Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Dakar 2017. / 2018. / 2019. / 2020. / 2021. / 2022.

Recommended Posts

Etapa 5

Bliži se kraj poluvremena

 

dakar 2021 0503.jpg

 

Sigurno i sve bolje napreduje predstavnik Srbije, 49. godišnji motociklista iz Subotice, Gabor Sagmajster, vozač KTM-a od 450 kubika. Prate ga novinari Predrag Milinković i Mark Zakinski, uz pokušavanje da budu na vreme na svakom cilju etape, da podrže našeg šampiona i požele mu puno uspeha.

 

Gabor Sagmajster je motociklista koji je već devet puta završio Dakar reli i zna kakvu taktiku valja primeniti na ovom najvećem maratonu sveta. U petoj etapi ostvario je plasman na 73. mesto, pa se u generalnom poretku popeo na poziciju broj 72. U kategoriji ''male moto'' gde učesnici nemaju prava koriščenja pomoći mehaničara Gabor Sagmajster sada ima 21. mesto. Motociklisti su opet dali sve od sebe i pojurili na specijalnom ispitu od 456 kilometara, prateći oznake iz putne knjige i kontrolišući navigacione uređaje u cilju pronalazaka svih skrivenih tačaka, koje se moraju registrovati i prolaskom pokraj njih (negde oko 200 metara u prečniku) elektronski ''overiti''.

 

dakar 2021 0502.jpg

 

Latinoamerički moto šampion i pobednik mnogih moto skupova, 31. godišnji Argentinac Kevin Benavides sa Hondom, pojurio je u stilu pravog asa. Bio je najbrži na specijalnom ispitu i popeo se na prvo mesto u generalnom plasmanu. Pošteno se oznojio jer je na brzinskom ispitu samo jedan minut iza njega stigao njegov timski kolega Čileanac Korneho Florimo. Posle pet etapa, iza Benavidesa u ukupnom poretku je Francuz De Sultre (+2.31 min), sledi Florimo (+3.42), Prajs (+3.43), Sanderlend (+6.06)...

 

U kategoriji automobilista svi praktično prate duel dvojice zaista vanserijskih vozača. Francuz, 55. godišnji Stefan Peterhansel sa Minijem, i 50. godišnji Naser Al Atija iz Katara sa Toyotom vode potpuno izjednačenu borbu za pobedu. Reč je o dvojici vrhunskih majstora volana koji iza sebe imaju briljantne rezultate. Čini se da će tek poslednja 12. etapa odlučiti pobednika. U petoj etapi je na specijalu bio bolji Peterhansel. Zauzeo je mesto broj 3, iza pobednika De Vilijera (na slici u vazduhu) i Baragvenata, dok je Naser Al Atija bio četvrti. Sada u generalnom Peterhansel ima 6.11 minuta prednosti. Na trećem mestu generalnog je Karlos Sajnc, ali sa baš velikim zaostatkom od 48.13 minuta, pa je sjajni Španac, 58. godišnji Sajnc, svestan da je pobeda odletela sa peskom u nekoj od hiljadu dina.

 

dakar 2021 0501.jpg

 

Nažalost, 26. godišnji Južnoafrikanac Henk Lategan, kojeg smo hvalili kao debitanta i sjajno plasiranog, imao je težak udes. Povređen je prilikom prevrtanja i ima slomljenu ključnu kost, pa je helikopterom prebačen u bolnicu u Rijadu. Srećom povreda nije teška, a njegov suvozač je nepovređen. Šteta za tog upornog i sigurno talentovanog vozača. Prevrtanja i havarije su neizbežni na Dakaru. Pre par dana se isprevrtao i brzo odustao Ten Brinke. Kod maratonaca sa kvadovima dominira Argentinac Kaviljiaso. Pobedio je na specijalu, a u generalnom ima prednost od 23.48 minuta, što je puno i teško dostižno. U klasi lakih vozila najbolji je Čileanac Lopez Kontardo, nekadašnji motociklista i iskusni Dakar majstor. Među kamiondžijama je zatišje. Od kada je Belorus Viazovič doživeo tehnički belaj sasvim je jasno da će gigantski i mega trofejni Kamaz ostvariti 18. Dakar pobedu, ovoga puta verovatno sa Sotnikovom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Etapa 6

Nesalomivi i trofejni 65. godišnjak, Italijan Franco Picco

 

monaco-to-dakar 2021 0603.jpg

 

Verujemo da u Srbiji niko nije čuo za motociklistu sa imenom Franko Piko, a iskreno ni mi koji već godinama pratimo dešavanja na Dakar reliju nismo imali nikakvih informacija o tom čoveku koji eto i sa punih 65 godina juri po Saudijskoj Arabiji, a bio je i pobeđivao i na mnogim drugim maratonima. Mi smo za savete i ''cake'' sa Dakara i ovoga puta upitali našeg dugogodišnjeg prijatelja i najboljeg motociklistu Slovenije svih vremena, čuvenog Mirana Stanovnika. Motociklistu koji je 19 puta bio na Dakaru i tri puta kao privatnik zauzeo 13. mesto. Miran je trenutno u kućnom karantinu, ima lakši oblik korone i odmara se u najboljem ski centru Slovenije, Krvavecu, a ovo nam je ispričao:

 

''Moj nekadašnji uzor bio je Italijan, Franko Piko. Danas ima punih 65 godina i fantastične rezultate. Više puta je pobedio na poznatom reliju Faraona, a na Dakaru je dva puta bio drugi i jednom treći. Rođen je u Vićenci, ima ogromno iskustvo i evo, i u tako ozbiljnim godinama i dalje vozi, sada je na 54. mestu.'' U okviru šeste etape Franko Piko je specijal završio kao 54. a u generalnom je na 51. mestu. Šestu etapu, tj. specijal, najbolje je savladao Španac Bareda Bort sa Hondom, drugi je bio Ros Branč iz Zimbabvea sa Yamahom sa +13 sekundi, a treći sve bolji i brži debitant iz Australije, 26. godišnji Denijel Sanders sa KTM-om i sa samo 53 sekundi zaostatka za Baredom.

 

dakar 2021 0602.jpg

 

Među motociklistima je velika konkurencija. U generalnom je poziciju lidera zauzeo Australijanac Tobi Prajs sa KTM-om, čovek koji ima dve pobede na Dakaru i tri treća mesta. Prate ga u generalnom Kevin Benavides (+2 minuta), Florimo (+2.57), Branč (+3.41), Sultre (takodje +3.41 minut), Sanderlend (+4.23), Bareda (+6.25)...

 

Naš Gabor Sagmajster je završio i ovu šestu etapu i specijal. Zauzeo je 75. mesto, a u generalnom se popravio za dve pozicije, sada je 71.

Među automobilistima se nastavio sjajan duel između Peterhansela i Nasera Al Atije. Oni su na specijalu bili na četvrtoj i trećoj poziciji, a u generalnom je i dalje vodeći Francuz Stefan Peterhansel koji sigurno drži lidersko mesto sa 5.53 minuta prednosti u odnosu na šampiona iz Katara. Specijalni ispit je pripao Karlosu Sajncu, a drugi je bio Al Rajhi.

Kod vozača kvadova je na specijalu najbolji bio Francuiz Žiro, ali u generalnom plasmanu ubedljiv je Argentinac Nikolas Kaviljiaso, koji je 2019. pobedio na Dakaru, a 2018. je kao debitant bio drugi.

U kategoriji ''laka vozila'', tj. kod vozača sa snažnim i laganim napravama, nimalo lak specijal je dobio debitant Amerikanac Set Kintero, a u generalnom vodi 45. godišnji Čileanac, Francisko Lopez Kontardo (na slici) koji se na Dakaru predstavio najpre kao motociklista kada je bio dva puta treći i jednom četvrti, a potom je seo za upravljač bagija i bio treći i prvi.

 

dakar 2021 0601.jpg

 

Kod kamiondžija je bukvalno sve u znaku zlatnog Kamaza. Na specijalu su Rusi zabeležili trostruku pobedu (Mardeev, Sotnikov i Šibalov), a u generalnom su opet na prva tri mesta, s tim što vodi Šibalov. Bravo za Ruse, nova pobeda im je sasvim sigurna. 

