Jump to content
FAS Goran
Doni

Yugo 55 - problem sa paljenjem po vlažnom vremenu

Recommended Posts

Nemoras da ih prskas wd sprejom. Ja sam vzio golfa2 dizela pa juga pa fiat tipa i sad opet golfonju4. Najsrecniji najzadovoljniji sam bio od juga nikad me nije namucio zadovoljan sam i od tipa nedavno sam ga prodao i uzeo ovo vw smece i kajem se, al morao sam tako samo par meseci i bice stilo.

Dok sam vozio juga isao sam po autodpadima i sta je moglo od fiata na juga to sam kupovao. Tako sam kupio i kablove sa nekog fiat una i nikad taj jugo nije zatrokirao. Inace jugu je nisko razvodnik i lako se okvasi i eto problema. Ja sam mojem pravio zastite od lima od desnog tocka i odozdo i nikad problem kolko god da je vode na putu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja iskustva su na bazi 200000 km u 8 godina  - do '99. 

Nije Jugo 55 toliko loš, ali nabrojao sam sve što mi se desilo uz redovno održavanje. 

EFI se ne može porediti sa 55 karb. ali ko Juga vozi na put sa tako urednim gepekom mora obavezno imati članstvo u AMSS za besplatno šlepovanje :) 

 

Stari kablovi se prskaju iz nužde protiv vlage sa WD-om a nove naravno ne moraš ali im i ne škodi.

Na slici se vidi da imaš i plastični providni filter benzina koji takođe može da pukne - postoje metalni.

Miris benzina može poticati i od creva koje spaja otvor za sipanje i rezervoar / pristup iza  tapacirunga ispod zadnjeg desnog prozora - ako se tu oseća benzin. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupi nove kablove i ne prskaj ih ničim!

Kablovi se jednostavno menjaju, ali pazi da ne pomešaš gde koji ide, kako skidaš stari sa kape i svećice, tako stavljaj novi.

Pre nego kupiš kapu i ruku, skini razvodnu ruku i sitnom šmirglom je očisti po mesinganom obodu gde baca varnicu, verovatno su ti i kontakti u razvodnoj kapi oksidirali(pozeleneli). Mogao bi i njih malo prešmirglati.

Poenta cele priče je da ako negde varnica peskoči imaćeš problem.

Svećice mogu izgledati na oko dobro ali to ne znači ništa, obavezno proveri zazor listićima, mislim da ima da se kupe za 200 din, korisna stvar. Zazor bi trebao biti 0.8mm.

Takođe izbegavaj prskanje sa WD40, već za kontakte i protiv vlage postoji kontakt silikonski sprej. Koji za razliku od WDa nije na bazi nafte i ostavlja zaštitni silikonski sloj i dobar je provodnik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E ovako, odlucio sam da sutra ili u ponedeljak zamenim samo kablove i mislim da mi ne bi trebalo predstavljati probleme, nakon nekog vremena i svecice Bosch ili Champion..Inace zanima me kako se moze namestiti pokazivac goriva da mi pokazuje tacno, ovaj moj mi pokazuje dobro jedino na uzbrdicama (AKO POSTOJI UNIVERZALNI EKSTRA), strasno :D .I da li je moguce da mu se stave oni retrovizori uz njega kao sto imaju jugici "novije" proizvodnje.Izvinjavam se sto davim, ali jbg moram.. :S

 

I da napomenem da ima nov plovak, ja sam licno kupio, a ne prodavac da mi prodaje pricu. :D

Edited by Doni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da nikako ne moze. Takav je brljiv plovak na svim zastavama, non stop mrda i pali lampicu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takvi su stari sa valjkastim plovkom, novi sa cevastim plovkom nisu takvi, relativno konstantno daju ocitavanje jedino sto im taj potenciometar sta li je nije bas jaca strana pa neki pokazuju vecu rezervu, neki manju a neki pokazuju da je pun i kad fali nesto goriva u rezervoaru tj nije do vrha napunjen.

 

Ako imas Yuga sa leptir staklima, moguce je ugraditi te sa novijih uz neke sitne modifikacije. Ove najnovije koji su sa Seicento-a ne mozes tako jednostavno ugraditi jer su sama vrata nesto drugacijeg oblika na tom mestu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hah jaoo znaci za pokazivac nema pomoci?Ne postoje ni oni barem kineski univerzalni kao tipa za obrtaje i ostalo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupio sam solidan Yugo 55 prije mesec dana. Sluzi me dobro, vozim ga na plin. Pali mi na minusu lagano i to na plin, posto me je prodavac tako savetovao da nema problema pri paljenju na plin, i da vam kazem, nema. Medjutim, tri puta do sad kada je padala neka kisica, u vremenskom periodu od 10-ak dana, nece da upali. 

Simptomi: vergla normalno i u toku verglanja pomalo zarze kao da ce upaliti ali kao i da nece da povuce plin. Onda ga slepam i upali na 20 metara vuce, odvezem se 5-6km dalje, ugasim i posle pali normalno, do selsece kisice kada opet zeza.

