Nifontova: ''Pozdrav svima u Srbiji. Ja sam Anastasija Nifontova i ovo je moj drugi Dakar. Ovog puta postavila sam sebi novi cilj, da se takmičim u kategoriji Male moto gde nemam podršku mehaničara, asistencije, sve ću morati sama da radim na pripremi motora i da se takmičim.'' Na Reliju Faraona bila je peta generalno računajući sve muškarce i prva u svojoj klasi. Pobeđivala je u ženskoj konurenciji u Maroku i Abu Dabiju, osvojila je titulu svetske prvakinje, a prošle godine završila je Dakar reli. ''U našoj kategoriji učestvuju samo dve devojke. U istoriji Dakara ovo je prvi put da u ''Male moto'' klasi takmiće žene. Sad smo nas dve - Sara Garsija iz Španije i ja. Upoznali smo se, poželeli jedna drugoj sreću i pričali o tome kakvu smo avanturu ušle. Biće interesantno.''

Na 41. Dakar reliju učestvovaće takmičari iz 61 zemlje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sagmajster odustao zbog kvara posle 29 km prve etape

 

Sagmajster Dalar 2019.jpg

 

Neverovatno...u trenucima kada smo svi mi koji volimo moto sport i uspehe naših predstavnika na velikim takmičenjima očekivali i nadali se napredovanju moto-kros šampiona Srbije, Gaboar Sagmajstera, na najvećem maratonu sveta na 41. Dakar reliju u Južnoj Americi, iz Perua je stigla zaista iznenađujuća vest. Sagmajster je odustao već posle 29. kilometara od starta. Razlog: Motor je ''zaribao'' zbog pumpe za ulje. Naš šampion je helikopterom prebačen u takmičarski kamp - ''bivak''. On nije povređen, motocikl je jednostavno stao, a Sagmajster je potpuno razočaran, to ni u snu nije očekivao jer je agregat, doduše 7 godina starog motocikla, generalno urađen. Gabor Sagmajster se u sredu uveče, 9. januara, vraća u Srbiju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

41. Dakar reli posle prve dve etape

 

dakar 2019 toyota.jpg

 

Prva etapa bila je dugačka 331 km., a od toga je 84 kilometra bio dugačak brzinski ispit, a 247 kilometara takozvani vezni deo. U klasi motocikala prva mesta su zauzeli vozači Honde, Huskvarne, a u klasi kvadova Kaviljaso.

Među automobilistima je prvi ispit pripao Al Atijahu (Toyota), bio je ispred Sajnca (Mini). U kategoriji SxS pobednik je Brazilac Varela, dok je ženska posada Fišer-Peterhansel bila 20. među 30 vozila. U klasi kamiona poveo je Novikov sa Kamazom, ispred Van Genugtena i Vilagre sa Ivecom.

Druga etapa je dugačka 553 km. imala je brzinski ispit od 342 kilometra. U konkurenciji motociklista na prvom mesto u generalnom poretku, posle dva specijala, prvi je Bareda Bort (Honda), ali mu se na drugom mestu primakao Valkner (KTM) koji zaostaje 1.31 minut. Kod vozača kvadova prvi su Argentinci Kaviljaso i Galjego (+21.14 sek.). Najviše pažnje po običaju privlače zvezde automobil klase. Poveli su De Vilier i Ten Brinke (+28''), obojica sa Toyotama, slede Roma i Radži sa Minijima, dok je peti Loeb (1.56 min.) sa privatnim automobilom Peugeot, koji je zabeležio pobedu na specijalu.

 

sainz dakar 2019.jpg

 

U klasi SxS vodi 59. godišnji Brazilac Varela, a kod kamiondžija Nikolaev (Kamaz), ispred De Roja (+4.23 min.) sa Ivecom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...