U nedelju se nastavlja ova pustinjska odiseja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Etapa 7

Jagnjetina u pustinji

 

dakar 2021 0703.jpg

 

Sasvim je sigurno da niko od takmičara 43. Dakar relija ne razmišlja o hrani. U glavi svakog od ovih avanturista su samo putne knjige, navigacija i tehničko stanje njihovih vozila. Tobi Prajs, Benavides, Sanderlend, Sultre, Kintanila i ostali iz motociklističkog vrha konzumiraju vodu u toku vožnje jer svako nosi bidon sa najdragocenijim sadržajem u pustinji - vodom, a kada se zastane za dolivanje goriva ili na nekom raskršću tragova u pesku onda se na brzinu pojede parčence čokolade ili nekog visokokaloričnog keksa, sve zbog održavanja snage, a ne zbog gladi ili neke gastronomije. Slično je i sa vozačima kvadova, a u malo boljoj situaciji su oni u kategorijama automobila, bagi vozila i kamiona. Njima suvozači i u toku jurnjave mogu da dodaju nešto od grickalica ili slatkiša i da im i na taj način prilično pomognu.

 

dakar 2021 0702.jpg

 

Ipak, i u nepreglednoj pustinji se desi da se okupi društvo, mali tim onih koji su se sasvim slučajno sreli, razmenili nekoliko rečenica i saznali nešto jedni o drugima. A kada su dobri ljudi u pitanju onda ni vera, ni nacionalnost, ni boja kože, ne predstavljaju prepreku za širok osmeh i rukovanje. Onda, zašto da ne, pravi domaćini ponude neko osvežavajuće bezalkoholno piće, pa čak i  dobar zalogaj. Upravo takve sreće su bili naši saradnici, novinar RTS-a Peđa Milinković i novinar RTV-a Mark Zakinski. Usred pustinje su upoznali nekolicinu meštana, ispričali im da prate motociklistu iz Srbije, Gabora Sagmajstera i poklonili im majice, a revanš domaćina bila je odlična jagnjetina iz Saudijske Arabije - lepa priča, zar ne.

 

Dok ovo pišemo pade nam na pamet jedan stari maraton, nezaboravna odiseja iz 1975. godine i ekspedicija od Kragujevca do Kilimandžara, kada je jedna sjajna ekipa entuzijasta predvođena čuvenim Branimirom Perićem Džoom krenula na put od 11.000 kilometara u pet potpuno novih Zastava 101. Svojevremeno je piscu ovoga teksta Džo ispričao i ovo: ''Negde u srcu Sudana stigosmo umorni i iscrpljeni, po užasnoj vrućini u neko selo sa kolibama. Odmah smo uočili da tu žive izrazito visoki ljudi. Jedan od preko dva metra sa kopljem i u togo haljini, prišao nam je i potpuno jasno izgovorio: Kako ste? Ja sam se za trenutak ukočio, nisam mogao da verujem šta sam čuo, a on je opet mrtav hladan ponovio 'kako ste?'. Naravno, moje prvo pitanje je bilo da nam kaže gde je naučio naš jezik, a simpatični dugajlija je odmah izgovorio ''studirao san Poljoprivredni fakultet u Zagrebu''.

 

U sedmoj etapi 43. Dakar relija sve se praktično dešava po već poznatom scenariju, osim u klasi motociklista gde kroz pesak i prašinu, preko uvala i rupa, preko kamenja i prevoja pravu svetsku trku vode majstori Hone, KTM-a, Yamahe, Husqvarne...

 

210263-dakar 2021 0701.jpg

 

Sedmi brzinski ispit od 471 kilometra dobio je Amerikanac Brabek sa Hondom, drugi je bio 26. godišnji Čileanac Korneho Florimo (na slici) visok ''metar i žilet'' tj. 166 centimetara, takođe sa Hondom, treći Amerikanac Haus sa KTM-om. U generalnom plasmanu sada je prvi Korneho Florimo, ali ima minimalnu prednost od samo jedne sekunde nad Tobi Prajsom. Sanderlend je treći, Sultre četvrti, peti Bonavides...

 

Našem moto kros šampionu Gaboru Sagmajsteru današnji specijal nije bio lak. Imao je već tri pada na Dakaru 2021. i prilično se ugruvao, a danas je uz ozbiljne bolove ipak stigao na cilj. Plasiran je kao 76, u generalnom je 69. a u svojoj klasi ''male moto'' popeo se na 19. mesto.

 

U klasi automobila specijal je dobio Al Rajhi sa Toyotom, a u generalnom je vodeći, kao što i pretpostavljate, Stefan Paterhansel sa Minijem. Prati ga Al Atija sa 7.53 minuta zaostatka, treći je Sajnc sa +41.08. U grupi sa kvadovima specijal je pripao Argentincu Anduharu, a zabeleženo je i veliko iznenađenje. Vodeći u generalnom sa velikom prednošću, Argentinac Kaviljiaso, odustao je zbog tehničkog kvara. U generalnom vodi Anduhar. U kategoriji lakih vozila na specijalu je prvi bio Čileanac Lopez Kontardo, dok je u generalnom vodeći Poljak Domzala. Kod kamiondžija je sve po starom. Sotnikov sa Kamazom potpuno sigurno uz asistenciju dva saputnika drži prvo mesto u generalnom.

U ponedeljak je na redu osma etapa...

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Loš dan za Francuze, teško povređen Cherpin, preminuo Iber Oriol

 

pierre-cherpin.jpg

 

Nedelja 10. januar 2021. godine je bila veoma loš dan za francuski moto sport. Na 43. Dakaru, u 7. etapi, težak pad i opasnu povredu imao je francuski motociklista Pier Cherpin (sa brojem 111), takmičar u kategoriji ''male moto''. Prebačen je u bolnicu i u teškom je stanju. Cherpinu je ovo bio četvrti Dakar.

 

hubert-auriol-dakar.jpg

 

Istog dana je iz Francuske stigla vest da je u 68. godini  preminuo legendarni učesnik Dakar maratona Iber Oriol. Ime Francuza rođenog u Etiopiji (Hubert Auriol) neraskidivo je bilo povezano sa Dakarom: osvojio ga je tri puta, dva puta na motociklu i jednom u automobilu. Bio je prvi koji je pobedio u obe kategorije, a posle toga je bio jedan od organizatora maratona.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Etapa 8

Moto as, Čileanac Korneho Florimo, najniži a najbrži

 

monster-energy-honda-team.jpg

 

Kaže se:  ''otrov se čuva u malim flašicama'', a zapravo se misli na osobe niskog rasta, ali sa enormnom energijom, upornošću i puno hrabrosti. Pa, izgleda da sve navedeno može da se pripiše 26. godišnjem Čileancu, motociklisti Honde, čije puno ime glasi Jose Ignacio Cornejo Florimo. Visok je samo 1.66 metara i ima ''čak'' 68 kilograma. Florimo je po drugi put za redom lider generalnog poretka među najboljim motociklistima maratoncima. Pobedio je na specijalu osme etape, na ovom za njega petom Dakaru. Florimo beleži brz napredak u karijeri.

Na Dakaru je startovao odustajanjem, a potom su usledili plasmani na 28/10/8/4 mesto. U Čileu je već postao zvezda, a uoči starta u Džedi je izjavio:

 

''Prošle godine Dakar je bio za mene vrlo pozitivan: moj kolega Ricky Brabec je pobedio i uspeo sam doći na 4. mesto. To je izuzetno važan rezultat, a ujedno i sjajna motivacija. Uvek sam se osećao jako dobro na motoru. 2020. mogao sam trenirati manje-više kao i obično i bez previše ograničenja. Od maja do septembra bili smo gotovo nezaposleni zbog zdravstvene situacije u Čileu. To je značilo da sam na motociklu napravio mnogo manje kilometara nego u redovnoj sezoni. Odradio sam nekoliko privatnih vožnji u Iquiqueu i tada smo mogli organizovati probne rute sa timom, u Americi i Španiji. Takođe sam vozio na Andalucía Rallyju, gde sam se mogao vratiti na staze, ne sa očekivanim rezultatom, već na kraju sa nekim stvarnim trkama. Cilj za 2021? Došao sam ovde sa idejom da poboljšam 4. mesto na Dakaru i spreman sam dati sve od sebe.

Florimo je prvi, a posle osam etapa prati ga Australijanac Tobi Prajs sa KTM-om i zaostatkom od 1.06 minuta. Treći je Britanac Sanderlend sa KTM-om (+5.57), četvrti Argentinac Benavides sa Hondom (+12.58), peti Španac Bareda Bort sa Hondom (+16.05), sedmi Amerikanac Brabek, takođe sa Hondom (+17.42)...

 

Naš Gabor Sagmajster lagano napreduje. Na specijalu osme etape je bio 71. (sa +2.34.17 sata zaostatka za pobednikom), u generalnom je 68, a u svojoj klasi koju zovu ''moto kofer'' i gde nije dozvoljena pomoć mehaničara ili tima, Sagmajster je 19. poziciji. Naš predstavnik se lagano bliži cilju i verujemo da će po deseti put stići na cilj Dakara, što stotinama takmičara nije uspelo.