 

Da li neko moze da me posavetuje, da li ima to veze sa kapom, rukom, kablovima, svecicama, neka mi neko ko se razume kaze sta da proverim, ili mi je najbolje da ga kod majstora vozim?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prosla su vremena kad su ljudi kupili auto, uradili veliki servis i uzivali... Problem verovatno lezi u kablovima ili kapi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne verovatno nego sigurno!

 

Silikonske kabele sa nekog auta, imati srece i naci dobru kapu i ruku, NGK svecice i nema pouzdanijeg auta od zastave yuga!

A to sto  je netko krpao grobove i rekao da treba imati po auta u gepeku apsolutno nije istina ako se vozi dobar i odrzavan auto!

 

Od alata u dobrom i odrzavanom autu je potreban samo dobar kljuc i dizalica za zameniti  gumu i nista vise!

Ovo vazi za sve aute od peglice do lexusa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Djordjije Nikitovic

Dakle imaš problem sa vlagom 95%.
Za početak, izbegavaj paljenje na plin kad su temperature niže od 5-10 stepeni. Da ne bi uskoro imao još neke simptome vezane za sam isparavač.
Jugo je osetljiv na vlagu, pogotovo kad ima TNG. Svećice moraju biti tip-top, NGK nisu skupe a rade posao dobro, ja sam im uvek smanjivao zazor za 0.05-0.1, baš zbog plina. I naravno redovna provera, zbog samog zazora I da se prekontroliše dal su masne itd.
Kablove uglavnom niko ne menja, a ako nisu neki kvalitetni, prave najviše problema. Možda du oni najskuplja stavka od ovog što ću ti navesti, ali kad kupiš dobre Bosch ili champion kablove, miran si godinama i nećeš više razmišljati o njima. Moji lično, champion su nadživeli, tada popularne Lika kablove, i to tri puta. Prešao sa njima 100000 km.
Ne postoje dobri Silikonski kablovi za 1000 dinara, čisto da te ne laže neko.
Razvoda kapa i ruka, e to je već lutrija. Svašta danas prodaju kao kapu. Mada sama investicija nije velika.Ja sam uglavnom pri kupovini gledao da bude masivna, teška kapa.
Sve ovo da kupiš I zameniš , miran si sa strujom za TNG na duže vreme a realno nije neka investicija.

Ostalih 5% koje može da te zeza je sam isparavač i smeša I još jedna glupost je komutator ( nisi naveo dal je elektronski ili mehanički sistem paljenja) ili neki loš spoj gde vlaga pravi karambol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja i jos par ljudi koje poznajem imamo ocajna iskustva sa NGK svecicama... Svi smo ih pobacali i stavili Bosch WR56, koje su u rangu oko 1800-2000din/4kom, u ponedeljak sam jedne proveravao posle 30.000km, kao nove, 4 kraka po svecici i ni jedan jedini se nije pomerio, za razliku od NGK gde smo podesavali zazore svakih 1500-2000km... Fabrika kaze, zamena na 50.000+km. Vozimo ih svi bez obzira da li ide na plin, benzin, karburator, EFI, koje je paljenje... Kvalitetne kablove je tesko naci, svi prodaju onaj glupi flash, bilo je super dok se mogao naci Bosch na komad, ali vecina ih vise ne prodaje. Ja sam svoje platio 2000din, Carol Spark. Kapa i ruka mogu da se kupe Bosch, pogotovo je velik izbor za ceski razvodnik gde treba samo traziti kao deo za Feliciju 1.3 benzinac. Dobra ruka i kapa su obicno negde u rangu oko 1700 i 2500din (za oba).

 

Najbitnije je naci prodavnicu koja porucuje robu, prodavnice koje prodaju samo sa lagera najcesce imaju najvece djubre od delova.

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

NGK ima Japan i Francuska i nikako one V line , naveo sam ih jer je već neko spomenuo iste. Brisk svećice su se pokazale kao dobre za plin ja ih vozim 20000+ km bez diranja.
U svakom slučaju, jugo je vrlo zahvalan ako mu se sredi ta "famozna" struja, redovno menjanje ulja i redovni servisi koji su iz ugla materijalnog, zaista smešni. Mali servis na nekim drugim markama je skuplji od velikog servisa za juga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam imao Japanske, koje su direktan izvoz Nisana za Srbiju kao obavezni rezervni deo za njihova vozila za ovlascene servise, takvu deklaraciju u zivotu nisam video, mislim da takve holograme nemamo ni na licnim kartama, ali opet nije bilo nista posebno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam u svom zivotu imao 11 ili 12 jugica....svega je tu bilo...i GVX i GVL....sve modele i boje osim maslinaste , serpa plave i narandzaste. Ali sto se svecica tice u to vreme Golden Lodge 2hl....izvinite ako sam pogresio u nazivu...koristile su Alfe bokseri....to je bilo nepokvarljivo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...