 

U kategoriji automobila na specijalu je pobedio iskusni i trofejni as iz Katara, 50. godišnji Naser Al Atija, svetska klasa reli vozača sa Toyotom Hilux. Bio je brži od Karlosa Sajnca za 52 sekunde, a od ''Mister Dakara'', Francuza Peterhansela čak 3.03 minuta, što kod tako kvalitetnih majstora volana predstavlja veliku razliku. Stefan Peterhansel je svestan da počinje odlučujući finiš. Peterhansel sada ima prednost nad Al Atijahom od 4.50 minuta. To je dobra razlika, ali itekako dostižna, naročito kada je reč o takvom majstoru kakav je Naser Al Atija. To vrlo dobro zna Stefan Peterhansel koji je čak 13 puta slavio na Dakaru. Teško je bilo šta prognozirati i reći ko ima bolje takmičarsko vozilo, da li je to Mini ili Toyota. Preostaju nam još samo četiri etape.

Među automobilistima je potpun krah doživeo na ovom reliju najpoznatiji relista sveta, Francuz Sebastien Loeb, devet puta šampion sveta. On i njegov čuveni suvozač Danijel Elena sigurno će po lošem pamtiti ovaj 43. Dakar reli. Ogromni tehnički problemi, dugotrajno iščekivanje timskih mehaničara i totalne greške u navigaciji lansirale su sjajnog asa na 42. mesto u generalnom plasmanu, sa zaostatkom od čak 13 i po sati. 

 

Ovu priču o 8. etapi Dakar relija počeli smo pohvalama za ''malog'' ali najbržeg motociklistu, Čileanca Korneho Florima, pa je sasvim logično i džentlmenski da prozborimo i po neku reč o Italijanki Kameliji Liparoti, koja sa suvozačicom iz Nemačke, Anet Fišer vozi bagija Yamahu u klasi lakih vozila. Na Dakar reliju je bila čak 12 puta. Vozila je kvad i 2012. osvojila je 9. mesto u klasi, a sa bagijem je 2018. bila peta.

 

camelia-liparoti-annett-fischer.jpg

 

U klasi lakih vozila specijal je dobio Čileanac Lopez Kontardo, ali u generalnom je prvi Amerikanac Austin Jones, kojeg prati Kuintero sa +19.42 minuta. WRC as, Severni Irac Kris Mik ne odustaje iako je u ukupnom poretku na samom začelju, na 43. mestu i sa neverovatnim zaostatkom od 81 čas i 3 minuta. Ipak, na osmom specijalu Kris Mik je zauzeo 28. mesto, a zanimljivo je da je posada Kamelija Liparoti/Anet Fišer, zaostala za odličnim WRC vozačem samo 1.07 minut.

 

Među vozačima kvadova posle pobede Francuza Žiroa na specijalu, u generalnom vodi Argentinac Manuel Anduhar sa prednošću od skoro 20 minuta. U svakoj kategoriji je pitanje pobednika nepoznanica, a jedino se među kamiondžijama zna sve. Briljantni Kamaz će sasvim sigurno zabeležiti još jednu veliku pobedu i to ovoga puta trostruki trijumf. 

Deveta etapa ima 579 kilometra sa 465 kilometra brzinskog ispita. Nije još ništa gotovo...

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Etapa 9

Odustao Sebastien Loeb, Tobi Prajs u bolnici

 

bahrain-raid-xtreme-hunter.jpg

 

Pravi horor doživela je čuvenafrancuska reli posada na 43. Dakar reliju. Sebastien Loeb i Daniel Elena su se kasno sinoć, u osmoj etapi, vratili u ''bivak'' i definitivno završili pravo mučenje na maratonu u Saudijskoj Arabiji. Sjajni Seb i njegov verni prijatelj i suvozač Daniel, mogli bi posle ovog takmičenja u pustinji da otvore, recimo u Parizu, mehaničarsku radionicu za štelovanje trapa i demontažu guma. Njih dvojica su više vremena proveli u uzaludnim pokušajima da poprave polomljene viljuške trapa, menjanju ležaja i u očekivanju kamiona sa rezervnim delovima, nego u savlađivanju dina i manevrisanju volanom. Nekoliko probušenih guma i katastrofalne greške Danijel Elene u navigaciji bacile su ovu iskusnu posadu čak na 42. poziciju u generalnom plasmanu, sa zaostatkom za vodećim od preko 13 sati. Da na sve to stigne i kazna od njihovih zemljaka, iz francuske organizacije ASO, niko nije ni sanjao. Loeb je dobio penale zbog vožnje od 107 km/h, a ograničenje je bilo 30 km/h. Eto, to je Dakar, reli sa komplikovanom navigacijom i milion prepreka. Baš zato svi oni koji dodju na cilj dobijaju ovacije.

 

Sve je za Loeba započelo još na prvom specijalu kada je crveni ''monstrum'' od 3.5 litra, iz tima Bahrein raid Xtream, zauzeo tek 17. mesto. Usledili su potom plasmani na brzinskim ispitima na 6. i 7. mesto, zatim na 20. a pravi fijasko je stigao u šestoj etapi kada je Sebastien Loeb stigao na cilj kao 54. Ipak, u svemu je pošteno reći da je ogromnom vremenskom zaostatku doprinelo i potpuno kašnjenje kamiona sa rezervnim delovima koji se takođe izgubio u peščanom prostranstvu. Loeb i Elena su čekali čak devet sati na pomoć u sred mračne pustinje.

 

Devetostrukom prvaku sveta, 46. godišnjem Sebastienu Loebu sada preostaje da se dobro odmori i onda posveti sledećem takmičenju koje počinje u martu ove godine. Reč je Extreme E prvenstvu (projekat sa električnim terenskim vozilima u Saudijskoj Arabiji, Senegalu, Grenlandu, Brazilu i Argentini), sa ekipom Lewisa Hamiltona X44. U vozilu Spark Odissey 21, partnerka ćemu biti Špankinja Kristina Gutierez, koja vrlo uspešno vozi jednog bagija na ovom 43. Dakar reliju i koja je posle čak 15 godina postala prva žena pobednik specijala na Dakaru, posle Jute Klajnšmit. Francuzi obožavaju Loeba i razočarani su odustajanjem velikog šampiona, ali, raduju se zbog Francuza iz Burgonje ili Burgundije, u istočnoj Francuskoj) koji je vodeći u kategoriji automobila. Naravno reč je o 55. godišnjem Stefanu Peterhanselu, koji je danas pobedio na specijalnom ispitu i tako znatno povećao prednost u odnosu na opasnog rivala, Nasera Al Atiju na 17.50 minuta. Čini se da je na pomolu i 14 Dakar pobeda. Peterhanselu je velika podrška njegova poznata supruga, Nemica Andrea Majer Peterhansel, nekadašnja fantastična motociklistkinja, takođe vozač i automobila i kamiona.

 

andrea-et-stephane-peterhansel.jpg

 

Nažalost, loše vesti su stigle iz klase motociklista. Brzi Australijanac, Tobi Prajs, dvostruki Dakar pobednik imao je težak pad, odustao je i helikopterom je prebačen u bolnicu u Tabuku, zarad snimanja. Pao je i teško povredio rame Argentinac Luciano Benavides, pa je takođe prebačen u bolnicu u Tabuku.

 

red-bull-ktm 545454.jpg

 

U bolnici je od pre dva dana i Pjer Čarpin sa teškom povredom glave, bio je u komi, ali se lekari nadaju dobrom ishodu. Prebačen je nedavno u bolnicu i Indijac Santoš, član ekipe ''Hero'', za koju je vozio minule godine stradali Paulo Gonkalveš. Gonkalvešov zet, Portugalac Joakim Rodrigez se dobro drži na ovom Dakaru i zauzima 16. mesto, podsetimo da je rekao da vozi za Gonkalveša i da mu je želja da na cilju podseti na stradalog sunarodnika i brata svoje supruge. Ovaj niz povređenih, sa verovanjem da je to i kraj vestima o povredama, završavamo sa Italijanom Mauricijem Gerinijem koji je pao pred ciljem. Odbio je medicinsku pomoć i stigao na kraj etape, ali posle je morao kod lekara.

 

Brzinski ispit je u ovoj devetoj etapi dobio Argentinac Kevin Benavides, ali u generalnom je i dalje vodeći mladi Čileanac Načo Korneho sa 10 minuta prednosti.

Naš predstavnik, Subotičanin Gabor Sagmajster, ostvario je do sada najbolji učinak na ovom Dakaru. Stigao je u cilj po mraku i na motociklu proveo danas 9.5 sati. Na specijalu je bio 67. sa +4.47.20 sata zaostatka za pobednikom. U generalnom se popeo na 63 mesto, dok je u svojoj klasi na 17. poziciji. Držimo mu stegnute pesnice, još tri etape do kraja, ili što bi Gabor u šali rekao: ''Ne daj Bože da je bolje''.

 

Kod kvadova vodi i dalje Argentinac Manuel Anduhar sa prednošću od 19.28 minuta, u klasi lakih vozila prvi je u generalnom Čileanac Lopez Kontardo sa zalihom od 12.25 minuta nad konkurencijom, a kod kamiondžija čudesna trojka iz Rusije, sa vozačima Sotnikovom, Šibalovom i Mardeevom zauzima prva tri mesta.

U sredu je 10. etapa, 583 kilometra sa specijalom od 342 kilometra. 43. Dakar završava se u petak 15. januara 2021.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Etapa 10

Odustao lider - mladi Čileanac Korneho - Sagmajster sve bolji

 

dakar 2021 02.jpg

 

Još samo dve etape dele nas od kraja 43. Dakar relija u Saudijskoj Arabiji, maratona koji je ovoga puta bio dugačak oko 7.500 kilometara, težak i ekstremno opasan za mnoge učesnike.

Nažalost, medicinski helikopter je puno puta prevozio povređene, i sada se u bolnicama nalazi nekoliko takmičara. Juče je hospitalizovan jedan od favorita, Australijanac Tobi Prajs, pre dve etape odustali su takođe favorizovani Francuz Sultre i Ros Branč iz Bocvane. Tokom 10. etape je na razočaranje mnogih odustao i izvanredni Čileanac, 26. godišnji motociklista sa Hondom. Imao je težak pad, izgubio je dosta vremena, ali je nastavio da vozi. Ipak, morao je zbog jakih bolova da stane i da zatraži pregled u bolnici. U Saudijskoj Arabiji je pre nekoliko dana teško povređen Francuz Pjer Šarpin i život mu je ugrožen, bio je u komi. Posle totalnog prevrtanja automobila povređen je Južnoafrikanac Henk Lategan, 26. godišnji debitant na maratonu. Nažalost spisak onih koji su stradali na Dakaru je veliki, preko 60 osoba. Što takmičari, mehaničari, novinari ili gledaoci izgubili su život na ovom najvećem i najopasnijem maratonu sveta.

 

Aktuelni Dakar se bliži kraju. Mnogi poznavaoci takvih maratona ocenili su takmičenje u Saudijskoj Arabiji kao najbrže do sada. Ugledni slovenački motociklista, 55.godišnji Miran Stanovnik, koji je bio čak na 19 Dakar priredbi i tri puta kao privatnik zauzeo 13. mesto, danas nam je rekao: ''Opasno je, vozi se brže nego ranije. Naročito rizikuju mladi vozači u fabričkim ekipama, misle samo na pobede i užasno brzo voze po zemljanim, kamenitim i peščanim predelima daleko od puteva. Jure i do 150 km/h. Padovi pri velikim brzinama su neizbežni, pa iako su svi maksimalno opremljeni zaštitnim plastičnim štitnicima, jakim kombinezonima, rukavicama, čvrstim čizmama i profi kacigama, dolazi do teških povreda. Posle velikih udesa svi malo više svesno razmišljaju i opreznije voze. Eto, na ovom reliju je konkurencija maksimalna, svi padaju, dižu se i nastavljaju. Sjajni Tobi Prajs je pao i nije mogao da nastavi, tako se dogodilo i sa 26. godišnjim Čileancom Kornehom koji je jurio da sačuva lidersko mesto. Žao mi je što je odustao, ali to je Dakar. Ja sam imao dve teške nesreće. U Africi sam doživeo pad i ozbiljnu povredu kičmenih pršljenova, bio sam tri nedelje u bolnici, a u Argentini sam prilikom pada ''zaradio'' otvoreni prelom butne kosti. Pratim šta radi Gabor Sagmajster, on je moj stari prijatelj, ogroman je borac, neverovatno uporan, snalažljiv, hrabar... Bili smo više puta u istom timu, siguran sam da će doći do cilja po deseti put, to je zaista fenomenalno.''

 

sagmajster 2021 01.jpg

 

Gabor Sagmajster je danas završio i desetu etapu, bio je 64. pa je sada u generalnom na 62. mestu i to je jedan od njegovih najboljih rezultata na Dakar reliju (bio je jednom 53. i jednom 54.).

Među motociklistima je uzbuđenje na vrhuncu. Trenutno je u ukupnom poretku vodeći 32. godišnji Argentinac Kevin Benavides (broj 47) sa Hondom. Nema pobedu na Dakaru, već jedno drugo mesto, a samo 51. sekundu kasni njegov timski rival 29. godišnji Amerikanac Riki Brabek, pobednik na Dakaru prošle godine.

 

U svim preostalim kategorijama izgleda da se znaju pobednici. Kod automobilista se očekuje 14. trijumf Francuza Stefana Peterhansela, kod vozača kvadova pobedi je najbliži Argentinac Manuel Anduhar, u kategoriji bagija dominantan je Čileanac Lopez Kontardo, a kod kamiondžija Rus Dmitri Sotnikov sa perfektnim Kamazom.

U četvrtak je na redu pretposlednja etapa od 557 kilometara, ali sa najdužim specijalom od 511 kilometara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Etapa 11

Neizvestan finiš motordžija, Peterhansel pred pobedom, Rusi pripremili slavlje

 

dakar honda 2021.jpg

 

Veliki svetski maraton, 43. Dakar reli 2021. sasvim je blizu kraja. Preostaje da se održi još samo jedna etapa i potom svečanost na cilju u Džedi.

 

Naš Gabor Sagmajster je pred novim trijumfom. Verujemo da će po deseti put završiti ekstremno naporni maraton, ovoga puta u Saudijskoj Arabiji, po suncu, na pesku i dobrim delom po totalnom mraku. Ali, kada je neko naoružan velikom voljom onda je svaki cilj dostižan. Odvažni Subotičanin koji će za nekoliko meseci napuniti 50 godina danas je na najdužem specijalnom ispitu bio 62. U generalnom plasmanu zauzima 61. mesto, dok je u klasi ''mali kofer'' gde nema prava pomoći mehaničara, na poziciji broj 18. Do sada je, na 43. Dakaru, Sagmajster proveo na motociklu čak 78 sati, 54 minuta i 26 sekundi, punih 12 dana spavao je na zemlji, u šatoru.

 

Jedino je u kategoriji motociklista otvoreno pitanje pobednika. Za sada je pobedi najbliži Argentinac, 32. godišnji Kevin Benavides sa Hondom. Talentovani profesionalac idealne konstitucije, visok 1.72, težak 73 kilograma, od kojih je dosta izgubio tokom sprintova u pustinji. Ako uspe biće to njegova prva pobeda na Dakaru. Ima li veće radosti za jednog mladog vozača koji je često vozio i na jednom točku... Britanac Sem Sanderlend sa KTM-om zaostaje samo 4.12 minuta, što se svakako može anulirati, ali uz veliki rizik i pun gas. Isto se može reći i za Amerikanca Rikija Brabeka sa Hondom. On za drugu Dakar pobedu mora nadoknaditi 7.13 minuta. Sasvim je sigurno da će u poslednjoj etapi sva trojica dati sve od sebe. U svim preostalim kategorijama situacija je nepromenjena. Kod automobilista je i dalje vodeći Stefan Peterhansel sa 15 minuta prednosti, i sasvim je izvesno da će Mini sa brojem 302 pobediti u Saudijskoj Arabiji, ispred Nasera Al Atije i Karlosa Sajnca.

 

Kod vozača kvadova Argentinac Manuel Anduhar ima preko 19 minuta prednosti u odnosu na Francuza Žirua. Kod takmičara sa bagijima ili u klasi ''laka vozila'' ubedljiv je Čileanac Francisko Lopez Kontardo sa 12 i po minuta ispred Amerikanca Ostina Džonsa. Najzad, među takmičarima sa kamionima sasvim je izvesno da će po prvi put na Dakaru pobediti Rus Dmitri Sotnikov i da će Kamazu tako doneti čak 18. trijumf. Priznaćete, ogroman je to uspeh giganta iz Rusije.

 

dakar kamaz 2021 01.jpg

 

U petak 15. januara 2021. održaće se poslednja, 12. etapa maratona Dakar rednog broja 43.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sagmajster 10. put na cilju, tripl trijumf Rusije i Kamaza, preminuo Francuz Cherpin

 

red bull dakar 2021 02.jpg

 

Najzad je završen 43. Dakar reli. Pobednici po klasama su Kevin Benavides, Stefan Peterhansel, Dmitri Sotnikov, Manuel Anduhar i ''Čaleko'' Lopez Kontardo.

Na prvu od 12 etapa krenuli su takmičari u 281. vozilu, a na poslednju etapu učesnici u 222 vozila. Naš Gabor Sagmajster je po deseti put stigao na cilj, na motociklu KTM 450. Vozio je za svoj tim u klasi ''mali kofer'' gde nije bila dozvoljena pomoć mehaničara. Odlazak u Saudijsku Arabiju omogućilo mu je Ministarstvo omladine i sporta Srbije, Auto moto savez Srbije, grad Subotica, pokrajinsko ministarstvo, firma SAT-Trakt, vinarija Zvonko Bogdan, firma XMoto njegovog mlađeg sina Ričarda.

 

Direktor Dakar relija, Francuz David Kastera, nekadašnji učesnik ovog takmičenja, sinoć je u bivaku obišao Gabora Sagmajstera i pitao ga za utiske...da li je bila teška etapa i kakav je bio reli. Naš motociklista mu je odgovorio da se namučio kao retko kada. Kastera je čestitao Sagmajsteru na hrabroj vožnji i na još jednom uspešnom Dakar reliju. David Kastera dobro zna koliko je teško stići na cilj i poštuje Sagmajstera zbog dosadašnjih 10 dolazaka na cilj. Naš motociklista je na današnejm poslednjem specijalu bio 53. u generalnom je 60. a u svojoj klasi je osvojio 18. mesto!

 

sagmajster dakar 2021 01.jpg

 

Za sve u Srbiji, Gabor Sagmajster je poručio:

''Sve vas puno pozdravljam, hvala svima koji su na bilo koji način pomogli da po deseti put dođem na cilj Dakara. Hvala svima u medijima. Bilo je teško, naročito kada sam vozio noću, kada sam nekoliko puta pao, srećan sam, ostvario sam jedan od svojih najboljih rezultata na Dakaru. Živela Srbija!''

 

Nažalost, na samom cilju se među učesnicima karavana proširola vest da je umro 52. godišnji francuski motociklista Pierre Cherpin. Imao je težak pad u 7. etapi i prebačen je u bolnicu. Pet dana je bio u komi u stabilnom stanju, a onda je odlučeno da se avionom prebaci u Francusku. Nažalost preminuo je na tom letu. Pierre Cherpin je bio gospodin, bio je u klasi ''mali kofer'', a uoči starta je izjavio: ''Ja sam amater, ne želim pobeđivati, ali otkriću predele koje nikad ne bih imao priliku videti, sve je uzbudljivo: vožnja motorom, življenje svoje strasti, upoznavanje sebe''. Na Dakar relijima je do sada zabeležena 31. žrtva, 22. u klasi motociklista.

 

U najnapornijoj kategoriji, klasi motociklista, posle neverovatne borbe od prve pa do poslednje etape, pobedio je po prvi put na Dakaru Argentinac Kevin Benavides sa Hondom, a njegov timski rival Amerikanac Riki Brabek je zauzeo drugo mesto. Treće mesto je pripalo Britancu Semu Sanderlendu sa KTM-om. Veliki uspeh ostvario je 26. godišnji Australijanac Denijel Sanders sa KTM-om, debitovao je i 43. Dakar reli završio na četvrtom mestu. Oni koji dobro znaju šta je ovaj maraton kažu da je to prava senzacija.

 

U klasama automobila, kvadova i bagija slave Francuz Stefan Peterhansel, Argentinac Manuel Anduhar i Čileanac Lopez Kontardo. Od takmičara sa bagi vozilima, danas je na poslednjem specijalu ubedljivo najbrži bio poznati WRC as, Severni Irac Kris Mik, sa više od tri minuta ispred Špankinje Kristine Gutierez. U kategoriji teških vozila, klasi kamiona, viđena je sjajna vožnja tri ruska Kamaza, drumskih krstarica od po deset tona i oko 1.000 konja. Pobedio je Dmitri Sotnikov, a u posadi su bili i Ruslan Akhmadeev i Ilgiz Akhmetzianov. Druga je bila posada Anton Šibalov, Dmitri Nikitin, Ivan Tatarinov, a treća posada Airat Mardeev, Dmitrij Svistunov Akhmet Galiautdinov.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trkački Audi RS Q E-Tron

 

audi rs dakar05.jpg

 

Audi je još ranije potvrdio svoje učešće na 2022. Dakar reliju sa novim SUV vozilom, a sada je taj Audi RS Q E-Tron i zvanično predstavljen javnosti.

 

audi rs dakar04.jpg

 

U pitanju je off-road model dizajniran kao rally raid-style vozilo, poput Prodrive BRX Huntera koji se takmičio na ovogodišnjem Dakar reliju.

 

audi rs dakar03.jpg

 

Audi RS Q E-Tron kombinuje elektromotore (po jedan za svaku osovinu), baterije od 50 kWh, kao i 2.0 turbo benzinac za produženje dometa.

 

audi rs dakar02.jpg

 

Elektromotori su isti oni koje Audi koristi u takmičenju Formule E, a benzinac je iz bivšeg Audijevog RS 5 DRTM trkačkog modela.

 

audi rs dakar01.jpg

 

Vozilo raspolaže sa 670 konja, a tu su i pogon na sva četiri točka kao i rezervoar za gorivo od 295 litara.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota GR DKR Hilux T1+ reli model

 

toyota hilux dakar 2022.jpg

 

Toyota je predstavila novog terenca koji će se boriti na predstojećem Dakar reliju, koji startuje drugog januara sledeće godine. Trkački automobil nazvan je GR DKR Hilux T1+ i trenutno se nalazi na obimnim testovima u okviru svoje razvojne kampanje. Ova mašina dizajnirana je kako bi odgovorila svim novim trkačkim regulatornim normama namenjenim sledećoj godini i Dakar reliju.

 

218630-toyota hilux.jpg

 

Brojne komponente korišćene od strane drugih Hilux modela u okviru Dakar takmičenja od 2018. godine, nalaze se na novom automobilu, ali ključna poboljšanja predstavlja ugradnja 3.5 V6 motora sa duplim turbo punjenjem, dobijenog iz najnovije Toyota Land Cruiser linije. U proizvodnoj formi, ova jedinica razvija 409 KS i 650 Nm obrtnog momenta, ali je Toyota obećala značajno povećanje ovih cifara u slučaju svog trkačkog modela, bez dalje specifikacije konjskih snaga i obrtnog momenta.

 

Kao deo kreiranih modifikacija u liniji sa novim tehnološkim regulacijama, dolazi ugradnja većih 37 inča velikih guma, što je značajno povećanje u odnosu na ovogodišnje 32 inča velike gume. Novi atuomobil takođe poseduje 350 mm dugačak hod vešanja, što je povećanje od sedamdeset milimetara u odnosu na ograničenje koje se koristilo ove godine. Sa svim ovim poboljšanjima, novi GR DKR Hilux T1+ biće još moćniji i sposobniji od svog prethodnika. Japanski proizvođač kreiraće četiri primerka GR DKR Hilux T1+ reli automobila, namenjena Dakar reliju sledeće godine, a njihovi vozači i navigatori biće Naser Al-Atijah i Mateu Baumel, Džiniel de Vilers i Denis Marfi, Henk Lategan i Bret Kamings, Šamer Varava i Deni Stasen.

 

''Veoma smo zadovoljni što možemo najaviti tim koji je veoma sličan prošlogodišnjem'', izjavio je direktor ekipe Glin Hal. ''Sa Naserom i Džinielom koji će voditi naš napad i Henkom koji polako stiče samopouzdanje, veoma smo uzbuđeni po pitanju naših šansi tokom sledećeg Dakar relija. Naši novi GR DKR Hilux T1+ modeli odlično napreduju i potpuno smo sigurni da će nam od sledećeg januara omogućiti da se takmičimo na potpuno novom nivou.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota GR DKR Hilux T1+ za Dakar reli

 

220210-toyota gr 02.jpg

 

Toyota Gazoo Racing je predstavila Toyotu GR DKR Hilux T1+ potpuno novi trkački automobil za Dakar reli 2022. Potpuno novi dizajn je sada izašao iz faze prototipa, ali će nastaviti da se razvija i usavršava u nedeljama pre relija Dakar, koji počinje početkom januara sledeće godine u Saudijskoj Arabiji.

 

Pokretan twin-turbo 3.5 V6 motorom (V35A Production Engine) koji potiče iz nove Toyota Land Cruiser 300 GR Sport, novi GR DKR Hilux T1+ ima više obrtnog momenta pri niskom broju obrtaja od svog prethodnika, kao i dobitke u smislu težine motora, iako je ukupna težina automobila prema propisima povećana na 2000 kg. Performanse novog motora su regulisane pravilima koje je postavila FIA, te kao takav nudi 405KS snage i približno 660 Nm. Menjač je Sadev 6-stepeni sekvencijalni, pogon na sva četiri točka sa tri diferencijala, a lamela kvačilaCeramic Twin Plate od 215 mm. Zahvaljujući vrhunski sposobnoj proizvodnoj verziji Land Cruisera 300 V6 twin turbo motora, tim je mogao da radi sa serijskim motorom. Koriste se standardni Toyotini turbo punjači, kao i standardni interkuler. Orijentacija interkulera je morala da bude modifikovana za trkački automobil, ali sam deo ostaje serijski jer je izuzetno efikasan.

 

220211-toyota gr 01.jpg

 

Automobil takođe ima sistem vešanja povećanog hoda sa 280 mm na 350 mm, što vozaču omogućava da maksimalno iskoristi nove gume od 37 cola (940 mm). Širina gume je takođe povećana sa 245 mm na 320 mm. Gume su BF Goodrich All-terrain T/A KDR2. Novi 17-colni aluminijumski točkovi Method Race Wheels će naglasiti veće gume novog automobila. Ovi točkovi su bili sastavni deo razvoja T1+ i tim je odlučio da ostavi točkove u njihovoj prirodnoj aluminijumskoj završnoj obradi, jer to nudi prednost u smislu toplotnog zračenja, odnosno hlađenja. Dimenzije novog GR DKR Hiluxa T1+ su sledeće: dužina 4.810 mm, širina 2.300 mm, visina 1.890 mm, a međuosovinsko rastojanje 3.140 mm.

 

Ispod karoserije, Hilux je zadržao isti raspored sa centralno postavljenim motorom koji je bio u upotrebi od Dakara 2016.. Auto sada nosi samo dve rezervne gume umesto tri koje su bile u upotrebi u prošlosti, zbog promene propisa za kategoriju T1+. Novi automobil ima najnoviji spoljašnji dizajn kad je reč o bojama, koji je u skladu s onim koji se koristi u WEC-u i WRC-u. Kao takav, novi Toyota GR DKR Hilux, koji će se takođe takmičiti na FIA Svetskom šampionatu u reliju-raid 2022 (2022 FIA World Rally-Raid Championship), jasno je deo linije trkačkih automobila Toyota Gazoo Racinga za svetski šampionat. Ikonični natpis GR sada su usvojila sva tri tima Svetskog šampionata, iako je Dakar Hilux već dugi niz godina deo Gazoo Racing porodice. Ovaj natpis takođe služi za jačanje veze između Toyotinih trkačkih automobila i uzbudljivih drumskih automobila koji nose isti natpis.

 

Za Dakar 2022. tim će ponuditi četiri potpuno nove GR DKR T1+ verzije Hiluxa, a Kataranin Nasser Al-Attiyah i francuski suvozač Mathieu Baumel predvode Toyota Gazoo Racing. Pobednici relija Dakar 2019. će ponovo imati Giniela de Villiersa (pobednik Dakara 2009.) za timskog kolegu, a Južnoafrikanac će biti u partnerstvu sa suvozačem Dennisom Murphyjem za izdanje trke 2022. godine. Južnoafrikanci Henk Lategan i Brett Cummings će se vratiti na reli Dakar, s ciljem da pokažu svoju brzinu nakon odustajanja tokom 5. faze relija Dakar 2021. godine. Poslednji automobil u postavi će voziti Shameer Variawa i suvozač Danie Stassen, iz Južne Afrike. Tim će provesti završni test u Južnoj Africi pri nego što pripremi automobile za transport prema Saudijskoj Arabiji početkom decembra. Konačna ruta za Dakar 2022. tek treba da bude objavljena, ali se očekuje da će teren biti sličan onom iz 2020. i 2021. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

44. Dakar Rally - Motociklista Sanderlend pobedio, Al Atija najbrži auto as, Sagmajster 11. put na cilju

 

dakar 2022 3.jpg

 

Završen je 44. Dakar reli u Saudijskoj Arabiji. Posle preko 8.000 kilometara van puteva, po dinama i pesku, tačnije na oko 10.000 kilometara, računajući i razdaljine od bivaka do starta etapa, kao i od cilja etapa do bivaka, priveden je kraju najveći svetski maraton koji se prvi put od ove godine nalazi pod okriljem FIA i FIM.

 

dakar 2022 2.jpg

 

U klasi motociklista drugi Dakar trijumf je ostvario Britanac Sam Sanderlend, sa ''GasGas-om''. Među automobilistima je bio najubedljiviji Naser Al Atija, iz Katara, sa Toyotom. U klasi kvadova prvi je Francuz Alekasandr Žiru sa Yamahom, u lakim proto-tipovima Čileanac Francisko Lopez Kontardo sa bagijem XSouth, u grupi SSV Amerikanac Ostin Džons sa vozilom Can-Am, a u kategoriji kamiona Rus Dmitri Sotnikov sa Kamazom.

 

dakar 2022 1.jpg

 

Predstavnik Srbije Gabor Sagmajster je po 11. put sigao na cilj Dakara i plasirao se na 106. mesto.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yamaha rekla zbogom Dakar reliju i svetskom šampionatu

 

yamaha-reli.jpg

 

Yamaha je završila svoje neverovatno putovanje u svetu reli trka, nakon što se i zvanično oprostila od FIM reli šampionata i Dakar relija. Yamaha je jedini tim koji je učestvovao na sva 43 prethodna izdanja čuvene trke. Prvu pobedu je ostvarila 1979. godine, kada je Siril Nevo pobedio na XT 500. Godinu dana kasnije, Nevo je doneo još jednu pobedu, a Yamaha se na podijum vratila 1991. Stefan Peterhansel i Edi Orioli su na YZE 750T i YZE 850T doneli još šest pobede. Peterhanselova pobeda 1998. je Yamahina poslednja pobeda na Dakar reliju, da bi potom usledila dominacija KTM-a ne samo na čuvenoj trci, već i u FIM kros-kantri reli svetskom šampionatu. Uprkos inferiornosti u poređenju sa austrijskom mašinom, Yamaha i Adrijen van Beveren su imali solidan nastup. Van Beveren je dve runde pre kraja bio u vođstvu u generalnom plasmanu, ali je bez njega ostao usled navigacione runde u pretposlednjoj rundi. Na kraju, pobedio je vozač Gas Gas tima, Sem Sanderlend.

 

Kako navodi predsednik Yamahine evropske filijale, Erik De Sens, odluka o napuštanja dva najprestižnija reli takmičenja je doneta usled regulativa koje se konstantno menjaju. ''Dakar reli je uspeo da ostane veran svojim korenima uprkos odlasku iz Afrike, ali se svet oko njega u mnogome promenio. Ljubitelji našeg ofroud segmenta imaju drugačija očekivanja i traže drugačije proizvode. Mi oslušujemo njihove potrebe, jer nam je cilj da ih ispunimo. Upravo zbog toga smo odlučili da okončamo prisustvo na Dakar reliju i u svetskom šampionatu'', naglasio je De Sens.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Žestoka i naporna prva polovina Dakara je gotova

 

Kako Dakar nadmetanje odmiče, tako je Gaboru Sagmajsteru jedinom predstavniku Srbije u konkurenciji motociklista sve zahtevnije, ali naš gorostas hrabro grabi ka cilju. Petog dana pored viskoh dina i mekanog peska, problem su stvarli takmičari u autombilima i ''side by side'' spravama koji su po idealnim putanjama pravili rupe, tako da nije bilo moguće koristiti iste. To je razlog zbog čega se gubi vreme...

 

 

Posle osam dana Gabor Sagmajster jedini predstavnik Srbije na Dakar reliju u kategoriji motociklista, koji se održava u Saudijskoj Arabiji, stigao je na cilj i jedva čeka da se dočepa hotelske sobe, tuša i pravog kreveta. Ove godine prvi deo je bio izuzetno naporan, mnogo je motociklista odustalo, ali Sagmajster se drži...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan pauze za veliki servis motocikla i odmor takmičara

 

Za deceniju i po koliko Gabor Sagmajster predstavlja Srbiju na najzahtevnijem planetarnom takmičenju u narodu poznatije kao Dakar, ne seća se da je bilo teže i zahtevnije. Dan pauze više je nego dobro došao Sagmajsteru da predahne, a mehaničaru Atili da uradi veliki servis na takmičarskoj spravi, kako bi gorostas iz Subotice mogao da savlada sve prepreke na putu do cilja…

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Devetog dana po blatu i potocima

 

Posle dana pauze organizator Dakar nadmetanja namestio je da prvi deo specijalnog ispita bude pristojan, ali je zato u drugom delu bilo više nego zabavno. Po rečima Sagmajstera sutra sledi težak dan više od 100 km dina, tako da se valja dobro odmoriti i što bolje pripremiti:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maratonski program jedanaestog dana

 

Kako se bliži kraj 45. Dakar relija, tako organizator pribegava starom dobrom oprobanom receptu, a to je maratonski program, koji podrazumeva, samo pola sata za rad na motoru po dolasku u kamp, odnosno svim takmičarskim spravama, bez pomoći mehaničara.

Gabor Sagmajster uoči starta jedanaestog dana kaže da je sve kako treba i da je ostalo još malo do kraja…

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izuzetno poštujem Gabora, i to što je uspeo da svih ovih godina obezbedi finansije i motor za učestvovanje u Dakaru. 

 

Ali mi nije jasno, da nema ni jednog drugog bajkera, koji bi bio konkurentniji, ( lakši ), jer je Gabor, verovatno najteži bajker / motociklista.

 

Bilo bi lepo kada bi on sada sa svim njegovim iskustvom, imao naslednika a on da bude trener, i da ta kombinacija da bolje rezultate / viši plasman u finišu.

 

Kada pogledam neke mršavce / žgoljavce, u odnosu na Gabora, brat bratu, upola su lakši od njega. 

 

Ta dodatna težina svakako ima velik uticaj na brzinu.

 

Svakako, želim mu svu sreću

 

Da se ne povredi, da završi još jedan Dakar, pa koji već bude plasman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zavesa Dakar Rallyja 2023. je spuštena

 

dakar 2023 05.jpg

 

U Damamu se završilo 45. izdanje Dakara nakon 14 etapa prepunih dramatičnih obrta u svim kategorijama. Pobednička kampanja Nasera Al-Atije nije bila iznenađujuća, ali mu je prva uspešna odbrana titule donela peti trijumf u karijeri i priznanje u okviru pobede sa najvećom razlikom u trci automobila u poslednjih 20 godina. Drugi, sa zaostatkom od jednog časa i dvadeset minuta, Sebastjen Loeb je bio prisiljen da poklekne pred Katarcem, ali je takođe dodao svoje ime u knjigu rekorda Dakara, sa nizom od šest uzastopnih etapnih pobeda (ukupno sedam).

 

dakar 2023 04.jpg

 

Scenario koji se odvijao u motociklističkoj trci bio je još ''luđi''. U pohodnu na svoju prvu titulu u ovoj kategoriji, Kevin Benavides je preuzeo vođstvo poslednjeg dana, zbacivši Tobija Prajsa s vrha generalnog plasmana i pobedivši sa 43 sekunde prednosti, što je najmanja razlika između prvoplasiraog i drugoplasiranog, ikada ostvarena na Dakaru.Slično, u kategoriji SSV-a, najmlađi učesnik Dakara u istoriji, profitirao je na velikom preokretu u poslednjoj etapi. Lider do tog momenta, Rokas Bačiuška, prepustio prvo mesto osamnaestogodišnjem Poljaku, Eriku Gočalu, koji je podelio podijum s ocem Marekom na trećem mestu. Porodica koja se zajedno takmiči, ostaje zajedno. U T3 klasi, pobedio je Ostin Džons, koji je prošle godine već kući odneo trofej u T4 kategoriji, dok je titulu u konkurenciji kamiondžija osvojio Janus van Kasteren, prvi pobednik trke iz Holandije još od Džerarda de Roja 2016.

 

Pobednici i svi ostali takmičari koji su demonstrirali rešenost da završe ovu napornu rutu, bili su slavljeni na podijumu u Itri, u kulturnom centru koji je izgradio Aramco povodom obeležavanja 75. godišnjice kompanije koja se pridružila Dakaru kao glavni partner ove godine. 235 od 355 vozila koja su započela Dakar 2023. stigla su do cilja: 80 motocikala (od 121), 10 kvadova (18), 46 T1 i T2 automobila (67), 38 lakih prototipova (47), 39 SSV ( 45) i sva 22 kamiona, zajedno sa 80 od 88 posada u trećem izdanju Dakar Classica, trke za vozila iz 20. veka.

 

Automobili: Tiho samopouzdanje otelotvoreno u Naseru Al-Atiji
Postizanje ''5 od 20'' je obično veoma loša vest, ali u slučaju Nasera Al-Atije, koji je osvojio peti beduinski trofej na svom dvadesetom startu u Dakaru (uključujući i izdanje 2008.), njegov rekord pokazuje da je on jedan od najintuitivnijih takmičara u svetu rally-raida, sa neverovatnim talentom da predviđa stvari. Mašina za pobeđivanje je zaista krenula u pohod 2011. godine, u Volkswagen Touaregu sa Timom Gotšalkom na desnom sedištu. Od tada, Al-Atija je negirao svoju reputaciju razbijača automobila, a njegovo partnerstvo s navigatorom Matjeom Baumelom od 2015. donelo mu je još četiri pobede: 2015. u Miniju i 2019., 2022. i 2023. za volanom Toyote Hilux. Ovaj tandem je proizveo pravo vozačko remek-delo na pesku Saudijske Arabije, preuzevši bez žurbe vođstvo uveče u etapi 3, pre nego što je stigao do dana odmora sat i dvadeset minuta ispred ostalih, nakon što je surovi teren uništio nade ostalih izazivača.

 

Prodriveovi Hunteri su izbačeni iz borbe naletom ''gumi defekata'' u fazi 2, dok su električni Audiji Stefana Peterhansela i Karlosa Sainsa izgubili svaku nadu u uspeh u podnožju dine u etapi 6. RS X e-tron trkači će morati da sačekaju na sladak ukus pobede, od kojih je samo jedan, s Matijasom Ekstremom za volanom, stigao do cilja, dve nedelje nakon pobede u prologu oko Morskog kampa. Sebastjen Loeb, jedini od Toyotinih rivala koji je izbegao sigurnu propast, krenuo je u krajnje uzaludnu, ali smelu poteru pre Prazne četvrti, pa sve do cilja u Damamu. U svojoj herojskoj vožnji kroz pustinju, devetostruki WRC svetski šampion je nizao jednu etapnu pobedu za drugom, krotivši dine kao nikada pre i pružajući besprekornu predstavu koja ga je lansirala u istoriju, s nizom od šest uzastopnih etapnih pobeda, tako da je nadmašio rekord iz 1989. Arija Vatanena, koji je ostvario pet vezanih etapnih trijumfa. Naser je, s dozom samopouzdanja odbio da se angažuje pod ovim uslovima i praktično je krstario je do Damama.

 

Međutim, njegovo vođstvo u odnosu na Loba je ostalo nepromenjeno, što samo govori o kvalitetima Katarca. Peti uspeh Al-Atije stavlja se u ravan velikog finskog majstora, koji je osvojio Dakar ''samo'' četiri puta, ali sa samo pet startova. Gledajući unapred, njegova žetva 2023. takođe ga dovodi bliže Vatanenovom rekordu od 50 etapnih pobeda, jer ih je do sada sakupio 47. U isto vreme, približio se brojci od osam titula Stefana Peterhansela u konkurenciji automobilista. Toyotin klan ima mnogo razloga za slavlje, pošto je donja stepenica podijuma pripala novajliji i u timu i u Dakaru. Brazilac Lukas Moraeš je prvi novajlija koji je uspeo da se plasira u top 3 u trci automobila, još od pobede Juhe Kankunena 1988. Još dva vozača Hiluxa zaokružuju prvih 5: uvek dosledni Ginijel de Vilijers, u svom petnaestom finišu u ovom izabranom klubu , i timski kolega iz Južne Afrike, Henk Lategan, koji će u budućnosti pokušati da ponovi poduhvat svog mentora i ostvari pobedu. Suočen sa blagom dozom šoka i iznenađenja, šesto mesto Martina Prokopa je mnogo više od utešne nagrade, dok Vej Han postigao najbolji rezultat ikada za jednog kineskog vozača (osmo mesto). Sebastijan Halpern, deveti u potpuno novom T1+ Team X-raid-a, iskoristiće svoj optimizam da to protumači kao znak da treba da nastavi dalje, kao i Gerlen Šišeri, čije su dve etapne pobede, uključujući finalnu, devet plasmana u prvih 5 i mesto u prvih 10 u ukupnom poretku, dokaz da on bez problema može da se nosi s velikim imenima.

 

Motocikli: sekunde su odlučivale
Nikada ranije jedan motociklista nije izgubio vođstvo na Dakaru u poslednjem specijalu, i nikada ranije pobednik i drugoplasirani nisu bili do te mere izjednačeni.

 

dakar 2023 02.jpg

 

Scenario bez presedana, koji se pojavio u okviru još jednog prvog istorijskog slučaja; naime, samo 12 sekundi je razdvajalo KTM-ove Tobija Prajsa i Kevina Benavidesa uoči finala. Najduži Dakar održan u Saudijskoj Arabiji sveo se na sprint završnicu, disciplinu u kojoj su oba bivša enduro vozača izvrsna. Prajs je započeo 45. izdanje pobedom u prologu pre nego što je proleteo ispod radara blizu prednjeg dela trke, poput Argentinca, koji je izašao iz mnoštva, samo da bi osvojio etapu 13 i obrušio se na Australijanca. Dolazak do cilja je bio kao takmičenje u preponama, u kojem je svaka kontrolna tačka bila svojevrsna prepreka. Po sopstvenim rečima, Prajs je izgubio Dakar ''spotaknuvši se'' dva puta. Kevin je priznao da je jednom morao da se vrati da bi potvrdio kontrolnu tačku, ali je Tobi to uradio tri puta. Argentinac se u finišu pridružio klubu dvostrukih pobednika Dakara (2021. i 2023.), 43 sekunde ispred svog novog ''vršnjaka'' (2016. i 2019.). Pridružio se redovima Auriola, Rahiera, Meonija, samog Prajsa i Sanderlenda.

 

Prošle godine tek na 100. mestu zbog kvara na motoru, novi pobednik, koji je potpisao sa KTM-om posle uspeha na Hondi, stavio je tačku na tri uzastopne godine u kojima je Dakar bio obojen u crveno. Posle dve pobede Honde i jedne GasGasa prošle godine, narandžasti brend iz Matighofena je devetnaestim trijumfom ponovo preuzeo tron. Pored njih na podijumu je stao Skajler Haus, koji vozi za sestrinsku Huskvarnu, iako je u svom petom Dakaru zaslužio mnogo više. Amerikanac je bio u ulozi vođe čopora šest dana pre nego što je preskočen, ali je oduševljen i ponosan što se po prvi put popeo na podijum, peti kada je reč o motociklistima iz SAD. Dakar 2023. imao je ukus slatke osvete za velike gubitnike iz prethodnog izdanja, kada je Prajs izgubio na samom početku izgubio previše vremena, ne uspevši da završi bolje od desetog mesta, što je bio njegov najgori rezultat na kraju relija, dok je Haus pao, a motor Kevina Benavidesa ispustio dušu. Ovoga puta, Dakar se nije nasmejao većini dobitnika iz  2022. Trka je prerano završena za polovinu prošlogodišnjih prvih 10, i to ne samo za ''sitne ribe''.

 

Sanderlend, branilac titule, odustao u etapi 1. Sledećeg dana je takođe pao Brabek, a za njim Bareda u etapi 8. Mejson Klajn, najbolji novajlija u Džedi na devetom mestu, koji je preuzeo vođstvo u etapi 2 ovogodišnjeg Dakara, bacio je peškir u ring u etapi 13, dok je Valkner, osvajač podijuma prošle godine, doživeo pad uoči finiša. Tri druga vozača našla su se na udaru surovosti Dakara. Hoakim Rodriges iz tima Hero i Harit Noa iz Shercoa, dodani su na listu žrtava u etapi 4. Indijčev timski kolega, Ruj Gonsalves, povukao se u etapi 6. U ovom ratu iscrpljivanja, Honda je trojicu od svoja četiri fabrička vozača uvrstila u prvih 10. Kvintanilja je završio odmah ispod osvajača podijuma, ispred Van Beverena, dok je Korneho bio osmi. Lučijano Benavides (HVA), najplodniji lovac na etape ovog izdanja, s osvojena specijala, došao je na šesto mesto. Denijel Sanders, koji je ponovo imao sjajan start trke, pre nego što je njegovo fizičko stanje učinilo svoj danak, bio je sedmi. Lorenco Santolino, jedanaesti prošle godine, strpljivo je balansirao s vremenom na svom Shercou da bi se popeo na deveto mesto i ponovo zauzeo poziciju u prvih 10 posle 2021. (šesto). Franko Kaimi (Hero) je zaokružio prvih deset, osiguravajući da svih šest fabričkih timova u 45. izdanju budu zastupljeni pri vrhu.

 

Kamioni: Van Kasteren ulazi u istorijske knjige
Janus van Kasteren okončao je šest godina neosporne ruske hegemonije, da bi dodao svoje ime u anale i doneo Ivecu ukupno tri pobede na Dakaru. Kao i obično u najprestižnijem rally-raidu na svetu, konsistentnost je uvek dobitna karta. Martin Mačik je dao sve od sebe, pobedivši u prva dva specijala, ali ga je problem s kočnicom u etapi 2 koštao vođstva. Van Kasteren, koji je vozio sa Darekom Rodevaldom i Marselom Snajdersom u kokpitu, bio je među najbržima u trci s vremenom, iako je etapa 4 izbacila malo peska u njegove zupčanike i pretila da sve pokvari. Izgubio je skoro sat vremena tog dana i pao na peto mesto na tabeli, u momentima kada je karavan predvodio još dosledniji Aleš Loprajs. Čeh nije po svaku cenu težio etapnim pobedama, već je profitirao na greškama i pehovima svojih rivala. Činilo se da je vozač Tatre predodređen za pobedu, ali je morao da se povuče pre etape 10 zbog učešća u nesreći koja je odnela život italijanskog gledaoca.

 

dakar2023 01.jpg

 

Van Kasteren je nasledio vodeću poziciju. Holanđanin je uspeo da izbegne zamke u određenim specijalima što mu je omogućilo da ubrza i ode van domašaja svojih protivnika. Ni Martin van den Brink, ni njegov sin Mičel, koji je postao najmlađi etapni pobednik u trci kamiona u 6. specijalu, kao ni Mačik, nisu uspeli da slome Van Kasterena, koji je završio 45. Dakar sa tri etapne pobede.

 

Autor: Pavle Barta

 

kompletan tekst na - automotoshow.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford Ranger T1+ za 2024 Dakar reli

 

ford dakar 03.jpg

 

Ford Performance će na 2024 Dakar reliju u Saudijskoj Arabiji učestvovati sa trkačkim modelom Ranger T1+, za koji se navodi da je razvijen u saradnji sa dugogodišnjim partnerima M-Sport i Neil Woolridge Motorsports (NWM). Ranger R1+ će se takmičiti u Rally Raid T1+ klasi i izgleda kao evolucija Rally-Raid Ranger modela koje je NWM pravio u Južnoj Africi tokom protekle decenije.

 

ford dakar 2.jpg

 

Model je baziran na prethodnoj generaciji Ford Rangera i ima modifikovani 3.5 EcoBoost motor. Razvojni program će uključivati takmičenja na relijima Baja Espana Aragon u julu i Rally du Maroc u oktobru, dok će se naredni Dakar reli održati između 5. i 19. januara 2024. u Saudijskoj Arabiji.

 

ford dakar 01.jpg

 

Mark Rašbruk, globalni direktor Ford Performance Motorsportsa, ističe: ''Ne možemo da potcenimo ogromnu veličinu izazova koji je pred nama. Moramo prvo da završimo i naučimo sa Rangerom T1+ i partnerima kao što su M-Sport i NWM, koji donose svoju stručnost.'' Rašbruk dodaje i ovo: ''Naš prvi put u Dakaru biće avantura učenja koja će nam pomoći da saznamo kako ćemo se takmičiti u budućnosti. Ali kao i kod svih trka, ne takmičimo se samo zbog pobede, mi se takođe takmičimo da pomognemo u izgradnji boljih proizvoda za naše kupce.'' Ford Performance je saopštio da dolazi još trkačkih verzija Rangera i Rangera Raptor, kao deo ekspanzije u globalnim off-road trkama. Vrhunac među njima biće potpuno novi Ranger Raptor T1+ koji je u razvoju za reli Dakar 2025. godine, bazitran na aktuelnoj generaciji kamioneta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Karlos Sainc i Audi osvojili 2024 Dakar reli

 

dakar audi 24 02.jpg

 

61-godišnji Španac Karlos Sainc je ostvario svoju četvrtu pobedu na Dakar reliju, i to sa Audijem kome je to prva pobeda. Ovo je bila treća Audijeva trka na Dakaru, a verovatno će biti i poslednja jer počinje da prebacuje svoju energiju ka Formuli 1.

 

dakar audi 24 01.jpg

 

Sainc nije pobedio ni u jednoj etapi sa svojim elektrifikovanim Audijem RS Q e-tron, ali je bio dosledan i izbegavao je nevolje. Dok su se rivali, uključujući najveću pretnju Sebastijana Loeba i njegovog Prodrive Huntera, povremeno približavali, imali su probleme koji su omogućili Saincu da ostane ispred. Devetostruki WRC šampion Loeb je na kraju završio kao treći u ukupnom poretku iza Overdrive Toyote Gijoma de Mevijusa, koji je iza Sainca zaostao 1 sat, 20 minuta i 25 sekundi. U kategoriji dvotočkaša, američki vozač Honde Riki Brabek je po drugi put pobedio u motociklističkoj trci.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...